Ford Focus 1,5l EcoBoost Titanium

Ford-Focus 1.5l EcoBoost Titanium

Noul Ford Focus a sosit, iată-l în varianta Titanium plus ceva pachete opţionale, echipat cu aşteptatul şi spectaculosul motor turbo 1,5l EcoBoost, varianta de 150 CP.

Restilizat frumos, şi la exterior şi la interior, putea să fie şi mai bine, totuşi rezultatul nu e rău şi cred că e într-adevăr un rival decent pentru Golf, ca să nu zic singura alternativă…

O să vedeţi în filme că trage şi se manifestă foarte bine când este solicitat, singura problemă demnă de semnalat pare să fie consumul, uşor peste ce mă aşteptam, chiar şi în conducere economică.

Dar puterea cere bani, se ştie, aşa că ne obişnuim cu ideea. Altfel, tehnologie, ergonomie, interior frumos, spaţiu cam strâmt în spate şi nici portbagajul nu e spectaculos, una peste alta rămâne Focusul pe care îl ştiam, adus la zi cu toate.

Face banii, poate nu în configuraţia prezentată, unde preţul devine o problemă, însă cu o configurare atentă şi cu o evaluare exactă a necesităţilor, inclusiv motorizare/transmisie, noul Focus poate să fie un bestseller.

Vin şi testele cu noul Mondeo, în mai, aşa că, fiţi pe fază!

127 Responses

  1. Fuia Cosmin says:

    Buna. Am un ford C Max Titanium din noiembrie 2015 luat de nou, 1.5 ecoboost, 150 cai, cutie automata. Consumul in oras este de 10,2% , mixt 8,2%. Eu zic ca e foarte mare. Adevarul e ca nu o iert. Ma gandesc sa-l schimb cu un hyundai elantra 1.6 diesel. Mentionez ca circul destul de mult in oras. Astept pareri. Multumesc anticipat.

    • Gabriel says:

      Daca circuli destul de mult prin oras nu cred ca are rost sa-ti pui problema de un diesel. Ce castigi la consum vei cheltui pe piesele care cad mai repede pe un diesel care e folosit in conditii improprii.
      Iar 10,2 nu e un consum mare pentru o masina mai grea cum e a ta in oras. Am vazut acum un drive test cu SEAT ATECA (deci o masina tot grea ca a ta) diesel 2.0 si 190 CP si in oras a consumat 12%.
      Evident ca in cazul la 1,6 de pe elantra consumul va fi ceva mai mic (motorul are putere mai mica iar masina este mai usoara decat C-Max) dar nu te astepta la minuni (va fi in jur de 8 – 9 prin oras)

  2. gabi says:

    Salutare,
    Ce ati alege intre in ford focus wagon 2018 1.5.150CP nou si o toyota avensis 1.8 147CP din 2018 care are 3000KM(https://www.toyota.ro/used-cars/details?id=925657051711094345&model=85200889747661970&brand=103559306199612294&minPrice=6900&maxprice=59000&minkms=100&maxkms=156000). Ambele costa cam 18000.

    Recomandati altceva care sa se incadreze in 18-20mii si sa fie si incapatoare si bineinteles sa aiba fiabiltate cat mai mare?

    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Salut, oricand as alege modelul nou, indiferent care e, Avensis-ul ala nu zic ca nu e ok, dar de ce ar da cineva o masina cu 3000 km la bord, la banii aia? Alte variante, depinde, e posibil sa gasesti modele foarte bune la Hyundai/Kia (i30 sau ceed), cu garantie mare.

  3. Ionut says:

    Salutare. Domnule Robert, ma tenteaza foarte tare sa cumpar un focus sedan cu motorul 1.5 150cp, insa filmarile dvs m-au demoralizat foarte tare. Nu vreau sa cred ca cel din filmarile dvs este un consum normal. Am urmarit toate testele dvs si consumul acestui focus pare ca v-a suprins cel mai tare. Ati luat in considerare varianta sa repetati testul cu alt autoturism cu acelasi motor? As fi foarte interesat. multumesc.

    • turatiimaster says:

      Sunt pe aici si au si comentat posesori de asemenea masina care spun ca se poate si mai bine cu consumul.

      • Ionut Curea says:

        Focus 2019, break, 1.5 ecoboost 182 ccp, automata, Pe traseul Pitesti-Brasov si inapoi, 4 persoane in masina (si nu chiar mici), am avut un consum de intre 6,4 si 6.9 -7. Ca o parere personala, si ca fost posesor de diesel, e decent, in conditiile in care am mai si depasit in coasta si toate cele. Masina are 15 000 de km la bord. Sincer sa fiu, consumul de 7.5 pe autostrada din Germania pana in Romania m-a speriat putin, dar masina a stat permanent la 140 150 km/h. La cum trage, nici nu pot sa va descriu senzatia pe care am avut-o cand am apasat acceleratia la podea si am vazut-o cum a ajuns la 170 – 180. Repet, eu venind de pe 2.0 tdi 140 de cai, care trage bine. Urmeaza sa-si dea si testul timpului, dar sunt foarte multumit de ea. Materiale bune la interior, mult mai calitative decat cu ce eram eu obisnuit pe ford focus. Nu ma mai urcasem intr-una din 2012. e super decent. Cutia cu convertizor in face treaba fara probleme, mai are usoare zvacniri, sau cate un usor lag (fata de dsg) dar nici nu schimbi volante, ambreiaje i alte chestii….e clasica si sigura.
        RECOMAND. \
        P.S. motorul de 182 de cai are si un sunet sport, care suna intr-un mare fel. Si nu este din boxe. e vorba de evacuare.

  4. Cristi says:

    Si eu sunt in situatia de a alege un break compact si sunt orientat catre Golf 7 break, Astra k break, Focus break , Octavia si Megane break. Fiecare masina are ceva aparte si e destul de greu sa aleg cea mai buna varianta. Urmaresc confortul la volan, insonorizarea sa fie buna, tinuta de drum buna (sa nu aiba ruliu foarte mare), zgomot la rulare si la vant cat mai redus si fiabilitate buna/decenta (sa nu fiu abonat la service). Deoarece nu am posibilitatea sa fac test-drive cu toate aceste masini (dealerii nu au break-uri pentru test-drive), ce parere aveti, care ar fi varianta mai buna, fara sa se tina cont de pretul masinii. Rulaj anual aproximativ 10.000 – 12.000 de km.

    • turatiimaster says:

      Astra break 1.4 turbo sau Octavia, Megane e mai zgomotos, Golful merge foarte bine dar e Golf, decat sa ma injuri mai bine uita-te la ce ti-am zis.

  5. Eduard says:

    Buna seara. Desi am citit toate discutiile legate de Focus III 1.6 Ecoboost 150CP, tot nu am reusit sa ajung la o concluzie. E fiabil sau nu, in timp, acest motor? Asa cum spunea un coleg mai sus, modelele din grupul VAG echipate cu motoare TSI si-au facut o reputatie nu tocmai buna, de aici si teama de acest gen de motoare (cilindree mica + turbina). Eu pana acum am detinut doar masini cu motoare pe benzina, aspirate. Pe an nu fac mai mult de 10.000km, zi de zi pana la munca dus-intors nu fac mai mult de 12km, plus plimbari mai mult pe timp de vara. Se merita sa (mai) cumpar acum un Focus III 1.6 150CP? Ma pot astepta la anumite probleme mai grave, gen turbina, s.a.?

    • Oliver says:

      Salut,

      Eu ce pot sa iti spun dupa 2ani si 32000 de km făcuți ca nu am nicio problema, niciun senzor aprins nicio eroare raportata absolut nimic.Masina merge ca in prima zi..

  6. FF3_owner says:

    Detin un focus break 1.5 ecoboost wagon si cutie automata. Inaintea achizitiei am testat si astra K. Aceasta din urma e doar o alta masina. Izolatia fonica este mai redusa, suspensia in curbe sau denivelari lasa de dorit. Focusul este un deliciu sa-l conduci. Suspensia foarte placuta la denivelari ( nu le simti), si totusi fara ruliu. Motorul se aude foarte silentios chiar si cand il turezi si totodata sportiv de la 4000 rpm in sus, mai ales in S. Suspensia independenta spate duce aceasta masina intr-o clasa superioara si am testat multe modele inainte sa fac aceasta afirmatie (a3, golf, leon, etc). La consum nu exceleaza din cauza cutiei clasice cu convertizor, dar macar ai garantia fiabilitatii dovedite fata de un dct cu ambreiaj uscat. Schimbarea treptelor se face foarte lin. Loc suficient si pentru copii si bagaje. In oras 11-12, la drum lung 6-6.5, pe autostrada 7-7.5. Consumul meu mediu neresetat este 7.0. Recomand!

  7. anonim says:

    am un c max 1.0 125 cai ecoboost si am mers cu un prieten care avea un zafira diesel 130 cai,am fost pe zone muntoase in urcare si vreau sa spun ca ecoboostul sa comportat mult mai bine decat zafira, acceleratia celor doua de la 0-100 e identica 11,4 s ,ecoboostul in urcat serpentine e un campion,ramai impresionat cat de bine poate sa traga la turatii f.joase

  8. Catalin says:

    Salut,
    Momentan dețin un focus mk2 hatchback 1.6 benzina 2007 si as vrea sa merg tot pe un focus benzina nou, cum este insonorizarea comparativ cu mk2 la viteza de autostrada? La mk2 se cam aude zgomot si călătoria devine obositoare. Ms

    • turatiimaster says:

      E mult mai bine la modelul nou.

      • Luca says:

        Buna ziua. Ce recomandați ca masina de familie cu 2 copii mici? Ford focus motor 1ecoboost 125cp, ford focus motor 1,5 1ecoboost 150cp sau opel astra k 1, 4 -150cp. Toate pt varianta break si cu o cutie automată. Ma refer la masini noi. Va multumesc.

        • turatiimaster says:

          Astra K, e mai economica, mai ales cu cutie automata.

          • Luca says:

            Diferenta de consum.e semnificativa? Avand in vedere ca ati testat ambele masini ( 1.5 cu 150cp ford si 1,4 opel) care e mai plăcută la condus? Care trage mai tare si e mai rapida in depasiri?astra e mai spatioasa in spate decat focusul? Si va rog sa detaliati un pic recomandarea , daca se poate. Va multumesc.

            • turatiimaster says:

              Focus e mai dinamic dar consuma cam 1,5-2l in plus. Pentru sportivitate as lua Focus, ca masina normala Astra.

        • bancher says:

          daca ai 2 copii mici, uita de varianta hatchback, fie ca este vorba de Ford Focus sau Astra K.
          Iti trebuie neaparat un wagon (daca prin break ai vrut sa spui wagon, ai ales bine).
          Eu am acasa 2 masini Opel si nu se compara cu Ford. Fordul are directie mai precisa, alt sasiu, e mai manevrabil si mai stabil pe curbe. Astra k mi se pare un cazan zgomotos, care degaba are 150 CP pentru ca masina nu este deloc agila in curbe. Doar la liniute se pot compara cele doua, in curbe Focusul va lasa mult in urma pe Opel Astra.
          Sincer as lua Focusul, dar sa faceti un test drive temeinic inainte: are suspensii moi si e posibil ca pasagerilor din spate sa li se faca rau la drum lung (nu glumesc deloc).

          • Luca says:

            Da, la varianta wagon ma refeream.

            • bancher says:

              Astra K e doar o masina cu care sa iti faci treaba, un Logan mult mai bun. In rest nu te incanta cu nimic, dar nici batai de cap prea mari nu ai cu ea.
              In schimb Focusul wagon te va incanta, e si bine antifonata, directie precisa, suspensii moi (nu simti denivelarile). E o masina agila per ansamblu, mie imi place.
              Dar ai grija ca are consum cam mare si, dupa parerea mea, materialele din bord se deterioreaza mai repde decat la Opel K.

  9. Tomas says:

    Bună ziua,
    Între motoarele pe benzină de la Renault, 1,6 SCe 115 cp și 1,2 TCe 130 cp, pentru aprox. 10.000 km/an , care ar fi recomandarea să aleg pentru un Megan 4? Mulțumesc!

    • turatiimaster says:

      1.6l SCe e o varianta buna si economica, daca te preocupa dinamica, 1.2l TCe e mai bun.

  10. Ionel says:

    Daca este vreun posesor de Focus cu motor de 1,5 ecoboost poate nu ar fi rau sa posteze si ce consumuri obtine, la diferite viteze, in extraurban, pentru a compara cu filmele de aici de pe site.

    • Gabriel says:

      Detin de un an de zile un Ford 1.5 ecoboost si dupa parerea mea singurul avantaj al dieselului a mai ramas consumul mic in oras. Astfel, pe traseul Bacau Vatra Dornei cu masina incarcata de bagaje (sedan) si 4 persoane am avut un consum mediu de 5,4 l/100 km mers normal. Avantajul acestei masini este ca are cuplu maxim incepand de la 1600 rpm astfel ca am mers majoritatea drumului cu aceasta viteza pe care o mai schimbam doar prin orase, la urcarea pe Mestecanis si atunci cand aveam mai rar cate o depasire mai din scurt. In Grecia pe autostrazi in panta destul de mare (am fost pana la Atena) si cu viteze de peste 140 km/h si masina incarcata pentru 4 persoane ca de concediu am avut o medie de 6,9 l/100 km.
      Doar in oras consumul este destul de mare daca merg prin aglomeratie de 9-10 l/100 vara si 12 l/100 iarna.
      Cifrele sunt orientative, dar am vazut Forduri de 2.0 TDCi (care au aceeasi putere cu a mea) avand consumuri asemanatoare extraurban. Probabil ca un 1.5 TDCi va avea si extraurban un consum mai mic dar si puterea si dinamica este mai slaba.
      Fac aceste precizari deoarece din review-ul pentru aceasta masina reieseau niste consumuri foarte mari.
      Nu este vina lui Robert pentru aceasta constatare (era cat pe ce sa renunt la ea dupa ce vasusem review-ul) ci e vorba de consumul instant pe care-l afiseaza foarte haotic CB-ul si care da valori mari (probabil pentru a te determina sa mergi cat mai economic). Eu am avut surpriza ca dupa ce m-am invatat cu masina sa constat ca aveam consumuri instante mari in mare parte a timpului, dar media sa iasa buna. Ceea ce am constatat este ca nu trebuie sa te iei si dupa indicatorul de schimbare a vitezelor deoarece paradoxal vei obtine consumuri mai mari . Pentru consumuri bune, vitezele trebuie schimbate intre 2000 si 2500 rpm la drum lung si peste 2500 la treptele doi si trei, chiar daca CB-ul iti arata consumuri instant mai mari.
      Singurul dezavantaj al sau mi se pare deocamdata etajarea treptelor de viteza 1 si 2 care o face mai dificila de condus prin aglomeratie decat o aspirata de putere mai mica. Si acum dupa ce m-am obisnuit cu ea inca uit ca trebuie sa merga mai mult cu treapta 1 si schimb repede a doua, iar la a doua are tendinta sa o zbugheasca prea repede si trebuie sa o potolesti din frana. Asa ca m-am invatat ca atunci cand merg bara la bara sa nu trec intr-a doua decat rar.

      • Ionel says:

        Gabriel, ai facut niste precizari pretioase pentru un viitor client. Eu am vrut sa schimb masina anul acesta si Ford Ecoboost era primul pe lista, dar tocmai consumul relativ mare m-a facut sa mai aman achizitia si sa caut si alte variante. Poate va aparea noul Focus anul viitor, sa vedem cum este.
        Revenind la consum, era interesant daca ii faceai si un calcul pe metoda ,,plin la plin”.

  11. Mihai Nego says:

    Scuze.
    Intre Focus 1.5 Ecoboost 150 CP si 1.5 TDCI 120 CP.

    • bancher says:

      ai ales pana la urma?
      sa stii ca Focus cu motor 1.5 120 Cp este o masina al naibii de fasneata; are un coleg la birou, am mers si eu cu ea si am ramas surprins cat de bine poate sa mearga o masina de numai 120 CP.
      Parca as merge pe diesel in acest caz, din cauza consumului mai mic. Dinamica reala e asemanatoare, chiar daca pe hartie 1,5 ecoboost e mai bun.

  12. Mihai Nego says:

    Salut.
    Vreau sa cumpar un Focus si nu stiu ce sa aleg intre 1.5 Ecoboost 150 CP si 1.5 TDCI 150 CP.

    • turatiimaster says:

      Simplu, faci foarte multi km, diesel, faci sub 15-20 000 anual, benzina, e bine sa iti faci calculele financiare din timp si vezi exact cat te costa exact masina, cu fiecare motor in parte, pe o perioada in care te gandesti sa o tii (4-8 ani sau cum crezi).

  13. anonim says:

    pe un drum national 85 /h cu ecoboost 1.0 am scos consum de 4.3-4.5 evident fara aer conditionat si fara mult trafic si condus batraneste 🙂 eu zic ca e un consum destul de bun..,.la 120/h cu masina full incarcata si aer- consum 6.5,toata treaba e sa ai multe plecari de pe loc ,talpa usoara si la fel sa nu ai mult trafic …

  14. anonim says:

    am un cmax de 1.0 125 si trage foarte bine,chiar si incarcat,aproape nu simti,chiar am luat pe cineva in masina care are un astra 1.4 140 cai si mi-a spus ca in treapta 1,2 si a treia trage mai bine decat a lui,la fel si 1.0 100 cai e interesanta trage ca un diesel logan 65 cai,eu zic ca e suficient,vorbim pe cmax ,pe reprize e o diferenta doar de 2 sutimi intre cele doua motorizari ale ecoboostului dar de la 0-100 e vorba de o secunda

  15. anonim says:

    Dl.Adam mi-ar placea sa vad si un test cu noul mondeo 1.0 125 cai ,salutari si mult respect…

  16. anonim says:

    Detin un cmax 1.0 125 cai si am reusit sa scot un consum combinat de 6.5 -6.7 mai mult in oras dar cu un condus batraneste si anticipare f. buna la trafic ,recunosc,motorul trage f.bine de la turatii joase si asta face sa fie f.bun, cand merg sportiv ajung si la 10-12 ,locuiesc in tenerife si acolo sunt multe zone muntoase,eu sincer nu as schimba motorul asta cu unul de 1.5-150 , la motorul asta de 1.0 125 cai treapta 1-2-si a treia sunt foarte puternice,zici ca ai practic 150 cai si treaptele 4-5-6 se comporta ca un motor pe motorina de exemplu ca vechiul logan 1.5 65 cai care e suficient ,e ceva decent care face fata la orice panta pe autostrada,cand vreau depasiri in forta a trea ma duce pana la 140,l-am probat inainte sa-l cumpar si am fost f.multumit dar sa recunosc m-au ajutat si filmuletele lui Dl.Robert care sunt f.complete si i-si face treaba f.serios….

  17. Ionel says:

    Robert, as dori o recomandare, avand in vedere experienta pe care ai acumulat-o pana in prezent.
    Strict intre autoturismele Ford Focus sedan ecoboost de 1,5 (150 CP) si Renault Megane sedan de 1,6 dci (130 CP) pe care ai recomanda tinand seama in special de urmatoarele criterii :sa fie confortabil , tinuta de drum decenta, sa-ti ofere siguranta, in special atunci cand faci o depasire sa aiba rezerva de putere, bine insonorizat, cat mai fiabil, iar consumul sa fie unul rezonabil pentru cele doua categorii de motorizari din care fac parte.
    Eu momentan parcurg cam 12000 km pe an, nu exclud ca in viitor ( un an sau doi) sa creasca nr de km, tinand seama poate de o mutare din actuala localitate de domiciliu.
    Acum detin un Focus pe benzina din 2008, iar inainte de asta am avut doar benzinare, insa nu ar fi o problema sa trec pe diesel.
    De la ambele autoturisme sus-mentionate ma intereseaza echiparile de varf Titanium si Intens. Din pacate Renault nu ofera si motorizare pe benzina turbo pe Intens.
    Multumesc.

    • Gabriel says:

      Buna,
      Recent am cumparat si eu masina si in finala am ramas cu alegerea intre un Megane Estate 1,2 TCE si Ford Focus 1.5 Ecoboost. Test drive-ul l-am facut insa pe masinile Megane Sedan 1.6 DCI si Focus 1.0 ecoboost.
      Desi mi-a placut mult mai mult cum tragea Renault-ul, am ales in final Ford Focus 1.5 ecoboost din urmatoarele motive :
      – Aveam nevoie de un motor pe benzina deoarece si eu fac cam 12.000 de km / an (deci nu mi-as fi scos cheltuielile de intretinere mai mari) si mai ales fac multe drumuri scurte in oras ceea ce ar fi insemnat ca iarna as fi mers cu motorul diesel mai mult rece cu consecinte directe asupra fiabilitatii lui. In aceste conditii 1,5 ecoboost este deasupra 1.2 TCE de la Renault.
      – Tinuta de drum a lui Focus mi s-a parut mai buna : se aseaza mai bine in curbe si directia e mai precisa la viteze mari.
      – Cutia de viteze de pe Focus era mai pe gustul meu, schimbatorul avand miscarile scurte, la Megane am ratat de vreo 3 ori treapta a sasea, dar aici pot fi subiectiv deoarece inainte am avut tot Ford si eram mai obisnuit
      – Scaunele fata mi s-au parut mai confortabile la Ford, iar eu avand probleme cu coloana mi se pare un lucru important la drum lung.
      Trebuie insa sa faci neaparat un test drive cu amandoua deoarece si Renault-ul are punctele lui tari:
      – Spatiu interior mai generos atat in fata cat mai ales in spate plus portbagaj. Mie mi-au placut mai mult scaunele la Ford, dar eu sunt mai micut de statura, daca tu esti mai mare s-ar putea sa apreciezi mai mult confortul din Renault.
      -Tinuta de drum este mai slaba decat la Focus dar suspensiile mi s-au parut mai confortabile la Renault la denivelari (aici e intotdeauna o alegere de facut nu poti sa ai si una si alta la fel de bune).
      Mergi si fa un drive test cu ele si daca-ti place Renault-ul ia-ti 1.2 TCE de la Renault Megane Estate (va trage mai bine decat 1.0 ecoboost de la Ford si vei avea ca bonus si un spatiu mai generos). Daca estimezi ca iti va creste numarul de km pe care-i vei face pe an la mai mult de 25000 sau in jurul acestei valori, poti sa-ti iei linistit 1.6 DCI care e un motor superb. Nu stiu daca are reprize mai bune decat un 1.5 ecoboost (mie inca nu mi-a sosit masina), dar oricum iti ofera un confort deosebit la condus, mult deasupra lui 1.0 ecoboost sau 1.2TCE.
      Daca insa iti va place tinuta de drum de la Ford ia-ti 1.5 ecoboost deoarece motorizarea 1.5 TDCI nu va trage cat 1.6 DCI de la Renault (este si de putere mai mica)., iar cea de 2.0 TDCI este mult mai scumpa.
      Daca mai ai intrebari poti sa mi le pui. Oricum raspunsuri mai exacte referitoare la 1.5 ecoboost iti voi da dupa sarbatori., deoarece am inteles ca masina este deja la Curtici, deci o voi primi in timp util cat sa fac un drum la Vatra Dornei asa cum mi-am propus.

      • Ionel says:

        Gabriel, multumesc mult pentru opiniile tale.
        Banuiesc ca dupa ce vei intra in posesia masinii vei posta aici primele impresii. Apropo, nu am inteles ce tip de caroserie ai comandat la Ford Ecoboost.
        In cazul meu, ma gandesc serios daca la preturi relativ egale, nu este mai indicat sa ma indrept catre dieselul de 1,6 dci de pe Megane, mai ales ca ma intereseaza varianta Intens, care este foarte bine dotata, inn timp ce Fordul sta un pic mai slabut in echiparea Titanium. Totodata, ma gandesc ca totusi este si diferenta de consum, care in timp (voi tine masina ca si pe cea actuala vreo 7-8 ani) se va simti binisor. Am ramas surprins neplacut de consumul mare al motorului 1,5 Ecoboost , inclusiv la viteza de autostrada, iar cu deplasari pe DN-uri, unde trebuie sa faci depasiri una-doua, cred ca este cam la fel. Nu stiu ce costuri sunt in plus la diesel fata de benzinar la revizii in afara filtrului de combustibil. In acelasi timp, ma gandesc si la serviciile post-vanzare, care la Ford sunt dezastru. Am cumparat actuala masina noua, cu garantie 4 ani si, desi nu am facut decat reviziile curente, calitatea serviciilor oferite este sub orice critica.

        • Gabriel says:

          Am comandat un Sedan.
          Preturile nu cred ca sunt egale. La mine intre Ford Focus 1.5 ecoboost echipare Trend cu pachetul Trend si inca vreo cateva optionale si Renault Megane Espace 1.2 TCE echipare ZEN diferenta era de vreo 400 EURO in favoarea Renault, dar 1.6 DCI era mult mai scumpa. Eventual se apropia ca pret varianta de 1.5 DCI 110 CP dar aceasta mi s-a parut mult mai lenesa (am facut anterior un drive test si cu aceasta)
          Ti-am zis motivele pentru care eu am luat aceasta masina. La mine consumul nu a fost o prioritate (am avut ani cand am facut si numai 8000 km) , dar as fi renuntat la reprizele mai bune ale Focusului in favoarea comoditatii conducerii unui diesel, daca as fi avut mai multe drumuri lungi in afara.
          Cum insa eu am multe drumuri scurte in oras mi-a fost teama ca fiabilitatea motorului pe motorina ar avea de suferit.
          Nu stiu cum sunt costurile de intretinere la un diesel dar toti spun ca sunt mai mari si daca nu faci macar 20 – 25.000 km pe an nu-ti amortizezi pretul initial mai mare si intretinerea mai scumpa. Consumul din aceasta testare nu poti sa-l iei ca referinta. Este un consum instant si in conditiile meteorologice neprielnice care erau era normal sa fie asa mare. De la posesorii de 1.5 ecoboost de pe forumuri am inteles ca media iese in jur de 7 l la suta in functie de stilul de conducere. Este mare fata de un diesel, dar daca ai condus o benzinara ar trebui sa fii obisnuit cu asa ceva. La mine fosta masina Fusion 1.4 MPI daca mergeam in conditiile in care a mers Robert imi lua pe autostrada cam 10 l la suta (motorul era mic si la 130 km/h era mereu turat plus ca Cx-ul lui Fusion cred ca este cam ca la un camion)
          Cel mai bine este sa faci un drive test cu amandoua deoarece asa cum am mai zis placerea de a conduce un anumit tip de masina mi se pare mai importanta decat calculele economice. Oricum masina indiferent de marca, daca nu ti-o iei si pentru afaceri, e un moft. Alegeti-o atunci cu inima si nu cu ratiunea pentru a nu-ti parea rau mai tarziu.
          Ti-am spus mi-a placut si Renault-ul dar cand m-am suit in Focus am simtit ca parca l-am condus de-o viata.

  18. Andrei says:

    asta ca asa este

  19. Cristian says:

    Salut Robert,
    vreau sa cumpar un break si te rog sa ma ajuti la alegere intre Golf, Focus, Octavia, Astra k, Kia Ceed, Megane. Doresc sa fie confortabil (sa nu scuture/zdruncine), tinuta de drum decenta (sa nu fie barca pe drum), bine insonorizat si fiabil (pe cat posibil). Spatiul potbagajului nu este cel mai important criteriu (prioritar), dar am nevoie de spatiu mai mare decat la un hatchback si mai practic decat la sedan (care au deschizatura/gura de acces a portbagajului mica) . Voi rula aproximativ 12.000 km anual, iar bugetul nu este limitativ. Multumesc

    • turatiimaster says:

      Octavia sta bine pe break, depinde si ce motor vrei, e de vazut si noul Megane Estate, ceed-ul e bun la pret dar e micut pentru un break serios compact. Golf si Focus sunt referintele categoriei, daca bugetul nu e limitativ, poti lua fara probleme. E greu sa dau o varianta castigatoare, parca Octavia e compromisul ideal.

  20. Gabriel says:

    Aveti idee cum se comporta in timp motoarele acestea turbo pe benzina daca sunt frecate cu drumuri scurte prin oras?
    Stiu ca nu au filtru de particule ca motoarele pe motorina dar totusi au turbina. Fusion-ul meu a fost folosit in acest mod, si 10 ani nu am avut probleme cu motorul, dar era aspirat si nu ave turbina.
    Macar sa stiu la ce ma astept fiindca deja am dat avansul pentru un Focus 1.5 ecoboost.

    • turatiimaster says:

      Depinde, la 1.5 n-ar trebui sa fie probleme, atata timp cat se respecta indicatiile din cartea masinii si intervalele de service, nu vad de ce ar avea probleme.

      • florin says:

        Totuși la VAG știu că sunt destul de frecvente turbinele căzute pe la 120.000 km (și chiar mai puțin). Pe diesel, dar mă gândesc că principiul e același.

        • turatiimaster says:

          Nu are legatura neaparat, daca pica turbine la VAG, cu turbinele Ford, dar eu am o reteta foarte simpla pentru astea, 7 ani garantie.

          • Andrei says:

            La ce te referi cu 7 ani garanție? Faci referire la Kia sau au cei de la Ford ceva garanție pe anumite piese?

            • turatiimaster says:

              Fac referire la Kia si alte marci care ofera garantii mai mari, eu personal nu ma incred in fiabilitate, care e relativa, mai multa incredere am intr-o garantie decenta.

              • marius says:

                Robert nu stiu cum e in Romania dar in Italia la ford garanzia e 5 ani. 2+ 450 euro pt. 3 ani in plus

  21. Catalin says:

    Am uitat de senzorii de ploaie care sunt foarte sensibili de 2 picaturi de ploaie si foarte neglijenti cand ploua cu galeata cu toate ca are mai multe trepte de sensibilitate.
    Daca mergi cu start and stop activat vei observa ca desi tu ai dat la max caldura, motorul se opreste linistit la semafor , nu mai produce caldura si-ti va da aerul temperatura de afara.
    Numai lucruri bune.
    Cred ca doar cei care nu au condus VW pot aprecia Ford.

    • andrei says:

      Chestie de gust. Unii ar zice tocmai invers. Iar, obiectiv vorbind, mașinile din aceleași clase și categorii sunt foarte apropiate calitativ. Doar preferințele personale dau naștere la comentarii de felul ăsta.

    • Oliver says:

      Salut,

      Nu vreau sa intru in polemici dar culmea chiar am condus vw golf aproximativ 1/2ani.Nu mai vreau sa conduc vw, cel puțin golf 7.Andrei cea mai buna mașina este aia care îți place tie si te simți tu bine in ea.Fa-ți un tabel cu plusuri si minusuri la fiecare mașina.Cum ți-am zis du-te la mai mulți dealeri si condu aceeași mașina.Conteaza ca si acumulare de experienta si poți cunoaște mai bine mașina.Ai grija la optionale si fa o comparație intre ele..o sa ai o mare surpriza .

    • turatiimaster says:

      Acum nu ca iau apararea Ford, dar si la alte masini pe S&S se intampla cam la fel.

  22. Catalin says:

    Salut
    De vreo luna mi-am schimbat golful (4 din 2005 cu 1.9tdi) cu un focus hatch titanium (1.0 125cp din 2012).
    Despre consum 9l/100km in bucuresti, binenteles fara aer pornit. Cu aerul pornit abia se mai misca. Adica nu recomand sa depasesti vreun logan diesel.
    Despre comenzile de pe volan, asa zise comenzi pe volan, la golf le aveam pe betele de la semnalizare si stergatoare. La focus decat aglomereaza volanul.
    Oglinzile sunt rabatabile electric automat, inca nu am descoperit cum se anuleaza asta, cineva mi-a zis ca ar fi posibil doar la service… cam aiurea… ca vine iarna ..o sa inghete si implicit se va arde motorasul sau mai stiu eu ce…
    In concluzie, regret decizia.

    • Gabriel Obreja says:

      Buna,
      Eu încă nu mi-am schimbat mașina și sunt foarte interesat de ceea ce spui. Te rog însă să încerci să lași la o parte supărarea ca mașina pe care ai luat-o nu corespunde așteptărilor tale și să răspunzi sincer la următoarele întrebări.
      1) Mașina chiar nu trage cu aerul condiționat pornit sau tu nu o turezi suficient, venind de pe o mașină diesel ? În ce situatii ai simțit această lipsă de cuplu mai mult : în oraș sau la drum întins la viteze mari ?
      2) Ca o părere personala, fiind posesor de mașina cu acest tip de motor, mașina este mai bine insonorizata decât vechea ta mașină la viteze de peste 100 km/h ? Eu nu am mai condus mașini diesel dar acum 12 ani când mi-am cumpărat-o pe a mea , am testat câteva si erau mult mai zgomotoase. Însă de curând am mers cu un Renault 1.6 DCI 130CP si am fost foarte plăcut impresionat de nivelul de insonorizare.

      Multumesc si îmi pare rău că nu a corespuns așteptărilor tale. Mie s-ar putea să îmi placă deoarece vin de pe o mașină mult mai lesinata (80CP si 124 Nm cuplu abia la 3500 rot./Min)
      Tu nu ai făcut un drive test înainte ? Sau la drive test nu te lăsa să încerci tot ce dorești să vezi la o mașină ?

      • Catalin says:

        Salut,
        Eu comparatia o fac cu 1.9tdi diesel golf4.
        Focusul nu trage ca golful pe care l-am avut oricat de mult as tura si orice treapa de viteza as rula. Si eu apreciez ca am un stil de condus destul de sportiv. Si comparatia am facut-o si in oras si la depasiri in afara in jur de 100km/h.
        Despre zgomot, apreciez ca in oras focusul este incomparabil mai silentios, cat despre vajaitul de la 140km/h de pe autostrada este comparabil cu vechiul golf.

        • Gabriel says:

          Buna,

          Am gasit un comparator pentru dinamica masinilor in diferite intervale de viteze si in trepte diferite. Din acesta reiese ca dieselul de la Dacia este net inferior acestui 1.0 ecoboost (nu cum spuneai tu la suparare). 1.9 TDI insa de la Golf 4 este comparabil daca este varianta de 100 CP (in anumite intervale este inferior dar cu putin iar in altele superior). Daca ai avut vreo varianta de peste 100 CP (1.9 TDI a fost si de 150CP) atunci ai de ce sa fii suparat.
          Iata link-ul :
          http://www.zeperfs.com/en/match5595-410-2740.htm

          Daca insa ai avut varianta de 150 CP atunci nici dac-ti luai 1.5 ecoboost nu-l depaseai in multe situatii :

          http://www.zeperfs.com/en/duel5573-387.htm

          • anonim says:

            dieselul de la dacia este net inferior cu ecobostul de la 0-100 dar pe reprize este superior in comparatie cu ecobostul

  23. andrei says:

    Nu sunt aceeași clasă. Focus e cu o clasă peste. De aici și diferența de preț. Oarecum, Rapid și Toledo sunt mai aproapiate de Fusion. Și ambele sunt aceeași mașină cu nume și siglă schimbate, deci alegerea dintre ele e simplă – oferta cea mai bună de preț. Altfel, contează ce mașină place mai mult între ele și Focus.

  24. oliver says:

    Da,ma refeream la focus.Ai acea siguranta pasiva cand te uiti la ramele usilor skoda vs ford.E diferenta mare de constructie .In plus rapid nu este din aceeasi clasa cu focus ci o clasa intermediara sub focus.NU exista masina comparativa la ford.Vezi ca exista la focus si motor de 1l cu 125cp.Sau poti sa negociezi la sange cu dealerii Ford si sa iti iei unul cu motor de 1.5l cam in aceeasi bani.
    Vb din experienta mea.

    • Gabriel Obreja says:

      Mulțumesc de răspuns însă acum am alte nelamuriri.
      La ce contează clasa dacă ele ca mărime sunt aproape identice, la stabilitate ?
      Se simte așa tare diferența între cele două motorizări de 1.0 și 1.5 ? Mai jos este un comentariu al unui proaspăt dar și dezamăgit posesor de Focus cu motor 1.0 si care spune că motorul este leșinat dacă merge cu aerul condiționat pornit. El a avut ce-i drept înainte un 1.9 tdi.
      Tu ai condus si dieseluri si benzinare ? Chiar așa de lesinate sunt toate pe benzina ? Eu merg între 7000 si 10000 de km pe an și parcă nu as vrea sa plătesc cheltuielile pe care le presupune un diesel (Pret de achiziție mai mare, taxe mai mari si întreținere mai scumpă) si pe care nu mi le-a scoate din economia de combustibil.

      • Oliver says:

        Salut,

        Eu am avut ocazia sa merg in 3 ani pe 9 mașini .Toate închiriate de la autonom si având de la 120km pe bord si folie pe ele pana la aproximativ 45000 de km.Faceam cam 70000 de km pe an.pana in 25000 de km pe an nu se merita motorina decât daca ți-o da unul gratis.Nu mai exista motoare leșinate pe benzina îla mașinile noi.Toate au mai nou turbina.Mai sunt si excepții dar foarte putine.Eu când am fost anul trecut sa fac drive test m-am interesat mult si m-am hotărât la 1,5 ecoBoost .Este foarte vivace si pe wagon cum am eu este foarte ok întrucât este o mașina mai grea.Parerea mea daca îți place viteza condusul mai sportiv alegi 1,5.Daca este sa conduci mai liniștit poți sa alegi liniștit motorul de 1l.De exemplu la un moment dat am mers cu un logan cu motor de 0,9l.Era foarte vivace.Nu am fost cu el pe serpentine sau cu mașina plină dar așa la prima vedere era foarte ok.Majoritatea mașinilor erau de clasa mică in afara de duster si golf .mi-a rămas la inima un fiesta cu motor 1,4 diesel.Incredibila mașina cum stătea pe sosea si ce frâne avea.Cea mai economică Skoda Fabia break cu motor 1,9 diesel .. decepția Opel Corsa pe benzina .

      • andrei says:

        Clase contează în ceea ce privește calitatea fabricației în general și echipamentele instalate pe mașină. La fel cum contează și platforma pe care e construită. Ca exemplu, Rapid și Toledo sunt destul de apropiate de Fusion – toate trei mașini pe platformă de clasă mică, Polo/Fabia/Ibiza, respectiv Fiesta. Apoi, nu poate fi vorba de submotorizare decât dacă chiar vrei curse. Altfel, pentru un mers normal pe drumuri publice motorul e arhisuficient. Ba chiar e foarte elastic, ceea ce îl face plăcut de folosit. La Focus cu motorul de 1 l mă refer.

        • Oliver says:

          Nu este chiar asa..ai încercat sa mergi de exemplu cu un Clio simbol 1,2 motor pe autostrada?Clar nu avea turbina si ca sa ajung la 130/h aveam aproape 5000 turații .O “plăcere”.

      • anonim says:

        eu am un cmax are 1.390 kg,am avut ocazia sa merg cu el ful adica 6 persoane grele si in portbagaj 8 bagaje de 150kg si credema i-ti spun cu mana pe inima ca ma impresionat cum tragea,suuper nici nu ziceai ca am atata greutate

  25. Gabriel Obreja says:

    Buna,

    Vreau să-mi schimb masina actuala (Fusion 1.4 benzina) si ma orientasem spre o Skoda Rapid sau un Seat Toledo (1.2 TSI 105 cp).
    1) Am văzut însă review-urile tale la motoarele Ford de 1.0 si 1.5 si as fi dorit să știu părerea ta dacă se merita diferența de preț de aproape 2000 de Euro dintre un Focus 1.0 si Skoda (sau Seat) pentru mine contand, în ordinea importantei
    – insonorizarea mașinii la viteze mari (la Fusion trebuie să tipi ca să te înțeleagă cel din spate când mergi cu peste 100 km la ora)
    – să poată sa intre in depășirea unui TIR la viteze mai mari de 80 km/h fără să ai nevoie de 1 km liber in fata, chiar dacă este încărcată cu 3 persoane și aerul condiționat pornit.
    – să aibă suspensiile moi ( nu mă interesează să intru sportiv in viraje ).

    2) Știu că tu nu faci testele cu mașina încărcată sau în pante si ca ești fan diesel, care clar se va comporta mai bine în aceste situatii, dar crezi ca fata de mașina mea actuala mă va mulțumi acest motor de 1.0 sau trebuie să mai plusez 1000 de Euro pentru versiunea de 1.5? Întreb acest lucru deoarece pe lângă multe review-uri bune am văzut și multe comentarii răutăcioase pe forumuri de genul ‘ascuțitoare de motor care moare în pante’. Eu care am condus o mașină de 80 cp si 124 N/m cuplu si am trecut cu ea (mai turata ce-i drept) si Transalpina mi-e greu să cred așa ceva, dar tu probabil ai condus mai mult aceste Ford-uri pe diverse drumuri decât aș putea eu conduce la un drive test.

    Mulțumesc anticipat.

    • Oliver says:

      Salut,

      Părerea mea sinceră este sa ocolești Skoda rapid.Nu vb de seat Toledo ca nu stiu ,dar Skoda am condus si mi se pare fragila rău .In plus niște zgomote pe la motor am înțeles ca din cauza lanțului.Nu vreau sa te influențez dar cel mai bine fa niște drive teste.Eventual la câți mai mulți dealeri ca sa simți mai bine mașina.

      • Gabriel Obreja says:

        Mulțumesc, am auzit si eu ca au avut probleme de la distribuția pe lanț. Un prieten de-al meu are insa o Skoda Rapid cumparata recent si mergea însă f. bine. Am înțeles că le-au trecut pe distribuție pe curea, deoarece toate motoarele 1.2 TSI (inclusiv pe VW) au avut probleme. Din punctul asta de vedere la ‘turbinarul’ de 1.0 de pe Ford nu am auzit de astfel de probleme si are de-acum câțiva ani de când funcționează pe multe mașini.
        La ce te refereai când ai spus că este fragilă ? O comparai cu Focus ?

        • oliver says:

          Tot turbina are si 1.2 tsi de la vw,numai ca cel de la ford se pare ca este mult mai bun.Deja exista de 4 ani pe piata si nu am auzit ca ar avea probleme.

    • swiss says:

      Salut,

      Cu toata increderea la cele mentionate mai sus recomand peugeot 308 1.2 puretech 130 sau de ce nu, ceva fresh 2016 Renault megane 4 1.2 tce 130 cp. Mcara incearca un test drive sa ai ce compara.

      • Gabriel says:

        Iata comparativele la diferite intervale de viteze si in diferite trepte. Surprinzator Peugeot iese putin mai slab decat Ford 1.0 desi are cuplul mai bun. Renault sta insa mai bine.
        Multumesc pentru sugestii. O sa fac si un drive test cu ele. Eu pana acum ocoleam masinile franceze deoarece mi se pareau mai zgomotoase la viteze mari, dar de cand nu am mai mers cu vreuna e posibil sa se fi schimbat situatia.

    • anonim says:

      probeaza ford de 1.0 100 cai si ai sa fii f.multumit,e suficuent ptr.orice panta si este cel mai ieftin dintre motoarele de la ford,este cel mai laudat motor in urcat serpentine,fata de cel de 1.0 125 este o diferenta de 2 sutimi pe reprize,aproape nimic…

  26. Andrei says:

    Salut,

    Ai idee daca Ford Edge va fi(sau e) pe piata din Romania?

    De asemenea, se anunta un drive test?

    Multumesc,

    Andrei

    • turatiimaster says:

      Din cate stiu o sa fie in Europa, probabil si in Romania, daca va fi la noi, o sa il si filmam.

  27. Bogdan says:

    Salut. Dec ecoboost de 1 sau de 1.5 L?

    • turatiimaster says:

      Daca nu te deranjeaza consumul mai mare, 1.5 e mai performant, daca tii la consum, 1.0.

    • oliver says:

      Salut,

      Uite pot sa iti spun ca un focus wagon trecut de rodaj (am plecat la 8200 km) cu 5 persoane si bagaje facand 840 de km in week-end am avut un consum mediu de 8.1 dat de computer,in situatia in care am tras tare..media a fost de 81km/h .am consumat aproximativ 61-62 de litri de combustibil.Dar repet in conditiile in care am tras foarte tare pe autostrada (minim 140 km/h)Concluziile sunt urmatoarele:
      daca vrei sa umbli in tara pe la munte si vrei sa ai si putere alege 1.5.Daca vrei doar plimbare pe autostrada si prin oras poti sa alegi motor de 1l.Focus wagon este o masina grea si daca o mai si forjezi pe la munte motorul ala de 1 l nu o sa aiba o viata prea lunga.

  28. Aurel says:

    Buna ziua, ce motor ma sfătuiți sa aleg la focus break: 1.0 benzina 125cp sau 1.5 diesel 120cp? Conduc in jur de 45mii km pe an, atât in oraș cât si pe exterior, in proporție relativ egala. Va Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Diesel fara discutie, la 45 000 km anual, diferenta de pret si consum intre benzina si diesel va fi seminificativa.

      • Aurel says:

        Si daca costul întreținerii este mai putin relevant (trebuie sa-mi aleg un focus break, ca masina de serviciu si pot sa aleg fie benzina, fie diesel, insa nu-mi dau seama care din cele doua motorizări ar fi mai “sprintena”. Momentan sunt la la treilea focus diesel 1,6 echipare sport. Bat tara in lung si-n lat si sunt foarte interesat sa am un sprijin bun sub capota. Conduc singur, fara prea multe bagaje.
        Va mulțumesc pentru sfat!

        • turatiimaster says:

          Daca intretinerea si costul carburantului nu conteaza, ca ti le plateste firma, ia benzina turbo, banuiesc ca dupa 3-4 ani oricum o schimbi. Dar fa un drive-test inainte, sincer la cum conduc eu extraurban, prefer dieselul, incearca benzina inainte sa te hotarasti.

          • Cazimir says:

            Ce ai vrut sa zici prin la cum conduci extraurban preferi diesel? Am auzit de mai multe ori ca îți plac foarte mult mașinile diesel. Care este motivul în afara de consum?

            Eu nu am condus diesel dar nu cred ca as putea sa ma acomodez cu sunetul diesel pe o mașină proprie. Pe mine ma scoate din sarite când stau la semafor și trebuie sa ascult cum caraie motoarele în timp ce al meu am 8mpresia ca e oprit. Pot sa înțeleg ca din motive de consum nu ai încotro sau la o mașină mare gen suv.

            • turatiimaster says:

              Cuplul mare e relaxant in depasiri, practic odata ce te inveti cu un diesel bun, drumurile foarte lungi devin o placere. Nu stiu de ce zgomot vorbesti, la o masina buna dieselul nu se mai aude. Azi am mers cu noul Sportage 2l diesel automat, impecabil si habar n-ai ca e diesel din interior.

    • Oliver says:

      Salut,

      Părerea mea este sa faci analiza intre un 1,5 ecoBoost si diesel.Motorul de 1 litru este minunat dar nu pe focus wagon .Diesel-ul de la Ford stiu ca are un consum relativ mare.In plus nu stiu cat de fiabil este acel filtru de particule de care se plânge din ce in ce mai multa lume si care echipează motoarele diesel.La drum lung motorul ecoBoost si cel pe motorina au consumuri relativ apropiate.Pune in calcul diferența de preț intre motoare cat si consumabile si schimburile mai scumpe la motorina evident.In plus tendința este sa treacă din nou benzina la putere.

  29. Oliver says:

    Buna seara,

    Am un Ford focus wagon echipat cu motor ecoBoost de 1,5 litri.Dupa aproximativ 6000 de km pot sa spun ca pe autostrada la 120km/h consumul este undeva intre 4,2-4,6 l la 100 de km.Un stil de condus sportiv cu accelerări creste mult consumul.Un drum facut in Octombrie de 700 de km cu traversat Transfăgărășanul si 5 persoane adulte +bagaje mi-a@luat un consum de 6,7 la suta.Din experiența va zic ca un drum facut chiar si pe autostrada dar cu vânt puternic poate sa ajungă la dublul consumului fata de o zi normala.

    • laurentiu says:

      cati km ai la bord? E facut rodajul? Consumul mi se pare bun, dar parca nu cred! Multumesc. Eu am un Opel Astra H 1.7 cdti 110 cp fabricatie 2011( masina am luat-o de noua de la GTT) si mers normal nu mi-a scazut niciodata sub 5.4 l/100 km. De asta iti zic! ( am 60 000 km la bord acum )

      • Oliver says:

        Salut,

        Mașina are 6000 de km.Dar cum ii spuneam si domnului din comentariu de mai jos contează foarte mult stilul de condus.Am condus si mașini cu motor pe benzina cat si pe motorina foarte mult in afara Bucureștiului pe autostrada spre mare.Am facut cu un golf 7 cu motor de 1,2 benzina aproape 970 de km cu un plin.Cu un logan 1,5 dCi am mers aproape 1050 de km cu un plin.Tot cu golful de mai sus am “reușit” odată sa fac vreo 480 de km cu un plin tot pe autostrada rulând .

    • Robert says:

      Greu de crezut ca pe autostrada la 120km/h cu motor de 1.5 Ecoboost pe o caroserie wagon (mai grea decat hatchback si sedan) ai scos intre 4,2 si 4,6 litri la suta. Am observat ca multi au tendinta de a face un “snapshot” la computerul de bord (de obicei favorizand economia) si de a-l prezinta drept consum real. Eu consumul real nu il fac cu CB-ul, ci “la pompa”. Daca imi arata cineva un Focus wagon 1.5 Ecoboost standard care pe toata distanta Bucuresti-Pitesti, pe autostrada, la 120km/h (cruise control), consuma 4.6l la suta consum la pompa, eu ii fac cadou un alt Focus in aceeasi configuratie (dar de data asta unul care consuma 6.5-7 l la suta in aceleasi conditii! 🙂 ).

      • Oliver says:

        Buna seara,

        cred ca ai putea sa faci cadou un Ford in aceeași configurație :).Eu nu am specificat ca am mers cu cruise control-ul.Daca mergi cu cruise controlul pornit consumul este mai mare cu 0,9-1,2 litri.Si contează foarte mult stilul de condus in general.Nu ma dau expert(imi place viteza si ma plictisesc sa merg constant) dar daca ai idee cum sa mergi cu acest motor o sa obții consumuri foarte bune.

        • Robert says:

          Bravo, înseamnă ca practic ai reușit sa bați consumul extraurban din fisa oficială Ford… Care probabil știi ca este obținut in condiții aproape imposibile in traficul real, si in niciun caz la 120km/h… Impresionant, asta poate sa îți spună orice posesor Ford! 🙂 Folosirea cruise controlului este cam singura metoda de a păstra viteza constanta si eu zic ca e cea mai buna! 🙂 Eu nu am întâlnit pana acum pe nimeni si nu am găsit pe forumul Ford din Romania un caz de “egalare” a consumului oficial pentru masina aceasta. De obicei, consumul in condiții reale de trafic este cu aproximativ 2l la suta peste cel dat de producător. Si repet, consumurile se fac pe distante suficient de mari pentru a fi relevante, dacă te uiți la un moment dat pe CB si vezi consumul instant la 4.5l/100 la 120km/h când cobori o vale sau când ai vântul in spate sau când ești in frâna de motor, asta nu este relevant!

          • Oliver says:

            Salut,

            Nu intru in polemica cu tine.Din tot ce am văzut pe mașina mea si pe alte mașini cruise controlul iti mărește consumul.Glumele cu era vale mi-am pus vele si consuma 3,8 nu țin .Poate ai tu o problema la mașina si iti consuma mai mult.In fine alții au facut cu mașini de serie consumuri cu ult mai mici decat au dat producătorii.Eu doar atat iti spun :pe A3 asfalt foarte bun cu soare teren perfect drept ,mașina mea pe aproximativ 5 km cam asta era consumul instantaneu 4,2- 4,6.Cateodata cand am treaba prin diverse zone ale orașului imi ajunge consumul si la 12%. Dar un mers lin si fără accelerări bruște iti asigura un consum foarte bun pe autostrada.

            • Robert says:

              Masina mea merge exact ca si mașinile celor cu care am discutat si am mers. 5 km nu este o distanța suficient de mare încât sa tragem concluzii. Nici eu nu vreau sa polemizez cu tine, dar sincer, chiar mi-ar părea rău ca cineva care intenționează sa cumpere o astfel de masina sa tragă prea repede niste concluzii. De aceea ii sfătuiesc sa consulte cat mai multe forumuri, sa facă drive teste si sa se informeze temeinic.

  30. Andrei says:

    Eu nu inteleg de ce sunt consumurile asa de mari, cand toti producatorii se lauda, vai ce consumuri mici avem la noile motoare. Am un Golf 5 1.6 FSI (benzina), din 2005, la 130km/h consuma 6l/100km, treapta a 6-a, 2 oameni in masina si bagaje, presiune anvelope 2.2 (anvelope Goodyear Efficient Grip Performance 195/65 r15). Consum extraurban la mers pana in 120 nu trece de 6l, in conditiile in care merg si 4 oameni cu bagaje. Toate conditiile prezentate, cu clima pe ON tot drumul. Producatorul declara 5.2l/100km consum extraurban in fisa (asta se intampla in 2004, si este realizabil, daca mergi numai cu 90km/h pe drum drept). Nu inteleg unde e economia la celelalte modele. Ma gandeam sa imi schimb masina, sa consume mai putin alta, dar nu vad nici o diferenta intre ce am acum si ce e pe piata.

    Consumurile pe care le declara producatorii acum nu mai sunt relevante, sunt consumuri realizate la viteze la care masinile merg subturat, setate din fabrica ca pentru acele paliere de viteze, cand se merge subturat, sa consume cel mai putin. Dauna motorului, consum mic in teste, dam la prostime. Wow ce masini economice avem.

    • alex says:

      Esti sigur ca masina ta are 6 viteze la motorul asta? Consumurile astea sunt SF, am avut acelasi Golf 1.9 tdi si nu consuma asa putin

      • Andrei says:

        De ce ar fi SF? Abordez un stil calm de condus, cu frana de motor cand am ocazia si fara accelerari bruste. In cartea tehnica este 5.2, si chiar consumul instant e undeva la 5, 5,2 cand merg constant. Sigur are 6 trepte de viteza, o conduc de zeci de mii de km. Poti cauta specificatiile masinii. Ma ajuta si anvelopele foarte mult, de vara, eco si coeficient foarte bun la rulare plus presiune corecta. E drept ca nu are cuplul dieselului, dar e o masina f decenta pentru cate calatorii am eu extraurbane. Am mers cu o bora 1.9 tdi, 90cp si scotea 5 si un pic la acelasi regim de mers. Nu prea stiam masina oricum. Totul e sa mergi constant, calm. Eu am reusit cu orice masina sa scot consumurile din carte pana acum, in extraurban, pe cateva sute de km, nu 50-100. Am obtinut si consumuri mai mici cu acest motor de pe golf, dar cred de acum ca sunt erori, sau nu mai crede nimeni. Fara clima si 2 persoane, consum 5,5. Oricum, diferenta la pompa nu a trecut niciodata de 0,2-0,3. Prin metoda plin-plin testat. In oras oricum e benzina si consuma mai mult. Un 9-10 vara intr-un oras aglomerat. Poate am timp si filmez ca sa demonstrez. La urmatoarea iesire.

        • cezar says:

          Ce mă sfătuiți sa cumpar:Ford focus cu motor de 1 ecobust 125cp echipare titanium sau cu motor diesel 1.5 120 cp cu echipare trend.circul ca 10000km pe an,majoritatea prin oras

  31. Motorizarile astea noi de la Ford, cel putinbpe hartie consuma f ok. O sa vedem in lumea reala si in orasele din ro cat de reale sunt aceste valori

  32. Costel says:

    La 130kmh consuma cat un RS 9%. Mai mult si decat celebrul 1.4TCE de la renault care ia 7.5-8%.
    Vechiul 1.6 ecoboost era dorit de toata lumea datorita performantelor imbinate cu un consum echilibrat. Nu stiu ce a generat aceasta schimbare de la 1.6 la 1.5 dar nu pare de bun augur. Poate ca masina de test drive avea vreo problema, sau era motorul defect, se poate si asta.
    Un motor modern de 1.2-1.4-1.6T ia cam 6.5% la 130kmh la ora, indiferent ca e THP-ul de la peugeot, TSI-ul de la VW. Pana si 0.9 TCE consuma 6.5% pe autostrada.
    Raman la parerea ca masina de drive test era defecta, nu se poate sa ia 9% la 130kmh.

    • cris says:

      Eu cred ca poate lua 9% in conditii de vreme nefavorabile (ploaie, vant, trafic, temperatura exterioara, etc). Poate diesel urile consuma 6.5 % la 130 km/h, restul sunt povesti, o masina pe benzina nu poate consuma putin la viteza de autostrada, fie ca este tsi, tce, vvt, cgi, etc.

  33. 71doru says:

    Am urmarit cu mare atentie si de mai multe ori review-ul tau cu motorul 1,6 Ecoboost si imi amintesc foarte limpede ca la acea vreme spuneai de un 4,7 extraurban in regim economic si in general laudai masina. Ca sa fiu sincer, in decizia mea de a-mi cumpara Focus a cantarit foarte mult si acea prezentare si iti multumesc.
    Sunt asadar posesor de Focus 1,6 Ecoboost 150CP din toamna anului 2013 si am in acest moment formata o opinie clara despre aceasta masina pe care o consider foarte reusita. Conduc de regula sportiv dar pot si altfel daca doresc.
    Am reusit si eu 4,7 extraurban pe aprox. 72 km si un 6,8 urban intr-o zi de duminica pe aprox. 28km fara stationare si cu start-stop activ fata de 5 respectiv 7,7 cat sunt datele oficiale.
    Recent un drum de Craiova-Alba Iulia cu stationare si in Sibiu si anvelope de iarna l-am incheiat cu 6,4 si fara sa realimentez.
    Si mai relevant, in concediu de anul trecut din nordul Italiei am scos 6,7 la aprox. 4450km rulati, din care aprox. 1300km au fost facuti in muntii Dolomiti. Pe autostrada in Ungaria la 130km/h , consumul instant afisat era in intervalul 6,8-7,2.
    De aceea ma surprinde ce spui despre acest motor care dupa datele oficiale ar trebui sa fie mai economic decat al meu.
    Singura explicatie pe care o gasesc, ar fi conditiile meteo si anvelopele. Am remarcat ca etajarea cutiei de viteze a ramas neschimbata.

    • turatiimaster says:

      Eu o laud si acum, doar ca asa a fost consumul, in conditiile date, da, e posibil ca acele conditii meteo plus pneurile de iarna sa aiba un efect negativ asupra consumului, tot e putin mai mult peste ce da Ford. O sa ma intalnesc si cu Mondeo si probabil si cu alte Focusuri, mai vedem, motorul imi place, daca se lasa consumul in utilizare, ramane de vazut.

  34. Andrei says:

    Ford focus 1.5 ecoboost 150cp sau Mazda 3 G120?
    La 0-100 au acelasi timp in schimb am vazut ca media de consum este cam cu un litru si ceva mai mica la mazda in testele tale.
    Tu ce ai alege?

    • turatiimaster says:

      Focus e mai fin si mai precis, overall mie imi place Mazda mai mult, din anumite motive, nu doar de consum, fiabilitate suplimentara (lipsa turbo), mai usoara, arata mai spectaculos. Depinde care iti place mai mult. Daca tii la consum si fiabilitate, Mazda.

  35. Paul says:

    Salut Robert,

    Ai cumva in plan sa testezi Mazda 2 G90 sau G115?

    Mazda 2 G90 cred ca este o masina care imbina putin capra cu varza, adica consumul cu dinamica.

    Succes la teste.

  36. Lucian says:

    Se poate un test cu Mazda 3 sedan cu motorul 1,5 100 cp?

  37. Radu C. says:

    Am asteptat de mult acest test cu “noul” Ford Focus facelift. Am testat si eu acest motor de 1.5 si 150 CP in versiunea wagon in Cluj pe tot dealul Feleacului si pot sa confirm si eu ca la tinuta de drum, raspuns motor si frane, totul e la superlativ. Nu m-a interesat la acel moment consumul, insa vad din acest test ca acesta e cam marisor, mai ales daca te dai la motor. Din cate imi amintesc, la testul precedent cu 1.6 Ecoboost cu 150 CP, consumul a fost de cca 6 l/100 km, similar cu ce dadea Ford de 5.9 l/100 km. Acum vad ca 1.5 Ecoboost si 150 CP consuma 7.4 l/100 km, iar Ford da un 5.5 l/100 km. Diferenta este cam mare si nu inteleg ce s-a intamplat in afara ca 1.6 era Euro 5, iar 1.5 e Euro 6.
    Robert, astept cu nerabdare si testul cu noul Mondeo (asta chiar ca e nou), precum si un test cu motorizarea de 1.5 Tdci de 120 CP pe Ford Focus.

  38. Daniel says:

    Multumim pentru review, intradevar consumul la noul 1.5 ecoboost e mai mare decat la 1.6 de 150 cp. Am condus mai mult timp 1.6 le si aveam o medie de 7-7.5 dar la un condus sportiv. Acum am noul ST cu 2.0 benzina iar la stilul meu de condus cu mers zilnic autostrada peste 220 ..(traiesc in Germania) am o medie de 10.. la mers pana in 140 km …scade consumul pe la un 7.5-8,5 l Mi se pare ff mult o medie de 7.4 la asta de 1.5 in conditiile in care in Romania mai mult de 150 nu prea ai pe unde sa mergi
    In rest masina imi place ff mult, nici eu nu s 100% multumit de noul Sync2 un pic cam lent, mi as fi dorit ca updaturile sa se faca si prin wifi… nu merge trebuie sa le aduci pe stick si apoi se pot face…cel putin eu nu am reusit
    Se conecteaza la wiresull din casa da nu inteleg pt ce…
    Poti face un HUB-WIFI dar nu prea te ajuta ca nu stai cu masina in fata blocului si te joci cu telefonul… el se conecteaza direct la wirelles..
    Navigatia merge ff bine calculeaza repede traseul , TA funktioneaza aici ff bine
    Ce ar mai fi de adaugat in comparatie cu modelul fara facelift, la vechiul model avea o problema cu puntea fata pe drum de piatra macadan de exemplu era un pic mai zgomotos , am adus 2 masini ambele aveau aceeasi problema,, masini noi…nu erau defecte sau ceva…asa era…. am vazut colegi de pe net care si au schimbat pe garantie caseta de directie, altii flansele de amortizoare sau amortizoarele nu a ajutat la nimic sau pentru scurt timp. Cred ca de aceea au operat un facelift mai major concentrat in special pe puntea fara care a primit din cate am inteles busce flanse amortizoare noi si a fost mai bine antifonat. Cert e ca actualul model e foarte bun din acest punct de vedere.
    O masina care merita, ca spatiu interior sunt altele mai mari in clasa asta, portbagajul iar nu e cel mai mare (exista si versiunea combi) dar daca iti place sa conduc cred ca e cea mai distractiva din clasa compacta

    • Tudor P. says:

      Si care ar fi altele mai spatioase in clasa sa si cu portbagaj mai mare?

      • turatiimaster says:

        Gramezi, Hyundai i30, Kia ceed, Citroen C4, Honda Civic, Nissan Pulsar, Opel Astra, Renault Megane, VW Golf, etc…

        • Tudor P. says:

          Eu stiam (si am verificat) ca coreencele si Focus sunt cele mai spatioase. Piticania de Civic? Inca nu m-am urcat in el. In Golf cu scaunul dat ceva mai in spate am stat cu picioarele in gat. Dar din ce mi-ai zis sa inteleg ca oricare e mai spatios decat Ford Focus? Sau te-ai referit doar la portbagaj?

          • turatiimaster says:

            La portbagaj, la spatiul interior spate clar il bat coreencele si Pulsar, dar rau, nu asa. In fata, nu stiu ce sa zic, e si o chestiune de preferinte personale, cat de mult stai cu scaunul aproape de volan si pedale, ce conformatie ai, ideea e ca Focus e micut in comparatie cu majoritatea concurentilor, la spatiul interior si portbagaj, luate in ansamblu. Pozitia la volan si spatiul la volan sunt foarte subiective, daca tie ti se potriveste Focus, e ok.

            • Tudor P. says:

              Pulsar e o masina noua, nu m-am urcat inca in ea. Sper sa faci o prezentare cu Kia Optima 2015. E foarte frumoasa…

    • Andrei says:

      Nu ai incercat noul Civic!

  39. cristi says:

    nu este vorba de “noul” ford focus ci despre ford focus facelift, sper sa nu fie cu suparare:) cele bune

    • turatiimaster says:

      In filme am explicat foarte clar de ce l-am numit “Noul”, explicatia vine de la Ford si are o justificare financiara.

  40. dodox says:

    Multam de review, abia il asteptam mai ales ca se anunta ceva mai economic decat 1.6 pe hartie. Totusi 9% la120-130kmph e prea mult … o fi si noua norma de poluare. Sunt curios daca a evoluat consumul si la 1.0 pe facelift.

    • turatiimaster says:

      Asta am spus si eu in filme, stiu bine 1,6 EcoBoost si parca nu era asa gurmand. Poate ma insel eu, poate a fost prea frig, nu stiu, dar in general nu prea gresesc, nu cu consumurile.

      • dodox says:

        Eu merg destul de mult pe autostrada si ma orientez dupa consumul la viteze mari iar 1.6 consuma mai putin. Cat despre 1.5 am mai vazut si pe la altii consumuri la fel ca ale tale, nu cred ca e vreo greseala. In schimb la 1.0 consumul a ramas la fel ca la pre-facelift. Deci noul motor pare a fi vinovat … poate o sa vina un si un update de soft.

    • catalin says:

      Buna, pentru 20000km/ an 80% urban, ma tot gandesc intre 1.5 ecoboost si 2.0 tdci. Imi puteti oferi sugesti.Mersi.

      • turatiimaster says:

        Depinde cat de mult ai de gand sa tii masina, pentru 80 la suta urban se potriveste mai mult benzina, desi probabil va consuma putin mai mult decat dieselul.

Leave a Reply to Oliver Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.