Noul Honda Civic şi Euro NCAP

New_Civic_Euro_NCAP_Crash_TestNoul model Honda Civic 5 uşi primeşte 5 stele Euro NCAP la siguranţa generală şi premiul NCAP Advanced pentru inovaţie în materie de siguranţă.

Noul model Honda Civic 5 uşi a fost declarat unul dintre cele mai sigure autovehicule din Europa, în conformitate cu rezultatele testelor de impact Euro NCAP.

Mai mult, Euro NCAP a anunţat că va extinde premiul NCAP Advanced pentru sistemul Honda Collision Mitigation Braking System (CMBS – Sistem de prevenire şi frânare în caz de coliziune), tehnologie ce va echipa şi noul model Honda Civic.

Noua Honda Civic a primit punctajul maxim, 5 stele Euro NCAP. Sistemul de evaluare se axează asupra performanţelor generale în ceea ce priveşte siguranţa, ceea ce oferă clienţilor posibilitatea de a înţelege cu uşurinţă modul de evaluare.

Sistemul ia în considerare protecţia pasagerilor, protecţia copiilor, protecţia pietonilor şi disponibilitatea sistemelor pentru asistarea şoferului. De la introducerea noului sistem de evaluare Euro NCAP (februarie 2009), toate modelele Honda ce au fost testate au obţinut 5 stele.

Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP, a afirmat că “a noua generaţie a modelului Civic a impresionat şi a obţinut cel mai mare punctaj la toate categoriile evaluate, ajungând la egalitate cu rivalii săi din acest segment competitiv al pieţii.

Autovehiculul a obţinut punctaj bun la capitolul siguranţă şi, în mod opţional, poate dispune de Collision Mitigation Brake System (CMBS – Sistem de prevenire şi frânare în caz de coliziune).”

Euro NCAP a anunţat astăzi că va extinde premiul NCAP Advanced pentru sistemul Honda CMBS (Sistem de prevenire şi frânare în caz de coliziune), tehnologie ce echipează şi noul model Honda Civic în mod opţional.

Premiul recunoaşte tehnologia Honda CMBS ca fiind printre cele mai bune inovaţii în materie de siguranţă existente în prezent, oferind beneficii dovedite prin cercetare. Euro NCAP Advanced este o initiaţivă dezvoltată ca şi răspuns la dezvoltarea rapidă a noilor tehnologii de siguranţă, disponibile la achiziţia unui autovehicul nou, pentru care nu există o evaluare independentă.

Honda a fost recunoscută pentru sistemul Collision Mitigation Brake System (CMBS), un sistem autonom de frânare de urgenţă bazat pe radar. CMBS este un sistem proiectat pentru a ajuta la prevenirea coliziunilor cu autovehicule staţionare sau care se deplasează în aceeaşi direcţie.

Sistemul are ca scop alertarea şoferului în caz de coliziune iminentă, atât la viteze mici, caracteristice deplasării în mediu urban, cât şi la viteze mai mari, tipice drumurilor rurale şi autostrăzilor.

Prin studierea statisticilor privind accidentele în Germania şi extinderea cifrelor la comunitatea europeană, Honda estimează că, în cazul în care toate autovehiculele ar fi dotate cu CMBS, între 200.000 şi 250.000 accidente ar putea fi prevenite sau atenuate în fiecare an.

Evaluarea siguranţei noului model Civic şi premiul NCAP Advanced reflectă angajamentul Honda pentru siguranţa de ansamblu a vehiculului. Sistemul de analiză a impactului între maşini de la centrul Tochigi R&D studiază impactul între modelele de vehicule de mărimi şi greutăţi diferite şi dezvoltă soluţii pentru a reduce leziunile în cazul pasagerilor, dar şi al pietonilor.

Dispozitivul de test al impactului omnidirecţional între vehicule a fost lansat în 2001 şi este primul din lume de acest fel, care funcţionează în interior.

Noua generaţie Civic este disponibilă în versiune cu 5 uşi şi cu 4 uşi. Evaluarea Euro NCAP este valabilă pentru modelul în 5 uşi.

26 thoughts on “Noul Honda Civic şi Euro NCAP

  1. kim_vl

    La 45000 imi iau un OZN.

    • turatiimaster

      Asta e prost la masinile misto, sunt obscen de scumpe.

  2. Co5min

    VW au TSI-urile pe piata de 4 ani. Cu exceptia celor de 1.2TSI 105 cp, la restul nu stiu sa fi fost probleme decat izolat si strict legat de ghinion/hazard. Nu am auzit de turbine picate sau alte probleme si misun toata ziua pe forumuri -interesat fiind de o Jetta 1.4TSI 122 in viitorul apropiat.

    • turatiimaster

      Am acum la test un Audi Q3 2,0l TFSI Quattro 211 CP. Rupe tot si consuma mediu in jur de 9, cu o minima de 8,1 la mers economic. Eu zic ca e bine. Face 100 km/h in 6,9 secunde si maxim ia 230 km/h. As lua-o acasa cu ochii inchisi. Dar turbocompresatele mici nu ma incanta, sub 1,6 nu vreau sa aud de ele, nu au cum sa fie fiabile ca cele de cilindree mai mare (nu mai zic de cele in 2 sau 3 cilindri ca nu poti compara cu un 4 cilindri la fiabilitate) – de altfel o sa scriu ceva pe tema asta, cu argumente logice.

      • kim_vl

        Si cand te gandesti ca Ford va scoate un 1.0 EcoBoost de 177 CP…
        Nu stiu ce sa zic, mie imi plac gargaritele astea mici si puternice, am asa un feeling deosebit cand le conduc. Am avut un 1.2 TSI 105 CP si am fost multumit de performante; cand intra turbina manca pamantul. E drept ca si consum in oras nu am vazut sub 10%.
        Despre fiabilitate nu ma pot pronunta, n-am tinut o masina noua peste 2 ani.

      • swiss

        Incredibil consum pentru Q3(si qutattro pe deasupra) Probabil pe gti…e de vis.

        • turatiimaster

          Daca o arzi, urca in 12-13 sau mai mult, insa la o conducere normala, Bucuresti, afara, autostrada, cu depasiri, cu un ritm alert cand e cazul, scoti maxim 9. Pentru ce poate masina, e fabulos. Iar S-Tronicul rupe, are si program Sport, pur si simplu e geniala masina. Dar e scumpa cu draci, mai ales ca nu exceleaza cu dotarile la interior – 45 000 de euro.

  3. Peter

    Am descoperit acest site mai tarziu decat trebuia.
    Felicitari Robert pentru munca depusa.
    Si, da as cumpara cu ochii inchisi un aspirat de la Honda de 1,4 sau daca o sa am mai putini bani tot 1,4 Ceed sau I30.
    In ce priveste consumul Honda se apropie de cel dat de producator cel mai mult. Eu am avut Jazz 1,4 si folosit in Bucuresti iarna in trafic infernal zi de zi(de sarbatori) nu a trecut de 7,5. Mai avea Jazzul si o cutie superba. In perioada aceea 2009-2010 masina mea Suzuki Swift cumparata noua avea timoneria praf si consum mare asa ca mi-a parut rau ca nu am luat o Honda.
    In ce priveste consumul motorului eu am reusit in Decembrie pe distanta Buc-Focsani-Buc consum sub 6 litri cu un Laguna inchiriat fabricat inainte de 2000 tot cu motor de 1,8 (50-60km/h in localitati, 120km/ora afara).
    Nu cred ca greseste cine cumpara 1,8 de la Honda.

    Toate cele bune

    • turatiimaster

      Multumesc pentru aprecieri.

  4. swiss

    @ Paul

    Totusi in oricare situatie un motor aspirat este mai fiabil decat un motor turbo benzina. De ce? E un lucru mai simplu.( nu are turbina si nici compresor) AMG e aspirat, Lamborghini Aventator aspirat( V12 700cp), M3 e90/92 aspirat, type R aspirat. Pana una alta astea si-au demonstrat fiabilitatea. Sa nu uitam ca bmw a refuzat cu incapatanare sa puna turbosuflanta pe “M”. E adevarkat un motor turbo(benzina) e mai placut/confortabil de condus datorita plajei de turatii joase si a cuplului mai mare. PS. Eu personal sunt fan turbo(benzina) dar pana in mom de fata nu m-au lamurit cu fiabilitatea.

    • paul

      timpul ne va arata, eu sper sa pot achizitiona in 2 -3 ani un asa model cu un motoras micut si voinic, care mananca putin si des ( he he analogie cu sportivii),-am glumit ce mananca putin si mai mananca dupa mult timp 🙂

      • swiss

        Treaba cu consum mic e relativa, daca ii dai talpa mananca, doar trebuiesc hraniti calutii.(off topic: Corecta analogia, arderi continue) no pain/no gain.

  5. paul

    ei na, serios? nu zic ca honda nu face motoare aspirate fiabile si care ating coarda sensibila cu sound-ul si turatii de peste 7000rpm dar nu au invatat un lucru:

    cuplu maxim dupa 4000 rpm la toata gama de aspirate? putere maxima dezvoltata dupa 6000 mii, pai ma nene, in ORICE CAPACITATE CILINDRICA din lumea asta o rotatie a arborelui motorului si implicit mai multe cicluri adiabatice ale pistoanelor pentru aceeasi capacitate cilindrica(comparativ cu alt motor ce obtine cifrele de putere si cuplu la turatii la un numar mai mic de rotatii) va arde mai mult combustibil.

    ca acuma astea turbo sunt slabe, ete scart or fi cateva pe acolo nu zic, da mercedes kpmressor, porsche 911 turbo, impreza, lancer sunt multe bubuite?

    eu cred ca producatorii care se respecta vor avea motoare de mic litraj fiabile cu un consum redus, cu un Cx bun, si o greutate mica.

    apel la mercedes si alti PREMIUM, ii obliga careva sa faca masini cu mase mari ca sa fie nevoie de motoare mari pt a le imprima o dinamica buna? cu enspe mii de optionale multe de care n-ai nevoie si asa mai departe care ingreuneaza masina.

    si aici se poate discuta enorm despre usor si simplu fata de greu cu multe mataraie, tehnologii si alte balarii care NU ajuta in mod real ocupantii sau conducatorul masinii sau planeta.

    honda de ce nua produs niciodata motoare mari? ca nu stie? ca nu are experienta? aiureli, pentru ca au fost mai inteligenti si si-au dat seama ca nu e nevoie de ele.

    dar trebuie sa lase spiritul racing ale motoarelor sale pt circuit, si sa puna la dispozitie niste turbo cu un consum redus (pun pariu ca ar fi excelente sub tutela honda).

    oferi un benzinar cu 9000 de ture pe vreo 2 modele de sport de varf dar cam atata, ce rost au alealalte la nea Gica care isi ia un civic cu 16 mii euro sa ii pape de sa-l rupa?

    diesel ul este cel mai POLUANT motor pe un autovehicul, nu il sustin deloc.

    sustin motoarele mici turbo, si sa dea sansa maimulti fabricanti la alimentarea cu LPG din showroom cu aceeasi garantie cu masina doar benzina, si cu un motor adaptatat corespunzator din fabrica.

    platesti mai putin, poluezi mai putin.

    in Viena autobuzele merg cu LPG oare de ce? din motivele de mai sus.

  6. swiss

    1.8i-VTEC*

  7. swiss

    Hyundai-kia inca are probleme cu plaja de cuplu/putere.(parerea mea) Am mers cu o honda civic 1.8cvvt 140cp si tin minte ca propietaru schimba pe la 7000RPM. Chiar acum m-am uitat putin pe datele ei si spune asa: cuplu max @4300RPM (la elantra 4850), putere max la 6300RPM. La elantra la 6400 iti taie alimentarea. Aici e farmecul la honda.(calutii aia chiar muncesc toti)

    • turatiimaster

      Mie motorul GDI Hyundai-Kia mi-a lasat o impresie foarte buna. Turatiile mari nu ma aranjeaza pentru un model de zi cu zi, la 7000 rpm deja fiabilitatea devine relativa. Am spus-o si cu alte prilejuri, daca mi-as lua un motor pe benzina, mi-as lua un aspirat si cel care imi place e cel Honda, apoi a aparut si GDI-ul Hyundai-Kia. Te lasa sa mergi economic zi cu zi si in momentul in care vrei ceva sport, iti ofera si posibilitatea asta, in conditiile in care sunt simple si fiabile.

  8. swiss

    Ca si motorizari am inteles ca o sa vina cu 2 aspirate 1.4 (100cp) si 1.8 (142 cp daca am citit bine) iar diesel un 1.6(noutate) si vechiul 2.2(150cp). Observ faptul ca ei merg in continuare pe aspirate(benzina), desi majoritatea constructorilor s-au/se reorient/reorienteaza catre supraalimentate(benzina), chiar daca au niste aspirate f. evoluate(ca si bmw).

    • turatiimaster

      Daca ma intrebi pe mine, as merge oricand pe un aspirat de la Honda, in detrimentul porcariilor mici si turbocompresate (care e adevarat, fug bine dar consuma ca avioanele, in plus au aceleasi probleme de fiabilitate ca si diesel-urile cu turbo, dar lumea se face ca nu vede). Iar trendul e preluat si de cei de la Hyundai-Kia, care vor rupe la vanzari cu acel faimos GDI de 1,6l care merge superb.

      • kim_vl

        Dar ce parere ai de un aspirat de 2 litri 150 CP si vreo 200 Nm pe un SUV (pe care il ofera multi producatori) ? Face sau nu fata si cum crezi ca va fi consumul ?

        • turatiimaster

          200 Nm e putin pe un SUV, probabil ca va consuma destul de mult, depinde de motor si de stilul si talentul celui care conduce. Eu am fost foarte surprins sa constat ca pe Qashqai 4×2, motorul 1,6 benzina facea fata si consuma chiar putin. Depinde de la caz la caz.

          • Catalin

            @ kim_vl: te gandeai la motorul de pe CX-5? Si mie imi face cu ochiul. Nu fac peste 15.000 km pe an si la diesel e mai scump totul (achizitie, intretinere, carburant). La CX-5 nu-mi convine “botul” drept, as vrea sa fi fost un unghi de atac ca la Koleos, Xtrail etc.
            Toate bune

          • kim_vl

            @Catalin
            Exact, ma gandeam la CX-5 cu cutie automata. Ar mai fi si noul Subaru XV 2.0 benzina (care vad ca, deocamdata, nu se comercializeaza in Romania) care are o garda la sol de 22 cm. CX-5 e cam scumpicel, un 2.0 benzina 4×4 cutie automata ajunge pe la 30000; astept listele de preturi oficiale, poate baga si ceva discount. Subaru XV 2.0 benzina 4×4 CVT cred ca se invarte undeva pe la 28000.
            Totusi parca nu ma incanta motoarele astea aspirate pe ditamai SUV-urile, dar nici dieselul de peste 2000 cmc (2200) de pe CX-5.
            Asa ca astept aparitia in Romania a lui Qashqai 1.6 dCi 4×4 M6, eventual Opel Mokka. M-ar incanta si un Subaru XV 2.0 diesel AWD M6 (28000 Euro) si prin prisma garzii la sol fixe de 22 cm.
            O oferta buna e acum la Mitsubishi ASX 1.8 diesel 4×4 M6 Intense (cu Xenon, bluetooth etc.) la 25000 plus roti de iarna.
            Dar ce sa zic, gandul mi-e tot la designul Mazdei CX-5.

          • kim_vl

            Totusi Mazda CX-5 are o garda la sol maricica de 21 cm.
            Ar mai fi si Tiguan Track & Style care are un unghi de atac mai maricel, dar sare pretul cam mult.

        • kim_vl

          Vad ca si Subaru XV are un aspirat de 1.6 litri AWD M5 sau CVT 114 CP 150 Nm dar comparand cu Qashqaiul 1.6 4×2 performantele par mai slabe.

  9. swiss

    Vechea generatie era mult prea buna. Sunt curios daca pot depasi acea bariera. Personal la exterior(din poze) nu mi se pare mai frumoasa.

    • turatiimaster

      Depinde, de multe ori pozele inseala, pana nu vad masina pe viu nu ma pronunt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.