Peugeot 508 1,6l THP

Peugeot 508 1,6l THP Allure

Poate că sunt mai nepriceput decât alţii, însă mie modelul 508 de la Peugeot mi-a lăsat o impresie atât de bună încât, sincer, înclin să cred că ceva trebuie să fie greu de înţeles.

Fie jurnaliştii auto au aşteptări mai mari decât mine, fie maşina chiar e foarte bună, pentru că a spune de 508 că nu e sportiv sau rapid, frizează deja prostia. Şi nu numai după datele tehnice, ci şi după comportamentul în realitate.

Sigur, 508 1,6l THP în varianta Allure nu e chiar un M3 pe circuit, însă, privit cu atenţie, modul în care răspunde 508 la comenzile şoferului e… mai degrabă greşit perceput.

Direcţie precisă, suspensie fermă dar confortabilă, consum decent, performanţe mai mult decât bune pentru 1,6l, interior premium şi ticsit de dotări opţionale, la un preţ sub 30 000 de euro, toate aceste atribute trebuie să fie identificabile, nu le poţi neglija.

Concluzia mea e clară: maşina e atât de bine insonorizată şi antifonată, practic peste tot, încât percepi eronat performanţa, e logic, la 6000 rpm motorul se aude, dar doar dacă eşti atent…

Cele 8 filme HD probabil că arată mai mult decât pot descrie în câteva rânduri…

26 Responses

  1. Claudiu says:

    Sunt in curs de achizitie al unui 508 1.6 thp si ma bucur foarte mult ca pot aici vedea in detaliu despre ce e vorba si cum se comporta exact modelul asta. Sunt bucuros sa aud de chestii ca: directie precisa, suspensie bine optimizata, consum decent, silentiozitate.. perfect, imi place designul.. fain. As fi vrut o masina premium foarte scumpa dar ratiunea, banca, prietena si alti oameni importanti ma influenteaza sa imi reordonez prioritatile, asa am ajuns sa aleg modelul asta.
    Merci mult pentru video-uri. Ma bucur ca pot vedea aici masina in detaliu. Daca ai vre-un sfat sau lucu de zis in legatura cu masina te rog spunemi-l. A trecut ceva timp de la test, poate au mai ramas lucruri de zis, poate perceptiile pe care le ai vis-a-vis de masina s-au mai schimbat, sau ai mai aflat lucruri noi. Merci!

  2. andrei says:

    Cat consuma in oras mers normal 508-ul?

  3. Mihaela Barbaiani says:

    Salut,

    Eu si sotul meu vrem sa ne schimbam masina si am dori ceva de familie cu 7 locuri, dar nu o masina gen zafira (desi noul zafira arata bine)vrem o masina mai dinamica si confortabila la drum lung. Nu am vazut teste cu masini de 7 locuri cum ar fii noul Sorento sau Captiva. Poate reusesti sa faci un test cu una din ele. am vazut testul cu Kia Sportage foarte bun. Suntem fani ai site-ului si asteptam teste noi. Multumim.

    • turatiimaster says:

      O sa fie si Sorento si Captiva, oricum am mai avut cu 7 locuri, Chevrolet Orlando.

  4. Ramba Stefan says:

    Care ar fi cea mai buna masina dintre ele: 508, vw passat, insignia sau mondeo?

    • turatiimaster says:

      E greu de spus, Passat e cel mai eficace si are si gama cea mai larga de optiuni si motoare, pacat ca arata ca un sifonier pe roti. Insignia arata binisor si merge ok, 508 mi-a placut foarte mult, Mondeo e o masina foarte cinstita pentru banii ei. Condu-le pe toate si una iti va placea mai mult, e greu sa spun care dintre ele e mai buna, fiecare are plusuri si minusuri. Subiectiv vorbind, eu as lua Insignia, pentru ca imi place mult cum arata.

  5. yoyo says:

    Ca sa glumesc, multumita filmuletelor voastre m-am indragostit de masini de care inca nu am bani. Felicitari pentru munca depusa!

  6. alex says:

    pe cand am putea vedea un test cu volvo xc 60

    • turatiimaster says:

      Nu am raspuns la solicitarile mele de la Volvo. Cel putin nu inca, eu o sa mai incerc, dar dragoste cu sila nu se poate.

  7. Darius says:

    Ce amuzant, vedeti ca portbagajul se deschide de la butonul din spate de pe bara, chiar unde este inscriptia 508, cifra 0 este buton pentru portbagaj. Dar nu te invinovatesc ca nu aveai de unde sa stii daca nu ti-a spus nimeni, oricum e mai bine decat inainte 🙂

    Cred ca mai multa lume e dornica sa vada si niste teste cu masini VAG pe aici….bafta

    • turatiimaster says:

      Eu nu am vazut sa fie buton pe bara, chiar m-am uitat, se poate sa fie cum spuneti voi, oricum pozitia e dificila, trebuie sa te apleci ca sa apesi pe buton, chiar o sa intreb la Peugeot daca e asa…

    • turatiimaster says:

      Am sunat la Peugeot si intr-adevar masina avea butonul de deschidere al portbagajului in zeroul de la 508-ul de pe bara. Mea culpa, nu l-am observat, e aproape invizibil…

  8. cristi says:

    apropo de performantele si cilindreea masinilor.

    drept sa spun nu sunt impresionat de aceste valori ale lui 508 doar uitandu-ma peste cifre. 222km/h nu mi se pare o viteza mare comparativ cu alte masini care ating sau depasesc aceasta viteza. oricum in ro peste 130km/h teoretic nu ai ce cauta in asa fel incat nu-ti trebuie nu stiu ce mare putere, iti sunt de ajuns si 90-100 de cai sa te deplasezi regulamentar. apropo vezi cazul tarilor nordice gen elvetia unde am citit ca limita de viteza pe austostrada este de (atentie) 100, maxim 110 iar pe restul drumurilor limita legala e de 80km/h!! si toti o respecta pt ca si amenzile sunt pe masura. (deci teoretic la o prima vedere, la asemenea restrictii, un logan/sandero de 1.2 ar fi perfect).

    un ex de masina mai rapida ca acest 508, cu putere mai mare si cilindree mai mica e vw polo gti / skoda fabia rs (1.4tsi 180 de cai), acceleratie 0-100 pe la 7.4 daca nu ma insel.

    mai vezi cazul alfa romeo mito cu al sau 1.4 multiair cu multiple variante de putere (135, 155 de cai) practic mi se pare ca motorul e identic cu cel de pe fiat 500 abarth.

    exemplele sunt multe.. 1.2 tsi de la vw de 105 cai, 0.9 twinair de la fiat de 85/105 cai

    by the way, si noua generatie de logan va beneficia de motoare pe benzina turbo: 0.9l, 3 cilindrii in linie,turbo, 90 de cai si un 1.2 turbo, 4 cilindrii, 115 cai. valorile mi se par chiar mai bune ca la fiat (fiat 0.9-85 de cai, dacia 0.9-90 de cai). datele sunt oficiale nu povesti.

    acum e timpul downsizingului pana isi vor face loc motoarele electrice:)

    • turatiimaster says:

      Compari mere cu pere. Peugeot 508 e o masina de clasa medie, mare ca dimensiuni, grea, cu un motor de 1,6l. Compara cu Insignia, Passat, Mondeo, Accord, Avensis, C5, seria 3, clasa C, A4, Laguna. O sa intelegi imediat ce spuneam.

  9. cristi says:

    in mare am inteles mai putin partea cu puterea. intre o masina cu 156 de cai si una de 250, chiar daca nici una nu foloseste puterea maxima, diferentele de accelerare sunt sensibile. daca ne gandim putin logic…avem o masina de 156 de cai. sa zicem ca rulam cu 60km/h in tr6 la o turatie ipotetica de 1750 de turatii. ei, la 1750 de turatii, nu ai nici pe departe 156 de cai la pedala, ai numai 75 sa zicem. puterea creste , normal, odata cu cresterea turatiei. la 2500 vei avea aprox. 90 de cai la 3 mii 110 s.a.m.d. de unde rezulta ca daca la o masina de 156 de cai acceleratia 80-130 se face in tr6 si dureaza sa zicem 12 sec si utilizezi intre 100 de cai sa zicem cand incepi acceleratia si finalizezi cu 140-150 de cai cand ajungi la 130, intr-o masina de 250 de cai la acelasi palier de acceleratie 80-130 , tr6 vei utiliza un numar mai mare de cai-> o acceleratie mai rapida. normal depinde si masa masinii, temperatura aerului de afara, daca merge sau nu a.c-u etc.

    interesanta impresia lasata de subaru trezia… in sensul ca v-a lasat o impresie de masina “zgomotoasa” (“suna motorul super bine dar tare”). afirmatia asta am mai auzit-o doar in cazul loganului pe benzina (la motoarele in 8 valve 1.4/1.6) cum ca te simti ca intr-un lamborghini cand accelereaza:)) personal sunt posesor de logan ph2 1.4 si nu sunt in totalitate de acord cu asta… motorul suna foarte bine de la 4 mii in sus dar la 3500 e o rezonanta mai urata a evacuarii cu caroseria… in rest mi se pare ok dpdv fonic…o singura data am dat volumul mai tare la muzica si am fost foarte dezorientat in sensul ca nu mai auzeam motorul decat foarte discret cu toate ca lucra destul de serios, senzatia de viteza (aveam aprox 120 si un pic in acel moment) disparuse aproape complet. personal m-am invatat sa aud, in limite acceptabile, si ce face motorul, nu sa fiu complet izolat de el.

    p.s

    un suzuki kizashi ar mai fi interesant de testat…
    in rest, bafta in continuare la ce faceti si , recunosc, sunt putin invidios pe meseria dvs. si mie imi plac foarte mult masinile si mi-ar face o deosebita placere sa conduc cele mai noi modele si sa prezint impresiile lasate.

  10. cristi says:

    parerea mea e ca nu face prea bine saritul de trepte de viteza chiar daca motorul pare “sa nu protesteze”. si ca sa fac demonstratia celor spune inainte o sa postez un fragment dintr-un articol din autoexpert
    (ultima liniuta atrage atentia). daca stau bine sa ma gandesc si la dacia duster 1.5dci 110cai 4×4 se indemna sa se plece de pe loc cu a 2..

    “Înlocuirea unui ambreiaj este foarte costisitoare, atât din cauza preţului mare al pieselor componente (disc, placă de presiune, rulment, uneori şi furca şi cablul de comandă) cât şi a costului ridicat al manoperei (este necesară decuplarea motorului de cutia de viteze, demontarea cutiei, a discului, a plăcii şi a rulmentului şi montarea altora noi).

    Sfaturi
    Pentru a-l folosi cât mai mult timp şi a nu se uza prematur trebuie să ştim să acţionăm corect ambreiajul. Iată câteva sfaturi care vor permite prelungirea duratei de viaţă.

    -La pornirea automobilului de pe loc se va ţine apăsată complet pedala de ambreiaj pentru uşurarea pornirii motorului care, astfel, nu mai este nevoit să antreneze şi arborele principal al cutiei de viteze. Această operaţiune este şi mai imperios necesară iarna, când uleiul din cutia de viteze este rece şi mult mai vâscos.

    -Atât apăsarea pedalei (debreierea sau decuplarea) cât şi ridicarea piciorului de pe pedala apăsată (ambreierea, cuplarea) trebuie făcute lin, treptat, fără rapiditate şi fără şocuri. Greşeala o fac de obicei conducătorii auto mai puţin experimentaţi sau cei care bruschează maşina prin demaraje rapide. Transmisia primeşte aproape instantaneu prin ambreiaj cuplul maxim al motorului provocând un salt înainte al maşinii. Şocurile bruşte pot defecta discurile ambreiajului, mai ales arcurile acestuia, rulmentul de presiune sau chiar roţile dinţate din cutia de viteze.

    -Pentru a evita uzura rulmentului de presiune se va evita ţinerea prelungită a piciorului pe pedală înainte de debreiere.

    -Este interzis să demaraţi de pe loc în treapta a doua de viteze sau să săriţi vitezele (dintr-a doua direct într-a patra, de exemplu).

    a 2-a precizare pe care doresc sa o fac e ca demarajele 60-130; 80-130 in diferite trepte de viteza NU au legatura cu puterea totala a motorului in sensul ca , functie de turatia motorului, tu nu folosesti decat o parte adica in cazul 80-130 de ex in tr6 din 156 de cai tu nu ai la dispozitie decat 100 sa zicem, deci afirmatia ca ce bine accelereaza la 156 de cai e cam deplasata… accelereaza bine avand numai 100 sau 110 cai sa zicem. 156 de cai ii ai in pluton complet decat la turatia maxima ceea ce se intampla foarte rar pentru ca nu cred ca sta cineva cu motoru’ turat la maxim o vesnicie pentru ca nu rezista motorul la un asemnenea regim.

    totusi, daca o sa aveti ocazia sa testati si versiunea disel a lui 508 o sa va dati seama de ce toti jurnalistii auto au spus ca e o masina destul de lenta aceasta pe benzina.. diferenta de cuplu (de aprox 100 si ceva nm) se va face simti in orice treapta si va imprima masinii senzatia de dinamism. legat de antifonarea masinii nu cred ca exista o legatura directa intre silentiozitate si impresia de viteza (vezi de ex mercedes s klaase care desi cred(mai mult ca sigur) ca e mai silentios ca acest peugeot senzatia de viteza e mai prezenta). la o adica e suficient sa te uiti in bord la indicatorul de viteza si sa vezi ca in 3 sec ai accelerat de la 100 la 150 si cred ca e suficient chiar daca la interior zgomoul nu a crescut deloc. parerea mea.

    da’ un passat cc sau noul vw touareg nu testati si voi?:D sau ar mai fi interesant un porsche cayenne
    numai bine!

    • turatiimaster says:

      Imi pare rau, il respect foarte mult pe seful AutoExpert, e omul datorita caruia eu sunt jurnalist auto astazi, insa nu pot fi de acord cu afirmatia ca nu se indica sarirea treptelor, am destule argumente pentru asta. Unul ar fi ca de exemplu o cutie de viteze automata sare trepte cum vrea si in sus si in jos, fara sa se sinchiseasca de articolul AutoExpert. Al doilea argument: nu scrie nicaieri ca o cutie de viteze manuala se foloseste prin schimbarea treptelor numai una dupa alta, in ordinea numerelor. Al treilea argument, conduc atat de mult incat pe langa testele pe care le vedeti, mai ingenunchez doua masini ale mele, cu sute de mii de km. Nu mi-a cazut un ambreiaj vreodata…

      In ceea ce priveste demarajul de pe loc in treapta a 2-a, nu il recomand si nu l-am recomandat niciodata, desi, in anumite situatii, iarna, se mai foloseste si eu insumi l-am folosit. In afara de o patinare mai accentuata (uzura) a ambreiajului, nu se pune problema de alte chestiuni.

      Demarajele 60-130, 80-130 eu le fac doar ca voi, cei care va uitati, sa va dati seama cam cum merge masina. Stiu exact cum functioneaza motoarele si ce inseamna putere si cuplu. Ai dreptate partial: exemplu – daca la 156 de CP nu folosesc puterea totala, rezulta ca nici la un motor de 250 de CP nu folosesc puterea totala, dupa rationamentul tau, de unde deducem ca exemplificarile 80-130 etc, sunt compatibile.

      Chestia cu senzatia de dinamism? Zilele astea merg cu Subaru Trezia – 170 viteza maxima si 0-100 in 13,3 s, sa vezi cum te simti in ea, ca la WRC, suna motorul super bine dar tare, cutia schimba foarte scurt, practic desi in realitate te misti destul de lent, senzatia este totala, te simti pilot. Crede-ma, nu scriu din carti, conduc 150 de masini diferite pe an de 15 ani, are foarte mare legatura sunetul cu perceptiile dinamicii… Uita-te la testul cu smart, parca erai intr-un kart cand accelerai si virai.

      Passat CC sau Touareg vor fi in momentul in care VW va dori sa faca aceste teste, in momentul de fata feedback-ul lor este mai lent decat asteptarile si dinamica noastra, probabil in viitor vom avea si VW la test, acum le au altii…

    • turatiimaster says:

      Uitasem, la 508, performantele dinamice date de constructor par slabe? 222 viteza maxima si 8,3 s de la 0 la 100 km/h sunt valori deosebit de bune pentru o masina mare cu motor de 1,6l, fie si turbo, la o putere relativ modesta, de 156 CP.

  11. Misu says:

    Felicitari inca odata si pentru aceasta prezentarea (facuta profesionist ca de obicei!)
    Ca o mica completare: Din ceea ce am vazut la prezentarea exterioara a masinii, pot sa precizez ca deschiderea portbagajului se poate face nu numai din telecomanda ( asa cum s-a explicat) dar si dintr-o zona situata in mijlocul cifrei “o” a ornamentului “508” din spatele masinii !
    NB Pe cand si o prezentare a deja mai vechiului Peugeot 3008 1,6 diesel ?

    • turatiimaster says:

      Nu avea deschidere decat din telecomanda si de la butonul din stanga bordului. Daca e disponibil, vom lua si 3008.

      Later edit: Am sunat la Peugeot si intr-adevar masina avea butonul de deschidere al portbagajului in zeroul de la 508-ul de pe bara. Mea culpa, nu l-am observat, e aproape invizibil…

  1. 10/02/2019

    […] puţin la început, nu poţi merge la bătaie cu Insignia, Passat, Mondeo, Avensis, Mazda 6, Peugeot 508, Citroën C5 şi alţii, cu un preţ foarte apropiat, când ai sigla Hyundai pe capotă. Pierzi la […]

Leave a Reply to andrei Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.