Ford B-Max 1,0l EcoBoost Titanium

Ford B-Max 1,0l EcoBoost Titanium

Ford B-Max este cel mai performant model de autovehicul construit vreodată în România. Sper să nu fie şi ultimul, să ajungem să avem autovehicule cât mai moderne, ţinând cont de tradiţia pe care o avem în construcţia de maşini.

Echipat cu renumitul şi premiatul motor 1,0l EcoBoost, mini monovolumul B-Max s-a dovedit o maşină foarte competitivă pe partea de dinamică însă un pic cam gurmandă faţă de cifrele anunţate de constructor.

Altfel, are un interior spaţios şi beneficiază din plin de inovativele portiere spate cu deschidere culisantă, precum şi de scaunul pasagerului pliabil – rezultatul este o capacitate de transportat obiecte mari pe care nu ai bănui-o la prima vedere.

Consumul de combustibil uşor mai mare decât mă aşteptam şi sistemul Start-Stop foarte mofturos au ştirbit puţin din nota finală pe care am acordat-o acestui simpatic automobil.

De testat şi încercat de către toţi cei care caută un autovehicul multifuncţional, pentru că acest B-Max reuşeşte să ofere extrem de mult.

Îi prevăd un viitor bun în măsura în care românii vor înţelege că epoca Passat-ului a apus şi e timpul să ne ducem spre pragmatism, nu spre snobism…

42 Responses

  1. alex says:

    Ceva despre fiabiliatatea acestui motor sti?

  2. alex says:

    Acum se invarte intre 7.5 si 8.6, doar in oras si fara sa schimb conform indicatorului de pe bord. Sper sa fie o masina ok si sa nu am probleme cu motorul.

  3. alex says:

    Am condus azi varianta de 100 CP si merge decent. Te astepti sa consume mai putin ca asta de 125 in oras? Din ce sti tu au probleme motoarele astea? Stiu ca nu iti place sa dai sfaturi la legate de masini sh dar totusi te intreb: sti ceva de tiriac auto rulate (auto avantaj) din spate de la expozitie? Crezi ca sunt seriosi sau umbla la km? E adevarat ca la masinile mai noi, dupa 2012 (la Ford ma refer) cartile service sunt doar online si nu sunt cele clasice?

  4. alex says:

    Probabil varianta de 100 CP va consuma mai putin in oras dar pe autostrada? Era buna cutia cu 6 viteze de pe focus

  5. mihai says:

    salut.poti spune cand apare testul cu sandero stepway ?

    • turatiimaster says:

      Salut, e gata, dar mai avem o ordine de respectat, azi Renault Clio 0,9l TCe, apoi Honda Civic diesel si abia la urma Sandero, probabil ca in circa 10 zile o sa fie online.

  6. bogdan says:

    oricum,imi place foarte mult stilul de prezentare al masinilor testate. in comparatie cu altii care mai prezinta teste cu masini (vezi george buhnici)

  7. andrei says:

    Cu ce ar fi ajutat dacă ar fi fost frâne pe discuri pe spate? Cu sistemul actual frânează prost mașina? Mă gândesc că, poate, având în vedere dimensiunile și motorizările, nu ar fi fost necesare cine știe ce frâne sofisticate.

    • turatiimaster says:

      Masina franeaza ok, problema e alta, franele cu discuri pe toate rotile sunt un pic mai precise, agata mai rapid, daca pot spune asta, in timp ce cele cu tamburi pe spate sunt mai uniforme in reactii. Practic desi distantele de franare nu difera foarte mult, senzatia data de frana cu disc e mai intensa. Uzual, la motorizarile de peste 100 CP se monteaza discuri pe spate, exista insa si exceptii, printre care si B-Max, mai sunt si alte modele. Altfel, discurile pe spate asigura o schimbare mai usoara a placutelor dar mai des decat schimbi garniturile de frictiune din tamburi. Eu unul prefer franele cu discuri pe toate rotile, insa am 2 masini, una cu discuri pe toate rotile si una cu tamburi pe spate, n-as putea sa spun ca nu pot sa traiesc cu tamburi pe spate. Ambele masini au peste 100 CP, ba chiar cea cu tamburi pe spate are 163 CP.

      • andrei says:

        Mulțam de răspuns. Și o altă curiozitate fără legătură neapărată cu testul; ce mașină compactă are portbagaj mai mic decât B-Max?

  8. alex says:

    Din ce vad totul a plecat de la faptul ca Robert s-a referit la Passat in timpul testului pentru a sublinia ideea ca fata de acum 10-15 ani piata auto a progresat foarte mult si daca atunci berlinele erau la moda si defineau piata acum exista multe alte categorii de masini care se pot plia mult mai bine pe nevoile oamenilor si sunt si accesibile, B-max fiind unul dintre ele. Este evident ca o astfel de masina este foarte practica si o poti folosi in foarte multe feluri spre deosebire de o compacta sedan clasica.

    Este incredibil cum unii oameni sunt obsedati pur si simplu de VW, chiar si atunci cand nu este vorba despre el. Orice topic ar fi, mereu va intra si Vw in discutie prin ai sai adepti….ma gandesc ca poate fi o frustrare cand vezi atatea masini noi care evolueaza pur si simplu de la generatie la generatie…si e greu sa suporti ca marele TDI e de fapt micul TDI care mai si tuseste din cand in cand pe la service :).

  9. bogdan says:

    intentia mea nu este sa ma laud aici ca eu mi-am luat passat nou cu banii jos :))) tu inainte sa afli ce si cum ai tinut neaparat sa spui ca eu mi-am cumparat passat sh. Stai linistit ca n-am condus doar passat,am condus multe masini ( cu motor de renault} si ca sa ma laud si mai tare,afla ca am si un evo 8. tot de nou achizitionat. passatul il conduce nevasta-mea.

    • turatiimaster says:

      Haideti sa ne rezumam la on-topic, discutii despre B-Max. Ca fapt divers, motorul 1,6 dCi de la Renault e foarte bun, net superior cel putin motoarelor de 1,6l TDI, ca sa nu zic ca are specificatii aproape de cele ale unui 2,0l TDI. Diferentele intre Renault si VW nu mai sunt atat de mari ca in trecut.

    • vw says:

      Asa e… nici nu te lauzi…
      Nu te supara dar probabil ai firma ta si dai banii asa usor? Sau e pe leasing si fara TVA?

  10. bogdan says:

    l-am cumparat sh cu 28.500 euro. esti foarte sigur pe tine,asa cum esti sigur ca renaul se apropie de vw. sezi in loc.

    • kim_vl says:

      28500 pe un Passat SH. Si marmota invelea ciocolata in staniol. Mai taie un zero.

    • vw says:

      Presupun ca ai dat cu banu’ pt ca este VW nu pt ca ai testat si alte masini? Daca ai fi comparat / condus si alte masini si ai fi pus si pretul in balanta ai fi vazut ca VW nu sta asa bine. Tu ai cumparat un produs de la un brand nu cea mai performanta masina. Comparam motoare sau masini Renault – VW, hotaraste-te! Vrei o anumita asamblare (cica premium desi sunt departe de asta) la un anumit pret? Vrei design? Punem in balanta pretul? Fiabilitatea? Daca bagam si alte marci japoneze Passatul incepe sa nu se simta bine deloc.

    • vw says:

      Felicitari ca esti superior noua si ai dat jumatate de apartament pe o masina care in 5 ani nu mai valoreaza mare lucru. Toti suntem foarte invidiosi pe tine si vrem sa ne luat Passat dar suntem saraci! Te-as intreba ce lucrezi, dar probabil ai afacerea ta!

  11. bogdan says:

    hai ca-i culmea,ar trebui sa lasati comentarii despre masina testata,nu despre passat. mai rau este ca unii dintre voi au TUPEUL sa compare renault cu vw. eu am passat b6 de 2 litri motorina dar mi-ar fi rusine sa-mi compar masina cu un seria 7. Voi care aveti motor de la renaul de 1.6 dci nu va este rusine sa comparati cu un motor de la vw de 2 litri? vedeti-va in varful nasului si in fundul buzunarului si multumiti-va cu ce aveti,nu mai fiti invidiosi pe altii care pot sa-si cumpere o masina mult mai buna decat loganul,clio sau alte rahaturi de-astea de “masini” cu motor de renault.

    • vw says:

      Probabil nu ati condus 1.6 si aveti superioritatea posesorului de VW cu TDI. Sunt sigur ca l-ai cumparat SH, asa ca mai bine iti vezi tu de fundul buzunarului. In aceeasi propozitie poti pune Renault si VW, dar nu o sa poti sa pui in aceeasi propozitie VW si BMW.

  12. io says:

    foarte interesanta masina,si desi se spune ca e scump un b max ,cred totusi ca pretul este corect,tinand cont ca are dimensiunile Aproape de o compacta,in plus ai mai multe posibilitati de folosinta a spatiului interior ,cred ca v-a fi un model de succes

  13. cris says:

    Urmaresc cu atentie testele pe care le faceti, chiar si cu masini care nu ma incanta in mod deosebit… Felicitari si tineti o tot asa.
    Un test drive cu noua Octavia?

  14. kim_vl says:

    Intr-adevar, DSG-ul e de laudat; asta e singurul lucru pt. care m-ar interesa VW. Dar si EDC-urile sunt foarte bune (sunt produse de Getrag, care face si cutiile pt. BMW).

    • turatiimaster says:

      Getrag face cutii de viteze pentru marea majoritate a producatorilor auto, incluzand, pe langa BMW, Porsche, Opel, Chevrolet, Ford, Mercedes, Renault, MINI, Fiat, Land Rover, Chrysler, Nissan, Toyota, etc. Si, ca fapt divers, face si cutiile manuale de viteze pentru Audi (inclusiv S si RS) si Skoda. Desi faptul ca face toate cutiile de Porsche cam ar fi suficient sa intelegem cine e Getrag.

  15. Mos Craciun says:

    Adam,ai dreptate epoca Passat-ului a apus doar temporar pt ca cei din grupul VAG pregatesc o revenire in forta cu un nou Passat care o sa apara anul viitor,din surse oficiale cei de la Vw lucreaza la noi motorizari,tsi + motor electric cu autonomie de 80 km,ceea ce inseamna consum extrem de mic.Noul Passat v-a avea o platforma noua,un design conservator dar modern ca sa se pastreze traditia de marca.
    Fie ca ne place sau nu Vw ridica de fiecare data standardele in materie de tehnologie iar vanzarile dovedesc adevarul gol golut,Vw este lider de vanzari de masini noi in Romania cu o crestere a cotei de piata de 6 %.
    Vw Passat este o masina populara condusa de la oameni simpli pana la parlamentari,sunt oameni destepti nu snobi…
    Monovolumul Ford B-Max este o masina buna dar vanzarile din acest segment nu au sa fie asa de bune pt ca Romanii cumpara Ford Focus(hachback,berlina sau break)
    Motorizarea 1.0 ecoboost este perfecta pt Fiesta si Focus pe B-Max nu ai sa obtii niciodata un consum mixt sub 7.8 pt ca B-Max este mai grea,nu are un coeficient aerodinamic bun.

    • alex says:

      Sa-ti zic care e problema, romanii au trait dupa cum stii mult timp sub comunism si din aceasta pricina deschiderea catrea tendintele si modurile de gandire vestice au fost foarte mici, cu alte cuvinte poporul a fost indoctrinat inca de atunci, cand nu erau decat dacii 1300, sa conduca berlina, indiferent ce ar face el cu masina aia. De aceea si azi multi prefera sa cumpere berline, deoarece asa s-au obisnuit, apoi treb sa tinem seama si ca populatia este destul de imbatranita.

      Legat de pasat, recunosc ca e o masina buna, dar ma indoiesc ca o sa cari tu cu pasatul tau un frigider sau un dulap…ceea ce cu siguranta ai sanse sa faci cu b-max sau un hatchback mai mare. In ziua de azi trebuie sa te gandesti la fel cum zicea si Robert ce faci cu masina.

      “Vw Passat este o masina populara condusa de la oameni simpli pana la parlamentari,sunt oameni destepti nu snobi…” Sincer sa-ti zic ma indoiesc ca asa multi oameni simpli au passat altul decat unul vechi de 10-12 ani cumparat de nu stiu unde la mana a 3-4. Nu stiu cati oameni normali iti pot cumpara azi o masina de 20000-25000 de E cum e passatul si ma refer la masini noi pentru ca prin asta se exprima procentele de vanzari nu prin vanzari de masini SH. In ziua de azi banii se castiga greu si din punctul meu de vedere passatul are multe alternative mult mai ieftine mai ales ca sunt cunoscute problemele la motoarele VW dupa 2005 incoace. Multi prefera sa ascunda faptul ca au ajuns cu masina in service k na…e VW, la cati bani dai pe el ar trebui sa tina o viata dar nu e chiar asa. 🙂

      Robert, tot respectul pentru review! O zi buna! Am o intrebare, pe acesta masina care crezi ca e cea mai buna motorizare actuala, tdci-ul de 95 cp?

      • turatiimaster says:

        Eu pe B-Max as lua dieselul. Oricare din ele e bun, si cel mic, de 75 CP, are 190 Nm, in practica va consuma mult mai putin decat EcoBoost-ul, fara sa te fortezi sa conduci economic.

    • kim_vl says:

      Fie ca ne place sau nu VW nu e singurul care ridica standardele; de fapt nici nu cred ca a adus cele mai multe inovatii pe piata auto. Si aici sunt contraexemple garla. Iti dau numai cateva: 1.6 dCi Renault (inca neegalat pana acum), 1.0 Ecoboost Ford, 1.2 TCE Renault, 1.8 DiD Mitsubishi (care au renuntat la obositul 2.0 TDI de origine VW), TwinAir Fiat s.a.m.d.

    • Ovidiu says:

      Salutare ! Off mai Robert greu ne-ai oferit inca un material, trebuie sa te “penalizam” pentru intarziere :)) Repede un test cu Mazda 6 Waggon Diesel in full option 😉

      Epoca Passat a apus, dupa opinia mea din cateva motive:
      1 Design total ne-reusit, daca pana la Passat B6 vedeai o masina eleganta si cu un oarecare design frumos, atragator, sportiv si sobru.. eh la Passat B7 nu ai cum sa zici ca are ceva FRUMOS, nici la actuala Jetta. Ba mai mult as zice ca se contopesc una cu alta, pe strada daca le vezi iti i-a putin timp pana iti dai seama ce este ? Jetta sau Passat?
      2 Clar ca de prin 2005 de cand a aparut B6 le, si imi aduc aminte ca tot pe vreme aceea era si Golf 5 la mare cautare, motorizarile TDI au suferit cumplit in fiabilitate. Asta pentru mai tot grupul VAG. Asa ca … !!!
      In rest vorba antevorbitorilor mei 1.6dCI Renault este imbatabil, 1.0 Ecoboost de la Ford (este o realizare, insa sper la imbunatatiri pe viitor) ~ trebuie mentionat ca si VW are cu ce se lauda 1.2 si 1.4 TSI, precum si cu minunata asta de DSG 😀 asta ca sa nu ma acuze lumea ca dau in VW.. mie imi place fenomenul auto si nu o marca in sine.

    • alex says:

      Pentru Mos Craciun scriu acum, sa sti ca de ceva timp am achizitionat un B-Max ecoboost de 100 CP si in oras nu a sarit niciodata de 8.5 asta pe timp de iarna si emrgand doar drumuri scurte de 4-5 km. Afara depinde cum mergi dar oricum este sub 7.8 mixt

  16. Daniel says:

    Felicitari pentru review
    Din cate am observat in Germania e cumparata de persoane peste 50 60 de ani
    Motorasul asa premiat cum e el de premiat e prea mic pt masina asta
    Astept sa vad cum se descurca pe fiesta

  17. GxG says:

    Adevarat, a apus vremea passat-ului, acum toata lumea isi cumpara A4.
    Cat despre cashcarabete din astea mici ca b-max-ul, la 12-15000 Euro, sa fim seriosi, ca nu da nimeni banii pe ele cand poti lua un A4 2.0Tdi cu 100-120 000 km reali. Sa ma ierte domnul Robert, dar stie si el prea bine cum stau lucrurile cu masinile de clasa B: sunt toate niste tentative de masini. Nu o sa fie nimeni niciodata multumit de o fiesta, un polo, un clio sau vreun suv sau monovolum constuit pe platformele respective. Au o tinuta de drum absolut lamentabila, nu au confort, nu au motorizari, au plastice de rahat la interior. In conditiile astea ar trebui sa fi nebun sa spargi atatia bani pe ele. Costurile de intertinere surprinzator sau nu sunt aproape identice cu cele de la un A4 de exemplu, si doar nu compari lesinatura aia de 1 litru cu 2.0 diesel, poate doar la consum, unde sigur ia mai mult ca diesel-ul

    • kim_vl says:

      Aici se discuta despre masini noi. Discutiile despre SH-uri sunt in alta parte. Am mai zis eu pe aici: daca te bag intr-un diesel de 2.0 de la VW si intr-un 1.6 dCi de la Renault fara sa-ti spun care e (bine, te vei prinde dupa tzacanitul de tractoras de la VW) sunt convins ca nu vei sti care motor e. Asa si cu 1.0 Ecoboost, 1.2 TCE – motoarele mai evolueaza.
      Si apropos de piese, am spart saptamana trecuta un stop spate la unul cu Audi A4 din 2002 si ma costa de noua 700 RON/bucata. Ti se pare ieftin ?

    • bloggerx says:

      100-120 mii km reali? unde ai vazut tu asa ceva? esti sigur ca exista asa ceva?
      nu zici nimic de anul de fabricatie sau de pret.
      Cine crezi ca da 30000euro pe o masina merge un pic cu ea(vreo 100mii) si ti-o da tie la 10000euro. ROMANIA TREZESTETE!
      Masinile cu asa zis 120mii reali si 3 ani probabil au deja 200mii si se vand cu 15000 euro. Un om normal face in medie 150000km in 10 ani!
      Vrei diesel, masina sigur a rulat multi km fata de una pe benzina.

      • bloggerx says:

        Fiecare face cum considera. Iti doresc mult noroc sa gasesti masina aia cu 100mii km si 10000e care sa te duca fara probleme.
        Pana una alta noi mergem cu masini noi fara probleme ascunse si 150000km prin Romania(timp de 10 ani). Suntem constienti ca sunt cashcarabete fata de A4 ce il divinizezi, dar nu suntem dispusi sa ne riscam banii pe niste SH.

  18. kim_vl says:

    Totusi, la aceiasi bani prefer un Captur automat. Per ansamblu iesi mai bine la dotari.

  19. kim_vl says:

    Interesant ca aparitie. Nu inteleg cateva chestiuni:
    – la ce folosesc pe astfel de masina roti de 17 ?
    – nu prea vad avantajul usii culisante in parcari din moment ce usile fata se deschid clasic
    – o astfel de usa e mai grea decat una clasica (si trebuie o forta si un timp mai mare de manevrare)
    Frumos realizate volanul (si bordul, in general) si rabatarea scaunului pasagerului (astfel de sistem l-am avut pe ultimul model de Colt).

    • turatiimaster says:

      Rotile de 17 nu prea folosesc pe genul asta de masina, cu 15 sau 16 si consumul era mai redus. Avantajul usii culisante e mare, mie imi place, te urci foarte usor in spate, in plus poti baga obiecte uriase in interior. Da, usa e mai grea si sistemul e mai complex, dar e mai bun decat la Meriva de exemplu, cel putin in opinia mea. Masina e misto in general, dar eu as lua un diesel pe ea, incarcata cu 5 persoane si bagaje va consuma mult cu EcoBoost.

Leave a Reply to kim_vl Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.