Site icon Turatii

Combinaţiile lor nu par a fi şi ale noastre

Vehicle-factoryÎn timpul unei discuţii interesante cu Mircea Meşter, plecată de la o întrebare incitantă pusă de un vizitator pe turaţii.ro, am realizat că tocmai îmi zburase un porumbel din gură.

Ca să fie şi mai clar, un cititor/vizitator mi-a adresat o întrebare despre existenţa versiunii de motorizare 1,4l TCe pe Renault Mégane Hatchback, întrucât, spunea el, combinaţia nu există pe site-ul Renault şi ar fi fost interesat să cumpere o astfel de maşină.

Primul impuls al meu a fost să răspund că nu se poate, o fi vreo greşeală ceva, trebuie să fie o astfel de versiune, optimă din prea multe puncte de vedere, mai ales că avusesem şi la test una în 2010. Totuşi, am ales să intru pe site-ul de presă internaţional al Renault, pentru a verifica. Văzând că în fişa tehnică a modelului Mégane există in continuare TCe/hatchback m-am gândit că poate cei de la Renault România nu-l au pe site fiindcă n-au actualizat site-ul, probabil fiind o versiune disponibilă de puţin timp.

Fiind Meşter pe Yahoo Messenger şi ştiindu-l mai cu capul pe umeri, zic să-l întreb pe el, că nu e o ruşine, nimeni nu s-a născut învăţat. Răspunsul lui m-a surprins. Si el stia că versiunea respectivă nu se vinde în România în acel moment, dar, aşa cum realizeasem şi eu, se vindea în Franţa şi în alte ţări. Discutând, a ieşit porumbelul. Şi l-a văzut şi Mircea… Mai precis, de ce, invariabil, combinaţiile lor nu sunt şi cele pe care le aşteptăm noi?

De ce, aproape niciodată, versiunile de caroserie/motoare/transmisii propuse mai ales de mărcile populare nu sunt cele pe care ni le visăm? Mai ales că, în multe cazuri, pur şi simplu deciziile producătorilor de autovehicule aproape că sfideaza logica?

Eu n-am răspunsul la această întrebare. De ce nu se vinde Renault Mégane în România cu 1,4l TCe pe caroseria hatchback, dar pe break şi coupé motorizarea există? Şi mai am multe întrebări… La fel ca toţi cei care sunt pasionaţi şi cumpără automobile noi. De ce Nissan nu oferă 4×4 cu 1,5l dCi pe Juke, o combinaţie logică şi care ar fi făcut furori în România cel puţin. De ce Dacia nu-ţi dă posibilitatea să-ţi iei un Duster versiune de bază, dar cu motor Diesel, opţiune perfectp pentru mers off-road?

Exemple nenumărate vin pe negândite: de ce nu avem motoare obişnuite pe o caroserie genială, cum este cea a modelului Toyota Prius? Un diesel de 1,6l ar fi fost o minune pe o caroserie cu CX 0.25, la un preţ mult mai mic decât versiunea actuală de Prius… De ce Honda Civic Sedan n-are şi versiune diesel, deşi odată era un 2,2l pe hatchback?

Cum se face că maşini cu garda la sol relativ mare, cu look şi capabilităţi de SUV nu sunt oferite, fie şi opţional, cu tracţiune 4×4 (Kia Soul, Ford Fusion). Sau vrei un Suzuki Jimny pentru off-road şi este oferit doar cu motor pe benzină de 1,3l. La fel şi Suzuki Grand Vitara în 3 uşi – ampatament mic, look şi capacităţi superbe în afara şoselei, nu avem diesel…

Sinteza e simplă, de ce lipsesc din ofertă tocmai combinaţiile care aparent sunt logice?

Update: la momentul acesta, versiunea 1,4l TCe exista în oferta Renault, pe hatchback. Dar porumbelul a zburat deja…

Exit mobile version