Renault Kadjar 1.2l TCe Intens

Renault Kadjar 1.2l TCe Intens

Concursul de nume imposibile are un nou participant, Renault, cu Kadjar. Si pe cat de ciudat e numele, pe atat de tare e acest SUV veritabil…

Pare mai fin decat Qashqai, e precis si dinamic, ceea ce nu prea astepti de la un vehicul cu o garda la sol de 19-20 cm. Dar trenul de rulare poate, ajutat si de jantele echipate cu pneuri 19″, sa fie si sportiv si extrem de confortabil pe drumuri forestiere.

Motorul se simte bine, nu pare sa simta greutatea caroseriei, daca nu iti e lene sa schimbi treptele in acord cu cerintele de moment. Altfel, pot aparea situatii in care masina da senzatia de submotorizare, ceea ce e fals.

Peste astea, portbagaj mare, ergonomie aproximativ ok, interior perfectibil dar placut, n-am ce sa zic, Kadjar mi-a placut foarte mult…

Si cred ca am fost impresionat si de cum arata. Stiu ca asteptati de mult testul acesta, asa ca ma opresc aici cu textul. Vizionare placuta!

68 Responses

  1. Cosma Florin says:

    Salut
    Cunoaste cineva problema consumului de ulei de motor la varianta 1.2TCe?
    Eu la 9000 km am constatat ca mai aveam 3 l de ulei din 4.6l.

  2. cristi says:

    Salut Robert. Ai reusit sa obtii pt test 1.2 TCe EDC7?
    Sunt pe punctul de a comanda una dar unde locuiesc eu nu au asa ceva la test.
    Inca o intrebare: ai facut teste cu sistemul Extended Grip (nu neaparat pe Kadjar, poate pe Captur sau Scenic) ? Ai idee daca isi merita banii? Face cat decat o diferenta observabila?

    Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Nu a venit inca masina de test. Cum vine, il iau.

    • TeddyB says:

      Salut Cristi!
      1. Iti recomand sa testezi Megane GT cu EDC7. E mai des intalnite prin reprezentante. E aceeasi cutie dar cu mai multi cai/cuplu, launch control si padele la volan. In rest cutia mai are niste rapoarte usor diferite la Kadjar (cum e si normal) dar constructiv si functional e identica. Eu am testat in Bucuresti Kadjar 1.5Dci EDC6 si am fost impresionat foarte placut de modul de functionare.
      2. Am experimentat extended grip la Captur si iti spun ca face toti banii (cei 250Euro). E binisor peste 4×2 si mai putin decat 4×4 dar iarna te scoate de pe ulita inzapezita si se preteaza bine si la noroi/pietris/praf + pante usoare.
      Bafta!

      • Cristi says:

        Multumesc frumos pentru feedback-ul referitor la Extended Grip. Exact pentru asta vreau sa il iau… daca ninge mai mult in oras si vreau sa urc o panta, sau ocazional daca merg la tara si vreau sa urc pe ulita panta mica si noroi/zapada sa nu am probleme.
        Referitor la drive test se pare ca ce vreau eu nu exista (1.2 Tce si mai ales cu EDC). O sa ma multumesc in a face un drive test cu o cutie EDC pe alt model renault. Motorul l-am tot analizat pe filme, am cronometrat reprizele si mi se pare ca se misca destul de bine. Eu momentan am o Laguna 2 1.6 16v 112 cai cuplu 151 Nm si la care simt nevoia de mai multa putere doar cand e incarcata; in rest ma multumeste la drum intins. Sunt obisnuit si nu mi se pare deranjant sa o turez cand e nevoie la 5000-55500 rpm, dimpotriva chiar imi place.
        Kadjarul de 1.2 pare ca se misca simtitor mai bine si in plus are 205 Nm. In mod sigur mie cel putin imi este de ajuns. La consum in mod garantat consuma mai putin decat Laguna mea care imi ia 12,5 l/100 in Timisoara condusa economic si 7l/100 pe drum european cu reprize de 120 km/h unde este liber si cateva depasiri mai in forta unde este necesar. Ma impresioneaza dieselul de 1.6 130 CP ca raport performante/consum, dar 3000 de eur in plus nu vreau sa dau, plus ca vreau neaparat EDC pentru sotie.

        • TeddyB says:

          Mai vezi si linkul asta referitor la un test real comparativ despre Grip Control Peugeot vs. Extended Grip Renault ca sa vezi cum functioneaza!

          https://www.youtube.com/watch?v=SLdF6wzfS2Q

          Bafta!

          • Cristi says:

            Se pare ca face diferenta Extended Grip. Dealer-ul mi-a zis initial ca este temporar indisponibil pe 1.2 Tce cu EDC, ca dupa cateva zile sa imi transmita ca este disponibil doar pe verisunea Intens, desi in fisa lor de produs scrie ca este disponibil si pe ZEN. Le-am transmis printscreen si din configuratorul online si nu au mai raspuns. Nu prea stie stanga ce face dreapta pe acolo. Am mai intrebat daca informatia de la senzorii de parcare se afisaza si pe instrument panel daca masina nu e echipata cu R-Link. Au zis direct ca nu fara sa verifice desi le-am zis ca am vazut asta in manualul in limba engleza la pagina 1.16, deci cel putin in anumite tari/echipari e disponibil. Arata bine si e comod R-Link dar nu stiu cat de mult o sa folosesc principala lui functie: navigatia. De 2 ori pe an in concediu si cam atat. M-am descurcat in afara tarii foarte binecu telefon de 5,5 inchi si harti downloadate. Unde mai pui ca din 2017 nu o sa mai existe tarife de roaming. E interesanta si functia ECO driving in care iti arata scorul dar banuiesc ca o sa ma plictisesc la un moment dat. Parca nu as da 580 de euro doar ca arata bine si sa stea mai mult nefolosit. Ramane de vazut. In principal sunt nemultumit de dealer. Nu mai zic ca nu au niciun fel de Kadjar la test in Timisoara momentan. Si discount nu vor sa faca niciun leu peste discountul standard de 1000 de eur oferit de Renault. Ar mai fi dispusi doar la masini din stoc, dar nu au deloc pe stoc benzina, ce sa mai vorbesc de cutie EDC, si ca sa iau o masina noua si nici atunci sa nu pot sa o configurez cum vreau nu prea imi convine.

            • Cristi says:

              Nu mai spun ca nu ma impresioneaza nici cei de la Vocea Clientului. Le-am trimis niste intrebari de 4 zile (lucratoare) si nu au raspuns nici pana azi.

        • TeddyB says:

          Legat de consum vezi ca scrie Robert un post mai sus undeva ca dupa 17000km a ajuns cu Kadjar 1.2 TCE la consum mediu de 6.7l/100km iarna in Bucuresti. Ca o mai fi si iesit din oras cu ea e de inteles dar cifra de consum mi se pare oricum extrem de buna si se apropie simtitor de datele date de constructor. Cand a facut testul a si mentionat pe film ca masina nu era rodata si are foarte putini km.

          Legat de diesel sa stii ca nu consuma putin daca adaugi in ecuatie iarna si oras. Am prieten cu laguna 1.9DCI 150Cp care se plange de 12-14 la suta in oras iarna cu drumuri scurte (sub 30 min). Iarna vine cu logan dci al nevestii la munca ca ala e economic! :))) Daca faci peste 30.000km/an renteaza; altfel dieselul e in declin puternic pt ca tehnologia a atins apogeul si incepe sa fie respinsa de tot mai multi legiuitori/tari EU datorita faptului ca are emisii cancerigene de grad 0. Cu toate filtrele lor de particule. Vezi episod Dieselgate. Nu ca benzina nu ar avea deloc, dar are exponential mai putine. Ce inseamna asta? Taxare in plus. Din 2018 in paris nu mai are permis nicio masina cu diesel, doar utilitarele iar Olanda din 2025 nu mai inmatriculeaza decat electrice si hibrid dar cu benzina. E oficiala!

      • Mihai says:

        Iarna te scot anvelopele mai mult decat extended grip… Cu alte cuvinte, degeaba iei extended grip, daca dupa aia te zgargesti la anvelopele de iarna.

        • TeddyB says:

          Sa stii ca Extended Grip + anvelope de iarna (sau all season ceva premium; Goodyear Vector 4 Seasons montat de Renault e la acelasi nivel cu o anvelopa strict de iarna) e mai bun decat doar anvelope iarna. Diferenta o face chiar modul de functionare si anume:
          1.fara EG adica “normal” rotile patineaza pana intra sistemele anti patinaj care iti vor frana roata pana la oprire completa (vezi link 2 posturi mai sus); si in varianta fara EG masina nu are optiune sa deconectezi ESP+TCS sau cum s-o numi; asa ca daca mai ai si cutie automata o lasi acolo si pleci pe jos; 😉
          2. cu EG masina stie sa dezactiveze toate sistemele antipatinaj traditionale si limitate pdv functional si lucreaza inteligent permitand rotii/rotilor cu aderenta (fie ea si scazuta) sa patineze controlat pana la max. 3000rpm; anvelopa de iarna sau all season (neaparat UNIDIRECTIONALA SAU CU PROFIL “V”) are efect de autocuratare si efectiv sapa in noroi/pietris/praf/zapada iar masina inainteaza cu mai mult succes decat daca i se blocheaza rotile de catre sistemele antipatinaj (din nou vezi link de mai sus; e mai mult decat clar ca EG functioneaza). Si nu vei avea probleme nici cu cutie automata. Aici oferta Renault e foarte bine gandita.
          3. Iar in pachet cu EG-ul vin si anvelope all season care te scapa de chinul bi-anual de a schimba cauciucurile; care totusi daca nu stai la munte nu s-ar justifica;pe 17 tzoli 700RON x 4buc + jante te duc lejer 1500-2000Euro! Mai bine ma plimb de banii aia ca nu traim ierni de Canada aici.
          Pentru cine nu cunoaste “aspectul” mai vedeti si aici: https://www.youtube.com/watch?v=XIZ3gzC00d4
          Bafta si alegeti cu cap!!!

          • Cristi says:

            Am comandat masina. Vine la sf lunii decembrie. 1.2 Tce EDC 7 cu Extended Grip. O sa scriu atunci aici cateva randuri despre consum instant si turatii la diferite viteze daca nu face Robert rost de ea pt test pana atunci.

            • TeddyB says:

              Esti un norocos daca iti vine masina dupa 3 luni. Ai luat cumva ce aveau ei ca varianta standard/stoc sau ai pus si optionale? Intreb pt ca eu am comandat in ultima saptamana din Mai si nu a venit nici acum. La ultima informare data de dealer Serus Ploiesti cica ar veni in ultima saptamana din Octombrie. La inceput asa m-au dus si pe mine cu vorba ca in 3 luni vine. Dar intre timp s-a oprit productia la (ca sa vezi coincidenta) exact la versiunea comandata de mine (1.2Tce EDC) din cauza la nu stiu ce probleme tehnologice pe linia de fabricatie si asteptarea s-a prelungit. Dupa care au spus ca din cauza ca nu am vrut standard si am pus atatea optionale pe ea(n-am luat full piele totusi) si aveau probleme exact cu furnizorii acelor optionale, etc. Sper sa iti mearga mai bine decat mie oricum!

              Stai linistit Cristi ca ai ales foarte bine; intre timp am avut pe mana Qashqai 1.5dci si Duster 1.5dci si desi sunt masini cu motoare bune sincer nu prea dau benzina pe diesel. Am testat si Talisman 1.6dci bi-turbo EDC6 cu 163CP si aceeasi senzatie: exact cand incepea sa imi placa cum trage masina eram la 4500rpm si se schimba treapta(automat). Mai ales ca din review-urile lui Robert se vede clar ca motoarele pe benzina au o eficienta la consum incredibila si nu prea mai renteaza achizitie de diesel. Pentru mine nu prea pot sa pun egal intre Diesel si sport nici chiar la marci premium gen BMW. Tot benzina e mai versatila in cele mai multe situatii. Stiu ei americanii ceva. 🙂

              Bafta!

              • Cristi says:

                Cred ca ai prins si perioada de remont din august cand se opresc cam toate fabricile auto. Ai avut ghonion. La mine sper sa vina cand au zis. Din ce am citit pe forum in general masinile vin cu 1-2 saptamani mai devreme fata de termenul anunțat.

                • TeddyB says:

                  Sal! Legat de opririle de 2 saptamani din vara crede-ma stiam pt ca eu lucrez tot in automotive. Ca si coincidenta conduc departamentul care face radiatorul si charger cooler -ul exact pt masina pe care mi-am comandat-o. I-am avertizat pe ai mei ca daca voi avea probleme cu acestea doua o sa aiba si ei!
                  Restul perioadei cred ca au fost alte probleme. Spre exemplu dealerul mi-a dat banii de avans inapoi si m-a pus sa platesc avansul din nou. Ceva legat de sistemul de facturare Renault. N-am inteles nici pana azi de ce.

              • Cristi says:

                Optionale am luat doar vopsea metalizata, pack look si extended grip.

                • TeddyB says:

                  Sal Cristi!

                  Pot sa iti confirm ca ai facut o alegere foarte buna cand ai luat 1.2Tce EDC7. Eu sunt foate incantat de cum se simte pe drum si cum se misca. Pt mai multe detalii vezi comentariul meu scris pt Robert.

            • turatiimaster says:

              Eu sper s-o si filmez pana atunci.

              • TeddyB says:

                Robert, e putin off topic aici, dar pe unul din filmele tale aduceai vorba de rodajul de uzina al motoarelor in fabrici. Aduc o precizare aici poate ajuta sau poate cineva este pasionat de acest gen de detalii care nu sunt diponibile publicului larg. Si anume ca rodajul motoarelor in fabrica este un mit. Fiind intr-o fabrica furnizor Tier1 pt grupul Renault, Nissan, Dacia iti pot confirma si in urma unei vizite efectuate personal la Dacia Pitesti la sectia de motoare (unde se fac motoare de cilindree mica chiar si pt Daimler, 1.0Sce de exemplu), m-am conversat cu managerul respectiv care mi-a confirmat ce am afirmat mai sus. Mai mult, la sectia de motoare se testeaza pe banc 100% timp de 5 min toate motoarele din primul lot de 10.000 sau seria 0. De ce? Pt omologare si depistarea eventualelor probleme tehnice. Dupa aia se testeaza prin sampling unul maxim 2 pe zi daca nu se schimba vreun lot de componente, ex. turbina. Si productia zilnica e de vreo cateva sute. Motivul nu e ca nu i-ar mai interesa asa de tare dar… polueaza!!! Cred ca iti dai seama despre ce nivel de emisii vorbim la 10.000 de motoare tinute turat la timp de ciclu de 5min de fiecare motor. In schimb fiecare motor/masina este testata pe banc dinamic cu role cand iese din asamblare. Se ating diverse regimuri de viteza in toate treptele si se fac eventuale corectii software de compensare daca anumiti parametri nu se incadreaza in norme. Si efectiv parametrii fiecarui motor la iesirea din fabricatie raman in baza de date unde sunt tinuti minim cat dureaza garantia masinii respective in caz de reclamatie client pt probleme tehnice motor. Si cam la fel pt toate fabricile si motoarele grupului.
                Concluzia: nivelul calitatii pieselor componente si fiabilitatea motoarelor mult mai mare decat in trecut nu mai justifica acele metode ale trecutului. Sper sa fi fost de ajutor tuturor celor pasionati de imbunatatirea cunostintelor/culturii in domeniul auto.
                Bafta!

              • TeddyB says:

                Mi-a fost livrata versiunea 1.2 Tce EDC7 Intens. Nu stiu daca e adevarat marketingul dealer-ului cum ca ar fi prima livrata in configuratia asta (poate e valabil in Prahova, dealerul sustine ca in tara) dar stiu sigur de la vocea clientului Renault ca a fost prima comandata in Ro.
                Despre masina numai de bine:
                – nu e deloc submotorizata, ba chiar la viteze mari 120-130kmh se simte mai bine decat manuala pt ca are rapoartele 4,5,6,7 mai scurte si care inlocuiesc 4,5,6 care erau intradevar mai lungi la cutia manuala; deci pe depasiri are reprize mai bune.
                – O am de o zi si nu am avut posibilitatea sa-i testez toate sistemele(ex. Extended Grip). Anvelopele All Season Goodyear Vector 4 Seasons gen 1 care vin la pachet cu EG fac zgomot la rulare dar nu deranjant si le simti doar in oras intre 40-70 kmh. la viteza nu se mai simt. Dar sunt si ele noi pe de alta parte. Mai vorbim dupa vreo 500km.
                – cutia EDC7 schimba ca un vis si in ECO si in mod normal; stie sa fie sport cand o calci chiar si in ECO; poti conduce super lejer si cu schimbari la 2000rpm cand vrei consum bun.

                Esti invitatul meu incepand din al doilea weekend din Nov daca vrei sa filmezi si inca nu ai primit de la Renault masina de test! Sunt convins ca sunt multi care asteapta filmare cu aceasta combinatie cutie-motor.

                • turatiimaster says:

                  Felicitari, poate ca e intr-adevar prima comandata in Ro. Multumesc de invitatie, din cate stiu o sa vina si la Renault modelul de test, deci nu are rost sa te incurc, bucura-te de masina.

  3. Sconx says:

    Va salut.
    Din start precizez ca nu cunosc masina, nu am mers cu ea, dar, totusi mai sunt si cativa care au ca pasiune fizica si aplicarea ei in practica iar ce spunea un coleg ca 205Nm este okay pentru aceasta masina este “un pic foarte fortat” daca ma lasati sa ma exprim plastic, si nu corespunde deloc cu realitatea.
    Detin un Tucson 4×4 (2008), Diesel, modificat la 480Nm si da, ce pot sa zic, la acest cuplu intradevar poti “ara”…dar la 205Nm in conditii grele de abia poate sa se traga masina singura doar pe ea…(sigur, e posibil sa schimb ambreiajul mai des dar baba sufera la frumusete nu?) 😀
    205Nm este exact cuplul pe care il are Dacia Duster (submotorizare clara si la acest Duster indiferent cum o luati).
    Ca idee uitati ce zice un website de specialitate, citez : “Motorul produce 130 CP la 5.500 rpm și 205 Nm/2.000 rpm. Puterea pare suficientă, dar cuplu nu prea.”
    Alt website de specialitate spune, citez : “Modelul de test are sub capotă fix motorizarea entry-level de 1,2 litri TCe, cu 130 CP, în versiune 4×2, cu transmisie manuală în 6 rapoarte. Acest tip de SUV-uri fără tracțiune integrală sunt gândite în special pentru clientela din mediul urban care au nevoie de fapt de o mașină cu o gardă la sol puțin mai mare.”
    Inclin, de fapt sunt convins ca au dreptate.
    Cei 130 de cai sunt inutili deoarece nu cred ca vreti sa va rupeti motorul in doua mergand cu el la limita deja mare de 5500 rot/min unde sincer, uzura creste deja exponential.
    Ca o parere personala un SUV ar trebui sa aiba numai motorizare Diesel si cel putin de la 1.9l in sus pentru a simti ca aveti SUV in orice conditii de drum.
    Cu stima,

    • TeddyB says:

      Nu stiu cu ce masini se dau unii, nu stiu cum isi tuneaza altii masinile, dar.. eu am o Ibiza 1.2 12v 64CP 112Nm din 2004. Ma intreb de ce un 2.0 TDI nu reuseste sa treaca in fata mea pana in 80-90kmh? O fi fost soferul care voia sa imi demonstreze ceva prost??? Ca doar are cuplu, mai tata… si peste 100CP! Nu ca mine 64Cp. De ce am reprize 80-100kmh sau 100-120kmh mai bune ca Logan 1.6mpi cu 90CP??? O fi si ala sofer prost? Cu Matiz am plecat primul de la semafor dintre un C5 2.0HDI si si un BMW seria 5 tot diesel ( se alergau baietzii) venite pe laterale si bagate cu botul pe trecere ca sa plece jmecherii primii dar i-a prins rosu la semafor; si pana la semaforul urmator cca. 200m tot eu am ajuns primul si am auzit scartzaituri de frane in spate.

      Acum sa incerc sa explic poate intelege cineva ceva din asta:
      1. motorul 1.2 12v de la VW/Seat se numeste HTP adica High Torque Performance; adica are cuplu de motor de 1.4 (vezi cei 112nm de la Logan/Renault/etc) la doar 1200cmc. Ce parere ai?
      2. E un motor in 3 pistoane(da ai citit bine, 3 pistoane) care este mai performant constructiv decat unul in 4 pistoane la cilindree comparabila; adica manetoanele arborelui cotit sunt intr-un unghi de 120 de grade (nu Celsius) unul fata de celalalt si deci la o rotatie completa nu are timpi morti adica impinge in continuu deci pe romaneste tureaza mult mai repede si mai usor decat unul in 4 pistoane care are 2 pistoane la PMS si 2 la PMI (aici unii vor incerca sa ghiceasca ce inseamna ca doar se pricep la motoare)!!! Poate de aceea motoarele sport premium sunt multiplu de 3 adica V6, V12, etc. Poate de aia si Rossi la Yamaha in GP prin 2006-2010 (parca,nu mai stiu sigur) a proiectat impreuna cu inginerii japonezi motor in 5 pistoane! Cine stie??? 🙂

      Scuze de preambul, poate trebuia sa fiu mai scurt de genul: incercati sa intelegeti functionarea unui motor si cum sa il exploatati la maxim in conditii normale si fara sa il distrugeti. Altfel daca din auzite spunem mai departe ce scriu “ziaristi auto” care copiaza alti ziaristi auto care nici ei nu au testat, atunci mai bine mai desfaceti o bere cu prietenii si va mai propuneti un tunning pana la 800Nm. Poate o fi suficient sa miste masina de pe loc !?!?!

      Si daca filmele lui Robert nu ti-au dat o idee despre ce poate masina prezentata atunci urmaresti degeaba acest canal. Nu e pentru carcotasi si nici pentru”priceputi”! Eu zic ca omul ne arata suficient pentru cei care au de inteles ceva din asta.

      Cer scuze tuturor, nu vreau sa jignesc pe nimeni, departe de mine intentia unui atac la persoana, dar zilnic intalnesc pe sosea oameni care vor sa dovedeasca ca au “masina multa – preferabil TDi Dieselgate” si altceva mai putin(a).

      • Victor says:

        :)))) ce zici ca ai facut cu matizul la un seria 5? :)))))

        • TeddyB says:

          Man, caii multzi si cuplul mare se cunoaste ca diferenta intre masini la viteze mari. Daca un lucru pare improbabil nu inseamna ca este si imposibil. Baietii din episodul cu C5 si BMW diesel nu stiu de care se alergau si erau pe jumatate bagati pe trecere. Pana la urmatoarea era distanta mica, eu la verde eram deja cu picioru pe ambreiaj si maneta in viteza; cand am dat-o pe a doua dupa vreo 10-15 metri ca la matiz e foarte scurta 1-a am auzit scartz in spate, semn ca s-o fi trezit ciumpalacu cu BMW-u’! :))) L-a facut si ala cu C5 2.0HDI care s-a amuzat teribil de situatie (imi facea semne la semaforu urmator ca trasese langa mine pe banda 1. Si in spate a mai scartzait odata la franare ala cu BMWu’ ca nu avea loc sa se bage decat pe contrasens.

          Dar nu e important sa credeti voi ce am trait eu! Important la postarea anterioara este ca multi alearga dupa cai putere multi(sau cai verzi pe pereti) si nu stiu sa ii foloseasca sau orcum folosesc maxim 20-30% din potential asa ca dai degeaba bani pe acele motoare “puternice”; dupa ce s-a studiat gps-ul lui Schumacher au constatat ca de fapt el era mai lent decat altzii, masina nu era peste altele din F1; Stii care era secretul??? El frana mult mai putin decat toti ceilalti si in felul asta era mai rapid pe curbe!!! Asta-i finete la soferie tata, nu caii multi si un ciumpalac cu talpa grea!
          A, si am uitat sa mentionez, episodu’ s-a consumat prin 2003 cred ca C5 2.0 HDI avea vreo 109CP sau ceva de genu si BMWu’ nu stiu, dar era modelu’ anterior si la vremea aia.

          De unde a plecat povestea? A da, de la cum trage 1.2 TCE pe Kadjar. Pai, 130CP/1.2litri=108.3CP/litru. Curba de cuplu o gasiti pe net si arata foarte bine la turatii mici. peste 4000rpm nu mai conteaza in aceeasi masura cuplul pt ca te apropiii de puterea maxima si cuplul scade oricum la orice masina. Dar nu la fel de abrupt ca la orice diesel. In urma cu 10 ani decat Ferari scotea cifre de astea; e drept din motoare aspirate. Pentru 99% din soferi care folosesc masina zi de zi va fi mai mult decat suficient. Pt teribilisti pot sa ia linistiti BMW-uri omorate de multi ani si multi km. Ii vom viziona fara sa vrem la stirile de la ora 17:00!!!

    • TeddyB says:

      Completare: daca vrei iti fac legatura cu un prieten al meu pilot de teste la Titu (Renault are acolo centru de testare). respectivul a testat in scopul si pentru a le darama si a face praf toate modelele ce exista la grupul Renault, Dacia, Nissan. Iti poate spune tot ce vrei despre toate modelele existente si chiar cele care inca nu s-au lansat. Pe acel circuit inchis cu tot felul de portiuni denivelate in fel si chip (chiar si pante) 30.000Km sunt echivalenti cu aprox. 260-280.000 in conditii reale de sosea. Asa a reusit in cateva zile sa rupa mai multe punti spate de Qashqai 2, sa omoare (si chiar una a luat foc) 3 cutii EDC la Renault si asta cu cel putin 1 an inaintea lansarii. De ce? Pt ca prostii de la Renault si ceilalti din grup sa poate sa faca masinile mai fiabile. Uite asa cum nu se pricep ei la facut masini, la armonizat ansamblu motor/cutie cu greutatea masinii, etc.

      Stii ce iti va spune??? Ce mi-a spus si mie, ca Dusterul e cel mai rezistent la orice (a se citi ORICE)! De ce? Tocmai ca pe sosea e “prost” si nu are stabilitate. Asta inseamna suspensii mult mai moi decat la Qashqai/Kadjar care sunt proiectate sa aiba stabilitate la peste 160kmh. Acele suspensii moi protejeaza mult mai bine structura de rezistenta, sudurile, piese mobile si articulatii care cedeaza sub stres mecanic.

      Ei bine si aici doream sa ajung am de la el 3 concluzii:
      1. 1.5dci incontestabil cel mai bun la consum si best buy in combinatie cu orice cutie manuala sau automata;
      2. 1.6 dci de evitat la circulatia prin oras pt ca are turboflat effect la turatii mici si tre’ sa schimbi des in oras vitezele si sa mergi constant la peste 2000rpm ca sa se simta bine;
      3. 1.2TCe cel mai sportiv si mai placut cand te dai la el (pe sosea evident) deoarece este foarte elastic, silentios, fara vibratii si alte finetzuri apreciate doar de fanii benzinarelor; Omu oricum a fost impresionat de fiabilitate TCe pt ca cu acest motor s-au depasit 800.000km cu o cutie manuala si in motor/cutie nu s-a umblat.

      Acu’ puteti sa credeti sau nu, cei carora va place/vreti sa cumparati Kadjar cred ca aveti ceva informatii utile pt alegeri si preferinte. Restul e irelevant. Eu am comandat deja! 😉

      • TeddyB says:

        Completare la completare:
        uitasem si e destul de important pt oamenii care incearca sa inteleaga cum se va comporta masina lor viitoare si drive testu’ nu i-a convins/lamurit pe deplin. Si anume la testele de la Titu masinile Renault/Nissan/Dacia sunt incarcate cu 600Kg. La gol orice masina e parfum, dar cand o chinui si incarcata atunci e adevaratul test.

        Si pentru cei care vor cumpara Dacia e bine de stiut ca tot acolo un exemplar de Sandero Stepway din generatia actuala troznit de un zid lateral in timpul testelor si ne-reparat nu a ruginit nici dupa un an de zile tinut afara la intemperii. Tabla e tot la luciu metalic. Se pare ca nu e doar marketing la cei de la Dacia cand spun ca aplica nu stiu ce tehnologii noi de galvanizare a tablei la noile generatii. Eu va relatez ce spun cei care lucreaza acolo. Sunt oameni in toata firea si nu stiu de ce ar minti. Mai ales ca omu’ care imi povesteste mie oricum e fan VW si are masina personala VW asa ca nu putem banui relatarile de subiectivism.
        Bafta!

  4. Florin says:

    Salut,
    te rugăm să faci un test de consum pentru motorul de 1,2 TCE + noua cutie cu 7 trepte edc. Mulţumim mult !!!!

  5. TeddyB says:

    Salut Robert! S-a lansat la vanzare versiunea pe care o asteptam cu nerabdare si anume Kadjar 1.2 Tce EDC7 !!! Pe cand un drive test? Astept(am) cu nerabdare drive testul tau obiectiv! Bafta!

  6. liviu says:

    salut, Robert! felicitari pentru review-urile tale! intentionez sa achizitionez un vehicul nou (valoarea sa nu depaseasca 18000E) si m-am gandit la urmatoarele variante (ordinea este intamplatoare):
    1. DUSTER, 1,6, benzina, 4X4, conected by orange- la dealer am obtinut un pret de vreo 15.900 E:
    2. SUZUKI VITARA, 1,6, benzina, 4X4, Passion – pret de catalog aprox. 17.200 E (poate mai obtin o scadere la dealer);
    3. KADJAR, 1.2 TCe, 4X2, ZEN, 18.000 E la dealer (inclusiv X Mode, scaune fata incalzite, multimedia r link)
    4. MITSUBISHI ASX, 4X4, 1.6, diesel – oferta limitata – 20.000 E – peste buget
    5. QASHQAI, 1.2 TCe, 4X2 -20.000 E (cu imbunatatiri) – peste buget.
    Acum ca am vazut review-urile tale as alege: 1. VITARA pt raport calitate/pret 2. KADJAR pt. aspect si spatiu, 3. DUSTER pt pret.
    Media anuala a km parcursi e in jur de 15 000 km, in 75% din cazuri in zona de campie. Nr. persoane 4: 2 adulti, 2 copii…
    mi-ar fi de folos parerea ta! multumesc !

  7. TeddyB says:

    Salut! Am doua intrebari:
    – cum a mai mers consumul pe 1.2 TCE pana la sfarsitul perioadei in care l-ai avut pe mana (consum mediu oras si mediu exterior) ?
    – poti afla/ai ceva detalii noi despre momentul lansarii 1.2 Tce cu EDC7 ??? De la reprezentanta dupa insistente si dupa ce au intrebat la importator mi-au spus cum ca ar fi acum in Februarie dar nu e sigur.

    p.s.: Este incredibil cat de putine lucruri stiu cei din reprezentante (dpdv tehnic si altele despre chiar produsele pe care le vand). Este incredibil. Sincer si fara sa fiu tendentios, parca si-ar castiga existenta vanzand cartofi. Chiar au fost uimiti ca de unde stiu ca va exista si o astfel de varianta. Lucru valabil la TOATE marcile mainstream (la care am intrat) in reprezentante. Niciodata ei nu stiu ce va urma chiar daca exista si comunicari oficiale (presa, pe net) ale producatorilor.

    • turatiimaster says:

      Salut, am mai povestit pe aici, de sarbatori am avut 3 saptamani Kadjarul 1.2l TCe, exact versiunea din testul filmat, aceeasi masina, acelasi numar, doar ca avea 17 000 km la bord. Fata de momentul filmarii, cand masina era noua, consumul s-a lasat simtitor, desi era iarna, media cu ea a fost cam la 6.7l la suta.

      Despre 1.2l TCe cu EDC7 nu stiu exact cand vine, dar da, cam asa am auzit si eu, februarie, martie, o sa il avem si la test.

  8. TeddyB says:

    P.S.: love your work!!! Nu am vazut la nimeni altcineva gradul de detalii pe care le atingi la teste si nici aceeasi abordare structurata si organizata. Astept cu nerabdare poate prinzi la teste in primavara Kadjar 1.2 TCE cu EDC.

  9. TeddyB says:

    In 2016 am de gand sa achizitionez 1.2 TCE cu sistem extended grip. Eu vreau pt drumuri proaste, borduri si iarna eventual, nu pt offroad. Cam 15000 km pe an. Mie mi-a placut cum se misca la drive test. Nu am pretentii de sport. Mai am totusi niste dubii insemnate legate de consum! In testul tau consumurile erau fabulos de mici pt 1.2 tce vs caroserie 1306kg si sunt sub consumuri de la FF3 1.0 ecoboost 125CP sau Captur 1.2 tce EDC (video facute tot de tine). In schimb toti comenteaza ca benzinarul consuma mult!!! Si jurnalisti straini si romani. Tu la Kadjar spuneai ca nu te bazezi pe autostrada ca nu e dreapta, ca e vai de mama ei! Ce sa mai cred?
    1. Pot sa iau totusi de bune consumurile scoase de tine pe autostrada si consumul mediu de 7.5l/100???
    2. O cutie EDC (apare la vanzare in Feb 2016 EDC cu 7 trepte pt benzinare) pt 1.2 tce crezi ca va scadea consumul? La diesel din datele oficiale reiese ca da.
    3. Cutile EDC sunt fiabile si schimba cum trebuie??? Intreb pt ca la Powershift Ford facut tot de Getrag sunt probleme semnalate frecvent (schimba aiurea/ezitant la viteze mari sau nu schimba bine/deloc la viteze mici) si aceasta cutie cu 2 ambreiaje la Ford Focus nu se prea vinde (sursa: cineva din reteaua Ford care “totusi” nu mi-a recomandat Powershiftul).

    • turatiimaster says:

      Eu conduc acum un 1.2l TCE 4×2, fara EG, condusa in modul Eco si cu atentie, media e 6.5-6.7, cu in jur de 10 in oras. Masina e tot cea din test, doar ca acum are 17 000 km rulati. Mi se pare ok pentru regimul in care o conduc (o am de la Renault de sarbatori, deci nu o filmam sau altceva, doar merg cu ea zi de zi). Nu am avut parcurs de autostrada, doar Bucuresti aglomerat si DN cu maxim 110 la ora. Nu sta rau la consum, am 400 km facuti si mai am 530 autonomie. Nu e rau deloc, daca stam sa ne gandim…

    • turatiimaster says:

      Despre EDC, ce sa zic, mie imi place, o sa urmeze curand si filmele cu 1.5l EDC, dar partea de fiabilitate e discutabila. Intr-adevar cutiile PowerShift au probleme daca nu le schimbi uleiul la timp, spunea cineva pe aici, care are, ca intervalul optim e cam 40 000, altfel apar probleme la cutiile PS. Nu stiu ce sa zic la EDC, de partea asta se ocupa forumurile. Eu cred ca o cutie automata intretinuta corect duce destul de mult, chiar si cu dublu ambreiaj. EDC e de ceva vreme la Renault, ar trebui sa scape de bolile copilariei. O sa avem si 1.2l TCe cu EDC la test in 2016.

      • TeddyB says:

        Cand am intrebat de functionare corecta cutie EDC nu ma refeream la problemele de fiabilitate cand nu sunt intretinute corect!!!
        Powershift prezinta urmatoarele simptome de noi si in garantie:
        1. Nu schimba la turatia programata (fie ca vorbim de regim normal sau de kickdown; in timpul depasirilor reprezinta o problema de securitate grava)
        2. Fac zgomote anormale cand schimba gen haraieli
        3. la plecarea de pe loc nu cupleaza in anumite momente aleatorii (sursa youtube unde sunt mai multe postari de la posesori de Ford care regreta alegerea facuta)

        P.S.1: displayul de 8 inchi care se blocheaza iarna(blackscreen) la temperaturi negative si nu poti opri nici muzica daca apucasei sa o pornesti pana la blocare sistem multimedia chiar daca inchizi masina din telecomanda (inauntru tot se aude muzica si dupa ore bune; nu exista buton fizic pt oprire sistem, doar decuplare borne baterie) plus problemele de mai sus cu cutia Powershift m-au razgandit de a deveni posesor Ford Focus. De asemenea se gasesc filmuletele pe Youtube pt ambele situatii mentionate.
        P.S.2: La Mercedes tot Getrag este furnizorul de cutii cu 2 ambreiaje (sursa: site-ul Getrag); nu am auzit sa fie probleme la Mertz-uri!!!

        • turatiimaster says:

          Am condus si eu PowerShift, si pe benzina si diesel, in afara de timp de schimbare mai lent si plecarile de pe loc mai greoaie, nu m-au deranjat cutiile de la Ford. Dar cunosc si eu faptul ca sunt probleme cu ele daca nu sunt intretinute corect. Haraieli n-am avut iar schimbari la turatia programata, sa nu le faca, nu mi s-a intamplat, nu inseamna ca nu exista. Probleme cu display-ul care se blocheaza am intalnit si la Renault, de exemplu, la noul Trafic mi s-a intamplat. Cutia EDC7 de pe Renault este similara cu 7DCT de la Mercedes-Benz.

  10. mdaniel says:

    urmatoarele motorizari cand vor veni la test? 1,5 dci cu/fara edc, 1.6dci cu/fara 4×4 ?

  11. Vuk says:

    Robert, please tell me your personal feeling for this engine. I know that 1.2 L it seems a litlle for this car, but he have a 130HP, 205 Nm on 2000 rpm, so it seems that should be a good. What is your feel for this? And, fuel consumption, 7l/100km, I supose that is your – realy consumption on your test. Can you tell us consumption in city?

    • turatiimaster says:

      Is ok if gears are changed often and in accordance with road situations. Consumption in city can be easy under 10 l/100 km if the car is correctly driven. If no need for 4×4, is ok to buy 1.2l TCe.

  12. Mihai St says:

    Robert, ai condus si noul Qashqai si Kadjarul. Care ti se pare “mai masina”? Nu ma intereseaza comparatii efective, vreau sa stiu cum e cu stabilitatea la curbe cu cele doua, care e mai buna la acest capitol, manevrabilitate, directie. Parerea ta, pentru ca ai mers cu amandoua. Lasam la o parte anumite aspecte de genul assamblarii la Kadjar sau plastice mai tari in Qashqai. Vreau o opinie ca pachet.

    • turatiimaster says:

      E aiurea sa zici care e mai masina, amandoua sunt foarte masini. Depinde ce cauti, pentru confort parca mai mult imi place Qashqai, interiorul pare mai bine facut. Kadjarul pare mai agil, asa mi s-a parut mie, cel putin… Eu as lua Kadjar cu EDC, daca ar fi pentru mine.

      • Mihai St says:

        Multumesc de raspuns. Am in plan unul din cele doua modele in versiunea 4×4. Renault-ul m-a dezamagit cu finisarile si nu stiu cat e de zgomotos fata de Qashqai. De asta am spus “mai masina”, poate nu a fost cea mai buna exprimare. Am un Symbol acum, m-am urcat si in Kadjar si in Qashqai si parca e mai spatios Kadjarul. Dar comportamentul rutier e cel care ma interesa, la Symbol e clar un lucru, dinamism doar in linie dreapta si pana la limite legale, ca mai incolo fara esp si cu o directie necomunicativa e pe riscul posesorului. O sa incerc sa vad daca reusesc sa prind un 4×4 la test drive, poate ma conving. Inca o chestie, care e mai bine antifonata?

        • turatiimaster says:

          Sunt cam la fel insonorizate.

        • Mihai says:

          Salut, personal au fost ambele pe lista mea si le-am testat pe ambele in vederea unei achizitii. Concluzia mea a fost ca e mai bine antifonat Kadjar-ul (mai putin zgomor de vant in zona oglinzilor, dar si deasupra in dreptul barelor longitudinale), suspensie mai confortabila cu jante de 19 si mai spatioasa la portbagaj (fapt confirmat si de datele tehnice). La interior avantaj semnificativ pentru Kadjar e faptul ca are aeratoare pentru pasagerii din spate sub scaunele pasagerilor fata, Qashqai nu are asa ceva, trebuie sa astepti sa ajunga aerul din fata in spate.
          Altfel, scaunele la Qashqai in fata mi s-au parut mai confortabile, iar senzatia de spatiu era usor sporita, dar nu as putea sa spun de ce.

  13. mdaniel says:

    nu, pentru ca avea farurile led pt faza scurta+lunga, si jantele de 19″ care nu sunt pe zen

  14. Mdaniel says:

    Eu cred ca astea au fost niste modele facute in graba ca sa fie cum necum gata la data lansarii si nu dat atentie maxima la finisari. Am facut un drive test la dealerul din Colentina cu un Kadjar Intens 1.6dci 4×2 ?!?
    Mi-a spus agentul ca este un exemplar de preserie ?!? Si ca acesta nu va putea fi comamdat.

    Eu zic sa asteptam sa vina variantele comandate de clienti si vedem atunci cum stau finisajele. Oricum fata de finisajele variantelor expuse la Geneva, din ce am vazut prin fel de fel de poze, astea care au ajuns in tara arata mult mai bine. Sa le vedem pe cele platite cand sosesc cum sunt.
    Cred ca cei vare le-au cumparat acum pe cele “de pe stoc” cred ca au cam luat plasa la finisaje.

    • Mihai says:

      Probabil nu era intens ci un Zen cu optionale 😉

    • Mihai St says:

      Din pacate nu sunt modele preserie.Am fost in showroom ieri si m-am uitat si la cele din stoc de la dealer asa, ochiometric,scuze de exprimare.Unul nu era perfect la imbinari. Lufturi la greu, mai ales la exterior. Bine,nu sunt nemti sau japonezi dar… E pacat de tehnologie si design. Plus ca la 25000 euro nu e chiar cea mai ieftina masina. Daca la asta fac asa inseamna ca la Duster trebuie sa fiu multumit daca functioneaza geamurile electrice banuiesc . Daca tezolva hiba asta chiar merita masina.Abia astept da testez varianta 4×4.

  15. Mihai St says:

    Robert, cumva la clipul 2, la 7:09 exista un luft la aerator, la prinderea lui de panoul de bord? Asa apare in video, si, daca nu e o umbra, atunci e de rau. E o masina noua. Inteleg ca sunt materiale mai bune, am vazut masina exterior in realitate, arata fabulos, dar asemenea minusuri nu prea sunt ok.

  16. Mdaniel says:

    Au facut tot bordul digital dar stiu ca sunt doua probleme care apar:

    1- vizibilitatea consolei centrale cand e soare puternic afara. Cum se prezinta la Kadjar? La ecranul cu vitezometrul banuiesc ca nu este problema ca este infipt mai adanc si are coviltirul care protejeaza de razele soarelui.

    2- de regula ochelarii de soare polarizati nu prea fac pereche buna cu afisajele digitale. Din cauza polarizarii, ce afiseaza displayul nu trece dincolo de lentila polarizata iar ochiul vede doar negru sau foarte intunecat. In cazul in care conduci cu ochelari d3 soare polarizati, sa nu vezi nimic pe displayuri e foarte grav. Ai constatat asa ceva? Sau sa tii cont sa verifici aspectul asta cand testezi 1.6 si 1.5?

    – sunt curios cum se comporta aceste displayuri pe timp de iarna, fiind cunoscut faptul ca la temperaturi scazute, displayurile digitale au inertie foarte mare si dureaza ceva pana se incalzesc sa functioneze optim

    • turatiimaster says:

      Banuiesc ca sunt testate, da, iarna am intalnit displayuri digitale cu latenta, dar nu e ceva sa nu poti trai cu asta. Vizibilitatea consolei e relativ ok, testul l-am facut si in zile cu soare, daca nu am zis nimic, inseamna ca nu m-a deranjat asa tare. Asta cu ochelarii polarizati, na, e discutabila, eu nu am ochelari polarizati, ai mei sunt de vedere, n-am cum sa imi dau seama.

  17. Sorin says:

    Frumoasa prezentare felicitari ! Speram sa ai pe mana 1.6 DCI de 130 CP . Motorizarea 1,2 TCE este clar prea mica pentru o asa masina nu ai cuplu daca vrei sa te bagi intr-o depasire trebuie sa ai minim 3500 de rotatii altfel …… . Masina pare interesanta am vazut-o live sincer materialelor si calitatea asamblarii lasa de dorit . Dar un diesel 4X4 ZEN cu toate optionalele bifate ajunge 24000 de euro un pret foarte bun pentru genul asta de masina .

  18. mdaniel says:

    Ne poti spune cate ceva despre cum sunt farurile cu led? pe faza scurta, faza lunga? au autoleveling? spalator de faruri vad ca nu este. care ofera vizibilitate mai buna noaptea astea led sau celelalte cu bec halogen si lupa?
    Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Lumineaza mai bine decat un sistem similar cu halogen, de altfel cred ca se vede si din filme, lumina mult mai alba, pe ambele faze, din cate imi amintesc au autoleveling. Nu pot sa fac o comparatie in procente, insa din punctul meu de vedere lumineaza superior halogenului. Ma refer la acest sistem de pe Renault.

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.