Site icon Turatii

De ce nu sunt respectaţi poliţiştii rutieri?

Politia-Rutiera-Dacia-Logan-RadarUn grup de oameni a căror principală activitate pare să fie pierderea timpului la un loc de munca (la stat) numit cumva Senatul României sau ceva asemănător, din plictiseală sau altceva, s-a reunit şi a rezultat o propunere de modificare a Codului Rutier.

Din păcate, departe de a îmbunătăţi actualul cod, propunerea, deşi a primit avizul Senatului, nu ajută cu nimic la sporirea sentimentului ca se circula mai bine în România. Dintr-un motiv foarte simplu, “înmoaie” fără rost anumite prevederi ale codului, care oricum, din păcate pentru siguranţa rutieră, erau oricum trecute cu vederea de poliţia rutieră, într-un mod cel puţin inconştient…

Dincolo de propunerea în sine, a cărei unic scop pare a fi doar beneficiul personal al respectivilor iniţiatori ai propunerii (gen: sunt senator, nu mai vreau să port centura de siguranţă, vorbesc la telefon când merg încet cu maşina, nu semnalizez că n-am timp, dacă greşesc vreodată, să mă ierte poliţia şi aşa mai departe), ei bine, dincolo de lucrurile astea mărunte, se naşte, firesc, o întrebare. De ce nu sunt respectaţi poliţiştii rutieri?

Codul rutier, cu numeroase adăugiri şi completări de-a lungul anilor, în momentul de faţă nu e chiar permisiv, din punctul meu de vedere poate fi numit “aproape bun”. Şi totuşi, la noi se circulă aşa cum se circulă, abaterile de la codul rutier sunt “o a doua natură” a oricărui şofer, fie începător, fie pensionar… Da, în continuare mă întreb, de ce nu sunt respectaţi poliţiştii rutieri?

Răspunsul este foarte simplu. Îmi pare rău, nu-şi fac treaba, nu aplică prevederile acestui Cod Rutier în vigoare. Nu avem nevoie de modificări ale codului, nu avem nevoie de initiaţive de senatori bătrâni şi expiraţi, care habar n-au de mersul cu maşina si ce presupune asta, nu, sunt două probleme mari în momentul de faţă cu circulaţia rutieră în România: legea nu este respectată şi infrastructura rutieră este la pământ.

Poliţia rutieră este absentă de pe şosele, singurele prezenţe vizibile sunt cele ale maşinilor de radar, motocicliştii parcă mai mişcă un pic, acum că e primăvara, în rest, unde e poliţia şi cum aplica ei prevederile Codului Rutier?

Ia să iasă 500 de poliţişti în Bucureşti, de exemplu, o zi pe săptămână, în stradă, la dat amenzi. Da, eu sunt şofer şi vreau să iasă poliţia să dea amenzi. Nu pentru prostii. Nu, pentru lucruri unde clemenţa nu mai are ce căuta. Vreau să văd clemenţă pentru greşeli de începător, pentru un galben luat evident din lipsa posibilităţii de a frâna la timp, pentru un provincial care nu ştie pe unde să întoarcă şi face o întoarcere pe un bulevard. Dar atât…

Când vezi o ceafă groasă că taie 2 linii continue cu jeepul, tu, poliţistul, dai drumul la girofar şi-l laşi fără permis. Când vezi altă ceafă că depăşeăte coloana de 50 de maşini la semafor, îl laşi fără permis. Când vezi cum trece pe roşu în timp ce restul şoferilor stau la semafor, îi iei permisul şi-l amendezi. A intrat printre barierele de cale ferată? Nu mai negociezi la 200 de lei, îi iei permisul 3 luni şi-i dai amendă maximă. E simplu…

Ai claxonat în oraş fără rost? Amendă. Ai luminile stinse pe DN7? Amendă. Aşa scrie în Codul Rutier, asta faci, domnule poliţist! Vorbeşte la telefon fără hands free? Amendă. Jos la Podul Grant se depăşesc 100 de maşini care stau să intre la bretea sau, mai rău, deştepţii intră pe contrasens? “Prezentaţi permisul de conducere, 3 luni rămâne la noi.” Şi exemplele pot continua la nesfârşit…

Vă daţi seama cum s-ar circula în România dacă s-ar inventa Viagra pentru poliţiştii rutieri?

Exit mobile version