Renault Koleos 2,0l dCi Privilege

Primele impresii despre noul model Koleos le am, de fapt, din urmă cu mai mulţi ani, de la lansarea primului Koleos… Atunci, maşinile au străbătut un parcurs off-road foarte impresionant, într-o zonă muntoasă, pe uscat.

Ameţeai numai când vedeai pe unde trece Koleos, iar la coborâre am testat intens şi sistemul HDC.

Acum, varianta facelift pare ceva mai domestică, cel puţin la prima vedere mie mi se pare uşor mai joasă decât versiunea precedentă, nu ştiu dacă şi garda la sol e diferită.

În orice caz, designul exterior e un plus, caroseria având de câştigat în aerodinamică şi fineţe. În plus, arată destul de bine.

La interior, ceasurile de bord m-au dezamăgit, nu mai au identitatea de marcă şi parcă nici calitatea celor dinainte, în plus e mai multă dezordine în ergonomia comenzilor, aşa mi se pare.

Ceva zgomote prin bord şi sunete enervante din partea prinderilor centurilor de siguranţă au acompaniat călătoria, noroc că sistemul audio Bose nu avea probleme în a le acoperi…

Toate însă sunt amănunte, uneori subiective, faţă de adevăratele atuuri ale noului Koleos: tracţiune integrală performantă, de origine Nissan, ţinută de drum fermă şi confortabilă, siguranţă de 5 stele Euro NCAP, comportament impecabil în orice condiţii.

Deşi am filmat în condiţii grele de iarnă, circulând de multe ori pe drumuri acoperite cu zăpadă de 10-15 cm, n-am avut deloc impresia că nu vom mai putea înainta, singura grijă fiind ca zăpada să nu fie mai mare decât garda la sol, caz în care am fi rămas, cu siguranţă, suspendaţi.

Koleos are ceva de spus în clasa SUV, fiind un autovehicul omogen, cu o modularitate impresionantă, consum redus şi performanţe excelente, ca atare îl recomand cu căldură celor care îşi caută un model de gen.

53 Responses

  1. Odo1946 says:

    Apropos de faptul ca urmarim un test drive de masina frantuzeasca,fabricata in Corea (excelent, de altfel….) as dori sa aflu daca aveti in plan un test drive pt Seat-Freetrack,o masina cu piese nemtesti, fabricata si proiectata in Spania….Multumesc anticipat si felicitari, pt munca deosebita pe care o prestati in folosul nostru.Toate cele bune.

  2. CRISTIAN says:

    Extraordinar de prost conceputa deschiderea portbagajului. explicam lucrul aceste unui dealer renault si el incerca sa-mi explice ca de fapt este ergonomic. m-am enervat tare si am aruncat telefonul in partea din spate adica cea de langa canapele si l-am rugat sa il ia el. l-am blocat. abia s-a intins dupa el. la intrebarea mea : ce faceai daca era plin de noroi pe usa portbagajului, a ramas fara cuvinte.

  3. swiss says:

    Cand se uploadeaza tutorialele cu Audi Q3?

  4. nosfe says:

    Mufa AUX :)))))))))))))))) tare

  5. Andy says:

    Review-ul cu Kia Rio apare luna aceasta?

  6. Catalyn says:

    Review cu Bmw seria 3 mai faceti?

    • turatiimaster says:

      Da.

    • andrei says:

      apropo de seria 3.vreau sa iti recomand ceva si poate mentionezi sau nu in filmuletul respectiv.M-am uitat de curand intr-un seria 3 nou si am ramas socat de ceva:sub coloana de directie era un burete care misca in voie pe acolo.si m-am uitat la 2 masini diferite.Or are un anume scop pentru care e acolo(protectie,naiba stie)or daca e acolo permanent mi se pare inadmisibil la pretul cerut asa ceva.poate daca e un subiect interesant lamuresti si chestia asta.

  7. kim_vl says:

    A aparut in Ro Qashqai 1.6 dCi 130 CP M6 4X4 Start&Stop la pretul de 26300 Euro versiunea Acenta.

    • kim_vl says:

      Garda la sol 200 mm

      • Catalin says:

        Da, daca ar fi avut si cutie automata devenea intersant.

        Pe de alta parte, am facut un drive-test cu cx5 benzina automata. Prima impresie: arata foarte bine, se misca foarte bine as putea spune ca la fel ca o masina compacta. Urca frumos in ture si trage bine iar avertizarea de unghi mort si cea de depasire a benzii sunt “cool”
        Ce nu e “cool”: nu are roata de rezerva, nici macar de tip temporar.
        Ce nu stiu este cum se comporta prin zapada, daca lipsa blocarii 50%-50% a tractiunii influenteaza foarte mult raspunsul prin zapada. In mai se va lansa oficial si pana atunci poate ne mai lamurim.
        Am vrut sa merg si cu Koleos dar cu cutie automata nu au in Bucuresti.

        @turatiimaster Parca Tiguanul testat nu avea si buton de blocare a diferentialului, nu? S-a simtit lipsa lui ? Era ma bine sa-l fi avut? Multumesc

        • turatiimaster says:

          Da, in zapada mai mare e de dorit sa poti avea blocare 50-50.

        • kim_vl says:

          Ai discutat cu ei un pret, un discount ? Despre tractiunea integrala de la Mazda personal eu n-am prea auzit nimic, nici de bine nici de rau. Nu stiu de ce tip este dar lipsa blocarii s-ar putea sa fie un minus important.
          Eu m-am hotarat la un Qashqai Acenta 1.6 dCi M6 4X4 la 24500 Euro (Nissan are un discount de 7% la toate modelele Qashqai; cu dealerul n-am negociat inca). Diesel, diferential blocabil…si am si roata de rezerva de uz temporar (pe munte, la nevoie nu stiu ce faci cu lipiciul si compresorul pe care ti-l dau ei).

        • kim_vl says:

          @Catalin
          Te intrebam de discount pt. ca, la fel ca Mazda CX-5 si Subaru XV e un model nou aparut si, sub pretextul asta, n-am reusit decat un discount de 700 Euro la dealerii Subaru, spre deosebire de cei de la Nissan unde discount-ul (pt. ce ma intereseaza pe mine) pleaca de la 1840 Euro in sus.

          • Catalin says:

            Salut. Nu am negociat nimic, as fi pierdut timp pentru ca pana nu aflu cu se comporta sistemul de tractiune 4×4 de la cx5, daca intra sau nu sub podeaua portbagajului o roata de rezerva, fie ea si de tip temporar, masina nu este cea “the one”, este doar una de pe lista mea scurta.
            Probabil nu se va oferi vreun discount fiind noua, in plus, din vanzoleala de oameni, care toti asteptau “sa se dea” cu cx5, am inteles ca nu vor duce lipsa de clienti.
            Vezi ca la nissan pe langa aia 7% mi-au oferit din start covorase, alarma sau senzori si 12 luni abonament la A-CAR asistenta pe teritoriul RO.
            Toate bune!

          • Catalin says:

            http://www.youtube.com/watch?v=bKRfimXH6oY
            Revin, pe site-ul mazdausa scrie ca la modele cu cutie automata exista “Active Torque Split AWD”. Cautand pe net am dat de filmuletul de mai sus.
            Pai din ce se vede, 4×4 de la mazda ar fi similar cu cel de la Subaru. Ar fi super sa fie asa, nu? Voi ce parere aveti?

          • kim_vl says:

            Ce dealer Nissan a fost asa generos ?

          • Catalin says:

            Badsi

            Ce parere ai de filmuletul despre mazda ?

          • kim_vl says:

            1) Eu nu am vorbit fata-n fata cu dealerul, altfel ma mai “tiganeam” un pic si eu cu el pt. ceva discount-uri sau maruntisuri.
            2)Nu am avut timp sa urmaresc filmuletul; poate diseara.

          • catalin says:

            @kim_vl: pe email am primit, punand doar o intrebare, acele bonusuri

  8. Costy says:

    de bea astept sa prezinti noua dacia lodgy ca am vazut ca sun niste schimbari radicale la bord si nu mai seamana cu celalate loganuri vechiiiii…..

  9. cristi says:

    pacat de site-u tau! il vinzi fara sa vrei tot inainte respect!

  10. cristi says:

    salut! dc te copiaza auto.ro sau e invers? respect

    • turatiimaster says:

      Ma copiaza pentru ca sunt bun. Invers nu se poate. Cand eu aveam turatii.ro, ei nu existau. Si ce as avea de copiat sau de invatat de acolo? Cand cineva iti ia articolele (aparute de altfel si in presa scrisa, sub semnatura mea, eu fiind autorul de netagaduit – cu dovezi, cu tot ce trebuie), ce ar trebui eu sa fac? Sa ma bucur? Ma bucur. Daca eram slab, nu ma copiau.

  11. ionut says:

    Robert, tot respectul pentru munca ta, dar masina nu ma convinge la acesti bani sunt alte variante mai tentante ex Passat cc

    • kim_vl says:

      Din pacate nici pe mine nu ma convinge Koleosul, dar ce are de-a face Passatul CC cu clasa din care face parte Koleosul ?
      Revenind la Koleos nu-mi place jumatatea superioara a bordului, nu-mi place haionul ala in 2 bucati, amplasarea butoanelor pt. incalzirea scaunelor.
      Pacat de motor si de sistemul de tractiune.

  12. Geo says:

    ptr reclame foloseste Ad Block

    ai zis ca Koleos-ul asta e Dynamique + optiuni, acum e Privilege?

  13. Catalin says:

    Multumesc Robert ca ai intrebat de montarea camerei de marsarier!
    Am inteles ca se poate cumpara una oarecare si monta la un atelier specializat, prin conectare la displayul sistemului de navigatie. Singura intrebare ar fi daca se pierde sau nu garantia la partea electrica atat timp cat montajul nu se face in service renault.

    Legat de garda la sol: a ramas aceeasi ca si la modelul anterior: cel putin 188 mm. La benzina: garda este de 206 mm
    Legat de scut: VC Renault mi-a scris ca este metalic.

    Revin dupa ce vad si celelalte filmulete.

  14. kim_vl says:

    Mama, dar cand l-ai bagat pe site, azi noapte ? Ca m-am culcat eu pe la 1 noaptea asteptandu-l cu nerabdare si inca nu era postat.
    Poti face ceva cu reclamele astea de la Honda ca se cam suprapun pe text ?

  15. kim_vl says:

    Pe lista mea de intentii pe primul loc e Subaru XV 2.0 diesel 147 CP 350 Nm M6 AWD(pt. motorul boxer, transmisia integrala Symmetrical AWD si garda la sol fixa de 22 cm; inca nu stiu unghiurile de offroad dar sper sa le aflu curand) si pe locul doi Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 CP 320 Nm M6 4X4 (pt. motorul sub 1600 cmc si pt. selectorul de transmisie 4×2, 4×4 si Lock). Ar fi fost bune si niste transmisii automate dar nu sunt disponibile pt. modelele in cauza.
    Sa vedem daca dupa ce vad prezentarea Koleos-ului (pt. ca nu am timp acum) imi voi schimba preferintele.

    • catalin says:

      XV sta rau la unghiuri si la volum portabaj (300 si ceva de litri).
      Eu o aleg doar ceva cu cutie automata. Conduc una cu asa ceva si, in traficul din Bucuresti, este super.
      Pana acum, pentru mine Koleos pare sa fie masina cu cele mai putine compromisuri de acceptat.

      • kim_vl says:

        Stii unghiurile de la XV ?
        De ix35 ce zici ? Ai vazut oferta ? Koleos-ul nu mi se pare tocmai ieftin si nici un cuplu motor prea mare.

        • kim_vl says:

          Adica vreau sa zic ca desi e un Renault (care in general are masini mai ieftine pe acelasi segment decat concurenta) acest Koleos nu e chiar in partea de jos a preturilor din segment ci undeva de la mijloc in sus.

          • Catalin says:

            Nu stiu unghiurile de la XV dar din poze, in fata e drept, ca si cx5 sau tiguan sport&style

            ix35 are garda de 172 mm, suspensie mai rigida si este destul de scump. Koleos are incarcat 188 mmm iar dynamique automat este 25750 si Privilege automat 28600, mie nu mi se pare mult.

            Cuplu de 320 Nm la motorul de 150 CP eu zic ca este suficient.

          • Catalin says:

            Ceea ce nu-i permite lui Renault sa coboare prea mult pretul este tocmai platforma si sistemul de tractiune de la Xtrail. Pretul trebuie sa fie mai jos, si chiar este, decat Xtrail dar nu poate ajunge la nivelul de Sportage.
            Oricum, cum spuneam un Koleos Dynamique automat pleaca de la 25750 euro si adaugand ce consider eu ca necesar ajung la 27.000 euro si daca astepti rabla cu cat dai si pe tichete, te intorci la 25750 euro.
            O masina nu trebuie sa te convinga din nicio prezentare video, ea trebuie sa te convinga conducand-o, asa ca …

        • swiss says:

          Personal as merge pe Sportage. De ce? Arata mai bine, garantia mai mare, dinamica mai buna si cu cel putin 3000E mai ieftina. (Acum intre noi fie vorba astea nu sunt masini de off-road, poate de niste abordari mai timide, si bineinteles pt hartoapele de drumuri pline de gropi)

          • kim_vl says:

            Dar nici Koleos nu are garda lui XV. Sistemele de tractiune sunt foarte performante amandoua.

  16. catalin says:

    Multumesc. De abia astept sa le vad!

Leave a Reply to kim_vl Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.