Renault Clio 0,9l TCe Dynamique

Renault-Clio-0,9l TCe Dynamique

În completarea testului cu Renault Clio 1,5l dCi vine şi acest 0,9l TCe, e adevărat că în varianta prescurtată, ca de obicei ne-am rezumat la a prezenta esenţialul şi diferenţelor dintre modele.

Cine doreşte să afle mai mult despre Clio, se poate uita la seria de filme cu Clio 1,5l dCi, iar cine e interesat doar de 0,9l TCe îşi poate completa informaţiile cu filmul de mai jos.

Nu insist aici cu ce mi-a plăcut şi ce nu, chiar nu are rost, din moment ce puteţi afla aproape totul din filme.

Clio e o schimbare binevenită şi are un look captivant, nu degeaba foarte multă lume l-a aşteptat cu nerăbdare.

Varianta 0,9l TCe s-a dovedit a fi la fel de interesantă ca cea diesel, în sensul că oferă performanţe satisfăcătoare şi un consum de combustibil neaşteptat de bun.

Acest Clio merită o privire mai atentă, în cazul în care doriţi un automobil polivalent, perfect în oraş, dar la fel de capabil şi la drumuri lungi…

15 Responses

  1. Teodor says:

    Salut,
    Recent am primit de la firma unde lucrez, un Clio 0,9tce 90cp cu “0” km la bord. Dupa 250 km parcursi in Bucuresti, am ramas suprins (intr-un mod neplacut) de consumul mediu afisat, 10,3 l/100km. Mentionez faptul ca masina beneficiaza si de sistemul stop&start. Mi se pare exagerat de mult acest consum. Am un stil de condus normal, fara accelerari si franari bruste.
    Ma poate lamurii cineva, care ar putea fi cauza acestui consum mare ?

    Multumesc anticipat.

    • turatiimaster says:

      E prea noua masina ca sa iti faci o idee, banuiesc ca oricum mergi cu AC On ca altfel mori pe caldura asta. Las-o sa faca macar 1000 km, ca sa poti avea o idee despre cum consuma. Eu am condus multe masini cu 0,9l TCe si nu mananca 10 in oras, nici cu AC On.

    • kim_vl says:

      That’s natural !
      Asta inseamna motor mic turbo in oras. Obisnuieste-te !
      Eu nu prea cred in teoria cu lasatu’ motorului dupa 1000, 10000 km. La toate cele 6 masini noi pe care le-am avut/le am nu am observat nicio ameliorare a consumului odata cu cresterea kilometrajului, ba la unele dimpotriva.
      Iata cateva exemple de consumuri personale reale (la pompa) in oras, fara mers agresiv, fara accelerari sau franari inutile, de obicei cu AC pornit:
      – Opel Corsa 1.3 CDTI 90 CP M6 (diesel turbo): 8-9%
      – Mitsubishi Colt 1.3 benzina aspirat 95 CP M6: 7-7,5% !
      – Seat Leon 1.2 TSI 105 CP M5 (benzina turbo): 10%
      – Mitsubishi ASX 1.8 DiD 150 CP M6 (diesel turbo), Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 CP M6 (diesel turbo): 7,5-9%
      – Renault Captur 1.2 tCe 120 CP EDC6 (benzina turbo, cutie audomata): 10%

    • liviu says:

      salut teodor nu se face calculu in oras iti dau un exemplu cu un clio 1,2 75cp deci fara turbina clar in bucuresti aveam consum de 9 deci nu faci calculu dupa traficul din bucuresti,am mers in alte orase ex cluj si consumul era de 7 in afara consumul imi scade la 5.0-120km/h

  2. Vlad says:

    Salut Robert,

    Urmeaza sa achizitionez una dintre urmatoarele masini: peugeot 208 1.2 vti (82) sau renault clio 0.9 tce. Exteriorul lui clio e cel mai mare atu, motorul mi se pare mai putin rafinat (dar perfect pt caroserie), iar interiorul destul de slab calitativ. Cel mai mare atu al lui 208 e interiorul, motorul e ok, exteriorul ok. Mi se pare atat de dificil de ales intre ele chiar si dupa test drive, incat mi-as dori sa mi le pot permite pe amandoua. Care ar fi alegerea ta si de ce?

    Multumesc!

  3. Andrei says:

    Am mers cu acest 0,9 TCE pe o caroserie diferita, un Logan, si motorul mi s-a parut destul de lesinat, chiar daca era un turbo. E drept, cuplul nu e impresionant nici pe hartie, nu era nici foarte rafinat, se simteau trepidatiile destul de bine. Si se tura si destul de ciudat, adica de la 2500 de rotatii sa intre turbo mi se pare tarziu tare. O alta problema era cea a consumului, in jur de 8 in oras (Iasi), in conditiile in care utilizatorul se straduia sa scoata consumuri cat mai mici. Dar era si la ore de varf facut acest consum, masina facea cam 100-150km zilnic, intre orele 7-15. E si alta masina, poate nu e relevant. GPL sigur nu voi pune pe nici una dintre masini, dar daca acest hyundai consuma si 7l de benzina in oras eu ma declar multumit. Nu are rost sa il trec pe GPL cu acest consum.

    Am fost la test drive cu hyundai i20 si m-a impresionat placut. Motorul nu mi-a dat senzatia ca nu are putere, e decent si daca il exploatezi corect chiar are reprize bune. Masina avea vreo 11000 de km, era trecuta de rodaj, dar se simtea chiar bine. Mi-a placut ca este foarte bine antifonata, silentioasa si in turatii mari ale motorului. Totusi directia era cam moale pentru gustul meu si volanul cam mic. La 8500 euro cu remat, cat este acum oferta, cred ca e un pont bun. Primesti si start/stop, ceea ce in oras ajuta foarte mult.

    O sa incerc sa ajung si la un test drive cu acest clio ca sa ma conving. In banii astia, in jur de 10000 euro sau sub, nu vad cate variante ar mai fi din clasa asta.

    • Dig says:

      Pai mai sunt variante. Suzuki are niste preturi foarte bune la Swift si vin si destul de bine dotate. Fiesta iar e o masina delicioara. Nu te lua dupa preturile de catalog de la Ford, in realitate preturile sunt mult mai mici decat in brosuri. Nu zic neaparat ca sunt mai bune decat Hyundai, dar sunt variante foarte bune si la altii in curte.

  4. Andrei says:

    Salut Robert!

    Ce ai recomanda dintre acest clio 0.9 TCE si noul hyundai i20, motor 1.2 aspirat? Pretul e ceva mai mare in cazul clio-ului. Ma refer la stabilitate, consum, fiabilitate si comfort. Eu sunt cam axat pe i20 din clasa lui si in banii acestia. Mi se pare o masina foarte buna pentru cat costa. Dar vreau sa stiu cam ce ar mai fi in banii astia. Ce pierd daca aleg acest i20.

    • turatiimaster says:

      Nu stiu daca mai e oferta la i20, insa editia Black Line la 12 300 tva inclus era super oferta, din punctul meu de vedere. Daca mergi mult in oras, ia ceva cu motor aspirat. Masinile sunt comparabile, Hyundai are garantie mai mare si parca e mai bine inchegat la interior, motorul nu e senzational dar e fiabil si isi face treaba decent. Clio e o masina buna si motorul 0.9l e foarte ok, doar sa nu te apuci sa pui GPL pe el…

  5. alex says:

    Frumoasa masina asta!!! Pacat k nu avem si noi drumuri civilizate, altfel nu ne-am mai gandi asa mult la dimensiunea garzii la sol. Eu zic ca arata mai bine ca fiesta care sincer arata mai bine inainte de facelift.

  6. Ioan says:

    Buna prezentarea! Coeficientul aerodinamic mai bun isi spune cuvantul in ceea ce priveste consumul mediu fata de consumul mediu obtinut pe Logan II si Sandero II cu aceeasi motorizare! Trebuie sa mai tinem cont si de faptul ca masina Clio are masa mai mica cu aprox. 150 kg fata de modele autohtone.
    Tot Loganul este mai adaptat pentru Romania.

  1. 15/06/2014

    […] am mai avut Clio 0.9l TCe si 1,5l dCi, si vom mai vedea si RS sau 1,2l TCe EDC, nu puteam rata o rapida prezentare a […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.