VW up! 1,0l High up!

Credeţi că există automobile de clasă mini care să ruleze pe autostradă ca unele de clasă medie? Nu. Excepţie unele modele preparate de firme de tuning renumite. Sau Volkswagen up!.

Am început cu principala calitate pe care am găsit-o la noul Volkswagen up!: un motor în 3 cilindri, excelent, economic, bine insonorizat şi puternic.

Dar nu numai motorul face o maşină să fie performantă. Avem o suspensie corectă, spaţiu cât n-ai zice, uitându-te la dimensiunile maşinii, şi un portbagaj de segment B. Dar up! e mai jos decât segmentul B…

Simplitatea interiorului e în mod evident studiată, pe ansamblu observi elemente minimaliste, însă ergonomia şi funcţionalitatea sunt la cote foarte înalte.

Pur şi simplu up! nu are cum să nu-ţi placă. De fapt, te poti îndrăgosti rapid, indiferent dacă eşti femeie sau bărbat, up! se adaptează imediat.

Desigur, preţul e destul de liniştitor, fiind mare (nu că ar fi ceva neaşteptat la un Volkswagen), practic, cu puţin efort, cred că de banii cu care îţi cumperi up! poţi încerca şi ceva din clasa compactă (entry-level).

E adevărat, versiunea testată (High up!) era ceva mai bine dotată, însă preţul m-a clintit serios. Dar tot am notat aproape de maxim această maşină grozavă…

43 Responses

  1. Georgeta says:

    Si încă o întrebare, pentru ce ați opta pentru un vw up sau Toyota Aygo?

    • turatiimaster says:

      Ambele sunt ok, la fiabilitate cred ca Toyota are un plus, VW are o cutie robotizata o idee mai rafinata si posibilitati mai mari de personalizare (sistem audio mai bun).

  2. Georgeta says:

    Ce părere aveți despre un vw up cu cutie automata sau robotizată, multi mode?

  3. Marinela says:

    Merci. Da, preturile sunt comparabile, dar dotarile la splash sunt mai multe decat la vw up. Ce spuneti de caroserie?…comparare…

    • turatiimaster says:

      Eu optez pentru UP, are o caroserie mai moderna si mai aerodinamica, in plus pe autostrada e net superior lui Splash.

  4. Marinela says:

    Buna, am si eu o intrebare, daca ma puteti ajuta
    Ce ai alege intre Suzuki splesh si VW UP?

    • turatiimaster says:

      VW UP, daca preturile sunt comparabile. Splash e un model bun dar nu e asa nou ca UP.

  5. Bogdan says:

    Foarte utile testele pe care le faceti! Cu Skoda Citigo ati mers? M-ar fi interesat o comparatie intre VW Up si Citigo la capitolul calitate. Cum bine se stie exista o diferenta de pret intre cele doua modele, varianta de baza de la VW fiind un pic mai echipata insa exista oare si o diferenta de calitate a pieselor? Stiu ca se asambleaza in aceeasi fabrica insa piesele pot fi aduse de la diferiti furnizori…Ca un exemplu pe VW Up pot monta un set de amortizoare de la Kayaba iar pe Citigo de la Monroe. Lucrul acesta m-ar interesa si cum dvs aveti tangenta cu domeniul auto puteti afla mai in detaliu decat un simplu cumparator care este mintit de dealer dupa cum vrea. M-ar interesa sa achizitionez in viitorul apropiat unul din aceste 2 modele varianta de baza insa nu stiu daca ar merita efortul financiar pentru un VW Up daca nu exista nicio diferenta de calitate a pieselor in afara de design-ul adoptat de fiecare in parte. Va multumesc anticipat

    • turatiimaster says:

      Nu am mers cu Citigo, insa la calitate nu cred ca sunt mari diferente, din punctul meu de vedere, la genul asta de masina, cauti si pretul mai mic, deci m-as duce linistit pe Skoda. Nu stiu foarte multe, insa in general, din cele vazute cu ochii mei, in diverse fabrici ale lumii, modelele surori, cum sunt Up si Citigo, sunt facute in aceeasi fabrica, aceleasi linii de fabricatie, aceleasi componente, difera doar nivelurile de echipare si siglele.

  6. cristian says:

    salut .. am si eu un vw up ! e foarte cool masina .. destul de spatioasa ptr marimea ei.. consumu ok… singura “problema” este ca pe spate nu are contraaripi si se aude nasol ( treb. sa gasesc o modalitate de pus de la alta masina) si inca o chestie ca nare scut la motor .. astea mi se par mici defecte in rest este foarte ok !! daca stie cineva ce modificari se pot face la ce-am spus mai sus va rog sa lasati scris .. o seara placuta si felicitari ptr video

  7. cristi says:

    super masina 😀 am si eu o intrebare cate prezoane are acest autoturism si care este distanta intre ele ! iti multumesc

  8. Radu B says:

    Nu prea inteleg de ce crezi ca pretul este cam mare. In luna mai eu mi-am comandat un High up! Blue Motion in 2 usi, cu jante de 15″ din aluminiu, AC, sistemul Maps + more, sound plus (6 difuzoare), pachet asistenta sofer (inclusiv City brake), pachet Drive (parkpilot, computer de bord, cruise control), pachetul Confort (cel ce include scaunele incalzite), plansa de bord rosie si tapiterie din stofa, iar pretul a ajuns la 10500 EUR.

    Pentru un Peugeot 107 care are aproximativ aceleasi dotari/optionale, pretul ajunge undeva in jur de 8000 EUR insa un VW up! e mult mai spatios, implicit mult mai confortabil la drum lung. Pe langa asta am inteles ca pentru Peugeot costurile de mentenanta sunt mult mai mari in comparatie cu alte marci (si ar fi valabil pentru toate marcile si modelele frantuzesti – cineva poate sa confirme sau sa infirme aceasta informatie). Pentru doar o diferenta de 2000 EUR (+/-) nu cred ca Volkswagen vinde acest model la un pret cam mare – diferenta se vede chiar din acest review (despre care pot spune ca e bine fact si foarte boagt in informatii).

    • turatiimaster says:

      Pretul e mare pentru ca e o masina mica. Fie si numai prin prisma faptului ca iti poti lua una mai mare cu banii aia si tot e un pret mare. Daca ar fi avut un pret ceva mai mic, nu cu foarte mult, s-ar fi umplut orasele de ele. La banii aia iti poti lua linistit un Kia Rio 1,4 GSL care spulbera up-ul la multe, nemaivorbind ca e o clasa mai sus. Mie imi place up foarte mult, dar ramane o masina foarte buna dar scumpa.

  9. Sergyu says:

    Cand faceti un review la Dacia Lodgy?

    • turatiimaster says:

      Vedem daca Dacia doreste sa facem un astfel de review, noi avem o mica problema, in sensul ca incercam sa fim obiectivi si nu stiu daca asta va fi pe placul tuturor celor implicati.

  10. alex says:

    Salut Robert! si felicitari pt. munca(superba) ta! Eu nu contest ca up e o masina buna spre foarte buna da sa castige masina anului mi se pare prea mult si cred ca vw isi cam ‘cumpara’ acest titlu din ce in ce mai des(rusineee).Stiu ca pt. masina anului se pune accent mai nou pe masini economice dar pe piata sunt multe masini(toyota aygo,citroen c1,hyundai i10 etc.) economice aparute de mai mult timp si nu au mai castigat. Cand scot carnatii de germani de la vw ceva e masina anului.Tu ce parere ai chiar merita acest titlu?

    • turatiimaster says:

      E o masina deosebita, mie mi-a placut. Cat despre titluri, n-ar fi singura masina cu titlu contestat de Masina Anului (daca ma intrebi pe mine, care am organizat ani de zile concursuri din astea), rare sunt masinile care isi merita titlul. Cred ca si in cazul up! ca si in cazul Nissan-ului de anul trecut parca (Leaf), titlurile sunt date pentru a se desemna niste trenduri, niste orientari ale pietei, nu neaparat pentru a se rasplati masina in sine. Oricum, cum am si spus, oricat de bun ar fi up! la nivelul de pret prezentat ai optiuni excelente si din clase mai mari.

  11. cristi says:

    Up este din clasa mini (picanto,twingo etc) nu clasa mica (clio,polo etc) . Gresala foarte intalnita, desi pentru un profesionist e putin ciudat

    • turatiimaster says:

      Cred ca stiu bine in ce clasa e up!. Nu cred ca s-a inteles din filme ca as fi zis ca up! este din clasa mica… Iar ce am spus despre segmentul B era o metafora, intr-adevar up! are un portbagaj surprinzator de mare. Nu am afirmat niciodata ca up! este in clasa mica, ci mini, urmariti filmele cu atentie.

      • cristi says:

        revedeti primul filmulet minutul 2:32 🙂

        • turatiimaster says:

          A, mi-o fi scapat, nu e usor cand vorbesti in fata camerei. Dar am precizat de nu stiu cate ori ca e clasa mini si am si comparat-o cu modele din clasa mini.

          • cristi says:

            la cat de lungi sunt testele , e normala o astfel de scapare. Multi dintre colegii tai, au lacune nu scapari si habar nu au cine in ce clasa e, desi exista niste standarde dimensionale pentru fiecare clasa in parte. De aia am si atras atentia. Succes in continuare, te astept cu 9-a kia ceed, mai ales ca ai testat deja i30-ul 🙂

  12. kim_vl says:

    Ce sa zic, e o masina chic. Seat Mii mi se pare cea mai draguta din tripleta.

  13. kim_vl says:

    Am facut si eu un test drive cu Up! 1.0 de 75 CP. Mi s-a parut zgomotoasa si senzatia a fost ca e mult sub cei 75 CP declarati. Cu 2 persoane si pedala la fund (se oprise in podea) de-abia accelera. Cred ca Picanto 1.2 e mult peste Up! (si ca pret mult sub). Am fost dezamagit de Up!; nu cred ca-si face banii. Astept Dacia Towny.

  14. stefan says:

    prinde suta cam in 14-15 secunde din cate vad eu, cam optimiste cifrele producatorului…
    Si nu e primul producator unde diferentele sunt sesizabile. Asta e marketingul

    • turatiimaster says:

      Atentie, eu nu fac masuratori, doar fac o accelerare 0-100, ca idee, sa iti poti dai seama cam cum se intampla, masuratorile sunt standardizate cumva si se aleg cele mai bune valori dintr-o serie de teste similare. Nu e cazul la ce fac eu. Eu cred ca cifrele producatorului sunt cele corecte.

  15. sam says:

    Cred ca Skoda City Go va fi un concurent puternic pentru Vw Up pe piata romaneasca. Tehnic este acceasi masina dar va fi mai ieftina cu cateva sute de euro.

    • turatiimaster says:

      Depinde, sigur vor fi diferentiate si de altceva decat de sigla, probabil up! va avea echipamente exclusive fata de City Go.

  16. cristi says:

    motoru are un tacanit la renalti suna cand deranjant de ce?

    • turatiimaster says:

      Nu mi s-a parut ceva iesit din comun, fiind un 3 cilindri cam asa se aude, ralantiul este ridicat pe la 850 rpm pentru a pastra un mers rotund al motorului si probabil ca se aud zgomotele functionale mai mult decat la un ralanti de 650-700 rpm, cum e la un motor in 4 cilindri.

  17. mihai says:

    Mi-a placut aia cu “am condus mii de masini” 🙂 Fara suparare, dar cam cate mii?

    • turatiimaster says:

      Probabil 2000 si ceva de masini, un calcul empiric ar suna cam asa, fac chestia asta din 1997, conduc cam 6-7 masini pe luna doar in teste, nu pun la socoteala si evenimentele speciale la care ajungi sa conduci 7-8 modele diferite de masini intr-o zi. Vine cam 15 ani x 7-8 masini pe luna + sau minus evenimente speciale, in jur de 2000 si ceva zic eu. Poate mai multe, poate mai putine, in orice caz, suficiente.

  18. mda says:

    Masia pare calumea dar, prea o luazi nu ai laudat nicio masina ca asta, totusi e o masina care are mai multa tabla la interior decat plastic.

  19. George says:

    Felicitari din nou pentru review.
    Spune-mi te rog cum se simte interiorul de la Up fata de cel de la Picanto(mai ales la nivel de materiale m-ar interesa).

    Se pot compara cele doua modele? Sau Picanto este inca cu mult in urma?

    • turatiimaster says:

      Interiorul de la up! nu e asa sofisticat ca cel de la Picanto. Masinile sunt perfect comparabile din punctul meu de vedere, insa pe autostrada up! e superior (desi nici Picanto nu e rau).

      • George says:

        Multumesc. Ca ruliu?

        Legat de navigatia de la Up, mi se pare foarte buna solutia cu unitatea trantita in bord. De mult am spus ca ar trebuie sa ai posibilitatea de a integra telefonul/tableta in bordul masinii sa ai astefel gps, un display mai mult decat decent pentru comenzile masinii si pentru afisat datele. Internet daca ai nevoie, radio… eu as fi super incantat de o astfel de solutie si cred ca ce au facut cei de la VW este primul pas.

  20. Popica says:

    Salut Robert!

    Vreau sa te intreb ce ai alege intre VW UP! si Nissan Micra la bugete echivalente?

    Chiar daca par din clase diferite, Micra e la limita inferioara a clasei mici…cel putin asa o percep eu.

    • turatiimaster says:

      As alege up! dar depinde mult si de dotari, cred ca la bugete echivalente up! va fi mai sarac in echipare.

  21. gimini says:

    Saptamina trecuta am lamurit-o. Sitemul de deschidere din interorul portbagajului functioneaza doar cu usa inchisa. Nu cred ca e nevoie de un card.

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.