Toyota lansează Prius Plug-in Hybrid în România

Toyota PRIUS_PLUG-IN_HYBRID_DET_10_2012

Păstrându-şi poziţia de lider în abordarea ecologică şi tehnologică a mobilității în ultimii 15 ani, modelul Prius rămâne hibridul cel mai bine vândut la nivel mondial şi a devenit una dintre cele mai bine vândute maşini din întreaga lume.

Peste 2,6 milioane de autoturisme Prius şi mai mult de 4 milioane de maşini integral hibride Toyota şi Lexus au fost deja comercializate la nivel mondial, reprezentând 80% din vânzările globale de maşini hibride.

Beneficiind de silueta fluidă specifică celei de-a treia generaţii Prius şi de lungimea extinsă cu 20 mm, care permite un nou design frontal, Prius Plug-in Hybrid poate fi recunoscut ca vârf de gamă al remarcabilei familii de autoturisme integral hibride de la Toyota.

Masa modelului Prius Plug-in Hybrid este de doar 1.425 kg, cu numai 55 kg mai mult decât la modelul Prius standard, masa noului acumulator cu ioni de litiu a fost redusă la numai 80 kg, cu doar 38 kg mai mare decât la acumulatorul hibrid nichel-metal al modelului Prius standard.

Nu a fost afectat nici spaţiul pentru pasagerii din spate, nici spaţiul de încărcare. Noul model poate transporta 5 persoane, iar capacitatea portbagajului este de 443 de litri cu scaunele din spate nerabatate, cu doar 2 litri mai puţin decât la modelul Prius standard.

Cu bancheta spate rabatată fracţionat 60:40, astfel încât să se obțină o podea plată pentru spaţiul de încărcare, capacitatea totală a portbagajului ajunge la 1.120 litri.

Grupul motopropulsor pentru Hybrid Synergy Drive® (HSD) generează o putere totală a sistemului de 136 DIN CP, permite un consum de combustibil extrem de scăzut de numai 2,1 l/100 km în ciclul combinat pentru omologare europeană şi un nivel al emisiilor de CO2 de doar 49 g/km.

La conducerea în modul EV extins, Prius Plug-in Hybrid generează zero emisii de CO2, NOX şi particule, rulând cu o autonomie urbană de până la 25 kilometri pentru o viteză de maxim 85 km/h, în funcţie de nivelul de încărcare a acumulatorului şi condiţiile de deplasare.

După epuizarea autonomiei EV, sistemul HSD va continua să asigure un consum de combustibil de doar 3,7 l/100 km şi un nivel de emisii de CO2 de numai 85 g/km, lider în această clasă de autoturisme.

Autonomia în modul electric EV de 25 km a rezultat și în urma proiectelor experimentale desfăşurate de Toyota pe parcursul a cinci ani.

Această distanţă nu numai că oferă cel mai bun compromis între autonomia EV, performanţă, design, masa autoturismului, infrastructura de stații de încărcare existentă şi preţ, ci a demonstrat şi că răspunde cerinţelor pentru naveta zilnică a unui procent important dintre cetăţenii europeni – peste 70% din deplasări au fost pe distanţe mai mici de 25 km.

În doar 90 de minute, mașina poate fi reîncărcată complet la o priză convenţională. În afara performanţelor electrice, noul Prius Plug-in Hybrid poate fi folosit şi ca vehicul integral hibrid obişnuit, în acest caz comportându-se ca un model standard Prius. Această combinaţie unică oferă noului Prius Plug-in Hybrid o autonomie totală de 1.200 km.

Ca şi în cazul celorlalte modele hibrid, şi modelul Prius Plug-in Hybrid beneficiază de scutirea de la plata taxei de primă înmatriculare, precum şi de diverse avantaje fiscale la nivel local, cum ar fi 95% reducere la plata impozitului auto în municipiul București.

„Odată cu lansarea în România a noului Toyota Prius Plug-in Hybrid am inaugurat şi prima staţie electrică de încărcare ENEL din România, amplasată în curtea sediului Toyota din Șos. Pipera-Tunari nr.1.

Atât maşina, cât şi staţia, reprezintă paşi simbolici importanţi şi demonstrează preocuparea permanentă şi eforturile constante ale celor două companii în domeniul mobilităţii sustenabile şi al unui mod de viață ecologic şi responsabil”, a declarat Anca Dumitrescu, Senior Brand Manager în cadrul Toyota Romania.

Lansarea noului Prius Plug-in Hybrid reprezintă o nouă aplicaţie a sistemului Hybrid Synergy Drive®, fiind platforma tehnologică de bază pentru viitor.

Hybrid Synergy Drive® a fost concepută în mod specific ca platformă modulară adaptabilă la diverse surse de energie, putând fi utilizată cu uşurinţă la autoturismele Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEV) (autoturisme electrice hibride reîncărcabile), Electric Vehicles (EV) (autoturisme electrice) şi Fuel Cell Vehicles (FCV) (autoturisme cu celule de combustibil).

7 Responses

  1. Nica Lucian says:

    Am vazut kit-ul Enginer de 4 Kw la pretul de 3500 $. Nu stiu daca merita si se amortizeaza cam greu, in 3-4 ani. Din cate am vazut se vaitau cei care au montat acest kit, ca dupa circa 150 incarcari bateriile incep sa-si piarda din proprietati. Eu astept un Prius din SUA in urmatoarele 3-4 luni si ma informez cu privire la un kit. Nu vreau GPL. Mi-e teama ca se pierde din putere. Multumesc pentru informatii.

    • Andrei says:

      Mircea l-a avut, pentru cineva cu garaj si distante scurte (sub 30km) pe zi este mana cereasca, dar si cei cu distante mai mari este folositor, mergand in modul blended.

      La el, din cauza ca ne-am bagat nasul in el, am modificat controller-ul de incarcare si a dus la defectarea ireversibila a celulelor de litiu, pana la pragul cand a luat foc masina, dupa ce au stins pompierii incendiul si am reparat masina, Prius-ul respectiv merge ca in prima zi, inca un semn ca nemtii de la Dekra nu mananca bors cand vine vorba de robustetea si fiabilitatea acestei masini.

      Atentie cu Prius-ul de State, acestea nu au garantia recunoscuta la noi (chiar si aia de 10 ani pentru masinile din California si alte cateva state) si consumul de benzina este cu ~1L fata de varianta europeana, standard, testat in paralel de noi. Te invit la noi in comunitate, unde disecam pe lung si pe lat subiectul Prius si modificarile aduse ei. Poate in viitor o sa-l rugam pe Robert de la Turatii sa ne dedice un articol cand vom fi terminat proiectul de PHEV si il invitam sa ne dedice un clip explicit privind modificarea.

      http://www.club-toyota.ro/forum/showthread.php?1281-Comunitatea-Toyota-(Prius)/page16

  2. Andrei says:

    @Claudiu, eu cu a mea am depasit acei 2 km cu usurinta, de asemenea am mers constant cu viteze decente, nu m-am “tarat”. Autonomia este absolut si reala (la Toyota primesti ce platesti), doar A/C-ul afecteaza autonomia, dar in rest, CD Player-ul si alte acceosrii consuma mult prea putin ca sa conteze. De ex. linia audio de pe Prius PHEV, pachetul JBL GreenEdge consuma doar 120W (cam cat un CD auto standard) si se aude la nivelul liniei de pe vechiul Prius unde consuma peste 450W.

    Oricum aia 25 km nu ii folosesti integral ci si in mod “blended” si automat iesi bine si la distanta parcursa si carburant consumat. Oricum, un acasa-serviciu-acasa la mine insumeaza cam 25Km, deci m-a incadrez. Oricum banii pe un Prius PHEV nu dau, voi cumpara un kit de upgrade pentru modelul meu si teoretic are o autonomie mai mare, doar Vmax fiind mai scazuta (sub 70/h).

    • Nica Lucian says:

      Vinde cineva in Romania kituri de conversie plugin pt. Prius ?

      • Andrei says:

        Oficial se aduc kit-urile Enginer din State dar avem in calcul o varianta “bricolata” cu celule cu fosftat de litiu, un Battery management bazat pe cel de la Enginer, iar dimensiunea kit-ului o sa fie fix cat acumulatorul oroginal de tractiune (nu se pierde din spatiul de bagaje), momentan este in faza experimentala, urmand ca anul viitor sa-l implementez pe jucaria mea, dar iti spun de acum, pretul este unul piperat, unde doar un fanatic sau sofer de taxi vede avantajele acestui sistem.

        Alta varianta facuta de noi este cu 4 acumulatori standard de Prius, un modul de comanda BMS+ customizat si dezvoltat aici in tara, avantajul acestui sistem este franarea regenerativa mai buna si eficienta, reprizele pe curent mai bune si fiabilitatea sistemului hibrid.

        De asemenea multi dintre noi au si montat instalatii GPL, ce reduc cu ~40% costurile de functonare ale masinii.

  3. Claudiu says:

    Producatorul spune maxim 25 km autonomie in sistem electric, evident in oras.Ramane de vazut cat e autonomia in practica (frig, trafic, consumatori electrici).Evident pretul e exorbitant nu doar pentru Romania ci pentru o intreaga Europa aflata in criza.

    2-3 KM autonomie pe electric au SUV-urile hybride fara incarcare.Evident tot teoretica, adica pe hartie.

  4. Andrei says:

    Este un pas inainte, din pacate unul foarte costisitor, daca Prius-ul normal pleaca de la 27.000 Euro, modelul acesta este 44.000, intrebarea mea vine, de ce atat de scump, cand in Germania costa de la 37.000 Euro in sus? doar este vorba de aceeasi masina.

    De abia astept sa ajung la un drive-test cu ea, sa vad diferenta de a merge doar pe curent pentru mai mult de 2 Km si viteze mai mari de 70 (unde la Prius-ul standard porneste conditionat motorul termic).

    Probabil cu bijuteria asta voi dobora actualul record personal de 4.2 in Bucuresti 🙂

Leave a Reply to Andrei Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.