Dacia Lodgy 1,5l dCi 7l Laureate

Dacia Lodgy 1,5l dCi 7l Laureate

Probabil că am mai precizat şi cu alte ocazii, în general modelele pe care le-am privit la început cu scepticism s-au dovedit, în final, total surprinzătoare.

Dacia Lodgy nu a făcut excepţie de la regulă, dintre ultimele modele Dacia lansate, Lodgy, Dokker, Logan şi Sandero, Lodgy mi-a displăcut vizual încă de la prima fotografie cu maşina pe care am văzut-o.

Totuşi, atunci când te afli realmente lângă Lodgy, maşina se vede complet altfel şi, chiar dacă nu reuşeşte să îmi schimbe complet părerea, recunosc că e plăcută ca proporţii, în ciuda primei impresii.

Am avut surpriza să descopăr în Lodgy ceva ce aşteptam demult la Dacia: sentimentul de maşină străină. Da, e greu de crezut, dar până când nu te urci în vehicul şi îl conduci, nu realizezi.

Dacia a depăşit cu Lodgy aşteptările unei maşini low-cost, însă preţul maşinii testate se apropia de 16 000 euro.

Una peste alta, cu excepţia preţului şi a rezultatului slab la Euro NCAP (recunoscut de altfel, dinaintea testării, de oficialii Dacia – care declaraseră că se aşteapă la 3 stele), Lodgy e o maşină excelentă.

Şi, dacă nu mă credeţi pe cuvânt, e bine să aveti răbdarea să urmăriţi filmele cu Dacia Lodgy. O să fiţi la fel de surprinşi ca mine…

31 Responses

  1. Horea says:

    Salut, sunt curios de performantele noului motor pe benzina de pe Lodgy : 1,6 l – Sce 100. Se poate sa realizati un film (scurt) cu Dacia Lodgy Sce 100 … doar pentru motor ?

  2. alex says:

    Nu e vorba de mers sportiv, nici pe departe. Mai mult e pentru mersul la munte unde se simte destul de mult lipsa de putere. Inainte am avut tot pt vacante un Vivaro 2.0 cdti, si chiar daca era mai greu nu avea problema asta, doar pe autostrada de la 130 km/h in sus, in rest mergea bine incarcat.

  3. alex says:

    Masina este super, dar cand este incarcata cu 7 oameni si ceva bagaje nu mai merge chiar asa bine. Stiu ca la kia aveai chip tuning, ce parere ai, la Lodgy se preteaza, se poate duce in jurul a 135 CP si mai important 300Nm care sunt numai buni pentru o masina plina. Crezi ca vor fi ceva probleme cu motorul? Masina este folosita doar pentru weekend, vacante si chestii de genul asta, rar prin oras.

    • turatiimaster says:

      Cand ai 7 insi in ea si bagaje, banuiesc ca nu prea vrei sa mai mergi sportiv cu ea, daca tii neaparat, poti sa ii faci o resoftare, din punctul meu de vedere merita.

  4. sergiu says:

    Ok,multumesc.

  5. sergiu says:

    Salut,Robert si felicitari pentru teste.Cere ver fi urmatoarele masini testate??

  6. Ati says:

    Salut!! Stau in petrosani si vreau sa imi iau un Sandero.Tu ce parere ai?Apar problemela motor iarna avand in vedere ca aici scad temperaturile sub -15°C? Mersii si tineo tot asa!!!!

    • turatiimaster says:

      Nu apar probleme, daca masina e intretinuta si utilizata corect, stai linistit, poti lua Sandero fara probleme.

  7. Andrei Ionescu says:

    Loganul in Brazilia, unde se si fabrica, este vandut sub sigla Renault, are claxon pe volan,transmisie automatica, etc. Modelul “cel vechi”, prima generatie varianta de echipare “full”, la ei se numeste Exclusive costa 18.000€. Interesant ar fi calitatea de constructie, daca la ei manetele au “joc” sau din moment ce poarta sigla Renault, sunt oarecum mai “tepene”! Va salut cu respect si va apreciez munca pe care o faceti cu daruire si responsabilitate! Aici video: http://www.youtube.com/watch?v=rgrcb9BpAYw

  8. stefan says:

    La logan dci ar trebui sa se spuna de cand cumperi masina ca e bine pt motor sa-l tii la un 2000 rpm ,pt a evita schimbarea periodica a egr(60 mii km).O alta problema de care cei dacia nu se ocupa este calitatea pieselor de schimb de origine(ma refer la rulmeti fata,bielete , bucsi bascule fata, bucsi bara stabilizatoare)Pana la 100 mii km nu au fost probleme cu piesele mentionate mai sus,si cand am schimbat cu piese de origine nu au tinut nici 20 mii km ,(egr a fost cshimbat pe garantie la 60 mii km ,atunci mi s-a spus treaba cu tinut motorul la 2000 rpm).Motorul dci 65 cp are 400 mii km a fost schimbat un injector la 300 mii de km ,ambreiajul odata la 170 mii km si odata la 320 mii km ,discurile fata la fel ,amortizoarele la fel.Cam astea au fost problemele unui logan dci de 65 cp 2006 ,care din 2007 e taxi

    • Alex says:

      Salut Robert,

      În primul rând felicitări pentru profesionalism – urmăresc pagina de ceva vreme şi stiu despre ce vorbesc.
      La subiect: cât de eficientă ţi s-a părut încălzirea? Crezi că la drum lung face faţă la -10 sau -15 grade?

      Mulţumesc,
      Alex

      • turatiimaster says:

        Merge foarte bine climatizarea si motorul se incalzeste repede, nu ai cum sa ai probleme la drum lung. In anumite situatii, sub -10, -15 grade, s-ar putea sa fie nevoie sa ai o solutie gen carton in fata radiatorului, mai ales pentru drumuri scurte. La drum lung nu sunt probleme.

  9. mihai says:

    buna ziua
    am o intrebare: daca ma duc la o reprezentanta auto si vreau sa iau in drive test o masina pt cateva zile (asa cum faceti dumneavoastra) cei de acolo mi-ar dao?? dumneavoastra platiti?

  10. Robert says:

    Salut Robert si La multi ani !

    Am si eu o intrebare ca tot veni vorba de accidente usoare.In caz ca la un test drive sa zicem,am un eveniment neplacut ,fapt al unui accident usor ,eu trb sa platesc daunele sau asiguratorul testului? Chiar sunt putin nelamurit aici?

    • turatiimaster says:

      Pai depinde ce semnezi atunci cand conduci masina respectiva. In documentul respectiv scrie ce obligatii si drepturi ai.

  11. gimini says:

    Inteleg foarte clar doua lucruri distincte 1, in Timisoara vesta de pile maro e la mare moda, taica parintele e trendy si 2 ,cat de greu e sa faci o prezentare de calitate asa cum o face Robert.

  12. mihai says:

    Incredibil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Robert,te implor,spune-ti parerea;nu stia ce fel de motorizare conduce;diesel sau benzina;masina avea cruise control si habar nu avea sa-l foloseasca.

    Este cel mai `neadecvat`test posibil.

    Marius,multumim pt distractie;pe cat de bun si obiectiv este testul lui Robert pe atat de idiot este asa zisul test al geniului din banat.

    Foarte foarte tare!!!!!!!!!!!

  13. marius says:

    Salut,

    Grozav testul,felicitari….

    La polul opus trebuie sa vedeti un test realizat de cel mai tampit om din lume.

    Atentie pericol de tampenie…

    http://www.youtube.com/watch?v=N3nMxdDyr2M

    • alex says:

      Pericol de tampenie e putin spus :))…mersi de link….m-am distrat pe cinste!!!!!!!!!!!!

  14. Nicu says:

    Felicitari pentru prezentari. Lodgy este o masina in adevaratul sens al cuvantului si pentru ceea ce ofera nu as spune ca este chiar asa scumpa. intradevar 15.000 euro este o suma si la acesti bani sunt multe oferte in piata. Insa pentru cine cauta o masina din categoria aceasta, Lodgy este o optiune demna de luat in seama. Pe cand un test si cu motorizarea 1.2 TCE. Deasemenea, astept cu interes si testul cu Logan 2/Sandero 2.

  15. George says:

    Mie mi se pare mai reusit ca design Dokker-ul (in primul rand pt. ca nu pare atat de masiv). Am vazut si eu de vreo cateva ori Lodgy si rotile par subdimensionate fata de caroserie. In rest, in ceea ce priveste testul, apreciez incercarea de a fi cat mai obiectiv.

  16. yyo says:

    Felicitari pentru test,o masina corecta la un pret corect. Motorul asta il am si eu, dar pe un renault megane2 e de 85cp e super motorul la 110 in afara am un consum mediu de 3,2. Pentru puterea lui trage super, faci de ras masini mai puternice.Astept si test cu logan si sandero.

  17. Mihai says:

    Mie mi se pare ca bara fata si cea spate au alta nuanta de culoare fata de restul masinii. Mi s-a parut din primul moment al filmului 1 (inca il vizionez la momentul acestui post). Daca va uitati la minutul 8 (si nu doar aici) al primului film se vede diferenta.

    • turatiimaster says:

      Depinde cum a fost reparata, masinile de drive-test se mai si accidenteaza.

  18. io says:

    first comment, da foarte corect si obiectiv testul ,felicitari, in ceea ce priveste masina e ok,suspensia spate este de pe kangoo,nu s-a specificat in test, de aceea erai asa incantat de tinuta de drum, intradevar pretul este o problema pt ca la banii astia iti iei duster sau un ceed combi

    • zach says:

      na, acuma compari si tu mere cu portocale. 7 locuri in duster sau kia ceed??? daca ziceai Kia Carens, Renault Scenic, C4 Picasso etc Si la banii astia nu cumperi nici una din astea, noi. Sunt mult mai scumpe.

  19. nsq says:

    Felicitari pentru video! M-am uitat de la cap la coada timp de vreo 2 ore :))
    Cateva observatii:
    -abaterea vitezei este de 4-7 km/h in functie de viteza la care te afli avand un logan si un gps stiu asta 😀
    -pe autostrada cred ca era mult mai usoara folosirea limitatorului de viteza pentru masurarea turatiilor astfel nu va mai obositi cu pedala de acceleratie.
    -in legatura cu euroncap-ul, cei de la Renault au declarat ca in echiparea de baza masina ia 3 stele, iar daca se opteaza si pentru esp sau limitator de viteza poate scoate 4 stele…chestia asta e cam interpretabila si suna cam a marketing.

    In rest masina este foarte ok, iar pretul raportat la concurenta NU la restul masinilor din gama este foarte bun pentru ce ofera.
    Stima!

  1. 16/03/2016

    […] e aceeasi cu cea prezentata pe Lodgy normal, n-au fost diferente majore la consum fata de acel test. Versatilitatea motorului 1.5l dCi a fost […]

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.