Peugeot 308 1,6l THP ACTIVE

Peugeot 308 1.6l THP ACTIVE

Peugeot a fost într-o evidentă scădere de formă, în ultimii ani, pe fondul unei concurenţe acerbe venită din toată lumea, pe o piaţă europeană extrem de competitivă.

Odată cu 208, Peugeot a început să arate că nu şi-a pierdut veleităţile de constructor mondial şi, după ceva timp, lansarea noului 308 avea să dovedească din plin asta.

308 nu e aşa de spectaculos ca apariţie, precum a fost 307 la vremea sa, însă e doar o aparenţă – exteriorul simplu şi teuton te induce în eroare.

Adevăratul spectacol este la interior, unde Peugeot îndrăzneşte să redefinească standarde (uneori discutabil), noile direcţii adoptate de marcă fiind clare: simplitate, tehnologie, extravaganţă.

Deşi am fost relativ critic cu acest Peugeot, eu cred că am spus ce am avut de spus, unele chestii sunt absolut spectaculoase, altele parcă sfidează logica, oricum maşina primeşte o notă maximă.

Consuma puţin, se mişcă bine, motorul 1,6l THP oferă performanţe foarte bune şi pe ansamblu poate fi o alegere şi în detrimentul unui diesel.

Mi-a plăcut şi cred că e unul din automobilele compacte cu un excelent preţ/calitate şi are cel mai spectaculos interior în acest moment.

37 Responses

  1. Florian says:

    Cele mai bune si mai complete review-uri din peisajul jurnalismului auto din Romania. Numai un mic exemplu: am vizionat majoritatea testelor cu toyota prius, la timpul respectiv,si nevazand-o pe viu, numai in filmele domnului Robert am aflat ca accesul la cd- ul masinii se face prin culisarea display-ului navigatiei. Nu era greu de intuit dar nimeni nu a aratat acest amanunt minor in filmele lor. Referitor la discutiile despre 308 , mi-ar placea foarte mult unul cu motorizarea Pure tech 1,2 turbo indiferent de putere. Am vazut si filmele cu aceasta motorizare. O intrebare domnule Robert: avand in vedere reputatia de masini mai slabe d.p.d.v. a fiabilitatii modelelor PSA mai ales la noi in tara credeti ca, daca imi iau una noua sau second dar de max 4 ani cu km putini si reali, voi sta mai tot timpul cu ea prin service-uri? Multa stima !

    • turatiimaster says:

      Un lucru e sigur, la motorizari nu ai probleme, alte chestii mai cad pe la ele, de obicei senzori si in general electronica. Nu cred ca sunt mai rele decat alte masini, conteaza si de unde cumperi si care e starea masinii, fiind vorba de sh.

  2. Saragea says:

    Nu sunt fan Peugeot, dar imi place 308 si chiar ma bate gandul la unu, nu pentru mine, dar o sa-l conduc ocazional. Nu pricep ce sariti la comparatii cu hiuday i30 sau kia ceed. Consider aceste doua modele mai banale si mai plictisitoare decat un Logan. Pur si simplu reprezinta un kitsch automobilistic.

  3. Alex says:

    Pe cand un test cu VW Golf sau Polo? Ori cu Skoda Octavia sau Rapid?
    Nu am vazut pe site nici un test cu modele VW/Skoda/Seat. Mersi si la mai multe teste, le urmaresc cu mare placere.

    • turatiimaster says:

      VW si Skoda, reprezentantii din Romania, nu considera ca merita. E greu sa gasesti masini. Sunt si niste modele VW pe site, Beetle, Amarok.

  4. focus says:

    @ turatiimaster , de ce imi dai exemplu Romania ? eu m-am referit la tehnologia in sine de pe Ecoboost ca e superioara THP=ului asta, date fiind performantele.Nici eu nu ti-am raspuns la intrebare dar si tu ai dus discutia intr-o zona care iti este favorabila.Nu am condus 308 asta deci nu ma pot exprima si iti respect parerea .Sa stii ca iti urmaresc filmele cu atentie (cele care ma intereseaza) si sunt de aceeasi parere cu tine in multe situatii , de exemplu in filmul cu FF3 1.6 EB gandim la fel :)).E greu sa fii PJO in ziua de azi si sa vrei sa faci ceea ce a facut KIA si HYUN. adica din niste panarame de masini sa vi cu ele intr-o zona in care pot fi o optiune serioasa pentru cine NU vrea GOLF.MIe nu imi place Golful .. o respect si atat , nu mi-as cumpara niciodata!Reintorcandu`ne la PJO cand dai chix ca fiabilitate , nu forma ( care mi-a placut tot timpul) nu poti sa vi acum cu 308 si sa spui ca e o optiune serioasa daca nu vrei sa iti cumperi FOCUS sau GOlf , nu ai cum.Poate daca merg pe acelasi drum in cativa ani o sa convinga clientela , asa cum a facut KIA sau HYUN.Asta poate fi o generatie , serie , de sacrifiu pe care o vor cumpara vechii posesori de frantuzesti.Macar au trecut peste faza in care trebuia sa dai bara jos ca sa scoti un far ( ex: 206 cc)!

    • turatiimaster says:

      Eu fac filme pentru romani in principal, si ma raportez la piata din Romania.

  5. focus says:

    Varianta de 155 cp THP este cea cu steroizi , atunci compara-o cu cea cu Ecoboost-ul de 182 CP cu suta < 8s.E perfect comparabil 308-ul cu oricare din masinile de clasa compacta , insa Focus si Golf sunt mai sus de PJO fara prea multa documentare.Daca tu simpatizezi marcile frantuzesti e strict optiunea ta , ca design si inovatie francezii sunt buni insa ca fiabilitate lasa au lasat de dorit , nu mai punem la socoteala pretul de revanzare al masinilor frantuzesti care sunt un pic peste cele italiene (FIAT , LANCIA , ALFA) dar slab fata de Golf si Ford.Si nu uita la o intalnire de PETROL-HEAD`s poti sa spui ca ai un FORD sau un vw fara sa rosesti in obraji , cu un PJO …

    • turatiimaster says:

      Imi place ca nu te lasi, desi nu ma poti contrazice. Care 180 CP? Motorul 1,6l EcoBoost 182 CP nu mai este de mult in oferta Ford, deci comparatia mea este cea valabila si Ford pierde. Cat despre petrol heads, eu am o Kia si nu numai ca nu rosesc, ma simt foarte bine, nu imi fac griji pentru 308, cel putin la ce interior are, face de ras si Golf si Focus. Nu ai urmarit cu atentie filmele, am vorbit despre problemele de fiabilitate ale modelelor Peugeot si in general ale modelelor frantuzesti. In fine, as povesti si despre renumita fiabilitate a modelelor Golf si despre cate piese au in ele cu Made in Romania, dar nu vreau sa supar pe nimeni…

      • Klaus says:

        @turatiimaster
        Salut,

        Apreciez recenziile tale, insa comparatia Focus vs. 308 este putin fortata, iar tu stii asta. Si nu spun fortata la modul in care aceste doua modele s-ar duela pentru primele doua pozitii in clasa compacta, ci la faptul ca Focus a fost de la prima versiune superioara modelului concurent PJO.
        La interior, nici pe departe un PJO 308 nu este superior unui Focus MK3. M-am urcat in noul 308, un HDI de 115 cp, model ce costa cca, 16.500 de euro. Cu toata stima pentru motoarele HDI, insa acea masina nu merita nici pe departe suma ceruta de PJO.
        Intr-adevar, PJO este pe drumul cel bun in ceea ce priveste linia de design, insa la momentul actual francezii nu pot concura cu Ford din niciun punct de vedere. Imi place PJO, insa nu pot accepta punctul de vedere ca un 308 este peste un Focus.
        Motoarele pe benzina PJO, cele aspirate, sunt niste glume, cele turbo sunt ok, iar cele diesel sunt produse impreuna cu Ford 🙂

        • turatiimaster says:

          Salut, eu nu am spus ca Peugeot 308 este peste Focus, aparent nu v-ati uitat la filme, am spus ca Peugeot vrea sa se bata la varf si chiar am specificat ca nu se ridica la nivelul Ford Focus sau VW Golf, ca tinuta de drum, ba am spus-o si de mai multe ori, ca sa se inteleaga. Insa ca raport ce bani dai si ce primesti in schimb, 308 poate sa fie o optiune interesanta. Iar in ceea ce priveste motorizarile, 308 nu ca are niste motorizari interesante, ci are motorizari foarte bune, si pe diesel si pe benzina, cel putin la nivelul concurentei Ford si Peugeot. Cat despre motorizarile diesel, nici pe departe nu sunt Ford, ca sa pastram aparentele si adevarul, sunt motorizari PSA (joint venture Peugeot-Citroen-Ford), asadar o impartire frateasca de tehnologii. 308 a iesit Car of The Year 2014, a batut cateva recorduri de consum cu motorizarile astea, de care radem noi, hai sa fim obiectivi, ca mie asa imi place. In clasa compacta nu exista doar Focus si Golf, mai sunt si altii. Golf nu ofera independenta spate pe versiunile de baza, Focus da, Kia si Hyundai au independenta standard, pe toate versiunile, Civic nu are independenta dar asta nu o face mai putin masina. Mie personal imi plac masinile Ford foarte mult, insa nu mi-am pierdut mintile, nu inca, sa spun ca nu exista decat Focus si Golf. Toate masinile au plusuri si minusuri – 308 e un model perfectibil – cel putin pe hartie, dar cand te sui intr-unul si conduci, intelegi ca e o masina superioara, din primii km.

          • Klaus says:

            Am Focus, insa daca as schimba Focusul, Civic as lua, by far! Nu imi place sa merg in aceeasi directie cu turma de fani VAG (no disrespect). PJO este asa cum ai spus si tu o optiune interesanta, intaresc asta.
            Sunt convins ca Tavares si Norman vor face din PJO o marca ce se va duce in directia justa. Cei doi sunt niste asi ai marketingului si dezvoltarii, au demonstrat asta la Renault deja.
            Imi doresc asta pentru PJO, iar ca fapt divers, cei ce conduc Ford nu s-ar urca intr-un VW decat pentru a cauta minusuri 🙂
            p.s. Golf V a fost si este o masina ok, cu un design superior Golf 6/7. Chiar ieri am vazut cateva in trafic, iar pentru o masina care a fost lansata acum 11 ani arata foarte fresh. Pacat ca nu au continuat in aceeasi directie.

            • turatiimaster says:

              Toate sunt masini foarte bune, important e cati bani dai pe ele. Eu am Kia din 2007, pret de nou 17 100, aproape full options, voiam sa iau Opel Astra atunci, configurat similar cu Kia ma ducea la cam 22 000. Crezi ca regret vreo secunda ca mi-am luat Kia ceed? Am schimbat 2 randuri de bielete in 7 ani (boala lor), pe garantie, deci cost zero, ceea ce la Opel n-as fi schimbat. Am mai avut Astra si in 150 000 km n-am umblat la nimic, dar pe ansamblu, faptul ca am platit cu aproape 5000 de euro mai putin a contat. Pentru mine este uluitor, in acest moment, faptul ca in multe tari europene, inclusiv in Germania, Hyundai i30 este considerat un rival de temut pentru Golf. Ceea ce nu inseamna ca i30 e mai bun decat Golf, ca nu e. Dar banii fac pamantul sa se invarta. Un i30 cu cateva mii de euro mai ieftin decat un Golf, e pericol pentru Golf.

              • Klaus says:

                In Europa i30 si Ceed se vor vinde mai slab decat Golf. i30 nu este un rival pentru Golf din punctul meu de vedere, ci pentru Focus/Astra. In Europa Golful va fi cea mai vanduta compacta, urmata de Focus si apoi de Astra.
                In restul lumii Focus este numarul 1 de doi ani incoace.
                Legat de KIA ta, da, este o optiune excelenta din punctul de vedere al raportului calitate/pret, o alegere inteligenta.
                Mergand pe aceeasi logica, o masina ca Golf 7 este alegerea cel mai putin inspirata. Un Golf 7 dotat intra abrupt peste modele premium cum ar fi Mercedes A Klasse, BMW Seria 1 sau chiar fratele de grup, Audi A3. Sa nu mai vorbim de Volvo V40. La finalul zilei acea masina este totusi un Golf, nu un Benz, iar modelele premium, chiar si cele de intrare in gama, au foarte multe dotari in standard.

  6. focus says:

    1.6 ECoboost de pe Focus are suta in 8.6 s ,daca nu iti aduci aminte iti aduc eu , iar focusul are aprox 1.4 T dar un cuplu superior de 240 Nm.DUpa parerea mea comparatia cu GOLF 7 si FOCus e un pic fortata!

    • turatiimaster says:

      Stai sa ne trezim putin, compari 1,6 EcoBoost de 150 CP de pe Focus cu 1,6l THP de 125 CP de pe 308? De ce? De ce nu compari cu 1,6l THP de 155 CP, unde 308 face suta in 8 secunde. 308 e perfect comparabil cu Focus si Golf. EcoBoost de 1l si 125 CP de la Ford e iarasi inferior ca performante pe hartie, hai sa ne documentam daca vrei sa vorbim despre masini.

  7. Tudor P. says:

    Mi se pare totusi o aberatie sa pui atatea functii pe acel display. Daca se strica/blocheaza pierzi toate functiile? Ar fi culmea sa puna si avariile pe acel display, sa se blocheze si sa nu poti activa functia cand ai nevoie…apoi amenda.:))

  8. popa r. says:

    Mie nu mi se pare ca , consumul scos este extraordinar ptr. ca este evident ca s-a mers ptr. consum(54 km/ora vit medie si faptul ca pe autostrada la 120 scoate un 6,5) In stilul asta de mers scoti consumuri la fel de bune si cu un motor de 2 l.

  9. Mihai says:

    Motorul PureTech 1.2 e-THP 130 CP se anunta deosebit de interesat, poate o sa aveti ocazia sa-l testati pe 308!

  10. Tudor P. says:

    Robert cum ti se pare spatiul pentru picioare la locurile din spate comparativ cu concurenta? Persoanele mai inalte ar sta comod?

  11. alex says:

    Referitor la V40, am auzit pe alti ziaristi ca motorul de 2.0 diesel ar fi cel de la Ford putin modificat. E adevarat? Cutia de viteze automata e tot de la Ford PowerShift?
    De ce nu testezi si masini VAG, ai probleme cu ei in sensul ca nu sunt asa deschisi cu tine? Era interesant sa-ti vedem si parereata despre Golf 7, Octavia si ceva Audi

    • turatiimaster says:

      Da, e adevarat, au si Powershift, insa mai au o automata care nu e dublu ambreiaj si aia nu e Powershift.

  12. daniel says:

    fara faza cu turatiile …am gresit eu ….

  13. bogdan says:

    comparativ cu mazda 3 cum se simte? e mult sub?
    ar fi interesant si un test cu noul seat leon.

    • turatiimaster says:

      Da cine a zis ca 308 e sub Mazda 3? Eu nu, in niciun caz. Sunt cel putin comparabile, iar la interior Peugeot e net superior.

  14. daniel says:

    legat de design la exterior vechiul 308 arata ceva mai spectaculos ,intorcea mai multe priviri acesta daca il privesti de la distanta te intrebi daca este golf sau peugeot,abea cand te apropii de el si vezi emblema iti dai seama ca e peugeot.intradevar adevarata schimbare in bine si tendinta pe care ar trebui sa o urmeze cu toti este interiorul ,volanul mic (si directia f usoara)ceasurile arata bine(insa da mi se pare ca aiurea vit. si turometrul , trebuiau puse invers desi si asa au o logica pt ca viteza o poti vedea si pe mijlocul cadranelor si atunci este mai usor sa te uiti in dreapta la turometru si sa fi mai atent la drum insa iti ia ceva timp sa te obisnuiesti)consola centrala simpla dar arata f bine doar cateva butoane si si acel ecran pe mijloc….mi mi se para f ok desi locurile de depozitare.. pt asta are un minus iti pui telefonul la incarcat dar unde il lasi?nu poti sa il ti in mana decat doar daca iti cumperi un car kit.motorul mi sa parut piesa de rezistenta ,desi este diesel sa ajunga pana la 6000 de turatii….rar gasesti asa ceva la diesel., iar treptele de viteza mi se par f bine etajate.o masina reusita insa la clasa mai mica cu 208 mi se pare ca au facut o treaba mai buna decat precedenta masina

  15. Klaus says:

    Ce parere ai despre design-ul Ford Focus MK3 vs. Volvo V40, ultimul model? Mi se pare ca au linii identice, Volvo V40 fiind mult mai bine finisat, insa una peste alta imi lasa impresia ca Volvo V40 este un Focus MK3 mult mai bine finisat/dotat.
    Te intreb intrucat asemanarile intre aceste doua modele mi se par la fel de evidente ca in cazul Peugeot 308 vs. VW Golf MK7.

    • turatiimaster says:

      Volvo e pentru cei cu bani, e o masina rafinata insa pentru un om normal varianta optima e Focus. E firesc sa semene, intrucat Volvo V40 foloseste o platforma modificata de Focus, respectiv C1. E cam aceeasi poveste cu Saab si Opel intr-o vreme, cand un Saab 9-3 avea aceeasi platforma cu Opel Vectra, doar bratele suspensiei erau din aluminiu si setarile erau mai incisive. Daca as sta bine cu banii, as lua Volvo.

      • Klaus says:

        Volvo V40 utilizeaza intr-adevar o platforma C1, care era utilizata si de catre Focus MK2. Cei de la Volvo spun insa platforma lor este C1, dar modificata/imbunatatita. Focus MK3 nu are aceeasi platforma ca Volvo V40.
        Desi am Focus MK3, as alege fara sa clipesc un V40, asa cum ai zis si tu, “daca as sta bine cu banii” 🙂
        Motoarele De pe Focus, respectiv V40, sunt in mare parte aceleasi, fiabile si performante. Cu toate acestea Volvo V40 este cu o clasa peste. De asemenea, mergand pe aceeasi logica, a pretului platit, probabil intre un Golf MK7 si un V40 as alege tot V40-ul, fara sa clipesc.

        • turatiimaster says:

          Asta am spus si eu, platforma C1 modificata. Insa modificata nu inseamna mare lucru. Structural platforma e aceeasi, pot diferi cel mult ampatamentul si ecartamentele, plus chestii de finete pe la suspensii.

  16. Dragos says:

    Foarte interesanta varianta. Ce ati alege intre asta si Hyundai i30?

  17. Ovidiu says:

    Cand mi-am luat CR-V ul l-am luat in urma vizionarii review-ului d-lui Robert. 308 mi-a cam placut datorita liniilor cuminti.Oare…?

  18. ddor71 says:

    Mie la exterior imi place foarte mult. De acord ca nu are ceva spectaculos in design dar asta s-a si dorit. Pare ca au vrut sa stearga total din memoria noastra vechiul 308 si 307 cu formele lor poponautice, daca intelegeti ce vreau sa spun, si ca au venit cu o evolutie a lui 306.
    Eu o asez ca design exterior in top 4 alaturi de Mazda 3,Hyundai i30
    si Seat Leon.
    Prin felul in care arata, Peugeot pare ca le-ar zice nemtilor de la VW:,,Uite bai baieti, asa ar fi putut sa arate masina voastra Golf 7, dar este clar ca sunteti complet lipsiti de imaginatie”.
    De interior in schimb nu sunt deloc incantat. Apreciez ca au fost ezitanti cand au conceput bordul. Ideea nu este rea si este laudabil ca cei de la Citroen-Peugeot au venit in istoria auto cu atatea inventii si inovatii dar din pacate nu sunt consecventi.
    Daca tot au luat-o pe aceasta cale,eu as fi renuntat complet la cadranele analogice(vitezometru,turometru, etc.),
    faceam volanul asa mai micut cum s-au gandit dar cu butuc fix, tip mansa de avion, cum a fost la Citroen,(asemanator cu cel de la actualul C5 dar mai mic) iar deasupra volanului mai puneam un ecran cu cristale lichide alungit pe orizontala si incastrat in bord ca la Honda Civic in care sa am vitezometru, turometru cu reprezentare in trepte colorate, computerul de bord, rezervor,etc. Eventual proiectam viteza pe parbriz.
    Pe consola centrala as fi lasat climatizarea cu butoane fizice si un mic afisaj ca la Ford Focus iar in tableta aceea navigatia si multimedia.
    Pe butucul fix puneam butoanele de la pilotul automat si computerul de bord iar pe partea mobila a volanului: volum +/- si acceptare/ respingere apel telefonic.
    Eu am urcat in masina si la fel ca la alte masini Peugeot, nu mi-a placut schimbatorul de viteze. Aceeasi senzatie de mestecat in mamaliga.
    Un design minimalist de bun gust zic eu ca intalnim la Mazda 3 chiar daca aminteste de alte masini premium.
    De apreciat greutatea masinii, sigur va avea o influenta pozitiva asupra consumului urban.

    • Daniel says:

      Iti sugerez sa le trimiti celor de la PGA in CV… Dupa ce am citit postarea ta, consider ca cei de la PGA vor concedia tot departamentul lor de design (sau cel putin seful acestuia) si te vor lua pe tine. Ca bine le mai zici matale….

Leave a Reply to Saragea Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.