Ştiti că deja sunt multe glume cu modelele Mercedes-Benz care au motor de Renault. Că Citan e de fapt un Renault cu motor de Dacie, şi altele. Sunt deja vechi.
Surpriza vine şi mai sus în gamă, de exemplu la clasa A. Unde ai două motorizări de origine Renault, deja renumitul 1,5l dCi, evident cu mici ajustări făcute de Mercedes, “pentru nevoile proprii”. Dar tot Renault rămâne motorul…
În fond, care e problema? Întreb, pentru că motoarele produse de Renault, mai ales în ultima vreme, au început să fie bune. Foarte bune. Şi parteneriatul Mercedes-Renault e profitabil pentru ambele părţi, fiind un transfer de tehnologie.
Am încercat un model Clasa A, varianta A180 CDI 7G-DCT, unde am regăsit un motor CDI (dCi Renault, desigur), împerecheat cu transmisia dublu ambreiaj Mercedes, cu 7 trepte.
Să fim cinstiţi, prin prisma performanţelor, acest clasa A nu e fenomenal, nici nu are cum, însă livrează feeling-ul de Mercedes, atât prin prisma comportamentului general al maşinii, cât si prin preţ, normal.
Te introduce într-o dilemă, să dau 30 şi ceva de mii de euro pe un clasa A, cu aer condiţionat manual şi motor de Renault, sau să iau o compactă non premium, full options?
Greu de răspuns. Altfel, maşina e bună.