Cred că ştie oricine că maşinile care ma fascinează cu adevărat sunt cele pick-up. Le-am condus cam pe toate şi o să le mai conduc, pentru că îmi plac şi observ din ce în ce mai mult o tendinţă de creştere a segmentului, inclusiv la noi în ţară.
Un pick-up deosebit de interesant şi longeviv, Nissan Navara se adresează unui segment aparte de cumpărători, fiind mai orientat spre şosea decât spre off-road, atât prin ţinuta de drum dar şi prin echipamentele interioare deosebite.
Nu sunt multe astfel de vehicule care să ofere climatizare automată pe două zone, sistem audio cu subwoofer şi HDD, navigaţie dedicată sau faruri bi-xenon.
În cazul modelului de faţă, foarte bine echipat, avem şi o cutie de viteze automată cu 5 rapoarte, cuplată la un motor foarte performant, 2,5l dCi de 190 CP.
Dacă la capitolul rafinament cutia de viteze și motorul nu se ridică la nivelul interiorului, fiind destul de zgomotoase în funcţionare, totuşi sa nu uităm că maşina este pick-up, bărbătească prin definiţie.
Mai ales când afli că are 450 Nm cuplu şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 10.7 s, începi să înţelegi că nu e chiar o jucărie…
Preţul confirmă ce spuneam mai sus, la 43 633 euro e destul de ridicat şi, din punctul meu de vedere, mai bine mai pui 2-3000 de euro şi iei direct versiunea V6, care este într-adevar cel mai potent pick-up de pe piaţa europeană.
Varianta de faţă are sens doar în măsura în care optezi pentru mai puţine echipamente, în aşa fel încât să cobori semnificativ preţul sub cel al variantei V6…