Prima producţie mondială a vehiculelor electrice fuel cell, ix35 Fuel Cell, va fi disponibilă la teste în anul 2013, în Bruxelles, Belgia, pentru membrii Parlamentului European, oficialii Comisiei Europene şi pentru factorii de decizie.
Hyundai Motor a obţinut, în octombrie 2012, primul contract de leasing pentru vehiculele fuel cell pe bază de hidrogen oferit de catre FCH JU. In 2012, ix35 Fuel Cell a fost prezentat factorilor de decizie UE, părţilor interesate şi publicului, printr-o serie de demonstraţii auto şi evenimente publice. Acestea au avut loc atat în Bruxelles, cât şi în alte locaţii din Europa
Preşedintele Hyundai Motor Europe B.K. Rim a declarat: “Suntem încântaţi că FCH JU a ales ix35 Fuel Cell pentru a fi prezentat în Europa şi ne bucură colaborarea privind promovarea avantajelor tehnologiei fuel cell pe bază de hidrogen.
Avem certitudinea că factorii de decizie şi formatorii de opinie care vor testa acest vehicul remarcabil îi vor descoperi performanţele şi confortul fără a compromite mediul înconjurător cu emisii dăunătoare.”
Lider în dezvoltarea tehnologiei fuel cell
Hyundai a devenit lider mondial în dezvoltatrea tehnologiei fuel cell pe bază de hidrogen odată cu lansarea Santa Fe FCEV, în 2000, iar în prezent administrează o divizie de cercetare dedicată la Institutul de Cercetare Tehnologică şi Ecologie din Coreea.
În ianuarie 2013 compania a devenit primul constructor de maşini care, la nivel mondial, a demarat o linie de producţie pentru vehiculele pe bază de hidrogen cu zero emisii.
Hyundai planifică să construiască 1.000 de vehicule ix35 Fuel Cell până în 2015, pentru clienţii de flote din sectoarele public şi privat.
Livrarea demarează în Europa, unde UE a stabilit o hartă privind dezvoltarea unei reţele pan-europene a staţiilor de alimentare cu hidrogen. 17 vehicule ix35 Fuel Cell au fost comandate de către Copenhaga, Danemarca şi Skåne, Suedia.
Constructorii auto de top, printre care şi Hyundai, şi-au aratat suportul pentru suplimentarea numărului de staţii de alimentare, astfel pregătind piaţa pentru producţia în masă a vehiculelor fuel cell pe bază de hidrogen.
Hyundai ix35 Fuel Cell
Utilizând tehnologia proprie Hyundai, conducta pilei de combustie transformă hidrogenul în electricitate, care pune în funcţiune motorul vehicului. Singurul tip de emisie generat de ix35 Fuel Cell este apa.
ix35 Fuel Cell poate fi alimentat cu hidrogen în doar câteva minute. Accelerează de la 0 la 100 km/h in 12.5 secunde, are o viteză maximă de 160 km/h, iar autonomia rezervorului este de 594 kilometri.
ix35 Fuel Cell reprezintă rezultatul celor 14 ani de cercetare, în valoare de sute de milioane de euro, desfăşurată de către inginerii centrului de Cercetare Tehnologică şi Ecologie Hyundai din Mabuk, Coreea.
În perioada de testare, modelul a înregistrat peste 3 milioane de mile rulate în conditii reale în Europa, Coreea şi S.U.A.
Specificaţii Hyundai ix35 Fuel Cell
Lungime: 4410 mm
Lăţime: 1820 mm
Înălţime: 1655 mm
Autonomie combustibil: 594 km
Eficienţă vehicul: 0.95 kg H2 / 100 km
Viteză maximă: 160 km/h
Acceleraţie 0 la 100 km/h: 12.5 secunde
Putere produsă de pila de combustie: 100 kW (136 CP)
Sistem de depozitare energie: Baterie, 24 kW
Combustibil: Hidrogen (700 bar, 5.6 kg)
Emisii: Vapori de apă