Kia cee’d 1,6l CRDi City

Kia ceed 1,6l CRDi City

Dacă ne mai trebuia încă un exemplu că industria auto coreeană este în plin avânt, noul model Kia cee’d pare să fie exact asta.

O lecţie de făcut maşini învăţată perfect de grupul Hyundai-Kia, s-a concretizat în rezultatul unui examen greu: cum să realizezi un model de succes după ce ai făcut deja unul, în mult disputata clasă compactă.

Am condus noul cee’d şi m-am straduit să fiu obiectiv, dat fiind faptul că eu conduc de 5 ani modelul anterior.

Nu e o maşină perfectă, pentru că nu există aşa ceva, însă îţi dă tot ce vrei în acest moment de la un vehicul modern.

Foarte greu este să găsesti puncte slabe unui vehicul silenţios, stabil, confortabil şi rapid. Nici măcar de consum nu te poţi lega. Calitate la un preţ bun. Asta este Kia cee’d…

Modelul testat era varianta City la care s-au adăugat o serie largă de opţionale, unele foarte interesante, gen sistem automat de parcare laterală sau sistem de asistenţă la menţinerea benzii de rulare, chestii mai mult demonstrative în segment şi care ridică oarecum artificial preţul maşinii.

E interesant însă faptul că poţi configura maşina plecând din cele trei variante de bază, adăugând după dorinţă opţionale, ceea ce rămâne un atu interesant al ultimelor modele Kia.

Nu eşti obligat să îţi cumperi echipamente pe care nu le doreşti. Îţi alegi baza şi adaugi opţionale, ce vrei şi în limita banilor de care dispui.

Sunt sigur că se va vinde bine, chiar şi pe o piaţă auto aproape falimentară…

118 Responses

  1. Vali says:

    Salut Robert! Mă poți ajuta te rog cu un sfat? Intenționez să achiziționez o mașină. De câteva săptămâni tot ”răsfoiesc” internetul pentru informații. M-au imprensionat review-urile tale foarte obiective. Pe lista mi-au rămas trei modele: KIA Ceed 1.4 GSL, Ford Focus 1.0 EcoBootst și Renault Megan 1.5 dCI. Nu reușesc să mă decid. Menționez că rulez aproximativ 15000Km/an, mai mult de 50% în afara orașului. M-ar ajuta mult parerea ta, sau poate chiar o alta sugestie care să se încadreze in plaja de valoare a celor trei.
    Mulțumesc mult.

    • turatiimaster says:

      La 15 000 anual, nu ai de ce sa iei diesel, ia ceed sau Focus, la ceed totusi as zice mai degraba 1.0 T-GDi, daca nu e prea scump. Si Megane e ok dar e diesel.

  2. George says:

    Salut Robert,

    Ceed SW 1.6 CRDi 136CP (facelift) sau ce?

    • turatiimaster says:

      Merge, depinde ce vrei de la masina. Incearca varianta cu cutie dublu ambreiaj (DCT 7).

      • George says:

        Nu sunt convins ca merita automata diferenta de peste 1.500 euro.
        Imi trebuie o masina economica de mers zilnic 40-60km si concedii.
        Intrebam mai mult ce alternative ai pune tu pe lista la Ceed SW 1.6 CRDi

        • turatiimaster says:

          Sunt multe alternative. Oricum eu unul nu as mai lua o masina in 2015 fara cutie automata, la cum arata traficul urban si chiar si extraurban. Evident ai varianta i30, tehnic e acelasi lucru. Megane are iar un break foarte misto, fiind pe final de generatie poti prinde un pret bun. Noul Auris break e de vazut, banuiesc ca te coafeaza varianta break, altfel nu intrebai de SW. Depinde ce ai in plan, mergi mult extraurban, ai nevoie de spatiu de break sau nu, pentru ca sunt alternative multe la banii aia.

          • George says:

            Da, clar o sa merg pe break.
            Tinand cont ca nu sunt din Bucuresti (Brasov) nu sunt asa speriat de trafic, raman convins ca nu imi trebuie automata (celputin nu la diferenta asta de pret). Singura mea “sperietoare” ar fi consumul… in idea in care sunt convins ca consumurile alea mixte de 4.0 ( la Kia de ex) sunt convins ca nu sunt realiste insa un 5 (60% exterior restul oras) o fi realist?

            Auris nu-l vazusem, nu stiam ca are varianta break! Merci.

            • turatiimaster says:

              Kia are dieseluri excelente, consumul e realizabil, eu am avut ceed 1.6l CRDi si consumul mediu in Bucuresti si afara nu depasea 5,4l la suta.

  3. Petre Cristian says:

    Salutare!
    Sunt pe punctul de a-mi achizitiona o masina noua si am o dilema. NU stiu ce sa aleg intre o Kia Ceed 1.4 gsl spring edition + sistem start stop si skoda rapid spaceback 1.2 tsi 90 cp varianta de echipare smart (scaune incalzite, tempomat, ecran touch screen 5 inch). Masina va fi folosita 80% in oras (Bucuresti).
    Ti-asa fi recunoscator pentru un sfat. Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Ceed e o clasa mai sus, Rapid Spaceback n-am condus, imi place cum arata la exterior, nu stiu ce sa zic, daca mergi 80 la suta in oras, nu prea are rost sa iei ceed, o masina de clasa mica e mai ok, gen Clio, Rio, Fiesta, etc. Sau Rapid, care e intre ele.

  4. hondar says:

    Salut , foarte frumoasa masina dar eu vreau sa-ti spun ca te apreciez extrem de mult si probabil mai sunt multi altii, imi pare rau ca nu te vedem la tv . Sanatate !

  5. Victor says:

    Salut si felicitari pentru testele facute, foarte in amanunt si bine documentate. Am o intrebare, ce sa aleg intre noua Kia Ceed si noul I30…diesel clar dar sunt in cumpana. Ma intereseaza care consuma mai mult, care are cutia etajata mai bine si ce ma intereseaza e cum este suspensia fata de vechiul ceed si ma refer la comportamentul rutier,am inteles din testul tau ca este alta suapensie dar si-a pastrat comportamentul in viraje daca tot au facut-o oleaca mai moale?

    Merci anticipat 😉

  6. kim_vl says:

    1) Ce mai stii de cutia DCT ? Va aparea si in Romania ?
    2) Personal ce ai alege 1.6 GDI sau 1.6 DSL ?

    • turatiimaster says:

      Pai este in Romania DCT pe 1,6l GDi. Depinde, daca faci km multi, diesel fara discutie, daca faci sub 10 000 pe an, 1,6l GDi cu DCT.

      • Paul says:

        Nu exista o lista de preturi pentru variantele cu DCT pe siteul Kia. Eu as dori o Kia diesel cu cutie automata dar nu reusesc sa o configurez nici una pe site. Poate stiti voi niste preturi.Fac cam 10.000 pe an dar voi fi mereu fan diesel. Trec de pe un golf 5 1.9 diesel si nu as da dieselu pe benzina niciodata.

  7. Dragos says:

    Buna ziua,
    Mentionati in filmul de prezentare ca scaunele nu erau confortabile la Cee’d-ul pe care il detineti. Cum sunt la noul model? Mai ales la drum lung.

  8. marcus says:

    In revista germana Autozeitung apare o comparatie complexa si interesanta intre Ceed, i30, Octavia, Golf si Focus. http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/kompaktklasse-im-test-neuer-kia-ceed-gegen-vw-golf-und-co/gesamtbewertung (in chrome se face automat traducerea in engleza)

    Un lucru caruia nu i-am gasit explicatia este ca la aer conditionat, KIA CEED ia cele mai putine puncte, si de departe…

    Robert, tu ai testat mai mult masina, sau altii care sunt posesorii noului model… Are cineva vreo idee de ce un asemenea punctaj mic?

    • turatiimaster says:

      Probabil se leaga de faptul semnalat de mine la Rio, respectiv dezaburirea automata care e foarte enervanta la un moment dat, pentru ca nu te lasa sa rulezi fara AC. Nu stiu, eu personal n-am observat ceva iesit din comun la sistemul de climatizare al noului ceed, e adevarat ca n-am avut ploaie torentiala sa imi dau seama daca sistemul se comporta la fel ca la Rio.

    • Sorin says:

      Locul 1 are 3183 iar locul 5 are 3100 puncte in total. Pe langa cifrele alese fictiv si numerele rotunde diferenta totala e de 3%. O diferenta de aproximativ 100 puncte e la diferenta de costuri, dar preturile si garantiile sunt altele in Romania. In rest cifrele de acolo nu prea sunt sustinute de realitate, ci par alese fara a conduce masinile respective. Notele pt tinuta de drum Ceed vs. i30 nu reflecta realitatea. Te sfatuiesc sa te duci la test si sa vezi ce masina ti se potriveste, pt ca reviewurile pot sa fie si sponsorizate, chiar daca sunt facute de niste nemti.

      • ionutcc says:

        Pana la ultimul capitol pe primul loc era Skoda, Kia a castigat din pret si garantie !!! Iar faza cu aerul conditionat, parca au dat cu banul ! Nu e relevant deloc clasamentul final, chiar daca a castigat ceed-ul … eu fiind fost posesor si viitor !

        • George says:

          @ionutcc foarte de acord cu tine, nerelevant. In plus, sunt convins ca se poate dezactiva pornirea AC-ului la dezaburire (asa cum se poate si pe versiunea cu AC manual de pe vechiul Ceed).

          PS: ti-ai schimbat masina? sau urmeaza?

          • ionutcc says:

            @george, in ianuarie trebuie sa soseasca noul ceed !!! dupa aprox 5 ani cu primul ceed !

          • George says:

            Felicitari, sa ai parte de ea. 1.6 GDi? Ai trecut de 150.000 cu cea veche?
            … cmg_george here 🙂

          • ionutcc says:

            sal, merci … da, 1.6 GDI … pe cealalta am dat-o la 133.000, si cu 3 luni garantie !

        • Sorin says:

          Ai condus si alte masini inainte sa comanzi noul Ceed? Ce te-a convins sa alegi tot Ceed? Am si eu un Ceed de 5 ani dar noul Ceed nu m-a convins asa ca am cumparat o Mazda 3.

          • ionutcc says:

            Nu a trebuit sa o conduc nici cand am luat primul ceed, oricum pt mine nu e un criteriu sa o conduc 10 km … a contat si acum 5 ani si acum felul cum arata, ext si int, garantia … dintre toate compactele, altceva nu m-a atras indeajuns sa schimb marca, precedenta m-a multumit indeajuns, iar daca si cea noua va fi cel putin la fel, eu voi fi multumit ! oricum planuiesc sa o tin pe perioada de garantie care va fi probabil 6 ani.

  9. marcus says:

    Am revenit de la al doilea drive test, in care am condus mai mult, circa 20 de km.
    Senzatia mea de ieri se datora in parte faptului ca eram obisnuit sa schimb repede treptele. Ceed cere sa schimbi mai sus, la aproape 3000. Daca schimbi la 2000, motorul are intarziere la accelerare, cum e si normal…
    In rest, am realizat ca accelerarea e buna si masina are suficienta forta. Placuta la condus. Deci nu a fost masina, ci soferul 🙂

  10. marcus says:

    Da, am condus la marginea orasului. Am accelerat pana la 90-100 dar nu am avut loc de mai mult. Si exact asta as fi spus si eu. Loganul e mai usor cu cateva sute de kg si se simte. Apoi iti da mult in treapta 2 (oricum, Loganul are reprize scurte dupa parerea mea). Cu a doua accelerez rapid la Logan, chiar se simte f bine. In schimb, la Ceed exact acolo la treptele inferioare am simtit ca pleaca mai greu, ca e o masina grea. Vazusem filmul lui Robert inainte de drive test si am fost atent sa izolez influenta insonorizarii. Totusi, masina mi-a parut mai lenta. E drept ca pe la jumatatea drive testului a fost un pic mai bine. Dar e posibil sa fi fost fiindca am apasat eu mai brusc si mai curajos pe pedala, si poate fiindca motorul era un pic mai cald. Ieri erau -5 grade cand am facut testul. Dar nu au observat totusi mari diferente de la jumatatea testului incolo.

    Am solicitat un drive test 2, mai lung. Sper sa mi se acorde azi si sa incerc sa obiectivizez mai mult observatiile mele. O sa probez mai atent treptele 1, 2, 3, apoi o sa incerc sa conduc la viteze mai mari. Revin cu impresii daca reusesc sa mai fac un drive test.

  11. marcus says:

    Mersi de raspuns. Intre timp am fost si la un drive test cu Ceedul de 1,6. Si am devenit foarte confuz pentru ca in acei cativa kilometri mi s-a parut greoaie masina. Am avut senzatia ca raspunde cu o mica intarziere la accelerare, ca nu zvacneste. Si culmea e ca referinta pentru comparatie e Loganul 1,5, 75 cp din care ma dadusem jos inainte de test si cu care am plecat de acolo. A fost doar o senzatie a mea? M-am asteptat la o diferenta neta in defavoarea Loganului dar parca nu am simtit asta. Spun parca pentru ca am si condus putin. As fi vrut sa am mai mult timp si spatiu ca sa ma elucidez.
    Tu ce parere ai de aceasta experienta a mea? Mersi

    • turatiimaster says:

      Nu se compara, e doar o senzatie de la faptul ca e mult mai bine insonorizata masina, in realitate diferenta intre ele e uriasa. Daca ai avea timp si spatiu sa vezi cum se misca un 1,6l CRDi ai intelege.

    • Sorin says:

      Poate ca mica intarziere la acceleratie e adevarata, probabil ca 1.5 dci e mai rapid in a oferi acceleratia lui. Diferenta neta nu ai cum sa simti pentru ca ai condus la viteza mica prin oras?! Degeaba ai cai multi daca nu treci de 60-80km/h cu ei. Masa masinii e diferita 1000 vs 1300kg, deci kia e dezavantajata si de aici senzatia de greoi. Motorul de pe Kia e EURO 5 deci e facut sa accelereze mai atenuat pentru consum si poluare.
      Ce ai simtit tu probabil e adevarat in realitate, dar daca ai conduce in exterior la viteza ai vedea diferenta la rezerve de putere.
      Exista si explicatia psihologica ca asociem zgomotul produs de motor cu o acceleratie puternica, dar nu cred ca m-as lasa foarte pacalit de acest efect cand as face testul. In fond poti sa mergi cu muzica tare pe ambele masini si sa refaci testul.
      Din experienta personala nu pot sa zic ca motorul de 1.6 MPI 136cp de pe Elantra mi s-a parut mai puternic decat 1.4 MPI de 100CP de pe noul i30 sau decat 1.4MPI de pe Ceedul meu 2008, desi Elantra sta prost la insonorizare, iar i30 sta foarte bine la insonorizare. 1.4CRDI mi sa parut ca trage in aceeasi zona, deci foarte bine. Asta e impresia data de condus in regim test-drive si poate sunt diferente de etajare a cutiilor, norme poluare, cat de rodat era motorul, etc…
      Sper ca Robert sa imi dea dreptate in cele scrise mai sus.

  12. marcus says:

    O comparatie intre 1,6 DSL HP si 1,4 DSL, poti face rapid, te rog? Ce inseamna HP in denumirea primului dintre cele 2?

    • turatiimaster says:

      HP e high-power, adica putere mare, vine din faptul ca 1,6l DSL are doua variante putere LP (low power) si HP. Sunt diferente intre ele, din cate stiu la nivel de turbina, 1,6l are VGT (cu geometrie variabila), 1,4 turbina normala, am condus ambele motorizari, 1,4l DSL e foarte ok pentru un om obisnuit, cine vrea dinamica ia obligatoriu 1,6l DSL (are cel mai bun raport putere/consum).

  13. sorin says:

    Sunt convins ca ai gasit gurile rele;) Vw face doar motoare bune 😉
    Doar ca daca vii cu tehnologii revolutionare ai si sanse sa dai gres. Eu cred ca un motor mic e forjat ca sa dea un randament mai bun, sau e prea complicat si poate da gres. Pe de alta parte un motor turbo mic e scump, consumul nu e cat teai astepta, iar tehnologia pare a fi inca in fasa. Eu asteptam motorul de 1.2 turbo de la hyundai kia. Pare ca ei nu sau aruncat sa fie primii. Desi au turbo pe 1.6 GDI.

    Nu vad de ce tiai lua un polo ce are un pret imens… cand poti sa iti iei masini compacte la banii aia.
    La mine au iesit din calcul aceste motoare din prima pt ca am auzit de aceste probleme. Pe de alta parte pe octavia sau golf pretul e peste media pietei. Am preferat sa iau tehnologie veche testata si in 5 trepte, dar sa nu am surprize pe banii mei.

  14. ciprian says:

    Ati vazut ce probleme are 1.2 tsi si pe toate marcile vag, probleme cu lantul de transmisie. Da-ti o simpla cautare pe google cu “probleme 1.2 tsi”, sunt unii care in 30000 km au schimbat de 2 ori lantul si de 2 ori softul si tot asa se manifesta motorul…la pornirea la rece face ca o masina de cusut. Vedeti experienta altora apoi laudati un motor! Si au am facut drive test cu polo 1.2 tsi, motorul e fenomenal dar…dupa ce am citit atatea forumuri …voi alege o marca cu un motor pe benzina aspirat. Unul diesel iese din ecuatie cel putin pt mine, intrucat fac 15-20000 max pe an. BAfta si sa va aduca Mos Nicolae masini fiabile!

  15. Adi M says:

    La Skoda/VW nici vorba sa fie revizia 10-12 mil. Detin Octavia2 asa ca stiu ce vorbesc. In total 5,5-7 mil in functie de service iar in banii astia intra tot, inclusiv consumabile de la ei.

    • sorin says:

      Probabil depinde de service. Eu auzisem acum cativa ani si era la porche pt un golf.
      Tot nu e scump avand in vedere ca ai garantie si 5 ani nu bagi decat banii aia, la octavia parca nu e garantia 5 ani.
      Recent un coleg sia facut revizia/reparatiile necesare pentru 100000km la octavia 2. L-a costat peste 30 milioane pt ca a schimbat mai multe inclusiv ceva bucse bascule

  16. MihaiR says:

    Pentru “cunoscatorii” care tot scriu aici si ridica Maza 3 in slavi:
    * Mazda3 actual este facuta inca pe platforma de Focus 1 (cu destule imbunatatiri probabil)
    * motorul 1.6 105 de la mazda nu are nici o legatura cu ford…
    * am condus o mazda 3 2008 si nu am vazut o mare dif fata de ceed care sa justifice diferenta de bani la achizitie si reviziile de 7-8 mil la un motor pe benzina (ca la mazda trebuie sa pui ulei Dexelia ca asa vrea serviceul)!?@

    La masina mea am schimbat ambele bielete fata la 30.000km si cuplajul de la volan pe garantie. Astea nu sunt niste probleme pt care sa ma dau cu capul de pereti pe forum!

    • Sorin. says:

      – Mazda 3 e facuta pe aceeasi platforma ca Focus si ca Volvo S40. Si Focus 2 si Focus 3 sunt pe aceeasi platforma ca Focus 1 cu destule imbunatatiri. De exemplu: Mazda 3 2012 are bara de torsiune pe fata. Poti sa o compari si cu Focus 3 daca are suficiente imbunatatiri?
      – Gresit. Macar ai vazut motoarele? Pe site-ul asta e facut test drive la motorul de 1.6 de pe Focus. In afara de masca de deasupra te asigur ca arata identic cu motor de 1.6 de pe Mazda. Mai mult: capacitatea cilindrica, puterea, turatiile de cuplu si putere sunt la fel. Curba de cuplu e diferita si cifra e putin mai buna la Focus. Doar computerul de injectie ce controleaza arderea e diferit. A capatat un nume pompos la Ford si altul la Mazda. Tu iti bazezei afirmatiile pe ceva?
      – hai sa nu comparam mere cu pere. Eu nu vorbeam de Mazda 3 2008 si poate ca ai dreptate ca e la fel ca Ceed 2008(desi Mazda 2008 e model de prin 2004). Eu am condus Focus din 2008 si nu mi s-a parut mai buna decat Kia Ceed. Mazda 3 a primit un face-lift vizibil in 2009! si unul minor in noiembrie 2012. Eu am facut test-drive cu Mazda 3 2012 si cu Kia Ceed 2012. Imi mentin afirmatiile. Mazda 3 2012 este o masina mai rafinata.
      Vezi ca pretul la prima revizie e pe site: 110 euro dar e fara filtru polen si aer si uleiul lor, nu te intereseaza ce pun. Atat am dat si la Ceed. Si daca ar fi asa cum zici tu e cu 2 mil mai mult ca la Ceed dar sa nu vorbim de Skoda sau de VW unde revizia e 10-12 mil.
      Nu ma dau de pereti ci expun niste realitati in cunostinta de cauza: Ceed 2008, Ceed 2012, Mazda 3 2012. Detin Ceed 2008 si Mazda 3 2012. Ceed 2012 e undeva intre ele ca rafinament.

      • George says:

        M-ai facut curios, 114Euro cu tva revizia la mazda 3 1.6benzina deci undeva la 510lei ceea ce suna ok, dar… fara filtru de polen si aer? Daca ii ca la Kia cate 120lei filtru deja se ingroasa treaba 🙂
        Eu am facut a 6-lea revizie la Ceed 1.6benzina 610lei (ulei, filtre-fara ala de aer tocmai pt ca vor 120lei pe el, lichid de frana, antigel, buji) deci cred ca iese ceva mai scump. Unde mai pui ca revizia nr. 5 la mazda: 167euro, nr. 6 258euro!

        Oricum ramane o alegere grea intre cele doua zic eu… asa ca fiecare alege cum ii zice inima si ratiunea 🙂

        • sorin says:

          Reviziile se fac la 20000 nu la 15000 ca la ceed. Pretul e tot pe acolo. Revizia 6 cuprinde distributia pe lant mi se pare. Si e la 120000. Mie nu mi se pare scump.

    • Vultureanu Sorin says:

      Ma asteptam la un follow up, dar la tine gura bate …

      Sa mai fac niste clarificari:
      Suspensiile Mazda 3 / Focus au evoluat alternativ. Fiecare model este o iteratie si aduce imbunatatiri. Mazda 3 2012 e o evolutie spre sport de la Focus 2, vezi bara de torsiune fata si altele. Focus 3 e o evolutie de la Focus 2 spre confort.

      Motorul 1.6 de pe Mazda a fost folosit si de Ford. Nu uita ca japonezii sunt inventatorii motoarelor de turatie aspirate cu sincronizarea valvelor variabila. Ford a folosit colaborarea cu Mazda pentru know-how si reducerea costurilor.

      Acum in 2012 daca compari pretul de la Mazda 3 1.6 TE si Kia Ceed 1.4 Star ce au aceeasi echipare o sa ai o mare surpriza, e acelasi pret! Mazda 3 are in plus si jante de aliaj si iti dau si de tabla. Apoi valoarea de revanzare e mai mare la Mazda 3. Ca design nu cred ca sta mai slab, calitatea materialelor la atingere e mai buna, desi detaliile nu sunt asa fine ca la ceed 2012. Masina e facuta in Japonia si are fiabilitate demonstrata. La Ceed bataile din volan, pocnetele si vibratiile de peste tot sunt la ele acasa. Poate ca exagerez, dar masina e vizibil mai rafinata. Cand treci prin gropi le simti mai atenuat si distant dar nu esti amestecat ca in Ceed.

      In primul rand eu vorbeam de modelul 2012 si poate tu ai crezut ca vorbeam de cel din 2008?

      Cu pretul la revizii, sa presupunem ca e asa cum zici tu si dai 7-8 milioane reviziile sunt la 20000 nu la 15000 ! deci costurile sunt tot acolo.

      zici ca ai condus mazda 3 2008 si nu ai vazut o mare diferenta, dar inseamna ca ea exista? in 2008 diferenta de pret era colosala intr-adevar si nu merita, dar azi e alta poveste… Ti-am mai ca modelul e defapt din 2004, deci tu compari modelul ceed 2008 cu mazda 3 2004.

      Nu ridic Mazda 3 in slavi, am raportat ce am descoperit eu, dar tu vorbesti doar pe presupuneri. Cunoasterea vine prin informare, lucru pe care tu nu l-ai facut, dar iti permiti sa ma clasifi pe mine ca “cunoscator”. Tu ai condus un model vechi la un pret care era mare si acum esti indreptatit sa faci presupuneri generale?

  17. Bum says:

    cu chevy malibu faci test ? eventual 2.0 diesel automat

  18. troglo says:

    Am opel astra 1.7 80Cp 2007 si ocazional merg cu un Ceed 1.6 CRDI 110Cp 2008.
    Ceedul se simte groaznic – desi motorul e foarte bun. Directia nu e liniara, in primule grade e moale apoi se intareste ciudat. Masina parca se rupe pe piatra cubica. Mentionez ca i s-a facut serviceul la directie. Opelul e consistent, foarte solid si nu da senzatiile pe care le am pe Ceed. In schimb Ceedul e foarte reusit la motor desi performantele nu sunt pe masura celor 30Cp diferenta.
    Acum intrebarea e… Ceedul nou e OK dar merita sa ne riscam?
    Din cate stiu noul Ceed nu are o platforma noua ci doar sasiul a fost adaptat – puntile au fost pastrate.

    • George says:

      Eu din cate am citit despre noul ceed/i30 platforma este noua, directia este noua.

      Legat de directia de care spui ca nu este liniara… la Ceed directia este asistata electronic, moale la viteze scazute si se intareste la viteze mari, personal o gasesc foarte buna (desi constat ca multa lume se vaita de ea), eu cred ca este doar o problema de obisnuinta.

      • Vultureanu Sorin says:

        Poti sa ne arati si noua unde ai citit despre platforma noua si directia noua?
        Sanse mici sa fie chiar asa avand in vedere ca nu e ieftin sa faci o masina de la 0, avand in vedere ca in 2007 Ceedul chiar a fost facut de la 0. Eu nu am vazut diferente majore la rulare la noul Ceed, directia se poate sa fie reproiectata dar nu e obligatoriu in intregime ci doar partea de control electronica. Am avut impresia ca in mare masina e aceeasi, in afara de o antifonare superioara si un pret pe masura 🙂

        • turatiimaster says:

          Platforma este imbunatatita complet, pe generatia veche nu aveai Flex Steering, deci coloana de directie este diferita, suspensia spate oricum era foarte buna si la generatia veche, trenul de rulare fata a fost regandit si reproiectat si este identic cu cel de la i30 (dar setarile sunt diferite). Nu exista comparatie intre trenul de rulare vechi si cel nou, diferenta se simte din prima secunda. Am mers cu ceed nou si i30 nou pe piatra cubica si pe drumuri extrem de proaste, cel putin la i30 am vazut cea mai performanta suspensie a momentului. Am avut si i30 model 2008, deci stiu exact cu ce se mananca ambele versiuni, si modelele noi si cele vechi. Cele noi sunt cu totul altceva la suspensie si sunt foarte curios daca vom mai avea problemele cu bieletele, eu sunt in stare sa pariez ca nu.

          • Vultureanu Sorin says:

            1. Platforma imbunatatita complet, nu inseamna o platforma noua 😉 ci doar una modificata in unele parti pt a fi mai buna, dar poate mai proasta in altele…
            2. Flex Steering inseamna ca o parte din directie e diferita(controlul electric), dar caseta de directie poate fi aceeasi sau cu modificari mici/mari!
            3. Diferenta intre suspensiile de Ceeduri nu e atat de mare pe cat m-as fi asteptat! Mie mi s-a parut o rafinare.
            4. Ceedul nou si i30 nu se mai rup pe piatra cubica! iar i30 le absoarbe foarte bine.
            5. i30 s-ar putea sa fie cel mai bun compromis intre comfort si sportivitate. Nu am condus un i30 la limita sa vad daca e si stabila. Ca masina de familie i30 are suspensia cea mai buna 🙂
            6. Problema cu bieletele se poate sa se rezolve usor, pui materiale mai rezistente sau supradimensionate.
            Astept sa se confirme in practica ca Ceedul nou e rezistent la suspensie sau directie, dar sunt circumspect la chestiile de marketing Kia cum ca: e o mare evolutie si revolutie la suspensie si directie…

            • turatiimaster says:

              1) Ramane intre noi, dar nu exista platforma noua care sa nu derive din cea precedenta. Pur si simplu, nu exista asa ceva. Decat in cazul in care s-a inventat o noua solutie tehnica revolutionara. In rest, Golf-ul merge pe evolutie a platformei de cand s-a inventat si restul la fel. Ca sunt mai lungi, mai late, mai groase, mai cum vrei tu, dar intotdeauna se ia ca reper o platforma existenta si se imbunatateste.
              2) Nu e adevarat. Caseta e cu totul altfel, iti garantez eu asta, le-am vazut una langa alta si difera ca albul si negrul.
              3) ceed-ul vechi si i30 vechi se simt ca niste troace pe langa noile suspensii
              6) La ceed-ul vechi poti pune bielete de drumuri grele de Corsa si te tin de nu mai stii ca ai bielete.

          • Vultureanu Sorin says:

            1. George a zis ca e complet noua. Tu ai zis ca e imbunatatita complet. Eu am zis ca e imbunatatita dar termenul complet e relativ. Complet noua a fost in 2008 pe primul Ceed, iar acum e o imbunatatire mai mica sau mai mare. Nu as baga Golf in discutie, pentru ca acesta avea o suspensie decenta acum 15ani 🙂 pe Golf 4 si au facut apoi doar mici imbunatatiri. Ceed 2007 a fost prima generatie de suspensie si a fost nevoie de imbunatatiri continue pentru ca nu are pedigree.
            2. Super! Asta ar reduce din problemele cunoscute ale Ceed-ului.
            3. E subiectiv, eu am vazut doar o imbunatatire, nimic de la cer la pamant. Ceed nou e mai inchegat decat cel vechi, dar pare troaca fata de o Mazda 3 2012.

        • George says:

          http://www.carpages.co.uk/kia/kia-ceed-06-03-12.asp
          Nu gasesc articolul in care am citit eu dar de expemplu aici spune. Daca imi amintesc bine si la prezentarea modelului la Paris s-a spus ca este platforma noua.

    • Vultureanu Sorin says:

      Directia la Ceed vechi e super te asigur 😉 , singura problema e ca tu nu esti obisnuit cu o directie asa sofisticata. Mie directia noua mi se pare mai slaba. Masina chiar se rupe pe piatra cubica :), dar Ceed iti ofera senzatia drumului in restul ocaziilor. Masina e legata la drum si e mai sportiva, de asta masina e nerafinata. Suspensia nu e confortabila ci e foarte brusca si exista si pacanituri din amortizor in habitaclu ce iti dau senzatia de neinchegat. Ceedul vechi mi se pare mai inchegat decat Focus 2008, cu Astra nu stiu cum e…
      Ceedul nou pacane discret la amortizoare in interior, e mai rafinata, dar esenta Ceed e acolo! Nu as compara Ceed nou cu Mazda 3 noua! Mazda 3 mi se pare super! E mai moale, dar rigida, simti drumul dar nu puternic in volan ca vechiul Ceed sau Focus! E mai controlabila, directia e intuitiva si directa.
      Motorul de 1.4 diesel si 90cp de pe Ceed mi-a placut. Iar 1.6 are doar 128 CP in zilele noastre.
      Acum concluzia: chiar daca Ceedul nou e OK, eu nu m-am riscat. Mi-am cumparat o Mazda 3, cam la aceeasi bani. Am testat masinile noi: Ceed, i30, Focus,… dar Mazda 3 a fost ca o manusa.

      • Adi M says:

        Si eu sunt fan Mazda3. Singurul dezavantaj ar fi ca nu ofera benzinare turbo. Acest minus il au si noile i30/ceed dar pe diesel sunt ok. Ca si putere ii depaseste doar Renault 130 de cai pe aceeasi cilindree.

        • Vultureanu Sorin says:

          Totul are un pret. Motor turbo inseamna cam 1000 euro in plus si sincer eu cred ca au o fiabilitate nedovedita(vezi 1.2 TSI 105cp). Iar, consumul nu cred ca e mai mic. Am condus motorul Ecoboost 1.0 de 125CP si nu am fost impresionat. Motoarele de 1.6 benzina si diesel de pe Mazda 3 sunt aceleasi motoare ca pe Focus. Dieselul e motorul PSA, 1.6 HDI 115CP. Benzinarul e 1.6 Ti-VCT de 105CP. Motorul asta a fost inlocuit de 1.0 EcoBoost. Dar Focus inca are versiunea de 85CP si 125CP cu automata.

  19. MihaiR says:

    Vad ca deja rubrica de comentarii s-a transformat in forum de carcotasi. nu-i asa Sorin? 🙂
    Eu am un ceed din 2007 si vreo 120.000km cu el si nu am probleme din astea existentiale(greierasi:)) ). Poate nu cunosti pe nimeni care sa aiba sau sa fi avut pejo sa vezi cum e sa schimbi ceva la masina 1 data la 2 luni?!
    Mishto review-ul. Cum este motorul 1.6crdi 128cp fata de motorul 1.6TDI 105cp de la VAG? Ca aia ai draku reusesc sa scoata si performanta mai bune si consum mai mic cu 23 de cp mai putin? 🙂
    Am mers cu noul i30 si mi-a placut, sper sa-mi fac timp si de ceed curand!

    • Vultureanu Sorin says:

      Nu comparam Ceed cu Peugeot 🙂 Daca comparam cu VAG deja avem o problema si pot sa ridic pretentiile astea 🙂
      dar batai/vibratii in volan? zgomote suspecte(troncaneli) in fata la trecere peste denivelari? Nu ai schimbat nici o bieleta? Astea sunt esentiale, si sunt probleme la toate ceed-urile. Greierasii sunt bonus 🙂 O data ce o sa iesi din garantie, asa acum am iesit si eu o sa vezi ca totul costa enorm si nu rezolva definitiv problema.

      • turatiimaster says:

        Eu am schimbat 2 randuri de bielete in garantie, nu a fost nevoie sa fac observatii, pur si simplu mecanicul a spus ca trebuie schimbate si le-a schimbat. Nu stiu ce ti se pare ca te costa asa de mult, se gasesc bielete de ceed la 40 lei bucata fara tva, originale. Daca 40 lei o bieleta e mult, atunci ce sa mai discutam. Plus ca poti lua bielete de Corsa C (pachet drumuri grele) si garantat te duc minim 50 000 km. Greierasi n-am, nu stiu ce inseamna la ceed. Da, suspensia e mai sport, pe drum prost o simti si am schimbat si eu ceva la caseta de directie (tot pe garantie). 7 ani garantie e destul de mult, 5 ani pentru bara in bara. ceed-ul 2007 a fost o afacere buna. In rest nu am avut nici-o problema cu masina.

        • Vultureanu Sorin says:

          Ai dreptate, ceed 2007 a fost o afacere buna cat a fost in garantie. La motorul benzina nu am auzit pe cineva sa aiba vreo problema dar in rest… Asa cum s-a schimbat pe garantie caseta de directie (la mine s-a intamplat la 27000 km), acum la 60000km (in afara garantiei) ar trebui sa o schimb din banii mei, pentru ca problema a revenit. Mereu am reclamat zgomote anormale la masina asta si mereu au fost reparate partial sau pentru scurta durata. Altii au schimbat si caseta si coloana de directie iar zgomotele reapar dupa o vreme. Piesele nu au fost regandite, deci problema apare la acelasi interval. La service mereu mi s-a spus ca sunt zgomote tehnologice(asa fac toate!). Eu as zice ca e gandita prost.
          Revenind in zilele noastre sa speram ca problema coloanei/casetei de directie din zilele Accentului, Ceedului sa fi disparut la noul Ceed. Este vorba de acea vibratie/zgomot in volan atunci cand treci peste linii de tramvai.

  20. Vultureanu Sorin says:

    In review mi se pare ca prezinti mult si prea in detaliu: design, dotari, consumuri, dar omiti sa prezinti sau prezinti foarte de sus:
    – cum se simte directia
    – cum se comporta suspensia (spui ca are un comportament foarte bun, dar in filme vad ca ai fost doar pe drumuri drepte si condus moderat)
    Prezentarea lui i30 e mai buna si mai echilibrata. Acolo ai fost la munte si spui ca suspensia poate e cea mai buna din clasa, motorul trage foarte bine la ture mari, masina e controlabila, … E ceea ce m-as fi asteptat sa vad si in review asta.

    Ti-ai propus sa prezinti masina ca pentru cineva care nu are cunostinte sau veleitati tehnice si vrea doar un vehicul frumos si economic din A in B?

  21. Vultureanu Sorin says:

    + consum redus
    + antifonare extraordinara pt clasa compacta

    – suspensia rigida si nerafinata
    – plastice care pocnesc
    – lipsa feedback in directie

  22. Mihai says:

    Felicitari pentru filme, Robert! Te urmaresc de aproxiamtiv un an si in toate prezentarile reusesti sa fi destul de obiectiv. Legat de “dispozitivul de eliberare din portbagaj in cazul in care ramai blocat”, eu cred ca acea fantă are rolul de a deschide mecanic portbagajul in cazul in care se arde motorasul ce actioneaza incuietoarea sau sunt retezate firele pentru alimentarea motorasului si portbagajul este pe pozitia inchis. Practic e un fel de deschidere cu cheie din interior.

  23. io says:

    am urmarit in ultima vreme cam toate prezentarile tale, felicitari chiar te pricepi, in ceea ce priveste ceed ul , desi e ok masina parca totusi as ramane cu o parere de rau daca as da banii pe ceed si nu pe un focus de ex, de golf nici nu mai zic

    • George says:

      Eu acum 5 ani am trecut prin dilema Ceed vs Focus si la dotari identice Focus era cu 2000euro mai mult. Este drept ca si mie acum pretul la Ceed imi pare cam mare insa tot este in partea de jos a clase.

      • Vultureanu Sorin says:

        Acum Focus e putin mai scump cu motor turbo, dar poti sa iei la aceeasi bani: Opel Astra, Mazda 3, Mitsubishi Lancer, Renault Megane,… orice in afara de VW si marcile premium. Totul are reduceri fantastice, si pana cand acestea nu vin si la KIA, masina are acelasi pret ca toata clasa.

  24. Co5min says:

    Masina este intradevar interesanta si bine lucrata la interior. O problema insa: motorizari modeste. As face imediat pasul la acest Kia de la un Golf 5, insa nu la cei doar 128cp si cuplul atat de modest. Cel de 1.7 CRDI si 136cp era mult mai interesant si oferea masinii unele tente sportive. Astfel ca daca cauti sa ai si un motor cu oaresce tenta sportiva tot inpre VW trebuie privit. Poate gresesc dar cred ca 1.4TSI 122cp este mai versatil si sprinten decat 1.6CRDI 128cp.

    • turatiimaster says:

      Daca nu te deranjeaza un consum cu 2-2,5l la suta mai mare la 1,2l TSI, atunci nu e problema sa alegi TSI. Oricum, ca sa iti faci o idee exacta, e bine sa apuci sa conduci si CRDi-ul asta de 128 CP, cum spuneam si alta data, cand iti iei masina singura cifra reala care conteaza e pretul, restul sunt povesti. Nu te lua dupa 128 de CP, mergi cu ea si pe urma o sa intelegi ce si cum.

    • Vultureanu Sorin says:

      Nu comparti o benzina cu un diesel, chiar daca ambele sunt turbo. Un motor diesel nu da tente sportive, niciodata!
      Am facut test-drive pe 1.4 diesel 90CP si am fost impresionat de motor. In uz normal(nu sport) trage ca o benzina aspirata de 1.6. Pentru mine acest 1.4 CRDI ar fi de ajuns, asa ca ma gandesc ca 1.6 crdi e mai mult decat ai nevoie pt gropile din Romania.

  25. lucian says:

    Frumoasa prezentarea. Nu stiu daca a mai obsrevat cineva, dar cand filmai busonu de alimentare ai inceput sa dansezi 😀 N-am putut sa ma abtin sa nu zic.

    Foarte buna prezentarea!

    • turatiimaster says:

      Nu prea sunt dansator de fel, nu mai imi amintesc exact faza, cred totusi ca avusesem o discutie inainte cu cameramanul, care imi tot spunea ca ma legan cand vorbesc si de aici reactia mea la sfarsitul momentului cu busonul.

  26. George says:

    Felicitari pentru prezentare.
    Chiar ma pregateam sa intreb de ce a disparut ceed-ul din lista de asteptare cand am vazut ca au aparut filmele pe youtube.

    Si eu speram sa vedem 1.6GDI… dar asta este ne multumim cu prezentarea de la i30. Eu am mers cu 1.6 GDi pe Sportage si se misca decent masina, ma astept ca pe Ceed sa fie o adevarata placere motorul ala.

    Pe Ceed as fi preferat sa puna si 1.7CRDi… sa speram ca in viitorul apropiat o sa vedem o revizuire a gamei de motorizari.

    Mare pacat ca nu ai prezentat sistemul de parcare automat la lucru intr-un spatiu mai ingust, ramane lumea cu parea ca doar atat poate: sa-l puna intr-un loc cat China dintr-o singura miscare… si nu este deloc asa.

    Sunt sanse sa vedem si Optima in viitorul apropiat? Dar Ceed SW?

    • turatiimaster says:

      Problema cu locul de parcare ingust e ca ne-am invartit o ora pana am gasit un loc unde sa putem filma parcarea laterala si abia l-am gasit si pe ala. Oricum, inainte de filmari eu am parcat cu sistemul auto in locuri foarte inguste, atat de inguste incat iti venea sa te dai jos sa vezi daca incape sau nu masina. O sa fie si Optima, probabil si cee’d SW.

  27. ionutcc says:

    Mi-ar place sa vad un test cu 1.6 gdi, daca nu ai ocazia pana vine a mea, te ajut cu materialul !

    • Radu says:

      – Daca instalatia de climatizare este aceiasi ca pe kia Rio ; si daca da, atunci inseamna ca sunt aceleasi probleme cu dezaburirea care porneste automat aerul conditionat ! Probabil din acest motiv nu ai mai prezentat-o aici !

      • turatiimaster says:

        Nu sunt aceleasi probleme, se poate dezactiva functia Auto la ceed si cred ca si la modelele Rio se poate dezactiva acea functie. Nu am mai prezentat-o pentru ca si asa filmele sunt foarte lungi.

    • Vultureanu Sorin says:

      Poti sa te uiti la review de pe acest site cu i30 si motor 1.6GDI. Sunt sigur ca nu exista nici o diferenta.

  28. ionutcc says:

    2 observatii: 1. pe spate leduri sunt doar pe pozitie si frana, semnalizarea este cu bec clasic; 2. nu stiu ce configuratie a fost masina, spun asta pt ca, pachetul cu navigatie are si camera spate inclusa, aceasta nu avea!
    cu toate ca as fi vrut sa vad varianta 1.6 GDI, am urmarit testul cu interes, intrucat in ianuarie astept comanda facuta !

    • turatiimaster says:

      Nici eu nu am reusit sa imi dau seama de configuratia exacta a masinii, cred ca a fost o varianta demo, usor diferita de ce poti configura in mod normal.

  29. swiss says:

    Acest cee’d in mom de fata are o calitate a materialelor cel putin de nivelul G6 si un design superior acestuia, dar in mom de fata cred ca se bate cu megane, mazda 3, focus si astra. Ca si minusuri: lipsa motoarelor supraalimentate pe benzina ( a se vedea 1.6 gdi(135cp vit max 195 iar g7 1.2 tsi 105 cp vit max 192!!) si consumul putin cam ridicat pt un diesel. Totusi tractorasele de la vw nu prea au rivali in clasa aceasta. Plaja de motorizari este destul de limitata. La motorizarile diesel era mai utila urm combiatie: 1.4 crdi 90cp, 1.6 crdi 110cp si 1.7 crdi 136cp.

    • zach says:

      swiss@ materialele am mare indoiala ca sunt de aceeasi calitate; nu am incercat Kia, am incercat I30, iar la interior e diferenta vizibila la calitatea materialelor. Daca poti trece cu vederea diferentele, este in regula asta, dar nu e in regula sa spui ca au aceleasi materiale.

      • Vlad says:

        Am avut placerea sa fac un test drive pe o Kia Ceed cu un interior de culoare beige (inclusiv bordul si scaunele din textil) si calitatea materialelor m-a lasat cu gura cascata. Atat finisajul negru glossy in jurul radio-ului si pe volan cat si schimbatorul de viteze micut si placut la atins te facea sa crezi ca conduci o limuzina, nu o “small family hatchback”.

        Nu se compara deloc interiorul de la Ceed cu acela al i30-ului, iti recomand sa te uiti mai in detaliu, mai ales daca tot ce ai vazut e plasticul mat si banal de la Hyundai.

        Iar Golful… e o masina buna, dar nu imi place deloc designul conservator, aproape neschimbat din anii 70.

      • Vultureanu Sorin says:

        Ceed e mai bun decat i30 la plastice si imbinare detalii. Dar tot pocnesc pe el, chiar daca masina de drive test avea 800km.

        • ionutcc says:

          in fostul meu ceed din 2008 nu scartaiau plasticele, asta a fost unul dintre punctele pozitive, sa o dea in bara la plastice pe noul ceed?

          • turatiimaster says:

            Nu stiu, eu in cel cu care am mers nu am auzit zgomote sau scartaieli, am mai mers si cu un Best (tot modelul nou) cred, e drept ca am stat in spate (ma ducea cineva acasa cu unul), parea destul de hingher soferul si totusi n-am auzit zgomote.

          • Vultureanu Sorin says:

            Cu tot respectul, imi e greu sa cred ca la tine pe un ceed din 2008 nu scartaie sau vibreaza plasticele… Poate am doar eu auz de SpiderMan? Forumurile precum clubkia ma fac sa cred ca nu sunt complet nebun, mai sunt altii ca mine 🙂
            Eu am intalnit aceasta pocnitura din bord. Era singura. Masina e mai inchegata decat fostul Ceed. A fost un prieten la drive test pe alta masina si el nu a observat pocnete suspecte. Referindu-ne doar la ce stim: generatiile anterioare de Ceed au multi greieri. Am si eu un Ceed din 2008 si daca nu merg cu muzica imi e greu sa nu ma enervez pe o simfonie de plastice din usi si bord. Prietenul asta al meu are tot Ceed din 2008 si el avea mai multi greieri ca mine pana cand i-a rezolvat partial cu o schimbare de bureti ce fac contact intre bord si masina. Masinile tehnic sunt ok desi au ceva probleme, iar marci de prestigiu au ceva mai putine probleme.

        • Vultureanu Sorin says:

          Zgomotul auzit venea din bord si era ca un fel de pocnitura din plastic atunci cand luai denivelari, deci masina se forfeca suficient pt a indoi sau a lovi bordul. L-a auzit si baiatul de la MIT cu care faceam testul. Nu a putut sa zica ca nu e acolo. Scuza lui a fost hilara: Zgomotele de pe noul Ceed sunt mai putine decat pe fostul Ceed. Cred ca sunt de acord cu el… la mine in Ceed e o simfonie de scartaituri si pocnituri de plastice. Cu celelalte probleme care sunt la vechiul Ceed imi e frica sa mai recomand masina la cineva. Batai in volan, amortizare, care nu se aud la service si nu se repara decat fara rezultate: vezi schimburile de coloane de directie, casete de directie si altele.. de pe clubkia. Mie mi se pare ca e inginerie facut pe fuga si cu pret mare adaugat. Sa iti pocneaza bordul de nou nu e Premium asa cum vrea Kia sa zica de Ceed. Ceed a fost o masina corecta la 12000 euro in 2008 … acum nu mai e o masina atat de corecta la pret. Fiecare e liber sa se duca la drive-test si sa se convinga.

          • ionutcc says:

            Ciudat … Ori eu nu aud bine, ori tu ai auzul foarte fin, ori esti extrem de ghinionist !!! Am avut ceed 5 ani si 133000 km, dar mie nu imi faceau zgomort plasticele !

            • yodansha says:

              Perfect de acord. Eu detin un Ceed FL din 2010 si 70 mii km rulati. Nu imi amintesc sa fii avut zornaituri sau alte zgomote suspecte. E drept ca im primii 2500 km eram deranjat de niste pocnituri ce apareau la nivelul geamurilor laterale. Insa curand au disparut si nu au mai aparut.

    • turatiimaster says:

      Nu are calitatea Golf-ului la interior, dar la design e la kilometri in fata. Si eu as fi vazut 1,7l CRDi ca fiind mai destept decat 1,6, dar asta e.

      • io says:

        hai ca am ras,cica ceedul e la ani lumina la design fata de golf, poi e tocmai invers domnule Robert Adam, golful este gandit pentru 10-20 ani, pe cand un ceed este hit de o vara, un cunoscator ca dumneata ar trebui sa observe aceasta subtilitate, o capcana in care cad multi de altfel

        • turatiimaster says:

          Pe principiul asta si Mercedes-urile ar fi aratat la fel ca acum 10 ani, un pic mai rotunjite pe la colturi. Nu am timp ca as explica pe larg filozofia VW si Audi. Raman la parerea mea. Prefer Mercedes Clasa A de acum, o schimbare dramatica la design fata de modelul anterior, decat un Golf 7 care trebuie sa fii cunoscator sa il distingi in trafic de un 6.

          • Vultureanu Sorin says:

            Chestiile subiective (nemasurabile) nu poti sa le compari. Chiar daca iti place o masina, nu poti sa zici ca e mai frumoasa decat alta pt ca va exista cineva care sa zica ca nu e ca tine 🙂

            La fel e si cu calitatea Golf-ului la interior. Pe mine nu ma impresioneaza culoarea, textura si designul interior de la Golf 6. Nu as putea sa compar interiorul de la Golf 6 cu cel de la Ceed sau Astra. Toate par sa fie in aceeasi liga. In schimb cel de la i30 mi se pare inferior, undeva in liga Focus :). O liga sub cred ca e Elantra si Cruze.

  30. Gabi says:

    Ce ai alege intre Elantra si Ceed motorizare benzina 1,6, 16valve, si ce parere ai despre calitatea materialelor la interior si asamblare pt cele doua?

    • turatiimaster says:

      Elantra e o masina deosebita dar nu are clasa ceed-ului. Totusi, pentru Romania cel putin, Elantra e o varianta foarte ok. Insa sa nu uitam diferentele esentiale, ceed are suspensie independenta pe spate, se comporta mult mai sportiv decat Elantra.

    • Vultureanu Sorin says:

      Elantra e inferioara Ceed din toate punctele de vedere mai putin loc in portbagaj. Scartaie plasticele pe ea, suspensia spate e slaba la filtrare gropi. Elantra nu merita banii. Motorul de 135CP nu o sa iti traga mai bine ca 1.4 de 100CP. Eu nu am simtit diferenta la condus normal! Nu mai vorbim ca antifonarea pe Elantra lipseste si motorul huruie fata de un i30!

  31. bogdan says:

    Ce ai alege i30 sau kia cee’d(modelele noi), avand in vedere ca designul exterior este asemanator iar preturile apropriate

    • swiss says:

      La exterior nu exista asemanari intre i30 si cee’d.( motorizarile da). Hyundai-ul are o masa mai ridicata si un pret mai mic in mom de fata.

    • ionutcc says:

      eu am ales ceed, chiar daca e mai scump cu 1300 eur, am avut ceed, imi place mai mult ca i30 si pentru ca: la configuratiile existente nu mai poti pune nimic (nici macar bluetooth) si nu suport albastrul din bord ! poate pe altii nu ii deranjeaza asta si vor opta pt i30 …

    • turatiimaster says:

      Amandoua imi plac, tehnica este practic identica, difera doar look interior si exterior. Parca inclin mai mult spre ceed, desi la partea din spate i30 arata mai bine.

      • Vultureanu Sorin says:

        turatiimaster: i30 si ceed sunt diferite la suspensie. Ceed te zdruncina, i30 nu simti gropile. Ar trebui sa stii pt ca ai facut drive test cu ambele. Eu am facut in aceeasi zi si sunt obiectiv. Suspensia noului Ceed e foarte apropiata ca comportament cu vechiul Ceed pe care il detin.

        • turatiimaster says:

          Depinde pe ce jante erau, nu mi s-a parut o diferenta asa de mare la suspensie. Oricum, Kia este marca mai sportiva a grupului Hyundai-Kia, la Kia s-a pus accent pe dinamica mai mult decat pe confort. Nu am afirmat insa niciodata ca suspensiile sunt identice, ci ca platforma tehnica e comuna (la fel e si la Opel/Chevrolet: platforma similara, setari diferite).

          • Vultureanu Sorin says:

            M-am uitat special la acest aspect. Aveau aceeasi dimensiune de jante, aceleasi anvelope Hankook. Diferenta e foarte vizibila.
            Eram foarte curios daca are suspensia moale a i30 de care m-am indragostit. Dar, e o suspensie rigida, care te zdruncina, precum vechiul Ceed.

            • turatiimaster says:

              Poate presiunea la roti? Eu la cee’d-ul meu nu ma plang de zdruncinaturi daca am presiunea 2,2 pe fata si 2,1 pe spate. Cartea zice 2,4 pe fata, daca le umfli la 2,4, dai de dracu cu zdruncinaturile. Eu am mers cu i30 pe 1,6 GDi, la cee’d era 1,6 CRDi, sunt diferente vizibile de greutate, garda la sol, setari. Ca sa imi fac o imagine corecta, ar trebui sa merg cu un cee’d 1,6l GDi.

          • Vultureanu Sorin says:

            Sincer, chiar nu vreau sa o dau in diverse. Nu am condus i30 generatia veche sa stiu cum era, dar generatia noua am condus 1.6crdi si 1.4 mpi. Ambele cu 16″ masini de drive test si am avut aceeasi impresie, suspensia lui i30 e moale si placuta departe de comportamentul ceed-ului pe care il detin. Am variat suficient de mult presiunea la Ceed ul meu ca sa imi dau seama ca la i30 testate nu era presiune la roti, sau motor greu, sau vant puternic ce apasa pe suspensie sau alte,… Vorbesc din experienta proprie pe masini de drive test. Nu cred ca baga ei 3 in anvelopele de la noul Ceed pentru drive test… Nu mai vorbim ca zgomotul suspensiei de pe i30 nu era intrusiv in habitaclu si la ceedul nou se aud batai infundate din amortizare. Am experimentat clar o diferenta majora in setupul suspensiei, cu plusuri si minusuri de ambele parti. Stabilitate vs confort.

    • Vultureanu Sorin says:

      Incearca si Mazda 3. Desi detin modelul 2008 de Ceed am facut test drive pe: i30, ceed, focus si mazda 3. Pretul la mazda 3 e identic dar performanta e superioara.

  1. 15/11/2012

    […] modelul 2012 nu mi-a scapat, printr-o conjunctura interesanta am ajuns sa il conduc in Romania chiar inainte de […]

Leave a Reply to Bum Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.