Când vezi iniţialele RS pe o maşină Renault, ştii că ai de a face cu ceva deosebit. Clio RS a fost şi rămâne un mit, o maşină perfectă în fiecare zi şi în acelaşi timp un recordmen al maşinilor sport cu tracţiune faţă.
Renault a renunţat la motorizările aspirate senzaţionale, care au făcut istorie pe Clio, în favoarea unui propulsor de cilindree mai mică, turbo, de provenienţă Nissan.
În plus, nu oferă decât cutie automată cu dublu ambreiaj, EDC, un afront adus puriştilor conducerii sportive. Asta până apeşi acceleraţia, căci EDC schimbă ultrarapid şi maşina e mai performantă decât ai crede.
Culori speciale, echipare şi personalizare după dorinţă, noul RS chiar e un demn urmaş al înaintaşilor săi. Uşor cam scump, în opinia mea, dar există o ofertă specială interesantă, in acest moment, şi maşina devine un vis accesibil.
Ca de obicei, orice maşină cu RS pe hayon face toţi banii…