Porsche Inter Auto a livrat primul Bentley Continental GT în România

Bentley-Continental-GTPorsche Inter Auto România a livrat la sfârşitul lunii februarie primul model Bentley Continental GT unui client din România. Preţul acestui model începe de la 139,000 EUR, fără TVA. Producţia automobilului în configuraţia dorită a durat 4 luni, acesta fiind asamblat la fabrica Bentley din Crewe, Marea Britanie.

Bentley a lansat versiunea V8 a modelului Continental în cadrul Salonului Auto de la Detroit, care a avut loc la începutul anului. Acest model dispune de un motor V8 de 4 litri, în premieră pentru Bentley.

„Acest model reprezintă combinaţia perfectă între putere, eleganţă şi grijă pentru mediu”, a declarat Dana Cortina, Director General al Porsche Inter Auto România. „Sperăm să vedem din ce în ce mai multe astfel de bijuterii auto pe străzile din România”, a încheiat Dana Cortina.

Masina are transmisie automată cu opt trepte, viteza maximă este de 290 km/h şi ajunge la 100 km/h în mai puţin de cinci secunde. Propulsorul livrează 507 CP la 6,000 rpm. Maşina economiseşte carburant şi reduce nivelul emisiei de dioxid de carbon atunci când sunt utilizaţi numai patru din cei 8 cilindri.

Motorul dispune şi de un sistem de injecţie directă de presiune înaltă, de management termic şi de un mecanism de recuperare a energiei cinetice care se pierde la frânare.

Ambele variante Continental, GT şi GTC, beneficiază de tracţiune integrală.

8 Responses

  1. Claudiu says:

    Asadar, prin ”ore calendaristice” (ar trebui sa patentezi aceasta exprimare hilara) intelegi ore aflate intr-o succesiune cronologica…ceea ce e perfect normal atat ca forma cat si ca fond.

    Eu am scris din primul post ca ‘exprimarea’ lasa loc de dubiu…la modul evident. La fel si se intampla si cu exprimarea ta…cu ”orele calendaristice”.

    Pe un client il poate interesa sau nu cate ore de munca a necesitat construirea autoturismului pe care l-a platit (aici Forbes a dat o informatie exacta care nu lasa loc de dubiu), dar in definitiv pe el il intereseaza in cat timp i se va livra masina din momentul comenzii. Modul in care si-a impartit producatorul acele sute de ore de munca, nu fac decat sa influenteze termenul de livrare din momentul comenzii ferme, alaturi de alti factori pe care i-am precizat mai sus.

    END OF STORY

    • turatiimaster says:

      Zile calendaristice s-a patentat deja… Am folosit expresia ore calendaristice doar pentru a sublinia un punct de vedere. In fine, raman la parerea mea ca ce s-a scris in comunicat este corect si demonstrabil.

  2. Claudiu says:

    Am vazut stirea asta pe mai multe site-uri…peste tot aparea aceeasi formulare lacunara : ” Producţia automobilului în configuraţia dorită a durat 4 luni”.

    PRODUCTIA a durat 4 luni? Nu cred nici o secunda acest lucru…

    Daca se scria ca termenul de livrare a masinii (intervalul de la inregistrarea comenzii pana la livrare) a fost de 4 luni…era o exprimare corecta. PRODUCTIA inseamna cu totul altceva…

    Robert, stiu ca tu doar ai preluat stirea, nu trebuie sa te scuzi…
    Am scris acest comentariu pe capital.ro si ignorantii de jurnalisti mi-au sters comentariu…curat profesionisti!

    • turatiimaster says:

      Imi pare rau dar nu ai dreptate. Productia propriu-zisa a masinii dureaza 4 luni de zile, vorbim de o masina de lux cu multe elemente facute manual, in unele cazuri realizarea efectiva a unui Bentley Continental GT, cu specificatiile dorite de client (materiale speciale, tuse de design si personalizare, blindaj, etc) poate dura si mai mult (8-12 luni). Nu vorbim de un vehicul de mare serie, care se face intr-o zi-doua si se livreaza in 2-4 luni, ci de un vehicul de lux care se produce in serie foarte mica si o parte sau toata seria poate fi construita in intregime manual.

      • Claudiu says:

        Nu pretind ca monopolizez adevarul dar mie mi-a sunat deplasata afirmatia ca PRODUCTIA acelui Bentley dureaza 4 LUNI DE ZILE. Asta fara sa verific nici macar online cat poate sa dureze construirea unui Bentley (in general).

        Raspunsul tau fara echivoc, Robert…m-a facut sa caut un raspuns la intrebarea de mai sus…si iata ce am gasit:

        “All Bentley models are designed and hand-built in Crewe, England, but the Mulsanne will take even longer to assemble than most–more than 320 hours of by-hand construction from start to finish. Almost half of Mulsanne production time goes into crafting its interior, trimmed with hand-stitched leather, polished stainless steel sills and grills, and premium wood veneers.”

        Pentru conformitate: http://www.forbes.com/2009/10/26/bentley-arnage-car-lifestyle-vehicles-rolls-royce-mulsanne.html

        Oricum am impartii cele 320 de ore (adica o cifra record in sens de mare al lui Mulsanne -adica o masina de 300000 USD ceea ce inseamna o masina mult mai scumpa decat coupe-ul Bentley GT) mie unul nu are cum sa-mi iasa 4 LUNI DE ZILE “PRODUCTIA” unui Bentley GT…

        I personally rest my case…vorba englezului.

        Dupa cum spuneam, adineaori…stiu ca doar ai preluat stirea…insa eu unul nu am picat in formularea inexacta indiferent cine este cel care a formulat-o…

        • turatiimaster says:

          Repet, constructia pe comanda a unui model de lux poate dura si un an de zile. Ai exemplificat cu niste modele de lux produse cu specificatii standard si ai dat timpii in ore, dar nu e vorba de ore calendaristice ci de ore de munca. 400 de ore inseamna 50 de zile pe un singur schimb, asta doar ca exemplu. Cand Bentley spune ca la un volan se munceste 15 ore nu inseamna ca la ora 8 incepe munca la volan si peste 15 ore se termina, ci ca efectiv se lucreaza insumat 15 ore. 15 ore pentru un volan? Extrapoleaza la restul masinii…

          Au fost reportaje pe Discovery cu Bugatti si Bentley, nu era neobisnuit sa dureze de ordinul a mai bine de 6 luni sa se construiasca un model pe comanda: pielea de antilopa africana nu se gaseste chiar la orice magazin. Eu nu vad nicio exagerare in ce s-a scris in articol, nu s-au referit la faptul ca s-a muncit 4 luni la masina, ci ca a durat 4 luni de cand s-a dat comanda si pana cand s-a terminat masina. Modelele personalizate de multe ori nu se lucreaza pe linia clasica de asamblare, ci trec in ateliere (shop-uri) unde sunt manufacturate in detaliu. Imagineaza-ti ca un singur om coase pielea de la scaunele unui vehicul. Iti dai seama cat dureaza? La Rolls Royce, doar constructia manuala a radiatorului dura cam o saptamana, din care o zi doar slefuirea propriu-zisa…

          • Claudiu says:

            Dupa cum spuneam mai sus, I rest my case…

            Totusi vad ca o tii pe a ta..:)

            Poate gasesti timp sa-mi explici ce inseamna “ore calendaristice”…?:) Eu unul n-am inteles nimic si sunt roman neaos din Ardeal …:)

            In articolul respectiv se vorbeste de un numar mediu de ore de fabricatie depasit in cazul Mulsanne, nu scrie explicit ca e pt o masina standard (cine cumpara un Bentley standard daca o Skoda o poti configura in varii feluri?). E evident ca o masina configurata mai special, va lua mai mult timp sa o construiesti (mai ales manual), si costa si mai mult totodata. Eu doar am ilustrat ce scria Forbes care pana la o adica, pentru mine e mai credibila decat Capital by Ringier…

            Da…o COMANDA la o masina de lux (de genul Bentley si ce mai vrei tu) poate sa dureze un an sau mai mult de zile pana la LIVRARE.

            Asta din varii motive, enumar:

            -productia e de serie mica, si nu esti singurul bogatan de pe planeta care isi comanda un Bentley…etc.

            -in acelasi context, producatorul are dealeri worldwide care au un numar limitat alocat de masini de vandut si livrat pe an pe o TARA/PIATA.

            Degeaba in Romania vin 30 de oameni sa cumpere Bentley (doar un exemplu) daca pentru anul respectiv sunt alocate 8 sau 10 masini. Primii 8 cumpara, iar restul sunt prenotati pentru anul/anii urmatori asta daca isi mentin optiunea de a comanda… Si asteapta mult si bine daca sa spunem, nu se aloca mai multe alocate pe viitor tarii sau pietei respective.

            La o singura chestie ai avut dreptate…si anume disponibilitatea anumitor repere la furnizori…

            Perioada de livrare (Iar ajungem la LIVRAREA de care vorbeam) depinde de organizarea productiei care e indubitabil legata de furnizarea la timp a diferitelor repere de catre furnizori (vezi pielea de nu stiu ce mamifer de care spuneai sau nu stiu ce navigatie cu comanda vocala sau orice altceva). Acestea pot din nou influenta in final perioada de LIVRARE, timpii efectivi de productie-constructie raman cei prestabiliti.

            Imi mentin opinia ca exprimarea din articol e inexacta…si anume (PRODUCTIA 4 luni) dar poate ca din considerente de marketing pentru un potential client, cineva a considerat ca da bine o exagerare…sau o inadvertenta.

            Si cu asta eu am incheiat subiectul…ramane fiecare sa isi asume perceptia asupra lucrurilor…

            • turatiimaster says:

              Eu nu o tin pe a mea, incerc sa iti explic cum este in realitate. Ore calendaristice sunt 15 ore care trec de la ora la care scriu acest comentariu, pe cand ore lucru pot fi 15 ore de lucru la un volan, desfasurate in zile diferite (8 ore astazi si 7 ore maine, total 15 ore lucru). Ca atare, 400 de ore timp de productie pot fi repartizate pe un schimb de 8 ore (la masinile de lux nu se lucreaza in 3 schimburi – nu ai de ce, fiind productie mica), adica 400 de ore efective lucrate sunt intr-un interval de 50 de zile lucratoare calendaristice (adica deja doua luni). Daca mai stai, cum spuneai si tu, sa iti vina niste piele nu stiu de care, niste jante alt model, niste sfoara sau alte chestii, nu e neobisnuit ca productia sa dureze 4 luni calendaristice.

Leave a Reply to Claudiu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.