Renault Fluence 1,6l CVT X-TRONIC Dynamique

Renault-Fluence 1,6l CVT X-TRONIC Dynamique

Renault Fluence a mai fost la noi în teste, am avut şi o variantă de 2l pe benzină, mai pasională, de această dată ne-am întâlnit cu o variantă mai rară în România, respectiv 1,6l CVT X-TRONIC.

Nu mă pot obişnui cu stilul cutiilor CVT de a livra performanţă maximă, mi se par în general zgomotoase şi îţi taie impresia de dinamică prin faptul că acul turometrului nu se mişcă aşa cum suntem obişnuiţi la maşinile mai normale.

Totuşi, cutia X-TRONIC m-a încântat prin faptul că este economică, în condiţiile în care preţul carburantului o ia razna, te uiţi şi la acest aspect. Combinaţia cu motorul pe benzină pare desuetă, până când vezi cum merge.

Accelerează ok, consumul se menţine rezonabil, în oraş e o binecuvântare, de altfel şi acum regret că nu mi-am luat cutie de viteze automată pe ultima maşină cumpărată…

Nu e tocmai ieftină combinaţia, maşina are un preţ destul de ridicat dacă ma întrebaţi pe mine, în sensul că la banii aceştia ai şi alte variante, poţi găsi inclusiv ceva cu cutie dublu ambreiaj.

Altfel însă, Fluence rămâne un sedan plăcut, orientat spre pieţele estice, unde tipul de caroserie preferat este încă acesta, în 3 volume.

Cine caută o berlină performantă şi relativ modernă, merită să arunce o privire şi în curtea Renault…

29 Responses

  1. balanel says:

    Totusi, nu crezi ca acest comportament al cutiei de a varia turatia in acele trepte simulate, este un defect? Ai testat si alte masini cu CVT, Nissan, Toyota, si nu facea asa.

  2. balanel says:

    Din cate stiu acest motor are 2 injectoare pe cilindru si raport de compresie de 11:1, de aici performante si consum foarte bune.

  3. andri1940 says:

    Oricum, in afara de chestia cu motorul excelenta prezentarea!

  4. andri1940 says:

    Motorul nu este venerabilul K4M de la Reanult,care este inca montat pe Duster, ci Nissan HR16DE.

    • turatiimaster says:

      Da, e HR16DE in varianta cu putere marita (HR16DE are doar 110 CP), insa acest motor (aparut in 2004 si rafinat pe parcurs) beneficiaza de tehnologia Renault (alianta Nissan-Renault e din 1999 si fac motoare impreuna de mult), diferente exista intre motoare (de exemplu K4M este fabricat exclusiv de Renault), insa tehnologiile de baza utilizate sunt comune (realizare blocuri motor, pistoane, accesorii). Nu stiu cata lume stie, insa fabrica Dacia din Romania face multe motoare de cilindree mica, componente, cutii de viteze si cutii de transfer pentru Renault si Nissan. Transferul de tehnologie este la ordinea zilei intre Renault si Nissan.

  5. florin says:

    de ce ati schimbat ordinea masinilor ce urmeaza sa fie testate. zic asta pt ca nu demult era mentionata skoda octavia 3. ce s/a intamplat? cred ca este interesanta pt publicul larg.
    si de ce asa greu postati review’uri? tin minte ca anul trecut erati mai harnici 🙂
    multumesc

    • turatiimaster says:

      Ordinea se schimba pentru ca reprezentantii importatorilor nu se tin de cuvant intotdeauna, cum e cazul Skoda, unde incerc sa iau Rapid sau Octavia din iunie, rezultatul fiind doar promisiuni. O sa mai fie teste, sunt filmate deja 4 in avans, doar ca e nevoie sa fie montate, revizuite, etc. Maine seara urmeaza Captur.

  6. Marius says:

    Salut Robert, ma interesa un review cu masini de oras, si am cautat Ford Fiesta facelift, din pacate nu exista review pe site. Vom putea vedea Fiesta intr-un viitor test?

  7. EXpeRT98 says:

    Interseant test. Felicitari Robert !

    Ce parere ai se merita sa facem un Drive Test cu acest model ? Am facut si eu odata cu un model, nu neaparat acesta, insa intrebarile dealerului deveneau iritante uneori. Inteleg ca trebuie sa isi faca meseria dar numai asa o tinea : ” in ce buget va incadrati ”, ” ce suma puteti sa achitati avansul” si multe de acest gen….fara ca eu sa ii spun ca o cumpar macar. Dar marog, cred ca de asta se ”teme” multa lume sa faca un drive test inainte, fiindca nu le plac intrebarile stupide.

  8. bloggerx says:

    tind sa cred ca motor e mai mult nissan decat renault. Ansamblul motor cutie e luat de pe modele Nissan. Poate de asta are lant si nu curea precum varianta de motor de la Renault. Vibreaza rau camerele in timpul filmarii pe A1. Drumul e rau, dar parca nu atat de rau.

  9. Andi says:

    Am condus modelul de dinainte de facelift, 1.5 dci, imediat dupa lansare. Mi-a placut cum se aseza pe drum, dar cel mai mult m-a incantat sitemul keyless go & entry (nu stiu cum le spun ei). Cel putin la momentul respectiv nu prea exista in clasa ei…

  10. cristi says:

    la multe masini nu se vede botul masinii: de ex passat, passat cc, bmw seria 5, etc. in general masiniile al caror compartiment motor este mare. la mercedes in schimb imi place foarte mult ca ai steaua in 3 colturi chiar deasupra botului astfel incat poti sa estimezi corect distantele.

    eu sunt posesor de logan. daca e ceva ce imi place la masina, printre altele, e ca vad botul masinii. ei, am urcat intr-un passat cc, nu mi-a placut pozitia prea joasa, efectiv nu vedeai nimic in imediata proximitate a masinii, asa ca m-am apucat de butonat scaunele. ideea e ca am ridicat atat de mult inaltimea scaunului ca am dat cu capul de plafon si tot nu am reusit sa vad capota ca la logan:))

  11. ddor71 says:

    Nu inteleg de ce Renault nu echipeaza toate versiunile de caroserie din clasa compacta cu toate motoarele disponibile. De exemplu 1,4 TCe 130CP lipseste atat la Fluence cat si la Megane hatchback si la cel din urma lipseste si 1,6 dCi 130CP. De asemenea nu gasesc pe site-ul lor specificatiile complete ale motoarelor: v max., 0-100, cuplu.
    Am urcat recent in aceasta masina si m-a surprins neplacut. Nu mi-am gasit o pozitie multumitoare la volan. Apoi din pozitia de condus ai o imagine asimetrica a capotei in sensul ca vezi doar ridicatura din stanga, restul capotei nu se vede.
    Mi-a placut in schimb noul Clio si Clio Estate dar nici in el nu vedeam botul masinii, un detaliu deloc de neglijat pentru o masina de oras.

  12. Clau says:

    Sunteti siguri de faptul ca acest motor e cu distributie pe lant cum s-a afirmat la inceputul materialului?
    Am avut Megane 2 pe care in mare motorul era cam acelasi, iar distributia era pe curea. Am dubii ca Renault a facut o modificare atat de majora pe un motor de generatie veche si pe care e putin probabil ca mai intentioneaza sa il schimbe radical.

  13. cristi says:

    acest motor nu cumva este de provenienta nissan?

    1.6 16v de renault nu e acelasi cu 1.6 16v de nissan. din ce am mai citit eu , acest motor e imprumutat de la nissan

    • turatiimaster says:

      Din 2004 Renault si Nissan construiesc motoare pe benzina impreuna, nu se poate spune ca e de provenienta Nissan.

  14. Tudor P. says:

    Sunt asa bune cutiile astea automate? Toti imi zic sa nu imi iau asa ceva pentru ca in afara de confort nu iti ofera mare lucru, din contra, daca se strica o sa cam plang.

    • turatiimaster says:

      Orice se strica pe lumea asta, din experientele mele cutiile de viteze automate neabuzate si exploatate corect nu prea se strica.

      • Tudor P. says:

        Daca sunt noi, dar oare se merita masina second hand cu cutie automata? Masina poate arata bine si sa te duca cu gandul ca a fost intretinuta, dar e cam greu sa veirifici cat de abuzata a fost cutia. Si dupa o perioada scurta daca se strica e nasol, fiindca din cate am inteles sunt scumpe.

        • turatiimaster says:

          La second hand, iar e o loterie, indiferent ca e manuala sau automata.

            • turatiimaster says:

              Irelevant, pot sa iti dau sute de linkuri cu cutii manuale si automate care se strica. Automata are avantaje ca fiabilitate pentru ca nu are fortari mecanice, automatele cu dublu ambreiaj sau robotizate au rata de defectiuni mai mare dar costurile de reparare mai reduse (schimbi actuatoarele). Eu daca ar fi sa iau o masina noua as lua automata, la second hand e cam acelasi lucru, dar as fi mai sigur pe o automata decat pe o manuala.

  15. slv83 says:

    O masina potrivita pentru oras, familie si de ce nu pentru pensionari. Totusi nu inteleg ce-i asa greu de testat un Golf VII, sunt pe toate drumurile. Nu e o masina atat de exclusivista, nu e Lamborghini Reventon!

    • turatiimaster says:

      Am cerut la VW si nu am primit niciun raspuns. E pe toate drumurile dar nu si la Porsche Romania. Poate vom reusi intr-un final.

  1. 30/01/2014

    […] O să gasiţi multe modele Fluence pe turaţii.ro, de la versiunea Passion, până la versiunile mai recente, 1,5l dCi EDC sau 1,6l CVT X-TRONIC. […]

Leave a Reply to slv83 Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.