Renault Captur 1,5l dCi EDC X-MOD

Renault Captur 1,5l dCi EDC X-MOD

Cred ca acesta e ultimul Captur pe care îl testez, nu că am ceva cu el, dar le-am încercat pe toate, motorizări şi cutii de viteze. Și recunosc, X-MOD cu 1,5l dCi EDC e modelul care îmi place cel mai mult…

De ce? Pentru că are multe calități, în plus față de un Captur normal, chiar poate să îndrăznească să iasă un pic din şosea. Un pic mai mult.

Şi, e suficient de economic şi rapid ca să fie o excelentă maşină polivalentă, gata să îţi stea alături în orice situaţie.

Cutia EDC face toţi banii, aşa cum am mai explicat şi în testele cu Clio sau Mégane, viitorul aparţine cutiilor automate, de orice fel ar fi, pentru că tehnologia a evoluat.

Merită investigat, mai ales că în perioada asta are şi un discount consistent, de vreo 2000 euro, asta nu înseamnă însă că e foarte ieftină…

13 Responses

  1. Florin Stan says:

    Revin cu o întrebare. La Captur nu mai există echiparea X-Mode, dar este disponibilă ca opțional. Sistemul vine cu cauciucuri All Seasons. Este mai bună combinația Extended Grip + All Seasons decât cauciucurile de iarnă dedicate?

    • turatiimaster says:

      Depinde de situatie, oricum, dupa primul set de all seasons, poti pune si pneuri de iarna dedicate, in mod clar vor fi mai bune iarna. In noroi insa, posibil ca Extended Grip si pneurile allseasons sa fie mai bune. Problema cu unele masini Renault e ca nu ofera decuplarea electronicii, in noroi si zapada poate fi dificil fara aceasta optiune, deci EG se justifica.

  2. Florin Stan says:

    Salut,

    Ce ar fi de ales între 1.5 dci EDC și 1.2 TcE? Ambele cu cutie automată. Știu că din specificații 1.2 TcE este superior (putere, viteză maximă, accelerație, mai puțin cuplul), dar mă sperie că pe forumul reno sunt deja 2 motoare 1.2 schimbate în garanție. Mașina va fi condusă de o fată de 25 de ani, nu pot să-i cer să măsoare zilnic uleiul pe jojă. Alternativa ar fi un Suzuki Vitara, 1.6 AT Passion. Nu am putut face drivetest decât cu 1.2 TcE EDC.

    Mulțumesc,

    • turatiimaster says:

      E bun si Captur, e bun si Vitara, daca nu face mai mult de 15 000 km anual, nu merita diesel. Ori 1.2l TCe, ori 1.6 AT de la Vitara. La cate motoare 1.2T sunt vandute pe plan mondial, alea doua de pe forumul Renault sunt pistol cu apa. 1.2T e un motor decent.

  3. Ty says:

    Salutare,
    E bun de ceva sistemul acesta de tractiune “extended grip” ce se gaseste exclusiv pe versiunea Xmod? Intreb pentru ca asta e toata “smecheria” acestei versiuni,insa nu am vazut nici un filmulet elocvent cu acest sistem. Asta in conditiile in care Peugeot 2008 are un sistem asemanator iar internetul este plin cu diferite filmulete in care sunt prezentate performantele sistemului respectiv.

    • turatiimaster says:

      Depinde, daca folosesti pneurile recomandate, de tip M+S, poate sa faca diferenta in anumite situatii. Orice sistem care permite controlul patinarii rotilor directoare e superior unuia care nu permite, iarna si in zone noroioase sigur ca un Extended Grip o sa iti permita manevre altfel imposibile.

      • Ty says:

        Multumesc pentru raspuns! Intre timp am aflat ca o sa am ocazia sa testez jucaria cu sistemul minune. Acum, tot ce mai trebuie este sa vina iarna 🙂
        Revin cu impresii! (sper sa nu uit).
        Si…ca o parerea, chiar daca ai zis ca nu mai testezi nici un Captur, la iarna cred ar fi foarte util un test cu un Captur Xmod cu accent pe partea de tractiune in conditii de aderenta scazuta cu ajutorul sistemului “Extended Grip”.

  4. Mitrofan Marius says:

    Buna ziua! Am urmarit toate filmuletele cu Renaul Captur…si nu numai :). O parere as dori! Pt. O familie cu 2 copii, drumuri scurte zilnice in oras 20 – 25 km, plus altele lunare neprogramate in afara orasului si concediu anual, recomandati un Captur 0.9 tce? Clio estate are loc putin in spate si garda la sol ffff redusa…., Stepway portbagaj relativ mai mic si nu la fel de spatios si aratos, Logan Mcv este prea mare pt. utilizarea zilnica, iar un B max 1.0 eco boost prea scump.
    Va multumesc!

    • turatiimaster says:

      Merge 0,9l TCe, eu as lua 1,2l TCe cu EDC, viitorul masinilor urbane este cu cutie automata, eviti uzura inutila a piciorului si a ambreiajului. Sincer, Captur e o masina de oras exceptionala si permite si drumuri lungi fara probleme.

  5. balanel says:

    Are garda la sol mai mare ca la Captur-ul normal?

    • turatiimaster says:

      Nu.

      • balanel says:

        Am vazut si in filmulete, ca ai precizat acest lucru. Insa mie, asa la ochi, mi se pare ca e putin mai inalta. In fine, poate e doar o iluzie. Sau poate e diferenta intre cea pe benzina si cea diesel.

        • turatiimaster says:

          Asa zic datele lor tehnice, posibil sa fie diferente de inaltime, dar minore, sub 1 cm, din cauza motorizarii diferite sau a pneurilor.

Leave a Reply to balanel Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.