Ford Fiesta 1,0l EcoBoost PowerShift Titanium

Ford Fiesta 1.0l EcoBoost PowerShift Titanium

Cât de mult poate să îmi placă o maşină mică, dotată cu motor de 1l şi 100 CP? Păi atât de mult încât să vreau una. Serios.

Nu credeam că Fiesta 1,0l EcoBoost cu PowerShift poate fi atât de tare. Nu credeam, nimic nu prevestea asta. Ştiu transmisiile dublu ambreiaj, îmi plac, sunt vârful tehnologic actual al transmisiilor automate – dar automată la 100 CP şi 1l cilindree, sună a nebunie…

Pâna când porneşti motorul şi pleci. 3 cilindri supralimentaţi se turează rapid, la fel de rapid schimbă treptele şi transmisia PowerShift, maşina e vie, şasiul precis, frâne bine dozate.

Ok, dacă se mişcă aşa de bine, înseamnă că va consuma mult. Fractură logică: nici pe departe. Ştiam Captur cu 1,2l TCe şi EDC, dar acolo erau 120 CP, şi n-am simţit diferenţa de dinamică între ele. Fiesta 1,0l EcoBoost PowerShift Titanium e vis.

Cine se ia după ce scrie în fişa tehnică a Fiestei, adică 0-100 şi viteză maximă, aparent modeste, să se uite bine la turometru şi vitezometru…

Mă gândesc foarte serios că ar merge ca maşină de oraş, între drive-teste. Adică e ce trebuie. Nu vă mai ţin, vizionaţi filmele.

46 Responses

  1. Adivo says:

    Pana la urma te-ai hotarat la diesel?

  2. Doru says:

    1) Daca vorbim de condus un pic mai sportiv, care se infige mai tare, Fiesta EcoBoost cu Powershift sau Auris HSD? 🙂
    2) In conditii de condus sportiv, care ar consuma mai mult?

    Dupa specificatii, la 1 ar trebui Auris HSD sa ii ia fata Fiestei, si la fel si la consum, dar din ce am vazut pe YouTube, Fiesta asta pare ca se infige mai tare… Nu stiu insa la consum ce inseamna prin oras (Bucuresti) cand mergi cu ea sportiv..

  3. Adrian says:

    13100 du toate discounturile si cu programul Ford Rabla.
    Trend cu parbriz si scaune incalzite si genti de aliaj pe 15.

  4. Adrian Simo says:

    Am cumparat un Ford Fiesta Trend 1.0 100 CP Powershift.
    Dupa doua saptamani inca sunt uimit de comportamentul dinamic al masinii.
    Sper ca si fiabiliatea sa fie pe masura.

  5. Adrian says:

    O masina exceptionala. Sunt posesor de ford…cam toate modelele. Absolut exceptional. Pret / calitate exceptional la toate modelele.

  6. alex says:

    Nu am uitat dar am vrut sa vorbesc doar din experienta propie nu din auzite. Nu am detinut modele asiatice pentru perioade lungi de timp si de aceea nu ma dau cu parerea.

  7. alex says:

    Sper sa nu se supere Robert ca intervin aici.Puteti compara masinile Ford si aici ma refer la Fieste, Mondeo, Focus in multe aspecte dar ca fiabilitate sunt cam peste orice si va spun din experienta propie. In ultimii 10-12 ani m-am ocupat de diverse activitatti legate de domeniul auto printre care si rent a car. Am avut in parcul auto si masini VAG si Opel si cel mai des Ford pentru ca au fost cele mai fiabile. Am avut Focus prima generatie, motoare 2.0 benzina, automate si manuale. Nu spun ca erau cele mai performane dar in 200000 km de rent a car si va dati seama ce inseamna asta nu am schimbat decat consumabile si o singura data la o masina o pompa de benzina. Atat si masinile mergeau perfect si cand le-am dat,nu bateau, nu troncaneau si interioarele aratau bine. Am avut Opel Vectra C si Astra G care la 70000 km in aceleasi conditii interioarele aratau mult mai degradate. Am avut Mondeo ultimele 2 generatii si Fieste 2005. In total vreo 15 astfel de autoturisme. Un cilindru de frana fata blocat la un Mondeo si un cablu electric la o Fiesta singurele defecte, restul doar intretinere. Focus 2005-2009, 1.6 benzina si diesele, automate si manuale, peste 150000 km fara nicio interventie. Nu laud marca Ford, nu ma plateste nimeni sa le fac reclama dar ca fiabilitate nu am avut niciodata probleme.La Passat 2009, cumaprat de nou 1.9 tdi cu revizii numai la reprezentanta motor spart la 60000 km si asta spune tot. Volane mancate la Ocatvia 2 la 70000 km. La Megane 2 bilete schimbate in 30000 km, Peugeot 406/407 schartie geamurile la 4-5 mii km de ziceai ca sunt masini lovite. Aveo 4 discuri de frana schimbate in 40000 km, in rest foarte buna si lista poate continua. Doar la Logan am avut parte de fiabilitate apopiata de Ford. Nu am detinut ultimul Focus ca sa ma pot pronunta.

    • Adrian S says:

      Cand ai pomenit de fiabilitate ai uitat de Toyota, Honda, Mazda, Subaru, Suzuki, etc.

  8. Mihai C says:

    Salut
    Din cate am observat, nu mai sunt publicate comentariile la aceasta prezentare. Cred ca este o eroare pe undeva, caci in trecut nu erau astfel de probleme. Se poate verifica, te rog?

    Multumesc,
    Mihai

  9. Roby says:

    Se misca foarte frumos…
    Un Ceed GT de la Kia? Parca era in lista…

  10. 71doru says:

    Din cate stiu eu, Ford acorda reduceri substantiale fata de pretul de catalog.
    Din propria experienta va spun ca la o masina cu pretul de catalog de 21200 reducerea a fost de 3700 si apoi inca 1500 rabla ajungand la 16000. La asta am mai adaugat 3 ani garantie extinsa pentru inca 250euro.
    In acele conditii ce ati fi ales ?
    1. Ford Focus Sedan 1,6 EcoBoost 150CP cu 5 ani garantie la 16250
    2. Skoda Octavia 1,4 TSI 140CP la 17400 ( am scazut si aici rabla )
    3. Hyundai i30 1,6 GDI 135CP la 14800 ( am scazut si aici rabla )
    Dupa test-drive cu ele in aceeasi zi, am ales Ford pentru tinuta de drum, motor, bord. Ulterior i-am gasit si eu mici motive de critica dar nesemnificative pe langa satisfactia pe care o ofera la volan.
    Am mers si in Fiesta pe locul din dreapta fata si mi-a facut o impresie destul de buna.

  11. kim_vl says:

    Strict din punct de veedere al motorului si cutiei cum ti se pare comparativ cu 1.2 TCE ?

    • turatiimaster says:

      Nu le poti compara, cutiile sunt similare, insa 120 CP sunt 120 CP si cilindreea superioara isi spune cuvantul, 1,2l TCe EDC e mai sportiv decat 1,0l EcoBoost, diferentele intre ele sunt semnificative ca performante. Sunt filosofii diferite, 3 vs 4 cilindri, pentru oras eu as lua EcoBoost, cei ce merg mult afara si ceva mai tare, 1,2l TCe e mai bun.

  12. daniel says:

    masina este f buna si raportul calitate pret este unul real.daca este sa ne uitam cel mai ieftin fiesta titanium este 14.200 E iar polo 14.000 si au cam aceleasi dotari.acesta masina are si un pret mai mare acuma ca sa lansat de curand(varaianta facelift).daca este sa ne uitam la concurenta sa ne uitam la renault clio care anul trecut la lansare era 10.000 E si nu avea nici macar aer conditionat.am testat si renault clio si skoda fabia ,polo nu mi se pare cine stie ce …(cam batraneasca pt mine) opel corsa si 208 .dintre toate fiesta ma atras cel mai mult ceea ce miam si luat acu 1 an (insa diesel).pe viraje nu are nici un concurent serios nici una din clasa ei nu se tine pe viraje ca acest fiesta.la design -la exterior se bate cu clio care intradevar arata bine si cu 208 care si la exterior dar si la interior este este bine facut .insa si clio si 208 iti da o senzatia ca esti intr-0 masina mica stai cam inghesuit (ma refer pe locurile din fata) pe cand la fiesta ai ceva mai mult loc.ceea ce mi se pare ok si la fiesta si la clio (diesel)este cum este etajata cutia de viteze in oras poti folosi treapta 3 chiar daca ai 40km sau 80 este destul de lunga (si la 80 ai 3000 turatii) fata de acest 1.0 care in treapta 4 ai 80 km la 3000 turatii.oricum la materialele folosite in interior mi se pare peste renault fabia ,corsa sta ceva mai bine si 208 ar fi pe locul 2.intradevar masina este f joasa ,daca va uitati sub masina de la scutul de la motor pana la asfalt sunt in jur de 15 cm (cam o palma)insa poate o sa apara fusion ca aceea era ceva mai inalta. directia este usoara(la 208 este si mai usoara)cu o mica intarire la rulaj fata de statul pe loc.eu diesel am un consum de 5,5 – in conditiile in care folosesc maxim treapta 3 in oras si schimbul de ture se face la peste 3000 turatii.mie unul mi se pare cea mai ok masina din clasa ei si o recomand si nu as chimba fista cu nici o alta masina din clasa ei .

  13. Daniel says:

    Super testul si mie imi place f mult fiesta ma gandesc serios la un fiesta st
    Ar fi posibil sa vedem un drive test cu fiesta st
    m ar ajuta f mult in decizie
    Mult succes in continuare

    • turatiimaster says:

      Posibil, nu promit, am lista de programari facuta pana in iunie, vedem dupa.

  14. Klaus says:

    Ford are 2 modele in gama sa care fac legea in segmentul lor. Primul este Focus, cel de-al doilea model este Fiesta.
    Focusul bate mar an de an Golful, pe plan global, ca numar de unitati comercializate, iar Fiesta este cea mai vanduta sub-compacta.
    In 2011 Focus MK3 a fost al doilea cel mai vandut model pe plan global, iar in urmatorii doi ani s-a clasat pe primul loc. Strategia in cazul Fiestei este aceeasi ca in cazul Focus. Fiesta bate mar VW Polo, atat ca numar de unitati comercializate, dar si ca tehnologie.
    Un Ford costa mai putin ca un VW, insa cu o suma mai mica cumperi mai multa masina. De asemenea, Ford are poate cei mai fideli clienti, majoritatea optand in momentul inlocuirii masinii tot un un model Ford.
    Motoarele Ford sunt la cel mai inalt nivel tehnologic, iar design-ul este fresh.
    Fiesta&Focus sunt the best cars money can buy, in afara de asta nu arati ca un om lipsit de speranta si de viitor, ale caror idealuri s-au prabusit in momentul achiztiei unui VW sau Skoda 🙂

    • Grigore says:

      Nu te mai amagi, atuurile Focus-ului I s-au diluat din generatie in generatie, pe masura ce concurenta a progresat continuu. Singurul punct forte al generatiei a treia sunt motorizarile pe benzina ecoboost.
      In rest dinamica relativa – testat si rastestat prin presa auto – nu mai e capabil “sa piarda din oglinda retrovizoare nici macar un megane”, interior cu materiale ieftine si calitate a asamblarii cel putin perfectibila, imagine de marca destul de proasta pe piata europeana, cu exceptia UK-ului.

      • Klaus says:

        Nu o sa incep sa-ti explic ce reprezinta Ford Focus MK3 in lumea auto, insa cand vorbesti despre dinamica Focusului, numarul 1 la ora actuala, la modul negativ si spui ca nu mai pierde in oglinda retrovizoare nici macar un Megane, constat ca nu te pricepi abosolut deloc la domeniul auto 🙂
        Restul afirmatiilor nu le comentez, caci sunt puerile.

        • Grigore says:

          Hai sa nu devenim emotionali, imi dau seama ca ai un Ford in curte, si ca e normal sa privesti un pic mai atasat lucrurile.

          Revistele germane ams si autobild, care in general trateaza ford-ul aproape ca pe o masina germana (adica tind sa-i evidentieze calitatile si sa-i minimizeze minusurile) zic in felul urmator:

          “… wirkt der Focus im Handling nun müder und wogiger als sein Vorgänger – dem wäre ein Renault Mégane wohl nicht um die Außenspiegel gefahren”

          Are si focus-ul punctele lui forte, doar ca nu mai sunt aceleasi ca in cazul mkI.

          • Klaus says:

            Grigore, tu stii ca Auto Bild este publicatia de casa a Volkswagen? Auto Bild este singura publicatie de pe planeta Pamant ce claseaza constant modele ale grupului VAG in fata Mercedes Benz sau BMW. Ultimul lor test cu Golf GTD este penibil. Au clasat Golful in fata Seat Leon FR 2.0 TDI, urmate de BMW 120 D, Mercedes Benz A 220 CDI si Volvo V40 D4.
            Ofera exemple din alte publicatii, nu din Auto Bild.
            Focusul il compari cu Golf, nu cu Megane.

            • Grigore says:

              Asa este, orice publicatie care rosteste adevaruri suparatoare este catalogata imediat ca servind intereselor concurentei.
              Atat ams cat si autobild, vorbim de revistele germane (nu variantele lor romanesti) fac lobby pentru industria auto germana pe fata, iar uzinele Ford din Koeln sunt tratate ca parte a sistemului, adica promovate in detrimentul producatorilor japonezi sau francezi.

              Asa ca atunci cand indrazneste vreun redactor de la autobild sa spuna ceva negativ la adresa ford, fii sigur ca situatia e mult mai nasoala in realitate.
              Ia cazul testului pe care l-am amintit mai sus, nemtii nu sunt tocmai multumiti de ergonomia plansei de bord si de multitudinea de butoane de pe consola centrala… in fapt stii si tu ce dezastru e acolo, butoane din plastic de calitate inferioara, multe, mici, inghesuite, intr-un cuvant ieftineala.

              Cu un design banal, cu un interior necompetitiv, cu o dinamica in media clasei si cu motoare turbo benzina de top, Focus-ul la care te inchini este o masina mediocra.

              • Klaus says:

                Ma face sa zambesc comentariul tau. Nu sunt genul sa afirm tampenii de genul “X este platit” sau “Y este pe statul de plata al lui Z”. Mi se par stupide astfel de afirmatii in general, iar ele polueaza spatiul blog din Romania.
                Sper sa consideri ca iti fac un serviciu daca afli de la mine ca atunci cand spun ca Auto Bild este publicatia de casa a VAG, inseamna exact asta.
                Autorul articolului ma poate contrazice daca dezinformez sau sunt subiectiv.
                Auto Bild foloseste inclusiv pentru testarea diverselor tipuri de pneuri modele VW. Aceasta publicatie claseaza intotdeauna modele VAG in orice gen de test in fata concurentei, indiferent de nume.
                Auto Bild nu favorizeaza niciodata Ford, din contra intr-unul din “testele” lor, in care erau comparate Opel Corsa, Ford Fiesta, VW Polo si inca niste modele de clasa B, Fiesta castiga detasat la toate categoriile, mai putin la valoarea de revanzare si imaginea de marca, dar totusi pierdea in fata Polo.
                Nu doresc sa mai continui aceasta mica confruntare, insa mi-ar placea sa cred ca daca vei dori sa iti cumperi vreodata o masina adevarata, de genul Mercedes A 220 CDI sau BMW 120 D, sa nu faci greseala de a consulta Auto Bild, caci s-ar putea sa ajungi acasa in garaj cu o Skoda Rapid 🙂
                Despre AMS nu ma pronunt, nu citesc aceasta publicatie.

                • turatiimaster says:

                  Mie imi place mai fin, sa zicem ca Auto Bild iubeste mai mult modelele germane…

            • oli says:

              Mi-am luat anul trecut masina, am avut de ales intre Focus si Megane, am ales cu ochii inchisi Megane-ul, mult mai ieftin, tinuta mai mult decat decenta pe drum si calitativ la inerior incomparabil mai bun decat Focus. Focus-ul avea un motor mai performant cu un consum mai bun dar ce am vrut de la masina e sa ma simt ok in ea iar Focus-ul parea mai ieftin si un bord prea incarcat pentrul gustul meu. E o masina foarte tinereasca dar eu nu asta cautam.

              Am postat doar ca sa intelegeti ca fiecare cauta ceva diferit la masini, iar una exceleaza la ceva iar alta la altceva.

  15. Grigore says:

    Din nefericire Ford se obstineaza sa mentina calitatea interioarelor la nivelul anilor 90. Plastic, plastic si iar plastic. Problema e cat de dur si de neplacut la privire si la atingere e. Problema mai mare e ca si la Focus e fix la fel.

    Iar 1122kg pe o masina de clasa B e cam mult dupa standardele actuale.
    Prin comparatie, o masina de clasa superioara, un Golf VII 1.4TSI M6 are 1150kg / 1174kg cu DSG.

    Pe cand un test cu Audi A3, ne amenintati de un an de zile cu el, vad ca acum a disparut din lista din nou.

    • Klaus says:

      @Grigore
      Interiorul Focusului este foarte ok. Urca-te intr-o masina comparabila ca pret si spune-mi dupa aceea ce parere ai.
      VW Golf VII 1.4 TSI 122 cp M6 are 1225 kg, iar cu DSG 1249 kg.
      Unde ai gasit cifrele acelea? Nu sunt reale.

      • Grigore says:

        Scade din cifrele tale soferul 68kg si bagajele 7kg si ajungi greutatea masinii la gol.

        • Klaus says:

          @Grigore

          Nu scad absolut nimic. Acelea sunt valorile unui Golf VII 1.4 TSI 122 cp cu si fara DSG, cele din fisa tehnica. Valorile Golfului sunt foarte bune, multumita platformei MQB.
          Nu sunt gica contra si mi-ar placea sa cred ca nu o sa incepem sa ne contrazicem aiurea. Poti recunoaste doar ca te-ai inselat.

          • Grigore says:

            1225kg – 75kg = 1150kg
            1249kg – 75kg = 1174kg

            Nu e p eroare la mijloc, e vorba de un pachet standard de 75kg format din sofer + bagaje, de aici si diferenta dintre unele fise tehnice. Indiferent de fisa, se specifica clar daca 68+7 este inclus sau nu in masa masurata.

            Singurul lucru care a ramas de lamurit pentru mine este valoarea de 1122kg pentru Fiesta (daca include sau nu cele 75kg).

            Promit ca ma uit si revin astazi.

            • Grigore says:

              Gata, m-am lamurit din brosura de pe site-ul Ford Romania – 1122kg incluzand cele 75kg = > valoare la gol de 1047kg care e cu adevarat competitiva.

              M-am inselat in primul post, dpdv al reducerii masei inginerii de la Ford si-au facut datoria.

Leave a Reply to Grigore Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.