Oricine îţi recomanda să iei un motor pe benzină aspirat, “n-are moarte, frate, apă, paie şi bătaie”, iar dacă făceai greşeala să-ţi iei un Golf TDI erai prostul proştilor, cad turbinele, consumă ulei, piese made în România (de parcă ar fi ceva rău în asta)…
Anii au trecut, a apărut un nou trend: downsizing-ul, pe româneşte reducerea capacităţii cilindrice a motoarelor (din raţiuni de scădere a impozitelor şi cheltuielilor cu asigurările sau pur şi simplu pentru o mai bună economisire a combustibilului), fie ele pe benzină sau diesel. Odată cu downsizing-ul, s-a descoperit că, normal, performanţă mai mare ai dacă foloseşti un motor de cilindree mică… supraalimentat.
Şi, brusc, au început să fie dezirabile motoarele care aveau în coadă: TFSI, TSI, TCe, T, EcoBoost etc. Adică motoare cu supraalimentare, pe benzină.
Curios, toţi inteligenţii de pe forumuri salivau acum la aceste motoare. Vai, dar ce performanţe au, cum ăla scoate 160 de CP la 1,6l, dar mai e unul care scoate 180 CP, şi aşa mai departe… Eu îmi iau din ăla, eu din celalalt, discuţiile continuă.
Niciun cuvânt despre fiabilitate. Nu, turbina pe motorul pe benzină n-are aceleaşi probleme ca pe motorul diesel. Nicidecum. Doar la motoarele diesel sunt probleme.
Ipocrizia şi motoarele turbo n-au nicio legătură. Orice asemănare este pur întâmplătoare…