Toyota Avensis 2,2l D-CAT AT Elegance

Toyota-Avensis 2,2l D-CAT AT Elegance

Avensis nu a fost niciodată un model pentru tineri. Îi lipsea agresivitatea sau neliniştea specifică unei astfel de vârste.

Nimeni nu neagă însă calităţile unui asemenea model. Renumit prin fiabilitatea sa şi construit ca să dureze, era greu să găseşti contraargumente când venea vorba despre Toyota Avensis.

Reîmprospătat şi mult mai aproape de un public tânăr, totuşi Avensis rămâne un model pentru oameni maturi. Nici cele mai eficiente tuşe stilistice n-au putut să-i strice eleganţa, rafinamentul şi sobrietatea.

E greu să ţii pasul cu vremurile şi Toyota a riscat mult pâstrând un model diesel cu cilindreea de 2,2l. Într-o epocă a downsizing-ului, unde nu e neobişnuit să vedem motoare diesel de 1,6l pe modele de clasă medie, e clar ca 2,2l poate părea mult pentru unii.

Mai ales când ai şi o transmisie automată cu 6 rapoarte, clapete în spatele volanului şi un tren de rulare ferm şi sportiv, te aştepţi ca la o asemenea cilindree şi consumul să fie pe măsură.

Totuşi, având o putere limitată la 150 CP în combinaţia cu o cutie automată, Avensis se dovedeşte economic şi nu dă bătăi de cap buzunarului. Nu putem să negăm însă existenţa unor concurenţi puternici, care la 2l cilindree oferă puteri de peste 180 CP. Însă Toyota înseamnă fiabilitate şi plusează cu o perioadă de garanţie interesantă…

Nu pot să povestesc aici tot ce înseamnă noul Avensis. Mi-ar lua prea mult. Dar filmele cred că sunt suficiente…

46 Responses

  1. Vasile Adrian says:

    Salut. Sunt pe cale sa îmi achiziționez o Toyota corolla verso ,motor de 2,2 din 2006. Ce sfat îmi dati. Mulțumesc.

    • turatiimaster says:

      Salut, nu prea dau sfaturi legate de SH, din motive obiective, daca masina e cu probleme o sa zici ca te-am invatat eu.

  2. Mircea says:

    M-ar interesa si pe mine sa cumpar un avensis sh dar am o intrebare. Gasesc un avensis pe benzina in stare buna la 6-7000 de euro?

  3. vali says:

    Cum se face ca toata lumea care vrea ceva mai mult isi achizitioneaza o masina nemteasca cai multi aspect placut si fiabilitate ex bmw ursulet

  4. vali says:

    Nu poti compara o masina nemteasca cu una japoneza,nemtii sunt in top

  5. Andrei Dima says:

    Salut. Nu gasesc nicaieri ce garda la sol are un 2.0 diesel pe Avensis. Ma poti ajuta cu un link cu masuratori? Multumesc

  6. ionut says:

    un test drive cu amrok

  7. ionut says:

    nu prea ma incanta isuzu. care este capacitatea de tractare, la vw amarok.

  8. ionut says:

    nu pot zice cai o treaba grea,am o ferma si trebuie sa duc motorina la utilaje in camp si de tractat o remorca de animale.

    • turatiimaster says:

      Arunca o privire si la noul Isuzu D-Max, il gasesti aici pe site, are cel mai bun raport pret calitate si merge de rupe.

  9. ionut says:

    salut,Vreau sami iau un pikup si nu stiu ce sa aleg.dintre toyota hilux 300cm si vw amarok.

    • turatiimaster says:

      Mergi si testeaza-le pe amandoua, ce vrei sa faci cu masina? Vrei munca adevarata, iei Hilux, daca iti iei un pick-up de placere, in care sa te simti bine si sa faci si ceva treaba cu el, Amarok e solutia.

  10. geo says:

    buna. felicitari pt prezentare.
    inca n-am ajuns sa fac un test drive. puteti spune daca suspensiile sunt reglate mai mult spre confort sau sport. am un peugeot 307 care e rigid si as dori sa o schimb cu ceva mai confortabil
    garda la sol cum e ? acceptabil de inalta?
    cred ca si motorul de 2.0 d4d face fata la aceasta masina fara sa dea emotii la depasiri. eu spre asta m-as orienta
    Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Este rigida, mi s-a parut chiar suparatoare uneori, depinde si ce jante doriti, o janta mai normala va creste simtitor confortul.

  11. Daniel says:

    Salut, Robert!
    Vreau sa-mi cumpar si eu un Avensis cu motorul 2.2 D-CAT si cutie automata. Singurul lucru pe care nu l-am hotarat este varianta de echipare. Oscilez intre Elegance si Luxury. Elegance are destule dotari, dar ma gandesc ca tapiteria din Alcantara se curata greu. Tie cum ti s-a parut? Varianta Luxury are tapiterie din piele fara Alcantara, care se curata mai usor. Tu ce mi-ai recomanda?

    • turatiimaster says:

      Eu unul as lua Elegance, daca diferenta de pret nu e mare si ai multe optiuni suplimentare poti lua Luxury. Nu poti cumpara o masina doar pentru sezutul scaunelor, exista solutii de curatare ultramoderne si pentru textil, alcantara sau piele, deci asta e o falsa problema. Daca e o diferenta semnificativa intre alcantara si piele, e greutatea, scaunele si bancheta cu alcantara sunt semnificativ mai usoare. In plus, eu sunt impotriva tapiteriei complete din piele, vara te chinui garantat.

      • Daniel says:

        Multumesc! N-ai aratat in filme ce se afla sub podeaua portbagajului. Are kit de reparatie pentru pneuri sau roata de rezerva?

        • turatiimaster says:

          Da, am uitat sa filmam, incredibil dar la atata volum de munca, pur si simplu am uitat sa filmam, desi m-am uitat ce se afla dedesubt. Are roata de rezerva, parca de tip normal daca imi amintesc bine.

      • Daniel says:

        M-am mai gandit la o varianta. Ce parere ai de motorul 1.8l Valvematic, transmisie Multidrive S, varianta de echipare Executive?

        • turatiimaster says:

          Daca iti place si ai o oferta buna de pret, nu are probleme masina, oricum obligatoriu test drive inainte de a te decide.

          • Daniel says:

            Multumesc! Imi spui si mie, te rog, care e diferenta dintre cutia de viteze Multidrive S si cutia de viteze de pe motorul 2.2l D-CAT?

            • turatiimaster says:

              Multidrive e o cutie de viteze tip CVT, respectiv una care e fundamental diferita de o cutie de viteze automata conventionala. Cauta pe Google CVT transmission si o sa intelegi mai multe. Avantajele CVT sunt legate de accelerarea liniara, eficienta mai buna in materie de consum si comoditatea extrema in oras (nu simti schimbarea treptelor pentru ca nu exista trepte, modul S doar simuleaza trepte ca sa ai impresia ca ai trepte de viteza). Dezavantajul CVT vine din faptul ca motorul merge in general mult mai turat si ai un nivel de zgomot mai ridicat in accelerare, in plus nu mai ai controlul pe care il ofera o automata conventionala sau cu dublu ambreiaj. Oricum, fa un drive-test inainte, obligatoriu, sunt oameni care nu suporta CVT si oameni care adora CVT.

              • Daniel says:

                Azi mi-a venit masina. Sunt foarte incantat de ea. Este exact ce am vrut. E greu cu jantele de 18 inci pe drumurile din Romania. In rest, e destul de puternica, vireaza si franeaza impecabil, are dotarile pe care le voiam. Iti multumesc pentru filmele in care ai prezentat detaliat masina si pentru ca mi-ai raspuns la toate intrebarile!

          • Daniel says:

            Iti multumesc mult pentru raspunsuri! Ieri am dat comanda: Avensis 2.2l D-CAT 6 A/T Luxury.

  12. florinn says:

    buna ziua si felicitari. nu ati zis nimik despre calitatea materialelor din care este confectionat bordul, anume e ceva cauciucat sau plastic tare. cu peugeot 508 motor diesel va aparea vreun test? Multumesc

    • turatiimaster says:

      Nu e cauciucat, am zis pe filme cum e, e un fel de plastic striat, tare la atingere, insa se simte destul de calitativ si e mai rezistent decat un bord obisnuit.

  13. Adrian Ionescu says:

    Pun si eu o intrebare legata de viitoare teste – Opel Zafira Sports Tourer se intrevede la orizont?

  14. Silviu says:

    Salut Robert! Frumos testul, dealtfel intreg proiectul Turatii.ro!
    O sa vedem teste cu modele Jaguar? Am observat ca nu e nici un model testat pana acum. Dar Dacia Lodgy ? Era un timp in lista msinilor ce vor urma si Citroen DS5, dar am observat ca nu mai e.Vom vedea masina pana la urma?

    • turatiimaster says:

      O sa fie si modele Jaguar, si Dacia Lodgy si altele, din pacate nu pot sa ma clonez, deci va trebui sa asteptam pana le vine randul…

  15. SRI says:

    Veti face si un rewiew cu noul Lexus GS? Nu de alta ,dar il astept cu placere,este nemaipomenit noul GS.

  16. SRI says:

    Toyota va circula bine mersi si peste 10 ani,pe cand VW va fi dus la topit din cauza nefiabilitatii pe care o are.

    • SRI says:

      OK.Va multumesc pentru sfat,chiar il astept cu nerabdare.

    • SRI says:

      OK.Va multumesc pentru sfat,

    • adrian says:

      Probabil ca Toyata va circula si peste 10 ani asa cum spui tu, nu-i contest fiabilitatea. Stiu ca asta e o prioritate pt fabricant, alaturi de practicalitate. Au imbunatatit substantial si partea esetetica, de ex Avensis te face sa intorci capul pe strada; eu cred ca asta o sa le aduca un plus de vanzari in Europa unde look-ul conteaza. Insa se pare ca lasa pe planul doi calitatea materialelor(pa langa faptul ca au subestimat potentialul motoarelor diesel) si alte mici detalii in privinta componentelor folosite. Insa probabil ca asta vine si din ratiuni de cost, ca sa excelezi la fiabiliate trebuie sa renuntzi in alta parte pt a te incadra in targetul de pret pt masina.

      Fac insa si precizarea ca nu am avut absolut nici o problema cu Bora care vara aceasta implineste 7 ani. Si-a facut treaba cu brio.
      De asemenea nici nu sunt un taliban al masinilor germane, de asta am fost deschis pentru a testa Avensisul.

  17. Spiridusul says:

    Toyota a luat masuri pentru a-si asigura viitoarele motoare diesel. Implicit recunosc ca actualele lor motoare sunt inferioare europenilor.
    http://www.automarket.ro/stiri/oficial-bmw-va-furniza-motoare-diesel-pentru-toyota-si-primeste-in-schimb-42044.html

  18. gigi says:

    Plus ca motorul acesta (2231 diesel) nu e bun pt Romania. Impozitul la motorul asta e de 800 de lei pe an, pe cand la un motor de 2 litri e 180lei. Si eu mai stiu un lucru: daca iti iei japoneza iti iei neaparat benzina! Toata lumea stie ca motoarele diesel japoneze nu sunt cele mai stralucite!

    • razvann says:

      Nu neaparat adevarat. In primul rand pentru ca japonezii nu au benzina turbo si in al doilea rand nu poti generaliza. Honda au un motor dieseld e 2.2l foarte bun. Poate chiar mai bun decat al unor europeni cu pretentii si traditie.

      • Mircea says:

        2.2 e mai bun decat al europenilor tocmai pentru ca producatorii astia cu traditie din EU nu mai au in oferta asa ceva, au trecut deja de o generatie de la 2.2 diesel la 2.0
        Un motor diesel de 2.0 bun cu o singura turbina are in jur de 180 de cai. Japonezii sunt in urma rau cand e vorba de motorina.Benzina turbo, in afara de nissan, nu prea au japonezii, iar era aspiratelor a apus.
        Ca sa-l supar pe Robert, o sa spun ca am calatorit cu un avensis 1.8 benzina, si e departe rau de o masina de segment D europeana, mi se pare net inferioara Accord-ului, daca vrei sa o comparam cu japoneze.

        Plastice ieftine, zice cineva mai sus de Bora, pai Bora asa cum e ea veche de 3 generatii se vede ca a avut build quality, ma intreb cum va arata un avensis in 10 ani ? probabil il vei duce direct la remat.

  19. mihai c says:

    Salut. Am fost si eu la un drive-test cu Toyota Avensis. Aveam niste asteptari mari de la acest model, dar din pacate am fost dezamagit putin.
    – nu am reusit sa imi gasesc pozitia la volan (am 1.90m inaltime). Scaunul maxim jos, volanul maxim sus, dar tot dadeam cu genunchii in coloana volanului.
    – motorul de 2.0 diesel e f lenes, sau cel putin asta e senzatia care am avut-o. Ma asteptam ca pe plaja de cuplu maxim sa ma “bage” in scaun, dar nici vorba.
    – pedala de ambreiaj are cursa f scurta, si pe mine cel putin ma inducea in eroare cand il lasam.
    – frana prinde jos, ceea ce mi-a dat un sentiment de nesiguranta.
    – suspensia e destul de dura (avea jante de 16), ma asteptam sa fie mai moale pt clasa masinii. Totusi nu face zgomote la trecerea peste denivelari.
    – mi-a dat senzatia ca nu e destul de spatioasa pe scaunele din fata (asta poate si din cauza inaltimii mele).
    Ca si concluzie, daca as incapea la volan in aceasta masina, as cumpara-o doar la mana a 2-a (un atu este fiabilitatea), dar ca si masina noua, e prea scumpa pt ceea ce ofera.

  20. adrian says:

    In prezent conduc un VW bora, caut sa-mi schimb masina si, la momentul lansarii noului avensis am zis : asta e viitoarea mea masina.
    Insa am avut-o recent pt cateva ore la un drive test (2 L diesel) si trebuie sa spun ca asteptarile mi-au fost putin inselate. Ma refer la calitatea materialelor la interior dar nu numai, de ex:
    – zonele din interorul masini unde este plastic, acesta pare sa fie un plastic foarte rigid, la lovire cu degetul face zgomot ca o carcasa de calculator (e comparatia care mi-a venit acum in minte). Bordul pare a fi material rigid imbracat in material mai placut la atingere, ceea ce nu e rau dar parca lasa senzatia de “economic”
    – computerul de bord pare de rezolutie f mica, parca zgarie pixelii pe ochi (e adevarat ce eu prefer ceasurile clasice de bord); modul grafic in care e afisat consumul instantaneu mi s-a parut neinspirat.
    – Capota nu are resort, doar tija simpla metalica.
    – Motorul pare zgomotos la pornire si turatii joase. Pe masura ce urci catre 2000 ture devine mai silentios si mai placut la auz.
    – Cuplul isi face simitita prezenta destul de brusc. pana la ~1750rpm masina e “moarta”, apoi brusc te ingroapa in scaun pt ca apoi, la turatii peste 2500, sa intre iar in letargie. asta am simtit mai ales in treapta a doua de viteza.
    – la intrarea in viteza, schimbatorul te viteze tremura. asta am simiti si la alte masini (ex. renault) dar parca nu ma asteptam la toyota.
    Sunt si parti bune: spatiu generos pe bancheta din spate ceea ce pt mine, ca familist, e important; faptul ca podeaua e plata iarasi e de exceptie.
    Nu am scos inca modelul de pe lista potentialelor viitoare masini insa, asa cum am zis, “prima senzatie” a fost de astepatari neimplinite si e destul de greu acum sa trec peste asta.

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.