Ca şi Honda, Mazda a păcătuit şi păcătuieşte încă, oferind motoare atipice ca cilindree. Într-o epocă a downsizing-ului, motorizările de 2,2l sunt deja mult pentru o compactă.
Dar nu pentru că sunt rele şi consumă mult, dimpotrivă – doar pentru că guvernanţii taxează, uneori aberant, cilindreea.
Pentru că la o privire mai atentă, motoarele sunt bijuterii tehnologice, cu emisii scăzute, performanţe superioare, rafinament şi consum redus.
Nu mă credeţi pe cuvânt? Haideţi să ne uităm la Mazda 3, cu 2,2l diesel, 150 CP…
Una dintre maşinile deosebite din ultima vreme, nu pentru că e vreun mare spectacol, ci pentru că e o surpriză.
Nu e ieftină, nici foarte scumpă, însă te atrage atât vizual cât şi comportamental. Şi, pe măsură ce o descoperi, înţelegi de ce japonezii renunţă greu la 2,2l în favoarea motoarelor de “aspirator”.
Sport şi economie într-un pachet compact? Da, se poate, Mazda 3 poate să ofere mai mult decât crezi, şi pentru nervoşi, şi pentru cei atenţi la consum.
O maşină de notă maximă, cu minusurile cunoscute, pe care le-am prezentat la vremea lor, în testul complet cu Mazda 3 2l benzină, însă cu plusuri pe care nu mulţi le ştiu, e clar, merită recomandarea mea.