Site icon Turatii

Renault Koleos 2,0l dCi Privilege

Primele impresii despre noul model Koleos le am, de fapt, din urmă cu mai mulţi ani, de la lansarea primului Koleos… Atunci, maşinile au străbătut un parcurs off-road foarte impresionant, într-o zonă muntoasă, pe uscat.

Ameţeai numai când vedeai pe unde trece Koleos, iar la coborâre am testat intens şi sistemul HDC.

Acum, varianta facelift pare ceva mai domestică, cel puţin la prima vedere mie mi se pare uşor mai joasă decât versiunea precedentă, nu ştiu dacă şi garda la sol e diferită.

În orice caz, designul exterior e un plus, caroseria având de câştigat în aerodinamică şi fineţe. În plus, arată destul de bine.

La interior, ceasurile de bord m-au dezamăgit, nu mai au identitatea de marcă şi parcă nici calitatea celor dinainte, în plus e mai multă dezordine în ergonomia comenzilor, aşa mi se pare.

Ceva zgomote prin bord şi sunete enervante din partea prinderilor centurilor de siguranţă au acompaniat călătoria, noroc că sistemul audio Bose nu avea probleme în a le acoperi…

Toate însă sunt amănunte, uneori subiective, faţă de adevăratele atuuri ale noului Koleos: tracţiune integrală performantă, de origine Nissan, ţinută de drum fermă şi confortabilă, siguranţă de 5 stele Euro NCAP, comportament impecabil în orice condiţii.

Deşi am filmat în condiţii grele de iarnă, circulând de multe ori pe drumuri acoperite cu zăpadă de 10-15 cm, n-am avut deloc impresia că nu vom mai putea înainta, singura grijă fiind ca zăpada să nu fie mai mare decât garda la sol, caz în care am fi rămas, cu siguranţă, suspendaţi.

Koleos are ceva de spus în clasa SUV, fiind un autovehicul omogen, cu o modularitate impresionantă, consum redus şi performanţe excelente, ca atare îl recomand cu căldură celor care îşi caută un model de gen.

Exit mobile version