Renault Mégane 1,6l dCi GT Line

Renault Megane 1,6l dCi GT Line

Dacă mi-aş cumpăra vreodată un Renault Mégane, cu siguranţă va fi varianta GT Line, cu motor 1,6l dCi. E ce trebuie…

Am mai condus GT Line şi mi-a plăcut. Şasiul de Renault Sport schimbă total o maşină altfel normală.

Însă să ai şi şasiul sport şi un motor puternic dar incredibil de economic, da, e ceva care îţi schimbă modul de gândire despre maşini.

Fin şi rapid pe viraje, datorită şasiului, GT Line poate fi şi un vehicul excepţional de zi cu zi. Nu e suficient să aibă jante altfel şi ornamente gri ca să îşi schimbe pedigree-ul. Ramâne acelasi Mégane pe care îl ştim, însă cu multe în plus.

Deşi motorul de 1,6l vine prea târziu ca să mai conteze în vânzările Mégane, noul model fiind deja în aşteptare, totuşi pentru cine doreşte o compactă rapidă, GT Line e o soluţie superbă.

De încercat, măcar şi doar pentru un scurt drive-test, impresionează la multe capitole… Am alergat de nebun câteva zile acest GT Line şi nu se mai golea rezervorul – asta da senzaţie!

30 Responses

  1. Claudiu says:

    Respectele mele, Robert! Esti unul dintre putinii jurnalisti auto ce stiu ce insemna o masina, nu doar jurnalismul 🙂
    Am vorbit in seara aceasta cu un amic ce mi-a spus ca este interesat a-si schimba masina, i-am recomandat fara ezitare Renault Megane GT Line 1.6 dCi, in versiune break insa… Dupa aceea am gasit testul tau. Acest test mi-a reconfirmat tot ce i-am spus amicului despre acest Megane. In 2015 preturile preturile pentru versiunea break sunt sub 19.000 euro.
    El este tentat a-si achizitiona o Octavia 3 in versiune 1.4 TSI 140 cp. Nu as alege niciodata o masina grupul VAG. Sunt masini cu pret de achizitie ridicat, cu multe ptrobleme de fiabilitate, insa cu valoare ridicata de revanzare (deh, mentalitatea).
    Poate as cere o oferta si pentru Focus MK3 FL, 1.6 TDCI

    • Mihai says:

      Nu mai exista 1.6 tdci, este 1.5 tdci acum euro6 in 2 trepte de putere ( preferabil varianta de 120cp).

  2. zach says:

    Nu inteleg de ce se compara Renault 1,6 dCi GT Line cu Golf VII 2.0TDi 150 HP. Doar Goful 7 este o masina noua, iar modelul R-Line inca nu se fabrica, deci nu avem nici pretul pt aceasta masina.
    Cred ca ar trebui sa facem o comparatie intre acest Megane 1,6 dCi GT-Line 130 HP si Golf VI 2,0 140 HP TDi R-Line.
    Oricum, prea multe discutii pe seama pretului, de vreme ce acesta se stabileste si pe seama optiunilor, dar si a discount-urilor destul de consistente acum.

  3. Mihai says:

    E o discutie aprinsa, sper sa nu depasesca bunul simnt, felicit echipa Turatii pt. munca depusa.
    Cert e ca modelul in speta 1.6dCI atrage atentia + optiunea GT. Referitor la pret Megan-ul pierde mult la revanzare fata de Golf, dar dotarea de 27k e Full la Golf cred ca depaseste(sunt multe pacete, nu am avut rabdare sa le configurez)+ ca Megan-ul are GT.
    Din cate stiu si eu GT are ceva pe la sasiu si pe la trenul de rulare in plus sau in minus fata de unul de serie + spoiler fata si difuzor spate nu foarte avansate tehnologic, dar studiate aerodinamic (din cate stiu eu).
    La renault e enervat scartielile etc., insa cred ca la second, la vre-o 50.000Km are un pret pe la 13-14K, taxe mici.
    In ceea ce priveste motoarele celor 2 fabricanti: (lant cred ca si Golf-ul are)etc.ce o mai fi, dCI e cel mai eficent consum/putere ramane de vazut fiabilitatea si tind sa cred ca e buna din moment ce e garantat atatia km.
    O zi buna!

  4. Tilidam Gigica says:

    Asteptam cu interesat si testul noului Golf. De preferat ar fi varianta 1.6 tdi cr CL.
    Numai bine !

  5. Adi M says:

    Si mie mi se pare foarte scumpa versiunea testata. Plasticele actuale si puntea spate semirigida nu au ce sa caute pe o masina de 26k de euro. La banii astia exista Laguna dci full. Doar motorul e de vis, cel mai performant pe cilindreea lui in acest moment.

  6. Mihai says:

    Si totusi e mai mult de un sambure de adevar in ceea ce spune adymateo.
    Sasiul GT Line-ului pe care l-ai testat este sasiul “sport” al megane-ului III, el nefiind altceva decat un sasiu de megane obisnuit cu alte setari ale arcurilor si amortizoarelor, respectiv alte bare stabilizatoare, un pic mai groase. Flavor-ul de RS pe care il marketezi rezida doar din scaunele care intr-adevar sunt de pe vechea generatie a RS-ului, a pedalierului si respectiv a indicatoarelor de bord. Aici se opreste orice asemanare cu modelul RS. Pe dedesubt, adica la sasiu vei gasi o punte fata cu pivot independent si a doua generatie de performance hub, diferential mecanic cu alunecare limitata (pe cup), lucruri la care megane-ul obisnuit nici nu viseaza.

    Simt ca ai fost cuprins de entuziasm si ai amestecat anumite lucruri care sunt pana la un anumit punct similare, apoi fundamental distincte.

    Sa recapitulez pana aici, pe Megane III, care apropos mai are vreo 2 ani pana la pensionare, avem urmatoarele tipuri de “sasiuri”, daca vrei sa le numim asa:

    – cel standard
    – cel sport
    – RS-ul

    Sasiul sport:

    – vine standard pe orice coupe, indiferent de motorizare
    – vine standard pe orice caroserie daca ai 2.0T (180-190 cai) respectiv 2.0 dci (160-165 cai) ca motorizare
    – vine impreuna cu pachetul GT-line, daca optezi pentru acest pachet / nivel de echipare.
    – vine standard pe orice Megane GT.

    Megane GT / GT-Line

    GT-ul are 2 motorizari mari si late 2.0 dci de 165 de cai si 2.0 benzina de 190 de cai, cum bine ai mentionat, nu se comercializeaza in Romania.
    GT Line-ul poate veni in functie de piata in combinatie cu 1.5, 1.6 (1.9) diesel, 1.2T (1.6), 1.4T benzina. In paranteza ai motoarele care au fost inlocuite cu ocazia facelift-ului (collection 2012).

    Cine isi doreste confort dar si un nivel de sportivitate cat de cat bun, alege GT-ul, lipsa lui din oferta naste intrebari legitime, ca cea a lui Co5min, de mai sus. Fireste, 1.6-le nu e facut sa se ia la tranta cu 2.0TDI, pentru asa ceva exista 2.0dci-ul.

    1.6-le nu am apucat sa il conduc, in schimb cunosc destul de bine 1.9-le pe care il inlocuieste, respectiv 1.4T benzina, acela cu care nu te impaci tu deloc. La nivel de performanta, downsizing-ul are costul lui, daca 1.9 atingea pe hartie (si in practica) 210kmh, 1.6 se opreste la 200kmh (pe film apare 205, e o eroare, 205 atinge 1.4T benzina). La 0-100 timpii sunt acolo 9.5-9.6-9.7-9.8, mare diferenta nu e. Un 1.9 lua mixt cam 6.2-6.3, tras de ea, tce-ul 8.2-8.4, diferenta era cam de 2 litri. Pe viraje diesel-ul e cu vreo 120 de kilograme mai greu si asta se simte, ai fi putut sa mentionezi in filme ca ai avut doar ocazia sa conduci si benzina. Cat despre mers relativ economic si cu 1.4T scoti 6.2-6.5 mixt fara probleme cu viteze de 110-120kmh si AC on, sigur asta daca nu il subturezi asa cum procedai tu in filme.
    Diesel-ul se conduce mai relaxat pe plat si trece mai usor cu vederea excesele pedalei de acceleratie, e foarte bun pentru rulare pe autostrada la 150kmh. Daca vrei ceva mai multa sportivitate treci la benzina, masa cu 10-12% mai mica contribuie din plin la o echilibrare mai buna a masini pe punti, drept urmare o viteza superioara de iesire din viraj, una e sa iesi cu 90kmh dintr-o curba, alta e sa impingi un 105, in conditiile in care capacitatea de accelerare e similara.

    Doar atat am avut de spus, in rest, la cat mai multe review-uri.

    • turatiimaster says:

      E foarte bine ca vii cu argumente documentate.

      Direct din mapa de presa GT Line (selectie):
      GT Line versions are based on a sports Pack which is available as an option for
      Dynamique equipment level versions of New Mégane, with specific suspension
      settings, and cover the complete corresponding list of economical, ecological engines
      featured in the New Mégane catalogue.
      – Mégane R.S. seats with additional lateral support and combined TPE/cloth upholstery
      – analogue rev-counter (same as New Mégane R.S.) with dark grey background
      – aluminium Mégane R.S. pedal set
      – Upgraded sports performance
      Specific suspension settings, based on those employed for New Mégane Coupé’s Sport chassis.

      Citat din articolul de pe Automarket cu aceeasi masina:
      Seria GT Line a lui Megane preia şasiul vechiului Megane RS, ceea ce face miracole în materie de ţinută de drum, în timp ce direcţia oferă un răspuns diferit în funcţie de viteză, ceea ce poate fi plăcut odată ce vă obişnuiţi cu acest comportament.

      Citat din articolul GT Line de pe Motorsportnews:
      Megane GT Line se bazeaza pe generatia anterioara de RS de la care a preluat sasiul dar si o parte din elementele componente ale cutiei de viteze.

      Citat din articolul GT Line de pe Promotor:
      Adevărata surpriză, şi una extrem de plăcută, este reprezentată de faptul că seria este dezvoltată de departamentul Renault Sport. Ca şi în cazul lui Clio GT care împrumută la nivelul şasiului elemente de la Clio RS, cam la fel stau lucrurile şi în cazul lui Megane GT Line. … De la Renault am aflat că sub caroserie se află şasiul de la generaţia anterioară Megane RS. Să îi spunem un fel de informaţie din interior, pentru că în comunicatul de presă oficial se menţionează doar faptul că au fost operate modificări la suspensie pentru o ţinută de drum mai bună.

      Adica, pe romaneste, eu oi fi prost, dar nu cred ca sunt toti din presa auto…

      Nu a spus nimeni ca sasiul e identic, e derivat din acel sasiu. Sigur ca nu se compara cu un sasiu de RS actual, insa e o mare diferenta intre un sasiu normal si un sasiu sport.

      Ce vreau sa spun despre exemplele pe care le-ai dat cu sasiurile normal, sport si RS. Cand se dezvolta un sasiu cu trei teme diferite, se folosesc foarte multe elemente comune. Un sasiu sport si un sasiu normal au foarte multe lucruri in comun iar sasiul sport de obicei este fie o interpretare sportiva a sasiului normal (garda la sol scazuta, alte arcuri si amortizoare, eventual si alte mici ajustari), fie sasiul sport este o varianta mai blanda a unui sasiu foarte sportiv (gen RS). Sau, poate fi pur si simplu o combinatie a acestora, functie de scopul propus. Din ratiuni de costuri (foarte importante in dezvoltarea unei masini) se prefera acest mod de realizare a partilor componente: cat mai multe in comun, rezultate diferite.

      Am avut placerea sa conduc si vechiul RS, senzatiile sunt foarte apropiate de cele oferite de sasiul GT Line, tocmai pentru ca sunt foarte asemanatoare.

      PS Daca veti urmari cu atentie si comunicatul de lansare a noilor Megane si Megane Coupe (de acum cativa ani), veti observa ca la sasiul de Coupe se precizeaza faptul ca este dezvoltat de departamentul RS plecand de la sasiul RS anterior. Iar daca GT Line are sasiul sport de Coupe, e un fel de QED…

      • Spiridusul says:

        Asta da pagina de comments. Nu tin minte sa fi vazut prin mediul online astfel de dialog. Bravo, “cititorii nostri sunt mai inteligenti ca ai lor”.

  7. adymateo says:

    Vorbesti multe prostii!

    E adevarat ca cei de la Renault Sport au contribuit la dezvoltarea modelelor limitate GT si GT line, dar asta nu inseamna ca masinile sunt sport. Iar sport diesel nu exista (stie asta si Renault, dar folosesc astfel de detalii pentru vanzari).

    Versiunea testata de tine, la sasiu, are doar mici modificari, in sensul unei garzi la sol coborate si a unor alte amortizoare, exact precum sunt intalnite la Megane-ul Coupe.

    Versiunea GT vine, intr-adevar, cu un sasiu sport.

    Poate vrei sa te documentezi mai bine si sa nu mai dezinformezi atata:

    http://www.media.renault.com/global/en-gb/renault/Media/PressRelease.aspx?mediaid=11338

    • turatiimaster says:

      De obicei sterg comentariile cretine, pentru tine fac o exceptie si iti las opera live. Nu exista masini sport diesel? Citeste si tu de Audi ala care a castigat la Le Mans cu motor diesel de nu mai stiau aia ce sa faca de rusine, urca-te intr-un BMW diesel si pe urma mai vorbim de sportivitate. Ca fapt divers, in lumea auto o masina care face 0-100 sub 10 secunde este considerata ca avand performante sportive (nu e o regula, e o cutuma). O masina cu un sasiu sport e o masina sport, indiferent ce parere ai tu. Da, ai dat link acolo catre o fisa tehnica din 2010, aici vorbim de Megane GT Line Collection 2012, versiune GT ai vazut tu in vanzare in Romania – nici macar nu ai citit cum trebuie ce scria acolo? Nu am spus ca are sasiu RS ci sasiu derivat din sasiul RS anterior (DEX pentru cuvantul derivat). De fapt, Megane Coupe are un sasiu direct ajustat din RS si GT Line are o derivare din Coupe, ceea ce e totuna. Un sasiu mai coborat decat unul standad este prin definitie mai sportiv. Mai usor cu insultele si mai pune mana pe carte.

      • adymateo says:

        Mai usor cu insultele si smecheriile! Cat despre gramatica, nu esti in masura sa dai sfaturi. Sau vrei sa-ti citam momente in care folosesti inept “decat/doar”, “datorita/din cauza”?

        Daca pentru tine un motor diesel si un sasiu coborat e sport, e problema ta, dar atunci imi dau seama cam cum apreciezi tu masinile sport adevarate.

        Ca tot vorbim de sport, Audi si Bmw (marci dupa care esti mort), ar trebui, fanatic fiind, sa vii si cu alte realizari in acest domeniu, in afara de pateticul Le Mans. Ce realizari au avut producatorii aia doi in F1? Dar in WTCC? A… da… 0!

        Fisa tehnica a modelelor GT/Gt line e aceeasi, in 2012 vorbim doar de un facelift si ceva dotari noi (Visio Drive, R-link). Plus, daca tu gasesti fisa Megane Collection 2012 GT/GT Line oficial emisa de Renault, bravo!

        Presa auto in Romania e distrusa, da! Dar aici cred ca e vorba de IQ din moment ce, Renault da in comunicat oficial ca are niste setari sport, iar creditinii preiau ideea ca se foloseste sasiul RS-ului II.

        Trebuie sa fii idiot sa nu pricepi niste lucruri evidente!

        GT Line Chassis/suspension Lowered chassis and specific dampers

        GT GT chassis

        R.S. R.S. Sport chassis Optional Cup chassis

        Sunt la fel, nu? Are sasiu de RS, nu?

        Ng! Ng! Ng!

        • turatiimaster says:

          Cel care a inceput cu insultele si smecheriile esti tu. Nu sunt fan Audi, imi place BMW pana la un punct, dar cred ca nu gandesti daca imi spui mie ca sunt fan Audi. Cu gramatica, te rog sa te adresezi la Academie. Le Mans e patetic. Desigur. BMW in WTTC? Mai nimic. Presa din Romania e distrusa, ok, dar cand reprezentantul tehnic al producatorului Renault iti spune ca GT Line foloseste sasiul modelului RS II, ajustat, pe cine sa creada presa, pe ala sau pe tine?

          Am detaliat mai sus cum e cu sasiurile. Cat despre aia din presa pe care i-am citat, vrand nevrand, Automarket e cel mai mare, Constantin Ciobanu, cel ce a scris articolul din Pro Motor e un tip care, din cate stiu, cam intelege mersul tare cu masina, avand si niste specializari cu pilotajul prin Finlanda (tara bananiera in ale pilotajului), iar tipii de la Motorsportnews parca sunt si piloti prin VTM si CNR, dar cine sunt ei ca sa te combata pe tine. Niste amatori.

          Iti mai explic o data. Sasiul de Megane RS 2 a fost baza de pornire pentru sasiul de Megane Coupe ultima generatie (3). Sasiul de Megane Coupe 3, cu ajustarile de rigoare (din punctul meu de vedere sasiul de pe GT Line e mai ager decat cel de Coupe standard), e prezent pe GT Line. Ce e incorect in a spune ca sasiul de GT Line este derivat dintr-un sasiu de Megane RS 2? Sau tu nu esti nepotul bunicului tau?

          P.S. La urmatorul comentariu poate te cenzurezi, altfel iau masurile de rigoare si moderez comentariile. Ar trebui sa ma respecti macar pentru faptul ca ti-am aprobat comentariile insultatoare, ca sa nu mai vorbim ca ne despart si cateva mii de masini conduse. Condu un GT Line si revino cu impresii. Toti suntem destepti cu Google.

          • adymateo says:

            Nu sunt destept cu Google. Citez doar ce spune producatorul despre propriul produs, pe de-o parte, iar pe de alta parte vorbesc din prisma posesorului de Laguna III GT 205 4Control, unde, chiar daca am acelasi motor ca si RS-ul II, masina are o alta putere, are alte frane (mai mici fata de RS, mai mari fata de o L III standard), la fel cand e vorba de evacuare sau sasiu. Ideea de baza fiind ca nu pot spune despre ea ca e una sport veritabla, ci doar una cu valente sportive, iar daca am un sasiu mult mai rigid (neluand in calcul 4Control) nicidecum nu-l consider sport (precum in cazul oricarui model RS).

            Si ca tot invocam Megane Coupe:

            New Mégane Coupé’s sports chassis
            New Mégane Coupé is equipped as standard with an even more dynamic chassis. The suspension features stiffer springs (17mm/100DaN at the front, 22mm/100DaN at the rear), while the front roll centre height has been lowered by 30mm, and the front and rear dampers are stiffer, too. Finally, New Mégane Coupé’s centre of gravity is 12mm lower, and the sum of all these measures ensures a particularly dynamic package.

            Eu din acest citat inteleg ca e vorba, asa cum am zis si prima data, de alte arcuri, amortizoare.
            Nu se zice nimic de alta evacuare, alte modificari la vreuna dintre punti, alte discuri de frana (cu exceptia celor de 296 pentru TCE 180), adica toate alea de dau pedigree-ul unei masini sport.

            Sunt convins ca un GT Line e mult mai rigid si sta mai bine pe sosea fata de un Megane obisnuit, dar asta cred ca se datoarea in primul garzii la sol, neechiparii cu pachet drumuri dificile, iar in materie de feeling interior a scaunelor de tip R.S. .

            Ca cei de la Renault Romania spun niste treburi … e altceva. Ei fac greseli si cand vine vorba de echiparile standard ale diverselor versiuni/modele (vezi ultimul exemplu cu Clio 4 si R-link).

            Nu ma intereseaza ce cursuri de pilotaj au luat diversi jurnalisti, alea nu conteaza deloc in scrierea unui material de presa si documentarea propriu – zisa, iar calitatea muncii lor, in speta a articolului, am vazut-o si am catalogat-o ca atare.

            Mai departe fiecare trage ce concluzii vrea. Eu unul ma opresc aici (si e drept ca am avut niste iesiri anormale).

            PS: Tare afirmatia cu Academia!

            • turatiimaster says:

              Nu iese fum fara foc. Niciun jurnalist, oricat de dobitoc ar fi, nu ar arunca o astfel de idee in media daca nu ar fi o informatie certa. Este asa cum am spus, nu trebuie sa o iei ca atare, dar asa este. Daca te uiti si pe site-urile internationale, o sa vezi aceeasi acreditare a faptului ca sasiul este o variatiune mai soft pe tema RS 2.

              Degeaba dam citate, daca la un curs de produs sau la o lansare de presa, unde se dau multe informatii tehnice, mai mult sau mai putin oficiale, ti se spune clar si raspicat ca sasiul este o versiune modificata a RS 2, asa este.

              Cert este un alt lucru, ca tot se vorbea mai sus de Golf, nu am condus 7 dar o sa conduc, stiu ca 6 avea un sasiu excelent dar sincer mie sasiul de GT Line mi s-a parut superb in comparatie cu cel de Golf 6 standard. Adica pedigree-ul RS se simte, nu este doar o suspensie mai joasa.

  8. mda says:

    Pretul intradevar este un pic cam mare, in rest e o masina buna. Cat despre acest golf prea il laudati,avantajele fata de accest megane e ca este o masina noua si cam atat,sper sa nu se indoaie si la accesta usile din fata la colt in partea de jos. motorul de 2 litri de la vw e o porcarie si sti bine cate probleme are, intradevar cutia dsg e buna,interiorul arata mai bine la golf,pentru ca e mult mai nou.Asa ca sunt multe modele care nu au acceste probleme si mai ieftine ca,golful. Multi illauda ar e vai de el..

    • 741 says:

      Chestia cu motoru de 2 l de la vw e fumata de mult. Interiorul arata bine nu pentru ca e nou (e cam la fel ca si inainte) ci pentru e de calitate mai buna si mai bine asamblat, rar auzi zdranganeli la golf pe cand la frantuzoaice…. Fa un test simplu : inchide usa la golf apoi la megane si o sa auzi cum suna la golf si cum suna la megane.Apoi o mare diferenta e confortul de rulare ce e net superior in golf (antifonare mai buna, suspensie independenta spate, scaune mai bune). La pret de ravanzare, timp de asteptare ca sa o vinzi second, bate golfu la megane da ii suna toba.
      Asa ca la acelasi pret cu golfu nu are nici o sansa, daca e mult mai ieftin e altceva.

  9. kim_vl says:

    Nu discut de preturi pt. ca nu ma (mai) intereseaza problema, dar francezii au reusit sa stoarca din 1.6 tot atat cat a reusit VW din 2.0. Asta inseamna tehnologie inovativa (vom vedea fiabilitatea pe viitor). In plus impozite si RCA semnificativ mai mici.

  10. Co5min says:

    Si totusi foarte scumpa la cei 26.000 euro. Golf 7 2.0 TDI DSG Highline cu pachet Navi ajunge tot pe acolo la pret. Avantajele celui din urma sunt evidente:
    – Motor cu reale tente sportive
    – DSG-ul care nu mai merita nicio prezentare
    – model nou lansat, platforma MBQ
    – Interior
    – Tinuta de drum

    Minusuri:
    – consum
    – exterior

    Sincer, sub nicio forma masina prezentata nu merita acesti bani dar asta nu insemana ca nu are calitati.

    • sorin says:

      Asa e, e foarte scumpa, dar e masina sport si nu as comparao cu un golf fara a fi versiunea gti. 2.0 tdi e un motor bun, dar nu stiu care ar fi tentele reale sportive… diesel e pt consum si a cara greutate nu pt sport. Tinuta de drum cel mai probabil e inferioara unui megane sport! Interiorul e o chestie foarte subiectiva la fel ca si exteriorul deci nu avem ce compara. Avantajele nu sunt evidente si nici nu exista decat pt oamenii care martirizeaza VW sau Golf.
      Nu vad de ce ai da banii astia pe un Golf 7 cu dotarile indicate de tine. Sunt multe masini mai bune din clase superioare la banii astia dar pe care nu scrie VW si nu au navigatie. La suma asta insa iti iei o masina sport de la Renault.

      • Co5min says:

        sorin, cum poate fi numita o masina care face 100km/ora in 9.8 secunde, sport ? Ce-i ofera de fapt aura sportiva unei masini ? Niste oglinzi vopsite altfel decat caroseria si lumini zi de tip LED ? Iar mai apoi vi si spui ca un 2.0TDI 150cp care face 0-100 in 8.6s nu este cu nimic mai sportiv. Martirizarea VW si mai precis Golf, o face europa intreaga in ultimii 20 ani, fiind mai mereu cea mai vanduta compacta. Sa fie oare tot continentul asta batut in cap asa cum insinuezi tu ? Sunt de acord cu tine ca la 26.000Euro sunt o multime de alte optinuni mai bune, chiar si in clasa SUV -Kia Sportage 2.0 TDci 136cp super accesorizat. Repet, cum Doamne iarta-ma sa dai asa o caruta de bani pe un Megane 1.6DCi 130cp ?! Unde mai pui ca masina e si foarte uzata moral -anul viitor urmand sa apara modelul nou.

        • kim_vl says:

          “Masina foarte uzata moral”…Pai de Golf ce sa mai zic ? Pune una langa alta doua generatii consecutive de Golf si fa acelasi lucru cu Megane si uita-te la ele de la 50 m si apoi sa-mi spui pe care dintre ele le deosebesti una de alta. In alta ordine de idei nu face un Megane de serie 26000 Euro cum nu-i face nici Golful. Simplu, nu ?

        • Vultureanu Sorin says:

          nu am zis ca e sport prin motor, care e un motor mediocru. Pe de alta parte 1 secunda diferenta intre 0-100 pt 2.0TDI nu spune ca motorul e mai sportiv. Conteaza mai mult reprizele, elasticitatea decat 0-100. Sport e ceva ce are 5-7 secunde… si tinuta de drum!
          Am spus ca suspensia SIGUR e mai buna ca a unui Golf, daca o privesti pe latura sportiva, o tinuta de drum care iti permite sa duci masina stabil si in siguranta prin curbe cu viteze mari. E vorba de cum se tine in curbe… iar Golf e o masina foarte buna, dar nu e sportiva. Golf GTI se compara si probabil o intrece, dar e mai scump.
          Eu am zis ca Golf nu e o comparatie corecta, iar toata lumea cumpara Golf pentru ca e o masina buna, de 20 ani. Golf e o masina normala, dar care face toate lucrurile fara gres, nu impresioneaza prin nimic, fiabilitatea e demonstrata deci un best buy daca nu vrei sa iesi din multime. Dar Golf standard nu e sportiva ca Megane asta, Golf GTI e comparatia corecta pentru aceasta masina si cel mai probabil e mai buna decat ea… dar la un pret mai mare.
          Kia Sportage arata bine, dar nu e asa spatios si performant ca o masina clasa medie.
          Acum fie vorba intre noi ce masina merita 26000 euro pe praful asta???
          Daca iti place design si vrei ceva mai mult pe latura sportiva a condusului poti sa cumperi Megane asta. Cred ca e mai scumpa cu vreo 5000-10000 decat face, dar daca vrei sa iesi din multime, e modul tau de a o face.

          • kim_vl says:

            Daca prin mediocru te referi la 1.6 dCi (caci nu-mi dau seama exact la ce motor te referi) inseamna ca nu stii ce vorbesti sau n-ai pus mana pe el. Te asigur ca daca te urci legat la ochi si cu doape in urechi (pt. a nu-ti da seama ca e 2.0 TDI) in cele doua masini de care vorbesti nu-ti dai seama de diferenta de cilindree din punct de vedere dinamic.

            • turatiimaster says:

              1,6l dCi e prea tare la ora asta. Superior si celui de 128 CP de la Kia, are un suflu incredibil in orice treapta, zici ca are cel putin 150-160 CP si 400 Nm.

          • kim_vl says:

            Aceeasi senzatie o am si eu.

    • dicu cosmin says:

      daca vorbim despre pret,trebuie spus ca nivelul de echipare Highline nu ajunge la nivelul Dinamique al lui Megane.Ca sa ajunga acolo,mai are nevoie de 2-4000euro,plus ca nu e varianta GTI,adica inca cel putin 2000euro in plus,iar la Renault,probabil masina poate fi achizitionata cu 24-25oooeuro.
      Astfel diferenta ar fi de cca.5-6oooeuro!? Sincer,pentru ce,fara a fi subiectiv!?

  11. kim_vl says:

    La ora actuala nu mi-as cumpara alt diesel inafara de 1.6 dCi.

  12. Ionut says:

    Felicitari pentru prezentare, Robert! E o masina superba cu un motor deosebit. Am si eu un Megane 3 de peste 3 ani, cu motorul 1.6 16v 11o CP si m-am bucurat foarte mult de aceasta masina. Fiabila, incapatoare, placuta la condus. E adevarat ca motorul de pe masina mea e departe ca performante si consum de modelul testat de tine, dar si pretul de achizitie a fost cu 11000 euro mai mic :D. Astept cu interes si testul cu noul Clio.

Leave a Reply to zach Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.