Honda CR-V 2,2l i-DTEC AT Executive

Honda CR-V 2,2l i-DTEC AT Executive

Testul cu noul model Honda CR-V a fost un pic atipic. S-a efectuat din bucăţi, în două perioade diferite şi având două maşini la dispoziţie, ceea ce a încurcat un pic filmările, întrucât ne-a scos din rutină.

Până la urmă filmele au ieşit şi CR-V e o maşină superbă, cu un preţ bun şi o fiabilitate ieşită din comun. Dar clienţii sunt un pic reticenţi, considerând că o cutie de viteze automată cu doar 5 rapoarte e un dezavantaj în acest segment.

Am încercat să explic raţiunea pentru care un constructor ca Honda a lăsat doar 5 trepte, cu avantajele şi dezavantajele inerente.

CR-V impresionează prin robusteţe, prin calitatea materialelor, spaţiul interior uriaş şi modularitatea interesantă a banchetei spate. Nu în ultimul rând, vine şi cu hayon acţionat electric, un „must have“ în clasa asta de autovehicule.

Eu m-am lăsat convins de CR-V, deşi consumul de combustibil nu a fost foarte aproape de cel din fişa tehnică, totuşi am condus maşinile în condiţii destul de sportive şi la temperaturi scăzute. Faptul că maşinile erau destul de noi nu a fost în favoarea consumului.

M-a surprins totuşi faptul că maşina are un preţ competitiv, raportat la concurenţă, fiind uşor sub noul Hyundai Santa Fe ca preţ, în condiţiile în care avea mai multe dotări.

Cel mai mult şi mai mult merită analizate cu atenţie performanţele dinamice, Honda CR-V oferă performanţe mai bune decât media segmentului şi chiar aproape de unele modele mult mai puternice.

La urma urmei, noul CR-V poartă sigla Honda, chiar dacă e SUV, ştie să şi alerge la nevoie.

De încercat pentru oricine doreşte un SUV care merge la service doar la cosmetică…

39 Responses

  1. Sorin says:

    O masina frumoasa . A aparut pe piata modelul cu motorizare 1.6 i-dtec o testare cu aceasta motorizare ? Cred ca se va vinde mai bine cu aceasta motorizare taxe mai mici .

    • turatiimaster says:

      O sa facem test si cu 1,6 i-dtec, nu stiu cand, dar va fi.

    • Andrei says:

      Sorin, tu vorbesti serios?
      Vrei sa-ti cumperi o masina de 25000-27000EUR si te gandesti la o diferenta de impozit de 100-150EUR. Cumpara-ti o masina care sa te reprezinte, cum spunea cineva mai sus, decat un CRV chel, pentru ca CRV 1.6 vine doar in varianta Confort, mai bine o Kia full, desi e greu sa le compari.

      • Sorin says:

        Masina care o voi cumpara cu siguranta ma va reprezenta si cumpar ceva ce sa-mi fie util nu am nevoie de 4×4 si nu vad de ce sa dau 500 de euro pe an ca atata este diferenta de impozit, asigurare si casco pe ceva de care nu am nevoie . In 8 ani 4000 de euro de banii astia bag motorina .

    • Andrei says:

      P.S. CRV 1.6 nu trece de 5.8-6L/100km nici daca-l bati, masina e foarte sprintena, o reala placere.

  2. dragosh says:

    In primul rind, felicitari pentru munca depusa!

    Ati putea face un reportaj si despre CR-V, varianta pe benzina?

    Multumesc anticipat.

    • turatiimaster says:

      Nu promit, dar vedem ce putem face.

      • dragosh says:

        Am facut astazi un scurt test drive si cu varianta 2.0 AT Executive. O masinarie minunata, dupa cum era de asteptat, comportament diferit fata de diesel. Sper sa ii faceti review.

  3. Ovidiu says:

    Interior +, Calitate +, toate sunt cu + mai putin design exterior (e aproape un van) capacitati offroad, pret si consum.
    Mazda CX5 este dupa opinia mea mult mai oportuna, pentru un potential client.
    Felicitari pentru munca depusa.

  4. Marcel P says:

    Avand in vedere ca in 2011 ati testat Mitsubishi ASX 1,8 Di-D Mivec si recent Honda CR-V 2,2 i-DTEC va rog sa comparati ansamblul motor+cutie de viteze, suspensia+sasiul si modul 4×4 intre cele doua. Ambele au motoare diesel de 150 CP iar cuplul maxim este cu 50Nm/rpm mai mare la Honda, la aceeasi turatie – 4.000 rpm. Numai cateva bile albe sau negre,impresii personale din timpul testelor.Datele tehmice le gasim singuri pe internet.
    Nota : Mitsubishi ASX a fost testat cu o cutie manuala si daca nu ma insel cele doua, fac parte din clase diferite (SUV/crossover).

    • turatiimaster says:

      Intre ASX si CR-V nu exista comparatie, ASX e mai mic si mai putin capabil. Are insa avantajul cilindreei mai scazute, motorul trage excelent si e mai bun la consum decat cel de la CR-V, daca spatiul nu e o problema si daca poti trece peste interiorul trist, poti lua ASX. Daca nu, CR-V. Mie unul mi-a placut enorm ASX, mai ales prin prisma consumului, dar nu poate fi comparat direct cu CR-V, noul CR-V e altceva.

  5. ady says:

    felicitari pt filmulete pe care le faci!Spune-mi,te rog, tu ce ai alege intre honda cr-v(2,2 diesel cutie aut) si mazda cx-5(2,2 175cp diesel cutie aut)dpv al manevrabilitatii pe sosea/off road,suspensii, stabilitate,accelerare,franare,pozitie la volan etc!Fa abstractie de pret!puncteaza pe scurt.

    • turatiimaster says:

      Eu de asta fac filmele, ca sa nu mai raspund la intrebari. In primul rand CR-V e mai mare decat CX-5. Deci te gandesti daca e sau nu un avantaj asta, ai spatiu interior mai bun in CR-V, pozitia de condus e mai comoda. Apoi CR-V parca se simte mai rigid, mai inchegat si imi place mult mai mult la interior, cum arata si cum se simt materialele. Mazda pe de alta parte, e la fel de dinamica si are un consum de combustibil foarte bun, plus o insonorizare excelenta. E greu de ales, mie imi plac ambele, pentru o femeie sau persoana in varsta cred ca CR-V e mai potrivit, in timp ce CX-5 e mai tineresc. Fa un test cu ambele si ai sa te decizi singur, fara parerea mea.

  6. amfetamin says:

    Scuze,am vazut ca mi-ai raspuns mai sus,scuze inca odata.

  7. amfetamin says:

    Am tinut-o mai moale,nu prea am trecut de 3000 rpm(desi cei 99 cai sunt atinsi la 6000 rpm in cazul meu)! Acum am in jur de 8700 km cu ea,cam pe la cat zici ca e rodat calumea,pe la 10-15.000?

    • acris says:

      la un yaris am simtit ca se lasa motorul si am un consum mai bun undeva peste 30mii km ,mai bun, consum mai mic sub 1 litru fata de media avuta ,dar depinde foarte mult de stilul de mers ,temperatura exterioara ,treapta a 5 a la 50 km h

  8. amfetamin says:

    A,am uitat,nu stiu daca are vreo relevanta,am o Toyota Auris,motor 1.33 VVT-I de 99 caluti.Nu stiu daca la rodaj are relevanta capacitatea cilindrica sau ca e benzinar sau diesel?
    Asta cu rodajul se aseamana cat de cat cu acumulatorii la telefoanele mobile,unii zic ca vin gata formatate,altii ca trebuie 3 cicluri de descarcare/incarcare complete ca sa ajunga la capacitatea maxima.Asa si cu rodajul,unii zic ca masinile vin deja de pe bancul de probe cu rodajul facut,altii ca nu,ca trebuie sa se faca rodajul si sa nu treci de nu stiu cate ture nu stiu cati km.

    • turatiimaster says:

      E bine sa o tii mai bland in primele 2-3000 km, citeste manualul, acolo ai indicatii clare. De obicei motoarele moderne vin rodate pe banc, insa rodajul pe banc e una si rodajul live e cu totul altceva. Ai grija de masina in primele mii de km si o sa fie mai bine.

  9. amfetamin says:

    Robert,scuze de offtopic dar as vrea sa stiu si eu cam dupa cati km parcursi incepe sa consume mai putin,adica dupa cat poti sa zici ca i-ai facut rodajul la masina? Unii zic dupa 10.000 km,altii dupa primul schimb de ulei,altii…Nu am gasit nici un articol dedicat despre acest lucru,si am cautat cam peste tot,pe goagal,pe diferite forumuri,mai mult m-au bagat in ceata.
    Iti multumesc anticipat pt raspunsul tau.
    P.S. Faci cele mai complete review-uri care exista pe net,tu si cu George Buhnici sunteti cei mai tari!

    • turatiimaster says:

      Depinde de la motor la motor, de obicei dupa 10-15 000 km poti considera motorul lasat si consumul real.

  10. turatiimaster says:

    Nici eu nu mai stiu daca sunt jurnalist auto. Sunt altii mai buni.

  11. gigi says:

    Singurul lucru care imi place la masina asta e marca: Honda! Mi se pare singura marca japoneza care “s-a pastrat”, in sensu ca si-a pastrat sportivitatea si looku tipic japonez atat la interior cat si la exterior! Domnule Adam ca un jurnalist auto ce pretindeti ca sunteti (eu nu am de unde sa stiu) trebuie sa fiti OBIECTIV!

  12. kim_vl says:

    Apropos de Honda, mult mai interesant pare faptul ca se apropie lansarea in Ro (in Franta deja s-a lansat) a noului motor diesel 1.6 i-DTEC, garantat 1 mil. de km. Sunt curios cum se comporta in comparatie cu 1.6 dCi-ul de la Renault. Cifrele oficiale dau un consum mult mai bun si emisii de noxe sub 100.

  13. Vlad says:

    Va salut cu respect!

    Urmaresc de ceva vreme review-urile dvs si le apreciez f mult, precum si munca si timpul depus in a le realiza.

    Doream, totusi, sa atrag atentia asupra faptului ca cu aceasta ocazie – review de CRV – este prima oara cand mie cel putin “imi miroase” a reclama. E de inteles faptul ca pasiunea nu e ieftina, insa credibilitatea muncita creata pana in momentul de fata prin review-urile excelente ar putea incepe sa se clatine, daca se va merge in aceeasi directie.

    Inc-o data, mult success in continuare!

    • turatiimaster says:

      Opiniile sunt la liber pe acest site, fiecare are dreptul la propria opinie. Exista si un buton de donatii, folositi-l cu incredere pentru a ne ajuta sa garantam review-uri nepartinitoare si lipsite de influente externe. Honda a cumparat reclama pe turatii.ro si in anii anteriori si nu cred ca m-a influentat in vreun fel in opiniile mele. Ca sa ma schimb tocmai la CR-V, e greu de crezut chiar si pentru mine. Am folosit prilejul acestui test cu CR-V pentru a explica niste lucruri despre cutia de viteze automata cu 5 rapoarte, poate de aici impresia ca am fost platit sa fac asta. Daca as fi vrut sa urc CR-V in slavi, poate ca as fi indulcit putin partea cu consumul, de ce nu am facut-o?

  14. slv83 says:

    Nu mi-as lua asa ceva din numeroase motive:
    – e doar un VAN putin inaltat
    – motor mai mare de 2.0 cmc= RCA+ impozit mari
    – valoare de revanzare scazuta in timp
    – cutie cu DOAR 5 rapoarte
    – garda la sol infima
    – unghiuri de atac si degajare infime, de berlina

    Alegerea mea ar fi un Tiguan, evident Track&Field!

    • kim_vl says:

      De acord cu majoritatea aspectelor punctate de tine. In schimb alternativa pt. mine ar fi alta.

      • turatiimaster says:

        Fiecare are alternativa lui. Stii cum e, eu voiam Sportage si acum balesc la un Isuzu care se lasa asteptat. Intotdeauna va fi ceva mai bun, mai interesant, important e sa fii multumit sufleteste cu alegerea facuta.

        • gabi says:

          Subscriu si eu la ideea cu partea de offroad la SUV. Chiar vroiam sa te intreb tot pe KIA ai ramas setat, sau ai prefera un CRV mai slab echipat

          • turatiimaster says:

            Se fac teste off-road la toate, doar ca nu prea le filmam, din motive care tin de dificultate si oricum nu le poti compara. Degeaba iau acelasi traseu vara si iarna, sunt chestii total diferite. Nu am ramas pe Kia, eu vreau Isuzu D-Max 2012, din varii motive, intre Sportage si CR-V mai slab echipat as lua Sportage full.

  15. ionut says:

    Pare o reusita pentru Honda.Totusi consumul de combustibil e putin exagerat,aproape cu 37% mai mare decat cel declarat.Cutiile cu trepte mai putine pot fi legate la motoare cu un cuplu suficent de mare fara probleme.La aceasta cilindree nu e o problema sa ai cinci trepte.Totusi 40.000 euro nu sunt bani putini in conditiile in care modelul a salvat din faza de proiectare o suma considerabila fiind un model global cu mici modificari in functie de piata.
    Ce am observat la testele efectuaute cu SUV-uri este faptul ca nu prea le scoti in afara asfaltului suficent.Sincer daca optez sa cumpar un suv asa vrea sa vad putin cum lucreaza si sistemul 4*4.Ca sugestie poti alege un traseu care sa il parcurgi de fiecare data cand testezi un suv si care sa cuprida o portiune care sa departajeze cat de cat modelele intre ele unghi trecere,degajare putina incrucisare intre punti si nu in ultimul rand la caseta de prezentare a specificatiilor tehnice introdu capacitate tractare,garda la sol si capacitate de incarcare.
    Toate cele bune.

  16. cata says:

    Pe cand un test cu noul civic 1.6 diesel?

  17. io says:

    ar fi interesant un comparativ cu aceste suw uri, crv ul e tare dar totusi as merge pe un tiguan

  18. Catalin says:

    Masina e ok dar o trage in jos garda la sol de doar 165 mm (demna de o berlina). Pentru comparatie, Mazda CX-5 are 210 mm. Alte comentarii sunt de prisos. Pacat!

  19. marius says:

    se pare ca au scos acum un nou motor diesel, de 1.6

  20. gabi says:

    Felicitari pentru munca depusa, e intradevar o masina reusita, dar Honda nu mai e ce a fost odata, e absurd ca pentru a pastra mitul fiabilitatii sa folosesti acelasi motor disel din 2007 si aceeasi cutie automata, pretul e mult peste media clasei din care face parte. La banii astia versiunea full deja se calca pe degete cu RR Evoque iar Santa Fe e cu o clasa mai mare de aici si pretul mai mare.

  1. 04/03/2014

    […] povestit pe larg despre noul CR-V, aici, era timpul sa ne ocupam rapid si de varianta cu noul motor de 1,6l, […]

Leave a Reply to gabi Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.