Toyota RAV4 2,0l Multidrive S Executive

Toyota RAV4 2,0l Multidrive S Executive

Combinaţia cutie de viteze CVT cu motor pe benzină de 2l şi caroserie de SUV, să recunoaştem, nu sunt mulţi care ar alege aşa ceva. Până când nu se conving pe viu că merită.

Aşa am fost şi eu, sceptic, când am primit această Toyota RAV4, 2,0l Multidrive S, varianta de echipare Executive. Eram sigur că va fi leneşă şi va consuma mult.

Şi mare a fost surpriza, să descopar un RAV4 foarte dinamic, o cutie CVT aproape de ideal, comodă, confortabilă, un motor vivace şi bine pus în valoare de CVT, şi, culmea, cu un consum de combustibil foarte rezonabil…

Am avut câteva consideraţii poate mai puţin pozitive, faţă de poziţionarea noului RAV4 în segment. Faţă de modelul anterior, poate greşesc, dar asta a fost impresia mea, noul RAV4 e simplificat, vechiul dar sofisticatul RAV4 chiar era visul multora în clasa SUV.

Nu spun că e rău, maşina e mai uşoară, mai dinamică, mai echipată, dar, în esenţă, pare mai puţin luxoasă, ca percepţie, faţă de predecesoarea sa.

Sau poate doar mi se pare mie. Oricum, cine îşi cumpără Toyota îşi cumpără de fapt liniştea…

32 Responses

  1. Mihai says:

    Felicitari pentru review !
    Vreau sa-mi cumpar un SUV sh, 2012…2013, diesel sub 2000 cmc, buget 18…20k EUR si nu stiu ce sa aleg intre: Duster, Qashqai, Koleos, Kuga, RAV-4, Sportage, Tiguan.
    Ce ma sfatuiti?

    • turatiimaster says:

      Qashqai sau Duster nou. Merg si celelalte, insa Qashqai a fost regele SUV-urilor de gen iar Duster e nou la banii aia si e foarte bun in offroad (mai bun decat ceilalti). Sau RAV, pentru fiabilitate.

    • kim_vl says:

      Daca Robert imi permite, ti-as face o oferta. Chiar doua: ASX 2010 sau Qashqai 2012.

  2. Radu says:

    Adevarat ca daca stii sa conduci, poti obtine un consum foarte bun.
    Adevarat si ca daca vrei sa obtii consumul declarat de producator, trebuie sa ai peste 60 de ani (sau sa conduci “mosnegeste”) – se merge constant cu 80km/h maxim (la viteze mai mari creste exponential si frecarea cu aerul) si ai acelasi consum ca in carte.

    Deci fie Mazda CX-5, fie Toyota sau orice alt CUV de pe piata, orice sofer normal va obtine un consum cu ~1 L mai mare decat cel declarat de producator… orice sofer fara experienta sau f. agresiv in trafic va scoate 15 litri/100… si doar tata ce declara producatorul 😛

    Exemplul meu: motor diesel nerodat de 2.0 de pe Rav4 (diesel-ul se stie ca ajunge la performantele cele mai bune dupa 100k km):
    http://alexaradu.blogspot.ro/2014/08/consum-rav4-motor-1ad-ftv.html

  3. daniel says:

    legat de consum-din cate am vazut masina este una de turatii si este normal sa ai un consum mai ridicat la trapta 3 80 km /h -uitati-va la mazda 3 la 80 km/h trepta 3 3000 turatii diferenta de 1000 turatii eu la ford fiesta la 1.4 dci la 80 km h am tot km 3000 de turatii din acest motiv consumul este mai mare, masina este foarte turata ca sa mergi eco ar trebui la 80 km sa fie macar in treapta 4 si sa ai pana in 300 turatii.acuma depinde si de cati km are are masina presupun ca pana in 5000 km.atunci este de asteptat un consum ceva mai mare pana se lasa motorul.

  4. rares says:

    Salut, cuprinzator si explicit review-ul, ca toate de fapt, imi plac, pacat ca dureaza asa mult pana apar alte teste, pe cand testele cu skoda octavia si rapid, ca erau programate sa urmeze dar nu mai sunt pe lista,vor mai fi sau nu? Mersi.

    • turatiimaster says:

      Nu s-au gasit masini pentru mine la Skoda, deci momentan nu vor aparea, eu mai sper ca se vor trezi la un moment dat.

  5. Andrei says:

    Felicitari pentru teste !

  6. Vicentiu says:

    Eu imi cer scuze pentru situatia creata. Va rescpect pentru muca dvs. va urmaresc aproape de la inceputul existentei site-ului, eu am spus doar consumul inregistrat de mine, imi pare rau daca v-am creat neplaceri cu comentariile mele. Mi-am spus parerea din perspetiva celui care are o astfel de masina luata de noua si merge zilnic cu ea.

    • turatiimaster says:

      Nu e nevoie de scuze, polemicile sunt bine venite, atata timp cat sunt argumentate si civilizate. Rolul meu e sa ajut oamenii sa inteleaga mai multe despre automobile, am o mare experienta, asta fac de 15 ani, insa e firesc, eu fac 1000 km cu RAV si cu alte sute sau mii de masini, posesorul face 100 000 km, e normal sa invatam unii de la altii. Despre probleme, consum, fiabilitate, posesorul si utilizatorul are o experienta mult mai vasta decat mine.

  7. Vicentiu says:

    Va rog doar, daca vreti sa acceptati o sugestie, asa cum realizati consumul extra-urban cu care sunt total de acord, aici ma refer la exactiate, procedati la fel si cu cel urban. Parcurgeti macar o suta de km in oras si spuneti cati litri de combustibil a consumat respectiva masina.

    • turatiimaster says:

      Eu accept orice sugestii, problema e de timp si bani. Uneori nu e timp sa fac 100 km in Bucuresti, imi ia o jumatate de zi si nu mai e timp sa filmam. Totusi, cu perioadele de plecare-venire in Bucuresti, plus cu treburile, in general din 600-1000 km cat facem noi cu o masina, lejer se aduna peste 100 km in Bucuresti.

  8. Vicentiu says:

    Dar de curiozitate, ati terminat Politehnica Bucuresti-Autovehicule Rutiere, sunteti licentiat in Turbosuflante si Masterant in Motoare termice Otto?, asta daca vreti sa va iau cu adevarat cu ingineria. Chiar stiti cum calculeaza C.B. al masinii consumul? ce diferente sunt intre conumul afisat si cel la pompa, ce abateri are C.B din fabrica? eu nu vreau sa creez nici o polemica, spun doar ca in viata reala orice Rav4 consuma la poma,14-15% in Bucuresti. Eu am spus o valoare a unui consum real calculat la pompa. Imi pare rau daca v-am ofensat. Deasemenea tot respectul pentru toata munca pe care o depuneti.

    • turatiimaster says:

      Studiile mele nu sunt relevante, am raspuns in ton cu primul dvs. comentariu. Referitor la primele intrebari, cu Politehnica, nu m-as aventura sa spun ca unul care are acele calificari poate sa fie mai experimentat decat mine si invers. Da, stiu cum calculeaza computerul masinii consumul, stiu si diferentele dintre consumul afisat si cel de pompa si ce abateri are C.B. din fabrica. Tocmai de aceea, in filmele mele, eu prezint doar ce da computerul de bord si nu consumul de la plin la plin, pentru ca nu am buget sa bag doua plinuri la o masina de test iar daca as baga doar dupa ce consum primii 10l, conform chiar celor spuse de dvs despre abateri si altele, nu ar fi relevant. Deci eu iau de bun consumul indicat de computerul de bord, resetat o singura data – am primit masina cu plinul facut, resetez computerul de bord, plec cu ea in Bucuresti, fac 30-40 km, timp in care am un consum, de 11l la suta sa zicem, continui in zilele urmatoare sa merg cu masina si extraurban, dn-uri si autostrada plus alte drumuri in Bucuresti, la finalul rezervorului iau ca reper acel consum indicat de computerul de bord. Daca o luam academic, nici consumul dvs de 14-15 nu e comparabil, apar variabile: uzura masina, km, stil sofat, traseu, cate persoane si ce bagaje sunt in masina, rezervor mai plin sau mai gol, pneuri de vara, pneuri de iarna, presiune mai mare, presiune mai mica, porniri dese sau rare, existenta sistem Start-Stop sau nu, etc.

      Si pentru ca sunt om de onoare si nu ma joc cu cuvintele, in acest moment am mai multe mailuri de la posesori de Avensis si Rav cu 2,0 care confirma ca in oras le consuma 14-15l la suta. Poate la mine a fost o exceptie, sunt si un foarte bun sofer la economie, eu am spus exact cum s-a comportat masina la mine. Acum e firesc ca un Rav4 in Galati sa nu consume 14-15 la suta, in timp ce in traficul din Bucuresti poate o face, si iarasi apar polemici.

      Daca 3-4 imi spun ca sunt beat, ma duc la culcare, repet, am cateva persoane care mi-au scris ca e 14-15 in Bucuresti, inseamna ca in realitatea de zi cu zi, asa e, insa va trebui sa ma credeti si pe mine ca mie atata mi-a luat in situatiile date (10,5-11).

    • Silviu says:

      Sunt posesor de RAV4 model 2013, benzina, cutie automata, identic cu cel din test si va pot confirma ca am un consum de maxim 12% in Bucuresti in regim normal (fara mod ECO). Si eu am fost placut surprins de acest consum, desi va spun sincer ca ma asteptam tot pe la 14-15%. Probabil ca au imbunatatit in vreun fel motorul de 2.0 benzina astfel incat sa nu mai “fuga” lumea de el si sa aleaga dieselul.
      La ultima iesire in afara orasulul am avut consum de 10 – 10,5% mers destul de alert la viteze peste 100 si masina incarcata. Iarasi mi se pare un consum f bun.

      Asa ca eu cred in consumurile inregistrate de Robert in teste (mai ales ca in marea majoritate a timpului a mers cu modul eco activat).

      • Marian says:

        discutiile pe marginea consumului au generat mereu polemici, pentru ca depinde de f multi factori…din pct meu de vedere astfel de consumuri sunt realiste…mie CX5 benz manual nu mi-a consumat niciodata peste 10 l in Buc, e adev nu chiar in ore de varf dar fac doar consumul plin-plin…extern consuma intre 7-8 iar CB neresetat in cei 25000km arata 8,1…deci sunt convins ca si noul RAV4 si-a imbunatatit consumul si incearca sa schimbe optica despre SUV-urile aspirate pe benz

  9. Vicentiu says:

    Domnule Robert Adam, aveti dreptate.

  10. Vicentiu says:

    Si eu detin tot un Rav4,dar din 2011, sunt tot din Buc si nu cred sub nici o forma ca tu cu 10,5 litri de benzina ai parcurs 100 de km. Mie masina imi ia 14-15% si nu-mi spune si mie ca e stricata, sunt ingininer, lucrez intr-un service auto destul de mare.

    • turatiimaster says:

      A, ok, daca ma luati cu ingineria si cu service-urile auto, dau inapoi, eu sunt slab pregatit in domeniul asta, eu prajesc gogosi la patiserie. Eu nu am pretins ca am parcurs 100 km in Bucuresti cu 10,5l la suta, ca n-am stat sa masor 100 km, am spus cat arata consumul pe computerul de bord, am facut probabil 40-50 km in oras, in vreo doua zile si 4-5 drumuri. Aveti RAV4 modelul nou, cel din film, sau model mai vechi? E o mica mare diferenta (consum urban dat de fabrica 9,6 la modelul vechi, 9,3 la modelul nou cu transmisie manuala si 9,2 la CVT). Aveti CVT sau cutie manuala? E si aici o mica diferenta. Daca aveti modelul nou, cu CVT, cand doriti, live, va demonstrez ca mergem in Bucuresti cu 11l la suta de km, si la -10 grade ma bag la treaba asta.

  11. Bogdan says:

    In primul rand felicitari pentru review. Acum ca ai condus majoritatea modelelor din acest segment de SUV-uri compacte non-premium, ai putea sa faci un clasament? Care ti-a placut cel mai mult, cel mai putin si de ce?

  12. Armand says:

    Indiferent pana la urma de consum, vreau sa te felicit pentru testele facute de tine, le urmaresc cu placere si iti doresc mult succes cu munca pe care o depui.

  13. Armand says:

    Da Bucuresti si are cutie manuala, masina are 120.000 de km, cred ca am un pic de experienta, eu nu m-am mirat de consum, am stiut ce cumpar,spun doar ca sunt un utilizator zilnic al unei masini 2.0 benzina, mai am o Honda Acord din 2011 2.4 benzina care consuma cel putin la fel, iar consumul spus de tine in mediul urban nu mi se pare deloc realist, atat.

    • turatiimaster says:

      Nu stiu, mie mi se pare mult, e adevarat eu am un stil aparte de mers, eu merg cu 2,5l diesel in bucuresti cu maxim 7,7l la suta, daca ia mai mult o duc la service. O benzina aspirata mi-e si mai usor sa o conduc in oras, nu mai am restrictii de turatie ca la un diesel turbo. Repet, mie in Bucuresti Rav4 cu CVT nu mi-a sarit de 10,5l la suta, cutia CVT permite folosirea optima a motorului in oras, probabil de asta. Si am prins chiar zile cu trafic greu.

  14. mihai says:

    Multumim pentru efort.

    Imi place noul Rav4. Mi se pare un Auris inaltat, cu pastrarea veleitatilor SUV, ale anteriorului. Cam in opozitie cu strategia Dacia/Renault cu noul Duster.

    Dar, eu sunt fan masini japoneze, asa ca… sunt compromis.

    Cu bine…

  15. Armand says:

    Si eu am un Rav4 2.0 benzina, din 2010, dar in oras imi consuma 15/100 km, am cumparat-o de noua de la reprezentanta….nu stiu cum ti-a consumat tie pana in 11. Nu stiu eu sa merg cu masina.

    • turatiimaster says:

      Are cutie CVT? Daca nu, atunci e o mica diferenta, in plus da, se poate sa fie si stilul de condus, in Bucuresti trebuie sa stii sa mergi economic, banuiesc ca de Bucuresti e vorba, nu de altceva, dar daca e alt oras, atunci e stricata masina, 15l la suta la 2l benzina mi se pare cam mult. In plus Rav4 din 2010 nu e totuna cu un RAV4 din 2013, sunt si diferente de greutate, si posibil si imbunatatiri la motorul din 2013.

      • Mihai says:

        Toate motoarele de 2.0 benzina consuma 15 in Bucuresti. Asa ca nu e deloc stricata masina!

    • Marius says:

      Si eu am RAV4 III din 2007 cu motorul pe benzina vvti si jur ca in oras nu-mi consuma mai mult de 10-11. Pot sa scot insa si 8-9 fara sa conduc mosnegeste . Anterior am avut Golf 1,9 TDI care consuma cu 2 litri mai putin dar cele doua masini sunt incomparabile evident in favoarea Toyota. Am o masina vivace, puternica, de nadejde. Sigur nu este perfecta, la drum lung pentru ca nu are inca o viteza, consuma in jur de 7 litri la o viteza medie de 100 dar pe autostrada se lacomeste pana la 8 iar la 160 vrea chiar si 9 litri. Apoi nici eu n-am scapat de cloncanitul coloanei de directie defect de fabricatie recunoscut de Toyota dar care n-a facut obiectul unui recall, plafonierele se defecteaza fara sa le ating si ar mai fi si altele. Cu toate astea este masina pe care am pastrat-o cel mai mult si inca nu m-am gandit s-o vand.

  16. slv83 says:

    Acest Recreational Activity Vehicle, alias RAV4 e o mare dezamagire d.p.d.v. al designului exterior dar si interior. La fel ca in cazul Outlander. In plus, aceasta motorizare va fi inexistenta.
    Cred ca CX-5 e de departe cel mai frumos SUV din zona asta de pret, cu toate ca nu exceleaza la motorizari, fiind de cilindree nitel cam mare.

    • kim_vl says:

      Sunt de acord ca CX-5-ul e cel mai frumos din clasa. Eu cred ca Outlander-ul are capabilitati superioare si RAV-ului si CX-5-ului. In plus diferente mari de pret fata de, sa zicem, Qashqai cu care concureaza direct.

Leave a Reply to Vicentiu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.