Hyundai i30 1,6l GDi Exclusive

Hyundai-i30 1,6l GDi Exclusive

Să vii cu un model nou în clasa compactă şi să nu ai sigla VW, Ford sau Opel, ori măcar Renault, e destul de riscant. Nu pentru modelele premium. Însă aici nu vorbim de un model premium, ci de un Hyundai.

Noul i30 aterizează pe o piaţă în care predecesorul său a făcut succes. Cu bune şi rele, i30 a fost o maşină apreciată şi de clienţii obişnuiţi, şi de managerii de flote. Clar, marea problemă a unui model bun este ce va urma după…

Vestea proastă pentru clasa compactă pare să fie acest nou i30. Aş vrea să spun că n-are nimic spectaculos, dar, cel puţin estetic, pare cel mai frumos model din segment.

Da, nu are o gamă de motoare la nivelul greilor casei, dar motorul de pe modelul testat are injecţie directă de benzină, distribuţie variabilă şi o putere mai mult decât respectabilă pentru un propulsor aspirat. Adică, pe româneşte, tehnologie…

ABS, EBD, ESP, TC, USB, MP3, LED, VSM, CD, AUX, climatizare automată cu două zone, computer de bord, nimic spectaculos, toate maşinile moderne au aşa ceva. Dar contează şi cât costă, nu?

Faptul că are o suspensie superbă, independentă pe spate, sportivă şi silenţioasă în acelaşi timp, că are cei mai buni coeficienţi NVH din segment şi motorul se aude ca şi cum eşti la un kilometru de el, nu cumva sunt deja atribute care contează?

Portbagajul spaţios şi modularitatea interioară peste media clasei ar trebui să vină în completarea numeroaselor atuuri ale noului i30.

Nu are rost să teoretizez inutil. Mai bine ne luăm ceva popcorn şi ne aşezăm în fotoliu, pentru că, nu-i aşa, un film bun face cât un milion de cuvinte…

180 Responses

  1. Atila says:

    Merita diferenta de pret dintre noul I30 si I30? I30, la modelul de baza, este mai ieftin cu aprox. 1400 euro (cu Remat).

    • turatiimaster says:

      Daca iei modelul de baza, nu merita diferenta, modelul cu facelift merita cu echipari superioare si motorizari/transmisii altele decat cele de baza. Mai bine iei modelul care iese din productie, la un pret bun.

  2. florin says:

    posesor de kia ceed 2 crdi de 3 ani traiesc uneori cu regretul ca nu mi am luat un hyundai i30 care se pare ca are suspensiile mult mai bune. Pe mine ca sofer suspensia ceed nu ma deranjeaza dar calatorii de pe locurile din spate se plang frecvent. Intrebarea mea e daca s ar putea inlocui suspensia ceed cu una hyundai (dpv tehnic ce e asa diferit intre cele doua? arcurile? suspensia propriu zisa? merci de rasp fi felicitari pt munca depusa

    • turatiimaster says:

      In primul rand sa ai presiunea corecta in pneuri, de preferat ceva mai scazuta, ca drumurile sunt rele si asta e. Din cate stiu, arcurile si amortizoarele posibil sa fie diferite ca setari, nu si ca prinderi neaparat. Mie nu mi s-a parut asa neconfortabil ceed, dar, intr-adevar i30 e mai bland. Posibil sa poti schimba amortizoarele si arcurile intre i30 si ceed, atentie insa, sa fii sigur ca difera ceva, adica sa nu le schimbi degeaba, intreaba la un service.

  3. iou says:

    nu cred ca exista motorul GDI pe elantra in romania…in plus pe elantra nu cred ca exista suspensie multilink pe spate

    • turatiimaster says:

      Eu am fost destul de explicit, nu s-a discutat de suspensii, ci de motoare, am explicat ca e un MPI care nu e totuna cu GDI, dar GDI-ul care este oferit si pe Elantra in unele tari e cam identic cu cel de pe i30. Intr-adevar, din cate stiu, in Romania I MPI motorul si automata e simpla, nu dublu ambreiaj, pe alte piete ai motorul GDi si cutie dublu ambreiaj DCT.

  4. alex says:

    Salut Robert! Ce ai prefera intre i30 1.6 gdi si Civic 1.8 ? Motorul de pe Elantra este diferit de acet 1.6 GDI? Multumesc

    • turatiimaster says:

      Depinde la ce bani, ambele imi plac, Civic e mai sportiv ca tinuta de drum, altfel sunt masini excelente amandoua. 1,6l GDi e la fel de bun ca 1,8-ul de Honda si are taxe mai mici pe termen lung (RCA, impozit). Elantra are doua motorizari, una MPI, diferita de GDI, cea GDI e identica la i30 si Elantra.

  5. dr says:

    cineva spunea pe un forum ca daca ai probleme cu pornirea la motoarele cu injectie directa se duce motorul…explicatia era ca ne facand aprindere , benzina era injectata direct in cilindrii , uleiul find indepartat de acesta benzina si atunci frecarea este compromisa.

    Iar eu ma gandeam ca la un GDI ar tb sa fiu foarte atent cu cate ‘chei’ ii dau la pornire…

    • turatiimaster says:

      Nu cred ca un GDi are nevoie de mai mult de un sfert de cheie ca sa porneasca. Dar, ca ai adus vorba, la motoarele cu carburator, cand dadeai sprituri inainte sa ii arati cheia, nu se mai spala uleiul? Mult folclor si degeaba. Daca ai probleme cu bateria, o schimbi, nu?

  6. dr says:

    referitor la gdi engine type: cand se poate strica motorul din cauza ca benzina va spala cilindrii de ulei? in cazul in care ai problem cu bateria?

    • turatiimaster says:

      Nu cunosc aceasta problema, oricum daca ai probleme cu bateria nu vad legatura cu cilindrii si cu uleiul. Eu am avut si i30 si ceed, ambele vandute in acest moment, ambele impecabile iar motoarele merg ca in prima zi, inca tin legatura cu proprietarii lor. Pot sa iti spun ca la Isuzu D-Max 2012, luat de nou, am avut BS de schimbare a uleiului si a jojei de ulei, precum si resoftare calculator motor, masina avea 5000 de km cand s-a facut treaba asta, motivul BS fiind diluarea uleiului din baie (eu habar n-aveam). S-a executat BS, masina merge snur, nu imi fac probleme.

  7. dr says:

    totusi raspunsul Hyundai confirma problemele:
    http://teknikensvarld.se/hyundai-i30-aterkallas-efter-vart-algtest-151740/

    Solutia cu update-ul de soft e o gluma…nu aia e problema.

    Pacat ca remedierea se adreseaza doar pietei suedeze… rpobabil ca masinile ce se afla in stoc acum in Romania nu beneficiaza de update.

    Plus ca nu stiu la cate drive teste din Romania se face testul elanului…

    • turatiimaster says:

      Nu esti la curent cu practicile uzinelor constructoare de automobile. Orice model, indiferent de marca, are cel putin cateva resoftari ale diverselor sisteme, pe parcursul duratei de viata. BS, buletine de service, vine BS de la uzina mama, service-ul face ce zice acolo. In marea majoritate a cazurilor, clientul habar nu are, el a venit la revizie, i se face si revizia si BS. Hyundai/Kia fac masini excelente in acest moment si au vandut cu zecile de milioane, crezi ca daca era o problema reala nu s-ar fi stiut? Nu ma cobor la nivelul comentariilor de pe softpedia, iti spun din experienta mea proprie, VW in momentul de fata are niste probleme cu motoarele TSI si cutiile DSG de nici nu ne imaginam, si n-au dat faliment si nu se mai bate atata toba, desi daca dai cautare dupa distributie TSI o sa fii uimit… Daca Hyundai are o problema acum, o sa o rezolve si viata merge mai departe. E grav sa ramai fara directie, dar sa ne imaginam si ce se intampla daca ti se rupe motorul in cazul unei depasiri, sau te bagi in depasire cu DSG-ul si cutia nu mai vrea sa schimbe… Shit happens.

    • turatiimaster says:

      Amuzant. i30 merge de rupe si probleme pot aparea la orice masina. i30 se joaca la testul elanului. Am avut Kia si stiu ce spun, independenta pe spate, n-are voie sa miste fundul la manevrele de testul elanului. Dar na, la ce pericol reprezinta acum coreenii pentru piata auto mondiala, mai apar si dume din astea. Sa ne amintim cum au rasturnat unii Loganul acum vreo 9 ani, si ce tam tam s-a facut, si cate milioane de Loganuri se vand si in ziua de azi.

  8. 788 says:

    Salut Robert,si felicitari pentru efortul depus in realizarea testelor auto. O intrebare, actualizata pentru 2014: Honda Civic sau i30? Sunt fost posesor de Civic Sedan, o masina exceptionala, pe care a trebuit sa o vand pentru ca in curand ma voi intoarce in Romania. Ca sa fiu mai précis in intrebarea mea, care dintre cele doua variante ti se pare mai adaptata pentru Romania si strazile ei? Mentionez ca diferenta de pret nu are relevanta in cazul meu. Multumesc anticipat!

    • turatiimaster says:

      Care iti place mai mult, eu as lua Honda, dar asta pentru ca imi place mie mult.

      • 788 says:

        Multumesc pentru promptitudinea reaspunsului! Mai ceva ca la Electronic Arts, departamentul “complaints”. Respect! Indreznesc sa-ti solicit si o parere personala referitoare la cutia automata de pe Civic, comparativ cu cea prezenta pe i30, din punct de vedere dinamic. Multumesc!

        • turatiimaster says:

          Cutia DCT de pe Hyundai e mai rapida decat cea de pe Honda. Insa Hyundai are si cutii conventionale, mai lente, la fel ca cele de pe Honda, dar cu 6 trepte, fata de 5 la Honda. Daca vrei cutie automata, mai bine iei ceva cu DCT, de la Hyundai.

          • 788 says:

            Cum spuneai si tu in prezentarea la noul CRV parca, 5 rapoarte la cutia automata nu inseamna neaparat un dezavantaj. Nu o sa ma dau Ayrton Sena, mai ales pe strazile din Romania. Daca diferentele nu sunt notabile, prefer Honda pentru aspect si fiabilitate. Corecteaza-ma daca gresesc!

            • turatiimaster says:

              Nu e un dezavantaj, mai ales in Romania, unde nu prea ai unde sa o arzi numai cu 150 la ora ca sa simti lipsa treptei a 6-a. Dar DCT e mai rapid, dar daca preferi Honda, ia Honda, nu mai sta pe ganduri.

            • 788 says:

              Chiar acum sunt pe site-ul Hyundai Romania. Nu vad nici un model i30 cu cutie DCT. Te rog sa mentionezi care varianta de model are aceasta cutie! E optionala? Multumesc!

              • turatiimaster says:

                1,6l GDi ar trebui sa fie cu DCT, poti intreba direct la ei.

                • 788 says:

                  Am optat pentru Honda Civic pana la urma, am deja 3.300 Km cu ea, sunt foarte multumit de comportamentul masinii. Inca o data multumiri pentru dialog, m-a ajutat in alegerea facuta. Felicitari pentru efortul depus in realizarea review-urilor!

  9. Tudor P. says:

    Acel fir incolacit in jurul antenei are rolul de a anula formarea vortexurilor Von Karman. Aceste vortexuri se formeaza in spatele antenei si prin dinamica lor face ca ea sa vibreze la vanturi mai puternice si se produc zgomote. Vibreaza pentru ca e mica, dar la lucrurile inalte efectul este mai puternic. Asemenea “incolaciri” se pot vedea la cosurile de fum de la fabrici/combinate. Din satelit se pot vedea asemenea vartejuri (formate din nori) in spatele insulelor vulcanice in special. Acest lucru dovedeste din nou ca cei de la Hyundai au lucrat pana la cel mai mic detaliu la aceasta masina.
    http://en.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1rm%C3%A1n_vortex_street

    • bloggerx says:

      Stiu o masina japoneza care nu are antena, dar are radio.
      Cam orice antena noua vine cu fir incolocit, iar producatorul antenei nu are legatura cu marca masinii.

      • Tudor P. says:

        Bun, inseamna ca producatorul antenei a luat in calcul ceea ce am zis eu mai sus (sunt ingineri in aerodinamica), iar ce am zis ramane valabil oricum. Cei de la Hyundai chiar au lucrat la detalii.

  10. kim_vl says:

    Ce parere ai de cutia automata A6 de pe i30 facelift ?

  11. bogdan says:

    Buna ziua,

    Doresc si eu o parere obiectiva.
    Strict se dau: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite, Hyundai i30 1.6gdi si Renault Megane 1.6 110CP.

    Din punct devedere al fiabilitatii/dotari pe care dintre ele le-ati alege pentru o achizitie personala. Sunt in curs de a ma decide si orice parere partinenta este mai mult decat buna.

    Multumesc,

    • Roby says:

      Salut… Asculta-ma bine. Ia-ti I30 sau Ceed si nu vei regreta(ma refer la motorul GDI de 1.6). Am avut Ceed-ul 3 zile in teste… merita!
      Si Mitshu e f bun dar cred ca la intretinere e mai costisitor…ca sa mai vorbim de garantia de 7, respectiv 5 ani.
      Bafta.

      • bogdan says:

        Salut!

        Multumesc pt sfat. Intre timp am facut si test drive cu i30 si m-a surprins inr-un mod foarte placut.
        Dupa acest test drive tinand cont the cutia in 6 trepte, motorul GDI si design-ul interior + exterior am ales i30. Acum va urma o scurta perioada in care voi mai strange niste bani si voi proceda cu achizitia modelului i30, 1.6gdi, exlcusive heat +.

        • sorin says:

          Lancer e o masina brutala, ce nu iti da impresia de calitate. E mai butucanoasa din toate punctele de vedere.
          1.6Gdi trebuie tinut in ture pt a avea caii promisi.
          Eu am fost pus in fata dilemei. Poti sa vezi mai sus comparatia intre Mazda 3 vs i30.

        • bogdan says:

          Va salut!

          Nu am mai postat de mult. Pana la urma am ales Mitsubishi Lancer 1.8l, 143CP benzina de care sunt foarte multumit! Comportamentul este unul excelent, motor sportiv, pana la 3000 de ture motorul nu prea il auzi, dupa care zgomotul pe care il face in accelerare este unul extraordinar 🙂

          Multumesc mult!

  12. Marcel says:

    Am descoperit din intamplare acest website in dec. 2012 si am urmarit 5-6 autoturisme testate. Apreciez in mod deosebit munca Dvs. si a echipei. Sunt complete, complexe si amanuntite. Abundenta de detalii imi da impresia de realism, ca si cum as testa personal masina. Daca doriti puteti sa le faceti si mai lungi(ca durata)- nu m-au adormit iar unele parti le-am vazut in reluare pentru a le intelege mai bine. Felicitari pentru un lucru facut im mod profesionist!

  13. dudu says:

    Multumesc mult. Daca stiam ca nu e de la mine o ziceam mai devreme.

  14. dudu says:

    AM folosit atat Mozilla Firefox cat si Internet Explorer. Sus imi apare numarul total de comentarii, dar cand incerc sa le vizualizez, imi apar doar cele de pe pagina curenta, neexistand un “buton” pentru vizualizarea paginilor anterioare.

    • turatiimaster says:

      Da, e o problema aparuta de curand. Nu facea asa site-ul, am gasit o rezolvare temporara. Sper ca e ok pana cand rezolvam definitiv.

  15. dudu says:

    Sa-mi fie iertat daca pare evident, dar nu imi pot da seama in ce mod pot fi vizualizate toate comentariile (mai vechi) in afara ultimelor. Multumesc

    • turatiimaster says:

      Nu inteleg la ce te referi, in mod normal sunt toate comentariile in pagina. Ce browser folosesti?

  16. dudu says:

    Imi cer scuze dar revin cu o alta intrebare: credeti ca motorul 1.4 (100cp) e “suficient” pentru i30?

  17. dudu says:

    Si inca ceva:
    Pentru un buget de 14000 de euro ce ati alege intre un Hyundai i30 1.4 (100 cp) Highway si un renaul Megane 2012 1.6 (110 cp)Expression, atat din punct de vedere al calitatii cat si din punct de vedere al intretinerii. Ramane valabila si varinta Opel Astra, dar banuiesc ca este peste cele 2 mentionate mai sus. Multumesc

  18. dudu says:

    Care este diferenta, din punct de vedere al costurilor intretinerii, intre noul i30 si noul Opel Astra?

    • turatiimaster says:

      Nu sunt diferente semnificative, iar intre i30 si Megane as alege i30, e generatie mai noua, Megane e ok, dar e pe sfarsit de generatie.

      • dudu says:

        Multumesc..sper sa fie ok cu motorul de 1.4 desi nici un dealer nu-l are pentru drive test.

  19. Marcus says:

    Dar o comparatie intre noul Kia Ceed si Hyundai i30 cu motorul diesel de 1,6 si 128 CP si variantele de top la dotare? Ce ai alege?

  20. Dragos says:

    Multumesc pentru un review atat de detaliat pentru masina care vreau s-o cumpar (chiar si motorul care il doresc).
    Sper sa nu ma insel, dar nu ati mentionat cat sunt de confortabile scaunele (la drum lung).

  21. Alex says:

    Salut, buna prezentarea dar nimic despre costuri de intretinere, service etc. Bafta !

    • turatiimaster says:

      Din experienta mea, service-ul e cam 600-800 lei pe partea de revizie, mai mult nu am auzit pana acum. Poate si mai putin, functie de ce faci, unde faci si daca vii cu consumabilele tale.

  22. AlexC says:

    Buna,
    nu vad nici un comentariu i30 vs golf. Intreb pentru ca detin un golf6 1.2tsi. In urma acestui review, cat si a multor alte prezentari, sunt aproape convins ca e o alegere mult mai buna acest nou i30. In curand o sa merg si pentru un test drive. Intre timp, poti sa-mi spui daca acest i30 se ridica la nivelul unui golf?. Mie mi se pare ca -l si depaseste (spre uimirea iubitorilor de vw). Singura dezamagire este ca nu pot achizitiona in romania varianta cu trapa + navigatie. Cica pot sa pun navigatie ulterior. Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Nu cred ca poti compara realist i30 cu Golf. Golf ramane cel mai dorit si performant automobil compact, exceptand tripleta cunoscuta BMW-Mercedes-Audi. i30 are multe atuuri, cel mai important, arata foarte bine, ceea ce n-as putea spune de Golf. Insa tehnic, desi este foarte aproape de Golf, eu nu cred ca se pot compara. i30 e alegerea mea in fata unui Golf doar in anumite echipari si motorizari, care pot fi mai avantajoase ca raport pret-calitate.

      • AlexC says:

        Pai, daca ai avea de ales intre un Golf6 (sau 7 daca stii cum e) nivelul cel mai jos de echipare, cu un motor modest 1,2TSI ce ar ajunge in 16-17mii eur si un i30 testat de tine (din ce vad pe la dealeri ai si ramane cu bani). Ce ai alege?

        • turatiimaster says:

          Decat un Golf slab echipat, mai bine un i30 bine dotat.

        • bloggerx says:

          Motorul turbo nu exista momentan in oferta i30, deci e un plus pentru Golf.
          Pretul pt un Golf e mai mare decat pt un i30. Aici intra calitatea mai buna la interior, marca de pe capota, pretul la revanzare, tehnologia superioara.
          Daca cauti o masina best-buy, cu garantie si preturi mai mici de intretinere i30 e mai bun.

  23. Vlad says:

    @alex George Buhnici e foarte ok, scurt si la obiect. Dar daca vrei cu adevarat sa-ti iei o masina (si nu doar sa te lingi pe bot in fata monitorului, scurt ce-i drept, 25-30min) sunt mult mai utile niste prezentari cu cat mai detaliate cu atat mai bine. Nu iau apararea nimanui, doar apreciez munca celor 2, in egala masura 😉

  24. alex says:

    salut….am incercat cu greu sa urmaresc toate clipurile si cred k era mai bine sa faci un singur filmulet si sa spui ce era necesar despre masina….restul poate si omul sa afle vazand masina pe bune si testand-o……nu o sa-si cumpere nimeni masina k a vazut pe turatii o descriere asa mare si plictisitoare…..daca vrei….uita-te la george buhnici si review-urile lui la masini…scurt si la obiect….eu am urmarit 2 masini aici pe site si deja m-am plictisit,chiar antipatic modul de prezentare…:)…acuma sa vedem daca ai tupeu sa accepti si criticile pe site sau doar parerile lingailor

    • turatiimaster says:

      Prezenta unui fan Buhnici pe site, ce sa zic, nu vreau sa deranjez pe nimeni, sunt onorat ca ai trecut pe aici. Sunt sigur ca nu si-a cumparat nimeni masini urmarind filmele mele, se uita doar ca sa adoarma mai repede, de aia le fac ceva mai lungi.

  25. Daniel T. says:

    O comparatie intre mazda 3 1.6/105 cp si hyundai i30 1.6.mpi .Multumesc …(la acelasi nivel de pret in showroom ,nu stiu inca ce sa aleg ) !

    • turatiimaster says:

      Eu as lua i30 cu ochii inchisi.

    • sorin says:

      Cu tot respectul, dar probabil Robert nu a facut drive-test cu Mazda 3 model 2012.
      Eu am cumparat Mazda 3 sedan si am iesit mai ieftin la dotari si motor mai mare! I30 e o masina mai moale la suspensie(confortabila) cu un portbagaj mai mic decat Mazda 3 sedan. Directia e normala fara feeling. I30 este subiectiv mai silentioasa la rulare.
      Mazda 3 este mai sportiva la suspensie si directie. Masina este mai inchegata si este mai rafinata per total. In uz normal, motorul de 105cp trage incomparabil mai bine decat 1.4 de pe Hyundai/Kia. Am si un Ceed 1.4 109cp din 2007.

  26. Vlad says:

    Felicitari Robert pentru testele impecabile.
    Pentru un tip atent la detalii, video-urile tale sunt extrem de utile.

    As dori sa iti(va) cer un sfat.

    In cautarea unui automobil, m-am oprit asupra acestui model datorita design-ului si laturii deosebit de practice a interiorului, dar si a pretului deosebit de bun pentru sumedenia de optiuni incluse in standard.

    Mentionez ca am testat atat varianta GDI, cat si cea CRDI. Din motive de km ce vor fi parcursi/an (in jur de 15.000 este estimarea mea), concluzia a fost ca CRDI nu e rentabil, astfel a ramas in calcul doar varianta pe benzina. Va rog sa ma corectati daca gresesc cumva.

    Intrebarea este urmatoarea: e aceasta masina o alegere suficient de buna in segmentul de pret 14-15000E incat sa nu am regrete dupa achizitie ? La nivel de comfort si performanta, exista vreo varianta mai buna ?

    Va multumesc!

    • turatiimaster says:

      Este o masina superba si eu as cumpara-o (sau noul Kia cee’d). Nu vad o varianta mai buna ca raport pret performanta.

  27. calllin says:

    Salut
    Am vazut ca pe alte piete europene a aparut hyundai i40 cu motor de 1.6 gdi. Ce parere ai de aceasta combinatie.
    Multumesc.

  28. cocos says:

    A method for improving startability of a of a gasoline direct injection (GDI) engine by controlling an electric continuously variable valve timing (CVVT) may include determining whether the engine is running, calculating the phase angle of the camshaft and the difference between the position of the camshaft and the optimum position of the lobe of the high pressure pump, applying a duty to the drive motor to rotate the camshaft, calculating the difference between the current position of the camshaft after rotation and the target position of the camshaft, and comparing the difference with a predetermined value. When the difference is not smaller than a predetermined value, the duty is raised and applied to the drive motor to rotate the camshaft further until the difference is reduced and smaller than the predetermined value.
    Inventator: Sung Hui HAN
    Cesionar iniţial: Hyundai Motor Company
    Clasificarea actuală din S.U.A.: 701/102

    http://www.google.com/patents/US20120143463

  29. daniel says:

    @cristi
    +1 de la mine. Desi nu are legatura cu prezentarea masinii, am aceiasi parere despre pitorescu tarii. La obiect totusi, felicitari lui Robert pentru ce face si succes. Eu am luat aceasta masina dar cu motorizarea pe motorina (cam tot la recomandarea lui) si sunt multumit. Cele bune.

  30. cristi says:

    Salut!! cat ma bucur ca ai injurat:)))) e un motiv bun sa injuri asa si chiar daca iti mai scapa nu te sfii sa le postezi. sa stim si noi cum reactioaneaza un om normal cu meserie de invidiat(profesionist in ale masinilor)cand trece pe un cacat de drum din romania. eu pe un drum din romania m-as fu.e sa ma vada toti pe cand in vest sau o tara civilizata nici daca ma trece o cacare zdravana nu ma cac in boscheti astept pana aj la WC-ul ala care sigur e prin apropiere!! Respect!! Scz pt limbaj dar mie ca roman imi este normal sa vorbesc de cacat intr-o tara de cacat!!

  31. Catalin says:

    Super review-ul!

    O intrebare: ce ai alege intre un i30 cu exact acest nivel de echipare si un Auris cu echipare Unique Plus si cu motor de 1.6?
    Si daca nu e prea mult timp alocat raspunsului, de ce?

    Multam fain!

    • turatiimaster says:

      i30 as alege. E un model mai nou, arata excelent, raport calitate pret bun, fiabilitate demonstrata (la fel si Auris, insa Auris nu are emotie, e doar o masina buna si atat). i30 ma atrage cum arata si in plus are o suspensie mult mai confortabila decat Auris. In plus, motorul de pe i30 a luat si titlul de Motorul Anului.

      • Catalin says:

        Multumesc mult pt raspuns!

        Maine plec peste dealer 🙂
        …pardon, azi, dar mai incolo…

        Cele bune!

  32. Stefan says:

    Salutare

    Hai sa va spun si parerile mele. Am reusit sa iau 1.6 crdi de 110 CP in echipare exclusive pt 24 de ore asa ca am facut un traseu care m-a edificat suficient.
    Traseul ales: Bucuresti -Pitesti- VAlcea-Sibiu-Brasov-Bucuresti

    Consumul mediu pe traseu a fost de 6L/suta
    Autostrada facuta pe pilot automat la 135 consum 6,8. Pe restul traseul s-a mers destul de alert dar fara excese consumul scazand pana la 6 la total.
    Aspecte pozitive:
    – spatiu interior
    – calitate asamblare si materiale
    – suspensie-design exterior

    Aspecte negative:

    – pt mine directia e marea dezamagire. am folosit-o doar in modul sport si desi e destul de grea feedbackul nu e prea excat (in viata de zi cu zi am o masina cu directie hidraulica poate si de aici dezamagirea)
    – scaunele o idee cam ciudatele pt mine
    – cotiera fata fixa care in pozitia sa nu ma avantajeaza
    -lipsa bluetooth

    Daca aveti alte intrebari va raspund cu placere.

    Zi buna,

    Stefan

    • daniel says:

      Am o intrebare: care este diferenta intre 1.6crdi de 110cp si 128cp? E acelasi motor limitat din soft sau sunt si diferente constructive?
      Intreb pentru ca in varianta exclusiv se poate comanda doar varianta de 110cp.
      Multumesc.

      • turatiimaster says:

        Sincer, nu cred ca sunt mari diferente, cred ca e vorba de o limitare din soft (care de altfel afecteaza si fizic motorul: timpi de injectie, presiunea in turbocompresor, etc).

  33. cosmin says:

    ok:D…poate o sa-l si vizitezi cu o masina mai speciala;)

  34. cosmin says:

    In primulo rand vreau sa te felicit pt toate testele de pana acum inclusiv acesta,in al 2 lea rand vreau sa te intreb daca ai trecut cu masina si prin rm.valcea si dak ai trecut ti-a placut?si astept un test cu noul 208 😉 MULTA BAFTA!!!

  35. adi says:

    @turatiimaster
    cati km avea masina de test cand a-ti inceput testul si pe parcursul a cati km v-a iesit consumul mediu prezentat?

    • turatiimaster says:

      Nu mai stiu exact cati km avea, te uiti in filme pe bord si se vede la un moment dat. Ceva in jurul a 2800-3000 km parca, parcursul pe care s-a calculat consumul a fost de circa 800 km.

  36. Mihai R says:

    @mikod – daca nu ma insel filmuletele sunt filmate la in statiunea Vidra (sau ce a mai ramas din ea)

    Felicitari pt review! Il asteptam de mult cu interes.
    Am fost si eu la un drive test cu noul i30 1.6GDI cu cutie automata si au rezultat urmatoarele impresii :
    + suspensii excelente si tinuta de drum f buna
    + f mult loc in interior
    + materiale f bune
    + directia buna
    + pozitia de condus si volanul
    + design +++

    – cele 3 moduri ale directiei sunt fara rost (diferentele sunt minime)
    – motor ok, dar nimic spectaculos (masina avea 528km ce-i drept)
    – cutia de viteze face treaba buna, dar consuma mai mult decat manuala si performante mai slabe(nu este DCT)
    – echiparile fixe (fara a putea configura masina) fara acoperis panoramic, fara navigatie politica hyundai romania ffffff aiurea din punctul asta de vedere
    – cotiera fata fixa, spate lipsa

  37. Mihai says:

    Si Chevrolet Cruze are reglaj pe adancime al tetierelor fata 😉

  38. Roby says:

    Ma uit la cele spuse mai sus…si-mi dau seama ca foarte multi, pur si simplu, nu vor sa vada ce salt extraordinar au facut cei de Hyundai/KIA… Acest motor pe benzina este unul ASPIRAT!!! Robert afirma foarte clar in filmulete – subliniaza acest lucru – ca acest motor aspirat este demn de toata lauda, avand in vedere capacitatea cilindrica, performate, CONSUM…si raportul calitate-pret.
    Nu stiu daca se stie, cam acelasi motor de pe noul Ceed, a fost catalogat ca unul dintre cele mai bune motoare pe benzina din lume, clasandu-se in primele 10 locuri… Asta spune ceva, nu? E vorba de conceptie, randament, consum, tehnologie, fiabilitate, nivel de vibratii…
    “Vedeta este motorul de 1.6 litri Gamma GDI, care a fost numit unul din cele mai bune 10 motoare din lume de catre WardsAuto World in 2011 (‘Ward’s 10 Best Engines’). Introdus ca o noutate pe modelul cee’d, motorul 1.6 GDI include cea mai noua tehnologie de injectie directa pentru a livra o putere maxima de 135 CP si un cuplu de 165 Nm”.

  39. Mihai says:

    Am facut un drive test cu 1.6GDI automat:
    + suspensii excelente si tinuta de drum f buna
    + f mult loc in interior
    + materiale f bune
    + directia buna
    + pozitia de condus si volanul
    + design

    – cele 3 moduri ale directiei sunt fara rost(diferentele sunt minime)
    – motor ok, dar nimic spectaculos(masina avea 528km ce-i drept)
    – cutia de viteze face treaba buna, dar consuma mai mult decat manuala
    – echiparile si politica hyundai romania (de a nu putea configura masina si de a nu aduce toate motoarele si echipamentele) ffffff aiurea ?!

    @Ovidiu – filmuletele sunt filmate la Vidra daca nu ma insel…

    Robert, care este mai exact traseul de vtm la Voineasa? O sugestie pentru urmatoarele filmari – drumul de la vidra – obarsia lotrului (refacut anul trecut si cu viraje)

    • turatiimaster says:

      Traseul e de undeva din Voineasa spre Vidra, e marcat cu Start si Sosire pe peretii versantilor… In plus, si virajele sunt numerotate. Am fost si spre Obarsia Lotrului, insa era in lucru portiunea dinspre Vidra in sus.

  40. Ovidiu says:

    Foarte tari fiecare clip al vostru si fiecare masina adusa in teste. Intr-adevar este precum ai spus in clipurile tale, luati-va popcorn si savurati precum la cinema 🙂 !!
    @SPIRIDUSULE sa stii ca parerea mea personala comparativ Focus vs Hyundai i30 si eu cred ca ai facut o alegere buna, mai ales ca este Wagon si in mod normal o astfel de varianta este putin mai scumpa.
    Felicitari si drumuri bune !!

  41. mikod says:

    Nu are legatura cu masina in sine dar poti sa-mi spui te rog in ce zona sunt filmate video 1-2?

  42. adi says:

    cumva ai masurat cat e garda la sol pentru noul i30?

    • swiss says:

      140 mm

      • adi says:

        multumesc de info
        deci se pare ca e cu 1 cm mai jos ca vechiul i30

        • swiss says:

          Exact. Prima generatie de i30 avea o garda la sol de 15cm. L-au coborat pentru o aerodinamica mai buna. ( de unde consum, stabilitate etc) La drumurile noastre trebuie f multa atentie, mai ales la borduri.

  43. Co5min says:

    Robert, un test cu noul Volvo V40 cred ca ar fi tare apreciat. Pe cand ?

    • turatiimaster says:

      O sa incerc, nu depinde de mine, noi avem niste conditii minime de acceptat de catre importatori (masina curata, rezervor plin, durata cat sta masina la noi), daca nu se respecta conditiile nu pot sa fac filmarile. Unele din marcile care nu sunt prezente aici nu pot sau nu vor sa indeplineasca acest minim de cerinte.

  44. mitza says:

    felicitari pentru prezentare!(calitatea filmelor in crestere) ..mi se pare foarte interesant ca hyundai ofera la versiunile superioare de echipare frana electrica de parcare lucru pe care personal nu l-am mai sesizat la alte marci,interesanta optiune.

  45. swiss says:

    Eu unul nu pot sa inteleg strategia de marketing h/k. De ce?

    Pe primul cee’d/i30 motorul de 1.4 CVVT avea la lansare 109cp. Pe cee’d FL l-au coborat la 90cp iar dupa cateva luni l-au dus la 105cp. Acum noul cee’d/i30 se prezinta cu 100cp. Oamenii astia nu stiu sa-si creeze o identitate? Daca apari cu un model nou se asteapta progrese la motorizari doar nu regrese!? Si in cazul motorului de 1.6 benz identic. Daca vorbim de 1.6crdi din 115cp l-au lasat la 110cp si nici macar nu au umblat la plaja de cuplu, care oricum e mult prea ridicata.Degeaba ai caluti daca ai o plaja de cuplu de tot rasul. Mai bine il lasa la 105cp cu un cuplu max de la 1500RPM!? Acum le luam pe rand. Ce ma deranjeaza la elantra:
    – anvelopele alea khumho sunt comice(inteleg ca se vrea un pret mai mic de achizitie, dar totusi vorbim de comportamentul autovehicului care nu e cel mai grozav cu asa anvelope)
    – masina nu are RDS! (cum naiba?!)
    – o sigura varianta de motorizare(aberant)
    – nu se pot pune optionale pe masina(cel putin ciudat)
    – ruliu pronuntat puntea spate
    – pielea de pe schimbatorul de viteze se cojeste dupa 5 luni
    – directia f ciudata.

    i30:

    – pret ridicat
    – anvelope khumho
    – motorul de 1.4 cvvt si 1.6 crdi mai putin potente( lucru nefiresc atunci cand vorbim de o evolutie)
    – lipsa unei motorizari supraalimentate

    Astea asa pe scurt. Daca ar fi sa-mi cumpar o alta masina azi, singurele aspecte care m-ar determina sa cumpar i30, ar fi ori aspectul, ori vreo manie fata de marca. La pretul variantei din review, se gasesc masini cu un potential mai ridicat.

    • turatiimaster says:

      Exista piete in care H/K activeaza cu succes si pe care impozitarea se face la trepte de putere, de aceea e o masura logica sa declare puteri mai mici pentru a se incadra in clase de putere mai putin impozitate, pentru a-si spori potentialul de vanzare pe acele piete. Oricum, motorul 1,4 de 109 CP era supraapreciat, am condus si eu si nu parea a avea 109 CP, iar sa il tii in 6000 ca sa simti ca trage, nu era o chestie.

  46. gimini says:

    Spiridusule,spune-ne frate, ca ne-ai facut curiosi.Cruze?

  47. swiss says:

    Ce model respectiv motorizare?

    • Spiridusul says:

      Ford Focus III Wagon, 1.6 Ti-VCT 125CP, manual 5 trepte, super echipat. Masina era in stoc, n-am vrut 1.0 ecoboost si nici 1.6 mai puternic.
      Dar repet, alegerea tine de gust, la 16.500 euro iti poti lua orice masina din segmentul asta. Daca este Hyundai depinde doar de cumparator.

      • turatiimaster says:

        O masina foarte corecta, insa cutia de viteze are doar 5 trepte, un dezavantaj mare fata de i30.

        • swiss says:

          Depinde. Turatie la 130km/h in treapata a 4-a:

          i30 1.6 GDI 135cp – 4800RPM
          focus 1.6 TI-VCT 125cp – 4300 RPM

          • turatiimaster says:

            Pe autostrada mergi in a 6-a. A 4-a o folosesti la depasiri rapide.

          • swiss says:

            A 6-a la 130km/h, dar lipsa treptei a 6-a nu stiu daca se simte(sau puternic) tinand cont ca la treapta a 4-a fordul are un avantaj de 400RPM. In plus diferenta de turatie intre tr.5 si tr.6 la i30 este de 400RPM. Nu gasesc eu acum dar la 130km/h nu poate sa fie o dif mai mare de 100-200RPM intre ford( tr.5) si i30 (tr.6).

            • turatiimaster says:

              Se simte, iti dai seama, le-am condus pe ambele si le stiu. Si cu atat mai mult se simte cu cat mergi mai tare. O cutie cu 6 trepte are si alte avantaje fata de una cu 5, respectiv permite treptarea mai scurta, deci dinamica mai buna in treptele 1-5 decat o cutie clasica de 5 rapoarte.

          • swiss says:

            Teoretic hyundai-ul are si un avantaj de 10cp pe langa cutia de viteze. Acum mai depinde si modul de utilizare al masinii, ma gandesc. Daca era pt un rulaj f mare cred ca vorbeam de un disel acum. (deci nu se merge asa de des si constant cu 130km/h sa se simta asa accentuat lipsa treptei a 6-a)

            • turatiimaster says:

              Mie Ford-ul mi-a placut mult, o masina corecta pentru banii ei, insa nu se poate compara cu acest Hyundai i30, motorul GDi si cutia cu 6 rapoarte sunt net superioare la ce avem pe Ford.

          • iuL! says:

            Am vazut ca mai sus ati spus ca motorul GDI si cutia cu 6 trepte sunt net superioare fata de ce este pe focus..chiar si decat 1.6 ecoboost si a sa cutie de viteze? va intreb pentru ca sunt interesat de fordul focus.Multumesc!

            • turatiimaster says:

              EcoBoost e cu totul altceva, ma refer la cel de 1,6 cu cele doua variante de putere. Acolo avem motor supraalimentat, cu cutie de viteze cu 6 rapoarte, de putere 150 sau 180 CP, deci performante superioare fata de 1,6 GDi.

        • Spiridusul says:

          Merci, stiu ce masina mi-am luat. Sunt curios cat o sa coste i30 in varianta Station Wagon, probabil 1500 extra. Destul de sus, am mai spus -nu cred ca va avea vanzarile modelului anterior.
          Probabil Hyundai va compensa prin discount-uri.

          • Marian says:

            Spiridusul…mergi pe ideea “Fiecare isi lauda puiul”.
            Prin aceleasi dubii am trecut si eu, Focus III 1.6 125CP sau i30 1.6 GDi 135 cai.
            Sunt mult mai multe plusuri pentru i30, si dai 500 de euro in plus! 6 trepte, distributie pe lant, garantie 5 ani (nu 2 ca la ford, dai bani in plus sa ajungi la 5 ani de garantie), faruri cu lupa, geamuri electrice fata spate cu impuls pe toate, USB pt audio (un mare plus pentru mine), Scaunele net superioare ca si textura (piele+textil), directia reglabila, etc.
            Zi-mi te rog plusurile focusului, ca eu nu le-am gasit, si nici alti detinatori de Focus care m-au felicitat pentru alegerea i30-ului.

          • Marian says:

            Ah, sa nu uit, zi-ne si de consum te rog 🙂

          • Spiridusul says:

            Bravo Marian, felicitari!
            trebuie totusi sa-ti spun ca masinile moderne cam au dotarile pe care le mentionezi, cum are si a mea.
            Refuz totusi sa incep o competitie de “cine are masina cea mai tare” insa iti atrag atentia ca ambele masini se afla doar la baza lantului trofic AUTO.
            Eu sunt constient de asta.
            Consum: 6.9%, e drept nu locuiesc in Bucuresti.

  48. Spiridusul says:

    La 16.500 euro iti poti lua orice masina din segment non-premium. De ce sa alegi Hyundai, doar pentru progresul enorm facut? Am asteptat masina asta dar nu la nivelul asta de pret; fix in aceiasi suma am ales alta marca si o varianta break.

  49. adi says:

    ecoboost de 1L/125 cp…nu vreau sa descurajez pe nimeni dar in afara de taxe si tehnologie noua in rest no way…
    cam cum e sa calci acc si sa iti raspunda motorul cam dupa jumatate de secunda?
    cum e cand ridici capota si te doboara caldura pentru ca in compartimentul motor speri sa nu se topeasca plasticul si cauciucul?
    cum e sa accelerezi motorul si sa te simti ca langa o motoreta?
    si cum e sa privesti consumul afisat de cb si ptr un motor de capacitatea respectiva sa constati cu stupoare si indignare ca masina de test afiseaza 9,6L/100km?
    eu sper ca ecoboost sa nu aibe probleme dar viitorul va spune totul.
    in rest masina (focus III) trage ok dar nu spectaculos si se cunoaste ca e submotorizata…poate 1,0 ar fi mai potrivit ptr fiesta sau ka
    revenind la i30 …prezentarea ta a fost factorul decisiv in achizitionare…cum se va comporta suspensia spate indep vom vedea…

    • swiss says:

      Mai au de papat mult atat ford cat si renault la motorizari supraalimentate pe benzina. Vw reprezinta un etalon pentru ei prin TSI. (restul doar au pus o turbina… si cam aici se termina povestea) 1.4 TCE 130cp consuma cat golf gti 2.0tsi 210cp.

      • vali says:

        @swiss : din cele doua comentarii ale tale de pana acum nu pot sa trag decat o singura concluzie :cred ca ai un “dinte” impotriva 1.4 tce.
        Totusi as vrea sa stiu de la tine cat consuma un 1.4 tsi de 122cp fata de tce in aceleasi conditii de rulare. si, sa nu uitam ca si grupul vw are costuri de intretinere destul de mari, asa ca…….

  50. Co5min says:

    Masina frumoasa la exterior si cocheta la interior. Mare pacat ca nu pun ceva motoare mai potente. Daca nu un diesel de 2.0 macar un benzinar supraalimentat. La 16.500E, cu negocieri la sange poti obtine o Jetta 1.4TSI 122 si echipare highline(pachet style si relax inclus).

  51. paul says:

    mersi de raspunsurile prompte, deci in vara asta pot gasi review si la doi cilindrii fiat 🙂 si la 3 ecoboost.

    poti sa imi zici din ce stii ce ar urma sa scoata toyota ca raspuns la astea doua si chevrolet? din ce mai stii de pe net ma rog, eu am cautat da nu am gasit mare lucru, sunt stiri mai vechi ce am gasit, scuze daca iti mananca “otara” timpu

    • turatiimaster says:

      Nu stiu inca de Toyota ce si cum, n-am timp decat de motoarele care exista fizic, de proiecte ce mai aflu ocazional.

  52. paul says:

    daca le-ai condus 🙂

  53. paul says:

    de asemenea poti sa dai o parere la 1.0 ecoboost vs twinair sau tce turbo 1.2 renault?

    • turatiimaster says:

      Nu am condus inca niciunul, dar sper sa iau EcoBoost-ul in iunie si cred ca si TwinAir. Nu imi place sa ma pronunt pana nu conduc, vedem dupa.

  54. paul says:

    ce parere ai de cruze vs elantra?

    • turatiimaster says:

      Am mai spus si cu alte ocazii, Cruze e o masina ok, fata de Elantra are avantajul gamei mai mari de motorizari si optiuni, in plus trenul de rulare e cam similar cu cel de pe Opel Astra I, deci nu poate fi prost. Elantra in schimb e mai moderna ca look, aerodinamica mai buna, spatiu mai bun in spate. Dintre ele, daca as lua pentru mine, eu as lua Elantra, dar nu poti gresi nici cu Cruze. Daca vrei sa cumperi, neaparat incearca-le pe amandoua intr-un drive test.

  55. ionut says:

    Salut

    Spunete rog ceva de luminozitatea farurilor.Am si eu cee’d si noaptea nu prea e in regula.Cum sunt scaunele – la kia nu sunt prea reusite.
    Compara te rog suspensia cu cea de pe cee’d.Eu zic ca la ceed;d e de 7 din zece.Cat ia cea de pe i30?

    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Farurile si la primul i30 erau net superioare celor de la c’eed, avand lupa. Eu am avut si i30 si c’eed, i30 avea faruri mult mai bune, datorita lupei. La fel e si acum, farurile au lupa si lumineaza excelent si pe lunga si pe scurta. Scaunele sunt foarte bune, mult mai bune decat la primul c’eed. Suspensia de la noul i30 e de 10 din 10 fata de c’eed prima generatie.

  56. Sergyu says:

    In primul rand felicitari pentru toate review-urile,in al doilea rand cand faceti un review la noul Opel Astra GTC?

    • turatiimaster says:

      Multumesc pentru aprecieri, probabil o sa fie si GTC, am foarte multe masini pe care nu le-am filmat si e complicat sa facem cam tot ce e nou pe piata. Incercam.

  57. yoyo says:

    Felicitari deosebite pentru cadrul prezentarii, si pentru i30.

  58. vali says:

    multumesc mult.ideea este ca ma intereseaza variantele break ale celor 2 masini.Si pentru ca imi place fff mult meagne sport tourer am pus intrebarea asta. Stiu ca inca nu s-a lansat i 30 sw dar nici eu nu ma duc maine sa cumpar. Cred ca totusi voi inclina catre motorul aspirat (conduc un 1.6 de 102 cp de la grupul vw) si voi alege varianta mai “linistita”(din toate punctele de vedere).
    Multumesc oricum inca o data.

  59. LALI200380 says:

    si ce mai faci?:)

  60. Doru says:

    Ce diferente notabile ar fi intre Elantra 2011 si noul i30? Care ar fi alegerea ta dintre cele 2 masini?

    • turatiimaster says:

      Sunt diferente notabile, desi amandoua sunt foarte misto. Elantra e mai low-end, daca ii putem spune asa, adica echipari limitate, suspensie mai putin performanta, motorizari limitate, motorul MPi nu e tot una cu GDi, i30 e ceva mai sus, cu o suspensie mai pretentioasa, motorizari variate, echipare superioara. Sincer imi plac foarte mult ambele, Elantra arata superb, ca o limuzina, e greu de ales intre ele, daca vrei o masina de familie corecta si relativ ieftina, dar bine echipata, iei Elantra. Daca vrei sa ai o masina cu care sa si mergi sportiv, iei i30.

  61. vali says:

    Buna prezentare.As dori parerea ta personala intr-o comparatie (mere cu pere intr-adevar) si anume: 1.4 tce sau 1.6 gdi. M-ai ajuta destul de mult. Multumesc.

    • turatiimaster says:

      E simplu, daca nu te incurca un consum mai mare, iei TCe, la reprize si performanta e peste GDi (absolut normal, fiind supraalimentat). De ce spun consum mai mare, la TCe nu o sa scoti sub 8,4l la suta niciodata, poate doar sa mergi ca babuta cu 60 la ora. In timp ce GDi-ul iti va permite un 7-9 la suta, chiar fortat si condus sportiv, iar economic poti merge cu 6 la suta, consumul din fisa tehnica. Pai TCe-ul daca il duci in ture mananca 13 la suta la orice ora. Deci buzunarul decide. Imi place TCe-ul, se simte foarte sportiv, mai ales pe Megane GT Line, dar la consum e printre hraparetii segmentului (deci mai gurmand decat rivalii supraalimentati si decat GDi). Alte probleme la TCe, atentie mare la intretinere si exploatare, fiind supraalimentat, deci ceva mai complex decat un GDi. GDi e un motor bun, fara batai de cap, economic si fin, dar nu poate concura cu unul supraalimentat la performante (desi e peste 1,2 TSI, dupa parerea mea). Cat de bun e GDi 1,6l? Pai coreenii l-au supraalimentat pentru a-l pune pe Veloster, la 208 CP (si cu varianta intermediara de 183 CP la Kia), de aici poti trage concluzia singur.

      • swiss says:

        Megane 1.4 tce e slab. Cu golf 6 gti se scoate un consum similar in oras sau chiar mai bun. Pe deasupra costurile de intretinere la megane sunt f ridicate.

  62. 741 says:

    Mazda2,3,5,6,CX,MX,BT-50. No fi Mazda ca toyota, nissan, da totusi 🙂

  63. dani says:

    clipul trei

  64. dani says:

    da ce ai zis la minutul 23.00

    • turatiimaster says:

      Am injurat, ca romanul care se trezeste la 130 la ora cu o groapa in mijlocul autostrazii.

  65. call says:

    Care e diferenta dintre motoarele 1.6 gdi si 1.6 mpi de la hyundai? Cum se simt la condus cele doua motoare?

    • turatiimaster says:

      Diferenta este ca motorul GDi are injectie directa de benzina, in timp ce motorul MPi are injectie clasica, multipunct. Injectia directa de benzina este mai eficienta, mai economica si ofera o combustie mai completa, de unde un spor de performanta fata de un motor MPi. Ambele motoare sunt foarte performante pentru cilindreea lor si se simt foarte bine, singura chestie e ca pentru a simti performanta e nevoie sa le tii destul de mult in ture (o caracteristica tipica motoarelor DOHC aspirate, care respira mai bine la turatii ridicate).

      • call says:

        Ce tip de benzina se recomanda sa se foloseasca la motorul gdi? Merge si cu 95 sau producatorul recomanda din start o cifra ostanica mai mare?

        • turatiimaster says:

          Cred ca scrie pe capacul rezervorului de combustibil, daca tin bine minte cifra octanica e 95, desigur minimul de calitate acceptat.

  66. auretu says:

    In legatura cu suspensia as fi rezervat.
    Masina de teste i40 1.7CRDi, pe care au avut-o toate revistele si pe care ne-ai prezentat-o inclusiv, dupa 5000km este praf… Zgomote pronuntate si un comportament complet diferit fata de momentul testului facut de Turatii.
    La momentul respectiv cine a facut testul cu masina respectiva era chiar placut impresionat de masina in ansamblu, dar cand a facut un comparativ nu au inteles ce s-a intamplat cu masina intre cele doua momente :O
    Poate fi o cauza faptul ca avea roti pe 18″ fata de i30 care are 16″, dar chiar si asa suspensia trebuia pregatita pentru a tine rotile respective… Poate ar fi interesant ca lumea auto sa-si deschida si un “live test ground” in RO :))

    Ma bucur ca mai am 2 ani de platit la leasingul pt i30cw si ca in felul asta pot sa astept sa vad cum evolueaza aceste masini, atat new i30 cat si i40.

    • turatiimaster says:

      Ma rog, tot ce se poate desi nu cred. Adica oricum o masina data in teste chiar este exploatata foarte dur, dar in 5000 de km sa fie praf ma indoiesc. Nu de altceva, dar de obicei inainte sa fie data masina spre testare oricum e verificata pe rampa in service, orice batai sau zgomote sunt remediate, sa nu crezi ca se dau masinile de la un jurnalist la altul chiar asa, da-o mie, na-o tie. E in joc reputatia brandului. Masina se verifica integral, se spala interior-exterior, se face plinul, nu cred ca un i40 se poate distruge in 5000 de km. Spun asta pentru ca eu am avut i30 2 ani, exploatat destul de dur si in afara ca pneurile Kumho s-au tocat rapid si s-a stricat sistemul audio, altceva nu a avut masina respectiva. Si acum am Kia c’eed, deja are 5 ani masina si in afara de vreo 4 bielete pe garantie si celebra problema de la directie (rezolvata de asemenea in garantie), in rest totul este in stare perfecta pe masina.

      • auretu says:

        Cum te cred pe tine nu am de ce sa nu-l cred nici pe amicul meu… Am avut chiar discutii aprinse inainte sa-mi iau masina, aproape ca am devenit fan h/k, si acum chiar a venit sa ma intrebe… Tu ai zgomote la suspensie si ruliul tau este nasol ca uite ce senzatie aiurea am cu masina asta dupa ce am testat-o prima data si acum parca mi-au dat alta masina :O

        Ai dreptate ca depinde de felul in care se exploateaza, dar daca vor fi fost nevoiti sa mai schimbe din stiu eu ce burdufuri sau chestii pe la amortizoare si n-au facut-o ca nu le aveau sau pp blocarea masinii pentru o perioada, atunci… inclin sa-l cred. Dar daca te dai jos din Passat si te urci in i40 si vezi ca nu mai raspunde nici pe aproape, te intrebi banuiesc.

        Nici eu nu am ce sa reprosez i30cw pe care il am si nici nu-l menajez… Si inclin sa cred totusi ca nu au facut suspensia pentru 18″ in cazul i40 si mai ales nu au gandit-o pentru exploatarea in RO =))

        Eu sunt rezervat din principiu cand vad o crestere de pret la un model… Chiar si la noul astra au fost probleme si nu se mai impaca cu pretul de lansare… A mai scazut si acum se asteapta facelift-ul.

        Prezentarile tale sunt amanuntite si imi plac, le astept mereu cu mare interes (acolo unde am interes ;))

        • turatiimaster says:

          Nu cred ca suspensiile sunt diferite la 16 sau 18″, singura diferenta reala, pe care o pot confirma, este ca setarea asistarii directiei este diferita in functie de diametrul pneurilor si se realizeaza din softul calculatorului masinii. Cu alte cuvinte, daca ai 15-16″ ai o setare pentru asistarea directiei, daca ai 17-18″, ai alta setare. Chestia apare pe aparatul de diagnoza din service si se efectueaza in cazul in care doresti sa schimbi rotile cu unele mai mari.

          • auretu says:

            Multumesc frumos pentru informatie, nu stiam. Am in plan sa pun roti mai mari la i30, inca nu stiu daca 17″.

      • toni says:

        i 30 1.4 Active an 2007 120000km nici o problema,schimbat ulei la 12-20k,placute frana la 115k,cam atat.merge snur.am facut circa 16000km pe o caldura de peste 30°c,aer conditonat,navigator in priza, muzica de pe usb,130 km/h ,mers non stop,consum 6.8 la 100.motor aspirat,ce mai vreti?

  67. Stefan says:

    Eu am butonat masina de mi-am creat o impresie (de 8-9 sa zicem)dar fara conduita masinii nu ai cum sa ajungi la o nota finala… Urmarind acest test, ii acord noului I30 aplauze si un 10 mare! Abia astept sa intre I30-ul si pe mainile mele… Preferabil tot GDI-ul.. ;;)

  68. Stefan says:

    Eu sunt pur si simplu indragostit de masina asta… Singurul lucru care nu-mi place(ca la orice masina de altfel) e vopseaua maro… Ti-am spus eu ca nu am apucat sa fac un drive cu I30`ul, dar am stat si butonat varianta “full”, care avea si bluetooth… Nu e un capat de tara(desi am smartphone, nu folosesc bluetooth`ul in masina mea… E adevarat ca daca puneau si un sistem start/stop pe masina, consumul “urban” ar fi scazut sub 7 l/100km dar si asa, e o masina destul de economica(eu am tot motor de 1.6 si masina mea e mai usoara cu 100 kg, dar si mai slab motorul cu vreo 30 cp, iar consumul e tot p`acolo…
    Oricum, o super masina la un super raport calitate/pret… <3
    PS: Referitor la scaparea ta, te cred pt. ca stiu cum e… E greu sa conduci, sa iti formezi o parere despre masina si sa mai si vorbesti la o camera, avand in permanenta grija ce spui… Norocul meu ca am lucrat "in scris" :)) Apropo, imi e mila de colegul tau care a trebuit sa stea in ploaie pentru a filma acele cadre cu masina, in special filmarile de noapte…

    • turatiimaster says:

      Injuratura am prins-o la verificarea filmelor dar nu am vrut sa o scot, ar fi insemnat inca 2-3 ore pierdute pentru randarea filmului si n-avea rost. Asta e, samanta de viral…

  69. Stefan says:

    Robert… Ai comis-o in clipul 3 pe la minutul 22:35 :))

  70. swiss says:

    Ce minusuri ii gasesc eu asa pe scurt:

    – display-ul monocrom de pe partea centrala (ma refer la cel cu afisaj radio etc) ii da un aspect de ieftin
    – afisajul neindividualizat al usilor deschise
    – afisajul digital al consumului ( chestia asta nu o inghit deloc)
    – vechiul motor de 1.4 109cp la 100km/h in treapta a 5-a avea 3000-3100RP cam tot ca si asta desi e mai potent cu vreo 26 de caluti. (putin cam tura)
    – interiorul portbagajului pare ieftin.

    PS. Masina cu care am facut td pare fix asta.

    • turatiimaster says:

      Are afisaj individualizat al tuturor usilor si al portbagajului, in plus iti si scrie: Boot open sau Door open, ar trebui sa fie undeva prin filme chestia asta. Afisaj digital al consumului, ma tem ca n-am inteles, cam asa au toate, te referi la consumul instantaneu? Cat despre turatia mare, cam asa e la cam toate modelele cu 6 rapoarte ale cutiei si motor benzina, e o chestie de cuplu, daca ar scadea prea mult turatia in treapta a 5-a sau a 6-a, masina ar incetini la viteze mari in loc sa accelereze. E o chestie gandita, si pe mine ma deranja chestia asta la multe masini, pana cand un inginer foarte destept de la un centru de proiectare automobile mi-a explicat cum sta treaba cu asta. Aia cu interiorul portbagajului si eu am remarcat-o, la vechiul i30, pe care l-am condus 2 ani, portbagajul era mult mai bine facut.

  71. gimini says:

    Probabil ca in cazul in care usa porbagajului e inchisa pe acea fanta iese o cheita ,o limbuta ,ceva pe care daca apesi sau o tragi se deschide usa.Daca mai ai masina intra in portbagaj ,inchide usa si spune-ne si noua daca iese ceva pe acolo. Cand usa e deschisa se vede numai fanta

    • turatiimaster says:

      Sa stii ca s-ar putea sa ai dreptate, dar nu m-a dus mintea sa ma gandesc la asta. Cred ca asa e. Uite, chiar o sa verific ipoteza asta.

  72. gimini says:

    Asteptam de ceva timp.Felicitari a iesit o prezentare ok.

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.