Site icon Turatii

Ford Europa redefineşte planurile de producţie

Logo Ford Motor CompanyFord Motor Company a anunţat astăzi redefinirea planurilor sale de producţie în vederea susţinerii unei noi strategii agresive de dezvoltare în Europa, strategie care va fi orientată spre produs.

Compania a anunţat noile planuri de organizare a producţiei în Spania, Germania, România şi Turcia. Aceste schimbări vizează creşterea productivităţii fabricilor Ford şi menţinerea flexibilităţii producţiei, în contextul în care compania pregăteşte lansarea a cel puţin 20 de modele de autovehicule noi sau semnificativ îmbunătăţite în următorii trei ani, care vor completa portofoliul de produse Ford la nivel global.

„Am traversat cu succes cea mai dificilă criză economică, devenind o companie puternică şi profitabilă. Avem în pregătire o gamă largă de modele extrem de interesante, care urmează să fie lansate pe piaţă”, a declarat Stephen Odell, preşedinte şi Director General al Ford Europa, în cadrul unei conferinţe de presă organizate în Valencia, Spania. “Facem ceea ce este necesar pentru a creşte rentabilitatea companiei în Europa.”

“Demersurile anunţate astăzi în legătură cu organizarea producţiei – împreună cu planurile de organizare stabilite anterior pentru celelalte unităţi de producţie Ford din Europa – ne vor permite să valorificăm la maximum capacitatea totală de producţie şi ne asigură o bază solidă pentru creşterea volumelor de producţie în anii următori.”

Conform noului plan, fabricile Ford din Valencia, Spania şi din Saarlouis, Germania vor fi dedicate producţiei autovehiculelor din segmentul C, în timp ce fabricile din Koln, Germania şi Craiova, România vor construi vehiculele din segmentul B, precum şi motoare mici EcoBoost cu consum redus de combustibil.

Redefinirea producţiei susţine planurile de dezvoltare

Ford anunţă următoarele planuri de producţie:

• Conform noilor planuri Ford, fabrica din Valencia, Spania va produce noua gamă Transit Connect şi noul Ford Kuga. Fabrica va rămâne singura unitate din Europa care va produce modelele Ford C-MAX, continuând, în acelaşi timp, producţia motoarelor Ford EcoBoost 2.0. Ford preconizează că va suplimenta numărul locurilor de muncă în cadrul fabricii, în vederea susţinerii planurilor de producţie;

• Fabrica Ford din Saarlouis, Germania, care produce gama completă Ford Focus, va produce de asemenea şi autovehiculele cu propulsie exclusiv electrică Focus Electric începând cu a doua parte a anului viitor. Fabrica va construi de asemenea noua generaţie de Ford Focus, care urmează linia modelului actual. Se vor adăuga aproximativ 150 de noi locuri de muncă permanente în vederea susţinerii planurilor de producţie, inclusiv în vederea producţiei autovehiculelor Focus Electric

• Fabrica Ford din Koln, Germania, va construi o versiune îmbunătăţită a modelului Ford Fiesta, care va intra în producţie anul viitor, precum şi versiunea complet nouă a modelului Fiesta. De asemenea, în a doua parte a acestui an, fabrica va lansa producţia noului motor EcoBoost 1.0 cu consum redus de combustibil. Se vor adăuga aproximativ 50 de noi locuri de muncă permanente.

• Fabrica Ford din Craiova, România va construi noua gamă de modele Ford B-MAX începând cu prima jumătate a anului 2012 şi va produce, în viitor, un al doilea vehicul din clasa B. De asemenea, fabrica va lansa producţia noului motor EcoBoost 1.0 cu consum redus de combustibil la începutul lui 2012. Ford a reconfirmat angajamentul privind realizarea investiţiei de 675 de milioane de euro, pentru a transforma fabrica de la Craiova într-o unitate de producţie modernă şi competitivă la nivel global.

• Fabrica Ford Otosan din Kocaeli, Turcia va construi noua gamă de vehicule comerciale uşoare, în plus faţă de următoarea generaţie de autovehicule comerciale Transit. Ford Otosan va furniza în continuare ingineria pentru următoare generaţie de autovehicule Transit Connect, care vor fi asamblate în Spania. Ford confirmase anterior faptul ca la fabrica din Southampton din Marea Britanie va produce derivativele sasiului viitoarei generatii de Ford Transit.

„Am adoptat decizii foarte eficiente de investiţii, pentru a eficientiza utilizarea capacităţii noastre de producţie, pentru a asigura o mai bună sinergie în ceea ce priveşte componentele şi relaţia cu furnizorii şi pentru a creşte productivitatea, menţinând, în acelaşi timp, un nivel adecvat de flexibilitate pentru a răspunde rapid solicitărilor venite din partea clienţilor”, a declarat Ken MacFarlane, Vicepreşedinte Producţie în cadrul Ford Europa.

Anunţul referitor la organizarea producţiei vine la o săptămână după ce Ford şi Sollers, al doilea cel mai mare producător de automobile şi vehicule comerciale uşoare din Rusia, au confirmat la Moscova că vor forma un joint-venture, Ford Sollers, în vederea fabricării şi comercializării de autovehicule Ford în Rusia.

Acest joint-venture reprezintă cheia strategiei generale de dezvoltare a companiei Ford Europa, întrucât va permite livrarea unui număr mai mare de autovehicule Ford şi a unor servicii mai bune pe piaţa din Rusia, despre care se preconizează că va deveni cea mai mare piaţă auto din Europa până în 2015.

Exit mobile version