Renault Mégane Sport Tourer 1,5l dCi EDC Privilege

Renault-Megane-Sport Tourer 1,5l dCi EDC Privilege

Am mai avut ocazia să ne întâlnim cu motorul 1,5l dCi cuplat cu o cutie de viteze EDC, la un Renault Fluence, aşa că nu am mai insistat cu un test complet al variantei Mégane Sport Tourer cu aceeaşi motorizare/transmisie.

Mégane ST este în opinia mea unul din break-urile foarte frumoase ale momentului şi se comportă impecabil în orice situaţii de drum, menţinând un nivel de performanţă ridicat în condiţii de consum de combustibil foarte scăzut.

Adică, ST e varianta ideală pentru o familie dar şi pentru un tânăr dinamic. Oferă confort, ergonomie, spaţiu, arată bine, totul la un preţ corect.

Sigur că multă lume ar fi vrut să avem un 1,6l dCi cuplat cu EDC, dar deocamdată asta este situaţia.

De încercat acest break dacă vă doriţi o astfel de variantă de caroserie. Împreună cu Cruze SW intră într-o selectă adunare de break-uri fine ca design.

22 Responses

  1. Ovidiu says:

    Buna ziua Robert! Îți urmăresc cu interes testele cu mașini, mi se par foarte complete și utile!
    Ca sa trec la subiect, îmi doresc o părere despre mașina din acest test, doar ca e modelul hatchback. Tu fiind in domeniu de atâția ani, Cunoști foarte multe detalii, iar pe mine ma interesează cât de fiabila este cutia de viteze EDC? Am citit diferite păreri și am înțeles ca dacă îți pică cutia, te va costa foarte mult reparația sau înlocuirea, plus ca nu prea sunt foarte mulți “meseriași” care sa se priceapă la o asemenea cutie.
    Mașina de care vorbesc, este o mașina la mâna a doua, un Renault Megane hatchback din 2012, 1.5 dCi, EDC, 80000 km. Mașina arată și funcționează foarte bine, cumpărată din România , cu toate actele și reviziile la zi.
    Merita sa îmi iau un Renault cu cutie EDC?
    La 80000 care ar fi șansele ca aceasta cutie sa pice sau pe parcursul utilizării de acum încolo
    Multumesc anticipat și mult succes in continuare cu acest proiect

    • turatiimaster says:

      Am prieteni cu Fluence EDC care nu au avut probleme in 150-200 000 km, in mod normal o cutie EDC e gandita sa functioneze cam 250 000 km.

  2. alex says:

    Salut Robert. Am vazut ca esti fan Megane GT Line si vroiam sa te intreb ceva. Prin Germania am vazut destule Megane-uri noi sau aproape noi cu preturi intre 13-19 mii, diverse editii, BOSE, GT Line etc. Ce parere ai de Bose, se merita in jur de 16500 unul cu pana in 5000 km sau chiar nou? Cum se misca motorul asta pe caroseria ST? Toate de care m-am interesat sunt cu motor 1.6 dci.

  3. Bogdan says:

    Salut Robert,

    Felicitari pentru munca pe care o faci. Cred ca in acest moment ai cele mai detaliate teste.

    O singura observatie: mi-as fi dorit sa vad un test cu un Renault Megane Sport Tourer. Ai zis in cea mai recenta prezentare a unui Fluence ca Megane-ul break este preferatul tau din gama actuala Renault, dar singura prezentare pe site e aceasta doar cu imagine fara comentariu.

    Am fost la sfarsitul anului trecut in situatia de a alege un break si l-am ales pe acesta, un factor hotatator fiind pretul (putin sub 12000 de euro) cu mult sub concurenta. Sunt foarte multumit de masina pana acum, dar mi-ar fi fost al naibii de utila o prezentare detaliata a modelului.

    Multa bafta si la cat mai multe prezentari inspirate!

    • turatiimaster says:

      Urmareste filmul din subsolul acestui articol. E foarte edificator.

      • Bogdan says:

        OK, dar este o filmare fara comentariu. Mi-as fi dorit parerile tale despre diferite aspect ale masinii. O simpla filmare in jurul masinii si un pic in interior nu inseamna mai nimic.

        • turatiimaster says:

          Am comentat la celelalte modele, chiar nu mai avea rostul la ST, diferenta e doar partea din spate. Daca urmaresti filmele cu Megane, Fluence si cel cu ST, nu ai cum sa nu iti dai seama de tot ce doresti.

  4. Radu P. says:

    Cu testele la B-Max ce s-a întâmplat? De mai multe săptămâni figura ca next video, am aşteptat şi aştept cu sufletul la gură şi nimic, ba mai mult, acum văd că Fordul a alunecat mult mai jos în lista viitoarelor maşini recenzate.

  5. Radu says:

    Un exemplu cine vrea sa inteleaga, va intelege: Sa zicem ca tu ( Robert ) pui mana pe un plastic de pe bord, si se vede cu ochiul liber, se si aude ca e un plastic ieftin si prost. Sa zicem ca tu spui ca ala e cel mai de calitate plastic din lume si ca masina merita cumparata doar pentru plasticul ala de pe bord. Apoi, daca nu iti dai seama de anumite chestii singur… . Mai mult, lumea ar trebui sa priveasca testele tale din 2 puncte de vedere: 1. Eu, spre exemplu, nu am posibilitatea de a-mi cumpara o masina in momentul de fata, ci peste vreo 4-5 ani, insa iubesc masinile extrem de mult si singura “consolare” este a urmari aceste teste. 2. Orientativ, pentru cel ce va vrea sa-si cumpere masina: poti vedea anumite caracteristici, fara a face un test drive. Adica, vrei o masina din clasa compacta; dupa ce urmaresti reviewurile si te duci la test drive ( si doar asa as sugera cumpararea unei masini, dupa ce pui tu cu manuta ta mana pe ea ) doar la ceed si focus ( sa zicem ), nu te mai intereseaza celelalte, intrucat deja ti-ai facut o idee aproximativa.

    • Axel says:

      E foarte ok ce spui. Eu de exemplu am inceput sa ma urmaresc testele de pe turatii pentru ca erau multe masini din grupul Hyundai-Kia testate de Robert si se intampla ca imi doresc in 1-2 ani sa-mi schimb masina cu un hatchback compact Kia Ceed sau i30. Prima oara am vazut pozele pe net, am citit articolele din revistele de specialitate si de pe site-urile din strainatate apoi am trecut la detalii (review Ceed si i30 aici pe site) iar prin toamna am fost si in showroom-uri si am testat motoarele care ma interesau 1.4 si 1.6 benzina, le-am analizat :). Cu 1.6 am facut chiat 2 teste si sunt destul de hotarat sa merg pe aceasta varianta!….Asa k cel mai bine e sa urmaresti niste review-uri asa cum spui tu iar in final sa mergi la test sa vezi masina pe bune deoarece la mine a fost un caz fericit dar sunt cazuri cand una vezi in review si cand te duci la test iti pica fata ce conduci – dezamagire mare….aici e vorba si de ce isi doreste fiecare de la o masina ! 🙂

      • Sorin says:

        Axel: Ceed si i30 merita doar daca mergi pe variantele mai ieftine pe la 13000-14000 euro. Cred ca e foarte multa reclama pozitiva in presa auto pentru cele doua masini. Presupun ca ai condus si Focus? Eu am o masina Kia Ceed cumparata in 2007 dar in in urma cu 4 luni in urma drive-test-urilor am cumparat o Mazda 3. Zilele astea poti sa iti iesi mai ieftin cu o Mazda 3 sedan cu aceleasi dotari, iar rafinamentul e superior lui Ceed sau i30, are din ADN Focus dar merge pe o tusa sportiva cu un accent de premium. Fiabilitatea e legendara, garantie 5 ani.

        • Axel says:

          Varianta de 1.6 best e 14.800…in 2 ani cu oferte sigur se lasa, dar nu e nimic batut in cuie:). am vazut k la mazda sunt oferte acuma dar nu intentionez sa fac nimic cel putin anul acesta. Stiu ca mazda e o masina fiabila, dar nu am facut test la ei. cu siguranta cine isi ia acuma o sa iasa bine deoarece discountul e mare fiind final de generatie. Am facut test la ford cu 1.6 ecoboost si e minunat dar si pe masura la bani, cei drept pentru rom nu merita sa dai 18000 sau 19000 pe o masina parerea mea. Nici sa iei un vw la mana a 2-a din germania sunt impotriva acestora dar nici sa arunci cu banii asa. Daca cauti tot timpul vor fi oferte…si asta astept si eu. 🙂

  6. Axel says:

    Salut Robert,

    Ideea e sa nu le mai raspunzi oamenilor invidiosi sau sa zicem sa nu te mai cobori la nivelul lor…..eu ma uit si iau in considerare ce cred eu k imi e de folos dintr-un review, ultimul lucru care ma intereseaza e ce discount-uri la masini ai tu sau cum te imbraci sau la cine faci reclama…..e o prostie, fiecare e liber sa se uite si sa ia cu el ce vrea daca nu sa nu se mai uite….invidioasa mai e lumea asta in ziua de azi!

    Si eu daca imi fac treaba la munca primesc mariri, bonusuri, am discount-uri la produse din domeniul in care lucrez….nu inteleg care e problema unora….probabil k nu le place munca!

    Te salut

  7. io says:

    Robert, nu mai da importanta la unii care nu apreciaza munca ta, munca cu adevarat corecta, si cu informatii obiective, asa ca noi ceilalti , iti dorim la mai mare,bafta!

  8. ciprian says:

    Referitor la locul unde am postat “my bad”, daca poti, te rog sa-l muti la categoria corecta.
    In ceea ce priveste “discounturile”, e greu sa intelegi tu, unde bat eu…de reclama mascata ai auzit?

    • turatiimaster says:

      Da, am auzit de reclama mascata, e ceea ce fac eu aici din 2004, fac reclama mascata si neplatita la toate marcile de automobile.

      Eu usor sa arunci cu cuvinte, ma tem ca nu ai inteles nimic din ce am spus in acea postare despre Isuzu.

      Isuzu e cel mai mare producator de motoare diesel din lume iar D-Max e unul din modelele de referinta in segmentul pick-up. In Romania foarte putina lume stie aceste lucruri. Asta e tot.

      Discounturile le aveam asigurate si fara postarea respectiva iar masina e comandata de anul trecut, deja mi se lungesc urechile de cand o astept.

      • ciprian says:

        Daca imi exprim o parere, chiar nu arunc aiurea cu cuvinte. Oricum, ma bucur ca ai recunoscut ca faci reclama mascata. Ca o fi platita sau nu, tu stii mai bine, parerile sunt impartite. Apreciezi faptul ca te descurci, si mai mult apreciez drive-testele facute, apreciez munca ta si tine-o tot asa!

  9. ciprian says:

    Bai prietene, parerea mea (si sper ca ai sa-mi publici comentariul) e ca promovezi marca tocmai pt a beneficia de un discount la viitorul tau Isuzu. Doar parerea mea. 🙂

    • turatiimaster says:

      Era asa greu sa publici comentariul asta la articolul despre Isuzu, ce cauta la Megane e greu de inteles… E parerea ta si o sa mori cu ea, e dreptul tau.

      Ca sa inteleaga si altii ce vreau: http://www.turatii.ro/2013/02/10/vreau-sa-promovez-marca-isuzu/

      Am discounturi destule la Isuzu, din ratiuni pe care e greu sa le intelegi tu, gen ca sunt la a doua masina Isuzu, gen ca mai am si alte masini cumparate din grupul lor, gen ca fac parte din presa auto, etc.

      E greu sa distingi intre chestii de finete. Isuzu chiar merita o imagine mai buna, foloseste cu incredere Google, sa afli cu ce se mananca marca asta. Poate atunci o sa intelegi.

      Ca fapt divers, detin si masini Kia (vandute de acelasi grup care vinde si Isuzu), si Opel sau Chevrolet, cumparate in conditii avantajoase, din ratiunile amintite mai sus, nu imi amintesc sa ma fi dezbracat gol pentru a promova marca respectiva.

      Dreptul la opinie e liber pe acest site.

Leave a Reply to Ovidiu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.