Chevrolet Cruze 2,0l D LTZ

Una din maşinile bine vândute în segmentul compact, Chevrolet Cruze, are pentru mine o semnificaţie mai specială.

Mai întâi, primele probe pe care le-am făcut înainte de începerea serialelor noastre video, acum aproape 3 ani, au fost făcute cu un Cruze alb. Aşa a fost să fie atunci.

Am ridicat capota şi am filmat în joacă, fără vreun gând serios. Când am văzut ce a ieşit, am realizat că am putea filma drive-testele şi asta a fost. Am zis, hai să o facem!

Ulterior, am condus ceva timp un alt Cruze 2,0l D AT, pe care nu am reuşit să-l filmăm, din motive obiective la momentul respectiv. Şi a rămas o datorie neachitată faţă de Chevrolet, care ne-a ajutat mereu cu maşini, când am avut nevoie.

A trecut mult timp de atunci şi iată-ne, în sfârşit, din nou împreună. Chevrolet Cruze 2,0l D LTZ, varianta hatchback, a petrecut cu noi suficient timp pentru a fi dezbrăcat de secrete.

Era o chestiune de onoare, să reuşim să-l filmăm, indiferent de vreme sau probleme, mai ales că au fost enorm de multe mailuri în care oamenii îşi exprimau dorinţa să filmăm Cruze.

Ce a ieşit puteţi vedea în filmele care urmează. Şi avem o surpriză: va urma curând o serie de filme cu Cruze SW facelift, 1,4l Turbo, varianta LTZ+.

28 thoughts on “Chevrolet Cruze 2,0l D LTZ

  1. […] Cruze a devenit şi mai faimos odată cu introducerea a două noi variante de caroserie, hatchback şi […]

  2. ion

    pacat ca nu faci ce spui, un om de cuvant are mult mai mult de castigat.

    • kim_vl

      Ha ?

  3. Civic

    Cand postezi testul cu Honda CRV? Astept cu nerabdare 🙂

    • turatiimaster

      Acum s-a pus pe channel, o sa fie si pe turatii.ro diseara.

      • Civic

        Multumesc!

  4. marius

    Din filmare se vede ca pentru 0-100 au fost necesare mai mult de 8.5 s

    • turatiimaster

      Tot ce se poate, nu am facut o accelerare pentru a demonstra ca face in 8,5 s suta, ci doar ca idee, daca ma straduiam, din 2-3 incercari puteam scoate si sub 8,5 s.

      • George

        Asa te lauzi in toate filmele, dar n-am vazut o data sa fi scos la fel sau mai bine ca in fisa tehnica…

        Lasand gluma la o parte, eu nu inteleg de ce trebuie sa raspunzi la astfel de provocari indecente, cum e cea a lui Marius.

        Felicitari pentru review-uri, le urmaresc cu placere, sunt foarte bune, suprind aspectele cu adevarat relevante pentru un potential cumparator, asa ca pot inchide ochii si cu ceva indulgenta, pot trece si peste cele 10 secunde necesare cruze-ului sa atinga suta.

        • turatiimaster

          Masuratorile nu se fac asa, exista conditii speciale, am lucrat ani de zile cu aparatura speciala de masurat asa ceva, e nevoie de o sumedenie de factori (greutate vehicul, nivel combustibil, temperatura exterioara, temperatura asfalt, altitudine, densitate aer si altele), se fac o serie de probe si se alege valoarea cea mai buna. Asa iese 8,5 la accelerarea de la 0-100.

          Ca sa scoti 8,5 sau mai bine, trebuie sa faci diverse probe cu masina, sa vezi unde e punctul optim de schimbare a treptelor, sa vezi cat de sus urci cu turatia inainte de a da drumul ambreiajului in treapta 1, sa o inveti, pe urma e usor. Din pacate nu am timp de jocuri din astea, abia avem timp sa filmam.

          Nu exista 2 masini identice care sa scoata acelasi timp de la 0-100, oricat ai vrea – este imposibil – trebuie sa se incadreze intr-o marja. Daca te uiti la filmele cu Megane RS, nu mai stiu care, RS sau RS 2012, acolo o sa vezi pe cronometrul masinii (RS Monitor), ca am scos si mai bine decat dadea constructorul – asta asa ca idee.

          Tocmai ca stiu cu ce se mananca, nu ma stresez la masuratori, fiecare ia din filme ce doreste. Pe unii ii deranjeaza cum ma imbrac, ca ma legan sau ca mai fac greseli, inerente de altfel, uitand ca subiectul e masina, eu sunt doar un accesoriu.

          • marius

            Prin afirmatia mea nu am vrut sa critic calitatea review-ului, din contra, apreciez munca depusa, era doar o observatie.

          • marius

            Din punctul meu de vedere, este foarte important ca datele furnizate de producator sa se adevereasca cat mai bine in conditii normale de exploatare (in special cele privitoare la consum).
            Felicitari pentru munca depusa.

      • George

        Asa te lauzi in toate filmele, dar n-am vazut o data sa fi scos la fel sau mai bine ca in fisa tehnica…

        Lasand gluma la o parte, eu nu inteleg de ce trebuie sa raspunzi la astfel de provocari indecente, cum e cea a lui Marius.

        Felicitari pentru review-uri, le urmaresc cu placere,suprind aspectele cu adevarat relevante pentru un potential cumparator, asa ca pot inchide ochii, si cu ceva indulgenta, pot trece si peste cele 10 secunde necesare cruze-ului sa atinga suta.

  5. Matei

    Asta o fost unul dintre modelele la care nu ma asteptam sa imi placa dar in ultimul mi-am cam schimbat parerea fata nu doar de Cruze ci de Chevrolet

  6. Sergyu

    Cand vor fi gata testele cu Renault Clio si Dacia Logan?

    • turatiimaster

      Mai dureaza, o luna, doua.

  7. Bum

    am vazut la “concurenta” (aia care are testele doar pe facebook) test cu subaru xv 1.6 cvt , crezi ca-l poti lua la test ?

  8. gigi

    Se lanseaza noul Seat Leon! La asta chiar ar trebui sa-i faceti un review!

  9. kim_vl

    Eu deja ma gandesc la un Chevrolet Trax ca varianta mai buna ca pret/dotari pt. Opel Mokka.

  10. io

    o intrebare,am observat pe parcursul prezentarii ca faceai unele “comparatii” cu grupul hyundai/kia, d.p.d.v al fiabilitatii partii mecanice(motor,cutie de viteze,suspensii,cost intretinere)care sunt mai bune,hyundai/kia sau chevrolet?

    • sorin

      Ca posesor de kia ceed 2007 si activ pe forum kia pot sa iti zic ca caseta si coloana de directie nu a fost reusita, apar vibratii, jocuri, zgomote, la toate masinile. Aceleasi probleme au fost si la accent, deci tind sa cred ca e ceva general, o lipsa de know how. La suspensie, pot sa iti zic ca amortizarea nu e rafinata, te zdruncina si se mai schimba bieletele originale la 30k.
      In rest sunt 0 probleme. Motoarele sunt putin lenese la turatii mici, dar recupereaza la turatie mare.
      Pt Chevrolet urmareste forumul lor si o sa vezi. Stiu ca cel putin la primele masini au fost diferite mici probleme. In general piesele sunt mai putin fiabile fiind o masina de cost scazut. Ovalizarea discurilor de frana stiu ca e o problema.
      Acum am si o masina Mazda 3 noua, si inainte sa cumpar am studiat putin si curtea Opel, Chevrolet. Este intradevar cea mai ieftina masina de pe piata, eu cred ca merita investitia per total. Eu nu am trecut mai departe de aspectul ei grosolan interior cat si exterior cat si impresia ca e o masina de cost mai redus.

      • io

        multumesc de raspuns ,este intradevar foarte detaliat

    • turatiimaster

      Eu am Kia si nu am avut probleme majore pana acum. Insa am si Opel, care imprumuta platforma tehnica modelelor Chevrolet si la 100 000 km am schimbat 2 bielete la Opel, in timp ce la Kia s-au schimbat pe garantie la 30 000. Pe drumuri rele, ca ale noastre, cred ca Opel si Chevrolet sunt mai rezistente in termeni de articulatii. Costurile de intretinere sunt asemanatoare, la motoare si cutii cred ca e o discutie prea larga. Unele motoare de la Opel sunt superioare unora de la Kia/Hyundai si invers.

      • io

        multumesc mult de raspuns,la momentul actual detin un astra diesel,ma tenteaza un ceed de aceea am urmarit prezentarea te cred ca de 5 ori sunt informatii pretioase,felicitari si mult succes in continuare

  11. sorin

    Greutatea masinii pare mai mare decat de obicei si poate de aici si consumul mai mare. Si asa consumul e de masina de clasa medie cu diesel de 2l daca nu ma insel in conditiile unui comportament dinamic mai bun la Cruze.
    Personal nu agreez design interior sau exterior. Calitatea materialelor interioare pare un pic peste Elantra. Dar sub multe alte masini.
    Costul masinii o face sa fie best buy, in conditiile in care Hyundai/kia nu mai fac masini ieftine. Cred ca si problemele sunt mai putine decat la Hyundai Kia pentru ca piesele vin din experienta Opel/GM si au fost testate in practica mai mult timp.

  12. viorel

    filmele sunt mai mult decat explicite si bine realizate, iar masina asa cum reiese din prezentare depaseste multe asteptari
    ceea ce nu am inteles este atitudinea celor de la GM de a stabili categorii de dotari ale masinilor: pentru Europa de Est, pentru Europa de Vest si pentru SUA-Canada
    cand ma refer la dotari nu ma refer la perdelute, beculete sau insertii de lemn ci la chestii practice cum ar fi afisarea in cadrul computerului de bord a voltajului bateriei, a senzorilor de presiune in roti si chiar pronirea masinii din exterior din telecomada de fabrica

    felicitari pentru munca pe care o depui

  13. slv83

    Apreciez mult ceea ce vad in filmulete, mi se pare ca sunt cat se poate de obiective!
    Pe cant un test cu noul Golf Mk7? E proaspat si n-as vrea sa se raceasca!!!

    • turatiimaster

      Sa se faca vremea mai buna si o sa fie si Golf 7.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.