Isuzu D-Max 2,5l DSL 4×4 PREMIUM

Isuzu-D-Max-2012

Sunt sigur că nimeni nu mă poate contrazice la următoarea afirmaţie: când ai un anumit exemplar de maşină în posesie, eşti clar interesat şi de viitorul model.

Nu am ascuns niciodată faptul că deţin un Isuzu D-Max, un pick-up superb, capabil şi economic, însă modest reprezentat pe partea de siguranţă, confort interior şi opţiuni disponibile, în raport cu concurenţii săi direcţi.

Apariţia noului model, D-Max 2012, a fost urmărită intens, încă de la primele zvonuri, specificaţiile nefiind foarte clare nici în acest moment, pentru că maşina se vinde pe o piaţă globală.

Ca atare, o mai găsim şi sub numele de Chevrolet sau Holden Colorado, având însă diferenţe notabile, pe partea de motorizări, transmisii şi tren de rulare în general, altele decât micile detalii estetice.

La un moment dat, povesteam entuziasmat despre T-Rex, urmaşul actualului meu D-Max, folosind, desigur, datele tehnice de la acel moment, destul de neclare şi pentru mine şi pentru alţi jurnalişti. Niciun moment nu am crezut că D-Max ce va veni pe piaţa din Europa va fi mult diferit de cel despre care am scris în acel articol.

Nici măcar când maşina a venit în România, am văzut-o pe stradă şi mi-a plăcut, nu m-am repezit să o testez, fiind oarecum tras înapoi de datele tehnice pe care le ştiam.

Până când, aflându-mă la revizia anuală cu D-Max-ul meu, am avut ocazia să petrec mai mult timp studiind noul model în showroom. Fişa tehnică pe care mi-a dat-o reprezentantul de vânzări m-a intrigat, cu nişte chestiuni foarte optimiste.

Aproape ireal, motorul era un 2,5l bi-turbo, dezvolta 163 CP şi 400 Nm cuplu, şi, contrar informaţiilor mele, rămase neactualizate, cutia de viteze avea 6 rapoarte.

Calitate bună de fabricaţie, noul model pare şi chiar e mai mare decât al meu, da, e clar, trebuie să conduc maşina asta…

Şi am condus-o. Faceţi cunoştinţă cu noul challenger al clasei pick-up. Isuzu D-Max 2012, surpriza pe care mi-o doresc!

24 Responses

  1. Scoci says:

    Am fost astăzi la reprezentanta si am aflat cu stupoare ca D-MAX motor 2.5 a fost înlocuit cu motor 1.9. Incredibil…. . Tot 163CP dar 360Nm.
    Știu ca esti iubitor de Isuzu D-MAX. Ce părere ai de o motorizare asa mică pusă pe un colos de 2tone? In Australia am văzut ca aceeași masina 2017are motorizare de 3.0l
    In căutările mele pe net, am observat ca noua motorizare este net superioară vechii motorizări.

    • turatiimaster says:

      Pai ce sa zic, daca vrei un 2.5 il vand pe al meu, are 41 000 km si as putea sa zic ca e ca nou. 1.9 o sa avem si noi la test in martie, o sa vad atunci. Pentru o utilizare normala eu nu cred sa fie probleme, pentru cei care tracteaza mult si fac offroad greu, probabil ca un 2.5 sau 3l e mai indicat. Ramane de vazut, Isuzu are o traditie impresionanta in materie de diesel, sunt convins ca 1.9 ala e o bijuterie, masina e si cu vreo 68 de kg mai usoara din cate stiu, deci premize sa fie ok sunt, insa pana nu conduc, nu ma pot pronunta. Asa ca idee, am un prieten (e director la un importator auto, deci stie cu masinile), si-a luat un D-Max ca al meu, dar automat, 2.5 full, i-a pus tot ce se poate pune pe ea, de la pneuri, carlig, inchidere de bena, troliu, snorkel, proiectoare, etc (e vanator si o foloseste mai mult offroad), si concluzia lui e ca mergea mai multa putere, 163 si 400 Nm e putin pentru masina pregatita de offroad. Depinde foarte mult la ce o utilizezi si cum, eu de exemplu nu sufar de putere, n-am asa multe accesorii pe ea si trage motorul de rupe (dar e manuala cutia de viteze). Personal cred ca ideal era sa ai si un 2.5 sau 3l in oferta, insa probabil din ratiuni de ei stiute nu ofera pe piata din Europa asa ceva (a se vedea si Hiluxul nou, cu doar 150 CP, clar un minus al masinii, cand pe alte piete ai un 2.8 in loc de 2.4…).

  2. valentin says:

    am avut ocazia ieri sa “ma dau” cu un Isuzu d-max …. sincer mie mi s-a parut o masina super pe sosea si cam hurducanoasa pe camp. Eu am un Mitsubishi pajero sport si am facut o comparatie … ambele au motor de 2,5 diesel mitsubishi are 119cp , isuzu 163cp…. cai in plus pe care i-am simtit pe sosea… ca si comfort pajero este peste isuzu … o chestie cu PLUS maxim la Isuzu ar fi consumul mixt de 7l/100km fata de al meu de la mitsubishi de 10-11l/100km. Una peste alta daca as avea bani m-ar tenta sa dau Mitsubishi-ul si sa trec la Isuzu.
    P.S. pajero al meu este din 2003 😛

    • turatiimaster says:

      Dupa 5-10000 km se mai lasa amortizoarele si se aseaza foile de arc, si suspensia devine mai confortabila. Eu am 17000 cu ea acum si presiune 2.1 pe fata si 2.5 pe spate si merge vis.

  3. O masina extraordinara Singura ei concurenta rate Hilux.Am ultimul model cu si nu am mimic de reprosat.

  4. gigi says:

    Salutare,

    As dori sa stiu si eu:
    1. La ce interval de timp/km se fac reviziile si ce pret au acestea la isuzu d-max?
    2. Totodata am vazut ca valoarea consumului masinii din test era de 6,8l/100km, sa inteleg ca cea cu cutie automata sa mearga cam pe la 9l/100km?
    3. Intre toyota hilux, mitsu L200 si isuzu d-max, toate cu cutie automata, care consideri ca ar fi mai OK si de ce? Intreb asta in speranta ca ai avut ocazia sa mergi cu toate si ca ti-ai putut face o parere.

    Va mulutmesc.

    • turatiimaster says:

      Intervalul de revizie e la 20 000 km sau un an, sper ca imi amintesc bine. Pretul, in jur de 900-1300 lei, depinde de nr. km si de ce revizie e. Automata cam asa merge, in jur de 9, oricum cred ca e printre cele mai eficiente automate de pe gama pick-up, nu stiu cea cu 8 rapoarte de la Amarok daca o bate la consum, dar din cate stiu, Isuzu e cel mai bun la consum. L200 e deja vechi, Hilux e foarte ok, dar alegerea mea personala si sper ca din februarie 2013 o sa o il si am, e Isuzu D-Max. Hilux e renumit pentru fiabilitate si un raport calitate pret bun, plus ca e foarte bine vandut, Isuzu are cel mai bun motor si cel mai bun consum, cea mai mare garda la sol, e cel mai aerodinamic si are un pret excelent pentru ce stie si ce face. Singura chestie la care nu sunt foarte convins la Isuzu e calitatea tablei si cum sta cu rezistenta la coroziune, dar vorba aia, si Mercedesul rugineste… Oricum, daca dai o cautare despre D-Max pe internet, o sa descoperi ca e cam bine vazut. De fapt, eu care am scormonit aproape 3 ani (ca detin un D-Max din 2009), recunosc cinstit, n-am intalnit review prost pentru Isuzu D-Max. Nu exista.

      • gigi says:

        Mulumesc inca o data pentru raspuns.
        Totodata as mai avea o intrebare:
        1. Oare este suficient doar TC-ul?
        2. Daca se monteaza un diferential blocabil spate(tip ARB) sunt sanse sa intre cumva in conflict cu sistemul de control al tractiunii?
        3. Se pierde garantia in cazul unei astfel de lucrari?
        4. D.p.d.v. al vizibilitatii date de faruri pe timp de noapte, comparativ cu un Hyundai IX35(apropo de asta am vazut testul si tin sa precizez ca am facut vreo 45000km si nu s-a jupuit ca in cazul masinii de test,e tocit intr-adevar, dar nu jupuit), cum ti se pare?

        • gigi says:

          Imi cer scuze, dar s-a marit putin numarul intrebarilor puse, fata de ce am anuntat.

          Cu stima.

        • turatiimaster says:

          Este suficient TC. Eu am Isuzu D-Max 2009 si nu are nici macar TC (dar are LSD pe spate), am intrat in situatii incredibile cu masina si m-a scos, fara diferential blocant. In cazul in care vrei neaparat ARB, se poate pune, exista un tuner german care monteaza ARB pe Isuzu, e si dealer Isuzu, deci ma gandesc ca au rezolvat cumva problema (http://www.autohouseamrhein.com/). In mod normal cred ca se pierde garantia. Farurile mi s-au parut ok, nu mai retin acum exact daca sunt mai bune decat la ix35 sau nu, dar nu m-au deranjat, deci sunt aparent ok, avand lupa, cel putin pe faza scurta nu ai probleme.

  5. SIMON says:

    felicitari pt prezentare
    eu locuiesc in belgia si aici isuzu ofera 5 ani de garantie

  6. Dragos says:

    salut!
    dupa cateva luni de dezbateri, probe despre si cu modelele de pick-up, am decis sa-mi cumpar acest nou d-max, insa am nevoie de cateva pareri. la modul, ca eu am optat pentru modelul vizionat mai sus dar cu cutie Automata, cutie despre care nu stiu prea multe, nu stiu exact cat este de fiabila si eficienta !?! multumesc .

    • mogul says:

      sunt dealer de isuzu te pot ajuta daca doresti . da click pe numele meu si iti trimit o oferta

    • turatiimaster says:

      Este fiabila si eficienta, se conduce si secvential, deci e destul de moderna, insa cu siguranta consumul de combustibil va fi cam cu 2l la suta mai mare decat la o cutie manuala.

  7. mogul says:

    sunt proprietar de D-max si vreau sa-i raspund colegului cu civic ca exact situatia descrisa de el am intampinat-o acum 3 zile la munte . am mers pana la hotel pestera cota 1600 in bucegi iar drumul este destul de dificil daca nu chiar de speriat prin prisma prapastiilor fara protectie care se deschid chiar langa sosea . D-max s-a comportat ireprosabil in sistemul 4×4 . adica zapada/sosea uscata/namol in interval de 1 km . singurul dezavantaj consumul insa cred ca nu le poti avea pe toate si prefer acest dezavantaj

  8. Civic says:

    Am asteptat foarte mult review-ul asta….bine realizat oricum dar era si mai bine daca mergeai un pic si in off road. Imi place mult noul D-max dar imi pare rau ca nu are tractiune integrala permanenta si nici diferential blocabil pe spate. Ceea ce mi se pare aberant este lipsa rotii de rezerva full size. Acelasi lucru a fost valabil si la Civicul meu si din pacate am aflat the hard way cat de importanta este roata de rezerva cand mi-am strambat roata + taiat anvelopa intr-o groapa prima data si n-am avut ce sa fac cu acel kit de reparatie:( .

    • turatiimaster says:

      Tractiunea integrala permanenta este un dezavantaj la genul acesta de vehicul. Roata de rezerva iti poti cumpara, nu e nici o problema. Depinde si ce noroc ai cu penele, eu in 20 000 km cu D-Max n-am avut nici o pana, nici nu stiu sa scot roata de rezerva din lacasul ei. Ca nu are diferential blocant pe spate, asta da, poate fi deranjant, insa am vazut ca se poarta si la case mai mari.

      • Civic says:

        In cazul asta am o intrebare, mai ales ca tu esti deja posesorul unei masini cu tractiune integrala nepermanenta si oricum ai avut ocazia sa conduci multe vehicule din aceasta categorie. Avem urmatoarea situatie: mergi pe o serpentina iarna la munte si asfaltul este partial uscat partial acoperit de zapada/polei. cum se comporta un system 4×4 nepermenent in aceaste conditii? ma gandesc ca nu poti sa folosesti 4×4 cand mergi pe zonele uscate de asfalt deoarece stresezi transmisia negociind viraje stranse dar nici indicat nu cred ca este ca din 50 in 50 de metri, cand mai dai de o portiune de asfalt cu zapada, sa comuti din 4×4 in 4×2 de foarte multe ori, si in acest caz ai defapt o masina cu tractiune pe spate pe un drum acoperit cu zapada.

        • turatiimaster says:

          Da, la genul asta de vehicule, ai tractiune spate, insa cu pneuri adecvate nu ai nicio problema iarna. In plus, asa cum am precizat, acest nou model Isuzu permite rularea in 4×4 in conditiile enuntate de tine. Tractiunea integrala permanenta are avantaje (siguranta sporita, stabilitate), dar si dezavantaje, functie de tip si tehnologie (gen uzura mai accentuata pneuri, consum de combustibil mai mare).

  9. 741 says:

    Tocmai a fost testat de EuroNcap si rezultatul este net superior fata de vechea generatie chiar daca nu e de 5 stele. http://www.euroncap.com/results/isuzu/d_max/482.aspx

  10. Fan Club says:

    Ma bucur ca ai inceput sa tii cont si de sfaturile noastre (schimbarea fondului muzical s a m d), totusi testul cu isuzu D-Max 2012 era asteptat de mult timp (cel putin 4-5 luni), de ce asa greu? Ok, inteleg perioada de vacanta. Astept noul test cu Ford Ranger si dupa aia sa faci un comparativ intre cele doua modele pe baza filmelor facute. Va doresc cat mai multe teste, o zi buna.

  1. 24/10/2012

    […] început noua eră a camionetelor pick-up. Cu aproape un secol de ADN în producţia de camioane, noul ISUZU D-MAX redefineşte robusteţea. Istoria de circa 50 de ani, de rafinare şi dezvoltare, vă asigură că […]

  2. 23/12/2012

    […] a vânzărilor de pick-up, e greu să te impui, chiar şi dacă te numeşti Ranger. Mai ales când Isuzu D-Max şi VW Amarok îşi cer partea […]

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.