Ford Focus 1,0l EcoBoost Titanium

Ford-Focus-1,0l Ecoboost Titanium

Am condus câteva modele Ford Focus din noua generaţie, echipate cu diverse motoare, şi, cu excepţia designului controversat, e clar că modelul promite să fie în top mulţi ani de acum încolo.

Când am auzit că nou motor 1,0l EcoBoost va avea 125 CP şi se va monta şi pe Focus, am râs. Nu avea cum să facă faţă unei maşini compacte, un motor de 1l, fie el şi supraalimentat. Ce naiba, are doar 3 cilindri!

În plus, ca să mă enerveze suplimentar, motorul a obţinut şi un trofeu mult râvnit, respectiv “Motorul Internaţional al Anului” 2012, şi încă vreo 2 premii…

Şi, după o aşteptare chinuitoare, am avut ocazia să conduc Focus 1,0l EcoBoost. Am filmat doar esenţialul, partea de motor şi cum se comportă la drum, ţinând cont că Ford Focus a avut parte de o prezentare foarte completă în mai multe serii de filme.

Motorul s-a dovedit o bijuterie tehnică ce se comportă excelent pe noul Focus. Sigur, consumul mediu promovat de constructor este teoretic, practic sub 6,5l la sută de km nu cred că poţi merge decât dacă vrei să te chinui cu 50 km pe oră…

Însă, 3 cilindri care încap pe o foaie A4 se dovedesc o nucă tare chiar şi pentru cele aproape 1300 kg ale Focusului. Dacă selectezi corect treapta de viteză, vei avea o acceleraţie liniară la orice viteză şi nu vei şti că maşina are trei cilindri. În plus, insonorizarea maşinii nu permite ca zgomotul motorului să deranjeze nici măcar la 5000 rpm.

Nu vreau să fiu plictisitor aici, oricum mă veţi suporta şi în filme…

51 Responses

  1. nora says:

    Multumesc mult pt raspuns. Sa inteleg ca daca e plina cu pasageri si badgaje trebuie impinsa la deal?
    Pentru dl. Mihai raspund ca Nu mai vreau masina frantuzeasca. Motorul e f bun dar sunt alte probleme acolo discuri fregvent, macarale la geamuri gramada, haion blocat sa nu mai spun de o sumedenie de senzori dusi. Electronica europeana ( cred deocamdata) nu o intrece pe cea japoneza, coreana.Cred eu .

    • turatiimaster says:

      Merge bine motorul, daca tragi de el in turatie si cu treapta potrivita, nu simte bagaje sau pasageri.

  2. nora says:

    Buna seara tuturor. Vitara scutura probabil din cauza suspensiei mai rigide, doar se vrea si offroader, insa doar In comparatie cu cele pe care le-am “gustat” eu bineinteles, adica Opel sau ford focus sau hyundai. S- crossul a fost placut la condus, vizibilitate buna si inaltimea la volan, dar deja varianta 4*4 e peeeste cat as fi dispusa sa dau pe masina, cu atat mai mult o automata. Poate ar trebui sa-mi revizuiesc criteriile? 🙂 nu de alta dar totusi doresc o masina. As mai fi curioasa ,maestre Robert, oare hyundai i20 Activ ar fi un compromis bun? Eu am judecat ca daca nu trebuie neaparat 4*4 atunci de ce Suzuki? de aceea m-am reorientat . Analizez si consumurile cate putin si ma intrebam de ce realitatea e asa departe de fisa tehnica. Ce bine ar fi ca masina sa vina la pachet cu dl. Robert la volan, asa mai pot spera la un consum acceptabil. 1l ecoboost mi-a placut cum se comporta, am facut apropate ce-am vrut cu el, i20 are tot motor de 1l si o idee mai inalta.

    • Mihai says:

      Daca tot plecati de pe Renault, de ce nu Captur sau Kadjar 1.5 dci? Duster 1.5 dci sau 1.2 tce cu edc 4×2?
      O sa apara si un Fiesta active (gen i20, subcompacta inaltata).

    • turatiimaster says:

      E ok si i20 Activ, pentru oras o garda la sol mai inalta e foarte utila, mai ales la parcari.

  3. nora says:

    AJUTOR ! M-am innebunit deja de cap urmarind testele si citind comentariile despre masin. Mai tare m-am zapacit. Doresc sa cumpar o masina, meganul meu 1,5 dci a imbatranit odata cu mine. Parca am hotarat sa fie una noua, cumpar masina pentru cel putin 10 ani. Nu conduc mai mult de 10k /an, 80% in oras restul in tara sau schi inafara,as vrea benzina, si acum beleaua: care? Am eliminat : Vitara allgrip ca prea ma scutura( as vrea mai inalta) Maxda CX3 cea frumoasa scumpa si cheala. Parca as alege intre Hyundai i30 1,4 si Focus 1l ecoboost. Mi-e teama putin de garda la sol cam mica, la gropile noastre si zapezile necuratate de pe carosabil. Am cochetat si cu Mitu ASX, urc saptamanal un deal de 200m cu panta de peste 30 grade. M-am uitat si la varianta unei SH Tiguan de 2-3 ani dar n-as vrea parca sa risc acel motot de 1,4 tsi cu probleme. Ma puteti scoate la liman? Poate cu o alta idee? Nu condus brutal dar nici nu dorm la volan, as vrea sa pot duce 3 persoane cu mine, bagaje si schiuri. Multumesc,

  4. stefan says:

    salut Robert as dori si eu un sfat,vreau sa cuampar o masina noua si anume ford focus facelift wagon 1.0 ecoboost 125 de cai .crezi ca sunt suficienti cei 125 de cai putere pentru o masina asa grea .Am gasit si un golf 7 1.2 tsi cu 85 de cai dar am citit pe forum ca este o masina prea grea si cei 85 de cai nu sunt suficienti pt a misca masina poate in oras e ok dar la un drum lung trebuie sa tragi de ea.Oricum preferinta mea este acest focus dar vreau sa stiu parerea ta

  5. andrei says:

    la cate turatii e indicat sa schimbi la un ford Focus 1.0 Ecoboost 125 CP?

    • turatiimaster says:

      Nu mai stiu exact, tii cont de indicatiile bordului pentru economie maxima, in rest, in mod normal un 2500-3000 rpm cred ca e arhisuficient. Cand vrei sa tragi de ea, schimbi inainte de rosu.

  6. Florin says:

    Salut,

    Am urmarit cu mult interes aceasta prezentare si altele in categoria hatchback-urilor, si le gasesc foarte bune si de ajutor.
    Eu incerc zilele astea sa ma decid intre ultimele modele de Focus 1.0 Ecoboost 125 CP si Hyundai i30 1.6 GDI M6. Poti te rog sa-mi faci o recomandare, comparand cele 2 masini in general si cele 2 motorizari in particular (la capitolele dinamism/agilitate, consum real, fiabilitate, costuri de intretinere si taxe anuale) ?

    Intentionez sa achizitionez o astfel de masina cu credit, spre a o folosi in toate situatiile pe o periada indelungata de timp (7-12 ani). Parcurg in medie 10-12 mii de km pe an, in Bucuresti, intre orase relativ aproprate si in concedii.

    Multumesc anticipat pentru sfat !

    • turatiimaster says:

      Salut, eu personal la ce ai enumerat aici, as lua i30 1.6 GDi cu automata DCT. Daca ai rabdare 2-3 zile, o sa pun testul aici. Focus e superior, daca ma intrebi pe mine, ca tinuta de drum si alte chestii, insa combinatia motor aspirat bun cu transmisie dublu ambreiaj 7 trepte, de la i30, e ceva fin, crede-ma. Oricum, fa un test cu ambele modele si care iti place mai mult, ala sa fie, nu te lua dupa mine, eu am fixurile mele.

      • Florin says:

        Iti multumesc foarte mult Robert pentru raspunsul tau atat de rapid. Inainte de a-ti vedea raspunsul am continuat sa ma documentez toata ziua de azi si ajunsesem sa inclin hotarator catre i30 chiar cu cutia automata. Apoi am vazut ce mi-ai scris si m-am bucurat mult ca sugestia ta pica exact pe alegerea facuta si de mine. In plus o suspensie confortabila care sa amortizeze mai bine vibratiile e unalt aspect important pentru mine, din cauza unor probleme de coloana.
        O sa iti urmez sfatul si o sa merg sa le conduc; zilele trecute dealerii la care am fost aveau doar variantele mai slabe de motoare (1.4 MPI, respectiv 1.0 Ecoboost 100 CP), care mi s-au parut amandoua mult prea lenese daca nu le turezi mai serios.
        Incerc sa ma misc repede ca sa mai prind programul rabla, care am inteles ca se termine pe 25 noiembrie..
        As mai avea o intrebare; din experienta ta, crezi ca se mai poate negocia un pic pretul masinii?

        Inca o data multe multumiri si astept cu nerabdare filmul tau cu GDI-ul cu cutia automata!

        • turatiimaster says:

          Nu stiu ce sa zic, teoretic orice se poate negocia, acum depinde si de tine cum pui problema acolo.

  7. Adrian says:

    Salut. In primul rand felicitari pentru testele interesante si complete! In prezent sunt si eu in cautarea unei masini noi. Am cochetat cu un Dacia Sandero stepway cu motorul 1.5 DCI, insa recent am primit o oferta frumoasa de la Ford pentru un Focus Facelift de 1.0 ecoboost si sincer nu ma pot decide foarte usor intre cele 2. Pe de o parte imi place foarte mult Sandero Stepway la exterior si sunt constient de polivalentele acestei masini pe drumurile noastre, precum si de fiabilitatea/consumul redus al motorului DCI, insa pe de alta parte nu pot sa ignor finetea, finisajele, si performantele lui focus. De asemenea, nu ma incanta consumul obtinut la fierite teste ale masinii in cazul focus. Ofertele primite de la dealeri: Dacia Sandero Stepway 1.5 – aprox 11.500 Eur iar Ford Focus Facelift 1.0 ecoboost: aprox 13.500. Tu ce ai alege?
    Multumesc anticipat?

    • turatiimaster says:

      Eu iti zic doar atat, Focus e super misto ca masina, insa consumul la 1.0 EcoBoost va fi dublu fata de ce scoti cu un Sandero Stepway. Intamplarea face ca zilele astea sa fi avut un Sandero Stepway, pe care l-am condus cu AC On vreo 800 km, in regim foarte tare, montan, autostrada, consum mediu 4.8 si un comportament rutier exemplar. Sandero Stepway e best buy in gama Dacia. Fa-ti calculele bine. Asa cum bine ai zis, polivalenta masinii pe drumurile romanesti este de neegalat. Am fost cu Sandero la o intalnire anuala a posesorilor de Duster, parcurgand cu el, cu usurinta, inclusiv o parte din traseele offroad, destul de dificile, pe care mergeau Dusterele. A fost remarcat acest lucru de toti cei prezenti. Mai devreme am lasat masina la Dacia, cu autonomie 400 km, 1.5l dCi versiunea noua este impecabil ca motor. Vezi ce faci cu masina, pentru ce iti trebuie, gandeste-te bine, cati km faci, cat ai de gand sa o tii. Daca tii la blazon si siguranta, iei Focus, in rest, Sandero e nr.1. Chiar vorbeam cu niste colegi din presa auto, la evenimentul Duster si toti apreciau Sandero ca fiind o superba reusita a Dacia.

  8. bogdan says:

    Multumesc ptr informatii. Voi urmarii pe viitor cum evolueaza consumul.

  9. bogdan says:

    Salut. Eu am un Focus Wagon 1.0 Ecobost 125 CP de vreo 2 sapt. Dupa primii 200 km am un consum mediu afisat de 11,7. Nu stiu daca e din cauza sotiei care poate nu s-a obisnuit cu noua masina sau e vreo problema. Aveti vreo idee?

    • turatiimaster says:

      Daca merge numai in oras, e posibil. Oricum consumul se lasa dupa 5-7000 km rulati.

    • Horia says:

      Consumul va scadea pe masura ce parcurgi km parca dupa 3000 km a scazut prima oara sub 8 l/100. Din octombrie 2014 pana in prezent am facut 10 000 km consumul nu a scazut sub 7.8.
      Bucura-te de performante si uita de consum am incercat sa merg cu masina “la consum” am renuntat dupa primii 10 km nu merita.

      • Ioan says:

        Care performanta ? Performanta e la 2.0T.
        1.0 il iei pentru de consum mic, daca il ai, daca nu…ghinion.
        Si eu am 1.4T si ma bucur de un cuplu bunicel de 250nm care imi permite sa conduc destul de relaxat.
        De aici pana sa vorbesc de performanta e cale lunga.

  10. Horia says:

    Salut,

    Vad comentarii destul de vechi.
    Am un Focus 1.0 EcoBoost de 125 CP de mai puti de 6 luni si am facut numai 6 000 KM.
    Consumul mediu in afara, mixt sau urban nu a scazut sub 8 e drept de cand a venit caldura mai merg cu A/C.
    La voi dupa cati KM a mai scazut consumul?

    Multumesc frumos.

    • Tudor says:

      Salut.Vreau să-mi iau şi eu un Focus 125 CP benzină cutie automată.Spune-mi te rog,cât consumă în oraş maşina ta?Mulțumesc!

    • doru says:

      Salut. Eu am un focus facelift 1.0 Ecobost 125 CP, am 6,6 consum la 8300km. Inca nu-mi dau seama care e consumul urban. In afara orasul consuma putin. Masina mi se pare foarte buna pentru clasa ei.

    • aszabo says:

      Sunt sigur ca ai aflat deja eu am focus turnir si consumul mediu de 6.5 drept vorbind in ultima luna am stat cam mult in masina motorul pornit ,la 13000km de un an.

  11. Catalin says:

    Cat de mare este garda la sol?

    Pentru ca din ce vad pare a fi sub medie si poate fi o problema mare cand vine vorba de gropi sau borduri

  12. marian says:

    un test pe volvo se poate? v40-ul nou sau s40 macar

  13. George says:

    Buna seara! Cand o sa faceti review la un Ford Focus Station Wagon?
    Multumesc!

  14. iuL! says:

    opel astra gtc stiti cumva cand va fi?

  15. Razvan says:

    Foarte interesant test, iar o compacta ca Focus cu un asemenea motor mi se pare o combinatie excelenta, la un pret foarte bun.

    Ca idee, putem face o comparatie intre motoarele Ecoboost de la Ford si TSI din grupul VAG? Care ar fi de preferat? Am in vedere mai concret comparatia 1.2TSI de 105cp vs 1.0 Ecoboost de 100cp si 1.8TSI de 160cp vs 1.6 Ecoboost de 150cp. Multumesc anticipat.

    • Mircea says:

      1,6 Ecoboost toata ziua, e un motor nou care are performante bune si consum redus, daca nu ma insel are chiar Robert un test cu focus 1.6. 1.8TSI 160cp, in schimb e depasit si mai e si gurmand. Recent a aparut o varianta noua de 170 de cai, deocamdata doar pentru Audi.

    • turatiimaster says:

      Eu as lua 1,2 TSI pentru ca are 4 cilindri si in anumite situatii parca se misca mai bine decat 1,0l EcoBoost, insa la motoarele mai mari, prefer 1,6 EcoBoost fata de TSI, cilindree mai mica si diferenta de performanta insesizabila.

  16. yoyo says:

    Robert, se mai aude ceva de o dacia lodgy in viitorul apropiat ?

  17. Sergyu says:

    Pe cand un review cu un Citroen DS??

  18. Daniel says:

    Felicitari pentru test
    il asteptam demult, eram curios sa aud parerea ta despre motor
    e micut si poate, totusi raport consum performante cred ca cel de 1.6l si 150 cp e cel mai recomandat

  19. bogdan says:

    Foarte tare acest motor, eu zic ca isi merita pretul, iar in ce priveste consumul daca nu ma insel masina inca era in rodaj, eu zic ca la un drum lung pe autostrada la 110-120km/h scoti sub 6 iar eu zic ca este foarte bun.

    • Mircea says:

      6%, mai degraba la 100-105 kmh, vezi in filmari ca la 110-120kmh, consumul se invarte pe la 6.5-6.7

  20. ciudatu' says:

    Cred ca as putea scoate 6.0 l/100km fara sa-mi creasca barba pe cateva sute de km. Chiar si asa, motorul consuma destul de mult. Nu trebuie sa uitam totusi. ca avem 125 CP si 200 Nm. Astea clar se scot din consum la un asemenea motor.
    Comparand insa motorul asta, din punctul de vedere al consumului, cu 2.0 diesel de la BMW, avem un castigator clar. Dieselul bate usor acest motor la consum cu performante net superioare.
    Oricum acest motor e un pas mare inainte din punct de vedere tehnologic. Clar e loc de mai bine avand in vedere ca e la prima generatie.
    Trebuie sa ne bucuram ca acest motor se face in Romania. Sper sa fie un succes si sa exportam cat mai mult.

    • turatiimaster says:

      Nu poti compara cu motorul BMW, ala costa cat jumatate de Focus numai el. Motorul e ok si cred ca se va vinde bine la export si nu numai.

      • ciudatu' says:

        Ai perfecta dreptate. De-aia mi-as lua BMW, desi, sunt fan Mercedes si posesor de Ford.
        Din cate imi aduc aminte, in testul cu Focus Ecoboost 1.6 150 CP, consumul a fost 6.2. S-ar putea sa gresesc (n-am avut timp sa caut in arhiva), dar, daca am dreptate, atunci ceva e in neregula cu consumul acestui motor in test.

        • turatiimaster says:

          Motorul era si nou, poate dupa rodaj se mai lasa.

        • bogdan says:

          Oricum un 2.0 de la bmw il compari cu un motor diesel tot de 2.0, motorul asta trebuie comparat tot cu un motor de un litru gen ala twinair de la fiat

      • Tudor says:

        In privinta consumului nu este chiar asa detin masina asta de vreo 30.000 km. consumul afara este undeva intre 4,7 si 5,6% in conditiile in care la 5,6% mediu afara ai toate sansele la fiecare km sa ramai fara permis. In oras consumul nu trece de 7,8-8 % cu a/c pornit. Personal sunt super multumit de masina si mai ales de motoras..

    • Marin says:

      Mi-am luat asa ceva. Consuma cam 4% in medie, dar conduc cu 90kmh constant, fac naveta vreo 100km/zi, pe un drum liber si bun. Apesi pedala si te crezi pilot de curse, consumul nu se duce la 6 ci la 6,8%. Vorbesc din experienta. Dar risti sa-ti iei si amenzi si sa faci accident cu 130kmh.

      • Gicu says:

        Am ford focus 1.0 100cp ecoboost, econetic technology. Mi-am luat nu de placere, ci pentru ca aveam nevoie de masina si mi-o livrau cel mai rapid. Fac naveta cam 60km/zi. Abia acum realizez cat c4c4t se mananca in review-uri, mai ales in ce priveste acest motor. Masina imi consuma in lunile de iarna cam 5,7% in conditiile in care merg cam 20% in oras, am cauciucuri de iarna si am prins o buna parte de drumuri inzapezite destul de serios. Ma astept ca din primavara cand temperaturile vor mai creste sa am un consum de 5-5,5%. Am avut un diesel inainte si dau la fel pe luna pe carburant, dar confortul este incomparabil.

Leave a Reply to Tudor Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.