EcoBoost 1,0l: Motorul Internaţional al Anului

Ford-EcoBoost-1,0l-International-Engine-of-the-Year-2012Noul motor EcoBoost de 1,0 litri produs de Ford Motor Company – lansat cu succes în acest an pe modelul Focus în Europa – a fost numit astăzi “Motorul Internaţional al Anului” 2012.

Motorul mic, în 3 cilindri, de înaltă tehnologie, a mai primit alte două premii – “Cel mai bun motor nou” şi “Cel mai bun motor sub 1,0 litri” – acordate de revista Engine Technology International pe baza voturilor exprimate de 76 de jurnalişti din 35 de ţări din întreaga lume.

Aceasta este prima dată când Ford câştigă premiul “Motorul internaţional al anului” în istoria de 13 ani a premiilor. Mai mult, motorul EcoBoost de 1,0 litri a obţinut cel mai mare scor din istoria premiilor.

“Ne-am propus standarde incredibil de înalte atunci când am început să concepem acest motor”, a declarat Joe Bakaj, Vicepreşedinte Ford, Global Powertrain. “Am vrut să oferim o economie de combustibil incredibilă, performanţă surprinzătoare, silenţiozitate şi rafinament – şi toate acestea să fie asigurate de un motor foarte mic, în 3 cilindri.”

“Echipa a reacţionat la această provocare aparent imposibilă prin inovaţii cu adevărat interesante”, a adăugat Bakaj. “Rezultatul schimbă regulile jocului pentru motoarele pe benzină la nivel global”, a afirmat Dean Slavnich, preşedinte al premiilor “Motorul Internaţional al Anului” şi editor al Engine Technology International: “Aceasta este o victorie meritată pentru un motor cu adevărat remarcabil.”

Motorul, care este destul de mic cât să încapă pe o foaie A4, a fost conceput în centrele tehnice Ford din Dunton, Marea Britanie şi Merkenich, Germania. Motorul este construit în uzinele Ford din Craiova, România şi Koln, Germania.

Motorul EcoBoost de 1,0 litri foloseşte turbine cu inerţie mică pentru a furniza rapid putere atunci când acceleraţia este apăsată la turaţii mici şi să furnizeze putere mare la viteze de pană la 248,000 RPM.

Alte inovaţii EcoBoost 1,0 litri includ:

• Galeria de evacuare încorporată în chiulasă scade temperatura gazelor de eşapament pentru a permite raportul optim carburant-aer în cadrul unei game de turaţii mai largi

• Un bloc unic de fontă încorporat încălzeşte motorul mai repede decât un bloc de aluminiu convenţional care reduce cu 50 la sută valoarea de energie “de încălzire” necesară şi reduce consumul de combustibil

• Două curele de transmisie principale ale motorului sunt scufundate în ulei pentru a oferi un motor mai silenţios, mai eficient

• Echilibrarea configuraţiei motorului prin “dezechilibrarea” intenţionată a volantei şi roţii de transmisie în loc de a adăuga arbori de echilibrare consumatori de energie.

Motorul EcoBoost de 1,0 litri a debutat în acest an pe Focus în Europa şi va fi oferit apoi pe C-MAX şi B-MAX în cursul acestui an. Motorul EcoBoost de 1,0 litri va fi disponibil anul viitor pe modelele Ford în SUA, Asia Pacific şi Africa.

Noul Focus cu motor EcoBoost de 1,0 litri şi 100 CP are un consum de top în clasa sa, de 4,8 l/100 km (58,9 mpg)* şi emisii CO2 de 109 g/km. Modelul de 125 CP are un consum de 5,0 l/100 km (56,5,5mpg) cu emisii de CO2 de 114 g/km.

În prima lună de vânzări în Europa, mai mult de 4.700 clienţi au comandat un motor Focus EcoBoost de 1,0 litri, reprezentând aproape un sfert din toate maşinile Ford Focus comandate pe cele 19 pieţe tradiţionale europene în care este prezent Ford.

Ford Europa intenţionează să tripleze producţia anuală de vehicule echipate cu motoare pe benzină EcoBoost eficiente la aproximativ 480.000 până în 2015, de la 141,000 în 2011. Compania estimează că peste 300.000 din aceste vehicule vor fi echipate cu motorul EcoBoost de 1,0 litri.

“Motorul Internaţional al Anului” este ales de un juriu format din 76 jurnalişti auto din 35 ţări din lume. Membrii juriului iau în calcul manevrabilitatea, performanţa, economia, rafinamentul şi aplicarea cu succes a tehnologiei avansate a motorului.

Popularitatea motorului EcoBoost de 1,0 litri în rândul membrilor juriului a făcut ca acesta să primească cu 28 procente mai multe puncte decât competitorul clasat după el şi cel mai mare punctaj total al vreunui motor din istoria competiţiei.

“Faptul că un motor în trei cilindri propulsează un vehicul ca Ford Focus cu atâta uşurinţă dovedeşte că viitorul este unul foarte optimist pentru motorul cu ardere internă”, a menţionat Dean Slavnich de la Engine Technology International.

“Putere, reacţie şi cifre foarte bune ale consumului de combustibil sunt doar vârful icebergului când vine vorba de acest motor şi ce oferă astăzi şoferilor. Bravo, Ford!”

Şi alţi membri ai juriului au lăudat motorul EcoBoost de 1,0 litri.

“Dacă reducerea dimensiunilor este viitorul, actualmente nu există un exemplu mai bun decât acesta. Are aceeaşi putere ca şi motorul de 1.6 litri aspirat normal pe care îl înlocuieşte şi este mult mai energic”, a afirmat jurnalistul britanic John Simister.

“Cu un cuplu bun la nivelul inferior, acest motor turbo în trei cilindri oferă performanţa unui mic turbo diesel, dar fără zgomot şi vibraţii”, a spus Christophe Congrega de la revista franceză L’Automobile Magazine.

*Toate cifrele privind consumul şi emisiile de CO2 exprimate în g/km sunt extrase din teste aprobate oficial în conformitate cu Directiva CE 93/116/EC. Cifrele privind consumul de combustibil sunt bazate pe Directiva UE privind Consumul de Combustibil în Europa 80/1268/EEC şi diferă de rezultatele privind ciclurile de consum de combustibil din alte regiuni ale lumii.

2 thoughts on “EcoBoost 1,0l: Motorul Internaţional al Anului

  1. […] Ford şi AVAS au semnat şi Actul Aditional la Contractul de privatizare pentru Automobile Craiova, nu cu mult înainte ca motorul EcoBoost să obţină titlul foarte important de Motorul Internaţional al Anului 2012… […]

  2. […] plus, ca sa ma enerveze suplimentar, motorul a obtinut si un trofeu mult ravnit, respectiv “Motorul International al Anului” 2012, si inca vreo 2 […]

Leave a Reply to Am condus şi B-MAX… - Turatii Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.