De ce nu sunt respectaţi poliţiştii rutieri?

Politia-Rutiera-Dacia-Logan-RadarUn grup de oameni a căror principală activitate pare să fie pierderea timpului la un loc de munca (la stat) numit cumva Senatul României sau ceva asemănător, din plictiseală sau altceva, s-a reunit şi a rezultat o propunere de modificare a Codului Rutier.

Din păcate, departe de a îmbunătăţi actualul cod, propunerea, deşi a primit avizul Senatului, nu ajută cu nimic la sporirea sentimentului ca se circula mai bine în România. Dintr-un motiv foarte simplu, “înmoaie” fără rost anumite prevederi ale codului, care oricum, din păcate pentru siguranţa rutieră, erau oricum trecute cu vederea de poliţia rutieră, într-un mod cel puţin inconştient…

Dincolo de propunerea în sine, a cărei unic scop pare a fi doar beneficiul personal al respectivilor iniţiatori ai propunerii (gen: sunt senator, nu mai vreau să port centura de siguranţă, vorbesc la telefon când merg încet cu maşina, nu semnalizez că n-am timp, dacă greşesc vreodată, să mă ierte poliţia şi aşa mai departe), ei bine, dincolo de lucrurile astea mărunte, se naşte, firesc, o întrebare. De ce nu sunt respectaţi poliţiştii rutieri?

Codul rutier, cu numeroase adăugiri şi completări de-a lungul anilor, în momentul de faţă nu e chiar permisiv, din punctul meu de vedere poate fi numit “aproape bun”. Şi totuşi, la noi se circulă aşa cum se circulă, abaterile de la codul rutier sunt “o a doua natură” a oricărui şofer, fie începător, fie pensionar… Da, în continuare mă întreb, de ce nu sunt respectaţi poliţiştii rutieri?

Răspunsul este foarte simplu. Îmi pare rău, nu-şi fac treaba, nu aplică prevederile acestui Cod Rutier în vigoare. Nu avem nevoie de modificări ale codului, nu avem nevoie de initiaţive de senatori bătrâni şi expiraţi, care habar n-au de mersul cu maşina si ce presupune asta, nu, sunt două probleme mari în momentul de faţă cu circulaţia rutieră în România: legea nu este respectată şi infrastructura rutieră este la pământ.

Poliţia rutieră este absentă de pe şosele, singurele prezenţe vizibile sunt cele ale maşinilor de radar, motocicliştii parcă mai mişcă un pic, acum că e primăvara, în rest, unde e poliţia şi cum aplica ei prevederile Codului Rutier?

Ia să iasă 500 de poliţişti în Bucureşti, de exemplu, o zi pe săptămână, în stradă, la dat amenzi. Da, eu sunt şofer şi vreau să iasă poliţia să dea amenzi. Nu pentru prostii. Nu, pentru lucruri unde clemenţa nu mai are ce căuta. Vreau să văd clemenţă pentru greşeli de începător, pentru un galben luat evident din lipsa posibilităţii de a frâna la timp, pentru un provincial care nu ştie pe unde să întoarcă şi face o întoarcere pe un bulevard. Dar atât…

Când vezi o ceafă groasă că taie 2 linii continue cu jeepul, tu, poliţistul, dai drumul la girofar şi-l laşi fără permis. Când vezi altă ceafă că depăşeăte coloana de 50 de maşini la semafor, îl laşi fără permis. Când vezi cum trece pe roşu în timp ce restul şoferilor stau la semafor, îi iei permisul şi-l amendezi. A intrat printre barierele de cale ferată? Nu mai negociezi la 200 de lei, îi iei permisul 3 luni şi-i dai amendă maximă. E simplu…

Ai claxonat în oraş fără rost? Amendă. Ai luminile stinse pe DN7? Amendă. Aşa scrie în Codul Rutier, asta faci, domnule poliţist! Vorbeşte la telefon fără hands free? Amendă. Jos la Podul Grant se depăşesc 100 de maşini care stau să intre la bretea sau, mai rău, deştepţii intră pe contrasens? “Prezentaţi permisul de conducere, 3 luni rămâne la noi.” Şi exemplele pot continua la nesfârşit…

Vă daţi seama cum s-ar circula în România dacă s-ar inventa Viagra pentru poliţiştii rutieri?

2 Responses

  1. Andrei says:

    Si eu sunt sofer , si inca de 13 ani, conduc in fiecare zi in Cluj si mai in toata transilvania si este adevarul suprem ce s-a scris mai sus. Si eu zic ca politia rutiera da, ar trebui sa fie mai prezent pe drumuri…Ca asa totul merge pe noroc pe drumurile noastre. Insa nu pot sa inteleg cu mintea mea de ce nu pune o greutate mai mare pe depistarea celor care fac abateri grave pe soselele patriei, pe abaterile care efectiv pun in pericol viata celorlalti participanti la trafic. Intotdeauna stau in locuri comode, drumuri drepte de multe ori cu 4 benzi si masoara viteza si iti iau permisul daca mergi cu o masina moderna bine intretinuta cu 101km/h. Insa niciodata nu stau inainte sau dupa curbe deosebit de periculoase ca sa depisteze pe cei care fac depasiri ca niste sinucigasi in acestea. Sau niciodata nu stau pe dupa un varf de panta unde de cate ori se repeta actiunile acestor sinucigasi care nu se gandesc nici macar la siguranta lor, daramite la a celorlalti participanti la trafic….NUUUU, ei stau in locurile cele mai sigure si mai usoare(efectiv ca niste pescari) unde pot sa dea cele mai multe sanctiuni, adica unde pot face cei mai multi bani. Si exemplele as putea sa enumar pe doua pagini A4….Politia rutiera nu are autopritate in Romania fiindca sunt prezenti asa de putini si si atunci in locuri de doi bani, pe drumurile patriei incat exista o posibilitate de min 80% ca sa parcurgi sute de km pe drumurile nationale fara sa respecti nici cele mai elementare reguli de circulatie si sa nu fi depistat. Iar aceste lucrui se practica in masa mai ales pe drumurile supraaglomerate de tiruri pe drumurile nationale. Iar daca tu ca participant normal vezi ca 95 % dintre perticipanti merg asa dupa un timp incepi sa mergi si tu asa fiindca devii o ciudatenie pe drum.
    V-a scris aceste randuri un sofer caruia ii place si lui sa apase pedala de acceleratie unde se poate insa ii place sa tina regulile elementare de circulatie si cele care tin de siguranta circulatie rutiere cu cea mai mare strictete. In primul rand daca observati bine, politia rutiera nu merge intocmai pe siguranta suprema pe drumurile patriei( de ce ar face….dupa un timp daca ar reduce considerabil abaterile, nici sanctiunile nu ar fi atatea, deci si sursa de bani din sanctiuni s-ar micsora) Asa ca trebuie sa pornim in fiecare zi pe drumurile patriei cu o mare parte de noroc ca sa scapam cu bine de unii participanti habarnisiti sau sinucigasi de pe drumuri cat si de amenzile de multe ori pentru niste abateri copilaresti sau putin importante in cea ce priveste adevarata problema de siguranta de pe drumuri, in timp ce situatiile dure si foarte dure de pe drumuri care in orice secunda ar putea provoca tragedii de cele mai multe ori raman nedepistate si nepedepsite…..

  2. adrian says:

    Politistii sunt urati de majoritatea oamenilor pentru ca ridica masini cand sunt sub 25 m de statie sau mai putin de 1 m de la gard si nu le ridica masina celor care parcheaza pe Pache Protoposescu pe singura banda si obliga participantii la trafic sa circule pe linia de tramvai.
    Pentru ca dau amenzi celor care circula cu 62 km/h in zona de camp in localitate si nu dau amenzi celor care gonesc cu peste 80 km/h si dau flash-uri ca sa-i lasi sa treaca.

Leave a Reply to adrian Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.