Lider mondial în domeniul chimic, BASF este unul dintre principalii furnizori de produse chimice destinate industriei auto, furnizând o gamă largă de produse, de la materiale plastice, poliuretani, catalizatori auto, lacuri şi vopsele, produse pentru textile şi piele, până la aditivi pentru benzină şi motorină, materiale catodice şi electroliţi pentru noile baterii litiu-ion de înaltă performanţă.
La nivel global, clienţii din industria auto deţin o cotă mai mare de 15% din totalul vânzărilor BASF, aceasta fiind una dintre principalele industrii client pentru companie. În 2011, vânzările pentru acest sector au fost în valoare de 9.5 miliarde EUR.
În România, BASF colaborează cu cei doi mari producători auto prezenti – Ford şi Dacia Renault – şi furnizează materiale şi materii prime pentru mai mult de jumătate din companiile producătoare de componente auto din mase plastice din ţară.
Autoturismele Dacia produse în Romania sunt vopsite cu produse BASF şi sunt echipate cu tahometre, faruri, componente pentru motor, precum şi scaune produse din materiale BASF.
Printre clienţii locali ai companiei, pe segmentul maselor plastice tehnice dedicate industriei auto, se numără ELJ Automotive, care foloseşte poliamida cu fibră de sticlă (Ultramid®) pentru producţia de ventilatoare, Delta Invest, care foloseşte un alt sortiment de Ultramid® pentru producţia de repere tahometrice (aparate pentru măsurarea turaţiei motoarelor sau a unor piese tehnice ale maşinii), Pyle care produce braţe pentru ştergătoarele de parbriz folosind granulele PBT Ultradur® sau Mahle şi MGI Coutier care folosesc materialele BASF pentru producţia de diverse componente pentru motoare.
Clienţii BASF produc în România componente auto atât pentru Dacia şi Ford, cât şi pentru jucători internaţionali precum Volkswagen, Renault, Daimler, PSA, General Motors, Fiat.
„Produsele chimice sunt esenţiale pentru industria auto, ele reprezentând în medie 650-850 EUR din costurile de producţie pentru o maşină şi regăsindu-se în interiorul şi în exteriorul maşinii, în aditivii pentru combustibil sau în consumabile – ulei, lichid de frână, lichide de răcire sau antigel,” explică Benoit Fricard, Head of Sales Engineering Plastics for Central & South Eastern Europe, BASF.
Dacă în 1970 masele plastice reprezentau 6% din greutatea unei maşini, astazi procentul este de 12-15%, iar până în 2020 se anticipează că ele vor reprezenta aproximativ 25%.
În România, BASF acoperă patru segmente importante pentru industria auto – mase plastice, poliuretani, produse de finisare (lacuri şi vopsele industriale) şi produse pentru buna funcţionare a autoturismelor (aditivi pentru benzină şi motorină, lichide de frână, antigel, materii prime pentru producţia de lubrifianţi auto, lichide de răcire).
Compania are o tradiţie îndelungată în ceea ce priveşte cercetarea şi dezvoltarea de substanţe chimice, materii prime şi materiale, numai în 2011 solicitând înregistrarea a aproximativ 1,050 de noi patente la nivel global. Anual, grupul BASF înregistrează peste 1,000 de patente la Biroul European pentru Patente din Munchen.
1 Response
[…] de altă parte, o abordare mult mai clasică a roţii, vine de la BASF şi reprezintă o încercare de schimbare a materialului din care este fabricată janta, respectiv […]