Jeep Wrangler 2,8l CRD Sahara

E oarecum ironic să faci un test în mijlocul iernii cu un vehicul off-road al cărui nivel de echipare se numeşte “Sahara”. În acelaşi timp însă, pare destul de firesc, dat fiind faptul că Jeep Wrangler Sahara poate merge la fel de bine prin zăpadă, precum şi pe dunele de nisip…

N-o să stau mult la poveşti scrise. Filmele sunt mult mai explicite şi mai interesante decât pot să descriu în câteva fraze. Un lucru e cert: de la Jeep Wrangler se trage denumirea generică “Jeep” pentru orice vehicul care este sau seamănă cu un 4×4.

Caroserie pe şasiu separat, gardă la sol mare, ampatament scurt, tracţiune integrală performantă Command Trac, nepermanentă şi cu reductor, hard top şi soft top, portiere care pot fi scoase, interior care poate fi spălat cu furtunul, toate acestea sunt specificaţii existente în orice fişă tehnică de tractor mai serios.

Jeep Wrangler nu e însă un tractor. Sistem audio premium Infinity cu subwoofer, cutie de viteze manuală cu şase rapoarte, sistem 4×4 de tip “Shift on the fly”, piele, scaune încălzite, control al stabilităţii, Hill Start Assist, monitorizare pneuri şi alte asemenea “bunătăţi”, sunt mai degrabă prezente pe un autovehicul cu pretenţii de lux.

E adevărat, poţi ara liniştit un teren agricol cu Wrangler, în timp ce asculţi Bach la sistemul audio, cei 200 CP fiind suficienţi pentru operaţiuni obişnuite. Însă Wrangler oferă cu totul şi cu totul alte orizonturi.

Să cităm ceva din motto-urile Jeep: “Go Anywhere, Do Anything”

42 Responses

  1. Dorin Motoc says:

    Salut
    Apreciez comentariile tale vizavi de toate masinile , esti destul de impartial , e adevarat doar pe 4×4 te -am urmarit.
    Spun “destul’ fiindca se simte o diferenta …de exemplu in testul Wrangler nu prea ai spus aproape nimic de zgomotul in habitaclu la diverse viteze, aproape nimic de consum la diverse viteze si trepte ..etc
    Ca idee fa o comparatie ,desi sunt sigur ca ai facut , intre reviewurile de la Ranger vs Wrangler …la Ranger erai foarte radical …aici …mai pisic asa ..e adevarat si diferentele de pret sunt semnificative dar se simte…ceva diferenta
    In concluzie parerea mea este ca esti cel putin un Jeremy Clarkson al Romaniei sau ar trebuii sa fii.
    Cu stima si cu patienta in cele mentinate!

    PS Totusi intind pelteaua si te rog sa mi spui ce imi recomanzi in aceleasi conditii de utilizare (soft off-road, vacante la munte, mare intre acest Wrangler si Navara 3.0 V6 .
    Multumesc

    Dorin Motoc

  2. Seni says:

    De ce de fiecare data cand cineva prezintă ceva , se găsește un destept sa faca comentarii legate de exprimare , daca vrem sa învățăm limba romana , sau engleză căutăm in alta parte . Am crezut ca Pruteanu a murit , dar fiecare se crede mai destept daca conecteaza online …..Ocupati timpul si spațiul si nu dau search ” Wrangler ” sa invat limba romana sau engleză .
    Voi astia destepti sunteti doar niste limitați , daca asta este telul vostru sa intrati pe forum doar sa corectati lumea .
    Pe orice forum se găsește un Pruteanu sa corecteze…. Sunteti multi rau frate!
    Wrangler sau Vrangler , conteaza ? Daca informatia te ajuta , multumesti frumos si pleci mai departe, daca nu cauti in alta parte.

  3. nicolae says:

    MISTO prezentarea.

  4. Dan says:

    Joi 28.08.2014, ora 13:00 si vineri 29.08.2014, ora 9:00, am fost invitat de un dealer Jeep din tara, respectiv AUTOITALIA Bucuresti sa particip impreuna cu sotia la un eveniment cu noul Jeep Renegade la Circuitul de Off Road Top Cross Ciolpani.

    Joi am primit numarul de participare 06 si dupa o asteptare consistenta de aproape 2 ore am urcat in singurul Jeep Renegade Latitude alb, Made in Italy (pe platforma lui Fiat 500 X), cu numere de Italia, cutie manuala 6 trepte, motor 1,6 Diesel (desi unii din specialisti de la Jeep Romania afirmau ca este 2.0 Diesel, dar acesta este livrat doar cu o cutie automata cu 9 rapoarte ZF Chrysler), 118 CP, 236 Nm, tractiune pe fata Front-wheel drive – FWD (desi unii din specialisti de la Jeep Romania afirmau ca este AWD, dar acesta este doar modelul Trailhawk, cu veleitati off-road) si corespunzator FWD garda la sol de 17 cm.

    Am pornit motorul cu butonul Start si aproape imediat acesta s-a oprit si nu am mai reusit sa-l pornesc. Dupa cca. 10 minute, timp in care 4 specialisti de la Jeep Romania au facut eforturi deosebite sa reporneasca motorul, masina a repornit si am plecat pe circuit. Traseul a ocolit o portiune cu sleauri cu apa si noroi, fiindca cu 1/2 ora inainte aceeasi masina se impotmolise acolo si a trebuit sa fie trasa cu o sufa de un Wrangler Rubicon. De fapt avand numai tractiune pe fata masina s-a descurcat peste asteptari pe traseul off-road de dificultate mica.

    Dupa ce am coborat satisfacuti din Jeep-ul Renegade Latitude, am urcat intr-un Jeep Wrangler Rubicon 10th Anniversary negru, cu care am strabatut in tromba traseul, inclusiv portiunea cu sleauri cu apa si noroi,

    Nu am avut voie sa testam si noul Jeep Grand Cherokee, pentru ca ce-i prea mult strica. Perioada de asteptare pana am ajuns la volanul masinii a fost compensata de excelentele servicii de catering. La plecare am fost recompensati cu un cadou dragut: o sapca neagra, un mini-termos intr-o punga de hartie neagra, toate personalizate cu sigla Jeep Renegade, alaturi de o brosura cu informatii de baza despre masina.

    A doua zi, dedicata AUTOITALIA, am sosit primii la ora 9:00, unde am fost intampinati cu deosebita agresivitate de o domnisoara vigilenta, care a remarcat ca am avut indrazneala sa fim invitati si cu o zi in urma de reprezentantul unui dealer din tara. Am fost salvati in ultima clipa de reprezentantul AUTOITALIA care ne invitase vineri si am primit dupa multe tergiversari pline de tensiune numarul de participare 01 (deci am fost totusi lasati primii). Am urcat abia la 10:30 in acelasi Jeep Wrangler Rubicon 10th Anniversary negru care a parcurs cu brio traseul. Nu am mai reusit sa mai testam nici o masina, pentru ca amabilul reprezentant AUTOITALIA nu a mai reusit sa ne strecoare pe langa cerberul care ne-a tratat ca pe niste infractori. Lui Renegade Latitude i-a fost dedicat oricum un traseu si mai simplificat decat cel cu o zi in urma. Am plecat cu zambetul pe buze, uimiti de prostia umana si am considerat totusi ca evenimentul a fost reusit.

    Am aflat ca pretul neoficial al lui Jeep Renegade se situeaza in plaja 22 000 Euro (Latitude, cu garda la sol de 17 cm, FWD, respectiv 20 cm AWD) – 36 000 Euro (Trailhawk, cu garda la sol de 22 cm). Pentru marginea inferioara a pretului cred ca totusi este mult mai convenabil un Suzuki Jimny AT (cutie automata), Made in Japan, cu garda la sol de 19 cm, caroserie cu sasiu separat, reductor, AWD cuplabil electronic, cu 14 000 Euro (TVA si discount inclus). Pentru marginea superioara a pretului cred ca este mai convenabi un Suzuki Grand Vitara AT, Made in Japan, cu garda la sol de 20 cm, AWD permanent, reductor si diferential blocabil electronic si numeroase alte dotari, cu 20 000 Euro (TVA si discount inclus). Sau daca totusi vrei sa dai 36 000 Euro pe un Off-roader adevarat, mai bine cumperi un Jeep Wrangler Rubicon, Made in U.S.A., cu garda la sol de 26 cm, caroserie cu sasiu separat, reductor, diferentiale blocabile pe toate puntile si in pus bara stabilizatoare anterioara decuplabila electric.

  5. Sava says:

    Buna ziua. Am un wrangler Sahara din 2012 automat, la 50 la ora daca dau intr-o groapa incepe sa trepideze masina si pana nu opresc de tot nu se opreste. Care ar putea fi problema?

  6. adi says:

    Va salut. Doresc sa va felicit atat pentru acest review, cat si pentru multe altele, pe care le-ati facut de-a lungul timpului. Am fost putin surprins de comentariile dvs. cu privire la comportamentul rutier al lui wrangler, dar nu va contrazic pana la proba contrara. In legatura cu pronuntia, va spun doar sa nu puneti la suflet comentariile rautacioase. In contextul acesta, al unui review auto, chiar conteaza mai putin. Ce conteaza, cu adevarat, este opinia sincera si practica cu privire la calitatile si defectele autovehicului testat. Bafta in continuare.

  7. Dan says:

    Multumesc mult.
    Ma intrebam daca bara stabilizatoare decuplabila de la Rubicon si caroseria rigida ar fi un avantaj in plus fata de Pajero. In plus la Rubicon fata de Sport, Sahara si Pajero, garda la sol este dupa cate stiu 26 cm, fata de respectiv 24 cm.

    • turatiimaster says:

      In zapada bara decuplabila nu stiu cat te ajuta. In zapada e importanta garda la sol.

  8. Dan says:

    Domnule Robert,
    Din experienta Dvs., care masina credeti ca s-ar descurca cel mai bine pe trasee cu zapada abundenta (20-30 cm) si gheata: Jeep Wrangler 3 usi sau Mitsubishi Pajero 3 usi, ambele fiind echipate cu anvelope de iarna?

  9. MirceaA says:

    Salutari! Am cumparat EXACT masina asta in decembrie 2012, la 19000 km. Este o super masina si ma felicit pentru alegerea facuta. Felicitari celor de la AutoItalia pentru cum stiu sa-si serveasca clientii. Salutari

  10. George says:

    Wrangler , Land Cruiser 150 , Discovery 4 , G class fara sa comparam pretu care este clasamentul dumneavoastra in off road si nu numai…

  11. valente says:

    Felicitari pt prezentarile pe care le-ai facut,a-o punctat fb toate detaliile!

  12. valente says:

    La pretul asta bate ori ce concurent

  13. valente says:

    Am inteles de pe forum,cum ca este foarte mult zgomot in interior…

    • turatiimaster says:

      E o masina utilitara, nu una de lux, e normal ca nu poti avea zgomotul dintr-un Grand Cherokee inauntru, dar nu e mai zgomotoasa decat media.

  14. valente says:

    chiar intereseaza masina,si pana la test drive sunt bune informatiile tale.Multumesc

    • turatiimaster says:

      E ok si la confort si la zgomot, nu te oboseste la drum lung, daca soseaua e buna, daca soseaua e stricata se simte destul de rigid dar pe mine nu m-a deranjat foarte mult.

  15. valente says:

    …si zgomot in interior…

  16. valente says:

    Am inteles ca se poate folosi si ca masina de zi-cu-zi,dar la drum lung(300-400km),si aici ma refer la confort…

  17. Dann says:

    Trebuie sa mai pui accent pe limba engleza, daca tot vrei sa fii un bun reporter auto. Nu suna bine deloc in prezentarea masinii !

    • turatiimaster says:

      Insusi faptul ca mixam engleza cu romana in vorbirea de zi cu zi e o pervertire a limbii. Corect este fie sa faci tot review-ul in engleza, fie sa il romanizezi, orice amestecare contravine regulilor, indiferent ca folosesti engleza corect. Din pacate eu am invatat limba franceza si rusa in scoala, desi scriu foarte bine in limba engleza si ma pot face chiar si inteles in vorbire, nu am deloc practica si se simte, e greu sa inveti sa vorbesti corect daca nu ai facut cativa ani de scoala in engleza.

  18. George says:

    aceasta masina se poate folosi si ca masina de zi cu zi?

  19. gabrielmarius says:

    Felicitari m-ai omorat cu “vranglerul”.daca nu poti pronunta cuvantul corect macar evital spunei jeep si atat.In rest te cam poticnesti in detali .Esti pe drumul cel bun.(vezi “easydriver rai1.it”)o emisiune cursiva si completa fara sa perii atat masinile.Bineinteles daca nu ti se cere acest lucru.Sa auzim de bine.

    • turatiimaster says:

      Pronunt pe romaneste, nu ma preocupa cum pronunta americanii. Daca voiam sa fac ca cei pe care i-ai exemplificat, faceam. Nu am resursele necesare pentru a face aceste filmari asa cum vreau. Insa cel mai important aspect, asupra caruia trebuie sa insist, este faptul ca mie nu imi spune nimeni ce sa fac si cum sa fac, in ciuda faptului ca am relatii contractuale si financiare cu multi din cei care pun la dispozitie masinile. Prima si singura regula pe care o impun este ca vorbesc ce simt si ce cred. Tocmai de aceea nu am filme cu toate marcile si modelele, nu toti sunt de acord cu aceasta conditie simpla – “cu bune si rele” pe care o pretind.

      • gabrielmarius says:

        Nu am vrut sa fiu rautacios in privinta pronuntiei dar unde nu stiu nu ma bag,dar meteahna romaneasca noi ne pricepem la tot.Ai facut o treaba buna cu testele care le faci,dar niste obiecti tot avem.
        Poti face 3-4 filme pentru prezentarea unei masini care pot cuprinde:
        1.prezentere generala
        2.prezentare exterior
        3.prezentere interior
        4.conducere si pro si contra
        va multumesc pentru intelegere
        buna seara

        • turatiimaster says:

          N-as vrea sa fiu indolent, insa faza cu meteahna m-a deranjat. Eu ma pricep la masini, nu la limba engleza. Daca te ajuta cu ceva, ma cheama Robert si in tara asta, de cand m-am nascut si pana acum, nu m-a strigat nimeni Roabert, ca asa se pronunta corect in engleza. Hai sa nu fim mai catolici decat papa, ca nu are rost. Sunt filme despre masini, daca stiam engleza la perfectie, le faceam in limba engleza si iti garantez ca erau de 500 de ori mai vizualizate decat pana acum.

          • Jeep Wrangler este marca inregistrata si vrei nu vrei trebuie sa o folositi ca atare. Povestea vranglerului este 100% doar aici iar in restul lumii pana si francezii respecta cerintele marcii! Ca o pronunta altfel asta e o alta poveste!
            Poate incercati o traducere a cuvantului vrangler daca tot vreti sa fiti originali!
            Numai bine! http://www.clubjeepromania.ro pentru mai multe clarificari!

            • turatiimaster says:

              Si Mercedes, Skoda sau VW sunt marci inregistrate si in Romania li se spune pe romaneste. Imi asum greseala cu pronuntia, dar cum am mai spus si alta data, sa ramanem mai putin catolici decat papa. Nu imi e foarte usor sa fac aceste filme, timpul e scurt, uneori mai gresesti, nu e timp sa documentezi tot, de la istorie la pronuntie.

          • Robert
            de departe si in afara oricaror comentarii de aici apreciem deschis ca te-ai oferit sa faci o asemenea prezentare video PRIMA de acest fel de la noi pentru aceasta masina.
            Ai muncit ceva si este un inceput tare binevenit!

            Pentru asta FELICITARI!

            Revenind la filmele de mai sus si sustinand totusi ca cel putin scrierea numelui marcii ar fi recomandabil pentru voi sa fie respectata intocmai:
            Sa nu uitam totusi aceasta masina e bine de aratat in vesriunea stock ceea ce poate cu adevarat! Adica mai mult decat ati reusit voi! Ar fi bine ca si comparatiile sa fie mai spre nisa pe care aceasta masina a fost inca de la bun inceput dedicata (off-road si nu SUV desi la aceasta categorie e incadrata).
            In acest sens ar fi indicat sa faci/facem o iesire cu un RUBICON atunci cand AUTOITALIA va avea in showroom un astfel de exemplar disponibil pentru un drive-test!
            Si in acest sens vin cu o propunere!
            Ce-ar fi sa ni te alaturi intr-o iesire pe traseu unde poti vedea ce poate una stock si una modidicata nu foarte tare!
            Pentru a-ti face o idee mai buna si din partea de utilizare cu BUNELE SI CU RELELE ca la orice masina te asteptam sa ne contactezi si cu placere iti vom fi alaturi pentru WRANGLER Rubicon 2012 versiunea diesel EURO 5!
            Numai bine!
            http://www.clubjeepromania.ro

            PS:nu ar strica sa vezi o versiunea Arctic sau MW3 de la acelasi WRANGLER! Spor si succes cu site-ul!

            • turatiimaster says:

              Ar fi interesant de facut multe lucruri, din pacate sunt limitat si financiar si de timp. De exemplu, as fi putut intra cu siguranta cu Wrangler in locuri foarte dificile si s-ar fi vazut mai bine ce poate daca as fi fost insotit de un alt vehicul similar. Insa asta necesita costuri. Se stie ca prima regula de urmat atunci cand pleci in off-road este sa nu pleci singur. Intotdeauna, nefiind insotiti de un alt vehicul de asistenta, cand filmam incercam sa ramanem tot timpul in zona “safe”, de multe ori fiind in locuri destul de izolate. Chiar si in conditiile astea, chiar si cu Wrangler sau cu L200 full echipat off-road, am ramas impotmoliti de cateva ori dar am reusit sa ne scoatem.

              Ce incerc eu sa fac e sa prezint cat de cat masina, altfel o vede omul cu ochii lui decat printr-un text scris intr-o revista. Pentru a vedea restul, respectiv cat poate masina, cel mai bine se adreseaza unui club auto dedicat marcii, acolo poti vedea si ce face una stock si ce variante ai sa o modifici, precum si rezultatele modificarilor.

  20. Victor says:

    Felicitari. Asta e masina pe care am asteptat s-o prezentati. Si o intrebare, daca permiteti. Pentru o utilizare 60% sosea, 40% teren accidentat (nu extrem), ca si specialist in domeniu, ce recomandati: Toyota Hillux, Mitsubishi L200 sau Jeep Wrangler (ampatament lung cu 4 usi), in conditiile in care volumul de incarcare nu are o mare prioritate?

    • turatiimaster says:

      Toate merg la fel de bine, insa in teren foarte accidentat Wrangler va fi avantajat fiind ceva mai scurt. Din ce ai enumerat tu, nu am o preferinta, depinde si de sistemele de pe ele, L200 are si diferential central la anumite echipari, Hilux e foarte fiabil, iar Wrangler e Wrangler. Greu de ales, criteriile sunt prea putine.

  21. Costy says:

    Foarte spartana masina si puternica 😉

    • Aurel says:

      Salutare,

      As avea nevoie de opiniile vostre,legat de urmatoarea intrebare: sunt indecis in a alege intre un Megane Coupé 1.4 Tce 130CP vs Megane GT Line 1.4 Tce 130CP Preturile fiind cam aceleasi, in jur de 20 K€
      M-ar interesa in mod special performantele tehnice , tinuta la drum etc…
      Multumesc mult pentru feed-backurile voastre.

      Aurel.

      • turatiimaster says:

        1,4l GT Line fara discutie. Are sasiul fostului Renault Megane Sport, schimba complet masina.

Leave a Reply to Dorin Motoc Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.