Multă lume suferă după vechiul X-Trail, că avea proiectoare deasupra, că off-road, că motor de 2l, cutie automată convenţională etc., totul pentru a sublinia parcă faptul că cei de la Nissan au stricat noul model.
Şi, sincer, aşa mi s-a părut şi mie. Până când l-am condus. Evident, de la prima privire, observi că unghiul de atac nu mai e ce a fost, clar că maşina are unele restricţii de parcurgere a unui teren greu, dar, să recunoaştem, câţi îşi iau X-Trail ca să rupă noroaiele cu el?
Da, sufăr maxim pentru faptul că noul X-Trail nu oferă (încă) o cutie automată pentru varianta 4×4, eu zic că e un mare minus şi o să explic de ce. Înţeleg că la un Qashqai poţi trăi cu o automată şi o versiune 4×2, dar cine îşi ia un X-Trail cred că vrea un pic mai mult de la maşina lui.
Poate e doar părerea mea, însă dacă X-Trail avea un EDC pe motorul 1.6l dCi, fie cu 6, fie cu 7 (noua transmisie automată dublu ambreiaj disponibilă în grupul Renault-Nissan), s-ar fi schimbat destul de mult clasamentele de vânzări.
Pentru că maşina este foarte reuşită, capabilă, bine lucrată, motorul rămâne excepţional şi consumul te lasă cu gura căscată. Aerodinamică îmbunătăţită, 7 locuri (dacă vrei), Around View Monitor, Bi-LED, sistem Safety Shield+, Chassis Control, BLSD (funcţie de diferenţial autoblocabil oferită de sistemul de frânare), sunt doar o parte din chestiile deosebite ale noului X-Trail.
Daţi-i o automată capabilă pe versiunea 4×4 1,6l dCi şi X-Trail va fi ce ar fi trebuit deja să fie: un best seller în segmentul său.