Kia Rio 1,4l CRDi Comfort

Kia Rio

Ofensiva coreeană continuă, deja au lansat pe piaţă şi un model de clasă mică, subcompactă cum îi mai spun unii, ca un urmaş vrednic al modelului Kia Rio.

Cu design atrăgător şi o gamă largă de motoare şi transmisii, noul Rio se anunţă ca un concurent periculos în segment, mai ales ţinând cont de faptul că are un preţ destul de competitiv.

Am testat varianta Comfort, echipată cu motor 1,4l CRDi şi transinmisie manuală cu 6 rapoarte, descoperind un vehicul complex, care îşi depăşeşte cu uşurinţă barierele clasei din care face parte.

Cu excepţia aerului condiţionat supra automatizat, care efectiv m-a deranjat pe vreme ploioasă, împiedicându-mă să-l reglez cum doream, n-am găsit puncte slabe ale noului Kia Rio.

Sigur, şi locul special pentru o fotografie, prevăzut pe consola centrală, te lasă un pic să te gândeşti dacă e o idee bună pentru Europa sau poate că prinde mai bine în India.

Cel mai bine vă las cu filmele, pe principiul că o imagine face cât o mie de cuvinte…

97 Responses

  1. radu says:

    Salut,

    O mica intrebare legata de AC automat. Ati spus de mai multe ori ca sistemul de dezaburire porneste automat fara ca soferul sa il poata opri. in video 4 la minut 10:30 spuneti ca exista totusi posibilitatea dezactivarii lui in mod manual. Sa inteleg in feulul urmator:
    – clima pe Auto – sistemul pleaca automat (da drumul la AC) chiar daca afara 5 grade si ploua
    – clima pe manual – sistemul NU porneste automat (NU da drumul la AC) si lasa la libera alegere a soferului setarea (respectiv parbrizul se poate dezaburii si cu caldura nu AC)

    Puteti sa imi confirmati va rog aceste lucruri? DVS, sau alti proprietari de RIO cu clima.

    Stima.

    • radu says:

      ca adaugire. am gasit acest comment pentru dezactivarea sistemului automat de dezaburire parbriz

      If your vehicle is equipped with the auto defogging system, it is
      automatically activated when the conditions are met. However, if you
      would like to cancel the auto defogging system, press the front
      defroster button 4 times within 2 seconds while pressing the AUTO
      button. The indicator will blink 3 times to notify you that the system
      is cancelled. To use the auto defogging system again, follow the
      procedures mentioned above.

      Pe scurt, trebuie apasat butonul dezaburire parbriz de 4 ori in 2 secunde (in acest timp trebuie sa tii apasat si butonul AUTO). Beculetul de pe butonul dezaburire parbriz va clipi de 3 ori drept confirmare ca sistemul automat este dezactivat.

      incearca cineva acest lucru :D?

  2. alex says:

    Salutare,

    Stiu ca nu ai testat inca noul Clio, dar, cel putin din ce e pe hartie, ce ai recomanda intre noul Clio 1.5 dci 75CP, Clio 1.5 Energy dci 90CP si Kia Rio 1.4 crdi (cu nivelele de echipare medii)?

    Mult spor in continuare!

    • turatiimaster says:

      Salut, e greu sa recomanzi ceva de pe hartie, eu cred ca as lua fie un Rio fie un Clio de 90 CP, varianta de 75 CP iese din discutie. Insa cel mai bine, daca mai ai rabdare un pic, o sa vezi si noul Clio pe aici, cam in toamna.

      • kim_vl says:

        Noul Clio arata intr-un fel aparte; parerea mea e ca (cel putin din poze) arata cel mai bine din clasa. Eu astept (pt. sotie) motorul 1.2 TCE cu cutie automata EDC (echivalentul DSG-ului) in 2013.

  3. Istrate says:

    Ar fi fost bine venit un test cu o varianta de echipare existenta pe piata, Classic, deoarece majoritatea cu care am discutat nu ar fi dispusi sa astepte trei luni pentru a comanda varianta prezentata in acest test.

    Sper ca schimbarile acestea de la Kia nu sunt de rau augur. Incertitudinea din ce cauza apare? Nu vor mai fi valabile masini pentru teste si review-uri particulare?

    • turatiimaster says:

      In perioadele de interimat e intotdeauna mai dificil sa luam masini. O sa se rezolve.

  4. Catalyn says:

    Mai faceti si alt review cu Rio?

    • turatiimaster says:

      Nu stiu inca, sunt ceva schimbari la Kia, o sa fie o perioada de incertitudine cu testele Kia.

  5. Istrate says:

    Nu exista discount momentan la Kia Rio. Au cereri destul de mari si nu isi permit sa faca discounturi aiurea. Pretul final este 14845 E daca nu ma insel. Deja am trei Vouchere, deci voi plati fara 2600 E din pretul masinii.

    In primele zile cand am comandat masina, m-a sunat de vreo trei ori fata de la Dealer, intrebandu-ma daca nu vreau sa renunt, caci mai avea cativa clienti care doreau varianta aceasta de echipare, predestinata Showroom-ului. Altfel, nu prea merita sa alegi Comfort si sa astepti trei sau patru luni pana iti vine masina.

  6. Istrate says:

    Nu inca, astept de la o zi la alta un telefon. Eu am ales varianta de echipare Comfort, cu motorizarea 1.4 GSL. cutie manuala desigur.

    Ca optionale am cam tot ceea ce are masina prezentata in review-ul domnului Adam, iar in loc de piele ecologica, piele naturala bej.

    Aici este un rezumat al dotarilor optionale :

    Jante aliaj 17″
    Tpms
    Colan incalzit
    Supervision Cluster
    Scaun sofer si pasager cu incalzire
    Geamuri cu protectie UV
    Pedale metalice
    Parasolar cu iluminare + lampa lectura + suport ochelari
    Plasa de bagaje
    Tapiterie piele
    Buton pornire motor
    Fete interioare usi – piele artificiala
    Senzor parcare
    Blue Tooth + Hands Free
    Climatronic
    Pilot automat
    Vopsea metalizata

  7. kim_vl says:

    @Istrate
    Ti-a venit masina ? Cum e, ce configuratie, motorizare, cutie si optionale ai pus pe ea ?

    • Istrate says:

      In sfarsit, mi-a venit si mie masina.

      Ce pot spune mai mult decat faptul ca sunt foarte incantat de ea, si foarte bucuros ca nu am ales Volkswagen. Am facut de curand o comparatie cu un Polo, in aceeasi bani, si e clar ca Rio il subclaseaza, mai ales la capitolul dotari.

      Eu inca am senzatia ca masina este mare, mai ales cand o privesti din spate, pare foarte lata. In interior, spatiul este mai mult decat suficient, singura problema intalnita fiind accesul pasagerilor in spate, deoarece usile au un sistem de deschidere anevoios, dar tinand cont ca nu este o masina de familisti precum Meriva, nu ar trebui sa ne legam de acest inconvenient.

      Motorul de 1.4 benzina mi se pare excelent pentru oras, mai ales ca nu sunt genul care sa faca mii de kilometri pe an (media este undeva la 5000). Consumul, pe de alta parte, este cam maricel acum deoarece masina se afla in rodaj (am un mediu de 10.00 doar in oras).

      Dotarile, poate chiar prea multe, imi satisfac toate nevoile. Niciodata nu am simtit lipsa la vreuna. Mi-au reprosat unele persoane faptul ca nu am optat pentru navigatie si camera de marsarier, dar nu mi se parea in regula sa dau o mie si ceva de euro pentru un sistem care nu-l folosesc, doar asa, ca sa arate trendy in bord. Navigatia este buna pentru cei ce calatoresc mult, si mai ales extraurban.

      In legatura cu vizibilitatea apar probleme la nivelul lunetei. De multe ori am senzatia ca sunt la doi centimetri de alt vehicul, iar cand ma dau jos observ ca defapt sunt vreo 100. Inca nu am incredere in senzori, asa ca momentan ii ignor, pana ce nu-i testez intr-o zona sigura.

      Suspensia, desi multi o acuza a fi rigida, nu mi se pare deloc incomfortabila. Chiar daca jantele de 17″ cu un balon de 45 par a fi o problema pentru o citadina, la un mers relaxat si atent nu vor reprezenta deloc un deranj.

      Nu-mi mai trece altceva prin minte in acest moment, dar per total sunt multumit de alegerea facuta, si nu regret niciun moment ca nu am luat Polo, Fiesta, Corsa sau Aveo. Am avut curajul sa incerc ceva nou si neconsacrat, si se pare ca am avut succes. Cei ce doresc mai multe detalii despre masina ma pot contacta atat aici, cat si pe email.

      • kim_vl says:

        S-o stapanesti sanatos. Cat ai dat pe ea? Ai obtinut ceva discount sau accesorii ?

  8. kim_vl says:

    AC-ul automat si senzorii de parcare sunt optionale, ca nu le vad in dotarea standard la Comfort ?

    • kim_vl says:

      Bine, vad ca sunt multe chestii care nu apar in versiunea Comfort. Si nici pe site-ul KIA nu apare o lista cu optionale din fabrica.

    • Istrate says:

      Varianta prezentata in Review este una speciala, facuta pentru Showroom banuiesc. Intr-adevar, aerul conditionat automat, senzorii de parcare, Supervision Cluster, pielea artificiala si inca cateva sunt dotari optionale. Poti gasi fisa cu optionale cautand pe google “Optionale Kia Rio”. Nu vreau sa postez aici. pentru a nu se face reclama.

      Site-ul Kia este putin cam…rudimentar, daca ma pot exprima in felul acesta. Daca va uitati atenti veti vedea ca nici macar in sectiunea “Configurator” nu apare modelul Rio.

      • kim_vl says:

        Acum, ca am rezolvat problema SUV-ului (am comandat un Qashqai 1.6 dCi 4×4 MT6), trebuie s-o “rezolv” si pe sotie cu o masina mica. Studiind un pic, m-au impresionat un pic masinile de la KIA prin raportul pret/dotari/calitate/performante. Ar mai intra in discutie Corsa, Suzuki Swift/SX4, Spark, dar parca tot KIA iese mai bine.

      • kim_vl says:

        Ce e ala Supervision Cluster ?

  9. Istrate says:

    Mi-am facut comanda de o Kia Rio Comfort Plus, numai ca va trebui sa astept o luna pana vine masina, deoarece acum este pe vapor. Voi reveni cu pareri de indata ce o primesc.

    Am o nelamurire totusi. Sistemul “Start/Stop” include si “ISG” ? Caci pe optionale scrie doar “Buton pornire motor”. Care ar fi rolul sau? De asemeni, daca am acest buton, am buton si pe manerul portierei pentru incuiere si descuiere? Cum functioneaza aceasta tehnologie?

    • turatiimaster says:

      Sistemul ISG (Idle Stop&Go) este separat de butonul Start/Stop, daca nu ai comandat cu ISG nu ai sistemul pe masina, ai doar butonul de Start/Stop (care inlocuieste contactul clasic). Butonul de pe manerul portierei n-are legatura cu tehnologiile ISG si Start/Stop, ci cu nivelul de echipare. La Comfort plus ai butonul.

      • Istrate says:

        Multumesc mult pentru raspunsul promt. Mai am totusi o intrebare. Masina prezentata de dumneavoastra are bord tip Superivsion? Caci ma uitam iar pe lista de dotari, si am vazut ca dau 100 si ceva de euro pe asa ceva. Sunt curios la ce se refera.

        De asemeni, care sunt avantajele butonului Start/Stop? Este folositor la ceva sau este pur si simplu o fita a anului?

        • turatiimaster says:

          Da, masina are bord Supervision si este vorba despre ceasurile de bord luminate din interior (inclusiv liniutele si cifrele). Butonul Start/Stop are avantaje: se defecteaza mai rar decat un contact mecanic, elimina cheia de contact care incurca prin buzunare, permite pornirea vehiculului avand telecomanda in buzunar.

          • Istrate says:

            Va multumesc mult pentru raspunsuri. Si da, trebuie sa recunosc, am optat spre aceasta masina tocmai datorita Review-ului dumneavoastra, pe care l-am savurat de trei ori pana acum, si cred ca mai urmeaza. Va felicit pentru munca si dedicarea depusa. Sunt fericit ca m-ati convins sa aleg o masina fiabila, dotata, si cu un pret extrem de convenabil.

          • kim_vl says:

            Nu stiu daca e adevarat, dsr cineva imi spunea ca acest sistem keyless are si dezavantaje pt. sanatatea pasagerilor, in sensul ca introduci in masina o sursa suplimentara de unde, prin faptul ca masina “comunica” tot timpul cu cheia. Nu stiu daca aceste unde chiar sunt nocive, dar e clar ca ele exista si nu stiu cate studii s-au facut si daca producatorul are vreun interes sa dezvaluie mai multe aspecte asupra acestui fapt.

  10. Andy says:

    Am vazut ca o sa mai faceti un review la Kia Rio,cam cand apare?

  11. vlad says:

    se va putea face un test comparativ intre kia rio si un ford fiesta ambele pe benzina ? kia rio 1.4 – 109 cai vs ford fiesta 1.6 – 120 cai …
    sunt curios daca fordul isi merita pretul putin mai mare

    • turatiimaster says:

      Comparative nu facem, vom prezenta separat vehiculele si fiecare persoana interesata le poate compara singura.

      • vlad says:

        ar fi perfect … doresc sa achizitionez vara aceasta o masina din clasa mica si am ramas intre kia rio 1.4 GSl si ford fiesta 1.6 120cp si nu stiu ce sa aleg

  12. Flo says:

    Pe spate are discuri sau tamburi?

  13. swiss says:

    Am uitat sa precizez…ma refeream la consumul instantaneu pe reprize.(ex 80-120 tr.4)

  14. lenzi says:

    Pe viitor, in momentul in care prezinti turatiile si treaptele de viteza corespunzatoare, comuta te rog pe consum instantaneu – ar fi o informatie in plus. Multumesc!

    • swiss says:

      E destul de irelevant consumul instantaneu. De ce spun asta? Audi spre ex au limitat la 25% consumul max instantaneu pt psihicul uman, si nu sunt singurii. Tin minte spre ex la o fabia 1.2 a afisat la o accelerare puternica un instantaneu de 99%. Nu se mai intalneste aceasta valoare la nici o masina fabricata dupa 2011. In plus la majoritatea producatorilor consumul instantaneu apare sub forma unor grafice si au valori de pana la 30%. Din ce imi aduc aminte asa era si la rio.

  15. Flo says:

    Foarte bun reviewul, la cat mai multe pe viitor. Aveam cateva intrebari legate de Kia rio:
    Motorul de 1,2 85 Cp benzina ti se pare bun pentru oras sau este cam slab?
    Plasticul de pe bord este moale ca la kia ceed sau este tare ca si pe usi?

  16. swiss says:

    Daca e vorba de motorizarea de 1.6 TDCI as lua fiesta fara ezitare. De ce? Pentru dinamica superioara, consum f. mic si interiorul f. placut.

  17. Istrate says:

    Am inteles aceasta problema, cred ca trebuiesc intrebati cei de la reprezentanta pentru diferite optionale.

    Si acum o intrebare care a inceput sa ma macine. Ca o comparatie cu Ford Fiesta, considerati ca Rio se mentine pe o pozitie egala, sau este considerabil mai jos?

    Doresc totodata sa va felicit pentru review-urile extrem de amanuntite pe care le faceti, si cred ca sunteti singurul din tare care prezinta o masina intr-un timp atat de indelungat, cu bune si cu rele.

  18. Istrate says:

    Acum am descoperit si eu masina, si, in urma review-urilor am ramas relativ surprins. Pretul pentru masina din test este, din cate vad eu pe site-ul Kia 13692 €, ceea ce mi se pare mai mult decat excelent. Ciudat este ca pe site, la dotari, spune ca ar avea aer conditionat manual.

    De asemeni, pentru aceasta masina, se poate opta oare pentru trapa? Sistemul de pornire pe buton este standard pentru dotarea Comfort?

    • turatiimaster says:

      Datele de pe site-ul Kia am observat ca uneori sunt inexacte, modelul era Comfort cu cateva optiuni, cred ca am precizat acest lucru pe undeva.

  19. ionut says:

    Stiu ca multi o sa ma contrazica, dar, Robert nu te-ai gandit sa faci un video la un Logan. Cred ca multi ar fi interesati sa vada o parere o biectiva despre “masina tarií”.

  20. rmcata says:

    Buna,
    Imi permit sa fac o observatie. Am vazut ca, atunci cand prezinti luminile la masini, nu arati si lumina pentru mers inapoi (in rest le arati pe toate: pozitii, stopuri frana, semnalizari etc). Poate reusesti sa le arati si pe alea, daca nu complica treaba.

    In rest, tine-o tot asa si spor la lucru.

    Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Multumesc pentru observatii si aprecieri, o sa tin cont de treaba cu luminile de mers inapoi.

  21. cosmin says:

    ffff bun revievul cu rio!tineti-o tot asa!cea mai misto masina din clasa ei!bft in continuare?credeti k veti testa candva si un Yeti?SARBATORI FERICITE!LA MULTI ANI!!!

  22. swiss says:

    Ceed 2 pana la urma apare in semestrul 2 din 2012? Ne tin pe jale coreenii astia, i30-u a fost lansat dar ceed-ul nici macar poze..doar o randare.

    • turatiimaster says:

      Eu cred ca va aparea cam in septembrie 2012, probabil in decembrie va fi in showroom-uri si la noi.

  23. yoyo says:

    Foarte buna perezentarea, felicitari! As vrea sa va intreb daca va fi si un Peugeot 508 disel break sau hybrid ?

  24. Toodor says:

    Cum este vizibilitatea in aceasta masina? mai ales cea spre spate?

  25. swiss says:

    PS: Pe cand un review cu mult asteptatul i40? 🙂

    • turatiimaster says:

      Sper in ianuarie 2012, masinile au inceput sa soseasca, daca nu, cel tarziu in februarie va fi si i40.

  26. Florin Pop says:

    Interesanta prezentare.
    Poate ar fi fost utile cateva impresii despre vizibilitatea in spate si la nivelul montantilor A.

    • turatiimaster says:

      Nu am avut probleme majore de vizibilitate, e clar ca in spate ai nevoie de senzori de parcare, se vede clar ca luneta e destul de ciudata si plasata sus. La nivelul montantilor fata depinde si de sofer, pe mine nu m-au deranjat, insa stiu persoane care au condus Rio si li s-a parut ca montantii cam deranjeaza la vizibilitate.

  27. alexyss says:

    dar ceasurile cu km la ora si turatiile sunt pe display sau obisnuite?

    • turatiimaster says:

      Ceasurile sunt iluminate din interior, nu sunt obisnuite, cand ai motorul oprit display-ul devine negru. Cand pui contactul sau pornesti motorul, ceasurile se lumineaza.

  28. swiss says:

    Foarte interesant acest rio, o evolutie fantastica dar totusi cam puturos la cei 90hp. Polo 1.6tdi(90hp) prinde suta in 11,5 si vit max 180, totodata cu un consum similar. Eu detin un ceed, pot sa zic ca am prins un drag de aceasta marca dar niciodata nu am inteles cum la puteri similare grupul wag ne da ceata. Cred ca aici ar trebui sa mai umble hyundai-kia, in rest o masina minunata.

    • turatiimaster says:

      Totusi Rio are 1,4l cilindree fata de 1,6 la Polo, in plus, din cate stiu Polo e ceva mai aerodinamic.

      • swiss says:

        Nu as vrea sa intru in polemica dar nu este singura diferenta de dinamica.Cx-ul in cazul de fata nu cred ca poate sa duca la o diferenta de 2,7s la acceleratie. Tot o dif intalnim si in cazul tiguan 2.0tdi 170cp si sportage 2.0crdi 184cp. 8,9s la acceleratie pt tiguan respectiv 201 vit max, iar sportage 9,4 la acceleratie respectiv 195 vit max. Nu mai vorbesc de faptul ca sportage are un cuplu pe hartie de 382NM. E foarte ciudat. Am mai auzit faptul ca cei de la wag ar avea puteri mai mare pe dyno decat cele declarate de producator.( gen 1.4tsi 122 in realitate 135, respectiv 1,6 tdi de 105 pe dyno 115). Cert este ca au o greutate mai usoara si banuiesc eu si o transmisie mai usoara, respectiv mai performanta. Pentru mine inca reprezinta o dilema acest fapt.

        • turatiimaster says:

          De aia e forum, sa polemizam. Cx-ul poate influenta mult performanta de viteza maxima, la puteri similare Cx-ul de la 0,33 la 0,31 poate insemna 8 km/h in plus pentru Cx-ul de 0,31. Sunt mai multe variabile, performantele depind si de pneurile de prima echipare, de greutatea totala (probabil mai mica la VW), de nivelul de echipare (e aproape imposibil sa echivalezi doua niveluri de echipare). De transmisii, nu stiu ce sa zic, la ora actuala cea mai mica transmisie automata din lume e made by Hyundai/Kia. Oricum, Rio mi s-a parut destul de dinamic in practica, nu am simtit nici un moment lentoarea data de cifrele din fisa tehnica, dimpotriva.

          • swiss says:

            De acord cu cx-ul, acesta incepe sa se simta de la valori de peste 100km/h. In principiu e mai greu sa influenteze un 0-100km/h. Alta nebuloasa
            vw G6 1,6tdi(105cp) kia ceed 1,6crdi(115cp)
            0-100-11,3 0-100-11,5
            vit max 190 188

            Kia vine cu anvelope destul de bune Michelin energy saver( Golf nu stiu, dar cele de pe kia sunt recunoscute pt rezistenta scazuta la rulare si in plus, michelin e marca, a se vedea trecutul din formula 1. Greutate: G6 1318kg, kia ceed 1367kg. Totusi nu regasesc cei 10caluti, respectiv 5NM ce sunt in favoarea ceed-ului. Cx nu am idee cat au fiecare, dar la 0-100? Eu ma gandeam macar la o egalitate datorita celor 49kg in detrimentul ceed-ului.
            PS. Nu sunt un obsedat de viteza, sunt convins ca 0,2s nu se simt, plus ca nu e destinata masina pt asa cva, doar ca nu pot sa inteleg cauzele acestei diferente. Kia ca intotdeauna surprinde, ca si designeul si nu vorbesc la modul ironic. De cativa ani au crescut mult la aspectul exterior cat si la calitatea materialelor din interior, dar parca le e frica sa vina cu ceva peste vw la nivelul peformantei dinamice sau nu ii intereseaza acest aspect, eu asta inteleg. De altfel daca ar reusi acest aspect din urma am asista la o detronare a grupului wag cel putin pe anumite segmente de clasa.

            • turatiimaster says:

              Depinde, de exemplu greutatea de 50 kg in plus se simte la accelerare in detrimentul Kia, depinde si de modul in care sunt treptate cutiile de viteza, pentru mine cifrele sunt apropiate, nici macar o secunda diferenta sau 10 km in plus la viteza maxima nu sunt relevanti, o sa scriu cand am timp un articol pe aceasta tema.

        • kim_vl says:

          In orice review am citit despre cei 384 Nm ai dieselului de 2.0 l de pe Kia/Hyundai am aflat ca acestia sunt mai mult pe hartie, senzatia reala a cuplului fiind departe de datele teoretice. Cred ca este mai mult marketing, alti producatori de dieseluri de 2.0 l nedepasind 350 Nm: VW Tiguan 2.0D 170 CP 350 Nm, Subaru Forester/XV 2.0D 147 CP 350 Nm.

          • turatiimaster says:

            Pai daca ma intrebai pe mine iti spuneam. Intr-adevar, desi spectaculos pe hartie, in realitate dieselul de 184 CP e mai mult marketing. De aia nici nu m-am aruncat pana acum sa iau Sportage, astept cu interes cutia DCT si poate ii duce mintea sa o imperecheze cu 1,7l CRDi, arhisuficient pentru mine si pentru criza asta.

          • swiss says:

            Astept cu nerabdare acel articol cu privire la cumulul de factori ce determina valoarea accelerarii la o masina. Am observat din review-uri cat si de aici un interes pt sportage diesel. Totusi de ce nu tiguan? Mie unu mi se pare altceva, cu tot progresul hyundai/kia, e mult mai rafinata, mai placuta la condus. Una e cand schimbi treptele la kia si alta la vw.In plus in review am vazut un consum destul de ridicat in jur de 9. De curand am avut revizia la masina(ceed 1.6crdi)am in jur de 58000, si l-am mai tras de limba pe unul dintre mecanici(oarecum m-am mai imprietenit cu ei) si i-am intrebat la ce pot sa ma mai astept(aici ma refeream cam ce piese sunt pasibile in viitorul apropiat sa “pice”) si pe langa acestea mi-a spus ca dupa 100000 creste putin consumul.

            • turatiimaster says:

              Tiguan e superior si am recunoscut asta, problema cu Tiguan este pretul, mult mai mare decat imi convine mie, in plus Tiguan nu imi place de loc la exterior, nici nu incape comparatie cu Sportage-ul care arata cel mai bine la ora actuala (nu punem aici si Evoque sau cele care vor aparea in 2012). Sfatul meu: stai departe de ce iti spun mecanicii, un procent covarsitor dintre ei habar nu au cu ce se ocupa.

    • kim_vl says:

      De ce nu Tiguan (din punctul meu de vedere) ? Pai desi as avea bani (pt. ca e scump in raport cu concurenta) si desi e superior la unele capitole (mai ales DSG-ul si gama de motorizari) conform parerilor unanime, nu mi-as lua Tiguan pt. ca ma enerveaza ideea asta de marca pe care toata lumea o doreste, de “TDI”-ul universal. Concret, nu-mi place design-ul, nu cred ca e grozav la offroad usor in raport cu concurenta si e mult mult prea scump.

      • swiss says:

        Pai da si ar mai cantari si garantia de 7ani. Ca si pret e tot pe acolo tiguan 2.0tdi 4M 24.855 iar Sportage 2.0 dsl 4*4 23.296 deci undeva in jur de 1600E. Nu cred ca e o diferenta asa mare, cand ne gandim ca este peste 20000E. Si eu am, ca sa zic asa, o “ura” fata de vw, care imi pare o masina f populara si chiar sobra cateodata, dar trebuie sa-i recunosc si aspectele pozitive ce i se cuvin in cele din urma. La revanzare cred ca se tine mai bine, f ciudat tinand cont de garantia de 7ani de la Sportage.

        • turatiimaster says:

          1600 de euro sunt destui bani pe vremea asta. Pe mine ma incanta cum arata Sportage, merge ok, nu ascund faptul ca am linistea garantiei de 7 ani (timp in care sigur il vand si iau altceva), in plus probabil ca pot obtine un discount mai bun la Kia decat la VW, in fine, deocamdata stau in asteptare sa se mai aseze lucrurile si cu criza si cu DCT-ul si altele.

          • vivas says:

            Si eu sunt intr-o astfel de asteptare si ma interesa subiectul cu DCT. E o informatie oficiala pe partea asta, sau e doar o dorinta?

            • turatiimaster says:

              O sa fie si DCT cu 6 rapoarte, probabil din septembrie 2012, se poate si mai devreme. Din ce informatii am, se pregateste si DCT cu 7 rapoarte (e in stadiul de dezvoltare), undeva spre sfarsitul 2013. Daca va fi si DCT 7 pe Sportage, nu stiu inca.

        • kim_vl says:

          Nu am timp acum sa studiez, dar am impresia ca, chiar si la acest nivel de preturi, Sportage-ul are dotari superioare Tiguan-ului.

          • swiss says:

            Da clar e la un nivel de echipare superior Sportage. M-am uitat asa in graba si am putut sa observ:
            Jante aliaj, Oglinzi pliabile, Tapiterie Stofa + Piele si Climatronic in favoarea Sportage-lui. In legaruea discount se poate obtine si la vw, acum depinde. Un unchi de al meu a cumparat in 2008 un vw g5 22000E pret de lista si fiindca a achitat integal masina la achitare l-au scutit de 1000E. Alta cunostinta, la skoda ce e drept a cumparat 3 octavia 2 dupa 2 sapt de negocieri dure, dar ce e drept a obtinut un discount de 1500E pt fiecare masina.(asta acum 2 ani)

    • George says:

      Cred ca mare problema este greutatea, un Polo de 1.6 are 1150kg si un Rio de 1.4 ~1240kg (diesel ambele)… si al doilea mare motiv ar fi cuplu putin mai mare dar prezent si pe o plaja mai mare de turatii.
      Daca am fi avut un 1.6(fie el si cel de 90cp de pe Ceed) cred ca si Rio ar fi sub 12sec.

  29. Costy says:

    Dar ce CX are???

Leave a Reply to kim_vl Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.