VW Tiguan 2,0l TDI DSG7 4Motion

VW-Tiguan-2,0l-TDI-DSG7-4Motion

Oare există o maşină în care să te urci şi să n-ai nimic de comentat? Puteam să jur că nu, până când am întâlnit noul VW Tiguan. SUV-ul german oferă calitate de la primul la ultimul şurub şi dacă nu e de ajuns, te îmbie să încerci şi noua transmisie DSG cu 7 rapoarte, precum şi tracţiunea integrală 4Motion.

Când vezi că după câteva sute de km parcurşi în diverse condiţii de drum, de la off-road, până la autostradă, totuşi consumul indicat de computerul de bord se încăpăţânează să rămână 6,3l la suta de km, începi să te întrebi dacă nu cumva s-a stricat ceva şi consumul a rămas setat pe valoarea dată de fabricant?

Prea conservator la designul exterior, Tiguan nu te doboară nici cu un interior spectaculos, dimpotrivă. Totuşi, nivelul atât de înalt de calitate al asamblării, ergonomiei, materialelor folosite, îţi îngenunchează din start orice comentariu negativ.

În plus, bordul are 8 (opt) aeratoare pentru sistemul de climatizare automată. Fără a le mai număra pe cele din spate…

A fost foarte greu pentru mine să găsesc 2-3 puncte slabe unui Tiguan deloc pregătit să cedeze poziţia de lider între SUV-uri. Până la urma, le-am scos în evidenţă. Oricum, cu sau fără ele, Tiguan e şeful…

98 Responses

  1. mihai says:

    de unde stiu daca tiguanul e 4×4 sau nu?
    scrie undeva asta in cartea tehnica,sau in certificat?si daca da,unde?
    eu nu am gasit,se poate sa fie 4×2?
    multumesc

    • turatiimaster says:

      Te uiti sub masina, daca are cardan e 4×4, mai simplu de atat nu se poate.

  2. adi_tac says:

    Salut.
    Am cumparat recent un tiguan din 2013.Pot sa-l setez sa-mi arate viteza digitala?
    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Teoretic da, ar trebui sa aiba si vitezometru digital.

      • Constantin says:

        Bună ziua. Am o problema nu reușesc sa dezactivez ESP de la buton. Nu-mi da erooare pe vcds. Ce sa fie?

        • turatiimaster says:

          Nu stiu, pot fi multe motive, buton defect, ati tinut apasat mai mult pe buton?

  3. Mario says:

    Salutare,am urmarit cu mare interes postarile tale,am si eu un tiguan 2014,dsg,177 de cai.dar din pacate eu nu pot sa scot un consum mai mic de 10% pe autostrada la viteza de 140 km la
    Ora,pe la 100 kn poate un 6.5,dar in general cam asta ar fi consumul la
    Drum lung,chiar si pe pilot automat.Masina cand am luat-o a avut 90.000 km reali,acum am in jur de 115.000,i-am schimbat distributia la 100.000,am vazut ca tu zici de 180.000,dar acum e prea tarziu sa mai fac ceva.

  4. calin M says:

    Buna ziua, spumeti-mi va rog la vw tiguan dizel CFFB 140cp din septembrie 2012 automat dsg 7 la cati km se schimba distributia?

  5. Vasile says:

    Buna seara tuturor
    Am o problema cu tiguanul meu
    Un mecanic zic mecanic sa nu zic prost
    Lucreaza la reprezentanta ford
    Mia schimbat distrubutia tot nou
    Eu fiind de fata la tot procesul
    Dupa schimbare surpriza nu a mai pornit masina pornea o secunda si se oprea a demontat dinou capacele si cica din ce spune el nu a blocat bine fulia ax came a blocato in alta pozitie a dat cureaua jos si a facut ceva modificari
    Acum masina porneste bine nu are zgomote si trage bine dar cand trece de 1000 de ture face un zgomot ciudat care provine de la injectoare intradevar am ascultat si eu si pare de la injectoare dar inainte nu facea acel zgomot ce credeti ca ar trebui sa fac
    El imi propune sa desfaca injectoarele sa le trimita la reparat
    Va multumesc si imi cer scuze daca nu e locul potrivit

  6. Leonte says:

    Buna ziua. As dorii sa ma ajutati cu o informatie legat de tiguan. Ce motorizare recomandări ca fiind mai fiabilă cea de 140 sau cea de 170 cp ?

    • turatiimaster says:

      Aceste informatii le puteti gasi pe forumurile VW, in mod normal cu cat mai mult storci putere dintr-un motor, la aceeasi cilindree, scade fiabilitatea, insa sunt si exceptii. In cazul de fata, motorul de 140 CP ar fi, cel putin teoretic, mai fiabil, insa cele mai bune raspunsuri le aflati de la detinatorii acestor modele.

  7. octav says:

    Salutare. apreciez tot timpul care il oferi filmarilor si cum explici fiecare detaliu si functie in parte,rar gasesti o prezentare ca a ta. Sincer as dorii sa imi cumpar un tiguan exact ca cel din prezentare clar cu o cutie dsg 7 rapoarte desi nu prea eram deacord cu ,cutia automata mi-am schimbat parerea dupa vizionare tiinand cont ca suntem in 2018 preturile unei masini ca tiguan zic eu un model 2011-2013 au mai scazut sa isi mai permita si omul de rand sa o poata cumpara. te rog daca esti amabil sa imi spui cu exactitate ce model e exact cel prezentat de tine pentru o cautare online .sau sa imi recomanzi un model mai full din ani precizati mai sus. Astept un raspuns iti multumesc frumos.

    • turatiimaster says:

      VW Tiguan 2,0l TDI DSG7 4Motion, an de fabricatie 2011. Nu fac recomandari exacte de modele second hand, pentru ca riscul si-l asuma fiecare, eu nu am cum sa stiu starea masinii doar dintr-un anunt.

  8. dggg says:

    cutia dsg7 foloseste un dublu ambreiaj uscat care cedeaza f repede…mult mai ok este dsg 6 cu ambreiaj umed.
    salut

    • turatiimaster says:

      Toate cutiile DSG7 de pe diesel sunt cu ambreiaj umede, doar la versiunile benzina de cuplu mic sunt cu ambreiaje uscate. Cod DQ200, cuplu maxim 250 Nm, ambreiaje uscate, codurile DQ250 pana la DL501, toate cu 7 trepte, au cuplu suportat de la 400 la 600 Nm si sunt cu ambreiaje umede.

  9. alex says:

    Salut Robert. As vrea sa te intreb ceva si sa-ti cer si o parere. Ai condus Golf 7 1.6 dsg 7? Ai ideea de ce nu vine dsg 7 si pe motorul de 2.0 tdi de la golf? Cum merge Golful cu 1.6 dsg7? Nu e putin submotorizat?
    Ce ai alege intre Golf 7 2.0 tdi manual, Golf 7 1.6 dsg, Megane 1.6 dci, Laguna 2.0 dci, Bmw E90 318/320d? Toate in jurul a 17-20 mii euro, noi sau pana in 10000 km.

    • turatiimaster says:

      Dintre cele enumerate as alege Golf cu DSG, cu 1,6l. Nu e submotorizat, in combinatie cu DSG motorul misca bine masina.

  10. alex says:

    Salut. Imi cer scuze ca ma bag in discutia voastra dar am avut la firma cateva modele VAG cu DSG si pot sa va dau cateva amanunte. Spre exemplu Passat DSG de 170 CP 2009, consuma mai putin decat 1.9 tdi manual sau 2.0 tdi manual chiar daca acestea erau mai noi. Skoda Ocatvia 1.9 TDI DSG consuma mai putin decat Passat DSG dar nu se comaprau ca si putere oferita iar diferenta la consum era infima. Cu Passat DSG 170 CP mergeam in general cu 6.5-8 in oras si afara, la mers lejer 4.5 si mers sportiv 5.5-6.5 l/100 km. Toate aceste masini le-am condus mii de km si am incercat de curiozitate sa vad ce consumuri pot scoate minimum la fiecare.

  11. Luck says:

    Ce varianta de motorizare e mai eficienta ca si consum la Tiguan ,cea de 140 de cai sau de 177 cai ??

    • turatiimaster says:

      Banuiesc ca cea de 140 CP, dar nu am condus varianta de 177 CP, asa ca nu pot decat sa emit o ipoteza, nu o certitudine.

  12. Angel says:

    Comentariul si mai ales filmuletzele m-au ajutat sa inteleg functionalitatile masinii. Saptmana viitoare ma duc sa fac un test drive si dupa aceea cred ca o sa o cumpar, asta daca nu cumva gasesc pe site-ul vostru filmuletze despre noul Mercedes GLK.

    Felicitari pt prezentari bafta in continuare.

  13. Angel says:

    Apropo de “practic” oglinzile se pot plia si in exterior, asta in cazul in care cineva trece pe linga masina si da oglinzile peste cap, distrugandu-le ceea ce nu am mai vazut pana acum la alte masini. Dar mi-a placut comentariul: “descuiatul si incuiatul” :)))

  14. Lucian says:

    Salut! Apreciez review-urile pe care le faci! Am constatat insa doua mici greseli la video 6 care ar merita sa fie corectate:
    1. Injectoarele sunt de tip piezo. Cred ca vrei sa spui ca nu mai sunt de tip pumpe-duse.
    2. Cutia DSG nu are convertoare de cuplu. Este o cutie cu doua ambreaje. Mai precis sunt doua cutii una cu treptele impare (1,3,5,7) iar cealala cu reptele pare (2,4,6). Cand esti intr-o treapta cealalta cutie preselecteaza treapta urmatoare ( down-shift sau up-shift) iar cand vine momentul cupleaza foarte repede in timp ce cealalta decupleaza. Dinacest motiv schimba foarte repede.

    Numai bine,

    Lucian

    • turatiimaster says:

      Salut, nu cred ca am zis vreodata in viata asta ca DSG are convertizoare de cuplu, vorbeam generic de cutiile de viteze conventionale si s-a asociat cu DSG. Stiu exact ce e aia cutie cu dublu ambreiaj, am explicat in zeci de filme cum functioneaza. De problema cu piezo, da, aici m-a luat gura pe dinainte, poate trebuia sa fiu mai clar. La TDI PD presiunea era data de pompe integrate in injectoare (foarte complexe, performante si costisitoare) care foloseau valve actionate piezoelectric, in timp ce la common rail generatia a 2-a, adica motoarele actuale, exista injectoare piezoelectrice (care nu sunt totuna cu cele PD, ce integreaza pompe de inalta presiune). Odata cu renuntarea la PD s-a renuntat la injectoarele PD cu pompa piezo, cred ca e mai corect asa.

  15. Noimis Uigres says:

    Salut Robert, felicitari pentru site, am un Tiguan cu jante de 17, anvelope 235/55, spune-mi te rog, as vrea sa pun pe jante 235/65, ce implicatii in afara de indicatia eronata a vitezometrului ar avea modificarea? Cu pneurile de 235/55 suspensia este prea rigida, cu balonul mai mare s-ar mai ameliora..si ar creste putin si garda la sol!

    Multumesc mult!

    • turatiimaster says:

      Implicatii sunt, respectiv daca nu pastrezi diametrul rotii exact cu cel original, ABS, ESP si alte sisteme care folosesc date de la roti, vor functiona cu abateri (care uneori pot fi foarte periculoase). In mod normal ca sa ai balon mai mare ar trebui sa scazi si diametrul jantelor, de la 17 la 16. Cauta pe net un calculator de pneuri (tyre calculator), fa simulari cu dimensiunile pe care le vrei tu si vezi daca abaterea este in limitele permise, daca da, poti pune acele pneuri (cu rezerva ca poti fi respins la ITP daca nu ai acele pneuri in datele tehnice ale Tiguanului).

  16. Ruby says:

    Toate comentariile de pe net erau favorabile Tiguanului. Acum sunt convins ca toate comentariile erau facute de angajati ai WV. Am fost un fan al WV dar sunt EXTREM DE DEZAMAGIT. Nemtii de la WV erau in pragul falimentului dar s-au rentabilizat pe spatele clientilor din Europa de Est. Calitate slaba la preturi enorme. Am uitat sa zic si de tabla: tabla capotei sa indoaie mai usor decat tabla unei Dacii vechi !!!
    Si nu au pus nici macar un telescop la capota !!! CONCLUZIA MEA: Ganditi-va de mai multe ori daca e cazul sa va luati o masina noua din Romania sau una noua dintr-o tara ca: Germania, Olanda… Atat am avut de zis…WV mi-a lasat un gust amar…

    • bloggerx says:

      De ce esti sigur ca masinile vandute in Europa de Est sunt mai slabe decat cele din Vest? Asta e un mit. Toate se fac la aceleasi fabrici.
      Defapt problema e alta, modelele noi nemtesti sunt mai slabe si mai scumpe decat masinile facute acum 5 ani, nu se compara cu cele de 10ani. S-au rentabilizat pe spatele snobilor ca tine care dau pe o masina cat o garsoniera sau apartament cu 2 camere, ca doar trebuie piele si full,nu? Numai de bine cu el in continuare!

      • Ana Chiriac says:

        Am luat si eu un Tiguan si intr-adevar e o mare teapa. Cei de la service porsche nord sunt foarte aroganti. Orice nemultumire le-ai aduce la cunostinta se comporta aiurea. Mai ca nu te iau la bataie. Trebuie luata atitudine impotriva lor. Iar tu, bloggerix, nu ai dreptate. Fiecare om face ce vrea cu banii lui. Poate sa-si ia 3 case si 3 iahturi, nu? Nu toti sunt rupti in cur. Insa daca ai dat niste bani pe o masina iar producatorul te inseala, exista lege si pentru el. Cred ca cei de la Porsche au un proces in fiecare zi. Oricum, sfat pentru angajatii Porsche: fiti mai umani si mai politicosi. Daca va bateti joc de clienti, pina la urma o sa va scada vinzarile si o sa aveti salarii mai mici. Atrageti atentia producatorului de hibele aparute pe masini pentru ca acesta sa le poata remedia. Daca lucrati pentru o firma straina asta nu inseamna ca sinteti superiori celorlalti romani.

        • bloggerx says:

          asa e, fiecare poate sa isi ia 3 case si 3 iahturi, dar din pacate nu poti sa le duci pe lumea cealalta, iar pe lumea asta poti sa folosesti doar cate una o data.
          In rest vorba proverbului, sa nu te duci la pomul laudat cu sacul.

  17. Ruby says:

    Inainte sa-l iau ma orientasem la o Kia Sorento tot full option (la Mit Motors Otopeni). Am facut un test drive si la peste 130Km/h mi s-au parut suspensiile moi. Al doilea motiv pentru care nu l-am luat e ca “pielea” de pe scaune era de fapt o musama bej nenorocita care imita pielea.Pretul era cam la 38.000 Euro.Si garantie 7 ani. AM FACUT PROSTIA SA IAU UN TIGUAN. NU IL AVEAU EXPUS. MI S-AU ARATAT PLIANTE, TAPITERIE PIELE BEJ, TOT TACAMUL. PRET TOT 38.000 EURO. CAND A VENIT, STUPOARE: PIELEA ERA DE FAPT TOT O MUSAMA NENOROCITA (MACAR LA KIA ERA PERFORATA, SA SE MAI FACA AERISIRE) CARE ITI FACE SPATELE SA-TI TRANSPIRE, DUPA 6000 DE KM A INCEPUT SA SE CRAPE. AM ZIS, NU-I NIMIC. ORICUM, E O MASINA BUNA SI ASA. GRESEALA !!! SUSPENSIILE ADAPTATIVE SUNT O MARE TEAPA !!! (LA FEL CA SI BLOCAREA ELECTRONICA A DIFERENTIALULUI !!!) PE SITE SCRIE CA SUSPENSIA SETATA PE “COMFORT” OFERA MASINII COMFORTUL PHAETON-ului! MARI MINCINOSI CEI DE LA WV!
    ADEVARUL E CA PE ORICE SETARE AI DA, NU SE INTAMPLA NIMIC !!! DOAR SE APRINDE UN LED. SI CA SA FIE TACAMUL COMPLET, SUSPENSIILE (PE SETAREA “SPORT” care oricum, nu are nici un efect) SUNT MOI. LA FEL DE MOI CA LA KIA SORENTO ! ADICA LA VITEZE DE PESTE 130 Km/h, Tiguanul se comporta ca o barca pe valuri. BALANS SI INSTABILITATE CAT CUPRINDE.
    TIGUANUL E O MASINA “SPORT” STABILA PANA LA MAXIM 120 Km/h. Peste, Dumnezeu sa te apere… Plang banii dati pe Tiguan…Cutia DSG in 7 trepte e destul de economicoasa DAR E FOARTE ZGOMOTOASA (URUIT CONTINUU DE ROTI DINTATE, LA ORICE VITEZA!), UNEORI PLEACA CU “SOC” DE-TI RUPE SPATELE (LA SERVICE MI-AU ZIS CA “ASTA E BOALA LOR” SI N-AU CE SA LE FACA) SI, UNEORI, MAI ARE SOC LA SCHIMBAREA DIN TREAPTA A DOUA IN A TREIA. PARCA AR FI O CUTIE RECONDITIONATA…SINCER, NU M-AR MIRA. AM AUZIT CA SE PUN PIESE RECONDITIONATE PE MASINI NOI. MAI BINE LUAM UN TOUAREG second hand din Olanda. Am vrut sa am masina noua! O tampenie! Iar fantele de la aerul conditionat(un simulacru de clima) sunt dispuse foarte prost, oricum le-ai orienta nu ai cum sa nu te deranjeze jetul de aer. Si nu le poti inchide NICIODATA ETANS.

  18. andrei says:

    Tiguan-ul meu 2012, motor 2.0 TDI, 170cp, 4M, cutie manuala 6 trepte, consuma 8.5 pe pilor automat la 130-140 km/h pe autostrada. Mi se pare cam mult. Avand in vedere ca pe DN2, daca merg cu 50-60 prin localitati si 90-100 prin afara scoate consum de 4.8, ma gandesc ca e o problema de aerodinamica.
    Ca si consum mediu long-term, scot cu el undeva la 7.8, ceea ce inseamna mult peste cei 6 dati in carte. Pe autostrada nu merg prea des, dar merg destul de mult prin oras, unde de cele mai multe ori am un consum intre 8 si 11.
    Daca varianta DSG 140cp scoate intr-adevar consumul din filmulete, cred ca ar fi interesant sa stim si in ce conditii de mers.

    • kim_vl says:

      Ce turatie ai la 130 km/h (banuiesc ca mergi cu a 6-a)? La Qashqai-ul meu 1.6 dCi 130 CP, M6, 4WD in mod 2WD LA 130 km/h am pe computer cam 5.5%. La 110 am cam 5%. O sa fac azi un test cu ASX-ul lui taica-meu (1.8 DiD 150 CP, M6, 4 WD cu selector).

      • Andrei says:

        Pot sa-ti spun clar asa: la 138 km/h, pe pilot automat, treapta a 6-a, turometrul e la 2500 (2490 mai precis) si consumul instantaneu in jur de 9 l/100 km.

        • kim_vl says:

          Din pacate n-am putut merge cu ASX-ul si am mers cu Qashqai-ul. Pe A1 la 130 km/h am fix 2500 turatii, iar la 138 km/h pe pilot automat am cam 2700 turatii. In ambele cazuri consumul instant variaza intre 5.5-6.5%.

          • Andrei says:

            Aham. E bun consumul. Probabil la Tiguan isi spun cuvantul cei 170 cp si 4*4 permanent (fie el si inteligent). Raman cu speranta ca va mai scadea in timp si la mine, intrucat masina nu are decat 15.000 de km :). Multumes de informatii si multa bafta !

            • kim_vl says:

              Si eu am tot aproape 15000 km.

            • kim_vl says:

              Am facut azi plinul la Qashqai si mi-a iesit un consum de 7.5% mixt pt vreo 715 km parcursi astfel:
              – 240 km de autostrada A1 (130-138 km/h)
              – 120 km de drum national bun cu circulatie fluenta (60-110 km/h)
              – 20 km prin Bucuresti
              – restul in oras de provincie (nu foarte aglomerat, dar distante scurte) plus imprejurimi

              • kim_vl says:

                Media de pe computer n-a miscat de la 6.4 (am resetat computerul acum vreo 500-1000 km si media a tot urcat spre 6.4). Oricum, e diferenta intre ce arata computerul si pompa.

              • Andrei says:

                Pe ultimii 1500 de km si mie tot medie generala de 7,5% imi arata computerul de bord. Majoritatea km sunt facuti prin afara orasului.

    • turatiimaster says:

      DSG schimba mult mai rapid decat o poti face tu manual, in plus are 7 rapoarte, deci la rulaj de autostrada e mult mai jos ca turatie. Chiar si folosind un stil de conducere identic, oricum DSG-ul va lua cu minim 1l mai putin la suta de km, doar din motivele enuntate mai sus.

      • Ruby says:

        Am un Tiguan din 2012. 4×4, DSG 7 rapoarte, suspensii adaptative, full option, piele.

  19. dorucro says:

    Draga Roby, felicitari pentru emisiune, imi place vocabularul tau, foarte tehnic si elevat, aproape fara greseli, atentie deosebita la detalii, ochi super ok dpdv critic, cel putin eu am devenit fanul tau. Am si invatat multe trebuie sa recunosc. M-ai convins ca Tiguan este cel mai potrivit SUV si Off roader la un pret as spune corect si fac cumva sa-mi vand Suzuki sx4 care m-a dezamagit total (inainte il aveam pe toti peretii, acum imi smulg parul) sper sa-l dau cat mai repede e inca in garantie, si sa-mi iau Tiguanul. Mult succes si Keep the good job!!!!!!!

  20. tapta says:

    AM FOST LA SKODA IN PIPERA ,YETI IMI PLACE CA EXTERIOR CA E PATRATOASA DAR INTERIORUL NU MA INCANTA,CAM INGHESUIALA,PORTBAGAJUL MIC,IN SCHIMB MOTORIZAREA SI CUTIA LA FEL,IAR DE PRET E DIFERENTA SUPORTABILA FATA DE TIGUAN,DECI VARIANTA YETI A CAZUT

  21. tapta says:

    acum am un touran 1,9 cu dsg,inainte am avut tot touran dsg dar 2,o putin mai infipt dar momentan vreau sa mi iau un tiguan cu dsg,sunt indragostit de cutia asta,am un teren la munte si un tiguan ar fi super,desii amaroku e telu suprem ramane deocamdata un vis ptr ca este prea scump ,peste 3 ani tot imi iau unu .de skoda yeti ce parere aveti?

    • turatiimaster says:

      Nu am condus Yeti, asa ca nu stiu ce sa zic, o sa fie in schimb un test cu Amarok in curand.

  22. ciprian says:

    merci de raspuns, voi incerca data viitoare sa ii fac consumul facand plinul.Oricum DSG-ul face toti banii.Am vazut ca la tiguanul condus de tine aparea pe bord 2 ani pana la revizie.La cel care l-am condus afisa 1 an.(masina a fost cumparata cu 4 ani garantie), ai idee de ce?

    • turatiimaster says:

      Depinde, s-ar putea ca in Romania sa fie considerata exploatare dura si sa aiba intervalul de revizie la jumatate. Nu stiu sigur, cel mai bine intrebi la reprezentanta.

  23. ciprian says:

    salut! am avut ocazia sa pot avea in wk trecut un tiguan aproape identic cu ce ai prezentat tu(aprox 6000km la bord). Masina e super din toate punctele de vedere, n-am ce comenta..am testat-o pe autostrada(buc-ploiesti) cat si la munte, dar nu inteleg cum de ai avut consum mediu de 5,4-5,6.Eu am mers cu maxim 130-140 pe autostrada, iar in localitati maxim 90 si am obtinut un 6,6 zic eu cam chinuit.. la 130-140 km/h cu cruise control masina ia cam 7,5-8L.Tu in ce conditii ai obtinut acel consum?

    • turatiimaster says:

      Conteaza stilul de conducere, DSG-ul are si el un stil aparte de condus, chiar daca e automata, daca o conduci in asa fel incat sa faca multe schimbari, consuma ceva mai mult.

  24. Maverick says:

    Salut, interesante filmuletele. Eu conduc un Tiguan de pe la sfarsitul lui 2009, varianta track & field, diesel 170 CP. Masina se misca foarte bine, e foarte rapida. Pentru cei care vor sa achizitoneze un Tiguan le recomand optiunea suapensie cu reglare adaptiva DCC. Are 3 variante de reglaj: confort, normal si sport. Cu suspensia pe confort poti merge cu orice viteza in zonele unde astfaltul este decopertat din loc in loc (nu gropi mari ci diferente de aproximativ 3 centimetrii) fara sa simti absolut nimic. Suspensia moale preia absolut toate denivelarile fara nici un efort. Pe autostrada sau in zonele unde se merge cu viteza mare si sunt si curbe este recomandabila setarea suspensiei pe “sport” fapt ce confera o suspensie rigida. Poti aborda curbele in viteza fara teama ca masina o sa se incline in curba (aproape fara ruliu) exact ca la o masina sport. Dupa mine acesta suspensie adaptabila este unul din argumentele forte ale Tiguanului in raport cu concurenta fara sa mai vorbesc de motorul diesel de 2 litri care este aproape la fel de bun ca cel de la BMW.

    • Andrei says:

      Salut, nu ai avut nicio problema din cauza tehnologiei relativ noi cu suspensia DCC ? Si pe mine ma tenteaza aceasta optiune, dar nu am reusit sa o testez. Din comentariul tau chiar pare ca merita.

      P.S. Nu inteleg insa dc nu ofera cei de la VW cutia DSG pt motorul 2.0 TDI 170 cp la Tiguan.

  25. silviu says:

    Ai zis ca acest model, cel putin la interior, inspira calitate. Am urmarit si filmuletele cu kia sportage despre care ai spus ca va fi viitoarea ta masina. Kia nu inspira acelasi aer, de buna calitate? Sau la plasticele de la Sportage apar ma usor sau mai devreme zgomote sau ,,greierasi”?
    Inca ceva: cutia automata de la sportage, presupun ca e preluata de la modele mai vechi….se apropie de fiabilitatea si performantele cutiei DSG?
    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Si Kia are un interior de foarte buna calitate insa Tiguan e superior pe ansamblu la calitatea materialelor. In ceea ce priveste cutia de viteze, se impun cateva precizari. Odata cu aparitia noilor modele Kia (de la Ceed), nu s-au mai folosit decat elemente nou dezvoltate pentru partea tehnica. Asadar, cutia de viteze automata de pe Sportage este de ultima generatie, fiind cea mai compacta din lume la momentul lansarii sale pe piata si cu performante foarte bune. Sa mai tinem cont de faptul ca este construita chiar de Hyundai/Kia. grupul Hyundai intrand in clubul foarte select al constructorilor auto care au cutii de viteze automate facute chiar de ei (in momentul asta doar 3 constructori mondiali isi construiesc singuri cutiile de viteze automate – unul e Hyundai/Kia). Comparatia cu DSG este in defavoarea cutiei de pe Sportage: DSG are 7 rapoarte si dublu ambreiaj, avantaje clare fata de cutia de pe Sportage in materie de performanta si consum de combustibil. Apare in 2012 si cutia DCT pentru Hyundai/Kia (6 rapoarte si dublu ambreiaj) dar pana atunci DSG e crema cutiilor de viteze automate de pe SUV-urile non premium.

      • kim_vl says:

        Dar intre o cutie automata cu 6 rapoarte (fara dublu ambreiaj) si un CVT care zici ca e mai buna (practic, nu pe hartie) ?

        • turatiimaster says:

          Eu prefer o automata cu 6 rapoarte unui CVT, din cate am observat din practica mi se pare mai predictibila automata cu 6 rapoarte.

  26. Costy says:

    De bea astept sa prezinti Volkswagen Touareg 2011

  27. Costy says:

    Este o masina interesanta dar cam scumpa pentru buzunarul romanilor….

    • kim_vl says:

      Si aici cam acelasi comentariu ca la BMW, dar in clasa asta alternativele mai ieftine sunt garla si se anunta si mai multe in 2012 (vezi Mazda CX-5, Subaru XV, Subaru care in materie de offroad usor da clasa tuturor celorlalti).

  28. cosmin says:

    d-le cred k este cel mai bun suv dintre toate din clasa sa.sper k voi akizitiona in viitor acest vw superb.credeti k merita?este bun pt nu foarte mult offroad?astept raspunsul dvs!bft in continuare cu alte modele k acesta!!!!!

  29. rmcata says:

    In aceasta categorie cred ca intra si Ford KUGA. Ce parere aveti de cutia automata cu dublu ambreiaj POWERSHIFT de la Ford, comparativ cu DSG? Ar fi interesant un test comparativ (face to face) intre Tiguan si KUGA.

    • turatiimaster says:

      PowerShift este foarte ok, consuma putin si schimba rapid. DSG insa e superioara, numai si daca privim doar prin prisma faptului ca ofera o treapta in plus.

  30. adi says:

    32 800 a fost pretul final. Masina are navigatie(rns 510, cea mare) xenonane, light assist/lane assist/park assist, pachet iarna(in principal pentru scaunele incalzite), pregatire telefon, tempomat, conector usb, cimatronic si alte cateva chestii micute leagte de interior. Masina ca pret de liste ar fi fost undeva la 39 000 din fericire exista oferta tiguan attitude care mai usureaza pretul si un discount de la dealer nefiind prima masina cumparata. Ar mai fi de notat faptul ca masina e in varianta de echipare sport&style. Am considerat ca neavand ventilaie in scaune pielea era un dezavantaj, si la trapa e acelasi lucru, era greutate mai mare si bineinteles cost urias de inlocuire. Daca mai exista intrebaripot sa raspund cu cea mai mare placere.
    P.S. Am vizionat si filmuletul cu kia sportage, superba masina la exterior, clar peste tot din clasa, portbagaj foarte bun iarasi, ce nu mi-a placut au fost datele tehnice, nu am vazut la 184 care sunt pentru kia dar ix35 dupa mine dezamageste, 9,4 secunde pana la 100 pentru 184 de cai este dupa parerea mea prea mult probabil trenul de rulare mai moale fiind problema

    • Laur says:

      Adi, imi poti spune te rog de la ce dealer ai comandat masina si cum s-au miscat cu procedurile?

      • adi says:

        Masina am comandat-o la autoclub timisoara, s-au comportat exemplar,de la momentul in care m-am hotarat ce masina vreau pana a fost data comanda au fost maxim 24 de ore chiar si avand in considerare ca masina e in leasing. Iar referitor la perioada de asteptare, mi s-a spus ca masina vine in 15 dec,insa saptamana viitoare ajunge, asadar nimic de reprosat. E posibil sa aibe legatura cu faptul ca am m-ai luat 2 masini de la acelasi dealer.

        • Doru says:

          Salut Adi! Am o intrebare: exista diferente (in afara pretului) intre oferta attitude si modelul standard din echiparea respectiva?
          Si eu “pendulez” intre un Tiguan Attitude (neaparat cu DSG) si Kia Sportage (tot cutie automata).
          Multumesc,

  31. adi says:

    Foarte interesante filmuletele, am comandat un tiguan 2.0 tdi 170cp cutie manuala(nu ma impac bine cu cele automate) in aproximativ 2 saptamani astept livrarea. M-ar interesa daca poti sa imi spui cum functioneaza sistemul “Lane assist”, masina de test drive avea asa ceva insa dealerul respectiv nu stia cum functioneaza.

    • turatiimaster says:

      In esenta e un sistem care avertizeaza si reactioneaza la schimbarea neautorizata a benzii pe care circuli. Daca nu semnalizezi si parasesti banda, fie pe stanga sau pe dreapta (adormire la volan, oboseala, neatentie, nesemnalizare), sistemul Lane Assist preia controlul directiei, oferind un scurt impuls de revenire la banda pe care erai, semnalizand si prin vibratii in volan faptul ca ceva se intampla. Poti vedea in filmele noastre cu Infiniti M30d cred, un sistem similar.

    • kim_vl says:

      Care a fost pretul final ? Ce echipare si ce dotari ai luat ?

  32. ady says:

    buna ziua. motoarele tsi au transmisie pe lant?

    • turatiimaster says:

      Motoarele TSI de la VW au distributie pe lant (diferita in functie de cilindree, la 1,2 avem un lant cu role (motorul fiind SOHC), la 1,4 avem doua lanturi cu role (motorul fiind DOHC) iar la 1,8 sau 2l avem cate doua lanturi dintate, ambele motoare fiind DOHC). Atentie insa, nu numai la VW dar si la alte marci, in ultima vreme se folosesc si tehnologii mixte, lant-curea, interesati-va cu atentie, nu mai sunt tehnologii clasice.

  33. romeo says:

    Sunt de acord cu tine Popica. Am luat passat exact in 2005 cand a aparut, diesel. Si 2 injectoare picate pana acum. Luna aceasta am achizitionat si un Tiguan , numai ca pe benzina de data aceasta. Intr-adevar, senzatia de lux se simte mai bine in passat fata de tiguan, chiar daca are 6 ani.

  34. Florin says:

    Sunt curios daca iti mai iei Sportage dupa ce ai testat Tiguan-ul?

    • turatiimaster says:

      Imi iau Sportage-ul. Depinde si cum stau financiar la anul. Tiguan-ul e net superior dar sufera la 2 capitole esentiale pentru mine: e mult mai urat decat Sportage si de asemenea diferenta de pret e substantiala in favoarea Sportage. Daca as lua Tiguan as lua exact configuratia asta din filme (motor/cutie, caroserie off-road) cu mult mai putine optiuni. Din pacate, chiar si asa, pretul e prea mare. Sper sa pot lua Sportage, ramane de vazut ce va fi, in conditiile de incertitudine financiara de acum nu prea imi vine sa ma arunc la sume mari.

      • Florin says:

        Diferenta de pret nu este chiar atat de mare, este aproximativ 10%. Sportage Style 2.0DSL 4×4 cutie automata este 24500 Eur cu TVA si Tiguan 2.0TDI 4×4 DSG Trend este 26700 Eur cu TVA (luna trecuta era cu 2% mai ieftin, acum VW a scumpit masinile pentru a acorda 4 ani garantie). La Tiguan mai trebuie sa adaugi Climatronic si alte optionale (destul de scumpe dupa cum ai spus si tu) dar la VW ai avantajul ca mai poti negocia pretul, la Kia nu (cel putin eu nu am reusit).
        Iar la sfarsit, cam cu aceleasi optionale, iesi tot la 10% diferenta. Si mie mi-a placut Sportage dar dupa ce m-am urcat in Tiguan a fost “game over”. Track&Field varianta offroad este cu 450 Eur mai scumpa, dar de banii aceia primesti jante de aluminiu
        (400), monitorizare presiune pneuri (50) si in plus mai ai scut motor metalic si sistemul offroad, adica practic primesti mai mult decat cei 450.
        Si la varianta de baza, Sportage 1.6 benzina este 17300 si Tiguan 1.4TSI este 19900, adica 15% diferenta.
        Mie mi se pare mult mai mica diferenta de pret fata de diferenta de calitate.

  35. Andrei Ionescu says:

    Acele mici fante de la nivelul scrumierei fata sunt pentru senzorul climatizarii, senzor pentru zona de jos a temperaturii interioare. La del si langa butonul de avarie, fante pentru senzor climatizare.

  36. Popica says:

    “Democratizarea luxului” s-a facut la Passat B6…:) Din pacate, odata cu preturile mai mici au venit si problemele tehnice la acel Passat: injectoare Piezzo Siemens cazute ca mustele, pompe de combustibil cazute, chiar si cutii DSG cu unitatea mecatronica obosita dupa doar 100000km, i-au facut pe multi sa spuna: Never again a VW!

    Problemele au cam disparut dupa adoptarea commmonrail. Tiguan e o masina de buna calitate intr-adevar…

  37. Ionut says:

    Am observat ca la cateva modele ai remarcat ca la climatizare setarea se face cu un grad iar la altele cu jumatate de grad, si parerea mea este ca aceasta remarca nu o poti cataloga ca un minus pentru ca nu e, fiindca imi vine greu sa cred ca cineva poate remarca acel 0.5 grade.

    • turatiimaster says:

      Eu insumi am facut aceasta remarca, respectiv faptul ca 0,5 grade sunt greu de sesizat, insa majoritatea modelelor din aceasta clasa ofera reglaj cu 0,5 grade, asadar poate fi un dezavantaj de marketing pentru Tiguan.

  38. kim_vl says:

    Rober, poti face strict o comparatie intre DSG-ul de pe Tiguan si CVT-ul de pe Juke 4×4 ?

    • turatiimaster says:

      Nu le poti compara, cutia de viteze CVT foloseste un convertizor de cuplu, adica functioneaza cu pierdere de putere si cuplu, pe cand la DSG vorbim de un sistem dublu ambreiaj, mai eficient. Practic la CVT nu simti schimbarea treptelor (ceea ce e un avantaj), dar pierzi din putere si cuplu rezultand un consum de combustibil mai mare. La DSG, se simte schimbarea treptelor, insa eficienta se traduce in performante mai bune.

  39. mihai says:

    Salut. Am observat ca majoritatea masinilor noi (dupa 2010) folosesc pentru sustinerea capotei o tija, in loc sa foloseasca un telescop, asa cum au masinile anterioare. Mi se pare ciudata aceasta alegere, deoarece cu tija pierzi timp incercand sa o potrivesti si in acelasi timp trebuie sa sustii capota. Un telescop are avantajul ca iti asista si ridicarea capotei, pe langa faptul ca e mai comod. Am vazut si la acest Tiguan acelasi sistem cu tija. Oare sunt costurile asa de mari pentru a monta un telescop? De fiabilitate nu cred ca e vorba (sunt masini de 20 de ani care au acest sistem). Totusi e o masina de peste 25.000 euro, iar faptul ca nu au dotat-o cu un asemenea sistem mi se pare o idee proasta.

  1. 12/10/2011

    […] jos, primul material video din seria de sapte realizate pentru acest test drive, iar aici puteti vizualiza articolul complet si celelalte materiale video. Scrie un comentariu Cancel […]

Leave a Reply to alex Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.