E frustrant să aştepţi până când ai programat testele, uneori şi 2 luni. Elantra e un vehicul important pentru România. Arată excepţional şi e ieftin. Ce se ascunde între aceste două atribute, motor, spaţiu, dotări, ţinută de drum, performanţe sau consum, o să vedem peste câteva săptămâni.
Până la testul propriu-zis, mă gândesc să vă împărtăşesc rapid primele impresii de la bordul noului Elantra, în versiunea de echipare Highway.
Frumoasă şi elegantă la exterior, Elantra exhibă un coeficient aerodinamic impresionant, 0,28, o valoare care garantează economie de combustibil la rulajul cu viteze mari, oferă o viteza maximă de 200 km/h şi, foarte probabil, un zgomot redus la vânt.
Calitatea fabricaţiei este fără cusur, ţinând cont de clasă şi preţ, greu aş putea găsi un vehicul similar mai bine asamblat şi cu un interior mai spectaculos. În plus, ergonomie la nivel înalt; Elantra are foarte puţine butoane şi toate comenzile sunt amplasate intuitiv, cel puţin la prima vedere.
Portbagajul este imens, 485l, se poate deschide doar din telecomandă sau din clapeta aflată în stânga scaunului şoferului. Un dezavantaj evident pentru oricine: nu avem nici un mâner sau loc din care să închidem portbagajul – murdărire programată şi urme de degete garantate pe vopsea.
Inedit, putem plia spătarul banchetei spate inclusiv prin portbagaj – funcţie foarte utilă şi comod de folosit.
Spaţiul pentru cap la locurile din spate e destul de limitat, logic dacă ne uităm la designul spatelui, însă se stă foarte bine ca spaţiu pentru 3 persoane şi e loc foarte mare până în scaunele faţă.
Spaţii de depozitare numeroase sunt imprăştiate prin toată maşina, am găsit şi un suport interesant pentru carduri în parasolare (mai altfel…), îmi place grija cu care s-au proiectat aceste spaţii. N-am remarcat să fie răcit torpedoul.
Iluminarea bordului e elegantă (albastrul tipic deja la Hyundai), ceasurile sunt de tip Supervision (iluminate tot timpul). Un lucru e clar, maşina are prezenţă scenică, am văzut reacţiile vizitatorilor din showroom-ul Dab Auto Serv, pur şi simplu rămâneau lipiţi cu privirea de Elantra…
Dotările standard sunt decente, cu climatizare automată pe două zone, radio-CD-MP3 cu 6 difuzoare, comenzi pe volan, USB+Aux, computer de bord, ESP, alarmă, 6 airbaguri, geamuri cu acţionare electrică etc.
Performanţele oferite de motor par bune, n-am condus încă maşina, însă 132 CP la 1,6l e un rezultat excelent şi sper că şi live maşina nu va dezamăgi. Performanţele sunt decente şi important în acest segment rămâne consumul de combustibil.
Compartimentul motor, deşi foarte aerisit, totuşi arată sărăcuţ ca insonorizare, nici măcar pe capotă nu e acea pâslă specifică pentru absorbţia sunetelor. În plus, chiar şi între bord şi motor, materialele insonorizante sunt răzleţe.
Ca şi comentarii generale, e clar un minus faptul că, la momentul acesta cel puţin, nu se oferă în România decât o variantă de motorizare şi nici măcar un diesel (prezent pe majoritatea modelelor concurente).
Să fie oare atât de bun propulsorul de 1,6l D-CVVT încât Hyundai are curaj să ofere un vehicul superb cu o singură motorizare şi doar cu transmisie manuală? Vom vedea.
Semne de întrebare se ridică şi studiind broşura Elantra. Unde găsim, printre altele şi o transmisie automată cu 6 rapoarte, precum şi diverse alte opţionale absente în acest moment de pe piaţa din România şi a căror disponibilitate nu pare a fi cunoscută.
Pe modelul prezentat, semnalizatoarele laterale sunt pe aripile faţă, în timp ce în broşură modelele prezentate au doar semnalizatoare integrate în oglinzile retrovizoare. Standard, conform broşurii, Elantra pare a fi echipată cu tamburi pe puntea spate, însă cele două versiuni disponibile la noi ar avea discuri de frână, aşa cum e specificat în oferta comercială.
Preţurile le puteţi vedea direct în cele două imagini ale ofertei comerciale, există şi preţuri promoţionale de lansare.
Din ce am studiat, Elantra pare a avea şi look-ul şi preţul pentru a fi un lider de vânzări. Rămâne de văzut, însă unul din concurenţii direcţi de mare succes, Chevrolet Cruze, care oferă o gamă mai largă de opţiuni şi motorizări, poate fi serios ameninţat.
Cel puţin la nivel declarativ, Cruze este surclasat de performanţele noului Elantra. Dacă testele pe şosea vor confirma, coreenii de la Hyundai probabil că se vor instala confortabil în fruntea grupului destul de restrâns al sedanurilor compacte, măcar pentru moment.
Date tehnice:
Motor: 1,6l D-CVVT
Cilindree: 1591 cmc
Putere maximă: 132 CP/6300 rpm
Cuplu maxim: 158/4850
0-100 km/h: 10,7 s
Viteză maximă: 200 km/h
Consum urban: 8,5l/100 km
Consum extraurban: 5,2l/100 km
Consum mixt: 6,4l/100 km
Capacitate rezervor: 48l
Capacitate portbagaj: 485l
Coeficient aerodinamic: 0,28
L/l/i: 4530/1775/1445 mm
Greutate: 1236 kg
Masina este frumoasa intradevar ,si sta foarte bine in piata insa va rog nu faceti prezentare la “DAB AUTO” acest templu al neseriozitatii…
Ps: garantie???
Imi pare rau daca ati avut probleme cu DAB, totusi eu am numai experiente bune cu ei si in general am auzit numai de bine, orice problema aveti cu DAB va rog sa ma contactati si va voi ajuta personal sa rezolvati problema. Proprietarul DAB AUTO este un om deosebit de receptiv la orice probleme si sugestii.
Garantie 5 ani.
Din cate am citit pana acum, motorul de pe elantra nu este GDI-ul ci MPI; varianta de 1.8(tot MPI) se vinde in state unde masina este foarte apreciata.
Mi se pare un pic ciudat ca nu exista un motor diesel inca;
Pretul e ok, dar cred ca sunt concurenti ori mai ieftini(fluence, cruze) ori care stau mai bine tehnic(jetta, octavia, focus, mazda3, honca civic)
In orice caz de frumoasa e foarte frumoasa masina!
Lipsa suspensiei independenta pe spate mi se pare ciudata si cred ca e o decizie strict de reducere a costurilor.
Da, nu este gdi, am ramas in cap cu motorul de pe Veloster… S-a corectat eroarea din film, multumesc pentru precizare.
s-a trecurat o mica greseala.Nu cred ca e v max 220 ci cred 200.Cel putin asa e trecuta in cartea tehnica.
Da, 200 este viteza maxima, se aude si pe filmul care va fi pus imediat. Multumesc, am corectat.