Subaru XV 2,0l D Confort+

Subaru-XV-Boxer-Diesel

Nu e cazul să vă mai spun istoria mărcii Subaru. Sunt cei care au perfecţionat motoarele Boxer şi sistemele de tracţiune integrală. Au dominat campionatele mondiale de raliuri şi fiabilitate sau performanţă erau cuvinte de ordine în orice discuţie despre Subaru.

Într-o lume în care SUV-urile compacte sunt din ce în ce mai căutate, maşinile infernale produse de Subaru, gen Outback sau Forester, devin desuete prin însăşi performanţele lor, net superioare în teren accidentat. Era nevoie de un suflu nou, de un model care să readucă Subaru în competiţie şi pe acest segment, foarte la modă astăzi.

Aşa a aparut XV. O maşină ciudată, destul de neatrăgătoare din fotografii, un fel de break supraînălţat, ce nu anunţa nimic deosebit. Şi totuşi, la o privire mai atentă pe specificaţiile tehnice, un ochi avizat observă lucruri.

Nu poţi trece cu vederea tracţiunea integrală permanentă Symmetrical AWD, e visul oricărui om normal. Când îşi configurează în gând un autovehicul de teren, cunoscătorul începe cu “aş lua o tracţiune integrală de Subaru, o cutie DSG cu 8 rapoarte de la VW, l-aş lăsa pe Bertone să deseneze caroseria, tabla să fie de Audi, şi aşa mai departe…”.

Dacă motoarele Boxer Subaru, mai ales cele turbo, pe benzină, erau renumite în trecut pentru performanţă şi consumul mare de combustibil, tehnologia a evoluat, acum motoarele Boxer Diesel sunt vestite pentru performanţă şi consumul mic. Iar XV este deosebit de aerodinamic, cu o înălţime redusă, în plus are una din cele mai scăzute greutăţi din segment…

SUV-urile compacte moderne păcătuiesc în general prin garda la sol ridicolă. XV oferă 22 de cm şi un sistem Self Levelizer, de păstrare constantă a gărzii la sol. E adevărat, portbagajul e mic, dar dacă punem în balanţă, s-ar putea să fie un neajuns minor în raport cu avantajele.

Suspensie independentă faţă-spate, navigaţie, xenon, un interior decent, cu finisaje perfectibile pe alocuri, un bord modern şi bine echipat, ergonomie bună, toate acestea sunt ca nişte topinguri fine, adăugate peste Symmetrical AWD şi Boxer Diesel.

A rezultat vehiculul pe care îl puteţi admira în filmele noastre. Având o superbă culoare portocalie, XV arată incredibil de bine în realitate, proporţionat ca un atlet şi dinamic cum numai un Subaru poate fi. Se comportă grozav pe orice suprafaţă, rutieră sau nu.

Concluzia v-o spun de acum: XV intră în piaţa SUV-urilor compacte ca un lup într-o haită de câini…

173 Responses

  1. nicolae ciocani says:

    salut Robert,
    ce parere ai depre un Subaru XV, 2.0 D, 147 cp/200.000km./7000e.,merita sau nu ????,multumesc anticipat
    stima

  2. kim_vl says:

    Intr-adevar, e jale cu reteaua Subaru in Romania (o recunostea si un mecanic). Ieri am fost in Tg. Mures si Sibiu si, desi ambele figureaza in reteaua Subaru (https://www.subarumotors.ro/reteaua-subaru/), nu am gasit acolo decat niste hale cu sigla Suzuki, nici vorba de reprezentante. Nu am avut cu cine discuta. Mare pacat.

    • Proprietar Subaru XV says:

      Nu inteleg cum pot sa pice motoarele 2D (EE20) LA 100 000 Km.
      Daca si-au asumat defectul de la motoarele tip EE20,de ce nu au rechemat masinile in service pentru a remedia defectul de fabricatie de la motor. Am vazut Dacia Duster cu 350 000 Km rulati,iar motorul 2D de la Subaru XV a crapat la 100 000 km.
      Incerc sa iau legatura cu fabricantul , sper sa gaseasca o explicatie pertinenta.

  3. aurel pinzaru says:

    doresc sa stiu si eu la cati kilometri se schimba distributia la subaru xv 2012

  4. Dan says:

    Da IUlian,merci de info,o sa incerc sa fac test drive cu modelele mentionate de tine,cu conditia sa fie diponibile.Cele doua erau disponibile la A.K. Brasov la momentul respctiv.Ca tinuta de drum si directie e peste Kia Sportage modelul nou,nu cu mult insa.Sa vedem ce apare in toamna din partea Subaru,insa, din ce vad,vor fi doar o usoara evolutie,nu o revolutie.Spun asta doar din prisma motoarelor si transmisiilor.Va fi disponibil in continuare cel de 2l benzina aspirat,de data asta cu 2 (doi!)cai in plus si injectie directa de benzina.Pentru mine injectia directa de benzina nu aduce neaparat lucruri bune,ba din contra,probleme multe.Cum au fost o gramada de probleme si boxer dieselul in prima generatie.Ma rog,acum cica ar fi rezolvat-o.Cutiile de viteza sunt in continuare CVT.Pacat.

    • Iulian says:

      Dpdv al motoarelor in afara de benzina si diesel 2.0 nu cred ca vom vedea altceva in urmatorii ani.
      Nu stiu daca se vinde H6 3.6 de la Outback in RO dar n-o sa-l vezi pe Forester/XV/Impreza.
      Singura solutie pentru Europa ar fi Forester 2.0 XT la 250CP dar doar benzina-CVT.

      Ce aduc nou este noua platforma. Din test-drive-le din US si Australia ar fi asa:
      – design imbunatatit (parerea mea nu cu mult – cel putin nu la Impreza)
      – Impreza s-ar simti mai bine la drum (nu avem de unde sa stim noi pana nu vine si in RO – spuneau ca e 95% diferita fata de modelul 2016)
      – interiorul adus “la zi” (aici eu oricum nu am fost vreodata fanul “jucariilor” – am un telefon de 5.5″ conectat la bluetooth si mi-e de ajuns Waze + Spotify + internet)
      – EyeSight si alte “jucarii”

      Personal eu folosesc TorquePRO (Android) ca sa monitorizez DPF-ul de la Forester-ul meu.
      Toti dealerii si soferii cu care am vorbit despre asta sunt pe dinafara. Pana nu il monitorizezi atent sa vezi cum reactioneaza nu ai cum sa-ti dai cu parerea.
      Daca-ti iei Subaru cu DPF (nu cred ca vine cu AdBlue in 2018) iti pot trimite niste resurse si n-o sa fie nevoie sa-ti faci griji.

      PS: Daca-ti place sa circuli prin Europa vezi ca diesel-ul in curand o sa fie interzis prin anumite orase/locatii.

  5. Dan says:

    Iulian,chiar am vrut sa-mi achizitionez un Forester sau XV masina pentru familie.Am facut test drive cu Forester diesel,modelul actual.Am ramas inpresionat de masina,mai putin de trei aspecte:
    -cutia automata e de tip CVT.Personal nu agreez combinatia si cutia in general.Schimba lin,e adevarat,insa comportamentul ei ezitant lasa de dorit.
    -costuri de intretinere foarte apropiate de modelele premium.Aici ma refer pe langa revizii si Casco
    -reteaua de service extrem de restransa.Din Pitesti,unde locuiesc,trebuie sa ma deplasez in Brasov sau Bucuresti.
    Am facut un alt test cu Impreza 2.0 benzina aspirat,tot cu cutie CVT(nu aveau manuala).Comportament rutier exemplar,insa nu-l ajuta deloc motorul si (din nou) transmisia.O masina lenesa in general,asa ca am zis pas si la motorul asta.Subaru,are fara indoiala atuurile lui,insa trebuie sa ai un venit serios sa-l poti intretine la noi in tara.Sunt inca in cautari prin urmare,am noroc ca nu sunt presat cu achizitia.

    • Iulian says:

      CVT-ul e recunoscut ca fiind o parte foarte problematica la Subaru.
      Eu am testat 2.0D MT si mi-am cumparat 2.0D MT.
      Masina e in categoria 30k+ la pret si este de asteptat sa fie mai scumpe atat CASCO cat si reviziile – totusi ai AWD.
      Eu fac revizii la Brasov. La Bucuresti sunt un pic mai neseriosi (eu fiind din Bucuresti).

      Lucrul pe care foarte putini il iau in considerare este motor-transmisie-consum.
      N-o sa gasesti o combinatie mai buna la AWD, cel putin pe partea de transmisie manuala in categoria crossover.
      Din ce am citit si vizionat pe net pe ei ii avantajeaza motoarele BOXER.
      Ceilalti producatori sunt oarecum in “dezavantaj” cu motoarele inline.
      Am stat vreo 9 luni prin 2013 pana sa-mi aleg masina, la vremea aceea neavand pe cineva sa-mi dea sfaturi.

      Pentru Romania sunt multe alte variante mai bune ca Subaru. Cu asta am fost de acord mai sus cand am recomandat Kia.
      Pot sa-ti spun ca se vand foarte putine masini noi. In fiecare luna le numeri pe degetele de la o mana.
      Mai in gluma mai in serios poate fi un avantaj pt ca nu-ti fura oglinzile :))

      Lasand gluma la o parte incearca sa faci un test-drive cu o cutie manuala.
      Din ce am vorbit cu dealer-ul de la Brasov la sfarsitul anului o sa aduca Impreza si XV pe noua platforma cu EyeSight & interior “la zi”. Cei de al Subaru vor fi mai flexibili si cu cutiile in sensul ca o sa ofere mai multe variante.

  6. Stefan says:

    Salutare Robert

    Am in plan sa iau un 4×4 si nu ma pot hotara intre Subaru Forester sau XV si Kia Sportage. As prefera performantele lui Subaru dar ma gandesc ca Sportage e mai adaptata conditiilor economice de la noi.Te rog spune-mi ce parere ai.Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Eu am noul Sportage, mai trebuie sa argumentez sau e suficient? :)))

    • Iulian says:

      @Robert Kia poate face asta? https://www.youtube.com/watch?v=A-niPZTBouk 🙂

      @Stefan
      Cel mai bun SUV pe care il poti cumpara in aprox 30k e Subaru Forester. Detin un diesel de 3 ani.
      Uita-te pe Youtube la review-uri comparative facute in State, Canada sau Australia.
      Pentru RO insa Kia ar putea fi best-choice.

      PS: Vezi ca la sfarsitul anului apare XV-ul pe noua platforma. Poate ar fi bine sa mai astepti. O sa vina cu o gramada de “jucarii” pe el.

      • turatiimaster says:

        A doua masina a mea e un Isuzu D-Max, evident ca si la mine devine valabila intrebarea, poate orice Subaru sa faca ce face D-Max-ul meu. Raspuns: niciodata. Nu e relevant in contextul dat ce face Forester sau ce face XV, ci ce face Stefan cu masina. Din intrebarea lui am dedus ca are nevoie de o masina polivalenta, nu de una mai adaptata pentru offroad usor, unde XV e avantajat, asa cum am spus si in filmele cu XV. Povestea e alta, Subaru in Romania e destul de slab spre deloc reprezentat acum, nu ai retea de service, piese gasesti greu, service scump si greu de gasit. Masinile sunt exceptionale, insa nu asta este totul. Kia are 7 ani garantie, este o masina cu un interior net superior XV-ului, cu preturi foarte bune, cu o retea de service mai dezvoltata, fiabila, deci pentru un om normal, e o alegere mai buna dupa mine (plus motorizari mai multe, diverse, echipari, transmisii, etc). Noul XV o sa vina cu niste chestii care il aduc la zi, nu cu ceva ce Sportage sau alte modele mai noi nu au. Iar, daca vorbim despre iesit in offroad, exista si alte alternative bune, nu doar XV sau Forester (care intr-adevar era o masina buna, ma refer la generatia precedenta, pentru ca ce e acum e ok, dar nu mai e ce a fost).

        • Iulian says:

          Imi place ca acum comparam mere cu pere 🙂

          Pt RO am zis mai sus ca Kia e mai Ok. Si eu stiu cate probleme pot aparea dupa ce ti-ai cumparat Subaru. Dealerii n-au nici o vina ca romanul cumpara ieftin. In orice caz, ma indoiesc ca EyeSight-ul e inferior la ce au cei de la Kia.

          In 2014 Kia era pe lista mea de potentiale masini. Dupa ce mi-a spus dealer-ul cum se fabrica masina am renuntat. Aici vorbesc de conditiile de lucru la care sunt supusi muncitorii de la Kia.

          • turatiimaster says:

            Ai vizitat vreodata o fabrica a celor de la Kia? Eu da, nu stiu despre conditiile de lucru de care vorbesti, in primul rand ca robotii nu prea se plang, in al doilea rand am stat la masa cu oamenii de acolo, in afara de nedisimulata mandrie ca lucreaza acolo, nu am vazut conditii de lucru in neregula. Impecabil totul. Astea sunt povesti si da, la vizitele de care vorbesc au fost si dealerii Kia, deci si ei si eu am vazut acelasi lucru.

            EyeSight, da, super sistem, recunosc. Daca tot am vorbit de D-Max, sa reamintesc ca in interval de o saptamana, in Romania, parbrizul mi-a fost facut praf, de 2 ori, de pietre sarite de la alte masini. De cate ori a rezistat la altele, nici nu vreau sa ma gandesc, parca era mitraliat. Sunt sigur ca daca aveam EyeSight (am CASCO), as fi fost tare fericit asteptand o schimbare de parbriz, cu mesaje de avertizare pe bord, nici nu stiu cat sa zic, probabil macar 2 luni asa… Imi place marca Subaru, unele dintre cele mai tari aventuri offroad le-am avut cu masini Subaru (in speta cu Forester), dar pentru un om normal Kia Sportage este o alternativa mai buna (si ar mai fi cateva variante), in Romania, asa cum si tu ai constatat. Un pasionat de Subaru nu ar fi pus problema de alegere intre XV si Sportage. Nu incep acum discutia ca Sportage e imens in spate si are un portbagaj de 503l, fata de 380, ca iar ajungem la discutia “poate pe om nu il intereseaza portbagajul”.

            Daca omul imi spunea: “din cand in cand ma mai duc si la pescuit, indiferent de vreme, mai merg si pe cate un drum forestier, ocazional”, as fi recomandat XV.

        • florin says:

          salut, ce tot i-i tragi cu piese de schimb, am un Forester Diesel din 2009, luat cu 26000, era criza, si am schimbat chitul de ambreiaj la 145.000 km, EGR la 185 si doua discuri care se ovalizasera, toate la SubaruMotors din Bucuresti, in rest nimic. Acum am 200.000 km. Vreau sa-l schimb cu probabil VX, ca acum Foresterul costa peste 30.000 euro. Ce-a mai tare faza am patit-o in urma cu 3,4 ani iarna, ninsese mult mergeam pe Calea Griviteti, erau doar cativa taximetristi si stiind pe ce ma bazez am calcat-o pe la 60-70 km / h cand mi-a aparut o femeie in fata traversand fara sa se asigure, apasat frana, intrat toate sistelele in functiune, masina a inceput sa balanseze din spate stanga dreapta si m-am oprit la 1 m de femeia impietrita. De atunci am zis ca doar Subaru i-mi cumpar, este drept ma duc des la munte la schii si la tara prin Valcea unde nu ai ce cauta cu mertane s-a bmw-uri. Pot spune ca depasesc in panta pe dealulNegru in viteza a 5 s-au a 6-ea, trebuie sa ai peste 2000 de ture.

  7. rac says:

    Buna ziua,

    Incerc si eu sa ma decid in privinta achizitionarii unui Subaru XV. Din pacate varianta cautata de mine este una destul de greu de gasit in showroom, iar in Constanta reprezentanta este in afara orasului, ceva mai greu de ajuns daca nu ai masina… Sper ca intrebarile mele sa nu para stupide.:) Aveti idee despre farurile corespunzatoare modelului XV 2.0i MT daca au sau nu lupa? Din cite inteleg din diverse oferte si poze de pe net sint halogene clasice. Exista optiunea unui parbriz incalzit?Multumesc

    • turatiimaster says:

      Nu au lupa si nu e disponibil parbriz incalzit. Modelele de top XV au Xenon, acolo sunt lupe in faruri, la 2.0i MT nu.

  8. Adi says:

    Multumesc mult, maestre Iulian!
    intr-adevar, experienta de zi cu zi face infinit mai mult decat un drive-test.
    Ca ritm de utilizare, la mine e problema cu incalzirea motorului: luni-vineri 15 min dimineata, 15 seara. Atata e durata de utilizare. O data pe luna fac un drum mai lung de minim o ora dus si una intors. Practic, in ultimii 8 ani am o medie de 13000 pe an, deci teoretic ar trebui sa iau benzina. Revenind la practic, placerea oferita de cuplul dieselului nu se poate compara decat cu cel al unei benzinare turbo. De aceea am ajuns la ”finala” asta.
    Foresterul are mult spatiu care nu-mi este necesar si console o idee mai lungi, deci unghiuri mai mici.
    Rav, CR-Vsi Forester raman lista de rezerve. As adauga si Vitara daca n-ar fi ceva mai slabuta la performante. E o turbare la sediile Suzuki, au un succes teribil cu broscuta asta noua. Spun broscuta pt ca cea mai vanduta e culoarea aia turcoaz.
    Cand spui de fiabilitatea indoielnica a Skodei te referi la balbele produse de motorizarile VAG sau mai sunt si alte chestiuni la fel de serioase?

    Alandala, eu citisem ca 1.8 tsi, fiind cel mai ”batran” a fost curatat de probleme pe parcursul timpului. Insa de 1.4 am citit pe toate partile si limbile ca-i mai sare cureaua din cand in cand.
    Iar ascutitori-benzinare din astea sub 1.6 turbo sau aspirate, de pe la Kia&co, nu vor vedea banii mei niciodata.

  9. Iulian says:

    @Adi Depinde ce criterii ai pus pe hartie.

    Eu am stat 8 luni in 2013 sa ma decid. Aveam pe lista Suzuki, Subaru XV, Toyota. In cele din urma am mai strans bani si am luat un Forester diesel. In ce priveste siguranta si fiabilitatea nu are sens sa compari Skoda cu Suzuki/Subaru.

    – Daca te intereseaza siguranta verifica testele IIHS din SUA. Euroncap a ajuns o gluma. In 2014 doar Subaru si Mitsubishi in categoria small-SUV au facut fata.
    – Daca te intereseaza fiabilitatea iti spun acum: http://www.whatcar.com/car-news/introduction/1206676 Daca te uiti cu atentie in top 10 Subaru are cei mai multi Km – si cu siguranta cei mai multi off-road 😉
    – Daca te intereseaza costurile nu-ti iei “japoneze”.
    – Daca mergi cel mai mult prin oras iti iei benzina clar !

    Eu am filtru de particule si incalzesc masina (cam 4 min daca a fost sub 0 grade peste noapte) si in urmatoarele 10 minute imi dispare becul de motor rece (am pornire motor din telecomanda si nu stau in masina cele 4 minute).

    Filtru se curata usor. 15minute 2300-2500 rotatii pe autostrada la 2 saptamani. Eu merg pe A1 cam o data pe luna si de 2 ani nu am avut probleme. La revizia de 30000km nu mi-au gasit probleme la filtru.

  10. Adi says:

    Multumesc inca odata, maestre Robert!
    Ai apucat sa mergi cu Yeti 1.8 TSI? E cam ultima pe care as taia-o (sau nu) de pe lista. Arata foarte bine, pe hartie, la capitolul performante. Bate cu o secunda XV-ul la sprint, cu pretul a 2,5 litri in plus la 100km. Spatiul e cu o idee mai mare, insa garda de numai 18 cm il opreste mai la baza versantului. Am mers cu dieselul de 2 litri si 110cp si cu benzinarul steroidizat de 1.4 tsi – 122cp. Mi-au placut ambele, monstruletul este foarte bine inchegat, sta bine pe drum, aproape nu simti garda inaltata. Daca nu era povestea cu lantul de distributie aducator de chiulase sparte si alte ticalosenii, 1.4 tsi ar fi fost castigator detasat, mai ales pt ca… taxe mici si intretinere mai ieftina.
    Din pacate, asa cum am mai spus, XV-ul n-am unde sa-l incerc, nu este momentan si nici nu va fi prea curand la dealerii autohtoni. Intre Yeti 1.8 tsi si XV 2.0i, pe hartie bate clar Yeti. De aceea am ajuns la comparatia asta intre un benzinar si un diesel.
    Insa faptul ca merg jumatate din timp in oras (cca 5000 km/an, in jur de 300 zile/an) ma face sa-mi pun probleme vis-a-vis de filtrul de particule, turbina fortata, arderi incomplete, motor utilizat numai la rece si toate belelele ce mai pot curge de la o astfel de exploatare. Benzinarul in schimb, are cuplu suficient, putere de asemenea, iar incalzirea motorului se face mult mai rapid.
    Ce parere ai?

    • turatiimaster says:

      Nu am mers cu Yeti 1.8 TSi, dar am mers cu Yeti de vreo doua ori si mi-a placut. Daca nu te deranjeaza consumul urban mai mare, e ok.

    • Alandala says:

      Mare atentie la motoarele 1.8 tsi, au ceva probleme, 1.4 nici vorba. Daca insisti pe benzina vezi nissan,renault motoarele de 1.2 sau kia/hyundai
      Nu stiu de unde asa mare nebunie cu subaru, fiabilitatea de acum 15,20 ani e istorie. Motorul diesel a avut probleme in prima generatie, nu stiu daca au rezolvat bubele. Intretinere ff scumpa. Kitul de ambreiaj il schimbi pana in 35k km.
      Nu este suficient un test drive de 3 zile. Cauta posesori si citeste forumurile de specialitate. Succes

      • Iulian says:

        @Adi Daca vrei sa sti despre Subaru intreaba oamenii care detin Subaru.
        Test-drive-ul nu te ajuta. Eu am vizionat video-urile cu XV de nenumarate ori pana am vorbit cu un neamt (dealer auto Audi/VW) care mi-a zis direct sa iau Forester daca am banii 🙂

        @Alandala Ai in posesie un Subaru de zici ca e foarte scump la intretinere ? Eu am facut primele 2 revizii si au fost intre 200-300 euro – Forester 2013 NOU. Nu am auzit vreodata de vreo problema la kitul de ambreiaj. O sa ma interesez la reprezentanta la urmatoarea revizie.
        Japonezele sunt recunoscute pentru motoarele pe benzina. Problemele cu primul motor diesel au fost rezolvate la 2-a generatie.
        Toti ma intreaba daca am benzina sau diesel pt ca nu-si dau seama dupa zgomot. Imi place la nebunie la temperaturi scazute sa vezi cum se aude diesel-ul nemtesc (Mercedes, VW, Audi) langa unul boxer. Majoritatea posesorilor de Subaru raman fideli. Stiu ei ceva.

        Daca 5000euro cresc sansele sa fii in viata cu 5-10% dupa un accident eu zic ca “merita toti banii”. Sigur, daca preferi luxul interior si look-ul exterior mai mult, sunt foarte multe alte optiuni disponibile. Eu sincer prefer sa fiu intr-un Subaru cand intra unul ca Huidu in mine.

  11. Adi says:

    Multumesc Robert, am urmarit cu mult interes filmele tale cu XV, pe langa muuulte altele in care analizezi pentru noi atâtea și atâtea modele auto. E clar sunt unice, inconfundabile si incomparabile cu microbullshiturile concurentei.
    Să înțeleg că pe partea de confort cele doua modele sunt cam la același nivel?

    Din păcate pentru mine, filmele sunt chiar mai elocvente decât drive-testele la care face referire, în mod absolut corect, Kim_vl. Spun din păcate pentru ca intr-adevăr, fără un drum de măcar 100-200km nu ai nici o șansă sa te lămurești cât de cât cum sta treaba cu mașina respectivă.

    • turatiimaster says:

      XV-ul e superior in multe aspecte, cu problemele enumerate anterior, legat de preturi service, absenta retea service, e o masina rara, etc. Suzuki e mai bine reprezentat in Romania.

  12. Adi says:

    Salutare maestre!
    As fi recunoscator daca ai face o comparatie intre Vitara diesel si acest XV. Sunt intre cele doua, imi dau seama ca motorizarea Subaru este mai performanta (in mod firesc, caci vorbeste cilindreea in primul rand), insa nu-mi dau seama cu ce procent. N-am unde face teste, nici cu Viatara, nici cu XV.
    Suzuki se lauda ca vinde de rupe si n-are timp si motive sa tina masina de test, iar Subaru spune ca urmeaza facelift, deci nu mai aduc modelul actual pt ca nu se vinde. Un pic de bullshit de la fiecare, daca ma intrebi pe mine, dar cert e ca raman fara posibilitatea de a vedea, pipai, testa pe drum. Greu sa-mi dau seama de ce e mai important: confortul si siguranta oferite in timpul deplasarii (insonorizare, suspensie, manevrabilitate in oras sau pe drumuri virajate, siguranta pe off-road si pe vreme rea, promtitudinea raspunsului la accelerare)
    Deci, imi ramane doar experienta altora(!), cu conditia sa fie dispusi sa o impartaseasca.
    As merge pe Vitara nou sau cu f. putini km, sau pe XV mai vechiut (1-3 ani), ambele cu dotari de baza sau cel mult medii, astfel incat sa ma inscriu in jurul aceleiasi cifre. Oricum nu suport ideea sa platesc prea multa electronica inutila pt. mine.
    Spatiul interior e asemanator, ca cifre, pt doua persoane este in orice caz, suficient. Garda cu 35mm superioara, boxerul si AWD permanent insa, par a face o diferenta semnificativa. Pe de alta parte, numarul redus de unitati vandute si service-ul rarefiat, ridica importante semne de intrebare legate de conditiile si costurile de intretinere. Nu-mi surade ideea sa ma plimb 3-400km pt un rahat de schimb de ulei, mai ales la niste… “cvasimonopolisti”. Si mai ramane problema fiabilitatii, care se pare ca nu mai e ce era acum 20 de ani la Subaru. Macar la Suzuki dieselul are deja modele si generatii destule puse in miscare fara multe probleme de “imagine”. Pe de alta parte, n-as vrea sa ma rog de masina cand imi propun sa fac o depasire (caz in care ar trebui oare sa ma uit la cei 184cp oferiti de ix35??)
    Astept o lumina de undeva (!)…

    Multumesc anticipat!

    • turatiimaster says:

      XV-ul e mai bun, fara drept de apel, in teren accidentat si pe partea de dinamica, nu se pot compara, insa intre un SH si ceva nou eu aleg noul. Fiecare face cum doreste. Ai pe canalul nostru Youtube si filme cu XV. La Subaru e destul de problematic acum cu piesele si reteaua de service, plus ca nu sunt ieftini la service (normal pentru o retea putin dezvoltata). Decizia e tot la tine.

    • kim_vl says:

      Eu nu prea am reusit niciodata sa-mi fac o parere despre o masina la un simplu drive test. Drive test-ul e prea scurt, pe unde vor ei sa te duca, cum vor ei sa conduci si mai stai si cu dealer-ul in dreapta. Un test adevarat e precum cel pe care il face Robert, cu masina la dispozitie acasa cateva zile, fara insotitor.
      Revenind la XV, si eu am cochetat cu ideea achizitiei la momentul lansarii dar m-am reorientat. Din pacate pretul de nou si inflexibilitatea dealer-ilor in privinta discount-urior m-au facut sa ma reorientez.

  13. cristi says:

    Salut Robert!
    Intre Subaru XV diesel, Nissan Qashqai, si Renault Kadjar ce crezi ca e mai bine adaptat strazilor si buzunarelor romanilor, ca si intretinere?
    Evident, luand in considerare niste venituri normale pentru noi…

  14. Bogdan says:

    Salut Robert,
    As vrea sa iau un Subaru acum când am si bebel si catel (talie mare) as dori opinia ta avizata intre:
    – Subaru Outback 2.0 Diesel Boxer 150 CP Trans manuala 6 trepte.
    – Subaru XV 2.0 Diesel Boxer 150 CP Trans manuala 6 trepte.
    Din punctul tau de vedere pe care l-ai alege si de ce? 🙂
    Multumesc.

  15. Iulian N. says:

    Felicitari pentru video-ul extrem de informativ!
    Sunt in cautarea unei masini anul acesta insa nu m-am deci daca sa merg pe berlina (gen Toyota Avensis) sau crossover pt mici “excursii” si pt linistea sufleteasca pe timp de iarna grea. Mi-a atras atentia de curand modelul XV de la Subaru – mi s-a parut ideal, cu exceptia pretului :).
    Singurul lucru care nu mi-a placut au fost review-urile negative de pe forum-uri in legatura cu service-urile si dealerii din Romania – din ce am inteles ar exista un monopol si isi permit sa tina preturile foarte ridicate dar serviciile nu neaparat de calitate.
    Stiti cumva daca mai este de actualitate ?
    Multumesc.

    • kim_vl says:

      Acum 1 an cand cautam un crossover 4×4 dealerii Subaru erau cei mai zgarciti; cica masina noua dom’le, deja vreti discount ? Culmea e ca cei de la Mazda imi ofereau 3000 Euro discount pt. CX5, la fel de nou ca si XV-ul. Asa ca am mers pe Qashqai, unde am obtinut 4000 Euro discount fata de pretul de lista pt. un motor nou, de-abia aparut pe piata la noi (1.6 dCi).

      • Iulian N. says:

        Multumesc pentru raspuns. Asa am auzit si de Honda. Probabil ca toti au politica lor. Oricum, poate in toamna cand apare Subaru XV Hybrid mai lasa din preturi. Ramane de vazut 🙂
        1.6d la Nissan ti se pare suficient pt oras + foarte mici incursiuni off-road ? Sti cumva daca 1.6 benzina pe AWD-ul la Subaru ar fi prea putin?
        Eu momentan am un Suzuki SX4 sedan 2WD 1.6 benzina si mi se pare suficient (greutate ~1250kg).

        • kim_vl says:

          Ai dreptate si cu Honda. Eu caut acum o masina pt. sotie si ma oprisem la Civic. Initial nu si nu, acum vad ca dau si ei 1500 Eur discount dar tot scumpa e.
          1.6 dCi crede-ma ca daca n-ai sti ce motor ai sub capota ai zice ca e 2.0. Si se mai si mira vecinii cum de paltesc eu 60 RON impozit la “ditamai” masina.
          La 1.6 Subaru m-am gandit si eu intr-o perioada, dar nu prea imi inspira incredere. E pacat si de masina si de transmisie sa-i dai un obosit de 1.6.

          • Iulian says:

            Da, asa este ! Intre 1.6 si 2.0 (1.9999) nu e mare diferenta la impozit si cred ca nu asta ar fi important cand ti-ai alege o astfel de masina. Desigur, toti cautam un “optim” dupa cum ne putem permite, dar nici nu pot uita depasirile “la limita” pe care ti le impune adesea un motor mai mic (mai ales in Ro, unde asta conteaza enorm).

  16. Iulian says:

    aaa…mi-am amintit de un detaliu pe care nu imi amintesc sa il fi auzit in materialul video (poate mi-a scapat)…ma refer la centrul de greutate al masinii, care se gaseste foarte jos, chiar in conditiile in care masina are o garda la sol de 22 cm !

    • Iulian N. says:

      @Iulian
      Crezi ca e suficient un 1.6i pentru iesiri ocazionale moderate off-road ? Nu incerc sa ajung cu XV-ul la 2400m pe muntele Iezer cum au facut unii cu Forester sau Outback. 🙂

      Mie mi-a placut foarte mult masina imediat dupa ce am citit specificatiile. Astept un raspuns de la dealerii din Bucuresti pt un test-drive.

      Ai vreun sfat pentru mine ?

      Mersi

      • Iulian says:

        Sincer, in materie de motorizare nu pot da sfaturi (o fac specialistii mult mai bine). Eu am ales aceasta motorizare (diesel 2.0) mai mult mergand pe trendul vanzarilor si pe aprecierile culese de peste tot. Asa cum concluzioneaza si Robert in prezentare, masina ofera o deosebita placere de a conduce, in conditii de siguranta si cu relativa eficienta in materie de consum. Spun adesea ca atunci cand urc in masina asta am senzatia ca ma urc pe un cal, pe care trebuie sa il strunesti bine, dar care te duce intotdeauna la victorie ! Cat priveste testul, concesionarul belgian care mi-a vandut masina a avut suficienta pricepere sa ma duca pe toate categoriile de drum. Rezultatul a fost ca am comandat de indata ce m-am dat jos din masina ! Bafta !

      • Iulian says:

        …si inca ceva: daca iti cumperi o masina de genul acesta, iesirile ocazionale de care vorbesti au sansa sa devina un obicei, iar locurile vizitate mai multe, la inaltimi mai mari si poate…mai departe de tara ! Cu alte cuvinte, glumind, poti ajunge sa te duca masina pe tine si nu tu pe ea !

  17. Iulian says:

    Am descoperit intamplator aceasta prezentare video extrem de detaliata a modelului Subaru XV. Sincere felicitari realizatorului pentru acuratetea si echidistanta dovedite in acest material. Ca posesor de XV din luna septembrie 2012, am urmarit prezentarea cu real interes si pot spune ca am aflat si unele detalii interesante despre noua mea achizitie. Oricum, concluzia din finalul secventei 4 este pe cat de magulitoare, pe atat de indreptatita (“daca aveti in vedere sa achizitionati o masina din aceasta categorie, nu uitati sa faceti un drive-test cu aceasta masina”). Pe mine acest test, organizat de o echipa profesionista, m-a convins imediat si am comandat masina in minutele imediat urmatoare conducerii acestei masini (pe toate categoriile de drum). Fara sa mai reiau toate elementele deja prezentate in materialul video, dupa cca 5000 de km pot spune ca aceasta masina iti devine pur si simplu un prieten de drum si te incanta in locurile in care ai nevoie sa ii ceri mai mult decat un parcurs lin pe autostrada. Sincer, nu inteleg care sunt motivele pentru care aceasta masina nu “se vede” mai mult in Europa (cu exceptia Elvetiei, unde anul trecut ocupa locuri fruntase in topul vanzarilor). Si inca o remarca: este de asemenea placut sa parcurgi comentariile, fie ele de ordin general sau legate de unele detalii ! Bravo !

  18. kim_vl says:

    Farurile sunt bi-Xenon ?

  19. dann says:

    LA MULTI ANI SI LA CAT MAI MULTE TESTE AUTO

  20. dann says:

    multumesc pentru raspuns,poate postezi si un test cu subaru forester

  21. dann says:

    mai convins cu subaru xv,de calitatile lui si daca ai parere despre forester cat de fiabil este si performant cu motorul diesel,daca ai facut teste pe el?mersi mult daca ma ajuti cu pareri despre cele doua nu sunt hotarat intre forester si xv,dar imi place si tribeca ca dizain dar la consum ,cu motorul diesel,trebuiue sa ma inprumut in banca pentru ,un drum la munte.

    • turatiimaster says:

      In general sunt destul de fiabile, insa intre xv si forester as lua forester, e o mare diferenta intre ce ofera masinile in afara soselei, forester e net superior si e si mai spatios.

  22. dann says:

    salut ROBERT,vroiam sa te intreb daca cei de la subaru,pun motor diesel si pe tribeca,daca ai vesti dupa saiturile de afara.

    • turatiimaster says:

      Nu am idee, daca nu au pus pana acum, nu cred sa mai puna in viitorul apropiat. Motorul diesel de 2l e mic pentru Tribeca, deci au nevoie de cel putin 2,5 sau 3l pentru Tribeca si nu cred ca vor dezvolta foarte repede un astfel de motor.

  23. marius says:

    Daca tot am vorbit aici de roate de rezerva de la XV,am inteles ca e cam 2700 RON ,versiune subtire (185/65/R17),mi se pare un pret piparat,avand in vedere ca am gasit pe un site american pretul de 350 USD(cine il vrea,i-l pot da)
    Intrebarea mea este:a aparut asa ceva la noi aftermarket?Nu am nevoie sa dau o carca de bani pe aia originala,atata timp cat o folosesc temporar,nu?

  24. gigel says:

    O masina deosebita, dar FOARTE scumpa pentru ce ofera.

  25. marius says:

    aviz celor care vor sa-si cumpere xv,i-am intrebat pe inteligentii de la firma importatoare de ce nu ofera si ei o roata de rezerva full size sau mai mica,nu mi-au raspuns la email,normal,cine le ajunge la nas…i-am sunat si au zis ca nu exista nici o solutie,un raspuns cocalaresc,normal,ce sa le ceri…ca idee,le-am trimis email importatorilor din SUA si din Australia,ca chestie,cei din Australia mi-au zis ca nu pot trimite roata de rezerva pana aici,costa prea mult,iar cei din state mi-au raspuns in 2 ore,modelul e in curs de lansare la ei…noroc ca am drum in SUA in toamna asta si cred ca vin cu o roata de rezerva de acolo pentru ca baietii de la noi,dupa ce ti-au vandut masina,se pare ca vor numai sa te faca de bani pentru orice,service,consumabile…asta-i treaba,noi suntem vinovati ca-i suportam…

    • Mihai says:

      hello,

      eu am avut o experienta diametral opusa cu importatorul subaru. consultantul a fost foarte amabil, mi-a dat toate relatiile pe care le-am cerut si a fost foarte politicos. intamplator am ridicat aceeasi problema, a rotii de rezerva. mi-a spus ca problema asta nu e doar in romania, subaru a primit sesizarea din multe tari europene si pregateste o solutie macar cu o roata de mici dimensiuni. in iasi s-a desfiintat reprezentanta si mi-a spus ca ii pare rau ca a trecut o caravana in drum spre chisinau cu o zi inainte si ar fi vorbit sa pot sa fac un test drive cu XV. deci cred ca e vorba peste cine dai. reprezentantul cu care am vorbit eu mi-a trimis un email cu toate datele despre XV si mi-a dat detalii si despre diferente intre modele (il cheama Marius Gherghel). deci probabil ca depinde peste cine dai…..

      p.s.: nu lucrez la subaru 🙂

      • marius says:

        eu am vorbit de cei din Bucuresti,ei nu au catadixit nici macar sa raspunda la email…insa cu cei din Constanta am relatii bune,nu am de ce sa ma plang

    • Iulian says:

      eu am luat roata de rezerva cu 250 euro -format mic- de la concesionarul Subaru care mi-a livrat masina…e drept, asta nu s-a intamplat in Romania… in schimb, pentru rotile de iarna (17″) am dat o caciula de bani (1000 euro) tot la ei, dar pentru o asa masina am zis ca nu e bine sa ma scumpesc tocmai pentru utilitatea cea mai sensibila (mersul in conditii de iarna si in zone cu relief inalt)…in plus, pentru orice eventualitate, am cumparat si scut de protectie (160 euro)…e drept, costuri mari, dar…

  26. Mihai says:

    Buna Robert. Mi-au placut foarte mult review-urile tale pentru Subaru XV. Imi place foarte mult masina si ma gandesc foarte serios la una. Sunt foarte surprins insa de comentariile britanicilor referitoare la acest model. Nu are rost sa dau linkuri pentru ca aproape toate (car, autocar, car, etc.) o consider o masina foarte proasta. In general citesc review-urile din UK pentru ca sunt destul de pretentiosi. Am fost foarte surprins totusi sa vad cat de dezamagiti sunt de acest model caruia nu ii dau nici o sansa. Stii care ar putea sa fie explicatia (poate imagine proasta in UK)? Merci anticipat.

    • turatiimaster says:

      Eu unul nu am nimic cu englezii, ei au impresia ca sunt foarte priceputi la masini si ca circulatia pe partea stanga a drumului e mai logica decat pe partea dreapta. Subaru face masini destul de bune zic eu, mie mi-a placut XV si nu cred ca va supara pe nimeni care il cumpara, insa e un pic altfel decat majoritatea SUV-urilor. Trebuie sa intelegi exact ce si cum despre XV inainte sa il cumperi, eventual sa conduci unul inainte sa te decizi. Un pont: arata cel mai bine pe portocaliu si pe culori deschise.

      • Mihai says:

        Merci pentru raspuns. Si mie imi place foarte mult XV. DIn pacate nu l-am vazut in realitate pentru ca dealerul din Iasi a disparut 🙁 Totusi, din poze si filme, XV n-ar trebui comparat mai mult cu skoda scout, vw alltrack, allroad, etc.? Mie asa mi se pare….

    • Alex says:

      Britanicii au mereu ceva impotriva Subaru, mai ales de cativa ani incoace, de cand Subaru au inceput sa fie mai comerciali. Subaru e vazut de ei ca o concurenta la prostiile lor de Rovere. Si le desfiinteaza efectiv in testele lor, indiferent de model sau de cine face testul. Ciudat e ca asta se intampla doar in Anglia.
      In al doilea rand, daca te gandesti serios la un XV tine minte ca nu prea o sa ai de unde alege (adica motorizari, culori, nivele de echipare). Pentru ca insusi distribuitorul zonal pe Europa (cel din Grecia) nu prea are masini pe stoc. Prin urmare, la un dealer de la noi, vei gasi maxim 5 masini din care sa alegi. Gasesti ceva, bine, nu gasesti, iar bine.

    • Iulian says:

      culoarea portocalie este oricum una care se pune in valoare…eu am ales un gri argintiu, singura culoare care poate avea avantaje multiple in Romania…iar cu jentile de iarna (altele decat cele de origine), masina arata super !

  27. marius says:

    Am de 2 saptamani un xv diesel,si,ca sa fiu sincer,trecand de la un megane de 110 cai si un polo de 65 la motorul asta de 147 de cai,schimbarea e totala.In bine,normal.Am fost pe Transalpina sa o testez un pic,mie mi se pare ca merge fenomenal.Consumul,dupa 2200 km de condus fara menajamente si pe munte si in Bucuresti si pe autostrada este de 6/100km.La minusuri pot sa trec un zgomot cam mare la frecarea cu aerul(nu al motorului,cum m-as fi asteptat),la viteze de peste 130-140 km/h,insa cel mai mare minus este,fara indoiala,lipsa rotii de rezerva…am avut ghinionul sa fac 2 pene in aceeasi zi pe Transalpina(pentru ca Dorelii care pun plase impotriva pietrelor si parapeti lasa bucati de sarma si holtzsuruburi pe carosabil,fara nici o problema)…am folosit si solutia din dotare,a tinut pana la vulcanizare si cred ca mai tinea,am sunat la service sa-mi iau una noua si costa 4 mil si ceva fara tva,asa japca mai rar,mai bine-mi iau anvelopa noua.Acum caut sa gasesc o roata de mai subtire care sa intre in portbagaj,sa merg linistit.Asta mi se pare un inconvenient major al masinii,mai ales in Romania,in rest nu am de ce sa ma plang,felul cum se lipeste de sosea in curbele abordate cu viteza e demential,iti da o stare de siguranta.Bafta

    • Iulian says:

      marius, orice om prevazator care isi ia XV mai da 250 euro pe roata de rezerva subtire, pentru ca fie si doar exemplul tau este graitor ! oricum, masina este masina, cu sau fara roata de rezerva (nu le putem lua gatul japonezilor pentru aceasta situatie…ei traiesc in lumea lor, iar noi le cumparam masinile !)

    • Dan says:

      buna ziua, de curand am descoperit si eu acest model si m ar interesa sa cumpar un XV. Intrebarea mea este: cat costa un schimb de ulei + filtre? De exemplu, pentru masina mea actuala, un Passat din 2001, costul este de cca 400 de lei la un service autorizat, nu la reprezentanta. De asemenea, per ansamblu, este o masina costisitoare la intretinere? Piesele se gasesc usor? Multumesc,

  28. Radu says:

    Buna ziua. Felicitari pentru ceea ce faceti, sunt cele mai complexe si complete review-uri auto acestea de pe turatii.ro si oricine isi poate face o idee asupra modelelor de masini testate numai urmarindu-le.

    In perioada urmatoare urmeaza sa imi achizitionez un SUV nou, ca pret as vrea sa fie cotat undeva intre 25 si 30000 de euro. Dupa ce am studiat destul de mult piata, m-am oprit asupra a 4 modele – Suzuki Grand Vitara, Subaru XV, Skoda Yeti si Mazda CX-5 – la toate am in vedere motorizari diesel, desi la Yeti s-ar putea sa fie interesant si motorul supraalimentat tsi de 1.8. Mi-ati putea da un sfat in privinta achizitiei intre acestea? Mentionez ca masina o voi folosi 90% la drumuri in afara localitatilor sau chiar offroad usor si mediu (forestiere), o familie mica, doi adulti si un copil. Ca idee, parcurg anual in jur de 15000km, iar stilul meu de condus, desi am 30 de ani, este mai degraba pensionaresc, orientat spre consum cat mai mic si nu imi plac cutiile automate. Astept cu interes recomandarea dvs.

    Mi-ar fi de folos sa-mi fac o idee mai buna asupra masinilor si daca as vedea teste aici, pe turatii.ro. Aveti in viitor planuri de testare la Grand Vitara, Skoda Yeti sau Mazda CX5?

    • turatiimaster says:

      Scuze pentru raspunsul intarziat, mesajul a fost in spam si l-am descoperit intamplator. Din ce ati indicat acolo, alegerile firesti par a fi Subaru si Mazda. Yeti nu se apropie de performantele off-road ale celorlalte modele, Vitara e foarte competitiv in teren accidentat, insa nu tine pasul cu vremurile in materie de interior si motorizari, altfel mie mi s-a parut o masina excelenta. Alegerea mea ar fi Subaru XV, e un model performant si pe sosea si in afara, oferind o garda la sol mai mare decat concurentii. Mazda CX-5 nu am condus inca, deci nu stiu ce sa zic despre ea. Cei de la Mazda au ignorat solicitarea mea de a testa un CX-5, eu zic ca au facut o greseala, dar e decizia lor si o voi respecta si pe viitor (pe principiul foarte corect “cand am vrut eu, n-ati vrut voi, cand o sa vreti voi, n-o sa vreau eu”). Parerea mea ca un motor de 1,6- 1,8l, cu cutie manuala cu 6 rapoarte, impreuna cu o tractiune integrala, e suficient pentru ce ati indicat. Planuri de viitor inca nu stiu. Mazda, poate o sa gasesc intelegere pe la vreun dealer, nu ca ar merita efortul, la cum am fost tratat, dar pentru corectitudine e bine sa le incercam pe toate. Grand Vitara nu cred ca vom testa, e deja model vechi, iar Skoda, depinde de disponibilitatea importatorului. Vom vedea.

      • Radu says:

        Multumesc pentru raspuns! Sa inteleg ca desi este capabil in teren accidentat, Grand Vitara vine oarecum dintr-o epoca trecuta. Oare Suzuki pregateste o noua generatie de Grand Vitara?

        Cred ca voi face un drive-test cat mai amanuntit cu toate cele 4 si apoi ma hotarasc.

        De asemenea, daca se va putea putea vedea aici pe turatii.ro si cate un review cu Skoda si Mazda, sunt sigur ca ma vor ajuta sa ma decid.

        Succes in continuare in ceea ce faceti, va voi urmari si mai departe cu interes!

  29. kim_vl says:

    Apropos de tendinta actuala de pozitionare a recipientului de lichid de racire in spatele radiatorului, se pare ca Nissan nu e in “trend”, pt. ca pe noul 1.6 dCi (si mi se pare ca si pe 1.5 dCi e la fel) recipientul respectiv e pozitionat undeva pe lateral.

    http://dl.transfer.ro/transfer_ro-01may-e4e251cf7745bd.zip

    • turatiimaster says:

      Depinde de dezvoltarea motorului, daca folosesc multe componente de la 1,5l dCi, gen accesorii, tubulaturi, le-a fost mai rentabil asa. Oricum, pozitionarea rezervorului de lichid in zona radiatorului are multe avantaje (tubulaturi mai scurte, pozitionare mai buna a greutatii pe puntea fata, incalzire-racire mai buna, fiabilitate superioara (tubulaturi lungi – risc de defectare mai mare).

  30. GeorgianToma says:

    Salut.
    Cum crezi ca se descurca motorul de 1.6 benzina 117cp pe noul
    NISSAN QASHQAI 1.6 ACENTA.
    Precizez ca sunt o persoana calma care merge in functie de trafic si care vrea sa faca un copil :d.
    Acest motor are cumva distributia pe lant? Merita 16100e pret final cu tot cu tichete? Recomanzi altceva?
    Fac maxim 20.000km pe an.
    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Eu zic ca se descurca foarte bine, am condus si mi-a placut foarte mult, in plus consumul a fost mic pentru un model pe benzina, chiar si in oras. Pretul e bun, nu mai tin minte acum daca e distributie pe lant sau nu. Eu zic sa il iei daca iti place si l-ai condus.

      • GeorgianToma says:

        Multumesc pentru raspuns.
        Mai am o intrebare intre NISSAN QASHQAI 1.6 ACENTA 16100e si SX4 1.6 4WD Navi 12.800E ce ai alege?
        Se merita diferenta ptr Nissan?
        Multumesc.

  31. Razvan says:

    Foarte frumoasa si tentanta masina si excelent review. Doua intrebari:

    1. Exista posibilitatea de a testa in viitorul apropiat varianta cu motor boxer pe benzina de 1.6? Modelul respectiv este echipat cu reductor?
    2. Intre XV 1.6 Confort MT si Skoda Yeti Ambition 4×4 1.8TSI ce ai alege si de ce? Se preconizeaza un review la Skoda Yeti in viitorul apropiat?

    Multumesc anticipat.

    • turatiimaster says:

      Daca exista masina de test, se poate sa filmam si cu 1,6. Nu are reductor. Intre XV si Yeti e greu de ales, ai indicat doua motorizari necomparabile, o benzina aspirata de 1,6 cu o benzina turbo de 1,8l. Motorul de pe Yeti e clar superior, insa mie imi place mai mult cum se comporta XV. Incerc sa fac si un review cu Yeti.

      • kim_vl says:

        Dar maneta aia din spatele schimbatorului de viteze ce e ?

        http://dl.transfer.ro/transfer_ro-01may-355e667dceb.zip

        • turatiimaster says:

          Pai aia arata a Dual-Range, adica Hi-Lo, ceva gen reductor, insa eu in oferta de Romania n-am vazut scris asa ceva. N-am vazut un model pe viu cu 1,6l, am fisa tehnica pentru toate modelele de la noi si nu scrie de Dual-Range. Se poate sa fie cu reductor, insa cred ca ar fi scris in documentatia tehnica, in fisele mele tractiunea integrala este identica la toate modelele (exceptie cel cu CVT care un alt sistem de distributie a cuplului). Dar se poate sa fie si sa fi omis cei de la Subaru sa scrie acest aspect in fisa tehnica.

        • turatiimaster says:

          Vad ca in brosura internationala apare Dual Range la modelele de 1,6, deci s-ar putea sa aiba reductor.

  32. honda says:

    vrem honda ! 😀

    • @honda says:

      mmm…e greu sa o impacheteze in asa fel incat sa-ti spuna ca e macar la nivelul generatiei anterioare. Din nefericire masinile care arata rau, nu se conduc nici grozav, iar masina asta e pentru mine o mare dezamagire. Oricum Robert, se descurca, gaseste el punctele forte, eu chiar sunt curios cum o sa o recomande.

      • kim_vl says:

        Chestia cu masinile care arata rau nu se conduc grozav e relativa. Ai contraexemplul chiar pe pagina pe care scrii; XV-ul nu e o masina tocmai aratoasa dar se conduce exceptional.

  33. Costy says:

    cat costa sa fac si eu un test drive cu o masina ????????????????????????

    • @costy says:

      in principiu trebuie sa te arati cat de cat interesat de masina si nu costa nimic , te duci la reprezentante pt drive-testuri nu la robert si mai depinde si ce modele au pt drive test ca nu iti dau orice vrei

  34. dani says:

    dupa hyundai i30 ce test urmeaza

  35. luks says:

    salutare. felicitari pt filmele de prezentare a XV. motorul, tractiunea awd si garda la sol cred ca fac din aceasta masina o combinatie extrem de reusita in categoria ei. acu putina vreme sugeram pe site o prezentare a acestui model subaru. multumesc Robert pt. promptitudinea cu care ai reusit sa-l prezinti. toate bune!

  36. kim_vl says:

    Robert, de unde iei CX-urile pt. modelele pe care le testezi pt. ca o astfel de informatie nu prea apare in datele tehnice ?

    • turatiimaster says:

      Eu am acces la site-urile internationale de presa, unde gasesti datele tehnice detaliate, uneori le mai si caut, oricum sunt pasionat de aerodinamica, mi se pare una din chestiunile foarte neglijate la autovehiculele moderne.

      • KN says:

        Poti sa dai linkurile catre aceste situri?

        • turatiimaster says:

          Degeaba dau linkurile, sunt doar pentru jurnalisti, majoritatea sunt cu user si parola, nu sunt deschise publicului larg.

  37. kim_vl says:

    Pt. mine mai e un aspect in alegerea unei masini, acela al emisiilor de CO2 de care azi se tine cont la taxa de poluare, dar maine (nu se stie, poate ne aliniem si noi la normele europene) poate va intra in calculul impozitului (cum se intampla din cate am inteles in multe tari din vest).
    Din acest punct de vedere motoarele pe benzina si dieselul de 2 litri de la Qashqai sunt cam vechiute (nu zic ca nu sunt bune).
    Dar sunt si motoare noi, cum sunt cele diesel de 2 litri de pe ix35/Sportage care cu cutie AT emit 189 g/km CO2, cat un tractor (glumesc, dar…) !!!
    Campionii ar fi:
    – Qashqai 1.6 dCi 4×4 MT6: 135
    – Mazda CX-5 2.2 (!) CD150 4X4 AT6:144
    – Subaru XV 2.0d 4×4 MT6: 146
    – Mazda CX-5 2.0 benzina 4×4 AT6:155
    Eu zic sa ne gandim si in perspectiva.

  38. catalin says:

    Atunci, cx5 2 litri benzina AT sa fie!

  39. catalin says:

    Exact. Eu mai mult de 15 mii km nu fac pe an.
    200 Nm sunt destui in zapada de 15-20 cm?

  40. catalin says:

    Probabil ca cei ce isi iau diesel merg mult si in afara orasului. Orice eliminarea fizica o poti face doar dupa expirarea garantie. Asa ca min 3 ani te rogi sa nu fii nevoit sa dai dupa o saptamana de mers prin bucuresti o tura pana la fundulea si retur.

    • turatiimaster says:

      Pai na, cine isi ia diesel isi ia nu doar pentru cuplu, ci si pentru faptul ca merge mult, daca nu faci 20-30 000 km pe an, nu prea renteaza diesel.

  41. catalin says:

    @kim_vl: diesel cu dpf 90% mers in bucuresti da belele.
    Stiu ca e bun cuplul dar mai bine dau mai mult pe benzina.

    • turatiimaster says:

      DPF se poate scoate definitiv daca vrei. Regenerarea DPF se face usor, conditia de viteza e pe undeva la 63 km/h. Nu si-ar mai lua nimeni masini daca ar fi asa dramatica treaba cu DPF.

    • kim_vl says:

      Eu am avut o problema cu DPF-ul in oras pe ASX dar era din cauza softului. Dupa upgrade de soft problema a disparut.

  42. kim_vl says:

    Robert,
    A aparut Hyundai i30 facelift in Romania (l-am vazut in showroom; arata bine). Poate il ai in vedere pt un test.

  43. kim_vl says:

    Robert,
    Nu stiu daca ce ai zis tu in legatura cu sistemele de tractiune e chiar corect (sau poate n-am inteles eu bine).
    Subaru Symmetrical AWD distribuie un cuplu constant 50/50% fata/spate (25% pe fiecare roata in parte, cu variatii prin interventia sistemelor de control al tractiunii).
    Celelate SUV-uri: Qashqai (mod AUTO 4X4), ASX (mod AUTO 4X4), ix35, Sportage si Mazda CX-5 (cred) au cam 60% fata (30%/roata) si 40% spate (20%/roata) in mod iddle cu variatii de pana la 50/50% prin interventia calculatorului asupra diferentialului central si a ESP-ului. Asta inseamna ca se poate ajunge la situatii similare (probabil de ordinul milisecundelor) cu Symmetrical. Qashqai, ASX (si mai sunt si altii) au si functia LOCK 50/50 (la viteze mici, parca pana la 40 km/h). Deci nu cred ca astfel de SUV-uri sunt mai putin pregatite in interventia 4×4.
    Si mai exista sistemul ALL MODE 4X4-I Torque Vectoring la Juke 1.6 Turbo CVT unde variatia cuplului la fiecare din cele 4 roti poate fi de la 0 la 50% din diferentiale.
    http://www.youtube.com/watch?v=kzqRmwFg70M

    • kim_vl says:

      Si la AUTO 4X4 sau la celelalte SUV-uri cu tractiune integrala permanenta nu cred sa existe momente cu 100% fata si 0 spate.

    • turatiimaster says:

      Tractiunea integrala de la Nissan este foarte buna, parerea mea. Symmetrical AWD are un avantaj care pleaca dintr-un dezavantaj la alte tractiuni, gen Nissan. In timp ce la Nissan ai 3 moduri, 4×2, 4×4 Auto si Lock (adica tractiune pe 2 roti, distributie Auto in functie de situatia de moment si Lock adica distributie 50-50), la Subaru ai distributie 50-50 tot timpul, iar in functie de situatie se muta cuplul catre roata cu maximum de aderenta in momentul respectiv. Traducere: Subaru iti ofera practic cele 2 moduri 4×4 si Auto, fara nici un fel de buton, mecanica si electronica masinii fac singure totul, dar invers decat la Nissan. Nissan foloseste 50-50 pentru zapada sau mers dificil cu viteza redusa, in timp ce Subaru are 50-50 tot timpul, si la viteza si cand vrei tu, si in zapada si in noroi, oferind o stabilitate mult mai buna si siguranta permanenta. Nissan foloseste modul 4×2 pentru consum redus, decupland practic o punte, pe cand sistemul SAWD este atat de performant incat ofera frecari foarte reduse avand cuplul distribuit 50-50. Asta spune totul despre performanta SAWD. In plus, orice tractiune integrala cu mod Auto, gen Nissan, are un timp de reactie intr-o situatie exceptionala (senzorii citesc informatiile, le transmit, calculatorul proceseaza, emite comenzi catre roti, cuplul se distribuie cum trebuie pentru situatia respectiva, de obicei din 100-0 (sau mici variatii) in 50-50 sau diferit in functie de moment). Pe cand la Subaru nu se distribuie si nu se calculeaza nimic, decat in cazuri cu adevarat exceptionale, in care nici macar 50-50 nu face fata, dar SAWD are 50-50 tot timpul, deci Subaru merge tot timpul intr-un mod in care altii comuta manual cand dau de greu, sau cand ploua, etc. In conditiile unui consum de combustibil similar, Subaru are avantaje majore fata de alte sisteme 4×4.

    • Daniel says:

      Salut, iti prezint o comparatie:http://www.youtube.com/watch?v=ktoGVBR4op4

      • kim_vl says:

        Da, vazusem si eu comparatia aia dar nu stiu cata incredere sa am; am impresia ca e facut inhouse de Subaru.

      • kim_vl says:

        Ciudat e faptul ca la masinile care nu pot urca rampa aia rotile care patineaza se invart ca nebunele (fara sa intervina ESP-ul ?) fara ca roata care ar putea avea aderenta sa primesaca pic de cuplu. Pai ce pazeste transmisia integrala ? Mi se pare foarte ciudat ! Ma indoiesc ca Nissan-ul cu functia LOCK nu ar urca.

        • Daniel says:

          poate ca e in pozitia auto,fara lock pt ca Toyota RAV4 nu cred ca are asa ceva si din aventurile filmate si puse pe YOU TUBE de particulari cu vechile lor subaru cand nu au reusit sa urce cu ESP cuplat dupa cateva incercari, l-au decuplat si gas la fund si a trecut…

  44. kim_vl says:

    Parerea mea e ca orice SUV pe benzina si, mai ales, automat va consuma mult:
    – daca iei motor aspirat din cauza cuplului mic si a greutatii mari (in general)
    – daca iei motor turbo din cauza supraalimentarii (si a greutatii in plan secund).
    Pt. mine n-as lua o benzinara fara turbo. Am vazut ce inseamna motor aspirat cu AT pe CX-5: cu 3 persoane in masina pe drum drept era mai puturoasa decat fostul meu Colt 1.3 benzina aspirat 95 CP MT5 (ca sa nu mai compar cu fostul meu Leon 1.2 TSI 105 CP, chiar daca sunt masini mai mici). Iar turbo benzina parca are doar Tiguanul si Juke 1.6 turbo.
    Pt. Bucuresti CX-5 benzina AT cred ca e ok (nu stiu de consum), dar pt. un mers de 90% in Bucuresti mi se pare o optiune mult prea scumpa (nu mai vad rostul atator optiuni, a portbagajului mare…).
    In alta ordine de idei eu nu vad rostul unui SUV care nu indeplineste 3 conditii (din care primele 2 obligatorii): cuplu motor minim 300 Nm, tractiune 4×4 (indiferent de care) si o garda la sol de minim 200 mm. Daca una din aceste 3 conditii nu e indeplinita sau e indeplinita partial atunci care e superioritatea unui SUV fata de o berlina mai spatioasa si mai ieftina ?
    Sportage-ul diesel de cilindree mai mica (banuiesc ca e vorba de 1.7 CRDI) e numai 4×2, parca.

  45. catalin says:

    Ok si multumesc.
    Comanda o sa o dau in mai asa ca daca apare ceva nou si o sa testezi cx5 benzina AT o sa tin cont si de opinia ta

  46. catalin says:

    Koleos si ix35 nu au benzina resp automata
    xv cu 1,6 mi se pare submotorizat si portbagaj mic
    raman sportage, qq+2 si cx5
    Aici intervine consumul iar cx5 ar sta mai bine teoretic.
    Unde gresesc?

    • turatiimaster says:

      Nu gresesti, deja ai ales CX-5. Din pacate eu nu am mers cu CX-5, nu ma pot pronunta, oricum am mers cu toate variantele de Qashqai posibile si la consum Qashqai sta foarte bine, inclusiv la versiunile pe benzina. S-ar putea ca in viitorul apropiat sa vedem cutie automata DCT pe Hyundai si Kia, in combinatie cu 1,6l GDi. Ramane de vazut daca va fi in toamna sau la anul.

  47. catalin says:

    Bine spus Robert.
    Eu vreau de la un suv compact: benzina, AT, portbagaj min 450 l, consum decent, mers 90% in Bucuresti si sa pot iesi iarna de pe ulita cand zapada are 15-18 cm. Eu am gasit CX5, tu ce ai alege in conditiile de mai sus?
    Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Aproape toate marcile au SUV-uri cu specificatiile astea. Intr-o lista scurta ar intra IX35, Sportage, XV, Qashqai, CX-5, Koleos.

    • mugurel says:

      Salut,

      Am facut test drive astazi cu Mazda CX-5; masina isi merita toti banii.
      Maine ma duc sa fac test drive cu Kia Sportage. Pentru mine cele 2 sunt finalistele.

      De ce cele 2 masini(asta daca intereseaza pe cineva)
      Prioritatile la mine sunt:
      1. siguranta
      2. spatiu
      4. calitatea
      3. performanta

      Subaru XV: poate are performante dar cu un copil de 3 ani si ma bate gandul la al doilea, sare din schema din cauza spatiului(exact cum spunea Robert, nu prea am chef sa stau cu bagajele pe langa masina si sa ma uit la ele).

      Exact cum zici tu Catalin, de la 450 in sus.

      ASX si Qashqai cam din acelasi motiv de spatiu.
      La Qashqai nu imi place nici interiorul, mi se pare invechit.
      La ASX imi place si motorul(1.8 diesel) si cum arata masina(era pe locul 3, dar pana la urma cele 2 ramase, sunt mai pe gustul meu).

      IX35 are un coleg, nu imi place interiorul si nici exteriorul si deja are mici probleme, scartie cotiera, ceva probleme cu tapiteria, etc; de asta imi este cel mai teama la Kia, calitatea.

      Indiferent pe care o sa o aleg va fi MT(nu ma intereseaza AT).
      La Mazda benzina de 2.0, la kia diesel-ul de 184, ambele in versiunea 4X4.

      La Sportage nu am ales benzina pentru ca are un consum prea mare si mai ales cutie manuala cu 5 rapoarte, la mazda nu am ales diesel din cauza cilindreei mari si a costului mare.(eu fac undeva la 15-17 mii km pe an, deci un diesel nu prea se merita dar la Kia nu prea am de ales)

      Despre Mazda cx-5(benzina AT):
      Avand in vedere ca detin un megane 1.6 16V nu mi s-a parut ca nu are cuplu suficient, mi s-a parut chiar ca se infinge.

      Mi-a placut interiorul si cum arata masina, nimic de reprosat, se simte calitatea.
      Consumul inainte de test drive era 9%, din pacate nu am verificat dupa.

      Pret 2.0i 4×4 Attraction 28300+500(vopsea)=28.800

      Mi s-a oferit 5% discount, dar cred ca ajung la 27000, adica 6%.

      Maine dupa drive test-ul cu Sportage-ul iau decizia finala.

      In concluzie, conteaza ce vrei sau mai ales ceea ce trebuie sa vrei.

      Daca nu as avea copil, maine m-as duce sa-mi iau
      Nissan Juke 1.6 DIG-T :D.

      O zi buna.

      • kim_vl says:

        ASX, Qashqai – spatiu decent, motoare diesel si transmisii foarte bune
        Mazda CX-5 – spatiu urias, motoare si transmisii (inca) cu semnul intrebarii

        • mugurel says:

          In primul rand, iti apreciez comentariile, sunt unele dintre cele de mai bun simt de pe site-urile auto.
          Cum spuneam, mie imi trebuie spatiu cat mai mult in ideea ca o sa am si al doilea copil.
          Apoi nu prea imi place sa-mi schimb masina, o iau pe termen lung cel putin 5 ani(sotia nu conduce, deci una singura buna la toate).

          Am cochetat si cu ASX si Qashqai si recunosc ca sunt masini reusite, insa cum spunea Robert ca a ramas fixat pe Sportage, asa sunt si eu cu cele 2( CX-5 si Sportage).
          Semne de intrebare sunt tot timpul si intradevar imi asum un risc constient, insa imi cumpar Mazda sau Kia nu Geely, cred ca sunt 2 marci de bun simt.
          Imi pare rau ca cei de la Mazda nu au vrut sa dea masina la test lui Robert. Astazi i-am spus povestea reprezentatului si mi-a zis ca masina nu este inca lansata oficial si ca nu stiu ce probleme ar fi daca ar avea loc vreaun accident in timpul review-ului etc.
          Le-am zis ca ar fi bine sa o faca cat mai curand turatii.ro fiind singurul site cu review-uri competente si complete.

          Pentru mine ar fi fost perfect daca as fi vazut un review si cu CX-5 facut de Robert.

          • kim_vl says:

            Ma gandisem si eu la un moment dat la Sportage. Insa, desi arata bine, are un pret destul de bun si dotari asemenea, sunt cateva chestii peste care n-am putut trece:
            – una dintre cele mai mici garzi la sol dintre SUV-uri (172 mm)
            – motoare diesel detul de gurmande si cu emisii mari de CO2 (important in calcularea taxei auto si a viitoarei formule de impozit)
            Astea sunt cele mai importante aspecte negative pe care le-am vazut eu la Sportage.

          • mugurel says:

            Ai dreptate in ambele privinte:
            -este o masina deosebita
            -nu are niste motorizari excelente

            Petru mine insa, 2.0 benzina este f ok.
            Asta pentru ca pornesc de la megane-ul meu:
            -are consum mediu intre 8-9(deci nu o sa simt nici o diferenta).
            -ca si performante este peste megane
            -ma bazez si pe faptul ca in SUA au lansat numai acest motor ceea ce ma face sa cred ca este destul de ok.
            Cu siguranta, ar fi fost de preferat un diesel ca cel de pe ASX, dar asta este.

            Maine fac rezervarea:
            bnzina 2.0 4×4 Attraction

        • mugurel says:

          Am fost astazi la drive test cu Sportage-ul.
          Ca sa te citez, mi s-a parut un fel de Duster in comparatie cu CX-5(Sorry Robert).

          Mi s-a parut si mai fara forta 136 diesel AT, fata de Mazda 160 AT.(bine asta nu trebuie luata neparat de buna, fiind primele datii cand conduc o automata).

          Deocamdata ramane CX-5, ma duc maine sa vad ce mai negociez dar cred ca e finala, chiar m-am simtit bine in ea.

          • kim_vl says:

            CX-5-ul pare o masina deosebita. Dadusem si eu comanada, dar am anulat-o. Nu prea ma impacam cu motoarele si e si un pic cam scumpa. Am ramas la Qashqai 1.6 dCi 130 CP 320 Nm 4×4 MT6; saptamana viitoare il iau.

  48. Bamse says:

    Multumesc mult pentru raspunsul foarte argumentat! Legat de cutia automata pentru XV diesel exista deja zvonuri ca o sa fie lansata anul viitor. Odata cu aceasta ar intra pe piata noile motorizari benzi supra-alimentate cu injectie directa de 1,6(Pentru noua Impreza pe care este bazat XV-ul) si 2.0(viitoarele motoare pentru modelele cu XT, WRX si STI in coada). “Happy times” cum s-ar zice pentru tine cand le vei testa si pentru noi ca o sa avem ce urmari. Ramane doar sa ne rugam sa scada YEN-ul. Multa bafta si felicitarile mele sincere pentru un site auto cu adevat profi in peisajul autohton!

  49. catalin says:

    @turatiimaster: ce ai alege intre XY 1,6 cvt si Qashqai+2 2,0 cvt? Mersi

    • turatiimaster says:

      Nu am condus XV cu 1,6 CVT, deci nu ma pot pronunta. Qashqai imi place, e un SUV foarte bun, inclusiv in afara soselei, dar nu are dinamica XV-ului si cred ca XV il bate in off-road. E o alegere grea, dar cred ca eu personal as lua XV, poate si pentru exclusivitate, e plina Romania de Qashqai.

      • kim_vl says:

        Daca nu erau la mijloc 4700 Euro plus niste accesorii de 500-700 Euro mergeam si eu pe XV.

        • Bamse says:

          Unitatea multimedia de pe XV nu merita luand in calcul minusurile prezentate de Robert(comenzi greoaie, rezolutie nu prea grozava, lipsa butoanelor clasice) si diferenta de 2000 de EURO.
          Mai degraba instalezi o unitate GPS 2DIN after market la jumatate din pretul celei stock , care va oferi performante net superioare fie ca e vorba de display, interfata si calitate a sunetului.
          Iar acest lucru se aplica la multe alte marci si modele. Pretul unitatilor mutimedia(mp3/DVD playere, GPS-uri) este exagerat de mare si din pacate nejustifact pentru ce ofera.

          • Iulian says:

            ai perfecta dreptate…cel putin eu chiar asa am si procedat, am luat XV cu varianta de finisare medie, iar cu 100 de euro am luat un GPS foarte bun…si pentru ca experienta (personala) sa fie baza practicii, va spun ca am o Jetta din 2008 cu un sistem audio-video-GPS de cea mai inalta gama (la acea data), insa cand dupa trecerea garantiei ecranul s-a “stins” pur si simplu, am avut mari emotii pe la service (costa intre 1500 si 2000 euro inlocuirea !!!)…norocul meu ca si-a revenit intregul sistem de la sine, dupa numai o zi si merge si astazi, dar am retinut lectia !

      • Catalin says:

        Multumesc. Pentru mine inseamna ca am scos QQ+2 benzina CVT din cursa.
        Ar ramane XV 1,6 cvt si CX5 2.0 Benzina AT. Datele celor doua ma duc inspre cx5.
        Daca pe XV ar fi motorul de 2,0 litri benzina atunci ar fi de vazut daca portbagajul si sistemele destepte de pe cx5 (autofranare, trecere banda, avertizare unghi mort) sunt mai tari decat tractiunea de pe XV sau nu.
        Robert tu ce ai alege pentru o familie ?
        Mersi si Paste fericit!

        • turatiimaster says:

          Eu nu as scoate asa repede Qashqai, am spus ce as alege eu pentru mine. Daca te intereseaza in primul rand o masina pentru familie (bagaje, concedii, drumuri lungi), Qashqai poate sa ii ia fata lui XV. Daca vrei o masina SUV in care soferul sa fie privilegiat, iei XV. Mazda CX-5 as vrea sa ma pot pronunta, insa nu am condus si pana nu conduc nu imi dau cu parerea. Cea mai mare greseala pe care o fac oamenii cand compara masini este ca se iau dupa datele tehnice. In realitate, masinile se comporta diferit, 0-100 sau viteza maxima sunt relative, la fel si consumul de combustibil. Sper ca cei de la Mazda sa se trezeasca mai repede, m-am rugat destul de ei ca sa iau un CX-5, se pare ca potentialii clienti de pe aici nu sunt suficient de interesanti…

          • Bamse says:

            Salut Robert! O simpla curiozitate! Ce ai alege intre un Subaru XV si Kia Sportage/Hyundai ix35 si de ce? Multumesc mult!

            • turatiimaster says:

              Asa cum probabil multa lume stie, in clasa SUV compact eu am ales deja Sportage, intr-o configuratie care sper sa se produca in curand. E vorba de ce imi trebuie mie, un motor diesel de cilindree mica, performant, de raport calitate pret (foarte bun in cazul Sportage), e vorba ca masina arata foarte bine, e vorba de garantie 7 ani, spatiu interior mare, performante decente si pe sosea si merge binisor si in off-road (desi nu se ridica la nivelul concurentei ce ofera garda la sol mult mai mare). In plus exista si o cutie automata cu 6 rapoarte si eu sper cat de curand si una DCT. Subaru XV ar fi a doua alegere pentru mine, numai cu motor diesel, din pacate nu exista si cutie automata pe diesel.

              N-as vrea sa fiu gresit inteles, un SUV compact inseamna din start un compromis. Nu poti pretinde dinamica si tinuta de drum sportiva, pentru ca e un SUV, inaltimea si garda la sol te penalizeaza orice marca ai cumpara. Nu poti pretinde capacitati off-road ca la un model gen Pathfinder, nu se poate. Asa ca, un SUV trebuie sa se plieze cat mai bine pe undeva pe la mijloc.

              Nici un SUV nu va rezista sa mearga zi de zi in off-road, se va rupe in cateva luni, iesirile ocazionale in off-road sau mersul iarna prin zapada decenta il poate face face si un Logan. Multi cauta performanta extrema la un SUV, sa aiba cea mai smechera tractiune, garda la sol, unghiuri de atac, neglijand capitole de care se lovesc mai des in viata de zi cu zi, gen portbagajul, pretul reviziilor, consumul de combustibil, confortul, siguranta, etc.

              Sunt oameni care ma intreaba ce sa aleaga, XV care atinge 198 km/h sau Sportage care atinge 180 sau 195 km/h (varianta 184 CP automata). Din punctul meu de vedere, oricare va place mai mult, cine merge cu un SUV de genul asta cu 190 km/h? 170 merg foarte bine toate, de la 190 in sus, s-ar putea sa conteze cati insi ai in masina, ce pneuri ai, daca ai AC On sau nu, iar diferentele de la 180 la 195 km/h se estompeaza.

              Ideea e simpla, cand cautati sa luati o masina, incercati sa vedeti exact ce va trebuie de la ea zi de zi, nu situatiile exceptionale. Subaru XV de exemplu, teoretic poate sa faca multe, practic foarte putini vor indrazni sa faca ce poate cu adevarat masina. In schimb se vor plange probabil ca are portbagajul mic, mai des decat vor avea nevoie sa traverseze o zona dificila folosind Symmetrical AWD…

          • Iulian says:

            ai dreptate “tura”, inclusiv in privinta volumului spatiului de depozitare…iei ce ti se potriveste, pentru folosinta uzuala si in raport cu bugetul pe care il ai…totusi, cat timp nu am nimic de reprosat XV-ului meu, il recomand fara ezitare !

  50. Ionut says:

    Salut.
    Robert poate merita sa menționezi ca este posibila setarea sistemului multimedia și în limba romana. Dupa știința mea, în afara de noul VW up nu prea mai sunt mărci care sa ne fi băgat și pe noi în seama…e un început oricum. (filmul 3 min 15:56)

    • turatiimaster says:

      Da, asa este, chiar am uitat sa mentionez asta. De fapt, sincer sa fiu, cand navigam prin limbile disponibile, am si comentat ca romana lipseste din meniu, obisnuit fiind sa nu fie. La montarea filmelor, mi s-a atras atentia ca in timp ce eu spuneam ca nu e limba romana, undeva pe ecran scria limba romana. Intr-adevar, Subaru XV are si meniu in limba romana si chiar am uitat sa spun asta.

      • Daniel says:

        Salut, am facut un drive test in ianuarie 2012 in Bruxelles cu XV-ul si da , are si limba romana, masina era pregatita de test in limba romana!!! mi-au facut o surpriza placuta. Eu am testat 2.0 benzina ,automata lineatronic. Merge super bine.

        • kim_vl says:

          Poti sa dai mai multe detalii ?
          Din oacate, pt. prostii din Romania, motorul de 2 litri benzina nu este disponibil. Nu am inteles ratiunea.

          • Daniel says:

            sal, pt Romania si drumurile ei nationale cu 90km/h au considerat ca e suficient , iar pt valoarea mica de cuplu la 1.6 ,masina are reductor. Detalii din testul facut si ce a spus domnul de la subaru e ca cutia automata CVT Lineatronic este pe lantz si nu pe cureaua metalica, si intradevar are o frana de motor foarte eficace in modul manual de la 90km/h in a 5-a am retrogradat 2 trepte de viteza si ”am simtit centura ca ma strange” un pic. In rest ce sa spun , testul a fost scurt , suspensia cofortabila , moale chiar in comparatie cu grand scenicul 3 al meu. Masina avea 53km la bord, nu am fortat nota ca nu eram singur… .

          • Daniel says:

            Salut, revin cu noutati: am mai cerut un test cu 2.0l benzina si cutia automata,am mers in jur de 30km si autostrada si un pic de drum de 70 km/( cam 8km )consumul a fost de 8l/100km.Cand am iesit pe autostrada era aglomerat si am calcat-o sa intru in ritm cu ceilalti, ajunge destul de repede de la 90km/h la 120km/h,am mai fortat-o in 2-3 reprize de 6000 turatii/m ce sa zic, trage nu mi s-a parut de genul mamaa Subaru vai vai, o masina normala.

          • anca says:

            Ba este disponibil, sau cel putin era. Detin un subaru xv 2012 2.0 achizitionat de la subaru motors

  51. yoyo says:

    Poate sa-mi explice cineva si mie care e ideea cu spalatoarele de faruri, adica de ce e ,,obligatorie” ?

    • turatiimaster says:

      Babeste vorbind, datorita intensitatii mult mai mari a luminii HID (xenon) si a tehnologiei folosite (far cu lupa), in momentul in care farul se murdareste reflexiile luminii devin deranjante pentru ceilalti participanti la trafic. Pentru prevenirea acestui fapt, este obligatorie dotarea cu instalatie de spalare a farurilor, cu functionare automata la actionarea stergatoarelor de parbriz, atunci cand farurile sunt aprinse (suplimentar poate exista si un buton de actionare separata a spalatoarelor). Totodata, reglarea necorespunzatoare a inaltimii farurilor HID provoaca de asemenea neplaceri si poate cauza accidente, asadar pe langa spalatoarele de faruri HID, masina trebuie sa aiba obligatoriu sistem de autoaliniere si reglare pe verticala a farurilor, ce adapteaza inaltimea de luminare in functie de incarcarea masinii.

      • criville says:

        Ceea ce nu e cazul cu xenoanele montate aftermarket de baietasi.

      • rmcata says:

        Sal’tare! Ce zici tu aici e foarte logic, dar treaba asta este reglementata undeva? Ca am mai auzit punctul asta de vedere, dar nimeni nu a putut indica prevederea legala dupa care cei de la ITP te pot arde. Nu ma refer aici la articolul ala din regulamentul auto, care spune ca luminile sa nu fie de alta culoare etc.
        Multam!

        • turatiimaster says:

          Nu are legatura cu regulamentul auto din Romania, sunt norme internationale de securitate auto, cei de la RAR se ocupa cu aceste normative pentru Romania, vehiculele sunt omologate pentru a fi vandute folosind aceste normative. Daca o masina este echipata ulterior cu sisteme neomologate este respinsa de RAR, nerespectandu-se aceste normative. Se pot gasi foarte usor pe Internet, daca ai rabdare sa cauti. In aceasi linie se inscriu si prevederile privind obligativitatea ABS (in vigoare de multi ani) si din anul 2015 parca, a ESP pe toate vehiculele nou vandute in UE.

  52. kim_vl says:

    Robert,
    Am vazut din filmarea ta (si se mai plangea cineva intr-un review pe youtube) ca fata de sofer cotiera e prea in spate (si nici nu gliseaza spre inainte), astfel incat soferul nu-si poate sprijini antebratul pe ea. Parca e mai mult de forma sau cu functie de cutie de depozitare; cotul tau drept deabia daca ajunge la partea anterioara a cotierei (banuiesc ca nu ai scaunul foarte in fata). Asa este ?

    • turatiimaster says:

      Nu m-a deranjat cotiera, scaunul e cam la jumatea distantei de glisare. Daca stai cu scaunul prea in fata, se poate sa fie scurta cotiera, dar eu nu am observat.

      • Iulian says:

        cotiera este foarte scurta, e drept…eu am aceasta masina si cum sunt cam mic de statura, nu ma prea bucur de acest accesoriu !…e un mic minus, dar masina este realmente deosebita si ofera multa siguranta cand esti la volan ! o recomand celor care si-o pot permite !

  53. Horia says:

    Pe busonul de motorina zice ca nu accepta bio-diesel…. asta e destul de ciudat. Si asa s-au chinuit sa faca AWD boxer diesel pt Europa .. de ce sa nu accepte bio-diesel???

  54. swiss says:

    Cu ce motorizare e in test civic-ul?

  55. criville says:

    Un review cu asemenea masini reuseste sa-ti capteze atentia. Bemveu, volsvagin, audi si mertan gasesti la orice colt de strada.

  56. criville says:

    Asta da SUV! Masina adevarata, nu xdrive, stronic si alte tronice ! Arata (si aici nu ma refer la frumusete) si pare ca se misca intr-un mare fel ! Ce sa mai; exista Subaru, Nissan, Mitsubishi si restul lumii (la SUV-uri ma refer).

    • kim_vl says:

      Daca as mai fi avut 4000 Euro as fi facut un upgrade de la Qashqai la XV.

      • Bamse says:

        La ce pret ai reusit sa cumperi Qashqai-ul? Si cu ce motorizare?

        • kim_vl says:

          Qashqai Acenta 1.6 dCi 130 CP/4000 rpm 320Nm/1750 rpm 4×4 MT6 – pret final 22300 Euro + cateva accesorii (covorase, tavita portbagaj, alarma, kit tractare, trusa prim ajutor, stingator, triunghiuri). Roata de rezerva este inclusa. Cei de la Subaru au fost foarte zgarciti cu XV-ul.

          • Bamse says:

            Ai obtinut acest pret cu tichetele REMAT si un discount consistent din ce-mi dau seama.
            Ca pretul pentru modelul tau pe site-ul Nissan este de 26.700 Euro.
            Ceea ce este si mai ciudat ca un XV Confort(cel fara navigatie) are pretul de lista de 28500 de euro. Sa inteleg ca cei de la SMT nu primesc tichete si nu ofera nici un discount. Trebuia sa incerci si dealer-ul Subaru din Brasov Autokino.
            Am inteles ca ar fii ceva mai comunicativi si deschisi la negociere!
            Oricum ai achizitionat o masina foarte reusita si sper sa te bucuri de ea. Multa bafta!

          • Bamse says:

            Am inteles ca primesc tichete! Probabil ca fiind model nou lansat…nu ofera discount-uri. Aici or sa piarda in fata jucatorilor mai vechi de pe piata gen Nissan. Cand ajungi in showroom si diferenta dintre cele 2 ajunge la 4000 de euro de la 1800 pretul de lista, marea majoritate va opta pentru Quashqai.
            Ar trebui sa pastreze aceasta diferenta de 1800 de euro cu discount-uri similare concurentei. In asa fel incat potentialul client sa faca un efort si cumpere masina. E una sa mai ai nevoie de 1800 de euro si alta sa mai trebuiasca inca 4000! Multa bafta!

          • kim_vl says:

            Pretul de 22300 Euro (fara tichete Rabla) la Qashqai, culoare nemetalizata (fata de 26290 pret de lista) contine un discount de 400 Euro din partea dealerului, restul e din partea Nissan Romania si doar prin participare la progremul Rabla. Din 22300 se scad tichetele, deci ramane undeva pe la 21000 Euro (depinde cat mai dai pe tichete).
            La Subaru XV 2.0 diesel Confort alb nemetalizat (pret de lista 28500 Euro) Brasovul mi-a oferit 700 Euro discount, iar Trakia Sibiu imi oferise la un moment dat 1300 Euro discount pt. masina din showroom. Pana sa ma hotarasc eu deja vandusera masina din showroom si nu mi-au mai zis nimic de discount pt. o comanda. Asta a fost momentul de cotitura, cand m-am enervat si am zis ca iau Qashqai (plus ca Qashqai-ul venea mult mai repede). Plus ca nu are nici roata de rezerva (care e o groaza de bani; stiu ca pt. un Mitsubishi Colt am dat 250 Euro) si nu-mi ofereau niciun accesoriu.
            Cei de la Mazda se induplecasera la un discount de 8% si ceva accesorii pt. si mai noul (fata de XV) CX-5.

          • kim_vl says:

            Deci pretul final (fara tichete Rabla) la Qashqai e 22300 Euro iar la XV Confort diesel ar fi ajuns poate la vreo 27000 Euro. Ce-i drept, XV-ul e superior la motorizare, transmisie si dotari dar si 4700 Euro sunt bani.

    • Marshall says:

      Si toyota amice

  57. Bamse says:

    Salut Robert! Felicitari pentru review-ul foarte reusit!

    XV-ul ca si alte modele Subaru ramane o masina exceptionala pentru oamenii pasionati de dinamica, inginerie si utilitate. O maarca pentru cunoscatori cum se mai zice la noi.
    Am avut ocazia sa conduc atat STI-ul cat si Impreza Boxer Diesel si sunt niste masini care iti lasa o amprenta puternica in memorie comparativ cu marci mult mai titrate de la noi. Sunt multe hatch-uri normale pe piata care nu prezinta o dinamica atat de buna ca a XV-ului.
    Daca as fii in momentul acesta in situatia de a achizitiona un SUV Compact, acesta ar fii in capul listei(pentru motorul boxer echilibrat natural, sistemul simetric de tractiune integrala permanenta, sasiul excelent si garda la sol de 220mm,).

    Multa Bafta!

  58. CriStY says:

    Super masina n-am ce zice

    • boxeru' says:

      Salutare Robert.
      Detin varianta 2011 – Impreza XV diesel.Nu imi pare rau ca nu am mai asteptat un an.Masina este formidabila din punctul meu de vedere la toate capitolele.
      Oricum imi pare rau ca au renuntat la forma consacrata – priza de aer de pe capota.Modelul XV,cat si noua Impreza arata bine,dar parca prea comercial.
      Priza aia de aer ,cand o vezi in oglinda retrovizoare ,parca actioneaza ca o mana invizibila,care ii bate pe umar si ii trezeste la realitate pe cei care merg “batraneste “pe autostrazile(atatea cate avem si noi)pe banda a 2-a.
      Un lucru este cert.Banii pe un model Subaru ii va da numai cine stie ce tehnologie zace in motorul boxer pe benzina sau diesel si sistemul de transmisie de la Subaru.Nu mai vorbesc de alte sisteme inteligente prezente pe cutiile automate.Ii va da ala care s-a saturat sa impinga….iarna…..masina …cu nevasta cu tot.
      Deocamdata…..multi platesc marca….blazonul,ca o confirmare a statutului social.
      Si mai sunt sigur de un lucru…..nu o sa vezi niciodata un cocalar intr-un Subaru.Deh….asta are 6 stele pe capota…bre….nu 4 cercuri.
      Si asta nu face decat sa ma bucure.
      Numai bine.

Leave a Reply to Radu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.