Mazda CX-5 2,2l CD AT AWD REVOLUTION

Mazda-CX-5 2,2l CD AT AWD REVOLUTION

Mai bine mai târziu decât niciodată, am reuşit să testăm şi noul model Mazda CX-5, în versiunea de vârf, 2,2l diesel, tracţiune integrală, cutie de viteze automată şi nivel de echipare de top.

Nu o să vă ţin în suspans, recunosc, maşina mi-a plăcut foarte mult, este dinamică şi economică, mult mai mult decât îţi poţi imagina la un SUV.

Ca orice produs făcut de mâna omului (şi a robotului), şi CX-5 rămâne perfectibil şi am încercat, evident, să scot în evidenţă şi punctele slabe, nu doar ce m-a impresionat pozitiv.

Poveştile despre design-ul KODO şi tehnologia SKYACTIV le găsiţi pe site-ul Mazda, cele cinci filme pe care le-am făcut cu CX-5 arată în detaliu maşina, atât static cât şi dinamic, cei interesaţi vor putea să-şi facă o idee despre surprizele pe care le are pregătite acest model.

Enumăr scurt atuurile maşinii: performanţe excelente şi consum foarte scăzut de combustibil, aerodinamică grozavă, un sistem de modularizare a interiorului superior concurenţei, portbagaj decent, greutate mai mică decât majoritatea SUV-urilor concurente, distribuţie bună a maselor.

Adică avem de-a face cu un pretendent serios în segment. Mazda CX-5 nu e doar “un alt SUV” făcut de dragul de a câştiga cota de piaţă…

174 Responses

  1. George says:

    Nu stiu insa ce m a adus aici ..printre altele este vb de … sediul Mazda si serviceul lor de rahat din constanta … masina este achizitionata din Germania reprezentanta Mazda din Berlin , am vrut sa ma asigur ca totul este ok si am puso pe tester la noi in Ro Constanta …la plecare mi-au zis sa vin la cand face 15 000 km dupa ultima revizie …nu la 20 k ca in Germania …si apoi a mai spus ca imi va echilibra injectoarele …. acum eu ca utilizator si nu mecanic auto …dupa vizita am observat o crestere a consumului …. si inca ceva ce treaba are echilibrarea injectorelor ? asta se face dupa inlocuirea lor stiu … se poate ca nea Ghita sa fi modificat ceva pe acolo ?

  2. George says:

    Au coeficent de consum C … destul de ok …nu cred ca cea din imagine avea b 🙂

  3. George says:

    Seara buna,
    Corect ! Detin o masina identica, ca cea din filmulet si este din anul 2014.05 , lasam la oparte modelul 2017 .

    • turatiimaster says:

      Daca schimbatorul de viteze difera, inseamna ca sunt unele diferente, posibil ca modelul mai nou, cel 2014, sa fie mai restrictionat, pentru a se conforma emisiilor si de aici sa apara diferente de consum, evident ca si pneurile sunt importante, daca sunt sau nu la fel.

  4. George says:

    Buna seara ,
    Am o mazda CX-5 awd , din 2014 ..motor 2.2 diesel , automata .Schimbatorul nu arata ca cea din imagina ,consumul in oras este in jur de 9,2 % si nici la drum lung nu pot spune ca este mic … la viteza de 120 km /h apare un consum de cca 7 % .
    Este total diferit de ce am vazut in filmulete ..care poate fi cauza ?

    • kim_vl says:

      Asta e realitatea. Eu am consum peste 8 litri in oras, cutie manuală la Qashqai 1.6 dCi. Spre 8 am avut si la 1.3 CDTI.

    • turatiimaster says:

      Pot fi multe cauze, in primul rand modelul 2017 fiind nou vine cu imbunatatiri diverse, alte pneuri, posibil si altele de care sa nu stim (optimizare cutie de viteze sau software), ca atare pot exista aceste diferente. Depinde de presiunea din pneuri, echipare, greutate, sunt multi factori la mijloc. Consumurile indicate sunt destul de ok pentru Mazda CX-5, eu la Sportage 2l CRDi AT6 am peste 10 in oras si o medie de 7-7.3, asta asa, ca sa facem o comparatie.

  5. Daniel says:

    As avea si eu o intrebare daca se poate… Ma aflu in urmatoarea situatie si as dori sa stiu ce ati face dvs in locul meu: ISunt in situatie in care pot face fata unei achizitii unei Suzuki Vitara 1.6 benzina, 4×4, (eventual AT, vad ca recomandati asta) la un buget de aprox 20k euro. Stiu in principiu avantajele si dezavantajele. Printre dezavantajele care conteaza la mine ar fi aspectul, plasticele interioare, portbagajul mic. Avantajele sunt toate restul 🙂 Tinand insa cont de aceste dezavantaje am incercat sa identific ceva mai bun evident la un alt pret. Am gasit ceva care mi s-ar potrivi intr-un Mazda CX5 benzina 2.0, 4×4, manuala, pe la 25k euro. Aceasta varianta rezolva toate dezavantajele Vitarei mentionate mai sus, vine e drept cu alte, as zice mici dezavantaje: consum usor mai mare in oras, functia de asistenta la franare merge doar pana al 30km ora (la Vitara merge pana pe la 80-100 km parca sau chiar mai mult), sistemul de navigatie inteleg ca ar avea mici hibe, 5k euro diferenta de buget 🙂 . Are insa o sumedenie de alte avantaje.
    Concluzionand: dvs. ce ati face in locul meu? Ati mai astepta, ati mai strange diferenta de 5k euro si ati lua Mazda? Sau nu…Si de ce?

    PS: Mentionez ca profilul meu este de sofer mediu, relativ calm, 80% in oras, 20% in vacante prin tara si prin Europa, ocazional iesiri la munte, light off road, familie de 3 membri pt moment 🙂 Intentionez sa tin masina pe un orizont de aprox 10 ani.

    Multumesc,

    Multumesc frumos pentru raspunsul dvs!

    • Dinu says:

      Sunt clase diferite:

      Dar la CX-5 ul pentru ca ai plus:

      – garda la sol mai mare
      – garantie mai mare
      – calitate superiora (made in Japan nu ungaria)
      – porbagaj mai mare
      – motor superior

      Nu te zgarci la 5000 de euro dute pe CX-5 mie mia placut foarte mult si am testat vreo 11 masini 🙂

    • turatiimaster says:

      Greu de spus, e clar ca nu se poate compara Mazda CX-5 cu Vitara, sunt clase diferite. Pentru profilul de sofer descris si kilometrii respectivi, eu zic ca o cutie automata e ce trebuie. Calculele fianciare si le stie fiecare. In mod cert Mazda e superioara, din multe puncte de vedere, dar 5000 de euro sunt 5000 de euro.

  6. Nicu says:

    discutii

  7. Dan says:

    @Nicu

    Uitate si la un Audi Q5 sau BMW X3 daca toti te uiti la GLC iar daca nu vrei cuplu asa mare sau garda la sol mai e si Toyota Rav4 Hybrid la care Robert a facut review. Atat Audi cat si BMW vor schimba model la finalul anului viitor si mai ai niste discount uri , pe cand Mercedes abia a introdus GLC ul.

    La GLC motoarele diesel au cilindrea mai mare de 2000 si atunci vei plati peste 800 RON la taxe.

    Nu am testat XC60 ul pentru ca la Iasi au inchis reprezenta desi in segment este cea mai vanduta masina. Eu am mers pe Q5 , astept sa vina.

    • Nicu says:

      Care a fost pretul final la Audi Q5 si ce optiuni are ? Are cutie automata?

      • Nicu says:

        Adica ce dotari are…

        • Dan says:

          Buna Nicu

          Q5 2.0 TDI clean diesel quattro , 190 CP/ 140 kW, ST7 Cutie automata de viteze


          Lista dotari optionale pe care le am pus:

          - Pachet special Q5 Advanced, contine:

          - Climatronic plus cu 3 zone (sofer, pasager, spatiu spate) cu panou

          de comanda cu afisaj digital, reglaj automat in functie de intensitatea
          soarelui, reglaj automat al temperaturii, al distributiei si al

          debitului de aer, panou de comanda separat pentru zona din spate instalat

          pe consola centrala spate, torpedou racit, senzor automat de recirculare

          - Faruri cu Xenon "Plus" si reglare automata a bataii farurilor, instalatie

          spalare faruri

          - Oglinda interioara cu efect antiorbire

          - Scaune incalzite fata

          - Senzor de lumina si ploaie

          - Interfata Bluetooth,permite conectarea telefonului cu ajutorul tehnologiei Bluetooth

          - Parking Control Plus

          Asistenta cu avertizare acustica si optica la parcarea cu fata sau cu spatele. Contine senzori cu ultrasunete

          amplasati in bara fata si in bara spate.

          Afisajul se realizeaza pe ecranul MMI.

          - Computer de bord cu ecran color, functie "Auto-check" si afisare pe display-ul dintre ceasurile de bord

          - Airbaguri laterale pentru locurile din spate

          - Bancheta spate plus

          Contine: reglaj manual al inclinarii spatarului, pana la 100 mm reglabil in lungime, cotiera centrala cu 2 suporti

          pentru pahare, spatar rabatabil fractionat 60:40 sau; inclusiv clapeta pentru transportul obiectelor lungi

          - Oglinzi exterioare actionate electric si incalzite

          - Pachet design Alcantara/piele cu scaune sport cu un contur pronuntat pentru o
          mai buna sustinere laterala, inclusiv reglaj pe inaltime, adancime si
          inclinare si reglaj lombar electric.

          - Pachet lumini
          Contine: iluminare duze ventilatie, iluminare oglinzi machiaj, iluminare
          deschidere usi, lumini acces, catadioptri activi in usile laterale fata/spate (Mi s a parut interesant: http://i.imgur.com/pnqKMt2.jpg ) , iluminarea spatiului la picioare fata/spate, lumina ambientala.

          - Roata de rezerva de dimensiuni reduse, presupune eliminarea kit-ului pentru pana
          - Volan multifunctional imbracat in piele, design 4 spite
          - Audi drive select
          - culoare : Gri Lava perlat

          Minus uri

          – sistem ul infotainment e invechit …nu prea ma intereseaza
          – modelul va fi schimbat la anul

          Pret:

          Sunt din Iasi , test drive ul l am facut aici si pe masina de aici cu mai putin optiune dar cu cruise – control adaptiv mi a cerut dupa discounturi si negocieri 45 000 euro . Am sunat la vreo 5-6 dealer din tara si am dat peste o doamna de la Porsche Romania din Bucuresti care a fost foarte amabila si am ajuns la 42 000 euro + o rabla (sper sa dea drumul la program altfel pun cei 6000 RON din buzunar) si termenul de livrare este de 12 saptamani.

          Movite pentru care am luat Audi Q5
          – fibilitate mai mare (http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/raportul-dekra-2014-pentru-masinile-second-hand-din-germania-12247876 , http://www.autonews.com/article/20160223/RETAIL/160229960/audi-supplants-lexus-in-consumer-reports-2016-report-card-on , http://www.consumerreports.org/cars/which-car-brands-make-the-best-vehicles/
          – cel mai vandut model Audi
          – garda la sol
          – mai confortabil si mai frumos (subiectiv aici poate)
          – dealer ul
          – sistem ul quattro este superior pe geata/zapada
          – optiunea in care culiseaza bancheta din spate

          Mi a placut si X3 ul insa BMW nu face parte din programul Rabla , suspensiile sunt foarte tari daca mergi pe drumuri de piatra si macadan. As fi vrut X5 25D (interior piele + metalizat )sa iau dar l am lasat sub 50 000 de euro

          Din nou….dute si testeaza toate modele, eu am facut test drive cu 11 masini ..am pornit de la Nissan X-trail si am ajuns la Q5.

          • Nicu says:

            Multumesc pentru descriere,nu ma grabesc,am in vedere si Mecedes GLC 250 Matic,dar sa nu depaseasca 45.000 euro,cu ceva optionale(piele,culoare metalizata,camera spate).
            Si eu am pentru rabla o masina,mercedes nu primeste,asta este un impediment…
            Nu stiu daca in comparatie cu Audi Q5 este o optiune mai buna,am timp de gindire cel mult 6-8 luni , daca nu gasesc ceva sa merite mai repede…Nu a iesit din calcul nici Mazda CX5,pentru care as avea banii acum(ei primesc si rabla).Pentru alte variante mai scumpe nu am toti banii acum….vom vedea poate intra in discuti si Volvo x60…

  8. Nicu says:

    Multumesc,astept cu interes

  9. Nicu says:

    Am inceput sa cochetez cu Mercedes GLC,ce parere avet,credeti ca merita comparativ cu mazda cx5 sau Volvo xc60 avind in vedere ca este mai scump cu vreo 10.000euro ?

    • turatiimaster says:

      Depinde, daca banii nu sunt o problema, e o optiune, daca nu sunteti milionar in euro, Mazda sau Volvo pot fi optiuni mai bune. O sa incerc sa filmez si GLC, probabil ca e o masina interesanta.

  10. Bit says:

    Degeaba e grozava masina daca la Brasov e o tuta la vanzari. Aia face antireclama la masina. Plus ca am auzit ca si la service e la fel.

  11. nicu says:

    Avind in vedere ca negocierile mele pentru mazda cx5 revolution diessel 175 CP AT nu s-au concretizat pina in acest moment,mi-am indreptat atentia si la Volvo XC60.Care este parerea dvs. despre comparatia intre cele 2 si care ar fi alegerea dvs. intre cele doua ?
    Multumesc anticipat pentru raspuns.

    • turatiimaster says:

      E frumos si Volvo, dar in momentul de fata eu as lua CX-5. Service-ul la Volvo, piesele, sunt mai scumpe si poate fi un impediment. CX-5 e o optiune buna acum, are o automata foarte buna.

    • DanG says:

      Buna Nicu,

      Am testat si eu o Mazda CX-5 dupa care un Toyota Rav4 Hybid.
      XC-60 …din pacate reprezentata din Iasi s a inchis dar dpdv al vanzarilor este lider al segmentului.
      Dupa care am testat un Audi Q5 si desi nu vroiam sa iau masina premium m am dus pe Audi chiar daca a costat cu inca 7000 de euro mai multa ca Mazda.

      Singurele minus uri la Mazda au fost:
      1) nu are gura de ventilatie in spate iar vara daca vrei sa ai temperatura constant in masina tot aerul rece il baga in fata
      2) spatiu mic in spate (bancheta nu culiseaza in lungime de loc) si mi s a parut destul de inghesuit
      3) Impozitul de peste 800 RON pe an
      4) Nu vine cu roata de rezerva ci kit

      Ca + uri mari:
      1) Foarte sportive ( ia motorizarea de 175 CP / 420 nm)
      2) Sta foarte bine in curba
      3) Garda la de 21 cm
      4) Design

      Bafta!

  12. Mihai says:

    Buna ziua! Mazda cx 5 G192 are motor aspirat sau are turbina?

  13. nicu says:

    De ce la Honda,eu intrebam de cauciucuri de la Mazda?

    • turatiimaster says:

      A, scuze, din neatentie am scris Honda in loc de Mazda, era vorba de dealerul Mazda.

  14. nicu says:

    Buna ziua,
    Daca stiti ce tip de jenti si cauciucuri de iarna (17”) ofera cei de la mazda si care e pretul?
    Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Nu stiu, posibil sa difere de la dealer la dealer, cel mai bine intrebi la dealerul Mazda din zona in care esti.

  15. Dragos says:

    Buna ziua! Am obtinut un pret de 34000 de euro. Masina o sa o iau acum, nu mai astept pana la anul. Dl. Toni multumesc pentru rewiev . Multumesc pentru cuvintele de lauda pentru decizia facuta. Daca mai aveti intrebari ma puteti intreba oricand . Numai bine!

  16. Dragos says:

    O sa raman la Mazda Cx 5 G192 . Cuplul este de 256 Nm , DanG . Multumesc domnule Robert pentru timpul acordat. Numai bine!

    • DanG says:

      Daca ne puteti va rog spune ce discount ati optinut fata de pretul de lista si in cat timp estimeaza ar fi foarte util cel putin pentru mine. O luati acuma sau astepti pana la anul sa se faca TVA ul 20% ?

    • TONI says:

      Buna Dragos
      Si eu cred ca ai luat o decizie buna.Poti urmarii si acest rewiev in limba engleza dar prezentat de un neamt si are o parere foarte buna despre acest motor si cutie.
      https://www.youtube.com/watch?v=AMGoayjnPUk

  17. Dragos says:

    Nu este problema in privinta consunului. Pe an o sa fac in jur de 20000 km . Dumneavoastra spuneti ca la numarul acesta ar fi mai indicat varianta de 2.2 diesel ?

  18. Dragos says:

    Multumesc pentru parerea dumneavoastra ,
    dar daca ati fi sa alegeti un Cx 5 ce ati alege dintre 165 cp manuala/automata sau varianta de 2.5 192 cp.

    • turatiimaster says:

      Pe CX-5, neaparat o automata. Atentie insa la consum. La numarul de km pe care ziceti ca il faceti, se preteaza mai bine un diesel.

  19. Dragos says:

    Imi pare rau ca nu am dat datele exacte. Masina as dori sa o folosesc in majoritatea timpului in oras dar si extraurban. Poate de doua ori pe an o sa merg la munte sau pe drumuri forestiere. Acuma sunt indecis cu alegerea noii mașini. Ma gandeam pana acuma la Mazda 3 G120 pentru confortul cutiei automate dar m-am gandit ca ar fii mai bine sa aleg G165 deoarece conduc mai sportiv. De putin timp un amic mi-a recomandat Mazda Cx5 pentru confortul unui SUV si tractiunii integrale. Daca ar fii sa aleg Cx5 ar fii modelul pe benzina de 165 cp sau 192 cp . Va rog sa imi spuneti care varianta ar fi cea corecta pentru mine. Multumesc anticipat!

    • turatiimaster says:

      CX-5-ul e ok, insa daca esti un sofer sportiv nu iei SUV, asta e parerea mea, nu ca nu se merge tare cu CX-5, dar celelalte variante sunt mai sport. Eu as lua CX-5, pentru Romania e foarte bun, poti merge relativ tare cu el, in conditii ideale, de asemenea poti foarte simplu sa faci dreapta si pe drumuri mai proaste sau neamenajate (din plin in tara noastra). Celelalte variante, desi mai sportive, sunt restrictive in utilizare, din punctul meu de vedere. Necesita conditii pe care Romania nu prea le ofera.

  20. Dragos says:

    Buna ziua Dl. Robert. Ce ai alege dintre Mazda Cx 5 2.0 benzina awd automata sau Mazda 3 benzina automata?

    • turatiimaster says:

      Insuficiente date, sunt masini complet diferite ca filozofie, care sunt nevoile de transport, ce faceti cu masina, aveti nevoie in mod real de 4×4, zona de munte, etc, pe urma va pot da o idee.

  21. Nicu says:

    Din punctul meu de vedere,exact asta ma deranjaza la Ford Kuga cum arata la exterior,pentru ca restul pare OK.
    Totusi prin caracteristicile tehnice mazda cx5 consider ca este peste Ford Kuga.Exteriorul la mazda cred ca arata mult mai bine ca la Ford Kuga,nu ca ar fi cel mai reusit.
    Din punct de vedere al vinzarilor este normal sa fie mai bine vinduta in Europa Ford Kuga,doar este fabricata in Europa,mai exact in Spania in acest moment.
    Dar in SUA sau in Asia,Australia, Mazda cx5 este net la vinzare in fata fordului Kuga.
    Oricum acesta este punctul meu de vedere,astept alte opinii legate de acest subiect.
    Multumesc.

  22. Daniel G says:

    Eu as alege Mazda CX-5 dintre cele 2 , v am spus singurul minus pe care l vad este design ul exterior, in rest din ce am studiat Mazda CX-5 este peste Kuga in celelate privinte.

    Ca vanzari in Europa in Q1 2015 Kuga este peste Mazda:
    http://left-lane.com/european-sales-2015-q1-midsized-suv-segment/

  23. Nicu says:

    derutat

  24. Nicu says:

    Daniel sunt putin derutata dupa expunerea ta,tu personal ce ai alege intre ford kuga si mazda cx5 versiunea diesell automata? Astept si alte comentarii privind puncte de vedere privind ce este mai sustenabil sa aleg intre cele 2 .
    Multumesc.

  25. Daniel G says:

    Nicu din punct de vedere al design ului exterior Ford Kuga este mai reusit decat CX-5 , dupa cum am zis toate SUV urile compacte arata mai bine ( Sportage , X-trail , Kuga , CR-V , Outlander ) , poate Tiguanul si Rav-4 sa aiba exterior ul mai urat ca CX-5 ul. Asta este o parere subiectiva. Ca design exterior mie imi place foarte mult Land Rover Discovery Sport si BMW X3, dar sunt deja premium.
    La design interior CX-5 ul este foarte ok si imi place foarte mult.
    In momentul de fata eu as avea banii pentru CX-5 dar as vrea sa fac un test drive cu toate si nu pot face asta fiindca sunt in plecat pana prin octombrie si cum o sa se adune niste bani ma uit si la un Discovery sport sau un X3. Nu stiu daca cei 10 000 de euro in plus cumpara doar status social sau chiar merita masina (eu as vrea varianta 4×4 20d ) , iar la Discovery Sport e problema fiabilitatii si vad peste tot comentarii de genul : Merita cumparat doar cu un mecanic de la Land Rover in dreapta sau O sa iti vezi mecanicul mai des decat amanta.

    Din ce am vazut dumneavoastra aveti 58 de ani iar CX-5 ul e cam sportiv , nu credeti ca un motor mai mic de 1.6 de pe Quashqui/X-trail ar fi mai potrivit. Eu vreau ceva cu cuplu mare pentru ca acum am un Yaris de 69 CP cu care nu am ce ma baga in depasiri de tiruri sau depasiri in panta, avand o viteza maxima de 140 km la care ajungi dupa 2 minute.

    Ideea e ca daca dau o caruta de bani nici nu as vrea sa regret, asa deocamdata mai astept + ca din 2016 o sa fie tva 19% si la peste 30 000 se simte.

    Daca va luati CX-5 sa ne spuneti de la ce dealer l ati luati , cat a lasat la pret , in cat timp l ati primit si cum merge.

    Multumesc

  26. Nicu says:

    Daniel,ti se pare ca arata mai bine Ford Kuga decit Mazda CX5? Banuiesc ca la exterior te referi.

  27. Nicu says:

    Am decis sa aleg Mazda,dar mai am o problema in a alege intre varianta cutie manuala sau cutie automata.Avind in vedere virsta (58 ani) ma intereseaza care cutie este mai fiabila,mai ales ca atunci cind esti in pragul pensiei nu mai ai posibilitatea sa schimbi prea des masinile.Nu am experienta cutiilor automate,nu stiu cit de fiabile sunt,desi la o anumita virsta cred ca ar fi mai indicate.Dar totusi ma intereseaza mai mult fiabilitatea cutiei si implicit a motorului in functie de cutie.

  28. Nicu says:

    Multumesc pentru comentariu.

  29. Daniel G says:

    Buna,
    Si eu ma uit dupa un CX-5.

    Am scos niste idei despre el ….

    Locul 2 la Engine of the year la sectiunea 2 – 2.5 l http://www.ukipme.com/engineoftheyear/results.php?id=18

    Locul 5 din 85 in lista de SUV uri
    http://www.kbb.com/car-reviews-and-news/top-suv-expert-ratings/2000008177-0/

    Review uri pozitive :
    https://www.youtube.com/watch?v=RmNcoo-aAkM
    https://youtu.be/grOjfMd2EOY

    Aici ai un video facut de autobild cu un CX pe care l dezansambleaza bucata cu bucata dupa 100 000 de km , e in germana.

    https://www.youtube.com/watch?v=EcZ64EB7eD0

    Plus uri
    – au produs 1 milion de bucati http://www.carscoops.com/2015/05/mazda-has-built-1-million-cx-5-suvs-in.html
    – cel mai vandut SUV in Australia
    – produs in uzina din Japonia
    – e a doua generatie si ei spun probleme cu vajaitul la viteze mari le au rezolvat .

    Minusuri
    – taxele in RO , in jur de 1000 pe an
    – nu e una dintre cele mai aratoase ( ce a mai urata din punctul meu de vedere)
    – nu e atat de configurabila ( piele doar pe ultimul nivel de echipare)
    – iStop

    Robert o sa faca un review din ce am vazut la modelul 2015 in curand , il astept cu maxim interes sa vad ce zice

  30. Iulian says:

    Completez legat de motorul 2.2 SKYACTIV-D 175CP, de ce isi merita toti banii:
    – e diesel dar nu ca celelalte de pe piata. Reiese si din parametrii daca comparam:
    Ford: Putere maxima CP (rpm)182 (3500)
    Mazda: Putere maxima CP (rpm)175 (4500!)
    Are raport de compresie 14/1 iar din practica e foarte “elastic”, il turezi peste 5000 rpm si nu il deranjeaza (intra pe banda rosie la 5200). Mazda a pus acest motor de serie, cu mici modificari, pe masinile de curse.
    – nu stiu la Ford, dar motorul Mazda este Euro 6 din nastere

  31. Nicu says:

    Dl Robert ,imi dau seama ca intrebarea mea a fost incompleta,de aceea o reformulez.Intre Mazda CX5 FL CD175 Revolution Top 4×4 AT si Ford Kuga Tiatanium 4×4,2,0, TDCI 182 HP(deci varianta diesell) ce ati alege?,dar intre aceasi mororizare dar varianta pe manual?. Multumesc anticipat pentru raspuns si tin sa va spun ca apreciez foarte mult filmele si comentarile dvs.

    • turatiimaster says:

      Acelasi raspuns de mai inainte, echiparile ti le alegi in functie de buget.

    • Iulian says:

      Pot sa intervin in discutie? Eu as alege Mazda CX5 CD175 Revolution Top 4×4 AT (sau MT in functie de buget) pentru ca:
      – daca accepti sa platesti un impozit mai mare pe motorul de 2.2 iti va oferi un cuplu superior care va contribui la placerea de a conduce masina
      – tehnologiile SkyActive de pe Mazda nu sunt doar marketing. Masina chiar e usoara si agila!
      – arata mai bine decat Kuga
      – motorul isi mertia toti banii

  32. Nicu says:

    Multumesc pentru raspuns.

  33. Nicu says:

    Intre Mazda CX 5 cutie automata si Ford Kuga cutie automata ce ati alege? Dar intre cele manuale ?

    • turatiimaster says:

      Pe manual Mazda fara discutie, pe automat Ford, are o cutie mai rapida dar nu e asa mare diferenta. Poti lua ce masina iti place mai mult si la care ai pret bun. Ca stil imi place mai mult Mazda, cu Kuga nu ma impac la exterior.

  34. viorel spataru says:

    Robert am urmarit filmuletele cu vw tiguan dsg si rav 4 automata si parerea ta care ar fi alegerea potrivita avand in vedere faptul ca rulez cam 60000 km /an

    • turatiimaster says:

      Pentru fiabilitate, as merge pe RAV 4, pentru performanta pe VW (care a scazut mult ca fiabilitate in ultimii ani). Dar eu unul as astepta CRV cu 1,6l diesel, noul motor, cu cutia automata cu 9 trepte. Si as pune banii jos.

      • Dan says:

        A aparut noua Honda CR-V si facelift ul de la Mazda CX-5 as vrea tare mult daca se poate un review la amadoua.
        Eu sunt nedecis intre un CR-V 1.6 diesel si o Mazda CX-5 2.2 diesel.

        Multumesc,
        Apreciez tot ceea ce faci!

  35. Toni says:

    Buna ziua
    Daca ati putea sa faceti un clasament din toate punctele de vedere ar fi ideal si bine venit.Pe mine ma intereseaza tinuta de drum -confort ( avem 56- 58 ani ), fiabilitatea, consum ,siguranta, etc… nu neaparat in ordinea aceasta.
    Facem peste 20.000 km pe an dar nu vreau sa excludem motoarele pe benzina,mai ales ca cel de pe Cr-v este renumit, asa ca va rog cand aveti timp liber suficient puteti sa faceti o comparatie intre aceste 3 modele.Si important- ma intereseaza mult si cutiile de viteza manual vs automat.
    Multumesc anticipat si mult succes in activitate.

    1. HONDA CR-V
    2. MAZDA CX5
    3.TOYOTA RAV4

    • turatiimaster says:

      La varsta dvs. si cerintele prezentate, luand in calcul si nr. de kilometri, as alege in ordinea asta: CRV, CX-5, RAV. Motorizare diesel 1,6 pentru CRV, plus, daca timpul nu va preseaza, noua cutie automata cu 9 rapoarte ce va intra din primavara 2015 pe ele. Chestiune de cateva luni. Daca CRV nu va place, Mazda sau Toyota la alegere, tot cu cutii automate. Nu as lua benzina pe CRV, consumul e mare si la nr. de km specificati e mai rentabil un diesel.

  36. Bogdan says:

    O fi si diferenta de pret, pana la urma Mazda CX5 e o clasa superioara. N-as fi vrut sa intru in vreo polemica de genul motorul meu e mai tare ca al tau, dar din ce spui reiese ca nu prea stii mare lucru despre motorul asta de la Mazda. Si nici nu trebuia sa fi citit cine stie ce, ci doar sa te uiti la filmul lui Robert si ai fi aflat ca acest motor este complet nou, revolutionar prin tehnologia si materialele din care a fost construit (motorul cu cea mai mica rata de compresie existenta la un diesel, constructie din aluminiu etc). Pentru tine, doar ca este 2,2 inseamna ca este invechit? Adica doar motoarele alea supraalimentate in draci de gen 1.4 170 cai putere, doar alea sunt noi? Iar raportul ala de care zici putere/cilindree este total irelevant. Tot daca ai fi vazut cu atentie filmul lui Robert ai fi aflat ca oricand este de preferat un motor cu cilindreea mai mare in defavoarea unui motor cu cilindreea mai mica de aceeasi putere. Motorul mai mare, pe langa cuplul mai mare, va avea tot timpul rezerve de putere intr-o plaja mai mare de turatii decat motorul mai mic. Si la capitolul fiabilitate un motor mai mare sta mai bine decat unul mic. Iar consumurile de combustibil sunt comparabile.

  37. adi says:

    Care ar fi costul taxelor la un motor de 2.2 ? De ford kuga nu vb nimeni?

    • kim_vl says:

      Pai numai impozitul este 792 RON/an fara reducerea de 10% (fata de 180 RON/an la un motor de 2000 cmc). RCA-ul cred ca ajunge si el la un minim de 6-8 milioane.

      • io2 says:

        rca e in functie de varsta. sub 30 si sub 25 se dubleaza si tripleaza preturile. Daca esti pensioner e cateva milioane

      • Bogdan says:

        Kim, am inteles, ne-ai explicat ca Nissan Qashqai e mai bun decat Mazda CX5, dar pe mine cel putin nu ma convingi. N-as lua niciodata un Qashqai in detrimentul unui CX5, cu toate asa zisele dezavantaje ale lui CX5. Din punctul meu de vedere nici nu prea se compara masinile astea.

        • kim_vl says:

          Eu zic sa mai citesti odata cu atentie ce-am scris. Dar, subliniez, cu atentie.

        • kim_vl says:

          Eu zic ca Qashqai e cea mai buna alegere in segmentul lui de pret. Cum CX-5 e in alt segment de pret (mult mai sus) nu se pot compara direct.

          • Bogdan says:

            Nu e vorba numai de segment de pret, ci este un alt segment din toate punctele de vedere. Oricum mi se pare un pic ciudat ca ai renuntat doar din prisma taxelor. In momentul in care te hotarasti la un model cum e CX5 cu acel 2,2 diesel, iti asumi si anumite costuri. Iar acel 2,2 diesel de la Mazda este absolut superb… Ai cuplu imens, este silentios, este EURO 6. Tu te-ai speriat de taxele mai mari, dar diferenta de bani cred c-ai fi putut s-o recuperezi usor la revanzare. Una va fi sa vinzi o Mazda cu motor Euro 6 si una va fi sa vinzi un Nissan cu un 1.6. Numai zic de taxe or mai fi peste ceva ani la euro 5. Si, strict subiectiv, una e sa vinzi o Mazda si alta e sa vinzi un Nissan, indiferent de motorizare.
            Repet, cand te hotarasti la o Mazda, mi se pare ciudat sa te razgandesti doar ca are un motor de 2,2 (dar ce motor…) si ca te costa mai mult impozitul. Totusi, vorbim de 800 de lei pe an, nu de 8000.

            • kim_vl says:

              Si o diferenta de pret de 8000 si ceva de Euro. Tehnologic, motorul 1.6 Nissan-Renault este peste 2.2-ul de la Mazda. 1.6 este un motor nou, revolutionar, la inceput de drum. 2.2-ul e un motor vechi, revizuit. Fa si un raport putere sau cuplu/cilindree sa vezi ce iese.

  38. Ovidiu says:

    Sunt intr-o mare dilema si nu stiu ce sa aleg. Intre Mazda CX 5 CD 175 cp Revolution cu cutie manuala si Toyota RAV 4 Luxury 2,2 diesel tot manuala ce ati alege?

    • turatiimaster says:

      Eu inca nu am condus noul RAV4, dar l-am pipait, e fiabil, spatios, dar tern la interior si destul de domestic. Intre CX-5 si Toyota, mai ales pe manual, as lua Mazda fara sa ezit, are si Start-Stop, si putere mai mare, si o transmisie mai precisa (Mazda e mai sportiva decat Toyota, de cand lumea).

  39. Catalin says:

    Am cumpărat acum 4 luni o Mazda CX5 Revolution (Diesel 175CP AT). Pot spune că nu-mi pare rău de achiziția făcută. Este extrem de confortabilă și stabilă la drum.

    Am avut parte de două surprize (cei de la reprezentanță au tăcut mâlc). Prima – sistemul de navigație, este că nu merită banii. Sistemul este Tom Tom, cu hărți de România incomplete (în afară de drumurile principale și orașele mari… nu e mare lucru). Hărțile au aproximativ 16 luni vechime, și actualizarea lor costă aproximativ 60 de euro pe an. A doua surpriză: nu are roată de rezervă, ci acel kit de reparație, care te cam obligă după prima pană să schimbi cauciucul cu totul.

    În ceea ce privește consumul, pot spune că depinde extrem de mult de modul de condus. Am avut consum de 7.2 dar și 8.5 pe același drum. În regim de autostradă, consumul instantaneu raportat la viteză constantă (130 – 140 Kmph) variază între 8 și 8.5.

    • kim_vl says:

      1) Impozit cam mare la motor de 2.3
      2) Consum instant cam mare la 130 km/h. La mine (Qashqai 1.6 dCi 130 CP) la 130 km/h am intre 5-6%. La 100-110 scade sub 5%.

      • io2 says:

        consuma mai putin la tine din cel putin 5 motive:
        1. motor mai mic
        2. cutie manuala nu automata
        3. masina mai mica
        4. putere mai mica 130cp versus 175cp
        5. poate ca motor de cx5 e inca in rodaj

  40. Cristian says:

    Motivul este financiar. M-am grabit sa comand, bazandu-ma pe cele spuse de agentul de vanzari, precum pot renunta oricand, avansul fiindu-mi inapoiat, fapt ce nu s-a intamplat, banii ii voi avea inapoi doar dupa vanzarea masinii.

  41. Ovidiu says:

    Cristian, imi cer scuze daca sunt indiscret. Poti sa spui care este motivul renuntarii tale la CX 5? Multumesc!

  42. Ovidiu says:

    M-am hotarat sa imi iau Mazda dupa ce am testat Mazda Cx 5 si Noua Mazda6.Pe amandoua le-as prefera cu motor 2,2 Diesel, (175 CP)in echipare de top Revolution, cutie manuala. Mi-au placut atat de mult amandoua incat nu stiu pe care sa o aleg. Cand faceti un test cu Mazda 6? Poate in felul acesta sa ma hotarasc mai usor !

    • Cristian says:

      Daca te hotarasti pentru CX5, am o rezervare pentru masina cu sosire in Martie. Scuze de offtopic.

      • Razvan says:

        Salut!

        Ce configuratie, ce pret final ai obtinut si la ce dealer?

        Ms!

        • Cristian says:

          CX5 revolution + navigatie, culoare albastru, model CD175 4×4 AT, la BDT Bucuresti – Splaiul Unirii
          pret de catalog 35600 E
          pret final 34000 E
          doresc doar sa recuperez avans – 3000lei

  43. Adrian says:

    Între un CX-5 diesel de 175 hp aut. si un Tiguan TDI DSG, ce ați alege?

  44. Piorel says:

    Comandat Cx-5, Attraction Navi, AWD, diesel manual. Dealerul nu vinde întotdeauna ce e mai scump. De exemplu mie mi-a spus că mai degrabă iau benzină manual decât automat… Atitudinea BDT mi s-a părut destul de fair. Iniţial am vrut diesel automat dar ulterior m-au convins (şi ei) să iau manual diesel. Deci ideea asta că orice dealer vrea să vândă ce are mai scump nu cred că e general valabilă.

    • Razvan says:

      Salut! Sunt interesat de aceeasi masina si configuratie, de aceea am rugamintea sa imi spui si mie cat ai dat pe ea si daca esti multumit acum de ea. MS!

  45. Catalin says:

    Oricum, stii foarte bine ca dealerul trebuie sa vanda ce are mai scump si de aceea va recomanda mereu diesel fata de benzina.
    In alegerea ta, ar trebui sa tii cont doar de nr de km parcursi anual, costul de achizitie, costul de intretinere si cat de repede vrei sa pleci de pe loc :)). Bafta la alegere!
    PS Eu am un cx-5 benzina, awd si at si a fost, pentru mine, varianta care a bifat primele 3 din cele 4 criterii de mai sus.

  46. Piorel says:

    Dieselul are cuplu dublu faţă de benzină deci teoretic cred că trage de două ori mai tare, pentru că e importannt cuplul. Mâine cred că voi face un drive test pe diesel automat să văd cum e. Cea mai puturoasă variantă este benzină automat pe care nu o recomandă nici dealerul.

  47. Marian says:

    A mers cineva cu ambele motorizari (motorina/150/175CP si benzina/160CP) si cat de bine “trage” motorul pe motorina fata de cel pe benzina, avand in vedere diferenta f mare de cuplu?
    Eu am motorul de 2.0i benzina si desi sunt multumit de putere mi-as fi dorit putin mai mult cuplu la turatii joase…
    Multumesc!

    • kim_vl says:

      Eu am mers doar cu CX-5-ul pe benzina si am fost dezamagit. Am mers cu multe alte masini benzina aspirate si turbo/diesel turbo si, extrapoland la CX-5 benzina/diesel sunt convins ca diferenta e enorma. De un diesel se apropie doar un benzinar turbo, daca te referi la cuplu.

  48. Iuli says:

    turatiimaster: Stiti cumva care sunt diferentele intre motorul de 150CP si cel de 175CP?

    Multumesc anticipat.

    • turatiimaster says:

      Nu am idee, diferente daca exista nu pot sa fie foarte mari. Probabil o presiune diferita in turbo, alti timpi de injectie, alta harta de functionare a motorului.

      • Iuli says:

        Ma gandeam ca poate turbina sa fie diferita.
        Ambele sunt oare biturbo?

      • Iuli says:

        Probabil ca deja ati testat noua Honda CRV… ce ati alege intre CX-5 si CRV?

        • turatiimaster says:

          Greu de spus, Honda are avantajele ei, inclin spre CX-5 pentru ca mi-a placut consumul si comportamentul general, insa Honda e ceva mai spatioasa si mai inchegata.

          • Iuli says:

            Ok, sunt curios sa vad si testul pentru CRV, cand il uploadati?
            Si eu am optat pana la urma tot pentru CX-5. Am fost la test-drive cu ambele masini si, desi eram foarte hotarat pe Honda, pana la urma am ales Mazda. (recunosc, un criteriu decisiv a fost si pretul)

  49. Iuli says:

    Mersi. Si eu m-am cam decis intre timp. Eu am optat pentru echiparea Revolution diesel 175cp, manuala.

  50. Piorel says:

    Iulian: verifică pe clubul mazda, eu nu am văzut pe nimeni să se plângă de motoare nici diesel nici benzină. În ceea ce mă priveşte, m-am cam decis: Cx-5 Attraction, diesel automat, aştept să fac drivetest apoi cred că o iau.

  51. Iuli says:

    As vrea sa achizitionez si eu un CX-5 insa de curand am aflat ca sunt anumite probleme cu motoarele diesel si destul de multe rechemari in service?
    Stiti cumva despre ce e vorba, e adevarat sau fals?

    Multumesc anticiapt.

  52. Piorel says:

    Doar ca experienţă de condus (făcând abstracţie de cutiile manuală/automată) ai opta pentru ASX sau CX-5?

  53. Piorel says:

    Am revăzut azi CX-5 (aceleaşi condiţii + atitudine de vânzător de lemne la dealerul de la Constanţa) => probabil o voi cumpăra din Bucureşti. Am văzut şi ASX şi Sportage. La Sportage am renunţat deoarece materialele la interior mi se par sub cele două, motorizarea + consumul sunt cele mai proaste, în orice variantă similară de motorizare etc. Ce mi-a plăcut în mod deosebit la ASX a fost sistemul audio (fiecare cu ce-l doare), ca să nu mai spun de vânzătorii super amabili şi serviabili. Cred că voi face şi test drive cu Cx-5 benzină (dacă îl au) şi cu ASX motorină 1.8. Senzaţia pe care mi-a dat-o CX-5 la interior a fost că sunt într-o limunzină (la capitolul calitate, aspect şi confort) pe când ASX nu mi s-a părut foarte departe de actualul Golf 4.

  54. Piorel says:

    Total aiurea… ce faci dacă dai peste ceva care-ţi taie cauciucul? Mai ales în off-road… (nu că Cx-5 e pentru off-road) dar mă rog… Oricum, la capitolul motoare/consum/confort pare că Cx-5 e peste Sportage.

  55. Piorel says:

    Mi se pare cel puţin aiurea faptul că nu ai roată de rezervă la CX-5. Mie mi s-a întâmplat dau peste un metal lăsat aiurea pe un drum naţional în timp ce mă grăbeam tare. Dacă nu aş fi avut rezervă nu ştiu ce aş fi făcut…

    • turatiimaster says:

      E o tendinta in ultima vreme, chiar si la pick-up nu mai ai roata de rezerva ci compresor si spray-uri de reparat roata, si la pick-up chiar poti sa fii in situatii in care ai nevoie de roata de rezerva ca de aer.

  56. Piorel says:

    Nu urmăresc să am costuri minime la impozit/asigurare dar nici să plătesc degeaba mai mult. Asx este oribil la interior deşi exteriorul este peste Cx-5 în opinia mea. Motorul de 1,8 într-adevăr e cel mai reuşit diesel din segmentul acesta dar tot nu mă convinge să trec peste acel interior oribil, din păcate.

    • kim_vl says:

      Tot ca o parere personala (pt. ca sunt pasionat, nu ca sa conving pe cineva ca e asa cum zic eu) mie mi se pare ca CX-5 arata cel mai bine din segment, implicit e peste ASX atat la interior cat si la exterior. In termeni de “oribil”, nu stiu ce sa zic; nici despre Duster nu pot zice ca e oribil. ASX, Qashqai au interior mai simplu dar foarte ergonomic, CX-5, CR-V au un interior mai sofisticat.
      Daca nu te intereseaza costurile ulterioare atunci optiunile sunt mult mai vaste. Dar la fel ca tine, in momentul cand am dat comanda de CX-5 nu ma gandeam la bani; intr-un interval de 2 saptamani de la comanda a aflat ca-mi va scadea salariul, ca s-ar putea sa raman fara unul din joburi si ca persoana care trebuia sa-mi mai imprumute o diferenta mica de bani e grav bolnava. Plus ca se anuntau inca de pe atunci cresteri de impozite si RCA.

  57. Piorel says:

    Oscilez între o Sportage şi un Cx-5. Cx-5 l-am văzut la dealer şi m-a impresionat în mod deosebit interiorul (calitatea materialelor, confortul şi finisajele). În Sportage nu m-am urcat încă. Totuşi, din punctul meu de vedere, Cx-5 este peste Sportage ca performanţe, calitate a materialelor, consum şi fiabilitate dar are un minus serios la aspectul exterior (în care intră şi problema oglinzilor cu fluturaşi în ele). Ce m-ar interesa este care ar fi timpii de livrare la versiunile de top ale celor două modele. În dealerul din Constanţa nu am putut avea încredere deoarece mi s-a părut total penibil faptul că am îngheţat de frig la ei în timp ce mă interesam de cumpărarea unei maşini de 30.000 de euro… Mulţumesc şi felicitări pentru review-uri, nu m-am aşteptat ca în ţara asta cineva să fie atât de obiectiv şi de profi!

    • kim_vl says:

      Acuma ce iti spun aici ia-o ca o parere perosonala. CX-5 mi se pare ca este cel mai reusit SUV din clasa in ceea ce priveste designul. Problema cu oglinzile mi se pare minora si usor rezolvabila, ca doar nu flutura rotile. Sportage-ul e o struto-camila, mie mi se pare neterminata (indeosebi spatele); parca ar fi un concept la care designerii inca mai lucreaza. Din pacate, CX-5-ul pacatuieste la motoare: un benzinar simplu, aspirat pe ditamai caroseria si un diesel de peste 2000 cmc care te cam baga la cheltuieli in privinta taxelor. Acum vreo 9 luni comandasem (cu avans dat) un CX-5 diesel,4WD, cutie automata (32000 Euro), dar dupa 2 saptamani am renuntat speriat de taxe si de faptul ca ramaneam fara niciun ban. Asa ca m-am reorientat catre ceea ce mi se pare (chiar si la ora actuala) cea mai buna alegere in ceea ce priveste raportul pret/performante/taxe/fiabilitate: Qashqai 1.6dCi 130 CP 320 Nm, 4WD, MT6. N-o avea Qashqai-ul designul lui CX-5 sau dotarile lui Sportage, dar are un sistem de tractiune integrala superior multor altor SUV-uri/crossovere (precum CX-5, Sportage, Tiguan, Kuga, ix35 etc.), taxe mai mici (60 RON/an impozit, 320 RON/an RCA), putere, mai bine zis cuplu motor cat al multor motoare concurente de 2 litri si un cosum foarte bun. Si daca nu era Qashqai luam ASX 1.8 diesel 150 CP 300 Nm, 4WD, MT6, un pic mai scump, dar cu cel mai rafinat diesel (in privinta zgomotului interior si exterior)din cate am intalnit eu.

    • turatiimaster says:

      Mie imi place mult Sportage, insa in varianta cu automata CX-5 e mai eficient, in ciuda faptului ca motorul e mai mare.

      • Piorel says:

        În principiu aş prefera manuală şi chiar benzină la Cx-5 dar mă voi mai gândi la motorizare şi cutie. Banii pentru cumpărarea autoturismului nu sunt o problemă deoarece îi am însă nu vreau să-mi pară ulterior rău că am optat greşit pentru vreun model. Deci revin cu întrebarea: aveţi idee dacă termenul de livrare la Sportage e tot aşa de mare ca atunci când a apărut iniţial modelul? Dar la Cx-5? Pentru Asx oare va exista un facelisft (mai bine zis insidelift, asta m-ar interesa).

        • turatiimaster says:

          Termenul la Sportage e cam 3 luni, eu zic sa te gandesti intre CX-5 si Sportage, ASX nu e rau dar e micut in comparatie cu astealalte.

          • Piorel says:

            Am stat în spate la Asx acum câteva zile: deloc comod pentru un SUV. Voi merge să văd şi Sportage dacă se ridică la nivelul Cx-5 de calitate a materialelor etc.

  58. Cristian says:

    Am o dilema, Skoda Superb TDi 170 Cp DSG var Elegance + piele – 31000 E sau CX5 -ul de mai sus, varianta REVOLUTION 34000 E ?
    Parerea ta ?

  59. george says:

    Nu stiu altii cum fac consumul dar:

    video4 la 26:08 avem 5675km si doua linute peste jumate de rezervor.
    video3 la 20:36 avem 5955km si o liniuta mica sub un sfert de rezervor.

    la un rezervor de 58litri daca facem cateva calcule vedem un consum de 26.58litri pentru 280km ceea ce inseamna aproape 9.5l/100km.

    9.5l consum mediu combinat pare mult mai aproape de adevar pentru o masina >1600kg decat 6.1 sau 5.5 cum declara producatorul.

    Sigur o sa fie tot felul de comentarii: ca au fost opriri, motor pornit pe loc, accelerari (reprize), indicatorul de benzina nu indica perfect… etc… etc… dar toate astea se intampla si in utilizarea normala de zi cu zi…

    As fi bucuros sa vad in celalte review-uri un astfel de calcul: km inainte si la sfarsitul testului, carburant la inceput/sfarsit. Contam pe onestitatea ta, ca nu mai alimentezi intre timp…

    In rest jos palaria, review-ul este perfect pentru orice potential cumparator si cred ca as fi platit pentru vizionarea filmelor. Este important sa vezi toate aceste detalii inainte de a cumpara… un test drive la dealer nu e suficient, insa 4-500km facuti de cineva atent la detalii si cu talent de povestitor fac diferenta.
    (In orice caz, in semn de apreciere dau click pe reclame chiar daca unele nu ma intereseaza prea mult…).

    • turatiimaster says:

      Este irelevant faptul ca aveam doua liniute si o liniuta, cum se vede probabil clar in filme. O sa incerc sa explic. In primul rand, masina a venit cu rezervorul plin de la Mazda si nu am mai realimentat, practic am facut vreo 800 si ceva de km, din cate imi amintesc, si am dus masina la Mazda cu rezervorul gol, deci exclus sa fi realimentat intre timp si sa nu stiu. Indicatorul computerului de bord a fost resetat cand am luat masina si valoarea de baza prezentata ca si consum mediu a fost cea care am indicat-o, fiind valoarea care s-a pastrat pe parcursul celor 3 zile de test, cu mici variatii in sus sau in jos, functie de ce am facut in respectivele momente (motor la relanti, acceleratii, reprize, AC, etc). 9,5l la suta nu face masina decat daca mergi in a 2-a tot timpul.

      Garantez in orice moment ca acel consum mediu indicat de mine este corect si pot demonstra oricand asta. Cine are o astfel de Mazda si sustine ca va consuma mai mult decat am dat eu, eu sustin contrariul si o pot demonstra oricand, live, pe orice Mazda de acest fel. Nu sunt platit de Mazda, ba dimpotriva, am avut chiar dificultati in a lua masina la test, nu stiu daca voi mai lua alte modele Mazda pe viitor, pentru ca nu depinde de mine. Ca sa fiu si mai provocator,daca vreau, pot scoate si un consum mai mic decat cel obtinut in test, am simtit masina si se poate, cu un stil de conducere orientat spre economie. O alta remarca importanta, referitoare la liniutele ce indica nivelul de combustibil, in general sunt foarte imprecise, nu numai la Mazda, am observat la multe marci problema asta. Adica pe primul sfert de rezervor faci 250-300 km, iar in urmatorii 300 km pot sa se duca 2 liniute in loc de una, chestii de acest gen. Un consum corect se poate face doar de la plin la plin, din pacate in foarte rare cazuri avem posibilitatea sa facem asta, asa ca ne multumim cu ce indica faimosul computer de bord.

      In rest, o sa incerc sa tin cont de sfaturi, multumesc pentru aprecieri si clickuri. Ma gandesc si la un sistem de plata, insa doar pe baza de dorinta proprie (ceva gen donatie) decat sa pretind o suma ca sa permit accesul la filme. Nu mi se pare corect sa limitez accesul la filme celor care nu au sau poate nu vor sa plateasca, mai corect e ca cei care au gasit informatiile interesante si doresc, sa poata rasplati financiar eforturile noastre (foarte mari, de altfel).

      • turatiimaster says:

        Inca un aspect: si la alte modele am obtinut consumuri foarte mici, de exemplu VW Tiguan, in timp ce la Kia Sportage consumul a fost ceva mai mare. Greutatea fiind cam aceeasi, Mazda fiind totusi ceva mai usoara, cum am explicat si in filme. Conteaza enorm motorul si transmisia, precum si stilul de conducere, ca fapt divers conduc zilnic un Isuzu D-Max 4×4 de 2 tone la gol, in Bucuresti, si consumul mediu e cam 7,3 (7,9-8 dupa ultima revizie la care mi-au pus un ulei mai vascos). Extraurban, acelasi D-Max, poate face 6,1l la suta de km, condus cu 90 km/h, in conditiile unei aerodinamici de casa (sau camion, cum vreti). Mazda e usoara, aerodinamica, putin inalta, are o transmisie automata eficienta si un motor economic (si cu Start/Stop), deci are toate premizele ca sa ofere un asemenea consum.

    • Marian says:

      Nu as vrea sa par fantezist dar eu am o Mazda CX5 BENZINA si are un consum mixt (Bucuresti si autostrada) calculat “LA POMPA” de 8-8.5 litri/100km, mers decent, fara acceleratie la podea dar nici “batraneste”…pe autostrada max 140km/h…si cred ca as putea obtine un consum chiar mai bun.

  60. victor georgescu says:

    Filmarile imi par prea lungi si ‘povestea’ ar trebui redata de o voce pe fundal. Este mult mai usor sa procesezi vocea si sa o asezi pe filmare decat sa o faci ‘in direct’, plus ca rezultatul ar fi mult mult mai profesional.
    Mult succes.

    • turatiimaster says:

      Nu e chiar asa de simplu cum pare, live e cu totul si cu totul altfel, ideile iti vin in timp ce mergi cu masina sau in timp ce o privesti, e ceea ce face diferenta fata de restul filmelor de gen.

  61. ciprian says:

    salut! pe cand un test la murano?

  62. Radu says:

    Fără o legătură directă cu maşina prezentată – am o curiozitate personală: există vreun producător auto japonez sau coreean care oferă motoare pe benzină supraalimentate?

    Dacă da, care? Dacă nu, oare există planuri de dezvoltare în acest sens?

    • turatiimaster says:

      Da, exista, Hyundai-Kia au motor supraalimentat pe benzina si inca unul foarte tare. T-GDi, 1,6l si 201 CP, mai au un 2l turbo de 274 CP (pe noul Sportage si Optima – blocul motor comun cu cel de Mitsubishi Evo X – in caz ca doreste cineva sa rada de motoarele coreene). Plus ca mai vin acum cu un 1,2l turbo.

    • kim_vl says:

      Nissan Juke 1.6 turbo. Parca si pe Micra e ceva in proiect.

    • Spiridusul says:

      Motoare boxer, gama de varf, de la SUBARU !

  63. Radu says:

    Foarte interesante filmări. Am rămas foarte uimit de deficienţa de proiectare a oglinzilor exterioare.

    Aţi mai văzut la vreo altă maşină un comportament asemănător al oglinzilor?

    Se anunţă în viitorul apropiat un review cu Skoda Yeti (mă interesează mai ales benzinarul cu turbo de 1.8)? Dar cu Fiat Freemont?

    • turatiimaster says:

      Nu am mai vazut, ma gandeam sa fie o problema la preserie, nu aveam idee daca masinile de test sunt obisnuite sau asa numita preserie, insa, dupa cum am vazut si in alte comentarii, problema cu oglinzile apare la destul de multe CX-5-uri. Yeti si Freemont, nu stiu, poate vom vedea, Freemont pot sa iau fara probleme, la Skoda e o nebuloasa pe care n-am avut timp sa o rezolv inca.

      • Radu says:

        Pe forumul Mazda am văzut că şi alţi posesori de CX-5 se plâng de oglinzi, deci cred că s-ar putea să nu fie doar o deficienţă de preserie. Păcat, pentru că maşina este reuşită.

        Aştept cu interes un Freemont. Poate şi un Jeep Wrangler Unlimited, în completare la testul deja efectuat cu Wranglerul scurt.

        Cât despre Skoda, ar fi păcat ca o posibilă neînţelegere cu un dealer să ştirbească posbilitatea informării a numeroşi entuziaşti auto sau oameni interesaţi de achiziţii. Până la urmă cred că aşa ar trebui să perceapă orice dealer un astfel de test precum cele pe care le faceţi – ca pe o reclamă extraordinară. Sper să le vină mintea la cap celor de la Skoda şi tot visez să văd un Yeti 4×4 pe benzină analizat cu atenţie de dvs.

  64. dan says:

    Tocmai m-am uitat la niste poze….
    are fason de “facatura” .

  65. Marian says:

    Felicitari pentru prezentari si pentru ideea sait-ului!
    Am urmarit filmuletele cu mare interes mai ales ca detin o Mazda CX5 dar in varianta 2.0i de care sunt f multumit.
    Asteptam sa vad si o mica referire comparativa la versiunea benzina dar e normal sa nu incurcam mere cu pere
    Nu am condus versiunea diesel dar probabil ca dupa ce conduci varianta testata mai sus si te urci in 2.0 benzina cred ca suferi o dezamagire referitoare la cuplul motor: doar 208 Nm; parca se putea pune acolo un turbo sa mai scoata putin cuplu motor
    In rest numai de bine
    Mult succes in continuare!

  66. dan says:

    Sportage are garda la sol de 18 cm….cred eu ca degeaba ar avea un AWD mai bun…3 cm conteaza.

    Ma gandesc ce va place la sportage, dar fiecare cu gusturile lui 🙂

    • turatiimaster says:

      E o chestie de gust, la Sportage imi place enorm de mult cum arata la exterior, dar si interiorul e foarte spectaculos, simplu, ordonat si spatios.

      • kim_vl says:

        Parerea mea:
        1) Benzinar fara turbo pe ditamai masina (CX-5)…cam nasol; in zilele noastre nu prea inteleg ce au avut in cap japonezii. De aia m-au pierdut de client pt. un CX-5: benzinar fara turbo sau diesel peste 2000 cmc. Pass…
        2) +3 cm garda la sol chiar conteaza
        3) Mie nu-mi place designul Sportage-ului; mi se pare neterminat sau terminat brusc, in graba, mai ales din spate si din lateral. ix35-ul (la fel ca si CX-5-ul) mi se pare superb pe langa Sportage

        • dan says:

          @Kim (Sportage are fason de facatura) – sunt de aceeasi parere cu Kim_vl , chiar ieri ma uitam la un sportage sa inteleg ce place altora. imi pare atat de ciudat la exterior….are o fata mare cu nsite faruri cu proiectoare ce nu se “pupa” deloc, iar spatele iarasi e ciudat. Mai eram cu cineva in masina si a fost de aceeasi parere….

          Acum, ce sa zic, mie imi place foarte mult cum arata Evoque ….e pe primul loc, locul 2 ocupand CX 5 🙂 . La Hyundai… inca nu am incredere in ei.

          • kim_vl says:

            Ca tot veni vorba pe aici de Yeti mie imi pare ca si asta face parte din aceeasi clasa de design “deosebit” cu Sportage.

            • turatiimaster says:

              Degeaba, Sportage arata bine, incomparabil cu Yeti, nu zic ca e cel mai tare la desing dar are un stil aparte, ce il scoata din multimea de SUV-uri care seamana izbitor.

  67. alin says:

    Sper sa nu te superi dar as vrea sa vad un review la VW Passat 2.0 TDI DSG, macar unul din 2006! Daca vei putea sa-i faci un review, respect!!!

  68. razvan says:

    Felicitari pentru prezentari, detaliate si pline de informatii. Sunt si eu interesat de un Subaru Forester diesel, din pacate nu am gasit nici o prezentare video. O parere obiectiva ar prinde bine.
    Multumesc si o zi buna!

    • turatiimaster says:

      Eu zic ca merita din plin un Forester diesel, o sa incerc sa fac rost de unul pentru filmari, chiar daca e deja cam invechit.

  69. alin says:

    foarte buna masina!!felicitari imi plac rewiurile tale!

  70. cretuc says:

    Salutare! Felicitari pentru prezentare! Apropos, o comparatie scurta intre kia sportage si mazda cx-5? Ce ai alege…asta fiindca stiu ca iti place kia sportage 😉

    • turatiimaster says:

      Mie tot Sportage imi place, desi recunosc ca CX-5 e mai dinamic si consuma si mai putin. Depinde ce vrei sa faci cu masina, si depinde si de buget, un Sportage full il configurezi sensibil mai ieftin decat un CX-5, ai si posibilitatea sa pui pe masina cam ce vrei tu, nu doar pachete. Din pacate nu am avut unde sa incerc CX-5 si Sportage in AWD, ma refer la cum s-ar comporta in conditii de aderenta foarte scazuta, gen iarna, unde puteam vedea mai bine cum raspund sistemele AWD, unde cred ca Sportage are un mic avantaj. Dar, parerea mea, sunt target-uri diferite, Mazda tinteste mai sus decat Sportage, care ramane totusi un SUV de buget excelent, pe cand Mazda vine cu performante si echipamente net superioare. O idee, de exemplu combinatia 184 CP/automata la ix35/Sportage nu mi s-a parut superioara celei de la Mazda 175/automata, si se vede si din datele tehnice, performantele Mazda sunt net superioare. Eu am renuntat la ideea de Sportage in favoarea noului Isuzu D-Max, din multe ratiuni, dar tot tresar cand vad un Sportage pe strada.

  71. kim_vl says:

    Daca Mazda avea un diesel sub 2000 cmc acum aveam un CX-5 si nu un Qashqai.

    • turatiimaster says:

      Cum spuneam, in Romania cilindreea e importanta, nu e normal sa fie diferente de impozit foarte mari intre 2l si 2,2l.

  72. dan says:

    Acum am terminat de vazut filmuletele, FELICITARI !.

    Superb ….tine-o tot asa.

    Legat de masa autovehicolului: http://www.mazda.ro/download/brosura/brosura-noua-mazda-cx-5.pdf ;

    in acest pdf exista un tabel mase si dimensiuni….

  73. dan says:

    In primul film…e trecuta masa = 1615 kg , in specificatiile tehnice e trecuta aceasta masa dar incluzand si greutatea soferului de 75 kg . Asadar, adevarata masa, Adam, este 1615 – 75 = 1540 kg.

    sper ca nu gresesc.

    Astept o mazda CX 5 si am fost uimit de greutatea ei…de aceea am retinut acest lucru…. va rog sa verificati.

    • turatiimaster says:

      Nu stiu, in specificatiile tehnice pe care le am eu este trecuta masa la gol 1615 kg la cutie automata si 1605 la cutie manuala.

    • Civic says:

      Conform normelor EU masa masinii include un sofer de greutate medie si jumatate de rezervor de carburant….adica conditii reale in care poate rula masina.

      • turatiimaster says:

        Da, ceea ce e valabil la toate modelele, indiferent de marca, deci daca Range Rover Evoque are 1670 km, conform normei UE, Mazda CX-5 are 1615, conform cu aceleasi norme.

  74. 741 says:

    In sfarsit si Mazda :), masini super ok da prea putin mediatizate.

  75. mugurel says:

    Multumim pentru pentru review.
    Masina este pentru doritori de SUV de pus pe lista.
    Eu cum am mai spus, am versiunea pe benzina 2.0 manuala/attraction.
    Masina se comporta exemplar si cu aceasta motorizare si cu un consum mai mult decat decent (8.4 mediu in primii 1400Km).
    Intradevar oglinzile trepideaza la viteze mari(peste 80 de km), nu ma derenjeaza foarte tare, dar este un minus.
    Nu poti sa configurezi masina in afara nivelelor de echipare predefinite si aici mi se pare un minus.
    Per ansamblu insa, cum de altfel reiese si din review, este o masina foarte reusita.

  76. mugurel says:

    Lipseste ultimul film!

    • turatiimaster says:

      Ultimul film a avut o eroare de randare, se va reface si se va pune imediat ce e gata.

  77. Bamse says:

    Salut Robert!

    Nu cred ca vorbim in cazul lui CX-5 de un sistem twin-turbo ci de un turbocompresor cu voluta dubla sau “twin-scroll” cum este cunoscut pentru vorbitorii de limba engleza.
    Acest tip de turbocompresoare au galerii de evacuare separate in functie de numarul de cilindri.
    Pentru un motor cu patru cilindrii in linie, cilindri 1 si 4 au un traseu separat prin care circula gazele, care nu interfereaza cu traseul gazelor cilindrilor 2 si 3.
    Avantajul acestui tip de turbo consta in faptul ca pulsurile de presiune a gazelor de evacuare nu mai interfereaza între cilindri.
    Multa bafta si teste de nota 10 in continuare asa cum ne-ai obisnuit!

  78. catalin says:

    Felicitari pentru test. Din cate stiu eu, tpms-ul “citeste” presiunea prin senzorii abs, nu sunt senzori montati pe valva jantei. Si o intrebare, sunt 5 filme sau nu?

    • turatiimaster says:

      Nu poti citi presiunea din interiorul unui pneu printr-un senzor care e in exteriorul pneului. Are senzori montati pe jante. Sunt 5 filme, ultimul a dat o eroare ciudata si se reface acum, o sa fie pus cand e gata.

      • Catalin says:

        De aceea am scris cu ghilimele “citeste” pentru ca TMPS pe mazda cx-s se face prin compararea vitezei de rotatie a rotilor. Asa mi-a spus dealerul si asa am citit si pe site-ul mazdas247.com.
        Acum daca l-a punerea anvelopelor de iarna o sa gasesc valve cu senzori, o sa-ti spun.

        • turatiimaster says:

          Se poate, realitatea e ca pana nu dai un pneu jos de pe janta, nu ai cum sa ai certitudinea ca sistemul are sau nu senzori in roata.

        • mihai says:

          Prin compararea vitezei de rotatie poate sa-si dea seama ca exista diferente de presiune intre roti, nu si care este presiunea aia…Sigur au valve cu senzori, sistemul clasic, dealerii in general habar n-au ce vorbesc, probabil nici nu stia ce e aia TPMS (o fi incurcat cu EXP/VSC sau alt acronim 🙂 )

          • Marius says:

            Exista 2 tipuri de sisteme TPMS: direct si indirect. Cel direct este cu senzori de presiune/temperatura/acceleratie in roti care transmit pe unde radio datele catre un ECU central. Cel indirect masora diferentele de presiune pe baza numarului de rotatii primite de la ABS/ESP.
            Parerea mea este ca problema nu este sistemul, ci mai mult service-urile care nu stiu sa interpreteze o diagnoza, doar sa stearga DTC-uri.
            Fie ca ne place sau nu, sistemul va fi obligatoriu din 2013 pe orice masina care se vinde in Europa.
            Felicitari pentru filmari.

  1. 07/12/2012

    […] alege cand iti cauti un SUV: iti iei 2 Mazda CX-5 sau un X1 cu de […]

Leave a Reply to kim_vl Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.