VW Beetle 1,2l TSI Design

Volkswagen-Beetle 2012

Niciodată nu mi-au plăcut vehiculele cu 3 uşi, fiind genul pragmatic. Cu atât mai mult, VW Beetle, având şi formele retro, nu părea să fie o companie prea plăcută.

Când am aflat şi de motorul 1,2l TSI, deja mă pregăteam pentru câteva zile plictisitoare în compania unei “broaşte” model 2012. Nimic mai fals.

În ciuda caroseriei “mai altfel”, Beetle oferă valenţe practice remarcabile, dacă n-ai pretenţii prea mari de la locurile din spate.

Portbagaj decent, modularitate ok, spaţii diverse prevăzute pentru depozitare, în combinaţie cu calitatea excelentă a materialelor şi asamblării, e clar, avem reţeta perfectă pentru un interior reuşit.

În rest, cam multe finisaje lucioase, ce păstrează urmele de degete, un display al sistemului audio aproape invizibil când afară este soare puternic, chestii ce pot fi trecute la capitolul “se putea şi mai bine”.

Surprizele vin de la trenul de rulare, foarte sportiv şi confortabil. Cuplat la o cutie de viteze manuală, cu 6 rapoarte, motorul 1,2 TSI oferă o bună dinamică şi un consum de combustibil de invidiat: doar 6,5l la suta de km, în regim mixt.

Pe ansamblu, Beetle mi-a lăsat o puternică impresie, fiind un vehicul care, cel puţin în opinia mea, îşi merită banii…

40 Responses

  1. Alexandra says:

    As avea si eu nevoie de un sfat… credeti ca merita 1.4 tsi de 160 cp sau e de ajuns 1.2 de 105 (trage ok cea de 1.2?) ? Mersi!

    • turatiimaster says:

      Trage bine 1,2l TSi, e prea suficient pentru Romania. In plus, consuma mai putin.

      • Alexandra says:

        Super! Mersi de raspuns si felicitari pentru review-ul de la Beetle. Chiar mi-a fost de ajutor ca sa vad daca isi merita banii 🙂

  2. yoyo says:

    Am observat cu placere, la masinile pentru teste viitoare Ș BMW seria 5 si 3, stiti cand o sa apara. Si daca se poate sa stiti/sa-mi spuneti daca se vor mai face teste cu autovehicule din gama Dacia

    • yoyo says:

      X5 nu seria 5, greseala mea

    • turatiimaster says:

      X5 cam peste 10 zile iar seria 3 la inceputul lui mai. Seria 3 a fost la mine zilele astea, insa a fost nevoie de masina pentru o situatie speciala si BMW mi-a oferit in schimb un X5, urmand sa reprogramam seria 3 la sfarsitul lui aprilie.

      • yoyo says:

        Multumesc de promtitudine, si felicitari pt activitate, esti ceel mai bun in meseria ta, si te asteptam si pe TV pentru ca prezentarile merita.

  3. paul says:

    si eu cred ca adevarul e pe undeva pe la mijloc, dar varianta mea e:

    1)intre vw si toyota e o mare diferenta la responsabilitatea chemarii in service
    2)cum sa rechemi in service cand vrei sa devii nr 1 mondial (ai primi o lovitura de imagine si vanzari+costuri)

    3) vw sunt niste aroganti

    4) dai doi ani platiti in plus la garantia masinii noi? valeleu imi vin in minte kia hyundai toyota ca si comparativ dar nu EXISTA o comparatie cu acestia (off topic) dar cu legatura directa la costuri si “calitatea vw”

  4. paul says:

    in Brasov se fac piese pt VAG, mercedes,

    in aceeasi fabrica se face si pt Ferari, Bmw, Toyota (la care strictetea calitatii e mult mai mare decat la alea din fraza de mai sus.

    nu sunt piese de mecanica “grele”, dar e inca o confirmare 🙂

  5. paul says:

    daca tot sunteti in dubii mergeti la firmele de rent a car in ro si dincolo si vedeti ca VAG (inclusiv audi) in afara de porsche si ceva skoda si lista continua cu mercedes etc stau prin service.

    ia vedeti chiar de fiat daca sunt prin service, si japoneze …no comment=no service.

  6. paul says:

    poate nu credeti ce zice autobild insa in articolul scris de acestia sunt prezentati cu tot cu poze proprietarii acestor masini cu lantul de distributie in mana (daca mai citi si comentariile dupa ce au fost dansii la service-urile vw din .deutschland i-au mai si tras in piept baietii de la service). va dau si link daca chiar nu credeti

    tot proprietari cu arborele cotit cu bucati sarite din el si distributie praf pe mercedes v8 5 litrii (cls si E) si parca mai era si M.

    pana si testele de fiabilitate din .de si.uk desemneaza mercedes ca cea mai putin fiabila marca iar vw mai e pe la jumatea listei doar cu motoarele generatie veche.

    astea nu mai sunt coincidente, am respect pt dv dle Robert dar s-o spunem pe-a dreapta.

    am un amic cu vw polo cand a vazut ca in .uk a iesit panda pe primu loc la fiabilitate a zis: “asta e o greseala in lista”, stiti cum astea deja sunt “romanisme” sus si tare.

    ca de ce m-am obosit sa scriu ca nu primesc eu vreun leu pt infrangerea vw?, pai pentru ca altii le dau fum la preturi nu sensibil ci serios mai mici, nu o fi caroseria lu panda nush ce calitate, dar acum se imbunatatesc, cat despre mecanica ca se sta lunar in service cu fiaturile din ultimii ani, cred ca vor sa spuna cu vw, da nu gaseswc tastele v si w.

    numai bine

    • turatiimaster says:

      Nu am spus ca nu cred, am spus ca mi-e greu sa cred. Cunosc foarte bine mecanica auto (si teoretic si practic), lantul de distributie sa se rupa in 70 000 de km imi este greu sa cred asa ceva, iar VW ar fi facut rechemare generala pentru remedierea defectiunii la toate motoarele, inca de la primele 2-3 cazuri constatate. Nu contest ca se poate intampla, insa am experienta prea mare ca sa nu suspectez si alte chestiuni: poate motoarele nu au fost intretinute, poate nu s-a pus uleiul care trebuia si motoarele s-au gripat, poate s-a intamplat la motoare dupa o interventie gresita in service. Nu vreau sa fiu gresit inteles, insa inainte de a se lansa pe piata un astfel de motor, prototipurile ruleaza cateva milioane de km (evident pe bancurile de probe, dar si in trafic real). Ca sa se intample sa sa rupa lanturi de distributie la 70 000 km, e un defect extrem de grav, cu consecinte potential catastrofale (mergand pana la deces din cauza unui posibil accident de circulatie – cand se distruge motorul ramai si fara servodirectie si frana merge mai greu). De aceea inclin sa cred ca adevarul e pe undeva la mijloc.

      • daddyfizz says:

        uitati cum sta treaba, din propria experienta: inca de pe la 20k km se auzea un sunet ciudat la pornire, carait…, acum la 90k hop problema, a sarit de la punct… Ghiciti, lant slab, intinzator defect, sper sa ne oprim aici, sa nu se fi stricat si mai mult,… Maine sper sa fie gata reparatia, e greu sa gasesti lant de 1,4 tsi, 1 luna am cautat dupa el, daca e totul ok sper sa revin cu raspuns.. Stima

  7. Andrei says:

    Am condus cu ceva timp in urma broscuta, se pare ca aceeasi pe care ai filmat-o tu. Este superba si cu exceptia catorva minusuri suparatoare am gasit-o ca o surpriza placuta, care spala din rusinea creata cu vechiul Beetle (modelul anterior ei). Eu comentez pedalierul inghesuit (probabil nefiind nici obisnuit cu acceleratia stil autobuz/ BMW sau Mercedes) si oglinda retrovizoare mica, bancheta de dimensiuni modeste, pretul maricel pentru un exemplar echipat. Dar am apreciat ambreiajul foarte moale (si daca calci pe o perna ai mai multa rezistenta sub talpa), linia audio Fender, designul mai apropiat de modelul original si motorizarile TSI.

  8. swiss says:

    Acum nu stiu, nu eu am spus asta, ci AutoBild. (nu as intelege de ce
    si-ar face reclama proasta) Daca e asa cum zic ei, nu e deloc in regula. Articolul a fost scris pe 14.03.2012, cu google se poate gasi site-ul respectiv daca se copiaza din text.

    • turatiimaster says:

      Poate VW nu le-a dat bani de publicitate, oricum daca asa ceva ar fi real, nu ar mai cumpara nimeni VW. Un lant de distributie si la Dacia de acum 30 de ani tinea 250 000 km.

      • 741 says:

        Daca e adevarat ca a scris autobild atunci e de rau tare. La autobild castiga in comparative numai VW .
        Problema cu lantul e discutata pe forumuri atat la 1.2tsi cat si la 1.4tsi pt toate masinile din grupul VW.

        • turatiimaster says:

          Raman la parerea mea, ca nu s-au inteles la bani. Nu contest, pot exista probleme cu lantul de distributie, dar la 70 000 e chiar iesit din comun, si cureaua te tine mai mult.

          • mihai says:

            nu e deloc iesit din comun. eu am 63000 si trebuie sa schimb distributia din cauza lantului care s-a lungit. eu am 1.4 tsi de 122 cai si stiu persoana care a schimbat distributia din aceeasi cauza pe un 1,4 tsi de 144cai la 30 000 km. tine de noroc dar e clar ca lantul este punctul slab al acestor motoare.

          • mihai says:

            evident am vrut sa spun 140cp nu 144.

  9. swiss says:

    Apropo de motoarele astea turbo(benzina) de la vw, un articol:

    Motorul 1.4 TSI de origine Volkswagen are probleme cu distributia pe lant!
    Germanii de la AutoBild atrag din nou un semnal de alarma referitor la fiabilitatea precarea a motorului pe benzina Volkwagen 1.4 TSI.
    Motorul in cauza are conform testelor probleme cu sistemul distributie pe lant care pur si simplu cedeaza dupa care urmeaza o distrugere aproape completa a motorului.

    In total au fost descoperite peste 61 de cazuri cand distributiea pe lant cauzeaza o distrugere a motorului.
    Distributia cedeaza in medie fie la 40.000 de km fie cand motorul ajunge la 70.000 de km.
    In Romania VW a comercializat sute de model Polo, Golf si Touran cu acest motor.
    De asmenea propulsorul este utilizat si de catre brand-urile Skoda si Seat. Cel mai mare perdant in aceasta dezvaluire este marca premium Audi care utilizeaza acest motor pe modelele sale A3 si noul A1.

    PS: Nu am dat site , sa nu se considere reclama.

    • turatiimaster says:

      Eu nu cred asa ceva, lantul de distributie chiar daca se uzeaza nu se rupe, iar sa se rupa si VW sa nu stie, ma indoiesc. Cunosc destule probleme de fiabilitate la VW, dar asa ceva nici la masinile chinezesti n-am auzit.

    • george says:

      este exact cum spune “swiss” problema asta am intampinat-o pe golf 6 gti din 2010 cu 50.000km

  10. Co5min says:

    Vad ca ai reusit in final sa obtii suportul dealerului VW. Poate imi satisfaci si mie doleanta cu review la Jetta 1.4TSI 122cp. Much appreciate it.

    • turatiimaster says:

      Nu depinde de mine, vedem ce masini sunt disponibile, eu vreau Amarok, Touareg, Polo, Passat CC, Passat, Jetta, Golf si Up.

  11. Mihai says:

    FSI-ul de 102 cp hehehehe, amice ai auzit tu ceva dar nu ai retinut corect, e vorba de mpi-ul de 1.6 102 cai, nu de FSI, acela avea 115. Referitor la consum in Bucuresti, de WE (ca asta ne spui tu), am scos 8.8% cu TFSI-ul de 211 cai pe aproximatv 120km, medie de 26 kmh.

  12. swiss says:

    Motorul asta e unul reusit. Daca vrei consum mic se poate. Nu stiu cum zici tu de 10 in oras vara. Am un prieten cu g6 1.2tsi, am mers cu el in masina si l-am pus sa reseteze consumul. Din 13 Sept pana in Herestrau a scos 7,2.(si nu a cautat sa scoata cel mai mic consum)
    Pe de alta parte daca vrei viteza, asta face, e normal sa consume mai mult. Vw a proiectat motorul asta pentru a inlocui FSI-ul de 1.6 102cp. Si chiar e peste ala.

  13. anonim says:

    Referitor la claxon, cam toate masinile din grupul Vag au claxon puternic si independent de contact…cine stie de ce, dar ma gandesca ca sau gandit ei inginerii aia germani la ceva ca nu degeaba sunt asa de apreciati…inca o chestie interesanta e ca daca ai faza scurta pornita si stingi motorul farurile trec singure pe pozitie…inca din 78 au implementat chestioara asta. Foarte frumusica masina si deabia astept VW Up! sau Skoda Citigo!

    • kim_vl says:

      Sau Seat Mii.

    • ionutz says:

      Foarte multe masini au nevoie de cheie in contact pentru a putea folosi claxonul. BMW, Mercedes, VAG group… toate au nevoie de cel putin cheie in contact si pusa pe functia “radio” . Multe masini nu iti permit sa claxonezi fara cheie in contact.

  14. kim_vl says:

    Un motor extraordinar; consum in oras (la pompa si pe CB) 10% vara si 12% iarna.

    • kim_vl says:

      Pe Seat Leon.

    • kim_vl says:

      Alte minuni tehnnologice ale acestui motor grozav:
      – de undeva din partea din spate a motorului se aude din cand in cand un zgomot ca de deschis/inchis al unei supape/valve, care din exterior si, mai ales, cu capota deschisa se aude de parca ar fi o broasca
      – undeva pe partea de sus a motorului, spre partea posterioara a inscriptiei TSI se formeaza un condens (sau picura ceva) de consistenta uleioasa
      – joja de ulei are din fabrica o culoare gri inchis, astfel incat in momentul cand uleiul se inchide la culoare devine aproape imposibil de apreciat nivelul acestuia

      • turatiimaster says:

        Astea sunt nimicuri, nu iau apararea VW, dar iti pot da exemple mult mai grave la modele de 80 000 euro+ : curgere ulei din cutia de viteze, scaune la care incalzirea electrica nu se mai oprea din buton ci doar daca opreai motorul, uzura accentuata pe interiorul pneurilor in sub 15 000 km rulati (tractiune integrala permanenta), mofturi la schimbari in garantie desi masina avea sub 1 an, etc.

    • turatiimaster says:

      In oras si iarna orice motor consuma mai mult. Eu iti garantez ca scot cu Leon 6,5l la suta la orice ora cu 1,2l TSI, mergand normal. E un motor bun la consum, fata de unele motoare similare concurente – si sa nu uitam ca e cel care a dat tonul pentru astfel de motoare.

      • 741 says:

        La Mitsubishi ASX e o diferenta de 1-1,5 l intre consumul dat de CB si cel real la pompa. Era interesant cu cat minte VW 🙂

  15. Costy says:

    este forte bine desenata masina si sportiva

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.