Mazda CX-3 2.0l G120 4×2 Attraction

Mazda CX-3 2.0l G120 4x2 Attraction

Dupa Mazda CX-3 1.5l diesel, ramasesem dator cu un test al versiunii cu motorizare 2l benzina. Am reusit sa gasim la Mazda un G120 4×2, in versiunea Attraction.

N-as fi eu daca n-as recunoaste, cinstit, ca masina asta mi-a placut mai mult. E mai usoara, se simte altfel, nu zgomot, nu vibratii de diesel, dinamica superioara si, ceea ce mi-era greu sa cred, consumul de carburant iti intrece si cele mai optimiste asteptari…

Acum imi doresc si mai mult sa vad si cum se misca motorul asta in combinatie cu o transmisie automata. Oricum, o experienta grozava, cei de la Mazda s-au intrecut pe ei cand au facut motorul…

Varianta Attraction este, cum altfel, atractiva, desi interiorul e mai sobru, totusi ai parte de echipamente interesante, inclusiv climatizare automata.

Una peste alta, concluzia e clara, de bagat in seama daca va cautati un model in segmentul asta, pretul nu e mic, insa mai aproape de zona premium, nu veti gasi nimic comparabil.

62 Responses

  1. Dragos says:

    Poate nu ma pricep eu foarte tare, dar Hyundai Kona 1.6 T-GDI 177 CP nu prea mi se pare chiar asa jucarie in comparatie cu celelalte doua. Parca e mai mult invers.

    • kim_vl says:

      Domnul respectiv nu a mentionat in lista sa pe Kona. Ca o parere personala imi place mai mult Kia Stonic decat Kona. Am vazut zilele astea vreo doua Kona de aproape si sincer imi pare ca seamana foarte mult cu C3 AirCross, adica jukerie. Pacat ca Stonic nu ofera cutie automata si/sau tractiune integrala precum Kona.

      • sorin says:

        Da, prima oara cand m-am apucat sa caut masina m-am rezumat la stonic, imi place cum arata ce dotari are la pretul pe care il are. Dar dupa mi s-a pus pata pe cutie automata..daca merg la munca zilnic si cand incerci sa intri in bucuresti dimineata este jale:)).

      • turatiimaster says:

        O sa vina 1.0l T-GDi cu DCT7 si pe Stonic si pe Rio, la fel si pe i20 si Kona.

  2. sorin says:

    Salut, eu am facut un tabel cu mai multe masini..si am ramas cu 3 masini intre care nu ma pot decide..
    – Mazda CX-3 ( motor 2.0, automata, echipare attraction)
    – Ford EcoSport ( motor 1.0, automata, echipare titanium)
    – Citroen C3 AirCross ( motor 1.2, automata, echipare feel + niste dotari extra)
    Masina o sa o tin vreo 8..10 ani, poate mai mult depinde cat de fiabila o sa fie.
    Nu tin neaparat sa aibe 4×2.
    Ar mai fi si Hyundai Kona, tot cutie automata dar este putin peste buget, nu stiu daca are rost sa mai astept. ( motor 1.6 turbo, automata, echipare: Highway)

    O idee ceva..ar fi de apreciat.

    • turatiimaster says:

      Mazda, motor mai mare, suporta mult mai bine automata. Plus valoare de revanzare buna, chiar si dupa multi ani. Si EcoSport e in regula, dar nu are nivelul de calitate al Mazdei. C3 AirCross mi-a placut foarte mult, insa masinile grupului PSA nu au dovedit pana acum ca se tin bine si dupa 5-8 ani, de obicei te mai intreaba de sanatate din cand in cand.

    • kim_vl says:

      Dupa mine, din ce amintesti tu inafara de Mazda si Ford, sunt…”ciori vopsite”, jucarii.
      Am ramas impresionat cate EcoSport-uri am vazut pe strada cu numere rosii. Versiunile pe benzina au o garda la sol impresionanta (190 mm) fata de versiunile diesel (160 mm) si fata de CX-3 (155 mm). Pacat ca 4×4 este disponibil doar pe versiunile diesel. Cred ca iesi mai bine la pret cu EcoSport-ul, nu ?

      • sorin says:

        mm da, ecosport 18.360 si cx-3 20.100, nu este o uriasa diferenta. Dar ecosportul nu are diferite sisteme de siguranta, depasire banda, franare automata sau cel putin nu am gasit eu nimic despre asta. Multumesc pentru raspunsuri. 😀

        • kim_vl says:

          Imposibil sa nu aiba; poate sunt la optionale. Si la Fiesta le gasesti; configurasem eu una anul anul trecut si doar Avertizarea de unghi mort nu era disponibila in Romania (apropos, Ford Romania n-a binevoit nici dupa 9 luni si vreo 3-4 interpelari sa-mi dea raspuns pe aceasta tema).

          • sorin says:

            Nu au nici ca optiune.., am intrebat si la ford. fara AEB si fara lane keep assistant pe ecosport. In schimb avertizarea de unghi mort ..se poate monta ca optiune dar nu mi se pare super wow aceasta tehnologie. 😀

            • andrei says:

              Nu o fi wow doar că în condiții de traafic e mai utilă. Mai ales față de cea care te ajută să păstrezi banda.

  3. Marius says:

    Da , mutumesc pentru raspuns , sunt nou pe forum si nu am fost vazut filmele

  4. Marius says:

    Salut , sunt interesat de noua mazda 3 2.0 benzina 120 cv cutie de viteze manuala , dupa tot cea ce am citit pana acun nu sunt inca lamurit cat ar putea sa consume ,ma poate ajuta cineva?

    • turatiimaster says:

      Nu se poate sa nu te lamuresti cat consuma dupa ce am facut x filme cu Mazda 3 2.0l 120 CV, si in comentarii, aici sau la alte articole cu 3, s-a discutat problema consumului. Consuma decent pentru 2l benzina.

  5. Ioan says:

    @Robert
    Imi cer scuze ca scriu aici dar nu pot sa ma hotarasc si asta ma dispera 😉

    Am pe lista 3 masini incredibile si nu pot sa fac un top, poate ma ajuti tu Robert (din punct de vedere tehnic …)
    1. Mercedes-Benz A 180 1.6 benzina 122 HP, aproape full, model 2015
    2. Audi A3 1.4 TFSI benzina 125 HP, model 2015
    3. Mazda 3 G120 2.0 benzina 120 HP, model 2015, full

    Daca ai timp sa-mi scrii parerea ta (care da DE CE + care nu DE CE) ar fi extraordinar.

    Multumesc

    • Ioan says:

      Am uitat sa specific ca atat pretul celor 3 cat si km parcursi de primul proprietar sunt foarte apropiate.

    • turatiimaster says:

      La masini SH nu prea ma bag, daca esti sigur de starea lor tehnica, probabil ca cele doua premium sunt mai calitative, insa eu personal as lua Mazda, motorul e superior celorlalte.

  6. Bogdan says:

    Hristos a Inviat!

    Inainte de toate, vreau sa va multumesc pentru modul cu adevarat profesionist in care faceti review-urile.

    Am invatat mult din ele.

    Avem acum Dealer Mazda in Craiova!!! Wow
    Pentru cei din zona este vorba de Simode (cei care au si Peugeot si Citroen)

    Deocamdata nu au la drive test decat acest CX3 – G120
    L-am condus… wow… Asa cum zicea cineva in comentariile la Mazda 3 … la un moment dat aveam “un zambet tampit” pe fata.

    Din pacate, neavand Mazda 3 eu nu ma pot hotara intre CX3 si M3 sedan, ambele G120

    Ce sfat puteti oferi?

    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Depinde ce aseptari ai de la masina, eu personal prefer stilul de SUV de la CX-3, insa e ceva mai micut decat Mazda 3, daca mergi mult in oras e posibil ca CX-3 sa fie o varianta mai buna, e usor mai inalt si ai vizibilitate mai buna.

    • Cristian says:

      Salut Bogdan!

      WOW. Ma bucur ca avem dealer in Craiova!
      Si eu am avut aceasta dilema si am ales m3 sport pana la urma (desi initial luam in calcul doar sedanul si cx-3).
      Sunt foarte multe variabile de luat in calcul. Dinamica masinilor, utilitatea portbagajului , spatiul interior (mai mic la cx-3) , disponibilitatea masinii (banuiesc ca nu vrei sa astepti 5-6 luni pana vine ?)

      Daca vrei ne putem intalni sa-ti arat m3-ul si sa stam de vorba. Ma poti adauga pe FB.com/mosulicaa

      • Bogdan says:

        @Robert, @ Cristian! Multumesc frumos pentru raspunsuri M-ati ajutat.
        Felicitari Robert Adam pentru review-uri! Sunt extraordinare!
        Ar trebui sa fi un etalon!

        @ Cristian. nu il gasesc pe mosulica.
        Stai sa vad daca pot sa iti dau un mesaj privat aici.

  7. Florin says:

    Multumesc pentru raspunsuri. Cel mai probabil voi cumpara jante de 18″ pentru vara si admit ca domina partea estetica in decizia asta, pentru situatii mai grele exista Sportage-ul.

  8. Florin says:

    Salut, te felicit si eu pentru prezentari; am urmarit cu mare interes filmele cu noul Sportage (cu toate ca deja comandasem o varianta 1.6 GDI care a “implinit” 28000 km din iulie pana acum) si am recomandat siteul cu fiecare ocazie.
    Acum vine si intrebarea; zilele astea astept o Mazda cx-3 Emotion (G120)- este atat de mare diferenta de confort intre rotile de 16″ si cele de 18″? Va trebui sa iau si un set de roti pentru iarna (pastrand Jantele de 16″) si as pune de18″ pt vara (preferabil originale Mazda). Diferentele de cost intre unele si celelalte le cunosc si le accept, in schimb nu stiu care este perceptia via a vis de confort. Multumesc!

    • kim_vl says:

      Categoric este diferenta de confort. Dupa parerea mea destul de mare. Cum masinile despre care discutam noi aici nu sunt masini de viteza cred ca rotile pe 16 sunt foarte potrivite.

    • turatiimaster says:

      E diferenta de confort intre 16 si 18, dar vara poti merge pe 18, nu e groaznic, eu pe Sportage am 19 si cu putina atentie si presiuni corecte, merge relativ confortabil.

      • kim_vl says:

        Daca mergi pe autostrada sau pe drumuri bune…Dac treci zilnic peste sinele de tramvai din bucuresti mie nici alea de 17 nu mi-au placut. Eu am schimbat originalele de 17 cu unele de 16 si s-a simtit diferenta pe drumurile mai proaste.

  9. Constantin says:

    Mi-am cumparat anul trecut un Mazda CX-3, Revolution, 2.0 l, 150 CP, benzina. Pot sa va spun ca este o masina foarte buna si ca a meritat banii. Excelenta in oras, de incredere la drum lung. Modul sport iti da adrenalina necesara cu un demaraj minunat. Recomand cu placere aceasta masina

  10. CRISTI says:

    Buna seara, sunt interesat sa cumpar CX-3 varianta 1.5 diesel 4×4 automata insa mi frica de motor. Te poti baza pe masina in depasiri? Anual fac in jur de 75.000 km. Ma gandeam si la motorul de 2 benzina insa nu stiu daca merita.

    • turatiimaster says:

      Merge 1.5 diesel, nu e extraordinar dar te poti baza pe masina, la 75 000 km anual nici nu te mai gandi la benzina.

  11. Silviu says:

    Multumesc pentru raspunsul prompt!
    Mokka X arata destul de bine, este un facelift reusit. Astept cu interes testul cu Mokka.
    Merci de recomandari si cat mai multe teste cu bine!

  12. Silviu says:

    Buna ziua,
    Oscilez intre mazda cx-3 g120 automata si un opel mokka x 1.4 automata. Ma intereseaza sa tin masina cel putin 7-8 ani, mazda ar avea un consum mai redus dar un cost mai ridicat de achizitie si cu taxele anuale. In timp ce opelul ar fi mai incapator dar insonorizarea nu este punctul lui forte. Mentionez ca fac cam 20k km pe an, 70% extra-urban.
    Din pacate nu am gasit un review pentru opel mokka 1.4 pe site-ul dumneavoastra. Ce imi recomandati?
    Multumesc!

    • turatiimaster says:

      O sa urmeze si un test cu Mokka, mie mi-a placut foarte mult, e drept ca era cu noul diesel 1.6l, insa e foarte buna masina. Nu stiu ce sa zic, Mokka pare mai adaptata si cu garda la sol, mie imi place CX-3 de asemenea, insa da, e destul de scump si taxele care deriva din cilindree pot fi substantiale pe 7-8 ani. Atentie ca apare si noul Mokka X.

  13. Bogdan says:

    Am inteles. Multumesc pentru raspunsuri. Nu e prima data cand intreb cate ceva sau cer o parere si de fiecare data imi raspunde-ti prompt.

  14. Bogdan says:

    Cum va explicati faptul ca acest motor 2.0l de 120 cp pe aceasta masina cx-3 are consumuri excelente pentru o masina pe benzina iar pe mazda 3 acelasi motor are consumuri cu 1-2 l mai mult ?

    • turatiimaster says:

      Masina e mai mare si mai grea, ma refer la Mazda 3, plus o suprafata frontala mai mare, posibil si o etajare diferita a treptelor, mai orientata spre sport decat spre economie.

  15. radu says:

    Salut,

    Sunt un mare fan al videourilor de pe acest site, de departe cel mai detaliat si nu doar din Romania.

    Pe cand un review cu mazda cx5 facelift?

  16. dr3i says:

    Am facut eu test cu CX-3 automata si am facut si cu Vitara, dar versiunea manuala. Din pacate CX-3ul a fost o dezamagire, inafara de design, nu m-a impresionat cu mare lucru: spatiu interior mic, inghesuit (platforma de Mazda 2 se cunoaste), de asemenea, portbagaj mic, cutia e din alt secol (e o cutie clasica automata, deci e nehotarata, schimba destul de greu si pare ca chinuie ambreiajul daca tragi de ea), suspensia e prea tare (aici e si o chestie de gust) si ai senzatia ca spatele topaie la fiecare denivelare. Ce m-a impresionat (dar sunt puncte comune cu Mazda 3): Motorul de 2.0 120 e genial, materialele si finisajele la interior sunt peste concurenta din clasa, designul exterior e foarte reusit. Personal as alege Vitara dintre cele 2, dar daca n-ai neaparat nevoie de cei 2-3 cm la garda in plus, poti alege linistit Mazda 3, tinand cont ca are acelasi pret cu CX-3.

    • turatiimaster says:

      Cutia automata de la Mazda CX-3 nu are ambreiaj, are un convertizor de cuplu, e altceva decat ambreiajul.

  17. Cosminmarius says:

    Multumesc!

  18. Cosminmarius says:

    Cred ca prezentarea m-a convins cu privire la viitoarea masina Mazda Cx-3 G150 4×4 AT, desi nu o luasem in calcul.E posibil in viitor un test cu aceasta versiune? In plus, nu stiu de ce dar si mie imi plac mai mult motoarele aspirate. In comparatie cu Suzuki Vitara 1.6 AT, ce ai alege, primul criteriu fiind tinuta de drum, dinamica, iar apoi motorul?

    • turatiimaster says:

      Nu poti compara Mazda CX-3 cu Vitara in materie de dinamica, Mazda e altceva, dar la un pret mai mare, evident. Nu stiu daca voi gasi o Mazda CX-3 de test in configuratia respectiva, vedem.

  19. Ovi says:

    Salut,

    Am mai citit in cateva locuri ca motorul G120, asa cum ai scris si tu, este senzational. Ai cumva idee daca motorul G150 este la fel de bun? Pe mine m-ar tenta sa imi iau versiunea 4×4 cu motor G150 cutie automata.

    Mersi!

  20. Paul says:

    Salut Robert.

    Crezi ca ar fi posibil un test cu CX5 G192 sau cu 6 G192?

    Ar fi interesanta parerea ta atat despre dinamica cat si de consum. Pentru cine isi permite asigurarea, varsta etc.. , iar dpv timbru mediu nu mi se pare mult.

  21. Lore says:

    Buna ziua, va Rog sa ma ajutati CU o reco mandare, Mazda cx5 sau Honda cr-v sau aveti alta re comandare din aceeasi clasa? Multumesc

  22. Paul says:

    Felicitari pentru munca depusa!Dar …exista si un dar…nu reusesti sa “pui mana” si pe o Mazda 6 benzina,chiar si disel?Ai prezentat aproape toata gama Mazda,iti lipseste Mazda 6(care are ceva de cand a aparut ,plus facelift) si MX-5.Bafta in continuare!!!

  23. deplictis says:

    Am motorul g120 dar pe o mazda 3 sedan si, asa cum spui si tu, este fenomenal. Am avut mari dubii vazandu-l initial doar pe hartie, apoi m-am convins usor-usor cu un drive-test care nu a fost totusi foarte concludent, fiind de cativa km prin bucuresti, insa acum am mazda 3 de cateva mii de km si e senzational motorul. jos palaria, mazda! japonezii au facut o treaba foarte buna…

  24. iulian says:

    Robert prin ce se defineste notiunea de premium? Prin dotari si calitate? .Tot aud la tine termenul asta , chiar si la anumite masini de volum.

    • turatiimaster says:

      Nu neaparat, e vorba de segmentele auto superioare, unde activeaza marci gen Audi, BMW, Mercedes-Benz, Lexus, Infiniti, Porsche, etc. Adica daca un Golf este ceea ce numim o masina de clasa compacta, un Audi A3 sau un Seria 1 sunt modele premium in clasa respectiva, prin dotari, calitate, performante superioare si, desigur, prin pret.

  25. kim_vl says:

    Imi poti recomanda un site de configurare auto care sa contina si criteriul “garda la sol” ?

  26. Tudor Constantin says:

    Cand am venit in tara in vara am cumparat o Mazda CX-3 Attraction. De fapt sotia mea, care a venit cu o saptamana mai devreme, a vazut-o, i-a placut si a cumparat-o. Am fi dorit sa aiba cutie automata dar am inteles ca nu erau disponibile la momentul respectiv. La ce ofera pretul mi s-a parut mai mult decat OK. Unde stam eu conduc o Mazda 6 cu cutie automata. Am observat ca Mazda 6 absorbe denivelarile mai bine, Mazda CX-3 mi s-a parut ca are suspensia cam “tare”. Mazda 6 parca se aseaza mai bine pe sosea. Poate faptul ca in Mazda CX-3 stai putin mai sus contribuie la asta. Nu am observat nici o miscare ciudata a schimbatorului de viteza. Despre luftul dintre plansa de bord si montantul din fata nu imi amintesc. In trei saptamani am facut vreo 2000 km incluzand Transfagarasan si o parte din Transilvania, nu am avut nici o problema. Sincer sa fiu nu am dat prea mare atentie consumului, am pus benzina si atat. La inceput m-am temut ca 120 CP nu sunt suficienti dar ansamblul motor cutie de viteza este bine gandit. Chiar m-am interesat la Mazda daca se poate face upgradarea chip-ului la 150 CP. Dar acum, avand in vedere si greutatea relativ redusa nu cred ca este nevoie.
    Una peste alta raportul pret calitate este foarte bun.
    In schimb procedura de inscriere mi s-a parut asa de complicata, nu este posibil ca in secolul 21 intr-o tara din UE sa se mai foloseasca masina de scris. Esti trimis dintr-o parte in alta, cozi, intr-un cuvant, birocratie. Cum naiba in alte parti se poate, dealer-ul se ocupa de tot si primesti masina cu numar cu tot.
    Acum despre site-ul Turatii.ro. Nu am vazut alt site care sa ofere atatea informatii, si nu ma refer numai la cele romanesti. Testele sunt facute profesional, afli tot ce trebuie despre masina testata.
    Va multumesc,
    Constantin

  27. Bogdan says:

    De vazut un G150 4×4 AT cum se comporta la consum, in afara de pret suna bine.
    Pare inconfortabila pe drumurile forestiere, probabil de la platforma de mazda2.

  28. Mihai says:

    Pacat ca Mazda are o politica de a pozitiona tractiunea 4×4 ca o optiune premium la acest model.
    Suzuki ofera 4×4 la la Vitara pe toate variatnele de echipare incepand de la 15.000 de euro, o Mazda CX3 4×4 te duce la 23.000. Prin prisma acestui fapt (al unei masini 4×2 sub 20.000 de euro) as merge mai degraba pe Mazda 3.

Leave a Reply to Silviu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.