Mazda 3 2,2l CD150 Attraction

Mazda 3 2,2l CD150 Attraction

Ca şi Honda, Mazda a păcătuit şi păcătuieşte încă, oferind motoare atipice ca cilindree. Într-o epocă a downsizing-ului, motorizările de 2,2l sunt deja mult pentru o compactă.

Dar nu pentru că sunt rele şi consumă mult, dimpotrivă – doar pentru că guvernanţii taxează, uneori aberant, cilindreea.

Pentru că la o privire mai atentă, motoarele sunt bijuterii tehnologice, cu emisii scăzute, performanţe superioare, rafinament şi consum redus.

Nu mă credeţi pe cuvânt? Haideţi să ne uităm la Mazda 3, cu 2,2l diesel, 150 CP…

Una dintre maşinile deosebite din ultima vreme, nu pentru că e vreun mare spectacol, ci pentru că e o surpriză.

Nu e ieftină, nici foarte scumpă, însă te atrage atât vizual cât şi comportamental. Şi, pe măsură ce o descoperi, înţelegi de ce japonezii renunţă greu la 2,2l în favoarea motoarelor de “aspirator”.

Sport şi economie într-un pachet compact? Da, se poate, Mazda 3 poate să ofere mai mult decât crezi, şi pentru nervoşi, şi pentru cei atenţi la consum.

O maşină de notă maximă, cu minusurile cunoscute, pe care le-am prezentat la vremea lor, în testul complet cu Mazda 3 2l benzină, însă cu plusuri pe care nu mulţi le ştiu, e clar, merită recomandarea mea.

20 Responses

  1. George says:

    Salut Rober,

    Stiu ca in general este foarte greu cu sfaturile pentru masini sh dar totusi… crezi ca 160.000km pentru motorul asta este mult? Ar trebui evitat de luat sh la kilometrii astia? Ai cunostinta de probleme la el?

    • turatiimaster says:

      Nu e mult daca sunt kilometri reali, oricum de la km astia in sus te astepti sa mai schimbi una alta, chiar si la Mazda.

  2. Sergiu says:

    Buna ziua, când credeți ca o sa puteți face review la skoda octavia 2013 si eventual skoda rapid ? Mulțumesc

    • turatiimaster says:

      Cei de la Skoda nu doresc sa imi puna la dispozitie masini si eu m-am plictisit sa ma rog de ei sa le fac un bine.

      • Sergiu says:

        Păcat, sunt sigur ca mulți si-ar dori sa vadă aceste mașini testate așa cum o faceți voi la turatii. O întrebare, unde este cel mai potrivit loc de a pune întrebări de genul : ce mașina sa iau ? X sau y pe site-ul turatii ?

        • turatiimaster says:

          Intrebarile le poti pune la un articol cu una din masinile care te intereseaza, trebuie sa fie vreuna printre cele testate de noi.

      • Sorin says:

        Trista situatie pot intelege ca cei de la Skoda au vanzari bune dar atitudinea asta nu o pot intelege . Cineva vrea sa-ti promoveze marca moca si tu sa refuzi . Toti dealerii marcii Skoda au acesta atitudine ? Eu personal sunt surprins ca si client am fost foarte multumit de atitudinea comportamentul si seriozitatea delarului Skoda din Timisoara . Felicitari pentru modul cum prezentati la detaliu testele .

  3. Boz says:

    Pare un motor de exceptie, dar crezi totusi ca merita cei 3000 EUR diferenta intre G120 si 2.2 Diesel? Le-ai condus pe amandoua, ai merge pe diesel la diferenta asta sau motorul pe benzina 120 ar fi suficient?

  4. Gaby says:

    Salutare, fenomenala aceasta masina , design poate una din cele mai frumoase hatchback-uri de pe piata in momentul de fata, dinamica senzationala, insonorizare foarte buna, motor excelent …. pur si simplu nu ai ce sa-i reprosezi acestei masini. Daca as dispune de acesti bani maine m-as duce la reprezentanta Mazda si as cumara-o.
    Am vazut pe Bmw seria 1, 125d , motor 2000 cmc, 218 cp/4400 cuplu 450 de la 1500-2500 , o acceleratie 0-100 in 6.3 sec si un consum mediu declarat de 4.7-4.9 . Ma intreb oare ce senzatie iti ofera acel motor. Un test in viitor si cu seria 1? 125D ? Respect pt toate testele pe care le faci !

  5. Cristian says:

    Ca o sugestie:folosirea unei aplicatii de masurare a decibelilor pentru smartphone sau eventual a unui db metru,asa s-ar vedea mai exact zgomotul interior in fiecare masina.

    • turatiimaster says:

      Da, am aplicatie dar mereu uit s-o folosesc, poate ar trebui sa incercam si asta.

  6. alex says:

    O masina senzatie, fara sa supar fanii VAG este peste Skoda si Golf, si finisata, si performanta poate singurul minus este capacitatea motorului, dar cand dai peste 20000 euro pe masina nu prea mai conteaza 150 euro pe an diferenta la impozit.

  7. Alexandru P says:

    Dinca cauza cretinismului a celor care ne conduc, deoarece nu taxeaza la cat poluezi ci la capacitatea cilindrica, probabil ca vazarile acestui motor senzational vor fi slabe.

  8. slVW says:

    Una dintre cele mai dezirabile compacte insa nu cu un dinozaur de 2.2 L. Poate doar in compania noului diesel de 1.5 l care asteapta sa fi lansat. Oricum masina arata fantastic!

  9. ANV says:

    Alegerea ta dintre Mazda din test si Renault Megane GT line 1.6 dci, strict in privinta dinamicii, care ar fi?

    • turatiimaster says:

      Mazda.

    • gowriel says:

      renault si in general producatorii europeni de masini au ajuns/devenit de rahat! MINT toti de rup pana le cumperi masina, moment in care te-au facut sclavul lor si platesti pana scapi dreaqului de mizeria lor de conserva pe 4 roti…
      Daca nu ma crezi arunca si tu 20-30000 euro pe o masina europeana ,fa cu ea vreo 50-70000 km si vorbim dupa…
      O sa-i pupi si-n popou pe japonezi si masinile lor dupa experienta asta EUROPEANA si extrem de traumatizanta! este totusi JENANT SI RUSINOS cum de nu mai vor sau nu mai sunt in stare europenii sa faca masini bune si DURABILE…
      numai bine…

Leave a Reply to George Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.