BMW X5 40d

BMW-X5-40d

Neaşteptat şi neprogramat, am testat BMW X5. Şi nu orice X5… În cazul în care vă întrebaţi de ce există atât de multe modele X5 în România, şi nu numai, există o explicaţie simplă: pur şi simplu e un automobil ireproşabil.

Îţi oferă orice doreşti: performanţă, spaţiu, consum redus, prestigiu, ambianţă, confort, suveranitate, eleganţă, siguranţă. Sigur, 84 000 de euro nu sunt bani de buzunar, ca să nu mai vorbim de costurile de întreţinere. Dar pentru cine are banii, merită…

Motorul şi transmisia sunt ingredientul care transformă acest X5 într-o bijuterie rutieră. Sunetul produs de motor n-are nicio legatură cu Rudolf Diesel. Ci cu spiritul BMW.

Cuplul de locomotivă transformă cele 2,2 tone ale maşinii într-un bagaj de mână. Cere şi ţi se va da.

306 CP sunt la dispoziţia şoferului, în orice moment, indiferent ce încerci sau vrei, BMW-ul răspunde dorinţelor instantaneu.

Ştiu că e o repetiţie, dar chiar n-am avut ce să reproşez acestui colos. Nici măcar faptul că nu e al meu…

57 Responses

  1. marian says:

    ce ai alege intre range rover si bmw x5? sau discovery…motor 3 litri? multumesc

    • turatiimaster says:

      Ce iti place si depinde ce faci cu ea, vrei offroader adevarat, Discovery, vrei doar lux si sa fii rege pe sosea si in offroad, Range, BMW e mai bun pe sosea si suficient in afara soselei, dar nu faci off-road cu el.

  2. andrei says:

    Multumesc, in sfarsit am gasit si eu un raspuns clar…ca cifre tot vad:D
    Oricum computerul de bord nu indica un consum clar, dar macar cu aproximitate.Am auzit ca tot apar probleme si cu acest consum declarat de el pe la diverse marci.
    Credeti ca 3.0 d varianta de 245 de cai este mai economica intr-un stil normal fata de 4.0 d? Cei de la bmw nu arata diferente asa mari intre ele in fisa tehnica , dar nu stiu in realitate.

    • turatiimaster says:

      In mod normal ar trebui sa fie mai economica intr-un stil normal de condus.

  3. andrei says:

    Eu tot nu inteleg ceva in legatura cu acest motor de la bmw…Ma tot uit pe diverse site-uri care se ocupa cu drive test si vad diverse cifre in legatura cu consumul.Acum inteleg depinde si de fiecare cum a mers cu el,dar totusi e mare diferenta.Aici am vazt consum 8 litri si cred ca e mai mult extraurban, pe alt site 12 litri ( dintre care am inteles ca a fost tot extraurban)…deci care e adevarat…acum intr-un stil de condus normal.

    • turatiimaster says:

      Parerea mea, daca mergi exclusiv urban, poti bate 11-12 l pe computerul de bord, insa daca o conduci cum trebuie masina, nu are voie sa sara de 8-9l la suta de km. Oricum, altii din dorinta de a sublinia cat de sportiv au mers ei cu masina mai anunta si consumuri mai fanteziste, adica sa intelegem ca sunt ei dinamici. Ca fapt divers, si un Matiz daca il tii cu turatia la rosu tot timpul, se duce in 11-12l la suta de km, deci stilul de conducere conteaza enorm.

  4. Florin says:

    Mi-ar placea si mie sa-l testez.

  5. dani says:

    criville eu lam intrebat pe robert

    • criville says:

      Daca “lai” intrebat pe Robert inseamna ca chiar te poti duce la baietasi sa te dai cu bemveu’.

  6. George says:

    Daca tot site-ul e plin de reclama la Noul Honda Civic, pe cand un test ????

    • turatiimaster says:

      Scrie si pe prima pagina, dupa Subaru XV urmeaza Honda Civic. Se filmeaza chiar acum.

  7. dani says:

    un test cu bmw 650i ar fi o mare bucurie pentru mine

  8. Catalyn says:

    Si apropo de Mazda sper ca cei de la Mazda sa doreasca sa faceti acel review cu Mazda CX-5.

  9. paul says:

    puteti sa-mi spuneti ce teste mai incarcati pe site in urmatoarele 4 saptamani?

    ms ms 🙂

  10. Catalin says:

    Am uitat: ai idee daca “Qashqai+2” are roata de rezerva?

  11. Catalin says:

    Bravo pentru rezultatul negocierii!
    Ce varianta ai comandat ? Are si Arround View?
    Principalul lucru pe care o sa-l regreti sau o sa-l regrete sotia ta, este cutia automata. Or sa mai fie si altele dar pretul foarte bun obtinut le va sterge din memorie.
    Sa o folositi fara evenimente !

    • kim_vl says:

      Nissan Romania a bagat odata cu inceperea programului Rabla (la fel cum a facut si anul trecut, lucru la care ma asteptam) un discount de 8% + 1500 Euro (la varianta pe care o vream eu). De la dealer am mai obtinut un discount de vreo 400 Euro + ceva accesorii (covorase, tavita portbagaj, alarma si carlig de tractare). Cu CX-5-ul ma intinsesem cam mult si intram in datorii (plus cheltuieli mai mari de intretinere, taxe, asigurari…).
      Motorul 1.6 dCi de pe Qashqai e foarte silentios, atat in interior cat si in exterior; zici ca-i benzinar. De cuplu/putere nu am avut unde sa-mi dau seama.
      Q+2 nu stiu daca are roata de rezerva (poti da un telefon la un dealer), dar Q simplu are (inafara de varianta de varf, Tekna), lucru care te mai scuteste de vreo 250 Euro (asta daca gasesti, cum nu e cazul, deocamdata, la CX-5 sau XV).
      Am luat o versiune intermediara, Acenta, fara Around View Monitor (AVM)din 2 motive:

      1) n-am inteles legatura, dar AVM-ul vine doar impreuna, la pachet, cu plafonul panoramic, care pe mine nu ma incanta decat daca privesc masina asa, in poze,curata, deoarece:
      – fiind sticla (chiar daca securizata) nu am chef sa-i duc grija pt. o pietricica aruncata pe plafon, pt. un “binevoitor”, pt. vreo creanga dintr-un copac etc.
      – masina se murdareste foarte usor, chiar daca e doar praf si nu e prea placut sa vezi zoiae sau murdarie de pasari deasupra capului
      – din cauza sistemului de culisare a acoperitorii plafonului panoramic tavanul la modelele cu aceasta optiune este ceva mai jos decat la restul modelelor si si-asa scaunele fata de la Qasqai au o pozitie destul de inalta chiar date la minim jos. Adica, vreau sa zic ca pozitia la volan la Q e destul de inalta. Si eu am o inaltime medie (1.80 m).

      2) m-am dat un pic cu un model care avea AVM. Calitatea imaginii nu e grozava. Afara era soare destul de puternic si nu imi dadeam seama daca niste chestii gri de pe ecran erau pietre/borduri sau umbre. Am inteles ca probleme cu acest sistem sunt si noaptea sau cand se murdaresc camerele. Partea nasoala e ca modelele cu AVM nu mai au si senzori de parcare (exista masini care au si camera de marsarier si senzori); mie imi plac mai mult senzorii pt. ca ii aud in timp ce eu ma pot uita si in oglinzi sau pe geam.

      In privinta cutiei automate, si eu regret dar n-am ce face la ora actuala. M-am gandit pt. la anu’ la o Ibiza facelift 2012 DSG7 sau la noul Opel Mokka , tot cutie automata.

    • kim_vl says:

      Mi-ar mai fi trebuit faruri cu Xenon, scaune incalzite si, eventual, cheie inteligenta dar aceste lucruri sunt doar la varianta de varf, Tekna, care vine cu 3 chestii care nu-mi plac:
      – plafonul panoramic de care am vorbit
      – scaune de piele
      – jante pe 18

      • Catalin says:

        Multumesc pentru informatii.
        Din ce am primit eu, echiparea Acenta Special ce are si Arround View nu are plafon panoramic (nici mie nu-mi place)
        Am vazut ca exista 2.0 benzina cu CVT (singura alternativa, ca pret, aproape de cx-5) dar nu stiu daca CVT e ok in exploatare si fiabila.
        Toate bune

        • kim_vl says:

          E o greseala in pliant. Daca ai AVM ai obligatoriu si plafon panoramic.
          Te gandesti si tu la Qashqai ? Imi pare ca CVT-ul e sub cutia de pe Mazda. Nu m-a interesat benzina, dar parerea mea e ca pretul la Qashqai iti va iesi mult sub cel de la Mazda. Nu stiu cum e cu tractiunea integrala, dar in rest Mazda CX-5 pare superioara.
          Daca as fi reusit sa fac mai usor rost de diferenta de bani fata de Qashqai as fi luat cred Subaru XV. Inafara de portbagaj XV pare super misto: garda la sol mare si constanta, tractiune Subaru, motor boxer sub 2000 cmc si cuplu 350 Nm si gadgeturi suficiente. Ti-am zis, diferenta dintre Qashqai-ul meu si XV e cam de 4700 Euro plus ceva accesorii plus roata de rezerva (dealerii de la Subaru au fost cei mai zgarciti din cei cu care am discutat; pana si cei de la Mazda au cedat si au oferit un discount bunicel).

          • Catalin says:

            Ma gandeam la Qashqai+2 dar am aflat ca pe motorul de 2 litri benzina au pastrat vechea cutie CVT (pe noul 1,6 benzina au venit si cu o noua cutie CVT mult imbunatatita).
            Cx-5 e superioara pentru ca e gandita ca model de an 2012 nu cum e Qashqai 2007 restilizat 2010.
            Eu am primit pentru Koleos o reducere de 4.700 euro dar cand am vazut ce probleme sunt cu DPF (la toti nu numai reno) si cand am citit pe reno.uk ca motorul nu este recomdandat pentru drumuri scurte cu opriri dese, am zis pas.
            Cum o sucesc cum tot la cx-5 benzina AT ajung 🙂 (asta ca AT e obligatoriu sa fie)
            Toate bune!

          • kim_vl says:

            Daca te impaci cu cei 200 Nm (si cu consumul aferent) pt. caroseria aia, atunci e ok.

  12. catalin says:

    @kim_vl: felicitari, sper sa nu te re reorientezi 😉

    • kim_vl says:

      Pai am si dat avansul; cred ca pe la 1 Mai il am. Bine, dadusem avansul initial pt. un CX-5 2.2 diesel 4×4 AT, dar m-am razgandit (au picat intre timp niste imprumuturi pe care trebuia sa le iau, plus ca nu prea eram impacat cu taxele ce trebuia sa le platesc pt. un motor de 2.2, taxe pe care ametitii astia de la guvernare au aununtat ca o sa creasca de la anu’). Norocul si surprinderea mea e ca mi-am recuperat avansul si multumesc pe aceasta cale dealerului. In alta ordine de idei diferenta intre Qashqai si CX-5 ajunsese la 8000 Euro si intre Qashqai si XV cam la 4700 Euro. Bine, singurele lucruri care se compara ar fi doar prezenta tractiunii 4×4 si a unui cuplu motor peste 300 Nm, in rest sunt diferente de dotari etc.

  13. criville says:

    Hai cu XV-ul si CX-5-ul. De BMW-uri, Mertane, Audi si Volksvagine pute Romania.

    • turatiimaster says:

      XV-ul s-a filmat. Mazda CX-5 s-ar putea sa nu o testez in viitorul apropiat, din motive independente de vointa mea. Eu am incercat. Ramane de vazut ce se va intampla.

      • kim_vl says:

        Poti sa ne spui o impresie preliminara despre XV, pana pui filmele pe site ? La un moment dat eram si eu interesat de XV sau CX-5, dar oferta facuta de Nissan Romania (plus cea din partea dealerului) cu ocazia demararii programului Rabla m-a facut sa ma orientez si sa comand un Qashqai 1.6 dCi 4×4 MT6.

        • turatiimaster says:

          Mie mi-a placut mult XV, din poze parea urat, insa pe portocaliu arata superb (am avut un 2,0l D, 147 CP, 350 Nm, echipare Confort +). Consum mediu 6 la suta, fuge de rupe (180 in 4, asa, ca idee), stabilitate perfecta, garda la sol mare, cam trista la interior, navigatie de origine Toyota, meniu si in romana, finisaje perfectibile la sudurile portierelor si prin portbagaj (care este foarte mic, raportat la media clasei), gadgeturi interesante prin bord, sincer mi-as lua una cu ochii inchisi. Impresioneaza prin robustete (nu cloncane nimic orice ii faci), stabilitate, in plus e printre cele mai joase, aerodinamice si usoare din segment, deci dinamica de nota 10. O masina prea tare, pacat de niste maruntisuri care strica impresia generala, dar tractiunea integrala perfecta te face sa ierti orice. Nu stiu cum e Mazda CX-5, probabil o sa mai dureze pana aflu, dar XV face multe chestii pe care altii doar le viseaza…

          • kim_vl says:

            Asa mi-l inchipuiam si eu.

          • kim_vl says:

            De curiozitate, ce turatie aveai la 180 in treapta 4 ?

            • turatiimaster says:

              Turatia maxima admisa la Subaru XV diesel, parca 4600 rpm (motorul ofera puterea maxima la 3600 rpm, dar turatia maxima este la 4600, acolo incepe rosul pe turometru). De fapt, si pe turometru are o indicatie foarte interesanta, pentru viteza maxima ce poate fi atinsa in treptele 1, 2, 3 si 4.

          • restulecancan says:

            salut ,inteleg ca ai avut la test 2.0 Diesel dar de motorul aspirat de 1.6 cu CVT din oferta celor de la subaru ce parere ai ? vad ca prinde suta in 13 secunde si ceva dar na e un motor aspirat plus tractiunea integrala plus cvt …Oricum ei dau un consum urban de 8l/100km ..sa ma astept la un 10 maxim intr-un oras nu asa aglomerat ca bucurestiul ? d’abia astept sa vad testul chiar daca nu e cu motorul dorit de mne

            • turatiimaster says:

              Nu stiu ce sa zic pana nu conduc, oricum s-ar putea sa se comporte decent, eu pe Nissan am condus recente benzine cu CVT si mi-au placut. Plus ca nu au consumat mult (daca le inveti stilul de condus optim), banuiesc ca nici cei de la Subaru nu sunt nepriceputi cu CVT-urile, oricum merita sa faci un drive-test inainte, sa iti dai seama de comportament si dinamica.

        • catalin says:

          @turatiimaster: de QQ+2 benzina cvt 4×4 ce poti spune?

          • turatiimaster says:

            Mie mi-a placut combinatia asta pe Juke, e adevarat ca era un motor benzina turbo. Probabil ca si un motor aspirat da rezultate bune cu CVT, mai ales daca este ultimul model de CVT scos de Nissan.

          • Catalin says:

            Din pacate doar pe noul motor de 1,6 litri benzina 2wd au pus noua cutie CVT.

            Pe motorul de 2 litri 4×4 nu au pus-o. De ce, nu stiu.

            Bine ar fi daca subaru ar aduce in RO si motorul de 2 litri benzina pentru XV. XV cu 1,6 cu CVT pare submotorizat.

            • turatiimaster says:

              Maine apar si filmele cu XV. E adevarat ca e diesel, dar merge intr-un mare fel. Daca nu gasesc la Kia Sportage combinatia de motor/cutie DCT/4×4 in curand, bag picioarele si imi iau XV cu cutie manuala, dar macar stiu ca am cu ce alerga si intra pe unde vreau. Nu am idee daca vor baga 2l benzina, umbla vorba ca ar urma un 1,6l Turbo pe XV.

          • Catalin says:

            Pe XV, dar pe alte piete (vezi franta de ex.), exista deja motorul de 2 litri benzina cu CVT.

            Cred ca mai repede ajunge asta in Ro decat unul turbo de 1.6 litri.

            Oricum, singurele “lipsuri” ale XV (cel putin pentru mine) sunt portbagajul mic si lipsa rotii de rezerva.

            Si tu crezi ca 1,6 CVT nu e ok pe zapada ?

          • kim_vl says:

            @Catalin
            Nu esti sigur pe Mazda ?

            @turatiimaster
            Ce schimbare de optica ! Parerea mea e ca XV-ul e mult peste Sportage la toate capitolele (poate mai putin portbagaj). Daca as fi facut rost usor de diferenta de bani fata de Qashqai, m-as fi aruncat cu ochii inchisi la un XV diesel.

            • turatiimaster says:

              E, sa nu exageram, e misto XV dar nu e chiar dramatic peste Sportage. Are tractiunea probabil mai buna, desi cea noua Kia, facuta de Magna, e la fel de titrata. Are garda la sol superioara, aerodinamica mai buna, centru de greutate mai jos, deci clar e mai sportiva. Kia, pe de alta parte, e mult mai fina la interior, are o navigatie mult mai misto, spatiul nici nu se compara, cel putin in spate si in portbagaj e mare diferenta intre ele in favoarea Kia, in plus Kia vine cu tehnologie LED fata-spate, un tren de rulare foarte avansat, motoare si transmisii mult mai diversificate si de asemenea performante (mai ales ce va urma in cateva luni). In plus, finisajele sunt superioare la Kia si cred ca si lista de optiuni e mai larga, iar pretul e mai scazut. Depinde ce vrei, daca esti genul talpa grea si bagi masina la greu pe coclauri, iei Subaru, daca esti genul mai linistit si vrei spatiu si garantie 7 ani, iei Kia.

          • Catalin says:

            Singurul lucru ce-mi da oarece neliniste legat de cx5 este cum se descursa sistemul de tractiune in zapada.

            Sistemul AWD de pe XV e sigur mai capabil dar, poate, se compenseaza prin diferenta de cuplu (in favoarea lui cx5, 2,0 fata de 1,6)

            • turatiimaster says:

              Daca ai pneurile de iarna adecvate, n-ai treaba in zapada cu niciun tip de tractiune. Iar CVT-ul se comporta foarte bine pe zapada.

          • kim_vl says:

            In legatura cu comparatia Sportage – XV (sau alte modele) eu vad asa lucrurile: daca tot imi iau o masina mare, in speta un crossover/SUV atunci trebuie s-o pun in valoare, trebuie s-o folsesc la capacitatile maxime, sa “scot untul din ea”. Si cum fac asta ? Pai ii iau un motor suficient de puternic (si cu consum rezonabil, nu de monstertruck-uri) pt. masa proprie dar si pt. incarcatura, un sistem de tractiune integrala care sa nu fie de jucarie, o garda la sol de cel putin 200 mm si un spatiu interior multumitor. Restul de dotari, gadget-uri sunt discutabile. Pt. mine, daca cel putin unul din primele trei criterii nu sunt indeplinite inseamna ca vorbim despre jucarii frumoase. In privinta Sportage-ului eu vad asa lucrurile: un diesel de 2 litri si 184 CP despre care multa lume spune ca e departe de ce scrie pe hartie, o tractiune integrala care n-a impresionat cu nimic pana acum si o garda la sol (172 mm) cu doar 17 mm mai mare decat la Logan. Deci, avand in vedere argumentele dea mai sus eu consider ca XV-ul (presupunand ca are cel putin comportamentul si performantele Forester-ului) este dramatic peste Sportage. Sper ca n-am suparat pe nimeni; e doar parerea mea personala.

            • turatiimaster says:

              Nu se supara nimeni, dar sa stii ca eu din experienta iti spun, tractiunea integrala de pe Sportage-ul nou e foarte smechera, am avut grija sa o incerc…. Cauta pe Youtube, o sa vezi ca a dat ceata la multe tractiuni integrale titrate (Magna e un fel de Bosch in domeniul asta). Intr-adevar cu garda la sol ai dreptate, am si spus ca mi-a placut mult Subaru, e o masina foarte smechera, insa e slaba la portbagaj si cand ai familie si vrei sa iesi undeva, devine suparator un portbagaj mic. E clar, din tot ce e SUV compact la ora asta, XV e cel cu care am cel mai mare curaj sa ma aventurez, din 3 motive: garda la sol mare, tractiune integrala incercata si performanta, plus robustete sesizabila in orice conditii. In noaptea asta sau maine dimineata o sa dau drumul si filmelor cu Subaru.

  14. laurentiu says:

    salut vei lua la test si wv passat, golf, skoda octavia, seat leon? tine-o tot asa!

  15. mihai says:

    Schimba muzica!

  16. dani says:

    ar fi super

  17. dani says:

    daca veti putea lua la test un seria 5 gt

Leave a Reply to kim_vl Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.