BMW Group Design se impune încă o dată printr-o serie de premii importante. „red dot design awards” 2012 a adus 11 trofee pentru BMW Group, inclusiv cea mai înaltă distincţie pentru calitate – “best of the best” – pentru două dintre produsele sale: casca BMW AirFlow 2 şi motocicleta Husqvarna Nuda 900 R.
Cu premii „red dot“ au fost recompensate şi BMW Seria 6 Gran Coupé, BMW Seria 6 Coupé, BMW M5, BMW Seria 1 M Coupé, BMW C 600 Sport, BMW C 650 GT, BMW K 1600 GT şi BMW G 650 GS.
În plus, BMW Seria 3 Sedan a primit “menţiune de onoare”. Premiile vor fi decernate la gala „red dot” ce va avea loc la 2 iulie 2012, la Teatrul Aalto din Essen.
La nivel mondial, „Premiul red dot” – lansat în 1955 – se situează printre cele mai prestigioase trofee de design industrial. Juriul este compus din 30 de specialişti internaţionali în design care acordă premiul ca recunoaştere a realizărilor de design remarcabile într-o varietate de domenii – de la automobile la arhitectură, ştiinţă, medicină şi aparate electronice de consum.
În acest an, 1.800 de companii importante şi designeri independenţi din 58 de ţări au concurat la „Premiile red dot” 2012 pentru design de produs. În total au fost înregistrate 4.515 de înscrieri la cele 19 categorii diferite.
La “red dot” din acest an, două produse BMW Group Design au primit cea mai înaltă distincţie pentru calitate, “best of the best”, care apreciază calitatea înaltă şi soluţiile inovatoare de design.
Casca BMW AirFlow 2 s-a impus datorită vizorului scurt, ventilaţia optimă şi masa redusă ca dovadă a evoluţiei constante a căştilor BMW. Cu un limbaj de design clar şi minimalist, casca întruchipează echilibrul perfect între simplitate şi sportivitate.
Combinaţia prizelor de aer interesante cu materiale de calitate duce la un aspect individual care permite evidenţierea.
Cu un aspect nou şi rebel, Husqvarna Nuda 900 R denotă un sens agil al dinamicii sportive. Nuda 900 este prima motocicletă care reuneşte priceperea inginerească a BMW Group cu o eleganţă specific italienească.
Prin designul său minimalist, fiecare element defineşte exteriorul atletic ce conferă motocicletei o tensiune dinamică unică. Limbajul formal caracteristic se regăseşte şi la coada cu design aerodinamic, care dă impresia de motocicletă de curse.
Alături de aceste două distincţii principale, BMW Group Design a fost recompensat cu alte opt premii pentru cea mai bună calitate a designului. BMW 6 Series Gran Coupé combină estetica şi dinamica extraordinare ale unui BMW Coupé clasic cu ambianţa luxoasă.
Cu o masă redusă a automobilului şi o linie plată a acoperişului coupé ce curge spre partea din spate, BMW Seria 6 Gran Coupé este expresia esteticii veritabile BMW. Designul interiorului creează o conexiune armonioasă între locurile din faţă şi cele din spate.
Elementele de decor şi suprafeţele oscilante extinse, suprapuse unele peste altele, reflectă caracterul exclusiv al modelului Gran Coupé.
Noul BMW Seria 6 Coupé adoptă indiciile de stil ale unui coupé clasic şi le interpretează într-o manieră sportivă şi elegantă. Liniile cursive şi suprafeţele sculptate atletic definesc caroseria automobilului, în timp ce imaginea din lateral dezvăluie o siluetă elegantă întinsă.
Grila radiatorului BMW este orientată dinamic spre înainte, în timp ce capota lungă şi plină de forţă se contopeşte cu graţie în linia elegantă a acoperişului de coupé.
Prin proporţiile dinamice, noul BMW M5 dezvăluie cu claritate conexiunea cu modelele BMW sedan. Redarea vizuală autentică a solicitărilor tehnice de condus inundă automobilul cu o estetică emoţională a cărei expresie este conferită puterii superioare, fără ca aspectul să fie prea radical.
Designul noului BMW M5 afişează o fuziune între inovaţiile tehnice şi limbajul formal – dinamic şi atletic – într-o reflecţie subestimată a performanţelor superioare şi fără restricţii de control.
BMW 1 Series M Coupé a adus gama M într-o dimensiune compactă. Datorită designului, tehnologia superperformantă disimulată de proporţiile compacte poate fi experimentată emoţional.
Toate particularităţile de design BMW M sunt determinat tehnic, dar, în aceleaşi timp, accentuează dinamica şi agilitatea automobilului: liniile precise împart suprafeţele expresive ale barei faţă şi a cele spate într-o întruchipare a sportivităţii fără compromisuri şi o estetică dinamică.
Prin integrarea elementelor emblematice de design precum partea frontală “split-face”, limbajul formal inconfundabil de la BMW C 600 Sport subliniază clar apartenenţa la gama de motociclete BMW. Caracterul orientat pe pilot al acestui maxi-scuter vine în prim-plan în special prin carena sportivă şi minimală.
Spatele zvelt şi ascendent dinamic, precum şi muchiile interesante ale caroseriei conferă scuterului un plus de uşurinţă şi dinamism, în timp ce linia ce oscilează diagonal din faţă spre spate sugerează alura sportivă chiar şi când staţionează.
Prin designul modern şi orientat spre înainte, BMW C 650 GT se integrează perfect în filosofia de design BMW Motorrad. Asemenea părţii spate şi liniilor caroseriei de carenaj, cadrul în etape este în diagonală – similar cu al unei motociclete.
Rezultatul este o curgere dinamică a liniilor. Totodată, BMW C 650 GT subliniază, mai presus de orice, atributele de confort. Configuraţia tip touring a modelului C 650 GT este şi ea reflectată în design.
Prin BMW K 1600 GT, BMW Motorrad deschide o nouă dimensiune în universul touring. Această motocicletă evocă o prezenţă superioară, impozantă şi inconfundabilă şi declanşează nebunia de la prima vedere.
Datorită fizicului off-road subţire, motocicleta BMW G 650 GS are un aspect suplu şi dornic de aventură. Designul enduro specific şi conceptul coloristic contribuie la păstrarea stilului gamei BMW GS şi completează impresia sportivă generală.
BMW Seria 3 Sedan a primit “menţiune de onoare” la „Premiile red dot” 2012 pentru o soluţie de detaliu realizată într-o manieră deosebită. Ca sedan sport compact emblematic, BMW Seria 3 Sedan întruchipează valorile principale ale sportivităţii, eleganţei şi dinamicii.
Designul exterior prezintă linii ascuţite ce demarchează suprafeţele încordate în cadrul proporţiilor BMW specifice. Ca evoluţie sistematică a designului frontal al modelelor anterioare, farurile şi grila radiatorului formează o unitate vizuală continuă.
Totodată, tema principală a designului interior este “stratificarea” – interacţiunea şi echilibrarea diferitelor straturi pentru a permite acces optim la toate funcţiile importante.
BMW Group are o lungă tradiţie a succesului atunci când vine vorba de „Premiile red dot”. În 2011, BMW Seria 6 Cabriolet şi BMW X3 au primit premii, iar BMW Seria 5 Touring a fost distins cu “best of the best”.
În 2010, un total de 11 premii au fost câştigate de BMW Group, în timp ce, în 2009, BMW Group Design a cucerit juriul cu şapte dintre produsele sale. În 2008, BMW Seria 3 Cabriolet şi motocicleta BMW G 450 X au fost desemnate “best of the best” – două din cele şapte produse BMW Group care au obţinut premii în acel an.